PDA

View Full Version : Een van de redenen waarom ik hier niet meer zo vaak kom


Mario
13-12-2001, 09:59
http://www.motorcyclenews.com/content/images/Bikes/Bike_Summaries/Kawasaki/images/00088549.jpg

:)

Bart.Vandecavey
13-12-2001, 10:42
Wacht maar tot het begint te sneeuwen! Ge zult rap genoeg hier terug staan...

Sennake
13-12-2001, 10:53
Originally posted by Mario
http://www.motorcyclenews.com/content/images/Bikes/Bike_Summaries/Kawasaki/images/00088549.jpg

:)

Bedoel je nu dat je die moto gekocht hebt, of dat je Kim beloofd hebt om wat minder online te komen als je hem mag kopen???

Mario
13-12-2001, 11:43
Gekocht :).

Een Kawasaki ZZR 600 van 2000, met nog geen 4000 km op de teller. 't Is tegenwoordig een sportieve toermotor (enkele jaren geleden nog geklasseerd als pure sportmotor), maar je kunt er makkelijk op 't gemak mee rijden en is wendbaar en comfortabel (uitstekende uitrusting, geen uitgesproken sportieve houding).

De rode zone begint bij 14000 toeren. Als je onder de 8000 blijft, is er niets aan de hand en rijdt hij gewoon, erboven wordt het een bom en komen de 100 pk's los. Ik blijf voorlopig dus onder die 8000 denk ik. Het koppel is niet mis, maar kan ook wel beter: 64 Nm of zo bij 9500 toeren. Een Ducati ST2 heeft "maar" 80 pk of zo, maar zoveeeeel meer koppel (80 Nm bij 4500 of zoiets). Maar ja, je kunt niet alles hebben. Hij heeft een top van 230 -250 geloof ik. En een goede piloot (ik dus (nog) niet, trekt er zowat elke (sport)auto mee uit het wiel, ook Porsches en zo).

Ik ben er wreed content mee. Hij is dus betaald en zou in de loop van de volgende week in onze garage moeten staan :).

Tijdens m'n tweede rijles (op zaterdag 1 of 2 december) -waarbij we dus de weg op gingen- zijn we trouwens vlakbij u huis gepasseerd Sennake, maar ja, ik moest m'n instructeur volgen.

Finish
13-12-2001, 14:02
de vraag die op ieders lippen brandt:
Hoeveel ?

:D

Mario
13-12-2001, 15:23
Niet goedkoop, dat geef ik toe, maar door de hoge yen is ie nieuw ook duur: 280.000 heb ik betaald (lire uiteraard :D).

Rallyloverke
13-12-2001, 15:23
Schoon brommerke, Mario!
Dus als ge nog eens naar een meeting komt, kom jij EERST toe.

Oneliner
13-12-2001, 16:39
is da ook zo ene met steunwieltjes???? (read aprillia :))

Werner333
14-12-2001, 00:31
Ne Kawa. Kwijl kwijl. Proficiat Mario.

Alain
14-12-2001, 00:49
Nice toy, Mario!

Mario
21-12-2001, 23:17
Staat sinds vanavond in mijn garage :).

Mario
16-02-2002, 19:21
Ok mensen, voor diegenen die er gisterenavond naar vroegen: Mario rides (again).

Voor foto's van de motorfiets (en een beetje van mezelf) zie: http://www.pricewatch.be/images/mario/index.htm (website van een leuke kennis van me die vandaag wat gefilmd heeft toen ik bij hem langsging).

Mark
20-02-2002, 22:59
ik mis de foto waarop je een wheelie maakt :D

Werner333
20-02-2002, 23:18
Het grappige op die site is dat de nummerplaat van Mario zijn motor onleesbaar is gemaakt en die van alle wagens op de foto's niet. :D :D :D

Raceboy
20-02-2002, 23:25
tja hier in Turnhout spreken ze al van Mario Doohan

airco
20-02-2002, 23:28
proficiat Mario.

Als je nu iemand van 20 jaar zou zijn (zoals iemand bij mij uit de klas nu heeft ook zo een racemachien gekocht), dan zou ik zeggen ... weer een verkeersdode bij op zo een scheurijzer.

Jij zal wel de levenswijsheid hebben om er beschaafd met om te gaan zeker.

airco

Mario
21-02-2002, 14:09
Tja, m'n wilde haren in het verkeer heb ik wel verloren denk ik, al is een ongeval snel gebeurd.

Vorig weekend toch nooit doorgetrokken. De rode zone begint bij 14000 toeren, maar heb steeds rond 4000 - 5000 geschakeld of hoogstens bij 6000. De paarden komen pas echt los vanaf 9000 denk ik, daaronder is het een eerder tamme motor, al voel je wel dat hij er zin in heeft, ook bij 5000 toeren.

Eenmaal wel geschrokken; toen ik wou opschakelen naar 3de, maar die versnelling niet meteen vond, draaide hij wel even 7000 toeren...

Bedankt in ieder geval allen.