PDA

View Full Version : 10° Begijnenrit 2005


Pascal
13-11-2005, 12:58
Ik stel nu vast dat er nog geen thread was van de OCMB Begijnenrit waar Depaddock toch met 3 teams aan de start kwamen, zoals gewoonlijk in de klasse recreatie. Maar hier gaan we dan... the day after...

Ik heb niet zo veel rijd en een uitgebreid verslagje zal later volgen. Maar toch even de uitslag van de Paddockers...

2. Ann - Pascal met 5 strafpunten
8. Sennake - Werner met 93 strafpunten
17. Peeters Peter - Fordje met 276 strafpunten

Ik ga toch al even een ballonnetje oplaten.

Het was weer een uitstekende rit van de Frits...
De spaghetti was weer lekker...
Sennake gaat hier straks nog wat posten in verband met een enorme verrassing...
Het was de laatste wedstrijd voor het VAS-kampioenschap 2005 en dat was bij sommigen aan de stress te zien. Zowel tijdens als na de wedstrijd...

Op naar volgend seizoen :bye:

C U

Sennake
13-11-2005, 14:28
Inderdaad, een verrassing van jewelste voor mijn persoontje!

Dat ik samen met top-navigator Werner een top-10 plaats ambieerde en ook behaalde was geen echte verrassing. Alhoewel er van onze 3 gemiste letters minstens 2 waren die we hadden kunnen vermijden. Maar toch, een tevredenstellende prestatie. Een dikke proficiat van hieruit trouwens naar Ann en Pascal die met 0 gemiste letters en amper 5 strafpunten "op tijd" een mooie 2e plaats behaalden. We beginnen in te zien dat die eerste plaats alleen te bereiken is als je de exact afgelegde afstand kan bepalen met een tripmaster ipv met je kilometerteller...

Maar de verrassing kwam bij de prijsuitreiking. Zoals elk jaar werd er ook deze keer weer een gratis ballonvaart uitgeloot onder de nog aanwezige deelnemers bij het begin van de prijsuitreiking. Er werden 3 briefjes getrokken door "een onschuldige hand" om er zeker van te zijn dat de winnaar tot de nog aanwezige rittensporters behoorde. Maar dat bleek niet nodig : de eerste deelnemer die afgeroepen werd (althans zijn deelnemingsnummer) bleek ikzelf te zijn! Ik had het nog niet direct door, maar Werner zei : "dat ben jij, jong!" En dus ben ik nu de trotse eigenaar van een ballonvaart van 4 uur, met vertrek te Wommelgem.

Dit verhaal heeft echter nog een grappig staartje. Jaren geleden was ik een te gast op de viering van het 50-jarig bestaan van sanitair-gigant Lambrechts op het domein van Bokrijk. Dit ging gepaard met een zoektocht (te voet) op het ganse domein, en we besloten om daar aan deel te nemen. Mijn vrouw en ik hebben de voeten onder ons lijf moeten lopen op om tijd binnen te geraken, maar de moeite was niet tevergeefs geweest : we hadden een ballonvaart gewonnen. Probleem was alleen dat die ballon al klaar stond en onmiddellijk moest vertrekken, en dat er slechts één persoon mee mocht. "Ga jij maar" zei mijn vrouw toen, en voor ik het wist hing ik al in de lucht...

Mannen, je kan niet geloven hoe dikwijls ik dat al moeten horen heb en hoeveel spijt ik al niet gehad heb dat ik haar toen niet zelf in die mand gezet heb... Elk feestje of andere gelegeheid waar dat verhaal op de proppen komt voel ik me weer schuldig. Welnu, daar komt nu een einde aan : ik heb de ballonvaart aan mijn vrouw gegeven en ze is (nu al) in de wolken! En ik ben van het gezaag af, dus wie nu het meest blij is weet ik niet!

Ik wens de organisatie van OCMB dan ook te bedanken voor hun puike rittensportwedstrijd, maar vooral ook voor het verloten van die prijs, die mij enorm veel plezier doet en mijn madam nog meer!

Pascal
14-11-2005, 03:24
Niet volledig uitgeslapen en met een zware kop vanwege "één Duvel te veel" op vrijdagavond, begaf ik mij samen met mijn vrouwtje naar Begijnendijk. Man, man wat had ik moeite... Ook na het inschrijven en een babbeltje met de twee andere Paddockteams voelde ik me nog geen haar beter. Om 19.22 uur van start en ja bij nota 2 al verkeerd. We waren nog geen 100 meter weg. Dat beloofde niet veel goeds. Terug van nul beginnen dan maar...

Duidelijke nota's en puike kaarten in kleur en vooral een iets betere concentratie van de co, zorgden ervoor dat we toch behoorlijk in het ritme kwamen. Hierdoor zagen we de valstrikken goed aankomen. Reeds enkele keren heb ik me dit jaar laten vangen door geen klad te gebruiken en had het mezelf voor deze rit VERPLICHT. Het zou ons geen windeieren opleveren. Vermits de ideale rijtijd was opgegeven, hadden we er na het eerste deel een goed gevoel bij. Ook een controle van het klad met dit van de andere Paddockers deed ons besluiten dat we het er vermoedelijk goed van af gebracht hadden.

Dan maar op pad voor deel 2. We kennen de Frits al goed genoeg om te weten dat één van zijn stokpaardjes "de meest rechtdoorlopende lijn" is. En ja hoor... een mooi staaltje van parcourkennis van de Frits. Er zat weer een dergelijke valstrik in. We hadden ze gezien en vermeden daardoor een (nadien gezien) belangrijke 30-puntenstraf. Ook in de kaartleesopdrachten zaten wat addertjes onder het gras. Goed bestuderen die handel is de boodschap. Daardoor heb je wat minder tijd over aan de finish zonder ooit in de problemen te komen met de ideale rijtijd. Ook het noteren van de kilometerstand bij het begin van ELKE kaartleesopdracht vergt enige concentratie maar het is wel van "levensbelang".

Aangekomen in de parochiezaal van Begijnendijk bleek dat we na deel 1 met drie teams zonder strafpunten waren. Omwille van deze gelijke stand werden we tweede geklasseerd op basis van de GTK's.

Na het eten van respectievelijk een "krokske" en een spaghetti was het tijd voor de uitslag van het tweede deel. In dit deel eindigden er 6 teams zonder fouten op de zelfcontrole. Door de tijdstraffen werd het verschil gemaakt. Wij behaalden 5 punten en daardoor stonden we in deel 2 op de zesde plaats. Een snelle blik op het uitslagenblad van deel 2 leerde ons dat één van de teams, waarmee we gelijk stonden in deel 1, meer strafpunten had gehaald en een ander team minder. We wisten dadelijk dat we in de einduitslag op een tweede plaats terecht zouden komen.

Het gaf me een beter gevoel maar de hoofdpijn waarmee ik aan de rit begon was nog steeds niet verdwenen. De volgende keer toch maar een betere manier van voorbereiding uitdokteren.

Goed gewerkt Frits en de crew van OCMB... We hebben met zijn allen genoten...

C U

Jan
14-11-2005, 10:12
Dat hebben jullie weer allemaal prima gedaan:applaus:

Jammer genoeg konden we voor de tweede keer op rij niet aan de Begijnenrit deelnemen, omdat we telkens die nacht het spook moeten/mogen/willen uithangen. Volgend jaar vallen die data echter niet samen, bijgevolg hebben we de Begijnenrit nu al in onze agenda DIK aangestreept.:D

Werner333
15-11-2005, 23:15
Eigenlijk een verademing deze rit :)
Goede nota's en een tof in elkaar gestoken parcours dat ervoor zorgt dat je de controle letters niet in de beken hoeft te zoeken, maar dat ze op normale plaatsen staan.
Ook de manier waarop de organisator met "discutabele" punten omgaat is een voorbeeld.
Deze rit zelf 2 navigatie fouten gemaakt :fight: vandaar onze mindere uitslag.
Maar toch weer enkele punten genoteerd waar ik als navigator in de toekomst rekening mee moet houden.