PDA

View Full Version : Modelbouwmeeting 18 november 2005 - Thema cafe Wheels in Zolder


Guido
14-11-2005, 18:26
Nismo gaf het al aan, de volgende meeting is al eind deze week! modelbouwkalender (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=10376), vrijdag 18 november in Wheels.

Vorige keer hebben we airbrushen gedaan en nu werd er het idee geopperd om het eens over lijm te hebben. Dus welke lijm gebruik je wanneer, hoe enz. Lijkt me wel iets om even bij stil te staan. 'k zal mijn pottekes eens meebrengen. ;)

Evt. kunnen jullie natuurlijk ook nog andere topics aanbrengen.

Kunnen jullie even deelname bevestigen?

Ah ja, waar, wanneer en om hoe laat?

Thema café Wheels
Vrijdag 18-nov-2005 dus
Starten doen we om 20.00

Pat
14-11-2005, 19:08
Als deze week normaal verloopt, zal ik zeker aanwezig zijn.

Misschien hebben jullie het er ooit al eens over gehad, maar een beetje uitleg over het gebruik van Set en Sol zou mij zeker interesseren.

Bezemwagen
14-11-2005, 19:25
Waarschijnlijk kom ik vrijdag

HHugo
14-11-2005, 19:51
Ik zal er zijn.

Guido
14-11-2005, 23:07
Als deze week normaal verloopt, zal ik zeker aanwezig zijn.

Misschien hebben jullie het er ooit al eens over gehad, maar een beetje uitleg over het gebruik van Set en Sol zou mij zeker interesseren.

We hebben het er inderdaad als eens een keertje over gehad, de eerste keer denk ik zelfs, maar dat neemt niet weg dat we het niet nog eens kunnen behandelen. Ik denk trouwens niet dat ik een avond vol gebrabbeld krijg over "kol en andere pleksels" :D 'k zal mijn Set en Sol ook in de doos stoppen, net zoals mijn afgedankt vliegtuigje van vorige keer. Hilariteit alom. :D :D

Big attack
14-11-2005, 23:49
hallo Huudo,
Wij zijn "nieuwelingen" van een andere club, maar we zouden vrijdag met een paar man eens komen kijken bij jullie

Dominique
14-11-2005, 23:55
ik kom ook af.

Guido
15-11-2005, 00:22
hallo Huudo,
Wij zijn "nieuwelingen" van een andere club, maar we zouden vrijdag met een paar man eens komen kijken bij jullie

Da's zeker, kom maar af, geen probleem. Maar wat heet een paar man? Gewoon om het aantal plaatsen en stoelen te kunnen inschatten. ;) We voorzien standaard trouwens voor iedereen een eerste "gratis" kennismakingsdeelname.







Daarna is het "zwaar dokken". ;) :D :+

Nismo
15-11-2005, 01:22
........Daarna is het "zwaar dokken". ;) :D :+

Oei en ik ga voor den tweede keer komen,ik ben al ne zware,hoeveel moet ik dan nog dokken??? :+ :+ :+


Ik kom in ieder geval,maar of ik iets kan meebrengen hangt een beetje af of de rest van de familie de auto nodig heeft.Ik was van plan dat diorama mee te brengen waarop de Subaru staat en een paar zelfgemaakte diorama's voor auto's op schaal 1/43.Als ik met de moto moet komen kan ik het helaas niet meebrengen.

See you friday at Wheels Nismo :bye:

PS: heeft er iemand al aan gedacht om een FOTOTOESTEL mee te brengen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Guido
15-11-2005, 02:03
...

PS: heeft er iemand al aan gedacht om een FOTOTOESTEL mee te brengen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

In principe breng ik mijn toestel wel weer mee. ;)

Jimbo
15-11-2005, 11:15
Ik ga deze keer moeten passen. Jammer maar helaas. Het is kwis (en geeneens autosportkwis!) en ne mens heeft zo zijn verplichtingen.

Trouwens, Bburagos vereisen toch geen lijm ;)...

Jimbo.

Sennake
15-11-2005, 11:15
Ik ga ook proberen te komen en zal mijn afgewerkte Caterham meebrengen, alhoewel bijna iedereen hem al gezien heeft in Nieuwegein ;)

Als het niet teveel moeite is zou ik het op prijs stellen dat Hhugo nog eens wat zou willen vertellen over foto-etsen, want dat is de enige meeting tot hiertoe waaraan ik niet kon deelnemen...

Maar een andere keer mag ook natuurlijk...

HHugo
15-11-2005, 19:09
Als het niet teveel moeite is zou ik het op prijs stellen dat Hhugo nog eens wat zou willen vertellen over foto-etsen, want dat is de enige meeting tot hiertoe waaraan ik niet kon deelnemen...

Geen probleem, ik breng wel m'n materiaal mee. (heb anders toch niks nieuws gebouwd sinds de vorige meeting :o )

Guido
15-11-2005, 20:12
Geen probleem, ik breng wel m'n materiaal mee. (heb anders toch niks nieuws gebouwd sinds de vorige meeting :o )

We zullen wel moeten opletten dat we de agenda niet overladen om te vermijden dat we in groepjes gaan zitten werken. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je je materiaal niet mag meebrengen. ;) Als we goed doorwerken en stipt op tijd kunnen beginnen (look who's talking :D) zal het wel lukken!

Op de agenda:

- Lijmen: soorten, werkwijzes en toepassingsgebieden
- Decals: werken met softeners zoals Set en Sol
- Foto-ecthing: zelf maken -> wat heb je nodig en hoe ga je tewerk.

HHugo
15-11-2005, 21:49
Om zeker geen misverstanden te hebben, de uitleg over het etsen is 'theoretisch'. ;) Effectief een plaatje gaan etsen, is toch niet te doen tijdens een meeting.

MFahrer
18-11-2005, 10:56
Ik kan er jammergenoeg onmogelijk graken... wanneer is de volgende?

G.

Edit: Al gezien in de modelbouwkalender...

Nismo
19-11-2005, 18:33
In principe breng ik mijn toestel wel weer mee. ;)

RARARA,wie had zijn toestel vergeten :p :p ??????? Juist ja ,maar dat doet niks af van het feit dat we er weer ne gezellige avond van gemaakt hebben.We hebben goe gelachen en sommige onder ons zijn weer wat wijzer geworden.

Bij leven en welzijn Grtzzzzzzz Nismo :bye:

Guido
19-11-2005, 20:30
tja, als er veel in uw hoofd zit, durft ge al eens iets vergeten natuurlijk. :D

Leuk om te zien dat het groepje weer wat groter geworden is. Waren aanwezig:
Guido (Huudo)
Guy (Sennake)
Roeland (Hhugo)
Danny
John
Gery (Big Attack)
Peter
Patrick
Patrick (Pat)
Dominique (Dominique)
Dominique
Johny (Nismo)

alsook supporters Pascal, An en Pascal jr. (het vliegtuig verhaal blijft mooi!)

Na de traditionele kennismakingsronde, die we altijd doen als er nieuwe gezichten tussenzitten, zijn we begonnen met een zeer kleine demo over decals zetten met behulp van Set & Sol. Maar 't was toch niet waar zeker: Huudo had ook zijn penselen vergeten. Dan maar met de vingers, en het werkte goed genoeg om het effect van Sol te tonen en om een leerrijke discussie op gang te trekken. Zo zie je maar, weeral wat bijgeleerd. Tevens werd er redelijk wat tijd besteed aan printen van decals, speciale projectjes enz. Wat is de wereld toch klein. ;)

Daarna dan toch maar even aandacht besteed aan lijmen en soorten en dan was het tijd voor Hhugo om zijn foto-ets technieken wat nader toe te lichten. Maar... de aanvrager was er weeral niet meer... :D Nu goed, hij was even verexcuseerd om taxi chauffeur te spelen en eens teruggekeerd, kon Hhugo zijn ding doen. Zelf heb ik maar met een half oog gevolgd, maar dat was voldoende om te zien wat voor een progressie hij ondertussen al gemaakt heeft. Knap werk!!

Ondertussen ging het al richting middernacht en tijd voor de eerste om op te krassen en huiswaarts te keren. De die-hards (5 stuks) hadden nog recht op de uitschuiver van de avond - waartegen het vergeten van mijn 'kodak' kattepis was - maar bon, verder mag/mocht ik er niks over zeggen. :D

Anyway, nog wat nagekaart (lees sterke verhalen uit de oude doos opgediept - toch altijd reuze! :D ) aan de toog en tegen 01.30u waren ook de laatste weg.

Bedankt voor de gezellige en leerrijke avond. Volgende keer nog van dadde!!

;)

AlainH
19-11-2005, 20:44
...Ondertussen ging het al richting middernacht en tijd voor de eerste om op te krassen en huiswaarts te keren. De die-hards (5 stuks) hadden nog recht op de uitschuiver van de avond - waartegen het vergeten van mijn 'kodak' kattepis was - maar bon, verder mag/mocht ik er niks over zeggen. :D


Wie A zegt... :p

Dominique
19-11-2005, 22:39
Wie A zegt... :p
En toch laten we niks los :+ :p

Bezemwagen
20-11-2005, 12:14
Ik kon op de laatste moment niet komen: Ik was een klein beetje veel ziek.

Nismo
20-11-2005, 15:27
Wie A zegt... :p

En toch mogen we niks zeggen :p :+ :p

Grtzzzzzzz Nismo :no: