PDA

View Full Version : Van hooydonk weer naar F3


Bart
15-12-2001, 14:54
GVA

Jeffrey van Hooydonk komt volgend jaar opnieuw uit in de duitse F3... "ik kreeg een heel mooi voorstel van het ghinzani team dat vorig jaar de titel won met Alex Muller"...
Als de resultaten volgen hoopt van hooydonk opnieuw gelanceerd te zijn. Afgelopen jaar kwam de "monegask" nauwelijks in actie wegens geen budjet...


Bedenking: wat "zagen" al die mannen als van hooydonk en snijers over geen budget, terwijl ze het zichzelf wel kunnen permiteren om in monaco te gaan wonen.

Rrubinio
15-12-2001, 23:48
Jeffrey Van Hooydonk komt volgend jaar terug uit in de Duitse Formule 3. De autoracer uit Puurs, voormalig Europees kampioen Formule Renault, maakte dat vrijdag bekend op een persconferentie. Van Hooydonk wil daarmee zijn carriere opnieuw lanceren na een jaar inactiviteit door budgettaire problemen. Op zich lijkt de beslissing een stap terug voor iemand die al twee jaar F3000 achter de rug heeft en daarin onder meer een pole liet optekenen, maar anderzijds kon het wel eens een clevere stap zijn.
<< Indertijd heb ik na mijn Europese titel slecht 1 seizoen in de F3 gereden. Dat is een jaar te weinig, maar de kans om naar de F3000 te gaan met Witmeur-KTR was toen te mooi om te laten liggen. Om allerlei redenen heeft dat project niet gegeven wat we verhoopt hadden, zodat ik blij ben dat ik nu de draad weer kan oppikken. Ik kreeg een heel mooi voorstel van het Ghinzani-team, dat vorig jaar de titel won met Alex Muller. Bovendien komt er een ingenieur van Jordan over. Een competitieve context dus en dat lijkt me beter dan opnieuw een jaar in de middenmoot in de F3000. Ik wil vooraan meedoen en races winnen. >> Ghinzani rijdt met een Dallara-chassis, maar kiest in tegenstelling tot de meeste andere teams niet voor een Opel-motor, maar voor een Mugen-Honda. Van Hooydonk: << Ik heb er alle vertrouwen in. De F3 krijgt dit jaar nieuwe auto's met onder meer een sequentiele zesbak. Wat dat betreft, start ik op gelijke voet met piloten die vorig jaar in de F3 reden. Ik werk het Duitse kampioenschap af, dat altijd samen met de DTM rijdt en dus ook in Zolder te gast is. Daar bovenop doe ik de internationale races in Spa en Zandvoort en - als ik in de top-drie eindig - ook de klassiekers in Macao en Korea. Ik ben contractueel ook vrij om andere races te rijden, bijvoorbeeld in de F3000. Ik zou graag nog Le Mans en de 24 Uren van Francorchamps erbij nemen.>>
Als de resultaten volgen, hoopt Van Hooydonk opnieuw gelanceerd te zijn. Afgelopen jaar kwam de Monegask nauwelijks in actie wegens geen budget. <<Ik rij nu gewoon om te kunnen racen. Na een jaar stilzitten weet ik heel goed dat autosport het mooiste is dat er is.>>

Rrubinio
15-12-2001, 23:59
Bedenking: wat "zagen" al die mannen als van hooydonk en snijers over geen budget, terwijl ze het zichzelf wel kunnen permiteren om in monaco te gaan wonen.

Uw bedenking is volgens mij niet erg realistisch. Zo kunt jij ook veronderstellen dat heel wat werkloze een Mercedes, een breedbeeld TV, een video, een super snelle pc enz.... hebben, en dat deze dan ook geen dopgeld nodig hebben. Maar toevallig zou het kunnen zijn dat deze mensen die dingen reeds hadden voor dat ze in arbeid of in dit geval budgettaire problemen geraakte.

Dacht ik zo.

Sennake
16-12-2001, 00:53
En wat Van Hooydonck betreft : misschien nog niet eens zo'n slechte zet, vooral als je bedenkt dat de F1-talenten sowieso niet meer uit de F3000 gepikt worden, maar wel uit de F3 of nog eerder...

Werner333
16-12-2001, 13:14
Hoopt dat het lukt voor Jeffrey.
Ik denk dat heel wat mensen hem serieus onderschatten.

Mark
16-12-2001, 14:16
was het niet dat ie op Pole stond op de A1-ring in 2000?

Persconferentie goed gelezen....lees zolder! :D

Oneliner
16-12-2001, 17:35
Ja idd, belgië op plaats 1 en 2 op de grid..... :)
Maarja idd, F3 is de visvijver geworden, dus waarom niet voor de titel gaan en hopen??...

Joosen
19-12-2001, 15:14
Jeffrey Van Hooydonck rijdt volgend jaar het Duitse F3 kampioenschap voor Team Ghinzani. Hij test volgende week de allereerste Dallara 2002 en gaat absoluut voor de titel die hij enkele jaren geleden miste.
De gedachte hierachter: F3000 is belachelijk duur en daarenboven veel minder een "pilotenklasse" (lees : veel meer een loterij) en in de jongste jaren is duidelijk genoeg gebleken dat de F3000 niet de ideale leerschool of springplank is voor de F1(vraag maar aan Justin Wilson).
Ook nog het vermelden waard is dat Jeff deze deal helemaal zelf heeft uitgewerkt en gerealiseerd. Hij zou ook nog bezig zijn met een ander éénzitterkampioenschap om te combineren met de F3 (Nissan??), nog een ander (GT??) team én een zitje voor Le Mans.

Straffe kost!!!

Chapeau Jeffrey, give buzze!!

Sennake
19-12-2001, 15:37
Alwéér een reden om Lotto te spelen :D :D :D
En voor ons één om naar Le Mans te gaan jipppieeeeeeee!!!

Bart.Vandecavey
19-12-2001, 16:12
Tja Tim zo kan ik ook aan mijn 100 posts geraken hé als je topic herhaald...


...grapje hoor het is gewoon om zo snel mogelijk ook mijn 100ste post in het spam-forum te kunnen zetten

Joosen
19-12-2001, 16:26
Originally posted by bart
GVA

Bedenking: wat "zagen" al die mannen als van hooydonk en snijers over geen budget, terwijl ze het zichzelf wel kunnen permiteren om in monaco te gaan wonen.

Daar gaan wonen op zich is fiscaal natuurlijk interessant, als er daarna door omstandigheden moeilijkere tijden komen is het wel héél moeilijk om terug te komen, want dan word je in België niet echt met open armen ontvangen. Je mag er zeker van zijn dat de Belgische fiscus dan een gepeperde rekening zal presenteren.


Bart, sorry da'k nen tweeden thread over hetzelfde heb gestart, ik had over den dezen overheen gekeken.

Werner333
19-12-2001, 20:19
Ik heb de 2 threads effe samen gevoegd.

Bart
19-12-2001, 20:59
Opmerkelijk...

De tekst van de persconferentie lijkt exact hetzelfde als die van de krant

Doch niet verbazingwekkend... het kwam uit een vlaamse krant. En geef nu toe, buiten f1 komt er bitter weinig autosport aan bod in de geschreven pers.

Raceboy
19-12-2001, 21:14
had je liever gehad dat de krant leugens zou schrijven ?

Mark
20-12-2001, 23:08
Ha. Nederland - Belgie , alhoewel ik vermoed dat we ze hier weer om de oren krijgen. Het is geen denemarken :D

fastcompany.nl
Naast Stefan de Groot, die enkele weken geleden al tekende voor JB Motorsport, komt ook de 20-jarige Robert Doornbos komend seizoen uit in het Duits Formule 3-kampioenschap. De in België wonende Nederlandse coureur kwam tot overeenstemming met het Team Ghinzani, waar hij zal rijden met de Belg Jeffrey van Hooydonk en de Oostenrijker Gottfried-Armin Grasser. “Ghinzani is een zeer competitief team. Ze hebben Mugen-Honda-fabrieksmotoren van Neil Brown en een enorme staat van dienst in de autosport. Ik denk er goed te kunnen scoren”, aldus Doornbos.

Na een debuutseizoen in de Formule Ford reed Doornbos afgelopen jaar voor Fred Goddard Racing in de Scholarship Class (B-klasse) van het Brits Formule 3-kampioenschap. Ondanks tal van technische problemen boekte hij in twee races (Snetterton en Thruxton) een klassezege en stond hij zevenmaal op het podium. In de tweede helft van het seizoen reed hij een aantal races voor JB Motorsport in het Duits kampioenschap, als vervanging van de opgestapte Nicolas Stelandre. “Daar ontdekte ik, dat het niveau qua uitstraling van het Duits kampioenschap, in het bijprogramma van de DTM, een stuk professioneler is dan in de Britse serie. Dat was mede een reden om nu voor het Duits kampioenschap te kiezen. Bovendien wilde Honda graag dat ik in Duitsland ging rijden. Neil Brown will graag in Duitsland scoren, waar Opel nog steeds dominant is”, verklaart Doornbos.

Hij verwacht veel te kunnen leren van zijn Belgische teamgenoot Jeffrey van Hooydonk, die al eerder in de Duitse Formule 3 actief was, daarna Formule 3000 reed en nu in de serie terugkeert. Ook verwacht Doornbos veel van de samenwerking met het Italiaanse Ghinzani-team. “Piercarlo Ghinzani is oud-Formule 1-coureur en er is enorm veel kennis binnen het team aanwezig. Ze hebben een eigen testcircuit op Vairano en pakken de zaak professioneel aan.” Om de communicatie met het team te verbeteren, gaat Doornbos begin januari twee weken lang een cursus Italiaans volgen bij het gerenommeerde instituut “Regina Coeli” in Vught. Ook fysiek zorgt hij voor een goede voorbereiding, hij traint inmiddels bij dezelfde trainer als Van Hooydonk. “Een plaats bij de eerste drie is mijn doel, daar streef ik naar. Het wordt mijn eerste jaar in de A-klasse, maar bij Ghinzani moet het eruit kunnen komen”, zegt Doornbos.

Oneliner
20-12-2001, 23:10
AQllez, al vollenbak aant bijslijme bij Van hooydonck dus... :)