PDA

View Full Version : Slotracers modelbouwmeeting in Wheels - vrijdag 16 december 2005


Guido
19-11-2005, 20:45
In verband met de gesprekken in de andere threads aangaande de endurance slotrace die georganiseerd wordt door MFahrer even deze oproep.

Er werd immers het idee geopperd om ergens in Februari echt te gaan racen en er zou de mogelijkheid geboden worden aan een aantal modelbouwpaddockers om eens te proeven van slotracing op 1/24ste met zelf gebouwde wagens. Omdat de modelbouwers geen kaas gegeten hebben van slotrace conversies zou MFahrer eens naar een modelbouwavond komen om het een en ander eens uit de doeken te doen, zodanig dat we 'ready to race' zijn in februari.

Helaas keek hij niet op de plekkalender hier on-line en kon hij dus afgelopen vergadering niet komen. Daarom heb ik aan Andy gevraagd om eens te kijken welke vrijdagavond er dit jaar nog vrij was/is om een extra meeting specifiek hiervoor bedoeld te organiseren. 16 december is nog vrij.

Dus mijn oproep:
- Bestaat er interesse om deze meeting op die dag te doen?
- Wie kan er allemaal bij zijn?
- Waar en Wanneer? Vrijdag 16 december 2005 om 20.00 in Themacafe Wheels te Zolder

Gelieve te bevestigen voor 26 november dus aanstaande zaterdag, opdat we definitief aan Andy kunnen laten weten of we komen of niet.

Thanks!

Sennake
20-11-2005, 00:49
In verband met de gesprekken in de andere threads aangaande de endurance slotrace die georganiseerd wordt door MFahrer even deze oproep.

Er werd immers het idee geopperd om ergens in Februari echt te gaan racen en er zou de mogelijkheid geboden worden aan een aantal modelbouwpaddockers om eens te proeven van slotracing op 1/24ste met zelf gebouwde wagens. Omdat de modelbouwers geen kaas gegeten hebben van slotrace conversies zou MFahrer eens naar een modelbouwavond komen om het een en ander eens uit de doeken te doen, zodanig dat we 'ready to race' zijn in februari.

Helaas keek hij niet op de plekkalender hier on-line en kon hij dus afgelopen vergadering niet komen. Daarom heb ik aan Andy gevraagd om eens te kijken welke vrijdagavond er dit jaar nog vrij was/is om een extra meeting specifiek hiervoor bedoeld te organiseren. 16 december is nog vrij.

Dus mijn oproep:
- Bestaat er interesse om deze meeting op die dag te doen?
- Wie kan er allemaal bij zijn?
- Waar en Wanneer? Vrijdag 16 december 2005 om 20.00 in Themacafe Wheels te Zolder

Gelieve te bevestigen voor 26 november dus aanstaande zaterdag, opdat we definitief aan Andy kunnen laten weten of we komen of niet.

Thanks!

Ik kan, wil, moet, en zal komen ;)

Dominique
20-11-2005, 02:08
Ik zal er zijn!

Bezemwagen
20-11-2005, 12:09
Als er geen onvoorziene omstandigheden zijn, kom ik ook.

Sennake
20-11-2005, 13:11
Als er geen onvoorziene omstandigheden zijn, kom ik ook.

Dat VRT-programma met Mark Uytterhoeven? Da's al lang niet meer op TV, dus jij komt ook :+

Guido
20-11-2005, 13:12
We zullen wel nog even op bevestiging van MFahrer moeten wachten ook denk ik. :D Anders zullen we daar zitten met ons carrosserietjes zonder chassis. Nu we kunnen altijd wel samenkomen, ook zonder slotracingsles. ;)

Nismo
20-11-2005, 15:24
Ik kan helaas niet komen,mijn vrouw ondergaat in de late namiddag een kleine heelkundige ingreep en als een goede echtgenoot ga ik voor mijn vrouwke moeten zorgen. Indien de situatie het toelaat kom ik misschien nog even een goeie dag zeggen.

Grtzzzzzzz Nismo :bye:

Pat
20-11-2005, 21:38
En nog een indien ...

Ik kom ook eens kijken ... indien de weersomstandigheden het toelaten.
Vooral de "après-meetings" worden alsmaar beter ! :rolleyes:

Dominique
20-11-2005, 23:54
Vooral de "après-meetings" worden alsmaar beter ! :rolleyes:

Ge moogt gerust zijn ... :D :D

MFahrer
21-11-2005, 14:42
Ja jongens... hier ben ik! Ik voel me vereerd... een speciale slot-race meeting! Het doet me ook deugd te zien dat er interesse is in het mini-eventje. Ik ga er wel op voorhand bijzeggen dat er voorlopig maximum zes mensen kunnen rijden dan (zelf heb ik ook niet een onbeperkt aantal chassis - rond de 100 euro per rolling chassis zonder spares)

16 december lijkt me een haalbare datum! Ik heb dat al eens geverifieerd bij het vouwke!

G.

Guido
21-11-2005, 15:01
ok, 16 december Slotracing-Modelbouw meeting!! :D :D

Ik zal in deze thread regelmatig een update posten zodat we een overzicht hebben. Daarbij zal ik een 2 aparte lijsten bijhouden. 1tje van de mensen die de 16de komen en 1tje van de mensen die ook effectief willen rijden. Ikzelf zal de 16de naar de vergadering komen, maar zal niet deelnemen aan de race.

zullen aanwezig zijn op 16 december:
Huudo
Sennake
Dominique
Pat (?)
Bezemwagen (?)

zullen meedoen aan de slotrace:
please confirm

;)

Guest
21-11-2005, 19:02
Ik kom ook naar de vergadering van slotracen

Racer

Pat
21-11-2005, 20:05
please confirm

;)

confirm ;)

Dominique
21-11-2005, 21:36
confirmed voor de meeting.
Voor de race enkel als toeschouwer

Guido
21-11-2005, 23:29
Update!

zullen aanwezig zijn op 16 december:
- Huudo
- Sennake
- Dominique
- Racer
- Pat
- MFahrer
- Bezemwagen (?)

zullen meedoen aan de slotrace:
- MFahrer
- Pat

;)

MFahrer
22-11-2005, 11:57
Jongens... jongens... waarom geïnteresseerd zijn en niet zelf rijden?

Jullie hebben niet allemaal een body nodig hé! Er zijn slechts voor al de rijdende personen 2 (of max 3) bodies nodig hé... je rijdt in team! Dus als je echt geen tijd hebt om zelf een body te maken, kan je met iemand een team vormen die wel tijd heeft voor een body te maken! Je overlegt dan met die persoon (of personen) welke body en livery je kiest!

Er zijn gisteren avond nog wat inschrijvingen binnengekomen omdat ik het voorstel op tafel gelegd heb op onze wekelijkse race-avond.

- Bram
- Kristof
- Koen
- Pieter
- Slim
- Ben
- Jo

G.

Guido
22-11-2005, 12:39
Jongens... jongens... waarom geïnteresseerd zijn en niet zelf rijden?

Euhrm, 100 euro zonder spares is een kost die ik niet wil doen om eens een keertje, en daarna misschien nooit meer, te rijden. Voor dat geld heb ik een full multi-media kit... Zelfs als je gaat delen blijft het nog altijd redelijk wat geld. Begrijp me niet verkeerd, als slotracen je hobby is, zal het wel meevallen en iedere hobby is duur enz. Maar op de eerste plaats de kinderen, dan het huis, dan de auto, dan pas de modelbouw en ook nog fotografie. Nu goed, ik maak mijn eigen rekening natuurlijk, en niet die van een ander. Maar als je een reden vraagt, dat is ze. ;)




Er zijn gisteren avond nog wat inschrijvingen binnengekomen omdat ik het voorstel op tafel gelegd heb op onze wekelijkse race-avond.

- Bram
- Kristof
- Koen
- Pieter
- Slim
- Ben
- Jo

G.

Komen zij ook naar de meeting de 16de, of zullen ze enkel rijden?

MFahrer
22-11-2005, 12:46
Ik denk dat er een groot misverstand bestaat...

Ik wou dus iets organiseren met enkele geïnteresseerden onder jullie, zonder jullie op kosten te jagen. Ik stel 2 (of in extremis 3) chassis van mij ter beschikking voor 2 (of in extremis) 3 teams van jullie... Het enige dat jullie nodig hebben is per team een body, een Q-model lexan (of ander licht) interieurtje en een lichtsetje.

Prijs van Q-Model interieurtje is 10 euro
Prijs van lichtsetje (voor de fijnsoldeerders 6 euro, voor de minderbegaafde electronica'ers) 16 euro.

Natuurlijk hoeven jullie geen chassis aan te schaffen voor die eene keer! Daarom dat ik het voorlopig op max zes Paddockers (zonder mij wel te verstaan) wil houden... omdat ik enkele van mijn chassis voor een dag ter beschikking stel. Naderhand kan je de body die geraced heeft op zijn origineel chassis uit de (bijvoorbeeld Tamiya) kit zetten... bij de beker van je behaalde plaats in de race!

Hopelijk is dit misverstand volledig opgehelderd!

---

Van die jongens zullen er ongetwijfeld enkele meekomen... hoeveel en wie is nog niet zeker!


G.

Guido
22-11-2005, 13:01
Ik denk dat er een groot misverstand bestaat...

Natuurlijk hoeven jullie geen chassis aan te schaffen voor die eene keer! Daarom dat ik het voorlopig op max zes Paddockers (zonder mij wel te verstaan) wil houden... omdat ik enkele van mijn chassis voor een dag ter beschikking stel. Naderhand kan je de body die geraced heeft op zijn origineel chassis uit de (bijvoorbeeld Tamiya) kit zetten... bij de beker van je behaalde plaats in de race!

Hopelijk is dit misverstand volledig opgehelderd!

absoluut! Ik heb de verkeerdelijke conclusie getrokken uit de zin "100 euro voor een rolling chassis zonder spares" door te denken dat je 6 chassis zou meebrengen en dat we die dan konden/moesten aanschaffen. Er stond ook niet bij, de 6 chassis die ik ter beschikking stel belopen 100 euro enz. lol.

In dat geval :worship: :applaus:

Enneuh, ik kan, wil, moet en zal racen :D :D Ook een carrosserie zal ik bouwen.

Oef, blij dat het uitgeklaard is, ik had het helemaal niet in de gaten. :o


Van die jongens zullen er ongetwijfeld enkele meekomen... hoeveel en wie is nog niet zeker!

G.

ok, ik zal in de lijst enkel de racende paddockers opnemen. ;)

Guido
22-11-2005, 13:02
Update! :D

zullen aanwezig zijn op 16 december:
- Huudo
- Sennake
- Dominique
- Racer
- Pat
- MFahrer + kleine delegatie
- Bezemwagen (?)

Paddockers die zullen meedoen aan de slotrace:
- Huudo
- Pat

MFahrer
22-11-2005, 13:21
Wow Wow Wow! (kwestie dat de kerstperiode eraan komt)...

Ik heb nu ook nooit gesproken over 6 chassis... wel over 2 (eventueel 3) chassis die je deelt met één of enkele andere paddockers! Dat is al één reden waarom ik dus duidelijk onderstreep om het redelijk beperkt te houden. De tweede reden is dat wij misschien al met 10 deelnemers aan de start komen, en het weer nog niet goed genoeg zal zijn om alles buiten te installeren, dus dat we allemaal nog in de garage moeten kunnen staan. Daarom zou ik dit evenementje gewoon doen met de mensen die ik "redelijk ken" (vast kliekje) van het modelbouwforum.

Een kleine situatieschets... Jij en sennake rijden in een team... Je beslist samen wie wat doet... bijvoorbeeld iemand de body... een andere het interieurtje... en een weekje (of twee) voor de race... zet ik de door jullie geprepareerde body op een chassis van mij, volledig aangepast aan de wagen die jullie meebrengen. Misschien doen we dat wel samen bij mij thuis zodanig dat je al eens kunt bollen met het geheel. Ik zorg ervoor dat alles perfect staat afgeregeld en door de technische controle kan.

De dag van de race rijden jullie als team met het geheel, en als alles is afgelopen nemen we de body van het chassis en jullie nemen die naar huis.

Wat wel eventueel kan... is dat je een as of zo kapot rijdt... dan zou ik dat uiteraard graag vergoed zien... maar dan zit je aan 5 of 6 euro... Zelf heb ik nog nooit iets kapot weten gaan aan zo een chassis... Enkel misschien een tandwiel achteraan, hetgeen ook maar 3 of 4 euro kost.

Ik zal voor alle duidelijkheid eens de uitnodiging met reglementen en zo posten, zodanig dat je tot in de puntjes weet wat er gepland is.

G.

Clubman
22-11-2005, 13:27
wel interesse..... al zekers om te komen kijken.

kan alleen nog nix confirmeren ( voor de 16e dus)

Guido
22-11-2005, 13:29
Wow Wow Wow! (kwestie dat de kerstperiode eraan komt)...

Ik heb nu ook nooit gesproken over 6 chassis... wel over 2 (eventueel 3) chassis die je deelt met één of enkele andere paddockers! Dat is al één reden waarom ik dus duidelijk onderstreep om het redelijk beperkt te houden. De tweede reden is dat wij misschien al met 10 deelnemers aan de start komen, en het weer nog niet goed genoeg zal zijn om alles buiten te installeren, dus dat we allemaal nog in de garage moeten kunnen staatn.

....


Ik zal voor alle duidelijkheid eens de uitnodiging met reglementen en zo posten, zodanig dat je tot in de puntjes weet wat er gepland is.

G.

Ik moet eerlijkheisdshalve toegeven, dat ik de idee-opbouw in de andere threads niet tot in de details gevolgd heb en wellicht daardoor tot een verkeerde conclusie ben gekomen.

Ik zal de uitnodiging en reglement afwachten alvorens opnieuw conclusies te trekken. :D Maar ge zult ook wel verstaan dat ik me niet graag engageer alvorens duidelijk te weten waar we aan beginnen he. ;) Bij deze is alles al redelijk goed uitgeklaard. Thanks!

Sennake
22-11-2005, 14:42
Update! :D

zullen aanwezig zijn op 16 december:
- Huudo
- Sennake
- Dominique
- Racer
- Pat
- MFahrer + kleine delegatie
- Bezemwagen (?)
- Clubman (?)

Paddockers die zullen meedoen aan de slotrace:
- Huudo
- Pat
- Sennake

Deze update was waarschijnlijk al verwacht :D

MFahrer
24-11-2005, 13:57
Helemaal verwacht!!! Terecht trouwens!!! Wacht maar tot je je zelfgebouwde bolide eens rond ziet gaan op een circuit ipv gewoon in de kast te staan!

Dominique, Dragonfly, Clubman... geen interesse?

G.

Dominique
24-11-2005, 18:03
Dominique, Dragonfly, Clubman... geen interesse?
G.
Weet ge wat? Probeer me maar om te praten op de 16e ;)

Guido
24-11-2005, 20:41
Is er al beslist met welke categorie van wagens we gaan rijden? We gaan maandag naar Essen en als het zou kunnen meevallen, kan er daar misschien al een kit op de kit getikt worden, die kan dienen als donor. ;)

9 kansen van de 10 zal ik wel willen aantreden met een of andere vorm van een Mercedes, of waar toch een Mercedes blokkie inligt. Of zouden we, als er bijv. beslist wordt Gr.A te gaan rijden, met fictieve sponsoring mogen rijden, dus met eigen gemaakte decals?

Niet dat ik de organisatoren wil opjagen, maar 't begint in mijn vingers te kriebelen. :D

Dominique
24-11-2005, 20:46
9 kansen van de 10 zal ik wel willen aantreden met een of andere vorm van een Mercedes, of waar toch een Mercedes blokkie inligt.
Hoe? ik dacht dat ge wilde racen ? :D :p

MFahrer
25-11-2005, 08:38
Niet dat ik de organisatoren wil opjagen, maar 't begint in mijn vingers te kriebelen. :D

... zei de mens die een paar posts geleden nog niet wou meerijden! :D

Ik wil wel al een klein tipje van de sluier lichten over de race, maar ik ben op dit moment vollop bezig met de organisatie van de race (technisch reglement, wedstrijd reglement, teams en uitnodigingen). Het enige dat ik voorlopig kan (en wil ;) ) vertellen is dat het evenementje doorgaat na jullie Quiz, zodanig dat je je eerste volledig daarop kan concentreren (dit op aanraden van Sennake, ik wist uiteraard niet wat zo'n quiz allemaal inhield) en tussendoor toch wat aan je body kan werken. Ik denk eraan om het op een zaterdag of zondagnamiddag 18-19 februari te leggen. Ik denk dat iedereen (zowel bij de Paddockers als bij ons) genoeg tijd moet hebben om tegen dan zijn gewenste kit te vinden en te bouwen.

Ivm de klasse die we zouden rijden... Ik hoop dat je niet te teleurgesteld bent, maar ik heb voor Fia GT 2001-2005 (aangevuld met Belcar GTA's en GTB's en wat JGTC's uit dezelfde periode om de modelkeuze te vergroten) gekozen. Ten eerste omdat het voor rookies (no offence) makkelijker rijdt dan bv Group A, de wagens zijn veel breder en lager dan de group A's wat zich uiteraard vertaalt in veel neutraler gedrag op het circuit. En ten tweede omdat het mijn collega-slotters aanzet (verplicht) een FIA GT in elkaar te knutselen...

Ik heb een lijst van toegelaten wagens aangemaakt op basis van deelnemerslijsten van elke FIA GT race van 2001 tot en met 2005 en volgens mij zit daar heel weinig Mercedes-related materiaal tusssen. Maar volgens mij zul je op dit evenementje de smaak wel te pakken hebben om dit meer dan één keer te doen en zul je ongetwijfeld nog met een Mercedes aan de start kunnen komen.

Je kan dus al een beetje op zoek gaan naar een auto... maar vergeet niet dat je in team rijdt hé!

G.

Dragonfly
25-11-2005, 10:48
Normaal zal ik ook aanwezig zijn. en dat idee van fiagt zint mij wel :) zoveel keus zo weining tijd :gas: :gas:

MFahrer
25-11-2005, 11:08
Ik kijk ook wel uit naar FIA GT... Elke autosportliefhebber vindt er zich wel wat in terug...

Ik hoop gewoon dat niet iedereen onmiddelijk voor de makkelijke keuze "Corvette C5R" gaat gaan...

Guido
25-11-2005, 11:15
Ik ben niet zo'n FIA GT kenner, dus met het risico van afgang hier :D, maar een CLK-GTR hoort die daar ook in thuis?

MFahrer
25-11-2005, 11:23
Heeft inderdaad in FIA GT gereden... maar in de oudere GT1 klasse... Die auto's zijn in het echt en op schaal veel te snel om tussen andere GT's te rijden... Competitief is iets anders hé... Jammer voor jou hé...

G.

Guido
25-11-2005, 11:26
Heeft inderdaad in FIA GT gereden... maar in de oudere GT1 klasse... Die auto's zijn in het echt en op schaal veel te snel om tussen andere GT's te rijden... Competitief is iets anders hé... Jammer voor jou hé...

G.

Leg eens uit, sneller op schaal? Rijden die niet gewoon allemaal met hetzelfde chassis? En op voorhand al bang dat ge afgedroogd gaat worden door een rookie of wat? :D Met een Ferrari, Porsche of Corvette zal ik toch niet rijden hoor. 'k ga geen persoonlijke heiligschennis plegen. :p Ne Viper zou natuurlijk wel kunnen, vermits behorend tot de Daimler Chrysler groep. Zal eens op zoek moeten gaan...

MFahrer
25-11-2005, 11:39
Iedereen rijdt inderdaad met dezelfde chassis en motor zijn inderdaad dezelfde... maar die chassis zijn volledig instelbaar in hoogte, breedte en lengte van de wielbasis hé!

Voor leken lijkt dat elk autootje hetzelfde rijdt, hetgeen absoluut niet hetzelfde is... de spoorbreedte en hoogte van de auto speelt hierbij een zeer grote rol. En veel lager en breder dan een GT1 vind je niet hé...

Een klein voorbeeld... een BMW 320i Group 5 (zeer breed maar toch redelijk hoog, voorlopig ronderecord op mijn nieuwe baan 6.018) rijdt 1.2 sec per ronde sneller dan bv een BMW 3 Compact (7.236) op exact datzelfde chassis... Kan je rekenen op stints van 13 minuten... of op een race van 8 uur? Bij een GT1 en een GT zal het verschil veel minder zijn... maar toch bestaande! Het is mijn bedoeling om alles zo dicht mogelijk bij elkaar te houden qua rondetijden van de wagens en alles zo realistisch mogelijk qua periode te houden.

Zo een Benz-addict? Ik hoop dat je het voor die eene keer niet zal laten om met een andere auto te "moeten" rijden... hangt ook af van je teammaat hé... tenzij je jezelf als Teambaas profileert natuurlijk! ;)


G.

MFahrer
25-11-2005, 11:47
Ne Viper zou natuurlijk wel kunnen, vermits behorend tot de Daimler Chrysler groep. Zal eens op zoek moeten gaan...

Een Viper zou inderdaad een superkeuze zijn! Ik had ook al hetzelfde zitten denken... Om een Revell Viper GTS aan te passen naar een GTS-R! Na wat ik hier allemaal gezien heb, moet dat voor jullie echt te doen zijn! Achterspoilers allerhande zijn te krijgen om te daarop monteren. Een Viper is ook praktisch in het donker natuurlijk, met die bijkomende lampen in de neus! Moet prachtig zijn om te zien op 1/24!

Mijn 1/32 Oreca 98 versie (leds in basiskoplampen zijn hier al wat gedoofd):
http://users.pandora.be/fiat850/Oreca%20team%20002.jpg

G.

Guido
25-11-2005, 11:49
ok, ik begrijp het.

Ik ken er zoals gezegd niks van, maar 'k geloof nu ook weer niet dat iemand die nog nooit gereden heeft - behoudens mijn Carrera baan van 25 jaar geleden - met beter materiaal zou kunnen winnen van een ervaren slotter met minder snel materiaal. Maar goed, als ik wil meerijden, zal ik me naar de reglementen moeten schikken zeker? :)

Een Benz-addict inderdaad, maar zoals gezegd, als het in de groep blijft (DC) kan het nog net. :D :D

racefreak
25-11-2005, 14:06
slotracing is niet moeilijk hoor, het zit hem vooral in een voor een leek details zoals body keuze (liefst zo laag en zo breed mogelijk) om het zwaartepunt zo laag mogelijk bij de baan te houden en het chassis zo laag mogelijk af te stellen om een zeer stabiele auto te hebben, maar ik ken Mfahrer en die zal het wel mooi uitleggen op die meeting...

greetz racefreak

MFahrer
25-11-2005, 14:08
maar ik ken Mfahrer en die zal het wel mooi uitleggen op die meeting...

Ff denken... mij kennen?

G.

racefreak
25-11-2005, 14:10
van op de GR5 races bij freezslot en merlijn ben zelf lid van slotfreaks club :gas: :gas:

Guido
04-12-2005, 16:02
Update! :D

zullen aanwezig zijn op 16 december:
- Huudo
- Sennake
- Dominique
- Racer
- Pat
- MFahrer + kleine delegatie
- Bezemwagen (?)
- Clubman (?)

Paddockers die zullen meedoen aan de slotrace:
- Huudo
- Pat
- Sennake
- Dragonfly

Paddockers die interesse hebben om te racen (hier of mondeling :D), maar nog moeten bevestigen:
- Dominique
- Juha