PDA

View Full Version : geen batch van 25 F550's


Mark
15-12-2001, 20:22
Wat is die Luca di Montezeveraar toch een *****. Meneer toont geen intresse voor een"factory supported" F550 versie.

Die test was van een paar weken terug met Prodrive en Italtechnica was gewoon zomaar......pfffffff

Ben benieuwd of Prodrive met zijn plannen voor customers gewoon doorgaat?

bron, autosport 14-12-01

Sennake
16-12-2001, 01:00
Tis triestig, tis triestig. F1 is alles wat hem interesseert. Daar waar Enzo Ferrari nota bene de F1 "erbij nam" om publicitaire redenen, en eigenlijk veel meer in de GT en sportwagenracerij geïnteresseerd was...
Hoe lang gaan ze bij Ferrari die koe die Schumacher heet nog uitmelken om zoveel mogelijk F1 titels eruit te persen en al de andere autosporttakken beneden hun waardigheid vinden???

Alain
16-12-2001, 12:23
Ik heb gisteren vernomen dat ProDrive wel degelijk doorgaat.
er zouden er al een stuk of vijf verkocht zijn. Niet wanhopen :D

Werner333
16-12-2001, 13:19
Prodrive gaat inderdaad door. Maar het project wordt weeral eens (zie de333SP) niet gesteund door de fabriek.:mad:
Ferrari had het enige merk kunnn zijn dat op alle gebieden meespeelde voor de titel.
Ik hoop dat Schummi zich aan zijn woord houd en na zijn F1 carriere met Ferrari naar Le Mans gaat.
Hij is denk ik de enige die Ferrari kan overtuigen om ook naast de F1 terug in de competitie te stappen.

Bart.Vandecavey
16-12-2001, 21:24
Originally posted by Werner333

Ferrari had het enige merk kunnn zijn dat op alle gebieden meespeelde voor de titel.


Werner heb je ooit al eens een Ferrari gezien in Rally-uitvoering, ik niet...

Sennake
16-12-2001, 21:38
Amai nog nie!!!!!!!!!!
De Pioneer Ferrari 308 die in het begin van de jaren 80 rondreed nooit gezien zeker? Zo'n beest!!! Ik zal er eens wa foto's van posten.
En verder : wat denk je dat de Mille Miglia, de Carrera Panamericana enz waren? Zeker geen circuitraces hoor!
Tenslotte ook even aanstippen dat de Lancia Stratos, HET rallybeest bij uitstek, een Ferrari 6 cilinder achterin liggen had... Man man man! Wat een SOUND!!!

http://www.automodelli.lu.it/assets/images/ferrari308gr4pioneertourdef.gif

http://www.acipavia.it/images/Rally/TognanaFerrari.jpg

Werner333
17-12-2001, 20:48
En WRR overtuigd?
Nog eentje misschien?
http://members.v3space.com/333sp/paddock/308Michelotto.jpg

Dank U Sennake voor de hulp.:D

Bart.Vandecavey
17-12-2001, 20:57
Jamaar, nu rijden er geen meer mee hé. Van die Lancia wist ik het wel maar die 308 had ik nog nooit gezien. Sjieke foto's gasten!

Sennake
17-12-2001, 21:36
Inderdaad, nu rijden er geen meer, en dat is precies wat Werner en ikzelf aanklagen bij Ferrari en Luca di Montezemolo...

Werner333
17-12-2001, 21:53
Oh ja: de rooie is s/n 20373 ;)

Oneliner
17-12-2001, 21:56
Originally posted by Werner333
Oh ja: de rooie is s/n 20373 ;)

da weet nu toch iedereen zekers....

Werner333
17-12-2001, 23:14
De pioneer wagen. Chassis 20951.
http://www.barchetta.cc/gt/images/img0084-0505-152115-2d-1-1.jpg

Sennake
18-12-2001, 00:28
En dan was er ook nog de "Entremont" Ferrari, Werner, maar ik vind er zo rap gene foto van verdorie!

Werner333
18-12-2001, 22:03
U vraagt wij draaien.:)
Chassis 31135
http://www.barchetta.cc/Common/Images/Scans.Eventi/Ta.98/XLarge/308.GTB.Michelotto.31135.TA98.001.jpg

Sennake
18-12-2001, 22:06
Man, man, man, wat een machien!!!!!!!!!!

Werner333
18-12-2001, 22:17
Om volledig te zijn nog de chassis nummer van de witte 308: 19051.

AuForm
20-12-2001, 06:21
Ferrari wou ook meedingen in de Group B rally, als fabrieksteam. Group B was trouwens voor rally, wat F1 is voor het circuit racen. Daarom werd de 280GTO ontwikkeld. Group B rally werd afgeschaft (Toivenen (sp?) met zijn copiloot dood in een Lancia S4 was de spreekwoordelijke druppel), maar de 280GTO straatversies gingen door. Daaruit groeide later de befaamde F40, en de zwakkere F50.

Porsche was trouwens ook geïnterreseerd in Group B. Gevolg, de 959. Maar de wagen was te low-tech voor Group B, dus reden ze er maar Paris-Dakar mee. 2x de titel genomen trouwens.

Ik kan wel verstaan waarom Ferrari alleen F1 doet. Het is waarschijnlijk de enige plaats waar de sponsors bereid zullen zijn alles te betalen. Als klein bedrijf (weliswaar deel uitmakend van een groter geheel: de Fiat-GM fusie) kan Ferrari het zich niet veroorloven hun eigen geld te investeren.
Ik denk dat dit de reden zal zijn waarom de Prodrive-Ferrari deal niet doorging. Ferrari zag dat het een financieel risico was. Marlboro was waarschijnlijk niet bereid de rekening voor zich te nemen bij zo'n low-profiel zaken.


PJ