PDA

View Full Version : Sirwood Racing : Raceverslag Sprinters Cup 12 nov.2005


Clubman
24-11-2005, 13:13
Verslag Sprinters Cup wedstrijd 12 nov 2005

Vrienden en supporters,

Nu de laatste race van het seizoen achter de rug is, alles uitgeladen en opgeruimd is en er volop plannen gesmeed worden voor het volgende seizoen , is het misschien even tijd om een verslagje te maken van dat laatste evenement.

De gebruikelijke uitdrukking is "de afwezigen hadden ongelijk" en deze was ook nu bij uitstek van toepassing.

De aanwezigen zullen het beamen :
het weer was maar frisjes en nat , de races des te "heter" !

Het deelnemersveld van de Sprinters Cup zat sjokvol met maar liefst 45 deelnemers.
Omdat, dit jaar wellicht voor de laatste maal, de Historics meereden met de meer moderne wagens kon men genieten van een zeer bont gezelschap : 911, 944 , BMW M3 & Compact, Camaro, Guilia, Bertone , Alfetta, Sprint, Triumph TR3, Mégane, Clio, TVR, BMW 2002, MG Midget, Frogeye , Celica, Corolla, Mini , Golf, Fiat 128 ...................... en dan vergeet ik er wellicht nog een heleboel.

Voor het eerst kwam onze 155 aan de start met een splinternieuwe decoratie die de week er voor aangebracht was door onze sponsor TDP.

Al meteen bij de trainingen werden we geconfronteerd met een baan die er erg glad bij lag omwille van de motregen.
Voeg daar bij de frisse temperatuur en je hebt gelijk de verklaring voor de slechts matige rondetijden die er geklokt werden.
Sommige deelnemers werden verrast door de omstandigheden en maakten onzacht kennis met de omgeving .

Al bij al viel het voor ons team nogal mee want we konden een plaatsje op de 5e startrij versieren ( 9e trainingstijd, 3e in de klasse).

In de korte pauze tussen training en race werd er duchtig gediscussiëerd over de bandenkeuze.
Immers, de neerslag was verwaarloosbaar en de wagens uit de Touring Cup hadden de baan verder drooggereden tijdens hun trainingssessie.
Uiteindelijk opteerden we toch maar de slicks op stal te laten en de regenbanden van de training te laten staan.
Een voorzichtige keuze weliswaar.

We hadden nooit voorheen zover vooraan op de grid gestaan en het was wel een spannende ervaring te moeten vertrekken wetende dat je gevolgd wordt door 35 anderen die ook graag een plaatsje willen goedmaken .
De start was meteen ook vrijwel het enige moment waarbij de krachtiger, achterwielaangedreven wagens hun pk's ten volle konden aanwenden. Meteen moesten we al een aantal plaatsen prijsgeven.

In de eerste bocht was het vooraan in het peleton al meteen raak waardoor het achteropkomende verkeer al voorzichtig de stilstaande wagens moesten omzeilen.

Twee ronden in de wedstrijd ging dan de GP Spyder van Corry D'Hooghe net voor ons hevig in de bandenmuur bij de bocht van de Tunnel. Wellicht lag een breuk van de ophanging aan de basis van deze spectaculaire crash. Omdat we er zo kort op zaten, konden we de brokstukken niet vermijden en we prezen ons al gelukkig dat de auto niet terug op de baan gecatapulteerd werd, want dan was een aanrijding niet te vermijden geweest.
Hoewel het er héél erg uitzag ( de polyester spatte echt in het rond ), was er gelukkig alleen maar materiele schade te betreuren en was Corry ongedeerd.

Ondertussen werd de toestand van de baan er niet beter op : omwille van het gebrek aan grip, werden er al eens uitstapjes in de zandbak ( wij ook , hoor ) gemaakt zodat er ook smurrie op de baan terechtkwam. Voeg daarbij nog flink wat olie van kapotte motoren en je begrijpt al snel dat het einde van de wedstrijd afgewerkt moest worden alsof je op eieren reed.
Vooral de piloten van de achterwielaangedreven wagens moesten worstelen om hun bolide op de baan te houden.

Met onze voorwielaandrijver was het effect wel te merken maar zeker niet zo uitgesproken, zodat we in de laatste fase van de wedstrijd, mits het nemen van berekende risico's, toch nog heel wat plaatsen konden goedmaken én de krachtigere BMW Compact en Porsche 944 achter ons houden, ja zelfs respectievelijk op 1 en 2 ronden zetten.

In de laatste rechte lijn gingen we nog aan twee wagens voorbij om zo tot onze eigen verbazing de 8e plaats algemeen en de 2e plaats in divisie 1 te veroveren !

Het weekend kon al niet meer stuk !

Het ging echter nog véél beter worden want enig snel rekenwerk leerde ons dat we met dit mooie laatste resultaat een goede zaak deden voor het kampioenschap in de divisie 1.
We sprongen hiermee immers over de nummers 2 en 3 in het kampioenschap om zo als VICE-KAMPIOEN in de klasse 1 het seizoen te beëindigen.

Onze dank gaat vooral uit naar onze hoofdsponsor TDP Digital Printing alsook naar alle supporters en helpers.


Op naar 2006 !

Met sportieve groeten,

Sirwood Racing

Sam Gijsbrechts Patrick Leysen Peter De Ceuster


Hieronder vind je de bedankjes ( sommige met interessante links)

eerst en vooral TDP Tubbax Digital Printing, en in het bijzonder Carl Van Tongerloo,
zonder wie dit project niet had kunnen bestaan

Zie www.tdp.be een kleurige site waar zowat alle mogelijkeheden van digital printing uit de doeken wordt gedaan.

maar ook , in willekeurige volgorde :

Pé De Ceuster, voor de vele uren die hij vrijwillig spendeerde in het klaarmaken en onderhouden van de auto
Filterservice, vooral dan voor het logistieke aspect
Jan Wouters (AutoCouture magazine ) voor de morele steun en nuttig testwerk
Nic Pirelli Competizione voor de bereidwillige hulp met raad en daad
Garage Italcars, voor de levering van onderdelen aan zéér competitieve prijzen
De naaidoos, Herenthout, voor de morele steun én de beloofde teamkledij voor volgend seizoen.
Erik Bruynooghe & Andy Jaenen, Eran Racing www.eranracing.be
Hilbert Flokstra, Alfa Romeo 155 Tuning Club, voor de vele nuttige info www.artc155.nl
Christophe , European Racing, voor het aanbod van een slaapplek
Peter Bens , PJA Corse , voor het gebruik van de box
Guy, Yves en Fred voor de assistentie
voor het gebruik van de foto : Peter Grijmans www.motorsportsmediaservice.com
aan alle baancommissarissen voor hun inzet
en last but least Manou en Viv :bye:

PS medepaddockers : schiet niet meteen op de pianist, hé. 't Is de eerste keer dat ik zo'n verslagje maak ! :p

Clubman
25-11-2005, 10:12
Enig gegoogle en gesurf leert ons dat we daarmee, behoudens tegenbericht, wellicht de ENIGE Alfa zijn met een podiumplek in een kampioenschap dat niet uitsluitend voor Alfa is, in België, waarschijnlijk ook Europa en misschien wel de wereld ! :D

( allez , voorlopig toch, hé Bugalfa !)

Mogen we ons dan WERELDKAMPIOEN DER ALFA's noemen ?!;)

Pascal
25-11-2005, 13:39
PS medepaddockers : schiet niet meteen op de pianist, hé. 't Is de eerste keer dat ik zo'n verslagje maak ! :p

We gaan zeker niet schieten. Leuk zulke verslagjes. Hopelijk schrijf je er in 2006 nog wat meer.
Proficiat en succes....

C U