View Full Version : De Procar leeft weer.....in Duitsland.....maar anders dan gedacht
Aus DMSB Produktionswagen-Meisterschaft wird Procar
Neuer Name, neues Glück – Nach nur zwei Jahren bekommt die 2004 aus der DTC hervorgegangenen DMSB Produktionswagen-Meisterschaft einen neuen Namen. Ab 2006 heißt sie ADAC-Procar.
...
So sollen die Fans in der Procar-Serie Fahrzeuge aus der Tourenwagen-Weltmeisterschaft ebenso bewundern können, wie Zweiliter-Produktionswagen in Gruppe-N-Spezifikation. Auch Flitzer mit 1600 ccm Hubraum gehen in ihrer eigenen Wertung an den Start. Und auch Renntourenwagen mit alternativen Antriebskonzepten wie etwa Diesel oder Hybridfahrzeuge sollen startberechtigt sein.
...
Die Top Ten-Termine:
13.-17.5.: Motorsport Arena Oschersleben
27.-28.5.: Sachsenring
15.-17.6.: Nürburgring
15.-16.7.: Assen
5.-6.8.: Nürburgring
26.-27.8.: Hockenheimring
16.-17.9.: EuroSpeedway Lausitz
30.9.-1.10.: Motorsport Arena Oschersleben
Volledig artikel op www.racing1.de (http://www.racing1.de/web/dtc/artikel.php?newsID=9448&sid=)
Dus geen GT's maar toerwagens.
Tip aan Abt: Zijn die A4's uit het STCC niks voor jullie? ;)
te hopen wordt het een soort van opvolger van de stw cup .. met audi,bmw,opel,peugot,nissan,ford,mg,seat,...
te hopen wordt het een soort van opvolger van de stw cup .. met audi,bmw,opel,peugot,nissan,ford,mg,seat,...
We zullen moeten afwachten of Procar een succes wordt. In de praktijk is Procar niets anders een nieuwe naam voor DMSB-PM (ook wel DPM genoemt) en dit laatste kampioenschap was geen succes. Misschien als DTM in elkaar stort dat Procar een kleine "boost" krijgt, maar het feit dat er zoveel verschillende klasses zijn doet vermoeden dat de organisatie niet veel vertrouwen heeft in het aantrekken van veel Super2000 wagens.
Mogelijke deelnemers (;)) als DTM stopt:
[whishful thinking]
Abt - Audi A4's uit het STCC of SEAT Leon
Phoenix - Opel Astra's uit het BTCC of Chevrolet Lacetti
Mucke - Mercedes C-Class uit het STCC
[/whishful thinking]
Wellicht dat BeruTop 10 een nog grotere boost krijgt als DTM omvalt. Want wat moeten de support klassen van DTM gaan doen? Formule BMW, Polo, Seat en Porsche cup. Of gaan die verder samen met de F3 Euroseries.
Overigens lijkt het mij beter dat DTM er even tussen uit knijpt. Als ik heel eerlijk ben kon het seizoen 2005 mij toch niet meer zo boeien als voorgaande edities. (krijg het haast niet uit mn bek) :(
Het goede nieuws is dan natuurlijk dat ze over enige jaren sterker dan ooit weer terugkomen.(hoop ik):eek:
tarzancorner
01-12-2005, 10:51
Voor zandvoort lijkt het mij simpel dtm er uit A1 er bij
heb je een mooi progamma
en wat de procar betreft als seat mee gaat doen omdat audi stopt in de dtm
dan verwacht ik ook dat bmw komt misschien niet als een fabrieksteam
zeker ook omdat chevrolet mee gaat doen
Deelnemers Procar 2006
Maurer Motorsport - Chevrolet Lacetti
Maurer Motorsport - Chevrolet Lacetti
Rikli Motorsport - Honda Accord
Rikli Motorsport - Honda Accord
Team Geipel - Toyota Corolla (voormalig DTC wagen)
Team Geipel - Toyota Corolla (voormalig DTC wagen)
de riijders voor maurer motorsport worden Vincent Radermecker en Rainer Bastuck.
Vincent Radermecker neemt in 2006 deel aan de Duitse ADAC Procar, een nieuw kampioenschap voor tweeliter toerwagens. Radermecker rijdt er voor rekening van het Zwitserse Maurer Motorsport in een Chevrolet Nubira.
Maurer, dat vorig jaar toerwagen-kampioen werd met Mathias Schläppi, heeft afgelopen winter twee Nubira-chassis gekocht bij RML. De ex-WTCC-auto's zijn bestemd voor Radermecker en zijn 46-jarige Duitse teamgenoot Rainer Bastuck.
pitstop.tv
de chevy
http://www.autosport.be/show.image?id=9025&size=3&style=2
trouwens opc zou dit jaar samen werken met opel team sweden om een astra gtc s2000 te bouwen voor in het stcc! wie weet zien we ooit nog eens zo een exemplaar terug dit jaar.. maar als het er van zou komen dan denk ik dat het eerder tegen 2007 zou zijn...
moeten de wagens dit jaar eigelijk s2000 wagens zijn ?? of mogen er ook wagens wat volgens het btcc regelement zijn gebouwd meedoen ?? (wagens zoals astra gtc, honda integra, honda civic, ...)
bronvermelding bij de foto aub
trouwens opc zou dit jaar samen werken met opel team sweden om een astra gtc s2000 te bouwen voor in het stcc! wie weet zien we ooit nog eens zo een exemplaar terug dit jaar.. maar als het er van zou komen dan denk ik dat het eerder tegen 2007 zou zijn...
De S2000 Astra debuteert dit jaar al in STCC. Zie voor foto en meer info: http://www.touringcarnews.net/news.php?id=181
Ik heb nog steeds hoop dat Opel en Vauxhall de handen ineen slaan als S2000 in BTCC verplicht wordt.
moeten de wagens dit jaar eigelijk s2000 wagens zijn ?? of mogen er ook wagens wat volgens het btcc regelement zijn gebouwd meedoen ?? (wagens zoals astra gtc, honda integra, honda civic, ...)
Procar heeft 3 klasses, namelijk: 2L, 1.6L en alternatief (Diesel of hybride).
Ik denk dat een iets aangepaste BTCC wagen ook wel toegelaten wordt in Procar immers zoveel deelnemers zijn er niet. De MG's waren vorig seizoen ook niet helemaal S2000.
Procar heeft 3 klasses, namelijk: 2L, 1.6L en alternatief (Diesel of hybride).
Ik denk dat een iets aangepaste BTCC wagen ook wel toegelaten wordt in Procar immers zoveel deelnemers zijn er niet. De MG's waren vorig seizoen ook niet helemaal S2000.te hopen zien we dan nog een astra gtc terug (liefst een ex-btcc gtc)
kissling reed vroeger toch ook dtc met een astra coupé met opel performance sponsoring (wat nog wist te winnen in zolder tijdens de beru top 10 in 2002)
http://www.motorsport2000.de/images/news/20027720593-KS.jpg
te hopen gaat kissling mee doen ze hebben toch best goede banden met opel..
ook zou het mooi zijn wat bmw's, seat's, alfa's, .... terug te zien in deze klasse
dan maken ze er meschien nog een duitse btcc van !! (met een buitenlandse trip naar zolder :D)
maarja ik denk dat de echte doorbraak van dit kampioenschap eerder in 2007 zal zijn..
Divisie 1:
#1 Mathias Schläppi - Auto-Geipel Plauen - Toyota Corolla T-Sport
#2 Philip Geipel - Auto-Geipel Plauen - Toyota Corolla T-Sport
#3 Rustem Teregulov - Schubert Motors Oschersleben - BMW 320i E 46
#4 Claudia Hürtgen - Schubert Motors Oschersleben - BMW 320i E46
#5 Franz Engstler - Engstler Motorsport - BMW 320i E 46
#7 TBA - TW Racing - Ford Focus ST
#8 Wolfgang Treml - TW Racing - Ford Focus ST
#10 Vincent Radermecker - Maurer Motorsport - Chevrolet Lacetti
#11 Rainer Bastuck - Maurer Motorsport - Chevrolet Lacetti
#12 Peter Rikli - Rikli Motorsport - Honda Accord
#20 Norbert Bermes - Fleper Motorsport -Honda Civic Type-R
#22 Karsten Frensch - Frensch Power - Peugeot 206 GTI
Entrylist Divisie 1 voor eerst race valt niet tegen (meer deelnemers als Italiaanse Supertourismo kampieonschap).
De laatste twee, waaronder onze 206RC, zijn groep N wagens. Het snelheidsverschil zal wel merkbaar zijn.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.