View Full Version : FIA GT3 2006, de eerste testen
Om terug te komen op de GT3's, vandaag is daar een presentatie van geweest in Monaco. Dit weekend gaan ze de verschillende GT3 wagens testen op Paul Ricard..............met als doel om ze aan elkaar "gelijk" te maken. Geen idee of de eventuele Vette van Carsport erbij is. Er is maar één testcoureur die het werk mag doen. De naam? Bouchut.
Nissan zou aanwezig zijn met een 350Z, gebouwd door NISMO. Na dit weekend besluit men of het project wordt doorgezet. Ascari zou aanwezig zijn met de KZ1.
TVR heeft ook interesse in deze klasse, beoogd model zou de Sagaris zijn.
e.e.a. volgens Autosport 02-12-05
Overzichtje van de andere merken en namen die de ronde doen:
-Lotus Exige
-AM DBRS9
-Uiteraard een Porsche
-Dodge Viper
-Chevrolet Corvette
-Een nieuw model van Venturi
-Ferrari 430
gwyllion
03-12-2005, 11:28
Lamborghini Gallardo mag ook op het lijstje.
Gaat Porsche echt een wagen ontwikkelen? Of gewoon de Cup Porsche?
Gaat Porsche echt een wagen ontwikkelen? Of gewoon de Cup Porsche?
Voor zover ik weet gaat het idd om een gewoon "Cupje" ;)
Bij GT3 zijn Ratel/FIA wel streng op de ksten aan het letten, zie de volgende "spelregels":
* geen brood-plioten
* max. 3 wagens per team
* max. 8 medwerkers per team
* max. 1 vrachtwagen per team (voor het vervoer van max. 3 wagens)
* 2 setjes banden per weekend
* 1 bandenleverancier
* max. 2 coureurs per wagen
* Box-inrichting is "gestandariseerd"
Een link naar de mogelijke teams en merken: http://jmugnier.club.fr/Dossier%20Photos%202005%202/liste_GT3.jpg
Een link naar de wagens: http://jmugnier.club.fr/Dossier%20Photos%202005%202/voit_gt3.jpg
Hmmmmmmm, dit komt wel erg dicht in de buurt van het BPR in zjn begindagen. Dat was destijds zeer goed te pruimen.
Edit: de eerste AM DBRS9 teams zijn bevestigd: BMS Scuderia Italia en Barwell Motorsport
die Saleen Mustang ziet er wel knap uit, spijtig genoeg heeft er blijkbaar nog geen team interesse voor :(
en Callaway is terug met een Vette :eek:
Foto's van de Aston van onze vriend Leglizone:
http://community.webshots.com/album/190371946IsjcPT
insanity
04-12-2005, 12:45
Men is bijzonder schaars met informatie over deze nieuwe series ... :D
Naast de hiervoor vermelde bevestiging van de DBRS9 met 3 wagens voor BMS en 3 wagens voor Barwell Motorsport, heeft ook Venturi zijn deelname bevestigd.
Zij zetten de Venturi GT3 Heritage in, een 4.2 liter V8 die 450 pk op de baan zet. Bron: http://www.venturi.fr/
Verder zal het seizoen uit 5 races bestaan in een 2 x 1 uur format tijdens de FIA GT-weekends.
Worden gehomologeerd (deelname zeer waarschijnlijk)
Dodge Competition Coupe
Ferrari 430 Challenge
Maserati Trofeo Light
Porsche 997 Cup
Aston Martin DBRS9 **
Lamborghini Gallardo GT3 (Reiter)
Lotus Exige GT3
TVR Sagaris
Venturi GT3 Heritage **
** deelname bevestigd
http://astonmartinracing.com
http://venturi.fr/
Andere kanshebbers (zonder vooruitzichten)
Corvette Z6
Saleen Ford Mustang
Marcos
Nissan 350Z --> zie bericht van Mark hiervoor
Bron: SRO Motorsports Group
Een link naar de mogelijke teams en merken: http://jmugnier.club.fr/Dossier%20Photos%202005%202/liste_GT3.jpg
Opmerkelijk:
Racing Logistics (FRA) Dodge
Larbre (FRA) Porsche
Dit is hetzelfde team, tenminste, Racing Logistics is het bedrijf van Jacques Leconte dat het vervoer voor SRO doet.
Andere kanshebbers (zonder vooruitzichten)
Corvette Z6
Mét vooruitzichten. Ik was voor m'n werk bij de FIAGT race in Bahrain, en daar stond Toine Hezemans met een Corvette medewerker en Jean-Denis Deletraz bij de DBRS9 te kijken die daar in de paddock ten toongesteld stond, en hij zei tegen hen "unfortunately ours isn't this far yet". Later vroeg ik een teamlid van GLPK nog of ze al druk waren met de GT3 Corvette, waarbij het antwoord was "het lijkt er wel op he?" met een dikke knipoog. Dus dat er een GT3 Corvette van GLPK staat volgend jaar lijkt me wel een zekere zaak zo langzamerhand.
insanity
04-12-2005, 13:42
Zoveel te beter natuurlijk :cool:
ze gaan het druk hebben bij GLPK als ze met een C6R in GT1 gaan rijden
en met hun C5R in de GT1? / Belcar? Maar als ik het goed voorheb, kunnen ze toch niet met hun C5R in GT3 rijden, dus nog een wagen ?
Was het al maar 2006 :eek:
Maar als ik het goed voorheb, kunnen ze toch niet met hun C5R in GT3 rijden, dus nog een wagen ?
In GT3 gaat men van start een nieuw model van de Z06, dus geen C6R of C5R!!
Om terug te komen op de GT3's, vandaag is daar een presentatie van geweest in Monaco.
Presentatie => http://www.fiagt.com/system/_download.php?filename=press_kit_monacov8.pdf Daar staan heel wat leuke weetjes en feitjes in.
Er staat ook een lijstje met teams, wat betreft de Corvette spreekt men daar over Carsport Holland i.p.v. GLPK Carsport. Zou dus betekenen dat het volledig voor de rekening van Hezemans gaat.
Eigenlijk zijn het 5 tot 7 kampioenschappen in één, een cup der cups. Op papier ziet het er prachtig uit...........nu nog op de baan ;)
http://i4.photobucket.com/albums/y109/sgaap/_showimg1.jpg
Is deze corvette van Toine Hezemans of is deze van Callaway?
Hezemans en Callaway zullen met hetzelfde chassis aantreden lijkt me, anders zouden van zowel de Hezemans als de Callaway versie 6 wagens moeten aantreden.
Ook opvallend; die Venturi is gewoon een geupdate ouwe Atlantique, geen nieuw model (foto's op fiagt.com).
insanity
04-12-2005, 18:52
Ha eindelijk nieuws :eek:
Merci voor de link Mark, daar zat ik nu al een paar dagen in spanning op te wachten se...
En nog beter: ze komen mee naar Spa :cool:
Ik ben mijn kodakske al aan het opblinken se
Ook opvallend; geen Ferrari 430 Challenge aanwezig.
gwyllion
04-12-2005, 19:49
http://www.fiagt.com/system/_showimg.php?countkey=0&key=2970&season=2005&event=59&size=3
Meer foto's van de test op fiagt.com (http://www.fiagt.com/gallery.php?event=59&season=2005)
gwyllion
04-12-2005, 19:55
Huges De Chaunac van Oreca in de Dodge pit box:
http://www.fiagt.com/system/_showimg.php?countkey=26&key=2996&season=2005&event=59&size=3
zijn er eigelijk tijden wat ze daar gereden hebben ??
gwyllion
04-12-2005, 20:17
De mening van Bouchut nadat hij juist in de verschillende wagens getest heeft.
Voici les premières impressions de Christophe Bouchut, tout juste sorti du baquet des différentes voitures, qui n’a pas échappé à la question : laquelle préférez-vous ? :
« Il est difficile de choisir mais je dirais la Porsche et la Maserati. En terme de conduite, j’ai une préférence pour la Trofeo. Le moteur est un peu poussif, mais la tenue de route est vraiment impeccable et très agréable. Elle est très proche de la Porsche, même si la boite de vitesse est bien meilleure. Hormis le moteur, elle est parfaite. La Viper peut devenir une très bonne voiture. La Lamborghini est handicapée par son poids, mais elle possède un très bon moteur et une bonne boite. La Nissan a le même problème que la Gallardo au niveau du poids. Celui-ci a tendance à l’embarquer. Elle est un peu trop souple. Comme la Lotus, la puissance moteur vient vraiment au dernier moment mais je pense que le set up peut être amélioré à ce niveau. Les freins sont très bons. »
« C’est un honneur d’avoir été choisi par la FIA et SRO. C’est vraiment sympa de piloter autant de voitures mais si ce n’est pas si simple que cela peut paraître. Pour une première journée, je pense que nous avons déjà pu apporter des réponses, en dégageant les points positifs et négatifs des voitures ».bron: http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1489
gwyllion
04-12-2005, 20:37
Mét vooruitzichten. Ik was voor m'n werk bij de FIAGT race in Bahrain, en daar stond Toine Hezemans met een Corvette medewerker en Jean-Denis Deletraz bij de DBRS9 te kijken die daar in de paddock ten toongesteld stond, en hij zei tegen hen "unfortunately ours isn't this far yet". Later vroeg ik een teamlid van GLPK nog of ze al druk waren met de GT3 Corvette, waarbij het antwoord was "het lijkt er wel op he?" met een dikke knipoog. Dus dat er een GT3 Corvette van GLPK staat volgend jaar lijkt me wel een zekere zaak zo langzamerhand.De Corvette ZO6 was aanwezig op Paul Richard, maar zonder motor. Hij staat op de groepsfoto, maar werd dus niet getest door Bouchut.
http://www.fiagt.com/system/_showimg.php?countkey=1&key=2971&season=2005&event=59&size=3
Zien er mij strakke bakkies uit. Oh nee nu spreek ik al als een Hollander :+
De Corvette ziet eruit als een mini C6-R
Het ziet er allemaal erg veelbelovend uit.
gwyllion
04-12-2005, 20:53
Misschien een kleine vergelijking op basis van cijfermateriaal dat voor handen is:
Ascari KZ1R: 460 pk, 1250 kg -> 2,72 kg/pk
Aston Martin DBRS9: 495 pk, 1280 kg -> 2,59 kg/pk
Corvette Z06: 515 pk, 1210 kg -> 2,35 kg/pk
Dodge Viper: 520 pk, 1350 kg -> 2,60 kg/pk
Lamborghini Gallardo: 500 pk, 1280 kg -> 2,56 kg/pk
Lotus Exige: 289 pk, 750 kg -> 2,60 kg/pk
Maserati Gran Sport Light: 430 pk, 1175 kg -> 2,73 kg/pk
Porsche 997 Cup: 400 kg, 1150 kg -> 2,88 kg/pk
Venturi Heritage: 450 kg, 1100 kg -> 2,44 kg/pk
A uit PDGRacing
04-12-2005, 21:44
Huges De Chaunac van Oreca in de Dodge pit box
Niet echt verwonderlijk. Hij is jaren geleden begonnen met de Vipers klaar te maken voor Le Mans en andere kampioenschappen. Beloofd inderdaad voor volgende jaar. Hopelijk beter dan de Porsche-Cup in GT2.
Thomaske
04-12-2005, 22:15
De Corvette is die van GLPK Carsport.
Mvg...
Thomaske
04-12-2005, 22:32
Enkele foto's van de Porsche 997 Cup. Morgen volgen foto's van de GLPK Carsport Corvette Z06 GT3 Cup!!!
Porsche 997 Cup. Foto's gemaakt door Fred Grönitz (S&P Racing) te Dubai als ik me niet vergis:
http://img131.imageshack.us/img131/3186/dpporsche010qu.jpg (http://imageshack.us)
http://img131.imageshack.us/img131/9097/dpporsche026mr.jpg (http://imageshack.us)
http://img131.imageshack.us/img131/7131/dpporsche037xp.jpg (http://imageshack.us)
Mvg...
De Corvette is die van GLPK Carsport.
Mvg...
Is die Z06-cup nu een samenwerking van GLPK en Carsport.......of alleen Carsport? Omdat in de perskit van de FIA alleen Carsport wordt genoemd ;)
Niet echt verwonderlijk. Hij is jaren geleden begonnen met de Vipers klaar te maken voor Le Mans en andere kampioenschappen.
Die Vipers hebben niks met deze Viper te maken, en De Chaunac ook niet. Dus wat dat betreft is het wél verwonderlijk dat hij daar opduikt.
Geen Venturi te vinden op de foto's bij fiagt.com De Dodge Viper ziet er qua uiterlijk toch net zo uit als de kisten van USCarworldracing. Onderhuids kan natuurlijk een ander verhaal zijn ;) Maar zo traag zijn die Vipers van USCarworld toch niet............als dat dus de "snelheid" van GT3 is.......en dat met 5 tot 7 verschillende merken. Dat gaat heel mooi worden in 2006.
Thomaske
05-12-2005, 09:51
Is die Z06-cup nu een samenwerking van GLPK en Carsport.......of alleen Carsport? Omdat in de perskit van de FIA alleen Carsport wordt genoemd ;)
We mogen hier spreken van een samenwerking omdat de 3 wagens die we inzetten in Hasselt komen te staan.
Mvg...
gwyllion
05-12-2005, 10:19
Porsche 997 Cup gemaakt door Fred Grönitz (S&P Racing) te Dubai als ik me niet vergis:Is die niet gewoon ontwikkeld
door Porsche Motorsport: http://www.porsche.com/uk/motorsportandevents/motorsport/sales/sales-997gt3cup/
voor Porsche Michelin Supercup (voorprogramma van F1): http://www.porsche.com/international/models/911/911-carrera/indetail/motorsport/
Denk het ook Gwyllion, is ook dezelfde die in Essen stond.
Bart.Vandecavey
05-12-2005, 14:44
Ik denk dat hij bedoelde dat Fred Grönitz (S&P Racing) die foto heeft genomen...
Thomaske
05-12-2005, 19:03
Ik denk dat hij bedoelde dat Fred Grönitz (S&P Racing) die foto heeft genomen...
Yupz dat klopt. Maar zal tekst even aanpassen.
Mvg...
Thomaske
05-12-2005, 21:06
Gisteren avond van GLPK een mail gehad met enkele foto's van de Corvette Z06 GT3 erin. Ik heb er 4 geselecteerd en verkleind. Hier komen ze:
http://img509.imageshack.us/img509/6155/013qx.png (http://imageshack.us)
http://img509.imageshack.us/img509/4599/044ix.png (http://imageshack.us)
http://img509.imageshack.us/img509/8550/052rb.png (http://imageshack.us)
http://img509.imageshack.us/img509/4871/087kc.png (http://imageshack.us)
Mvg...
A uit PDGRacing
05-12-2005, 21:26
Mooie foto's. Is die wagen al naar Hasselt gebracht? Zijn dat foto's uit de GLPK-garage. Zullen ze dit jaar nog testen in Zolder, of wordt het volgend jaar?
Die Vipers hebben niks met deze Viper te maken, en De Chaunac ook niet. Dus wat dat betreft is het wél verwonderlijk dat hij daar opduikt.
Inderdaad deze Viper en GT1's zullen wel niet veel gemeen hebben. Maar Hugues heeft toch jaren op Le Mans gereden met officiële Dodge/Chrysler reclame. De connecties met de hoofdzetel zal er wel al zijn, om deze Vipers GT3 in te zetten in het nieuwe kampioenschap.
Thomaske
05-12-2005, 21:29
Mooie foto's. Is die wagen al naar Hasselt gebracht? Zijn dat foto's uit de GLPK-garage. Zullen ze dit jaar nog testen in Zolder, of wordt het volgend jaar?
De wagen is momenteel nog niet in Hasselt. Het is de bedoeling om drie van deze wagens in het atelier in Hasselt te hebben.
Over tests dit jaar of volgend jaar op Zolder weet ik nog niks. Als ik iets weet laat ik het hier zo snel mogelijk weten.
Mvg...
A uit PDGRacing
05-12-2005, 21:32
Dat was snel. Dank je voor de update
De URL op die wagen is leuk.......het gaat om corvettemotorsport.com Alleen maar info over de Z06 GT3 en de C5R.........
Niks over de C6R. Raar, totdat je kijkt bij "imprint". Blijkt het te gaan om de combinatie Kroymans/Hezemans/GLPK. Niks over de C6R...........alweer een hint wie ze gaat krijgen? ;)
Wat betreft de Z06 GT3, het lijkt idd veel op een omgebouwde straatwagen. Zelfs het dashboard, op chevrolet.com kun je dat mooi zien en vergelijken met de geposte foto's van Thomas.
Als die GT3 klasse eigenlijk niet veel verschilt van straatwagens dan benaderd dat toch wel de puurste vorm van racen. Zoals het eigenlijk hoort te zijn, ik zie die GT3 klasse wel zitten ;)
Edit: nog wat "raars" ontdekt op die site. Zoals gezegd, ga op zoek naar iets van de C6R en ze linken je verder naar de Amerikaanse sites. Echter het knopje Le Mans is wel aanwezig op de site en "under construction" De afgelopen jaren was Le Mans een fabrieks-onderneming. Krijgen we een privateer-attack van de C5R, chassis 011? Weet het, ik ben een beetje nieuwsgierig :D
A uit PDGRacing
05-12-2005, 21:44
De URL op die wagen is leuk.......het gaat om corvettemotorsport.com Alleen maar info over de Z06 GT3 en de C5R.........
Niks over de C6R. Raar, totdat je kijkt bij "imprint". Blijkt het te gaan om de combinatie Kroymans/Hezemans/GLPK. Niks over de C6R...........alweer een hint wie ze gaat krijgen?
Ook bij de C5R, staat er alleen maar een link naar Anthony Kumpen... Dit zal een website zijn die het midden houdt tussen Corvette Europe en Corvette USA...
Om de boel nog maar weer meer in de war te schoppen kan ik dan weer melden dat ze bij GLPK in Bahrain pitwalls hadden van Corvette Racing met de C6.R er op, en geen C5.R's.
Thomaske
05-12-2005, 22:27
Deze hadden ze ook al tijdens de 24Uren van Spa-Francorchamps. Ze hebben deze gekregen van Corvette Europe.
Mvg...
Ok. Trouwens, dat die wagen nog niet in Hasselt is; waar is hij dan ontwikkeld? Is dat dan in Nederland gebeurt? Of is dit uitbesteed?
De URL op die wagen is leuk.......het gaat om corvettemotorsport.com Alleen maar info over de Z06 GT3 en de C5R.........
Niks over de C6R. Raar, totdat je kijkt bij "imprint". Blijkt het te gaan om de combinatie Kroymans/Hezemans/GLPK. Niks over de C6R...........alweer een hint wie ze gaat krijgen? ;)
Wat betreft de Z06 GT3, het lijkt idd veel op een omgebouwde straatwagen. Zelfs het dashboard, op chevrolet.com kun je dat mooi zien en vergelijken met de geposte foto's van Thomas.
Als die GT3 klasse eigenlijk niet veel verschilt van straatwagens dan benaderd dat toch wel de puurste vorm van racen. Zoals het eigenlijk hoort te zijn, ik zie die GT3 klasse wel zitten ;)
Edit: nog wat "raars" ontdekt op die site. Zoals gezegd, ga op zoek naar iets van de C6R en ze linken je verder naar de Amerikaanse sites. Echter het knopje Le Mans is wel aanwezig op de site en "under construction" De afgelopen jaren was Le Mans een fabrieks-onderneming. Krijgen we een privateer-attack van de C5R, chassis 011? Weet het, ik ben een beetje nieuwsgierig :D
Ik zie de GT3 klasse ook meer en meer zitten moet ik toegeven. Indien de huidige GT1 klasse door de torenhoge budgetten ooit moest ophouden te bestaan kunnen ze de GT3 klasse als basis gebruiken... Dat verhaal klinkt in ieder geval bekend...
Thomaske
06-12-2005, 07:41
Ok. Trouwens, dat die wagen nog niet in Hasselt is; waar is hij dan ontwikkeld? Is dat dan in Nederland gebeurt? Of is dit uitbesteed?
Daar kan ik je eigenlijk geen antwoord op geven, sorry.
Mvg...
gwyllion
06-12-2005, 09:56
Wat betreft de Z06 GT3, het lijkt idd veel op een omgebouwde straatwagen. Zelfs het dashboard, op chevrolet.com kun je dat mooi zien en vergelijken met de geposte foto's van Thomas.
Als die GT3 klasse eigenlijk niet veel verschilt van straatwagens dan benaderd dat toch wel de puurste vorm van racen. Zoals het eigenlijk hoort te zijn, ik zie die GT3 klasse wel zitten ;)Ter vergelijking foto's binnenin de Gallardo GT3: http://www.lambo-racing.de/pimg/index.php?showcat=13
gwyllion
06-12-2005, 10:17
zijn er eigelijk tijden wat ze daar gereden hebben ??
Aston Martin 2.14.669
Dodge 2.14.939
Porsche 2.15.765
Maserati 2.18.252
Lamborghini 2.18.318
Ascari 2.19.804
Nissan 2.21.172
Lotus 2.25.513
bron: http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=819
Darren Turner was rapper dan Bouchut in de Aston Martin ;)
niet moeilijk he, Turner is een AM-piloot, Bouchut niet
gwyllion
06-12-2005, 14:11
niet moeilijk he, Turner is een AM-piloot, Bouchut nietEn Bouchut heeft maar 5 rondjes met de wagen gereden. Maar Bouchut heeft natuurlijk de AM DBR9 de laatste 3 FIA GT races wel op pole geplaatst ;)
Zegt vrij weinig, d'r zit een enorm verschil tussen de DBR9 en de DBRS9. Turner heeft al het testwerk in de DBRS9 gedaan.
Nissan zou aanwezig zijn met een 350Z, gebouwd door NISMO. Na dit weekend besluit men of het project wordt doorgezet. Ascari zou aanwezig zijn met de KZ1.
Die GT3 Nissan is niet apart gebouwd voor deze klasse. Het geteste model op Paul Ricard was afkomstig van het Japanse "Team Endless". Die rijden met die wagen in de Super Taikyu Serie. Dat blijkt dus de "GTB-klasse" te zijn van het het Japans GT kampioenschap (http://supergt.net/en/)(GT300)
Die GT3 Nissan is niet apart gebouwd voor deze klasse. Het geteste model op Paul Ricard was afkomstig van het Japanse "Team Endless". Die rijden met die wagen in de Super Taikyu Serie. Dat blijkt dus de "GTB-klasse" te zijn van het het Japans GT kampioenschap (http://supergt.net/en/)(GT300)
Super Taikyu is niet hetzelfde als GT300, en heeft ook niks met het Super GT te maken. Als GT500 GTA is en GT300 GTB is zeg maar, is Super Taikyu te vergelijken met TA/TB. Seriemodellen om het zo te noemen, terwijl de Super GT's meer prototypes zijn.
De super GT's van de GT300 zijn geen protos dat zijn de normale porschekes, vipers, ferrari's, enz...
Super Taikyu is niet hetzelfde als GT300, en heeft ook niks met het Super GT te maken. Als GT500 GTA is en GT300 GTB is zeg maar, is Super Taikyu te vergelijken met TA/TB. Seriemodellen om het zo te noemen, terwijl de Super GT's meer prototypes zijn.
:confused:
Team Endless Super GT 300 => http://supergt.net/supergt/2005/05team/05team_data/05tm013en.htm
http://www.endless-sport.co.jp/pc/2005/strai/sugo-07/07.jpg
http://www.endless-sport.co.jp/pc/2005/gt/06-fuji/16.jpg
De wagen van afgelopen weekend:
http://www.infoscourse.org/2005_FIA-GT/Special_GT3_Test_HTTT_Nissan_01.jpg
http://www.infoscourse.org/2005_FIA-GT/Special_GT3_Test_HTTT_Nissan_02.jpg
Volgens mij toch dezelfde wagen..................
Op de site van Team Endless, http://www.endless-sport.co.jp/ , zie ik alleen maar een verwijziging naar Super GT 300.
Aston Martin 2.14.669
Dodge 2.14.939
Porsche 2.15.765
Maserati 2.18.252
Lamborghini 2.18.318
Ascari 2.19.804
Nissan 2.21.172
Lotus 2.25.513
die lotus is 10 seconde trager ofwat :eek: ik hoop dat de tijden dichter bij elkaar gaan komen te liggen in de loop van het jaar..
die lotus is 10 seconde trager ofwat :eek: ik hoop dat de tijden dichter bij elkaar gaan komen te liggen in de loop van het jaar..
Dat zal wel gebeuren.............
Ratel: It has beeen found that with something very simple – weight – you can balance performances. I don’t think we will go into anything like restrictors or aerodynamical devices. The idea is to use weight. If you are really fast, we will put on 50kg, 75 kg, 100kg – there is no limit – and at the end, your car will not be faster than the others
Obviously we have to find a middle performance. From the initial assumptions that we have, we believe that the Aston Martin and the Porsche are probably the fastest, unrestricted. Then you should have the Dodge, the Maserati. Then we don’t know about the performance of the Lotus, the Venturi, the Corvette… but basically, it should not be that difficult to balance performance. The slowest will have to work on their performance, but the fastest will have to be limited to bring them back to the middle ground.
Afkomstig uit de press relaese van de FIA
Zegt vrij weinig, d'r zit een enorm verschil tussen de DBR9 en de DBRS9. Turner heeft al het testwerk in de DBRS9 gedaan.
Dit is een feit. :)
:confused:
Team Endless Super GT 300 => http://supergt.net/supergt/2005/05team/05team_data/05tm013en.htm
http://www.endless-sport.co.jp/pc/2005/strai/sugo-07/07.jpg
http://www.endless-sport.co.jp/pc/2005/gt/06-fuji/16.jpg
De wagen van afgelopen weekend:
http://www.infoscourse.org/2005_FIA-GT/Special_GT3_Test_HTTT_Nissan_01.jpg
http://www.infoscourse.org/2005_FIA-GT/Special_GT3_Test_HTTT_Nissan_02.jpg
Volgens mij toch dezelfde wagen..................
Op de site van Team Endless, http://www.endless-sport.co.jp/ , zie ik alleen maar een verwijziging naar Super GT 300.
Kijk nog maar eens beter. Is duidelijk te zien op de foto's dat de Super GT wagen een flink pak dikker is.
Bij je SuperGT wagens staat 1 foto van de Super Taikyu.
Dit zijn de SuperGT GT300's:
:confused:
Team Endless Super GT 300 => http://supergt.net/supergt/2005/05team/05team_data/05tm013en.htm
http://www.endless-sport.co.jp/pc/2005/gt/06-fuji/16.jpg
En dit de Super Taikyu. Let op de wielen, spatbord uitbouw, etc.
http://www.endless-sport.co.jp/pc/2005/strai/sugo-07/07.jpg
Op de site van Team Endless, http://www.endless-sport.co.jp/ , zie ik alleen maar een verwijziging naar Super GT 300.
Niet waar, want als je bij "Gallery" kijkt zie je zowel foto's van de Super GT als van de Super Taikyu.
De super GT's van de GT300 zijn geen protos dat zijn de normale porschekes, vipers, ferrari's, enz...
Sommigen zijn idd aardig normaal, de Porsches, Mosler en Corvette. Die 360's zijn echter al dusdanig verbouwd dat ze naar mijn mening niet meer als "normaal" te boek staan. Hetzelfde geld bijv. voor die Celica's.
@Bramzel
Idd, het gaat idd om een SUPER TAIKYU i.p.v. een GT300. Na lang Googlen:frusty: eindelijk die site gevonden van de SUPER TAIKYU => http://www.so-net.ne.jp/s-taikyu/
Moet wel zeggen, die Japanners vinden grid-girls wel belangrijk op hun sites :D
Ook binnen die Taikyu serie zijn weer verschillende klassen. De wagen op Paul Ricard was er een uit de ST3-klasse (geen idee waar dat voor staat).........op de foto's uit Japan zie ik alleen maar ST1 staan.
In ieder geval, het is geen nieuw ontwikkelde wagen waarvan ik in eerste instantie was uitgegaan.
gwyllion
06-12-2005, 23:34
die lotus is 10 seconde trager ofwat :eek: ik hoop dat de tijden dichter bij elkaar gaan komen te liggen in de loop van het jaar..De Lotus Exige GT3 heeft een 1.8 liter motor met supercharger die slechts 290 pk ontwikkeld en weegt 750 kg.
Lotus heeft een speciale race Exige ontwikkeld met getunede GM 3 liter V6 motor die 405 pk levert (gewicht = 850 kg).
Raar dat ze die motor er niet in gehangen hebben.
De Lotus Exige GT3 heeft een 1.8 liter motor met supercharger die slechts 290 pk ontwikkeld en weegt 750 kg.
Lotus heeft een speciale race Exige ontwikkeld met getunede GM 3 liter V6 motor die 405 pk levert (gewicht = 850 kg).
Raar dat ze die motor er niet in gehangen hebben.
Denk niet dat die versie toegestaan is in GT3. Is meer G2.
De Corvette is trouwens geprepareerd bij Callaway, en gaat meer dan 500pk leveren, waardoor hij qua snelheid niet voor de Aston en Dodge onder zou moeten doen. Verder is het zéér twijfelachtig of de Venturi wel aan de start zal komen, en zal de F430 in Maart z'n opwachting maken, "hij was nog niet klaar voor de GT3 test". Toch apart, volgens mij zijn ze er al enkele maanden mee aan het testen op Monza/Fiorano/Mugello. Maja....
gwyllion
07-12-2005, 01:02
Denk niet dat die versie toegestaan is in GT3. Is meer G2.Omdat de Lotus geen productie versie met die motor heeft?
De Corvette is trouwens geprepareerd bij Callaway, en gaat meer dan 500pk leveren, waardoor hij qua snelheid niet voor de Aston en Dodge onder zou moeten doen.Raar dat de Lamborghini zo veel trager is.
Aston Martin DBRS9: 6.0 V12, 495 pk, 600 Nm, 1280 kg -> 02:14.669
Dodge Viper Coupe: 8.3 V10, 520 pk, 730 Nm, 1350 kg -> 02:14.938
Lamborghini Gallardo: 5.0 V10, 500 pk, 510 Nm, 1280 kg -> 02:18.316
Corvette Z06.R: 7.0 V8, 515 pk, 600 Nm, 1210 kg
Te weinig koppel voor het gewicht?
Ofwel moeten de andere wagens met extra kilos meekrijgen, ofwel moet de Gallardo op dieet.
Aston Martin DB9: standaard 1710 kg -> - 430 kg
Dodge Viper Coupe: standaard 1550 kg -> - 200 kg
Lamborghini Gallardo: standaard 1430 kg -> - 150 kg
Corvette Z06: standaard 1420 kg -> - 210 kg
gwyllion
07-12-2005, 01:04
Nog wat interessante info op project-lemans.de
FIA GT3: Die kompletten Zeiten (http://www.project-lemans.de/content/view/1555/53/)
FIA GT3. Die Fahrzeuge (http://www.project-lemans.de/content/view/1552/53/)
Omdat de Lotus geen productie versie met die motor heeft?
Ik denk het wel eigenlijk. Hoewel er natuurlijk ook geen productieversie van die Viper is.
Gallardo snelheid -> zou het niet aan de testrijder kunnen liggen? Weet niet wie er gereden heeft.
gwyllion
08-12-2005, 18:25
De eerste GT3 teams zijn bekend: First two FIA GT3 teams confirmed by Aston Martin Racing (http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=820) (fiagt.com)
Die twee zijn al een week bekend of zo. FIAGT.com is weer traag met nieuws (as usual ;)).
A uit PDGRacing
08-12-2005, 19:36
...en zal de F430 in Maart z'n opwachting maken, "hij was nog niet klaar voor de GT3 test". Toch apart, volgens mij zijn ze er al enkele maanden mee aan het testen op Monza/Fiorano/Mugello. Maja....
Een beetje zoals ze in de F1 doen? Was die F430 trouwens geen GT2-versie als opvolger van de 360?
Een beetje zoals ze in de F1 doen? Was die F430 trouwens geen GT2-versie als opvolger van de 360?
Wat bedoel je met F1? De F430 hebben ze ook in GT2 trim getest ja, maar met de Challenge zijn ze al een stuk langer bezig, en de GT2 is ook nog niet "officieel" gepresenteerd terwijl de Challenge dat al wel is.
gwyllion
08-12-2005, 21:11
Die twee zijn al een week bekend of zo. FIAGT.com is weer traag met nieuws (as usual ;)).Dit gaat om een officieel persbericht van Aston Martin. En er worden al 3 piloten van het Barwell team gemeld: Tom Alexander, Tiff Needell (ex-Topgear, nu Fifth Gear), Leo Machitsky.
gwyllion
23-12-2005, 15:17
De Lotus reed blijkbaar op een natte baan tijdens de GT3 test:o
“Tijdens de eerste officiële test, op een natte baan van Paul Ricard, bereikte de Lotus Sport Exige GT3 met aan het stuur fabriekscoureur Gavin Kershaw een topsnelheid van 345 km/u,” aldus Willem van der Kooi van Van der Kooi Sportscars, de Nederlandse Lotus-distributeur. “Zelfs ‘op nat’ was hij al behoorlijk sneller dan een aantal concurrenten die met slicks op een droge baan reden. De resultaten naar aanleiding van de eerste test zijn dan ook zonder meer veelbelovend te noemen.”bron: autosport.nl (http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=28&bericht=2226)
345 per uur met een 290pK-sterke wagen????
Sorry, maar daar geloof ik dus niks van hé :D
gwyllion
23-12-2005, 17:36
Ik vind het ook uiterst ongeloofwaardig.
Vind de "regen" ook ongeloofwaardig, op de foto's op fiagt.com is een redelijk stralend blauwe lucht te zien.
strepper
23-12-2005, 18:58
paddockers dit nieuws komt dan ook uit nederland.
je weet hoe nederlanders zijn.
vorig jaar is spa tijdens testdag fiagt bij nederlander gestaan die niet wist wie Mike Hezemans was. ja meer uitleg moet ik niet geven zeker.
paddockers dit nieuws komt dan ook uit nederland.
je weet hoe nederlanders zijn.
vorig jaar is spa tijdens testdag fiagt bij nederlander gestaan die niet wist wie Mike Hezemans was. ja meer uitleg moet ik niet geven zeker.
Doe even niet zo vervelend generalizerend, net alsof alle nederlanders zo zijn. :no:
Uitzonderingen bevestigen altijd de regel Bramzel!
(maar het blijven uitzonderingen hihi ;) )
British GT regular Damax is to make the step up to the FIA GT Championship's new GT3 category with a pair of 'works' Ascari GT3s,
http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=8&nid=123616
Conclusie: Die andere 4 wagens zijn ook al verkocht? Want om met een wagen van start te gaan in het FIA GT3 moeten er minimaal 6 wagens van start gaan in de "cup" voor die desbetreffende wagen. Of is die regel inmiddels weer aangepast?
Conclusie: Die andere 4 wagens zijn ook al verkocht? Want om met een wagen van start te gaan in het FIA GT3 moeten er minimaal 6 wagens van start gaan in de "cup" voor die desbetreffende wagen. Of is die regel inmiddels weer aangepast?
Ben ook benieuwd hoe ze deze regel gaan toepassen. Ik kan me niet voorstellen dat ze b.v. 4 Ascari's weigeren omdat er dat 2 te weinig zijn. Bovendien zijn alle wagens in principe even snel dus het heeft geen zin voor een fabrikant of team om een extra snelle "prototype" te bouwen.
JMB gaat maar liefst 6! wagens inzetten in het FIA GT3. 3 * Ferrari 430 en 3 * Venturi Heritage.
O ja, er zijn ook GT1 en GT2 programma's van JMB in 2006. Waarschijnlijk de MC12 van Dick Waaijenberg in GT1 en 3 Ferrari's 430 in GT2.
E.e.a. volgens the-paddock.net ;)
insanity
14-01-2006, 21:04
Een overzichtje ... Mark was me voor :eek: ... de bevestigde teams:
3 x Aston Martin DBRS9 - Barwell Motorsport
3 x Aston Martin DBRS9 - BMS
3 x Ferrari F430 - JMB
3 x Ferrari F430 - Mach One Racing
3 x Venturi Heritage - JMB
2 (?) x Ascari KZ1R - Damax
3 x Maserati Trofeo Light - AF Corse
3 x Corvette Z06-R - Riverside
3 x Corvette Z06-R - Callaway
3 x Porsche 997 GT3 - Larbre Competition
3 x Porsche 997 GT3 - Tech 9
3 x Viper Competition Coupé - Racing Box
Een overzichtje ... Mark was me voor :eek: ... de bevestigde teams:
3 x Aston Martin DBRS9 - Barwell Motorsport
3 x Aston Martin DBRS9 - BMS
3 x Ferrari F430 - JMB
3 x Ferrari F430 - Mach One Racing
3 x Venturi Heritage - JMB
2 (?) x Ascari KZ1R - Damax
Daar kan je Larbre aan toevoegen met 3x Viper en 3x 997 GT3.
Kwak er nog maar 3 Porsches 997 bij voor good old Franz Konrad ;) Het staat inmiddels op diverse sites als vet ;) gerucht.
Daar kan je Larbre aan toevoegen met 3x Viper en 3x 997 GT3.
6 Vipers voor twee teams, waarschijnlijk zelfs 9: www.crash.net (http://www.crash.net/news_View.asp?t=&cid=8&id=124023)
E.e.a. met hulp van Oreca: www.motorsport.com (http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=208311&FS=)
Het lijkt wel of het niets kost :D
Wie gaat al die wagens besturen? ;-)
ik wil mij anders wel opofferen :+
Hun budget was net te klein voor mijn contract ....
The Interceptor
17-01-2006, 22:41
Wie gaat al die wagens besturen? ;-)
En die teams zullen toch ook wel wat extra personeel nodig hebben om de wagens te kunnen inzetten. Is misschien nog moeilijker te vinden dan die piloten.
A uit PDGRacing
17-01-2006, 22:41
Man man ... Hier is er maar één idee bij:
Als alle wagens een hetzelfde niveau zullen hebben :gas: :worship: ( Er ontbreekt nog een smiley, :kwijl: :kwijl: )
( Er ontbreekt nog een smiley, :kwijl: :kwijl: )hier ben ik al :+ :+
(sorry voor het offtopic gaan :+ )
Zo te zien nog teams die bevestigd hebben :
French team Riverside intends to compete in the new FIA GT3 Championship with the exciting new Corvette Z06 GT3
Italian team AF Corse has announced its intentions to run the Maserati Light in the inaugural season of the Championship
Iets uitgebreidere info te vinden op fiagt.com
BRON : fiagt.com
En die teams zullen toch ook wel wat extra personeel nodig hebben om de wagens te kunnen inzetten. Is misschien nog moeilijker te vinden dan die piloten.
Personeel in de GT-3 klasse is ook beperkt, net als het aantal trucks, boxinrichting,...
insanity
18-01-2006, 11:33
Lijstje hieronder aangepast ;)
Man man ... Hier is er maar één idee bij:
Als alle wagens een hetzelfde niveau zullen hebben :gas: :worship: ( Er ontbreekt nog een smiley, :kwijl: :kwijl: )
Je moet het maar vragen ;) :drewl:
3 x Aston Martin DBRS9 - Barwell Motorsport
3 x Aston Martin DBRS9 - BMS
3 x Ferrari F430 - JMB
3 x Ferrari F430 - Mach One Racing
3 x Venturi Heritage - JMB
2 (?) x Ascari KZ1R - Damax
3 x Maserati Trofeo Light - AF Corse
3 x Corvette Z06-R - Riverside
----------------------------------
Onder voorbehoud:
3 x Porsche 997 GT3 - Larbre Competition
3 x Porsche 997 GT3 - Konrad
3 x Dodge Viper Competition Coupe - Larbre Competition
Nou Konrad zal wel een gerucht blijven ;) Volgens projectlemans.de zouden er drie teams aan de slag willen met een Porsche: Labre, Tech9 en Autosport Promotion. Ergens anders dan weer gelezen dat Racing Box aan de slag wil met 3 Vipers.
Dat van Larbre en Tech 9 staat vandaag ook op Crash.net: Larbre (http://www.crash.net/news_view.asp?t=GT3--Three-car-entry-for-Larbre-&cid=0&id=124517) en Tech 9 (http://www.crash.net/news_view.asp?t=GT3--Tech-9-set-for--appealing--move-&cid=0&id=124516). Met name het bericht over Larbre lijkt me vrij definitief.
gwyllion
14-02-2006, 18:42
Volgens fiagt.com is er een tweede GT3 testsessie voorzien op 7 en 8 maart.
Uit het perskitje van de FIA GT3 presentatie:
STAGE 2 : FINAL MEASURES OF PERFORMANCE AND EQUALISATION
PAUL RICARD - 7th and 8th MARCH 2006
*Two days of testing
* Selected Championship Tyres only
*Three FIA Test Drivers present (two professional drivers and one gentleman driver to
*A selected number of journalists to be invited to test the cars at the end of the day
Voor de eerste wedstrijd in mei op Silverstone is er dan nog een 2-daagse test op Imola met alle wagens en teams.
gwyllion
14-02-2006, 20:21
Na deze test zal de FIA de ballast voor de verschillende wagens wel bepalen.
Afgelopen maandag heeft de FIA GT3 Corvette haar eerste rondjes afgelegd op het circuit van Hockenheim. Achter het stuur zaten Mike Hezemans en Klaus Ludwig.
Mike Hezemans was zeer tevreden over de prestaties van de nieuwe auto. “Onze rondetijden waren goed, de auto heeft standaard ale een goede wegligging en we hadden veel grip”, aldus Mike. Ook voormalig DTM- en sportscar-rijder Klaus Ludwig reed met de auto en was uitermate onder de indruk van de prestaties. Mike Hezemans: “Het zijn geen langzame auto’s hoor die GT3’s. Gemiddeld zullen we zo’n 8 tot 10 seconden van de GT1 tijden afzitten.”
http://www.hezemans.nl/img/eb222a16a4aef86c849590c2a560b100image001.jpg
tekst + foto: www.hezemans.nl
Maar 8 tot 10 seconden trager dan een GT1? Dan zitten ze midden in het GT2 veld! Dacht eerlijk gezegd dat de GT3 wagens een stuk trager waren..........maar ik klaag niet ;)
Gaat GLPK-Carsport nog met de GT3 wagen meedoen? Was die wagen niet verkocht aan een ander team.
Gaat GLPK-Carsport nog met de GT3 wagen meedoen? Was die wagen niet verkocht aan een ander team.
Yup, er zullen 6 wagens meedoen; 3 voor het franse Riverside team (bekend van hun Diablo's in stars & stripes liveries) en 3 voor Callaway/GLPK-Carsport.
In de Autosport van deze week een grote advertentie van Pouchelon Racing. Ze zoeken coureurs voor het FIA GT3 kampioenschap. Pouchelon is ondere andere bekend van zijn activiteiten in de Europese Megane Cup.
Ze laten niks los over het soort wagen waarmee men gaat (wil?) rijden. Als het reglement stipt wordt toegepast dan dienen ze drie wagens in te zetten. In nog geen enkel gerucht heb ik de naam van Pouchelon voorbij zien komen.
Gaan we dan daadwerkelijk startvelden hebben van 50 wagens?:drewl:
Lotus haakt af voor 2006. Team Cadena zal in 2006 van start gaan in het Brits GT met de Lotus Exige.
Spätestens 2007 stehen dann auch die Rennen der FIA-GT3 auf dem Plan des Teams „Lotus Sport Cadena“.
www.gt-eins.de
FIA GT3 Maserati tijdens de roll-out:
The Team AF Corse GranSport GT3 made its debut today with Rui Aguas behind the wheel.
http://www.maseraticorse.com/modules/newsbody/img/0201060119b.jpg
www.maseraticorse.com
gwyllion
02-03-2006, 21:55
Ik zie op de website van Reiter dat de Gallardo GT3 klaar is. De technische gegevens staan althans online en spreken over Rear Wheel Drive: zie hier (http://www.reiter-engineering.com/gallardo_gt3/technik_gt3.pdf). De Gallardo GT3 Race is extra op uitgebreid dieet geweest (door 4WD te verwijderen): 1190 kg i.p.v. 1280 kg (in eerste FIA GT3 brochure) tegenover 1430 kg (standaard). En ze gebruiken de laatste versie van de V10: 520 pk i.p.v. 500 pk vroeger.
El Torro
02-03-2006, 22:30
Puike wagen die Gallardo GT3,
hier is hij in het oranje:
http://www.reiter-engineering.com/test_salzburgring/S-R_(11)k.jpg
En hier de Murcielago R-GT in het zwart, net voordat de Nederlander Dennis Retera hem in de grindbak zet tijdens de eerste tests op de Salzburgring:
http://www.reiter-engineering.com/test_salzburgring/S-R_(23)k.jpg
.
gwyllion
02-03-2006, 22:37
Die zwarte is de Murcielago R-GT en de orange de Gallardo GTR (ontwikkeld voor VLN).
gwyllion
03-03-2006, 01:31
Peter Kox heeft shakedown van Gallardo GT3 gedaan op het circuit van Adria: http://www.sportautomoto.it/News.asp?Type=1&id=1700
gwyllion
08-03-2006, 00:45
Volgens fiagt.com is er een tweede GT3 testsessie voorzien op 7 en 8 maart.7 maart, dat was vandaag. Christophe Bouchut en Jean-Marc Gounon waren de testpiloten van dienst.
Verslag (http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1743) en foto's (http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1745) op infoscourse.org.
De belangrijkste zijn natuurlijk de tijden:
Viper Coupe 2.09.703
Corvette C6 2.11.208
Lamborghini Gallardo 2.12.111
Aston Martin DBRS9 2.12.554
Porsche GT3 2.13.272
Ascari 2.13.831
Maserati Trofeo Light 2.15.588
Lotus Elise 2.18.296
Er waren ook een aantal GT1 wagens aanwezig op Paul Ricard.
Saleen Zakspeed 2.04.840
Aston Martin RaceAlliance 2.05.271
Corvette PSI 2.07.634
Corvette PSI 2.07.701
Lamborghini B-Racing 2.10.571
Lamborghini Reiter 2.10.967
Toch wel afgang dat de Murcielago R-GT niet veel sneller is dan de GT3 wagens en zelfs de Gallardo. Nog steeds het vermogen tekort?
Toch wel afgang dat de Murcielago R-GT niet veel sneller is dan de GT3 wagens en zelfs de Gallardo. Nog steeds het vermogen tekort?
Beetje voorbarig om dat te roepen zonder dat je weet wat ze aan het testen waren. Wat als ze race-setups aan het testen waren? Of kijken hoe de wagen zich gedraagt met volle tanks of versleten banden? Plus dat er gentlemen op die wagen zaten aangezien Bouchut met de GT3's aan het spelen was.
gwyllion
08-03-2006, 01:14
Op infoscourse.org wordt gemeld dat Peter Kox aanwezig was om de Gallardo te testen. Raar dat Kox dan niet even plaats genomen heeft in de Murcielago van Reiter.
Tevens wordt vermeld dat de B-Racing vooral Dunlop rubber aan het testen was en in de voormiddag wat problemen met de versnellingsbak had.
Inderdaad misschien allemaal wat voorbarig van mij, maar het viel gewoon op. We zullen morgen zien om de tijden verbeteren.
gwyllion
08-03-2006, 01:31
De plaatsing van de uitlaat op de GT3 versie van de Gallardo vind ik niet geslaagd:
http://www.fiagt.com/system/_showimg.php?countkey=21&key=3121&season=2006&event=52&size=3
Ter vergelijking de Gallardo GTR (AWD versie):
http://www.lambo-racing.com/pimg/zoom/46_600.jpg
De achtervleugel lijkt een verbetering.
Wat zijn die FIA GT3 wagens snel in verhouding tot de GT1's. Aangename verrassing :)
gwyllion
08-03-2006, 11:08
Het lijkt dat deze wagen in hun onbeperkte vorm (zoals ze nu rijden) zelfs sneller kunnen zijn dan GT2 wagens. Wel logisch omdat het vermogen van GT2 beperkt wordt via restrictoren: een Porsche 911 GT3 RSR weegt 1100 kg en de 3.6 boxer produceert ca. 445 pk, terwijl Corvette Z06R GT3 1210 kg weegt en 515 pk heeft. Alles hangt er natuurlijk van af hoe welke layout van Paul Ricard gebruikt wordt (lange rechte stukken of veel bochten).
JPMontoya
09-03-2006, 10:53
French preparation company Pouchelon Racing has confirmed its plans to run in the FIA GT3 European Championship after concluding a deal to run a trio of Dodge Vipers in the new series.
...
The team, which has competed with great success in a variety of Renault championships in France, becomes the 18th outfit to announce plans to run in the championship and it means that 54 cars will be present on the grid when the season kicks off in May during the FIA GT Tourist Trophy meeting at Silverstone.
www.crash.net
54 wagens - om eerlijk te zijn had ik nooit gedacht dat de FIA GT3 zo'n groot succes zouden worden.
gwyllion
09-03-2006, 11:02
Een mooie groepsfoto:
http://www.fiagt.com/img/showimg.php.jpg?countkey=41&key=3141&season=2006&event=52&size=3
gwyllion
09-03-2006, 11:09
De belangrijkste zijn natuurlijk de tijden:
Viper Coupe 2.09.703
Corvette C6 2.11.208
Lamborghini Gallardo 2.12.111
Aston Martin DBRS9 2.12.554
Porsche GT3 2.13.272
Ascari 2.13.831
Maserati Trofeo Light 2.15.588
Lotus Elise 2.18.296
De tijden van de 2de dag.
Viper Coupe (43) 2.10.909
Lamborghini Gallardo (56) 2.12.077 (Peter Kox)
Aston Martin DBRS9 (58) 2.12.450 (Pedro Lamy)
Corvette C6 (31) 2.13.881 (Mike Hezemans/Bert Longin)
Porsche Tech 9 (13) 2.15.084
Porsche Tech 9 (101) 2.15.153
Ascari Damax (45) 2.15.310 (Nick Adams/Aaron Scott)
Maserati Trofeo Light (74) 2.16.649
Porsche Hexis (48) 2.17.670
Lotus Elise (52) 2.18.550 (Ben Devlin/Gavan Kershaw)
Venturi Héritage (14) 2.19.577 (Olivier Beretta)
Ferrari AutoPalace (63) 2.21.059
Ferrari AutoPalace (53) 2.21.596
Ter vergelijking enkele tijden van GT2 wagens:
Porsche GT3-RSR RaceAlliance (34) 2.14.846
Ferrari 360 GTC JMB (71) 2.15.927
Christophe Bouchut, Jean-Marc Gounon, en Patrick Wright moeten nu samen met de FIA beslissen hoe ze het deelnemersveld gelijk kunnen krijgen.
gwyllion
09-03-2006, 12:00
Er waren ook een aantal GT1 wagens aanwezig op Paul Ricard.
Saleen Zakspeed 2.04.840
Aston Martin RaceAlliance 2.05.271
Corvette PSI 2.07.634
Corvette PSI 2.07.701
Lamborghini B-Racing 2.10.571
Lamborghini Reiter 2.10.967
Dit zijn de tijden van de 2de dag volgens infoscourse.org/lmsr.net:
Saleen Zakspeed (33) 02:01.653
Aston Martin RaceAlliance (38) 02:03.224
Aston Martin RaceAlliance (22) 2.03.386
Corvette PSI C5-R (44) 2.04.544
Corvette PSI C6.R (56) 2.05.321
Lamborghini B-Racing (68) 2.06.430
Lamborghini Reiter (56) 02:08.930
In het bijprogramma van de 12 uur van Sebring was er een wedstrijd voor de SCCA Speedworld Challenge GT. Qua wagens vergelijkbaar met het aanstaande FIA GT3 kampioenschap. Als ik het goed heb dan hebben ze daar de wereldprimeur gehad van een AM DBRS9 in een wedstrijd:
http://www.world-challenge.com/files/photos/thumbnails/DSC_2477_720x0.JPG
Foto: www.world-challenge.com
gwyllion
19-03-2006, 14:58
Als ik het goed heb dan hebben ze daar de wereldprimeur gehad van een AM DBRS9 in een wedstrijd:Deze wagen heeft uiteindelijk geen meter gereden ;) Ze moesten uit de pits vertrekken en door een versnellingsselectie probleem zijn ze stil gevallen in de pitlane.
hhm aan de uitslag te zien is de 44 A-M niet gestart. maar de 43 A-M wat op de foto te zien is was toch 15de geworden met 2min acterstand
de race werd gewonnen door Mike McCann in een viper, 2de werd Andy Pilgrim in zijn CTS-V met 11s achterstand en 3de Bob Woodhouse ook in een viper met 19s achterstand..
In GT3, for 2006 only, the maximum number of teams per manufacturer is three, with a maximum of nine cars. If a manufacturer is represented with fewer than six cars, none of the cars from that manufacturer can score points in the championship.
fia
Welke merken pakken dan op dit moment punten?
Ascari en Venturi niet, geloof ik
strepper
26-03-2006, 16:37
de jongste dumarey gaat met een porsche van tech9 meedoen en daarnaast nog testen met een courage.
mijn besluit: dank u papa
Thomaske
26-03-2006, 17:33
de jongste dumarey gaat met een porsche van tech9 meedoen en daarnaast nog testen met een courage.
mijn besluit: dank u papa
Bron?
Mvg...
Naast de GLPK-Carsport C6R zullen ook de GT3's op Michelin staan:
...
Hezemans also points out that all the GT3 Championship cars will be running on Michelins this year – “and we’ll have six Corvettes running in that championship.”
Three will be run by Carsport – Callaway and three by Riverside.
“We are still looking for drivers for one Team Carsport – Callaway Z06.R. From what I hear, our rates are highly competitive too, so the value for money that we can offer is quite exceptional. Drivers also have the option to buy the car if they wish. I am looking forward to this season, as the FIA GT3 series promises to provide a fantastic arena in which our car is set to shine.”
...
Volledig artikel: http://www.dailysportscar.com/subscribers/news/fiagt/2006fiagt/fiagt593.htm
www.dailysportscar.com is tijdelijk gratis toegankelijk:
usernaam: dailysportscar
wachtwoord: sebring54
Das erste von insgesamt sieben produzierten Corvette Z06 Chassis wird von Carsport / Callaway mit Klaus Ludwig und und Uli Martini besetzt.
http://www.projectlemans.de/content/view/1848/53/
Klaus Ludwig? De hoeveelste come-back is dat van Klaus?
Ludwig heeft een tijd terug (samen met Mike Hezemans) de wagen reeds getest.
Viper GTS-R***
02-04-2006, 20:50
Ludwig heeft een tijd terug (samen met Mike Hezemans) de wagen reeds getest.
Dit was op Hockenheim.
http://www.hezemans.nl/index1.php?item=1651
En wat staat er nog te lezen op fiagt.com
We have developed the Z06.R specifically for the new GT3 series. Six cars have been built for the FIA championship plus one for the Dutch and Belgian GT series
1 wagen dan voor Belcar?
1 wagen dan voor Belcar?
Nee, dat is waarschijnlijk de wagen voor USCarworldracing. Die zal voornamelijk DSC rijden in 2006. Met 4 wedstrijden is België is dat bijna een Belgische serie ;)
Zo'n AM DBRS9 kun je ook gebruiken als een exclusieve BBQ:D
The race got off to a shaky start, as the Aston Martin DB9 of Johnny Mowlem caught fire on the formation lap. Mowlem escaped injury, but the fire necessitated a delayed start for the first time since the series adopted standing starts in 2000.
http://www.world-challenge.com/news/story.php?ID=290
Eens kijken of we een foto kunnen vinden van zo'n 300.000 Euro kostende BBQ.
Nee, dat is waarschijnlijk de wagen voor USCarworldracing. Die zal voornamelijk DSC rijden in 2006. Met 4 wedstrijden is België is dat bijna een Belgische serie ;)
Maar USCarworld bouwt hem zelf?
Maar USCarworld bouwt hem zelf?
Ja, dat klopt. In de persberichten van destijds was te lezen dat de "straatversie" van de Z06 uitverkocht was maar via bepaalde connecties heeft men er toch eentje te pakken gekregen. Kan de wagen van USCarworld dus zijn.........misschien dat ze zelf het "GT3-kitje" inbouwen en hem daarna optisch en aero-matig verbouwd hebben.
Of zou het de wagen van Bob Sijthof zijn in het DSC zijn?
Tja, Nonkel Tonnie en persberichten is een hoofdstuk apart :)
Ja, dat klopt. In de persberichten van destijds was te lezen dat de "straatversie" van de Z06 uitverkocht was maar via bepaalde connecties heeft men er toch eentje te pakken gekregen. Kan de wagen van USCarworld dus zijn.........misschien dat ze zelf het "GT3-kitje" inbouwen en hem daarna optisch en aero-matig verbouwd hebben.
Of zou het de wagen van Bob Sijthof zijn in het DSC zijn?
Tja, Nonkel Tonnie en persberichten is een hoofdstuk apart :)
De foto's op de website laten echt een straat wagen zien die ze helemaal zelf verbouwen. Eigen bodykit, eigen rolkooi, lijkt me sterk dat ze dat nu weg gaan gooien. Denk toch dat het om een ander team gaat.
Larbre Compétition AMR 01 à 03 Porsche Cup 997
Auto Sport Promotion (Sofrev-ASP) 04 à 06 Porsche Cup 997
Tech 9 Motorsport 07 à 09 Porsche Cup 997
Racing Logistic 10 à 12 Dodge Viper
Reiter Engneering 13 à 15 Lamborghini Gallardo
Carsport Callaway 16 à 18 Corvette Z06
Riverside 19 à 21 Corvette Z06
Barwell Motorsport 22-44-66 Aston Martin DBRS9
BMS Scuderia Italia 23 à 25 Aston Martin DBRS9
Racing Box 26 à 28 Dodge Viper
Pouchelon Racing 29 à 31 Dodge Viper
JMB Racing 32 à 34 Ferrari 430 Challenge
S-Berg Racing 35 à 37 Lamborghini Gallardo
GPC Sport 38 à 40 Maserati Gransport Light
JMB Racing Venturi 41 à 43 Venturi Heritage
Damax 45 à 47 Ascari KZ1R
AF Corse 76 à 78 Maserati Gransport Light
Geen ferrari's voor Mach one racing.
Een enorm startveld van 51 wagens!!
http://www.fia.com/mediacentre/Press_Releases/FIA_Sport/2006/April/130406-02.html
volledige deelnemerslijst
Ik heb nog enkele vraagjes ivm de GT3:
-Als een wagen in de eerste race uitvalt, mag die dan nog deelnemen aan de tweede?
-Met 50 wagens aan de start is het toch niet interessant om alleen de eerste acht punten te geven?
Viper GTS-R***
26-04-2006, 14:54
SRO/FIA hebben nog een laatste testdag aangekondigd voor de FIA GT3 wagens.
Dit zal plaatshebben op Silverstone op 4 mei.
Ook werd er bekend gemaakt dat sommige wagens al direct van in het begin van het seizoen met ballast zullen moeten rijden:
Venturi Heritage: 10kg
Dodge viper Competition Coupe: 70kg
Corvette Z06 GT3: 70kg
Ascari KZR1: 80kg
De Viper, Corvette en Ascari zullen ook met Harde banden moeten rijden tegenover de rest die op Softly mogen rijden.
Ivm de Viper, Corvette en Ascari zijn er ook nog enkele aanpassingen zoals kleindere air intakes en restriktoren... kwestie van deze drie wagens wat trager te kunnen maken tegen over de overigen.
http://www.project-lemans.de/
Bron www.crash.net
Full results of the first ever race for the FIA GT3 European Championship at Silverstone.
1. Simonsen/Lester JMB Racing Ferrari Ferrari 430 Challenge GT3 1hr 00min 03.661secs 27 laps
2. Deverikos/Edwards Tech 9 Porsche 997 Cup +2.368secs
3. Collins/Scott Damax Ascari KZ1R +1min 09.474secs
4. Zonca/Cioci Racing Box Dodge Viper +1min 19.804secs
5. Cattaneo/Traffort SOFREV-Auto Sport Promotion Porsche 997 Cup +1min 20.776secs
6. Duqueine/Reid Pouchelon Racing Dodge Viper +1min 22.495secs
7. Murphy/Van Splunteren Tech 9 Porsche 997 Cup +1min 26.984secs
8. Rich/Johnson Barwell Motorsport Aston Martin DBRS9 +1min 36.925secs
9. Bryant/Dumarey Tech 9 Porsche 997 Cup +1min 40.295secs
10. Ceccato/Livio Racing Box Dodge Viper +1min 53.399secs
11. Machitsky/Cocker Barwell Motorsport Aston Martin DBRS9 +1min 53.547secs
12. Green/De Winter Pouchelon Racing Dodge Viper +1min 56.685secs
13. Ritskes/von Gartzen Reiter Engineering Lamborghini Gallardo GT3 +1min 56.786secs
14. Blanchemain/Bornhauser Racing Logistic Dodge Viper +2min 01.960secs
15. von Thurn & Taxis/Zoboli Reiter Engineering Lamborghini Gallardo GT3 +2min 03.269secs
16. Sperati/Palma AF Corse Maserati Gransport Light +2min 42.856secs
17. Berberich-Martini/Ludwig Carsport Callaway Corvette Z06 GT3 +1 lap
18. Mugelli/Zani BMS Scuderia Italia Aston Martin DBRS9 +1 lap
19. Baso/Corradi Racing Box Dodge Viper +1 lap
20. Berville/Narac Larbre Competition Porsche 997 Cup +1 lap
21. Pirri/Turvey Damax Ascari KZ1R +1 lap
22. Mairzedt/Scholze S-Berg Racing Lamborghini Gallardo GT3 +1 lap
23. Arlotti/Cutretra GPC Sport Maserati Gransport Light +1 lap
24. Calderari/Bryner BMS Scuderia Italia Aston Martin DBRS9 +1 lap
25. Adam/Makowiecki Racing Logistic Dodge Viper +1 lap
26. Cerrai/Alessi AF Corse Maserati Gransport Light +1 lap
27. Charriol/Campbell Riverside Corvette Z06 GT3 +1 lap
28. Groppi/Seiler BMS Scuderia Italia Aston Martin DBRS9 +1 lap
29. Case/Passuti AF Corse Maserati Gransport Light +1 lap
30. Muller/Trunk Reiter Engineering Lamborghini Gallardo GT3 +2 laps
Op lmsr staat er een interessant stukje over Stéphane Ratel en de GT3.
Er staat iets over de 24 uren van Spa waar ik niets van begrijp...
Staat er ergens een vertaling?
The second new item would be
that GT3 will be an integral part of the Proximus 24 Hours of Spa, in a relayrace
concept that will be presented to the next GT Commission. Each team will compete
with all of their three cars, with the transponder acting as the baton
ik denk dat je dit bedoelt (bron: lsmr.net, dus)?
dat zou dus betekenen dat hij de GT3-wagens wil laten deelnemen aan de 24 uren, in een soort van estafette (zoals de 4x100m in atletiek). dus je zet als team 3 wagens in, en die rijden dan om beurt een stint. de transponder zou dan het "doorgeefstokje" zijn
toch maar een raar idee, volgens mij
toch maar een raar idee, volgens mij
Dat idee hebben ze gepikt van de ZAC ;)
Dat zou echt belachelijk zijn.
EDIT Ik bedoel als Ratel dit echt meent, niet dat hij het idee eventueel gepikt zou hebben van ZAC. ;)
Dat zou echt belachelijk zijn.
Dit betekent: -Tussen de GT3 races en 24 uren race de wagens van startnummers veranderen.
- En als de wagen binnenkomt moet er van wagens verwisseld worden wat er heel raar zal uitzien, de wagen die een stint gereden heeft moet ergens achtergelaten worden...
Ik vind het toch maar raar. Laat gewoon ieder team één wagen inzetten
Idd idioterie, net alsof die pitstraat tijdens de 24u nog niet vol genoeg is.
Ziet Ratel wellicht een gebrek aan inschrijvingen voor de 24 uur als hij met een dergelijk plan op de proppen komt?
bluelite
04-09-2006, 18:03
In 2007 zal er minstens één Jaguar XKR Coupé meedoen aan de FIA GT3. De wagen(s) zal/zullen worden klaargestoomd door Apex Motorsport.
In 2007 zal er minstens één Jaguar XKR Coupé meedoen aan de FIA GT3. De wagen(s) zal/zullen worden klaargestoomd door Apex Motorsport.
1 dat mag niet, het zullen er 3 moeten zijn.
JorritVD
04-09-2006, 18:16
1 dat mag niet, het zullen er 3 moeten zijn.
Mistens 3 per merk, of 3 per team, want er waren een paar teams dir maar met 2 auto's er waren.
bluelite
04-09-2006, 19:39
Apex wil er zes klaarhebben voor de eerste race in 2007.
Doet Lotus volgend seizoen ook niet haar intrede in GT3?
Ik hoop overigens nog steeds op een Lister Jaguar XKR Coupe GT2....:cool:
Viper GTS-R***
04-09-2006, 19:52
Doet Lotus volgend seizoen ook niet haar intrede in GT3?
Véél kans, de wagen is er en heeft al mooie resultaten behaald in de British GT. Een tof wagentje als deze zou het veld er alleen maar creatiever bij maken:)
En hoe zit dat trouwens met de Venturi's??
Zijn die definitief uitgestorven of gaan ze nu toch nog in GT3 (ooit) eens tezien zijn zoals gepland?? (JMB)
De homologatie problemen zijn van de baan. Dus als de wagen meekan laat maar komen!
:eek: WTF, zelfs FIA GT3 op de lokale Limburgse L1 buis :) ! Ok, Philleke Bastiaans is niet helemaal eerlijk in zijn bewoordingen over zichzelf maar dat nemen we dan maar voor lief ;) Beelden van de Lambo, gemaakt op Circuitpark Zandvoort en al erbij! Wonderwel slaagt Bastiaans erin om zijn collega, die naar alle waarschijnlijkheid alles mogelijk maakt, met de grond gelijk te maken. Geen al te beste PR-move. Phil zal het wel niet zo bedoelen............maar er is een wereld van een verschil tussen hoe je iets zegt en hoe een ander iets begrijpt ;)
FIA GT3? Dat gaat de kip met gouden eieren worden ;)
Neben dem GT2-Renn-Mosler, sollen ab 2007 auch GT3-Fahrzeuge für die FIA-GT3-Serie und die Britische GT eingesetzt werden.
...
http://www.motorsport-guide.com/news.php?id=f384eb507dbec1bc8fdde9dae2793f8c
Mosler MT900 GT3:
http://cms4.autosport.nl/foto/plaatje.php?foto=6218
Een van de weinige echte primeurs op de met veel aplomb aangekondigde "Professional Motor Sport World Expo" in Keulen is de Mosler MT900 GT3. Het is de bedoeling dat deze auto volgend jaar zal uitkomen in het steeds populairder wordende FIA GT3-kampioenschap, waar nu de dienst wordt uitgemaakt door Corvettes, Vipers, 911's, Murciélago's en 430's.
...
Onder leiding van Martin Short van Rollcentre Racing, die nauw betrokken is bij het Mosler-project, werd nu een GT3-versie ontwikkeld die wordt aangedreven door de zevenliter LS7-motor uit de Chevrolet Corvette Z06. Verder is de GT3-uitvoering voorzien van sequentiële Hewland-zesbak, Dynamics schokdempers, Motec ECU, BBS-wielen en AP Racing-remmen.
Momenteel wordt een serie van zes auto's gebouwd voor de start van het FIA GT3-seizoen 2007. De verkoopprijs af fabriek in Groot-Brittannië bedraagt 200.000 Euro zonder belasting.
http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=28&bericht=4346
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.