PDA

View Full Version : Belcar Endurance Cup : 't is 2 voor 12


Bugalfa
04-12-2005, 12:04
Wie weet er het fijne v.d. BEC ?
Wat ik nu vermoed is :
-Er zouden 7 WE komen 2 x 3u race, 1x 10u RPN, rest 2u05min
-1x naar Spa (24u 2 PK of ander ?), 1x buitenland (Lausitz ?)
-Geluid op 105 dBA (wat met RPN ? speciaal reglement 95 dBA ?)
-Geen box : Tentjes stijl Yaris-Cup ?
-Race op zaterdag ? 2 of 3 dagen aanwezig ?
-Inschrijfgeld weer omhoog ? Zou omgekeerd moeten zijn : slechts 24u20min raceduur t.o.v. 30u dit jaar . Overheadkosten(marshalls, interventiewagens, etc.) worden sowieso voor Belcar gemaakt...

M'n bedenkingen :
-Meeste teams hebben noch tent noch truck noch mobiele kar met perslucht e.d.
-Amateurs kunnen niet zomaar 2, 3 dagen vrij maken
-Entreeprijzen op Belcar niveau ?

christophe
04-12-2005, 17:05
Wie weet er het fijne v.d. BEC ?
Wat ik nu vermoed is :
-Er zouden 7 WE komen 2 x 3u race, 1x 10u RPN, rest 2u05min
-1x naar Spa (24u 2 PK of ander ?), 1x buitenland (Lausitz ?)
-Geluid op 105 dBA (wat met RPN ? speciaal reglement 95 dBA ?)
-Geen box : Tentjes stijl Yaris-Cup ?
-Race op zaterdag ? 2 of 3 dagen aanwezig ?
-Inschrijfgeld weer omhoog ? Zou omgekeerd moeten zijn : slechts 24u20min raceduur t.o.v. 30u dit jaar . Overheadkosten(marshalls, interventiewagens, etc.) worden sowieso voor Belcar gemaakt...

M'n bedenkingen :
-Meeste teams hebben noch tent noch truck noch mobiele kar met perslucht e.d.
-Amateurs kunnen niet zomaar 2, 3 dagen vrij maken
-Entreeprijzen op Belcar niveau ?

Inschrijfgeld zou ongeveer zelfde blijven, 1 race 10 uur, 2 races van 4 uur, 2 races van 90 minuten,1 race = ? max 4 uur en nog een zevende race om terug op het zelfde aantal rijctijd te komen.
GEEN buitenlandse race, er wordt gereden onder provinciaalse licentie
races zullen zoveel mogelijk op 1 dag gehouden worden.

sportieve groeten
European Formula Racing

pascual
04-12-2005, 19:05
Zou, zou, zou,.... wanneer gaan ze het nu eens bekend maken? Het begint tijd te worden.

El Torro
04-12-2005, 23:53
Tja, de overheid in Brussel ligt dwars op verschillende punten zodat het nog niet helemaal in zicht is wanneer dat de
nieuwe regelementen uit zijn :frusty:

yannick88
05-12-2005, 01:03
Inschrijfgeld zou ongeveer zelfde blijven, 1 race 10 uur, 2 races van 4 uur, 2 races van 90 minuten,1 race = ? max 4 uur en nog een zevende race om terug op het zelfde aantal rijctijd te komen.
GEEN buitenlandse race, er wordt gereden onder provinciaalse licentie
races zullen zoveel mogelijk op 1 dag gehouden worden.

sportieve groeten
European Formula Racing


Ik heb zowat hetzelfde vernomen
Het is de bedoeling dat er volgend weekend tijdens de Belcar prijsuitrijking het reglement word bekendgemaakt .

Mvg

Driver
05-12-2005, 09:13
Dat gaat door de misére met Brussel niet gehaald worden, kan dus nog wel even gaan duren !

Hoppa
05-12-2005, 10:15
Inschrijfgeld zou ongeveer zelfde blijven, 1 race 10 uur, 2 races van 4 uur, 2 races van 90 minuten,1 race = ? max 4 uur en nog een zevende race om terug op het zelfde aantal rijctijd te komen.


volgens de folder die op de stand van Belcar/GS motorsport lag tijdens de racing show in Essen:
Mediagroup van Dyck Belcar:
5X 2u5'
1X 4u
1X 24u

Belcar endurance cup:
3X 1u30'
1X 3u
1X 4u
1X 10u

Belcar sprint cup:
7x 2 races van 30'

Belcar historic sprint:
7X 2 races van 30'

Buitenlandse race gaat door op de Lausitzring.

Ik veronderstel dat sprinters en historics dus altijd samen zullen rijden met Belcar en dat touring niet mee gaat naar Lausitzring. 4u wedstrijd van touring is waarschijnlijk terug met de 24u 2pk en de 10u is de RPN dus zullen wij 3 of 4 keer tijdens de belcarweekends rijden.

Chauffeur
05-12-2005, 11:11
Toch raar dat sommige al iets weten, dat andere reeds folders drukken maar dat het merendeel gewoon niets weet. Wat mij betreft zal het een jaartje de kat uit de boom kijken zijn :)

Hoppa
05-12-2005, 11:25
Folder is gedrukt door Zolder zelf; voor info kan je een e-mail zenden naar drivers@circuit-zolder.be dixit de folder.

Ik ga er dus vanuit dat dit de kalender zal worden voor 2006. !Mits goedkeuring door KACB?)

Clubman
05-12-2005, 15:56
lijkt me sterk : ik heb vorige week nog een mail gestuurd en tot op heden helemaal niks van gehoord. ( en gelezen is ie want ik had een leesbevestiging gevraagd en gekregen).


Je wordt er een beetje moedeloos van, hé. :frusty:
Hoe kan je nou iets plannen , een auto opzetten , je sponsor iets voorstellen .....

Het zal weer allemaal last - minute worden.

Misschien toch maar es bij ASAF of in NL gaan kijken ......

bart VDB
05-12-2005, 18:07
De Belcar Endurance Cup zou dus totale racetijd 21.5 uur zijn. Dit is toch 8.5 uur minder dan de Touring Cup van dit jaar en de voorgaande.
Mij maakt het op zich weinig uit , alleen zou ik ook graag weten of dit alles definitief is. Als je op zoek bent naar een zitje is dit toch wel belangrijk om te weten. Je kan nog niks afspreken. Vorig jaar rond deze periode was het al lang in kannen en kruiken (hé Chauffeur ;) ).
We zullen wel zien en anders ga ik mee de kat uit de boom kijken :D :p (t'is te hopen dat de kat dan vlug uit de boom is gekeken,anders wordt het een lang jaar :+ ).
Dus nog wachten en dan maar op zoek naar een zitje zeker???

Groetjes

Bart Van den Broeck

Pat
05-12-2005, 21:02
Endurance op z'n Belgisch ...

Belcar noch-mossel-noch-vis Cup !

Chauffeur
05-12-2005, 21:05
He Bart. Ik heb n'een auto, maar geen team. Gij hebt centen maar genen auto. Als we nu iemand vinden die de auto koopt en gij en ik gaan rijden zijn we vertrokken hé :)

Ik denk wel dat de Clio in België zal blijven ;) BTCS lijkt me uitgesloten, Belcar Endurance series kan, Sprinters ook. Vrijdag weten we misschien meer, ik laat je zeker iets weten.

Dries

Bugalfa
05-12-2005, 23:25
Om 'n race van 1u30 "Endurance" te durven noemen... da's bij mij 'n sprint .
En idd. stel maar eens een programma voor aan een sponsor of piloot zonder dat ge'r zelf 't fijne van weet...
Voor 4u kunt ge't budget onder 3 piloten spreiden, 3u is voor 2 piloten net genoeg, maar wie krijgt ge gemotiveerd om 1u30 onder 2 te verdelen en daarvoor 3 dagen te mogen rondhangen ?

yannick88
06-12-2005, 02:18
volgens de folder die op de stand van Belcar/GS motorsport lag tijdens de racing show in Essen:
Mediagroup van Dyck Belcar:
5X 2u5'
1X 4u
1X 24u

Belcar endurance cup:
3X 1u30'
1X 3u
1X 4u
1X 10u

Belcar sprint cup:
7x 2 races van 30

Belcar historic sprint:
7X 2 races van 30'

Buitenlandse race gaat door op de Lausitzring.

Ik veronderstel dat sprinters en historics dus altijd samen zullen rijden met Belcar en dat touring niet mee gaat naar Lausitzring. 4u wedstrijd van touring is waarschijnlijk terug met de 24u 2pk en de 10u is de RPN dus zullen wij 3 of 4 keer tijdens de belcarweekends rijden.


Ik heb nochthans vernomen dat de Belcar endurance cup uit 7 en niet uit 6 wedstrijden zal zijn voor 2006

Jawaddeman
06-12-2005, 11:19
allemaal héééééél negatief hé... Ik kan u nog thans zeggen dit jaar toen ik sprinters cup reed twee manchen tijdens het new race festival op zolder, dit waren de mooiste van aleemaal, veel toeschouwers en dit allemaal tussen de belacar race's en chrono's; ook veel eenvoudiger om sponsers te overtuigen; want laat ons eerlijk zijn tijdens den touring cup zat er hoog uit 3 man allé of vroiuw in den tribune.; en euuhhhhhhhh ge zijt hier allemaal altijd maar over het geluid aan't zagen geweest, nu is er eens een oplossing??? ik denk trouwens dat da voor uwen alfa ook niet nadelig is...

en een aparte paddock zever daar niet over de mini; de sprinters en de historics doen dit zo al jaren; en kan u verzekeren dit is veel gezelliger dan alleen in een boxke te staan... Zal eindelijk de teams eens wat meer naar elkaar doen groeien...

grtz (dit is alleen mijn gedacht hé):crazy:

Pascal
06-12-2005, 11:24
Dat is allemaal wel waar maar de oorspronkelijke titel van de thread zegt genoeg. We zijn begin december en niemand weet precies waar hij aan toe is. Dat is het grote probleem en zorgt voor ongenoegen...

C U

Peter Baert
06-12-2005, 12:46
Circuit Zolder werkt hard aan een opwaardering van Touring Cup via Belcar Endurance Cup (is trouwens nog maar een werktitel). Zolder heeft de ommezwaai anderhalve maand geleden bekendgemaakt. Er is voorlopig geen concrete uitwerking. Aan wie ligt dat? Aan Zolder of aan "elders"?

Er zijn belangrijke, fundamentele gesprekken aan de gang. En "fundamenteel" wil zeggen dat het over de fundamenten, over principes gaat.

In deze discussie mag Zolder niet met de vinger gewezen worden.

Guido
06-12-2005, 13:26
Circuit Zolder werkt hard aan een opwaardering van Touring Cup via Belcar Endurance Cup (is trouwens nog maar een werktitel). Zolder heeft de ommezwaai anderhalve maand geleden bekendgemaakt. Er is voorlopig geen concrete uitwerking. Aan wie ligt dat? Aan Zolder of aan "elders"?

Er zijn belangrijke, fundamentele gesprekken aan de gang. En "fundamenteel" wil zeggen dat het over de fundamenten, over principes gaat.

In deze discussie mag Zolder niet met de vinger gewezen worden.

Ik ken er natuurlijk allemaal niks van, maar van communicaties heb ik wel wat oude kaas gegeten. ;) Als er hier gemopperd wordt, dan is het omdat de mensen van niks weten. Basta. Of Zolder nu dit, of RACB nu dat, is naast de kwestie. Zolder leest hier ook mee, dus ze zouden bijvoorbeeld al eens een kort communicatie berichtje kunnen opzetten waarin aan iedereen gemeld wordt dat ze met fundamentele wijzigingen bezig zijn en dat ze om die reden wat extra tijd nodig hebben - voor deze ene keer. Iedereen zou dan tenminste officieel weten waar ze aan toe zijn. Maar ook dat kan er niet van af. Mailtjes die niet beantwoord worden enz... :crazy:

Allez Peter, als zoiets bij ons op kantoor gebeurd, is het interne commerciele oorlog. Racers en teams zijn klanten me dunkt, maar worden niet als dusdanig behandeld. Wie zijn schuld is het dan, dat de mensen mopperen?

Clubman
06-12-2005, 13:29
de sprinters en de historics doen dit zo al jaren; en kan u verzekeren dit is veel gezelliger dan alleen in een boxke te staan... Zal eindelijk de teams eens wat meer naar elkaar doen groeien...


Akkoord, gezellig kan het zeker zijn ! ( zie maar naar de Bravo podium ceremonie toen !) maar als we met zovelen de paddock gaan delen , wel graag even concrete en duidelijke afspraken inzake de ruimte waarover elk team mag beschikken !

( zo zijn er die drie volledige parkeerstroken in beslag nemen en die dan nog lastig doen omdat je de vierde strook wil gebruiken, die hadden ze dan "voorzien" als parking ):no:

Chauffeur
06-12-2005, 13:44
TC in de boxen + vrachtwagens achter de boxen.
Sprinters en historics op P0 en 1. Deze dienen geen materialen mee te slepen naar de grid en hebben geen pitstops.

Belcar naar P5 en P6
Die hebben luchtflessen, tenten, karren, enz...

MAAR: wat ga je dan doen met diegene die een loge hebben boxen de boxen en contractueel hun box onder de loge moeten hebben.

Ik denk niet dat het simpel is, en geef Zolder inderdaad de tijd om alles van de eerste keer perfect uit te werken. Indien je aan je sponsors wil zeggen wat je gaat rijden in 2006, er zijn nog andere kampioenschappen hé mannen. Ik zou wel eens willen weten wie vandaag de dag al mag factureren naar zijn sponsors, en dan heb ik het vooral over TC en Sprinters.

De meesten hebben een wagen of kijken uit naar een zitje. Als je de dag van de race betaald is dat toch meer dan op tijd genoeg. Als je voor TC een sponsor hebt dan doet deze dat om je een plezier te doen, niet voor de publicitaire return. Mag je dan na veel zwoegen en zweten toch factureren dan kun je enkel maar hopen dat hij dat doet voor de race.

Je gaat racen? Ja.
Op Spa en Francorchamps? Ja
Kom je op TV? Neen
Komt er publiek? Ja ( tussen de 1500 en 25000)

Met wat je gaat rijden vraagt je sponsor toch niet. Heb je een wagen of doel voor ogen dan ga je ervoor. Blijkt dat je niet genoeg geld hebt bijeengeraapt dan schrap je alles en doe je volgend jaar opnieuw je best.

Ik zou... en als.... de meest gebruikte woorden uit onze maatschappij. Ga verdomme gewoon op zoek naar 10.000 euro en stap in waar je zin hebt. Organiseer n'een tombola, verkoop lotjes, maakt niet uit. Sponsorboeken voor TC ... (lach) hoeveel moet ge er hebben. Er valt niets te bieden, dus waarom je tijd erin steken. Voor Belcar ligt alles anders, maar voor TC?

Sparen of iets ondernemen, er is geen andere weg.

Clubman
06-12-2005, 14:03
Ik denk niet dat het simpel is, en geef Zolder inderdaad de tijd om alles van de eerste keer perfect uit te werken. Indien je aan je sponsors wil zeggen wat je gaat rijden in 2006, er zijn nog andere kampioenschappen hé mannen.

Met wat je gaat rijden vraagt je sponsor toch niet. Heb je een wagen of doel voor ogen dan ga je ervoor. Blijkt dat je niet genoeg geld hebt bijeengeraapt dan schrap je alles en doe je volgend jaar opnieuw je best.



Inderdaad, vandaar dat het geen kwaad kan VOORAF al één en ander in te plannen en te origaniseren ; zodat het bij de eerste race geen enorme janboel wordt.

Maar...... heeft er ook maar iemand een vraag gekregen vanwege de "organisatoren" ( ik blijf express vaag ) ?
Het was nu toch eigenlijk het gedroomde moment om een een rondvraag te doen onder de deelnemers van 2005.
Zo had iedereen tenminste het idee gehad zijn zegje te hebben mogen doen en er bij betrokken te zijn én hadden van bij de aanvang een aantal pijnpunten vermeden kunnen worden.
En één briefje ( formulier ) per team, dat moet toch wel kunnen zeker.

I.z. je opmerking wat betreft de auto, daar kan ik me niet in terugvinden :
laat het organisatorische aspect nog wat vaag zijn , je moet NU toch al weten wat het technische reglement wordt voor jouw klasse , toch ?
Anders steek je misschien je (al dan niet zuurverdiende centjes ) misschien wel in de verkeerde dingen of , erger nog, in de verkeerde auto !

Chauffeur
06-12-2005, 14:20
Anders steek je misschien je (al dan niet zuurverdiende centjes ) misschien wel in de verkeerde dingen of , erger nog, in de verkeerde auto !

Zoals ik dus al aanhaalde Clubman, er zijn nog andere kampioenschappen waar je met je wagen terecht kan hé.

christophe
06-12-2005, 14:57
Maak jullie toch niet zo dik :fight: , wij zijn nog maar begin december, alle andere kampioenschappen, belcar, btcs, hebben toch ook nog geen reglementen of kalender verspreid.

Begrijp een ding, voor circuit zolder is het ook niet makkelijk om alles zo te organiseren dat we met drie series op een weekend moeten rijden.:applaus:

Als je als piloot wil rijden, je toch gewoon tekent bij het team van je keuze.
in 2006 is er keuze genoeg van kampioenschappen.

Wij hebben momenteel al 5 piloten getekend voor 2006, dit bewijst dat niet iedereen zich zorgen maakt.

Sportieve groeten
European Formula Racing

serge
06-12-2005, 16:57
@ Jawaddeman.
Inderdaad, het is een gezellige boel als iedereen samen in de paddock staat, maar de klasses waar je over spreekt zijn wel allemaal sprint klasses, die geen volledige verhuis van materiaal moeten doen naar de pitlane voor de wedstrijd. We hebben voor een normale TC wedstrijd een halve vrachtwagen aan materiaal mee (banden, brandstof, werkmateriaal, wisselstukken, perslucht en/of compressor, enz...).
Die gaan van de vrachtwagen rechtstreeks in de box, en na de wedstrijd er terug in. Speciale karren voor banden-, materiaal- en perslucht transport hebben wij nu eenmaal niet...
Voor de rest, laat maar komen die nieuwe reglementen.
Als we voor ongeveer dezelfde prijs dezelfde rijtijd kunnen krijgen, dan ben ik al best tevreden. Dat er dan nog meer publiek aanwezig zal zijn is super.

Greetz,
Serge

Bart.Vandecavey
06-12-2005, 17:34
TC in de boxen + vrachtwagens achter de boxen.
Belcar naar P5 en P6
Die hebben luchtflessen, tenten, karren, enz...


Denk niet dat dit voorstel het zal halen... :D

bart VDB
06-12-2005, 17:56
Als je als piloot wil rijden, je toch gewoon tekent bij het team van je keuze.
in 2006 is er keuze genoeg van kampioenschappen.

Sportieve groeten
European Formula Racing

Beste Christophe,

Je kan toch niks tekenen als je nog niet weet hoe het juist in elkaar zit? Dan is er zakelijk gezien iets mis en neem je risico's. Ik heb ook een zaak en werk met toch redelijk wat personeel. Ik teken niks , en the same bij mijn klanten , als je niet weet voor wat je tekent of wat je krijgt voor je geld (en of kontrakt). En van teken al maar, het zal waarschijnlijk dit of dat worden en we zullen achteraf wel zien, geeft achteraf meestal problemen. Er is dan altijd wel één partij die zich toch benadeelt voelt. (daar ken ik al meer dan genoeg voorbeelden van). Er is inderdaad nog tijd, maar het is niet goed (en dan spreek ik in't algemeen), dat alles op de laatste moment gebeurd.
Een nieuwe formule van race(s) vraagt inderdaad wat tijd, dat versta ik maar al te goed.
Als je BTCS of Belcar gaat rijden , kan je wel al afspraken maken. Er zal misschien wel iets aangepast worden aan deze reglementen, maar het concept verandert niet of zeer weinig. Wat betreft de Touring-Cup verandert het concept, dan is het toch iets anders. Ik betaal niet hetzelfde als vorig jaar als ik +/- 4 uur rijtijd minder krijg. En ja, ik zal dit jaar , net als verleden jaar waarschijnlijk ook een paar BTCS koersen meerijden: maar ik weet wel al wat deze mij gaan kosten (op een paar euro's na tenminste).
Dit kan ik van de BEC nog niet zeggen.
Laat me wel duidelijk zijn: ik werpe niemand een steen en ik kan het zelf niet beter organiseren, dus wacht ik af. Vanaf het moment dat het BEC reglement groen licht heeft, zal ik wel kijken of ik mee verderrijd met de trein, maar tekenen bij een team naar keuze, zonder goede en juiste afspraken zal ik niet doen. Daar komt misérie van. Juiste informatie geeft juiste afspraken !!!

Bart Van den Broeck

Peter Baert
06-12-2005, 18:19
Wat betreft de Touring-Cup verandert het concept, dan is het toch iets anders. Ik betaal niet hetzelfde als vorig jaar als ik +/- 4 uur rijtijd minder krijg. En ja, ik zal dit jaar , net als verleden jaar waarschijnlijk ook een paar BTCS koersen meerijden: maar ik weet wel al wat deze mij gaan kosten (op een paar euro's na tenminste).
Dit kan ik van de BEC nog niet zeggen.


Zou het niet kunnen dat "men" net aanstuurt op die verwarring en wrevel? Dat "men" ervoor zorgt dat het plaatje in het ene kampioenschap duidelijk is, terwijl "men" voor een ander kampioenschap minder ijver en goodwill aan de dag legt met het gevolg dat rijders en teams kiezen voor het duidelijke plaatje?

;)

christophe
06-12-2005, 18:20
Beste Bart,

Wij kunnen U wel exact zeggen wat een bepaalde wagen kost per seizoen, per kampioenschap, met alles op papier;
Wij verhuren niet per uur.

De reaktie die wij krijgen van kandidaat piloten is juist dat wij alles op papier zetten, en dat hen dat overhaald om te tekenen, en niet de lucht die ze bij andere teams voorstellen.

Iemand die moeite doet om zich grondig te informeren, vindt de info die hij nodig heeft vanzelf, maar hier is iedereen aan het speculeren op de speculaties van een ander.

Weldra volgt een persmedeling van ons team, met voorstelling van de wagens en piloten.

Met sportieve groeten
European Formula Racing.

Chauffeur
06-12-2005, 19:44
Christophe, ik teken voor een jaar bij U en betaal een vooraf afgesproken bedrag. Stel dat we in 2006 maar 20 uur gaan racen ipv 30, betaal jij dan 1/3 van het afgesproken bedrag terug? Contractueel kan je toch niets bepalen als je niet weet in welk concept of aantal uren wedstrijd. Ik ken je contracten, en deze zijn zeer goed, maar je kan er vandaag de dag toch nog geen bedrag opkleven, of heb ik het mis?

Dries

Chauffeur
06-12-2005, 19:46
Zou het niet kunnen dat "men" net aanstuurt op die verwarring en wrevel? Dat "men" ervoor zorgt dat het plaatje in het ene kampioenschap duidelijk is, terwijl "men" voor een ander kampioenschap minder ijver en goodwill aan de dag legt met het gevolg dat rijders en teams kiezen voor het duidelijke plaatje?;)

Ik had het zelf niet mooier kunnen formuleren Peter. ;):applaus:

christophe
06-12-2005, 20:05
Beste Dries

ja, je hebt het mis :D

Sportieve groeten
European Formula Racing

Chauffeur
06-12-2005, 21:00
Beste Dries

ja, je hebt het mis :D

Sportieve groeten
European Formula Racing

Ok Christophe, heb daar geen moeite mee, maar hoe gaan jullie dan wel te werk.Misschien kan je zo enkele teams helpen. Je bezetting is compleet,misschien heb je tips voor andere die wel nog met een pak vragen zitten.

Baron
06-12-2005, 22:00
Zou het niet kunnen dat "men" net aanstuurt op die verwarring en wrevel? Dat "men" ervoor zorgt dat het plaatje in het ene kampioenschap duidelijk is, terwijl "men" voor een ander kampioenschap minder ijver en goodwill aan de dag legt met het gevolg dat rijders en teams kiezen voor het duidelijke plaatje?

;)
En "men" woont in Brussel, en "men" spreekt Frans. ;)

christophe
07-12-2005, 10:53
@ dries

Wij werken niet op de basis van race uren zoals jullie, denk jij dat teams in belcar of fia gt hun budget veranderen omdat er kortere races zouden plaats vinden?

Als er kortere races zijn, dan passen wij onze wagens daar op aan, bijvoorbeeld : andere motor, andere bandensoort, andere type remmen.
Er kan ook op een andere manier geraced worden door de piloot.

Wij stellen ons budget per wagen , per raceklasse vast, dit voorstel is te nemen of te laten door de kandidaat piloot.

@ bart

Ik denk dat onze werkwijze een van de korrekste en profesioneelste is in Belgie, vergeet niet dat wij al sinds 1986 meedraaien in het verhuren van racewagens.

Met Sportieve Groeten
European Formula Racing

Bugalfa
07-12-2005, 21:11
@ Christophe : Dat je per race werkt vind ik zeer aannemelijk ; Je kan idd. een 90 min race met D4 (Ik werk met Pirelli op voortrekkers) Vooraan rijden, 3u met D3 en 4u en langer met D2 . Je kan idd. ook naargelang de raceduur andere blokken en schijven voorzien . Andere motor zie ik ons als amateurteams niet direct inplannen .
Maar wat doe je als je nog niet weet hoeveel races er zullen zijn en je nog niet weet wat een StartNr. gaat kosten ? Zo kan je toch nog geen budget voor een heel seizoen opstellen .
Ik vermoed dat je het ook zal toejuichen dat er eindelijk klaarheid is op vlak van reglement en data : 't zou niet plezant zijn dat anderen eieren voor hun geld kiezen en daar (Btcs) inpikken waar wél zekerheid bestaat op een gevuld deelnemersveld .

Bugalfa
07-12-2005, 21:30
[QUOTE=Jawaddeman]allemaal héééééél negatief hé... ; en euuhhhhhhhh ge zijt hier allemaal altijd maar over het geluid aan't zagen geweest, nu is er eens een oplossing??? ik denk trouwens dat da voor uwen alfa ook niet nadelig is...

Met onze Alfa's (zowel de TS"Challenge" van Serge als onze 2.5V6) hebben we nooit enig probleem met 't geluid gehad . Ik ga wel 't potje verwijderen om nog meer sublieme Alfa V6 sound los te laten maar vermogen levert het niet op . Het geluidsprobleem is er vooral 1 van ex. Belcar auto's waar men eens snel in ZTC het mooi weer mee wil komen maken...

Mijn wens is dat er snel klaarheid over reglement en data komt én dat men geen reglement op maat van Belcar B-teams (met oude wagens van stal en infrastructuur van Belcar toch al op post = 2x kassa) maar naar de wensen van loyale ZTC amateurs maakt die geen Trucks, tenten & mobiele servicekarren hebben .
Men heeft eerst gehandeld, nooit naar de mening v.d. teams, noch piloten gevraagd en wil nu dat eenieder het maar voor lief neemt .

Eddy V
07-12-2005, 22:49
Met onze Alfa's (zowel de TS"Challenge" van Serge als onze 2.5V6) hebben we nooit enig probleem met 't geluid gehad . Ik ga wel 't potje verwijderen om nog meer sublieme Alfa V6 sound los te laten maar vermogen levert het niet op . Het geluidsprobleem is er vooral 1 van ex. Belcar auto's waar men eens snel in ZTC het mooi weer mee wil komen maken...

Mijn wens is dat er snel klaarheid over reglement en data komt én dat men geen reglement op maat van Belcar B-teams (met oude wagens van stal en infrastructuur van Belcar toch al op post = 2x kassa) maar naar de wensen van loyale ZTC amateurs maakt die geen Trucks, tenten & mobiele servicekarren hebben .
Men heeft eerst gehandeld, nooit naar de mening v.d. teams, noch piloten gevraagd en wil nu dat eenieder het maar voor lief neemt .

:applaus: :applaus:

Chauffeur
07-12-2005, 23:22
Ik ken alvast 1 team dat met een GT3 super Cup naar de TC komt. Kwestie van direct te weten wat vlees we in de kuip hebben. 105DB, dat kan nog net met een GT3.
:bye: 993 :bye: Golf als zulke wagens aan de start staan krijgen we op zaterdag een warm up voor de Belcar waarin iedereen de Belcar Endurance Series gaat gebruiken om remblokken en schijven in te rijden :D

Mark
08-12-2005, 00:13
We lezen in deze thread dan wel dat informatie voor 2006 zeer summier is. Maar zitten we te wachten op een press release in oktober die vol staat met: Indien, zou, als, mits en maar? Kijk, zo'n stukje tekst tikken waar eigenlijk niks in staat kunnen we allemaal. Krijg je in november versie 1.1 van dat verhaal en in december versie 1.2 ...........en als je in januari bij versie 1.3 bent weet je nog niks ;)

Het beleid van Zolder is pas om iets wereldkundig maken wanneer het 100% zeker is. Dat kan af en toe vrij lang duren maar dat wil niet zeggen dat het probleem in Zolder ligt. Lees de reply van Peter Baert maar eens.........althans als ik goed tussen de regels door lees ligt het probleem 80 km in westelijke richting ;)

In tegenstelling tot andere circuits kan ik bij Zolder nog steeds een stijgende tendens noteren...........en van Zandvoort en Spa kan ik dat helaas niet zeggen. Winnaars hebben altijd gelijk, wat niet wil zeggen dat alles perfekt is aan Zolder. Uit goede bron heb ik vernomen dat er in deze thread enkele verbeterpuntjes aan het licht zijn gekomen ;)

christophe
08-12-2005, 13:32
@ bugalfa

maak je toch niet druk, als je wat moeite doet en de organisatoren niet het ganse jaar verwijten naar hun hoofd slingert, dan kom je reeds achter wat info.

Het kampioenschap gaat gewoon door, met zeker 6 races, technisch gaat er bijna niets wijzigen, op uitzondering van geluid en misschien wat veiligheids reglementen.Inschrijfgeld zal ongeveer hetzelde zijn.
Bron : mezelf aan de telefoon met de organisatie.

Of je nu een truck of box of tent of karren bezit, wat maakt dat uit?
Of je de data nu al weet, maakt toch niets uit.

Jullie spreken over btcs, is hier al iets van bekend inzake reglement of data?
Ik heb nog niets gezien.

Heb je daar altijd een box? Als je bijbetaald zoals bij de truckraces, dan wel.

Probeer jij maar eens 4 raceseries op twee dagen te organiseren.

Het is onmogelijk om aan iedereen zijn wensen voor 100% te voldoen, elke verandering zal altijd meebrengen dat er op een bepaald vlak zal ingeleverd worden.

In de Belcar veranderd er technisch een hoop, hoor jij iedereen klagen?
En daar zitten evengoed amateur teams met een klein budget.

Met Sportieve Groeten
European Formula Racing

Bugalfa
08-12-2005, 13:50
Ik heb 21-3 een paar vragen aan Marc Martens gesteld en 20-8 een antwoord gekregen, als ze dezelfde snelheid hanteren... stort ik me niet in't ongewisse en m'n piloten met mij .
Ik wil gewoon 'n stukje zekerheid asap .

christophe
08-12-2005, 14:05
Welke zekerheid heb je dan nu voor BTCS?

christophe
08-12-2005, 14:09
Christophe, ik teken voor een jaar bij U en betaal een vooraf afgesproken bedrag. Stel dat we in 2006 maar 20 uur gaan racen ipv 30, betaal jij dan 1/3 van het afgesproken bedrag terug? Contractueel kan je toch niets bepalen als je niet weet in welk concept of aantal uren wedstrijd. Ik ken je contracten, en deze zijn zeer goed, maar je kan er vandaag de dag toch nog geen bedrag opkleven, of heb ik het mis?

Dries
Beste Dries,
wij zijn bij U ook een overeenkomst aangegaan inzake flyers en website over de TouringCup 2005.
Halverwege het seizoen is alles gestopt ( om welke reden dan ook, niet onze zaak), ga jij ons dan ook 50% terugstorten?:eek:

Sportieve Groeten
European Formula Racing

christophe
08-12-2005, 14:18
Ik heb 21-3 een paar vragen aan Marc Martens gesteld en 20-8 een antwoord gekregen, als ze dezelfde snelheid hanteren... stort ik me niet in't ongewisse en m'n piloten met mij .
Ik wil gewoon 'n stukje zekerheid asap .

Dan zal er misschien iets mis zijn tussen jullie, als wij naar hem bellen en hij is in gesprek of vergadering, belt hij ons steeds zelf terug binnen het uur.

TT Racing
08-12-2005, 14:35
In de Belcar veranderd er technisch een hoop, hoor jij iedereen klagen?
En daar zitten evengoed amateur teams met een klein budget.


Nee, wij wachten tot de reglementen er zijn voor we beginnen te klagen.;) En wees gerust dat de meeste bang afwachten op wat er staat te gebeuren.
Om een voorbeeld te geven, als de "andere partij" haar zin krijgt, kunnen onze twee auto's volgend jaar geen Belcar meer rijden.

christophe
08-12-2005, 14:43
Hier klagen ze al VOOR ze iets weten

Jo Smets
08-12-2005, 18:17
Christophe,

correctie :
Er wordt geklaagd dat we niets weten .

Race-groeten,
Jo

AVD
08-12-2005, 19:31
Is het misschien niet beter om voorraf, bepaalde problemen te voorzien, en hierover te klagen, ipv achteraf als een geslagen hond te moeten gaan zitten huilen in een hoekje;

AVD

Chauffeur
08-12-2005, 20:49
Beste Dries,
wij zijn bij U ook een overeenkomst aangegaan inzake flyers en website over de TouringCup 2005.
Halverwege het seizoen is alles gestopt ( om welke reden dan ook, niet onze zaak), ga jij ons dan ook 50% terugstorten?:eek:

Sportieve Groeten
European Formula Racing

Zonder woorden. Ben de flyers nog zelf in jullie box komen afgeven.
Ne mens doet dan al eens iets voor zijn klanten . Die overeenkomst voor de website zou ik wel eens graag zien.
Het is niet omdat ge iets GRATIS krijgt(je logo) dat ge dan ook dingen kunt eisen hé Christophe.
Als jij een sticker van ons gratis op je racewagens kleeft, en halfweg het seizoen stop jé, moet ik dan een factuurken sturen voor iets dat ik gratis gekregen heb?
Begrijpe wie kan, maar ik kan weeral nie mee, dju.

Chauffeur
08-12-2005, 20:51
Ping-Pong, speelt ge dat nu met 2 of met 4?
Waar kan ik de reglementen vinden :)

Chauffeur
08-12-2005, 21:17
Hier klagen ze al VOOR ze iets weten

Dit komt omdat jij misschien meer weet dan AL die anderen :)

Bugalfa
08-12-2005, 23:51
Kom mannen we trekken beter aan het zelfde zeel dan op mekaar te zitten vitten .
@ Dries...euh Chauffeur : Ik weet misschien iemand die 'n teamstructuur voor uw Clio kan ineensteken (neeje ikke ni : als't geen Alfa is of op z'n minst nen "Italjonder" dan krijgen ze me hooguit als Free Arrive & Drive gestrikt...)

@ Christophe : Complimenten dat ge uw deals zo goed en zo vlug afgerond hebt daar kunnen we alleen maar jaloers op zijn . Voor u is't ook uw hoofdbezigheid, voor de meesten onder ons een uit de hand gelopen passie waar we al onze vrije tijd insteken nààst onze (bij de meesten) druk beroepsleven .
Wat mij bij MM gestoord heeft is niet enkel het lange wachten op antwoord temeer daar ik zowat iedere gelegenheid het weer aanhaalde en pas nadat ik een mail met een aantal mensen in cc. te zetten plots wél antwoord kreeg .
Weliswaar negatief : De vraag of er enige korting mogelijk was voor een startNr. na halfseizoen tewijl we 2004 al de volle pot betaald hadden voor de laatste 3 races... Geluk bij een ongeluk wagen 1 werd in race 4 totaal afgeschreven dus wagen 2 nam het StartNr. over .
Btcs is eenvoudig : reglement en kalender blijven zoals 2005 .
Ik heb ook een gezin waarmee ik graag een verlof plan maar zou graag vermijden dat daar een BEC wedstrijd invalt...
Ik heb in het verleden al te vaak m'n eigen zitje afgestaan om financiele stroppen ontstaan door niet nageleefde engagementen van tuners, sponsors en organisatie niet ten nadele van betalende piloten te laten uitdraaien .
Met alle piloten die onze wagen ooit bemand hebben heb ik een uitstekende relatie en daarvan zijn er van zodra alle parameters bekend zijn een paar die direct weer intekenen voor seizoen 2006...maar niet vooraf .

Clubman
09-12-2005, 12:10
Dan zal er misschien iets mis zijn tussen jullie, als wij naar hem bellen en hij is in gesprek of vergadering, belt hij ons steeds zelf terug binnen het uur.

Dan moet jij toch in een "hele goede schuif " liggen bij MM.:cool:
want tot op heden heb ik toch nog nooit een reactie mogen noteren.
(terwijl er toch een leesbevestiging was)

serge
09-12-2005, 12:28
Gasten, waar het mij allemaal om draait is duidelijkheid in communicatie.
Ik zal een voorbeeldje geven: voor de RPN moeten we 725 EUR benzinewaarborg betalen. Ik heb direct de vraag gesteld aan hoeveel EUR per liter de benzine zal aangerekend worden. Oei, dit moest eens gevraagd worden aan de boekhouding, maar ik zou op de hoogte gehouden worden. Denk je dat ik een maand na datum al weet hoeveel die benzine kost? Neen hoor. Integendeel. Het verschil is al teruggestort, maar een factuur heb ik ook nog niet gezien. Ik moet nu zelf mijn bonnetjes nog nakijken en zien hoeveel er aangerekend geweest is.
Is het niet straf dat je verplicht wordt om iets aan te kopen waarvan je op voorhand de prijs niet weet of krijgt? Toch allemaal rare praktijken vind ik.
Van mij mogen ze 3 EUR per liter vragen, maar dan weet ik dat graag op voorhand, en dan kan ik nog beslissen wat ik ga doen.
Op die manier wordt zaken doen wel zeer gemakkelijk. Ik denk dat ik dit eens ga proberen bij mijn klanten :no:
Maar goed, zoals al eerder gezegd: dat het maar rap maart of april is, dat we er weer kunnen invliegen, want het begint al weer te kriebelen :gas:

Doei.
Serge

christophe
09-12-2005, 12:31
Maar wat vragen jullie dan?

Korting op startnummers? Ik dacht dat dit duidelijk beschreven stond in het reglement.

Volgens mij vragen jullie om speciaal voor jullie het reglement te veranderen.
Zie ook jullie historie met benzinetank.
Als ze jullie laten rijden met afgekeurde tank, moeten ze iedereen met afgekeurde gordels, helmen, zetels enz ook laten rijden.

Ik denk dat de reden is waarom ze jullie een beetje negeren is omdat jullie een gans jaar zitten te vitten tov reglement, organisatie, en nu werkt dat averrechts.

PS Dit is niet op iemand persoonlijk, maar zo komt het bij ons over, dus ook bij hun denk ik.

Mark
09-12-2005, 23:38
Ik heb ook een gezin waarmee ik graag een verlof plan maar zou graag vermijden dat daar een BEC wedstrijd invalt....

Hmmm. misschien combineren met een reisje naar Duitsland? ;)

Bugalfa
10-12-2005, 00:39
Hmmm, Duitsland is niet direct m'n favoriete vakantiebestemming eerder Italie of Bretagne...
@ Christophe : Smeken bij herhaling om 'n antwoord positief of negatief is dat vitten ? 't komt er meer op neer dat ze niet liever doen dan u in't ongewisse laten .
Tank : Ik heb hier eens op'n thread van iemand die ik niet zal noemen gevraagd tot welk jaar (idd. wij interpreteren jaar als kalenderjaar en niet dag/maand/jaar) de 120Lit. tank die hij aanbood gekeurd was . Daar is geen antwoord op gekomen, meer nog s'anderendaags was de thread verdwenen...
Bedankt voor't leedvermaak aan mijn adres ivm de tank daar was bij ons geen kwaad opzet, integendeel teveel eerlijkheid (ze suggereerden zelf dat we de datum hadden kunnen vervalsen...) van onze kant mee gemoeid . 't was trouwens onwil van de VAS want Jean-Marie & Co zijn allemaal voor ons gaan pleiten omdat we zo'n trouwe voorvechters van de ZTC zijn...

Bugalfa
10-12-2005, 10:22
Ik hoop dat ze in BEC de tankinhoud ook niet tot 100Lit gaan beperken dan hebben we een herkeuring voor 1 race van onze 120Lit tank gedaan ipv voor 2 jaar .
Zou Hans(en Grietje) ook verplicht worden voor BEC in navolging van Belcar ? Of is dat voor later en heb je't verschil zoals nu tussen ZTC en SCZ was bvb. (stoel & gordels geen datum) .

Jawaddeman
10-12-2005, 11:11
Ik hoop dat ze in BEC de tankinhoud ook niet tot 100Lit gaan beperken dan hebben we een herkeuring voor 1 race van onze 120Lit tank gedaan ipv voor 2 jaar .
Zou Hans(en Grietje) ook verplicht worden voor BEC in navolging van Belcar ? Of is dat voor later en heb je't verschil zoals nu tussen ZTC en SCZ was bvb. (stoel & gordels geen datum) .

Van die tank was volgens mij al langer geweten dat die volgend jaar naar 100liter zou moeten ook in touring cup...

Chauffeur
10-12-2005, 14:15
Van die tank was volgens mij al langer geweten dat die volgend jaar naar 100liter zou moeten ook in touring cup...

Onze Clio heeft 100L zitten, op deze manier kon je ook BTCS meerijden.

TT Racing
10-12-2005, 14:56
Ik hoop dat ze in BEC de tankinhoud ook niet tot 100Lit gaan beperken dan hebben we een herkeuring voor 1 race van onze 120Lit tank gedaan ipv voor 2 jaar .


Is anders super gemakkelijk om een tank van 120 naar 100 liter te krijgen, veel gemakkelijker als andersom.

Bugalfa
10-12-2005, 19:28
Gelukkig wel idd. andersom daar is ne serieuze schoentrekker voor nodig...

Heeft er intussen iemand nieuws ivm BEC kalender en reglement ? Daar zou op 9-12 Belcar party toch nieuws over komen .

Bugalfa
10-12-2005, 19:48
Nu lees ik op autosport.be onder Artikel Belcar Kalender + details 2006 weer dat het zou gaan om wedstrijden van 3 uur ???
Dat zou ik wel toejuichen uiteraard alles liever dan 90min. zo kan't tenminste "Endurance" noemen .

yannick88
11-12-2005, 01:34
Nu lees ik op autosport.be onder Artikel Belcar Kalender + details 2006 weer dat het zou gaan om wedstrijden van 3 uur ???
Dat zou ik wel toejuichen uiteraard alles liever dan 90min. zo kan't tenminste "Endurance" noemen .


Wat ik er van een vermoeden heb is het volgende ;

1 x 10 u
1 x 4 u
4 x 3 u
1 x ?

10 uren apart zoals dit jaar
4 uren in het voorprogramma 24 uren ( 2 pk )
4 x 3 uren in het voorprogramma van de Belcar telkens op zaterdagavond ?
1 x ? mogelijks in het voorprogramma Super Truck mss zelfs twee wedstrijden datzelfde weekend ofwel mss voorprogramma 24 uren van Zolder .

Mvg
JP Racing Team

Bugalfa
11-12-2005, 14:25
Ik hoop dat uw vermoeden juist is dat programma zou ons wel bevallen .

A uit PDGRacing
13-12-2005, 22:30
Het is even stil geweest, dus gaan we nog even aan de 'vrangel' draaien, zoals wij in Brugge zeggen.
Ik had graag enkele gedachten gelanceerd, zoals daar zijn:

Iedereen is bezig over de Belcar-wedstrijd op donderdag, en de BEC zou ook de zeven bijhorende wedstrijden rijden. M'n baas beweert dat een dag 24h is, en dat je dan nog de nacht hebt om te slapen, maar toch....

De geruchten gaan dat ze het geluidsniveau gaan verhogen voor de BEC. Maar is het voorjaar gaat Zolder omgebouwd worden. Hoe ga je in godsnaam de juiste waarde van de uitlaatwijzigingen die je aanbracht? Als je tot de limiet werkt ( Een bout aandraaien tot een kwartje toer voor het breken, dan zit het vast...), dan moet je toch metingen hebben van de plaats zelf? Of er gaan nogal wat wagens de zwarte vlag krijgen de eerste wedstrijd.

Als ik de thread mag geloven verandert er niet zoveel voor de Belcar tussen de Belcar 2005 en 2006 ( ok klassen en restrictoren, ..., maar kom). De BEC krijgt een fundamentele verandering ( db-verhoging), en wij krijgen de reglementen ergens in januari 2006? Terwijl de Belcar ze nu al hebben voor 2006...

Als we volgend jaar allemaal onder de Belcar-noemer komen, blijven de homologaties voor de Belcar gelden, zoals bv. 2005 was het laatste jaar van 993...

Is er iemand die hier een antwoord op heeft?

CBG
13-12-2005, 22:39
Als ik de thread mag geloven verandert er niet zoveel voor de Belcar tussen de Belcar 2005 en 2006 ( ok klassen en restrictoren, ..., maar kom). De BEC krijgt een fundamentele verandering ( db-verhoging), en wij krijgen de reglementen ergens in januari 2006? Terwijl de Belcar ze nu al hebben voor 2006...



Ik denk dat een restrictor een grotere verandering is dan een verhoging van het geluidsniveau zenne !

Wat zitten jullie nu allemaal te melken :frusty: ? De Belcar vertraagt een beetje en de BEC versnelt een beetje.
:gas:

Bugalfa
13-12-2005, 23:51
Gewoon de uitlaat van 2005 laten zitten of als ge ooit voordien verschillende potjes getest hebt die van 102dBa eronder...
Positief hè CBG !
Morgen tijdens Belcar bijeenkomst zouden ze ook al wat lossen en er zijn er 'n paar die verslag uitbrengen (zelf ben ik geen Belcarist(meer) )van wat ze weten dat vertel ik dan wel verder op deze thread zodat we allen weer wat wijzer worden .

Clubman
14-12-2005, 13:32
een beetje off-topic, maar toch :

In welke (andere dan BEC , BSC ) kampioenschappen / organisaties kan je in 2006 deelnemen met een auto uit de Sprinters Cup 2005 in zijn huidige vorm, dus (liefst) zonder aanpassingen én met een VAS /ASAF Licentie ?

Wie kan me dat vertellen ?
Zodat ik es alle alternatieven ( incl.BEC en BSC) naast elkaar kan zetten.

Ik moet togeven dat ik me tot nu toe inderdaad een beetje blindgestaard heb op SCZ .:cool:

christophe
14-12-2005, 13:41
een beetje off-topic, maar toch :

In welke (andere dan BEC , BSC ) kampioenschappen / organisaties kan je in 2006 deelnemen met een auto uit de Sprinters Cup 2005 in zijn huidige vorm, dus (liefst) zonder aanpassingen én met een VAS /ASAF Licentie ?

Wie kan me dat vertellen ?
Zodat ik es alle alternatieven ( incl.BEC en BSC) naast elkaar kan zetten.

Ik moet togeven dat ik me tot nu toe inderdaad een beetje blindgestaard heb op SCZ .:cool:

Er is geen enkel ander alternatief;)

Clubman
14-12-2005, 13:45
mmmmmm, NO LUCK !
zo'n beetje zoals jezlf in een hoekje schilderen hé !

allez we breiden wat uit : ...... met minimale aanpassingen dan .

Zijn er dan alternatieven ?

christophe
14-12-2005, 13:54
mmmmmm, NO LUCK !
zo'n beetje zoals jezlf in een hoekje schilderen hé !

allez we breiden wat uit : ...... met minimale aanpassingen dan .

Zijn er dan alternatieven ?

nationale licentie en auto beetje aanpassen, dan is er enkel nog BTCS:bye:

Clubman
14-12-2005, 14:08
nationale licentie en auto beetje aanpassen, dan is er enkel nog BTCS:bye:


mmmmmm, misschien toch maar effe reglementen BEC en BSC afwachten .
( ben er ook nog niet helemaal psychologisch klaar voor om iemand anders met m'n kar te laten bollen :p )

Heeft iemand de contactgegevens voor de BTCS ?

Mark
14-12-2005, 14:22
Zijn er dan alternatieven ?

Op welk circuit en moet het een heel kampioenschap zijn?

ASAF-GDC, Zomer Avond Competitie , DSC en enkele klassen uit de "ADAC Rundstrecken Rennen" zouden een mogelijkheid kunnen zijn om als "gast" een wedstrijdje mee te pikken op Spa of Zolder.

Clubman
14-12-2005, 17:21
Op welk circuit en moet het een heel kampioenschap zijn?

ASAF-GDC, Zomer Avond Competitie , DSC en enkele klassen uit de "ADAC Rundstrecken Rennen" zouden een mogelijkheid kunnen zijn om als "gast" een wedstrijdje mee te pikken op Spa of Zolder.

een kampioenschap zou mooi zijn , maar is geen vereiste.
Zolang we maar bollen :gas:

Laat maar komen die contactgegevens, dan kan ik overal al eens de technische reglementen opvragen.

Bugalfa
14-12-2005, 22:39
Alfa Challenge (chez Hilbert) NL is ook nog een alternatief ; vorig jaar reden ze 1x Zolder, 1x Spa . www.alfaromeochallenge.com . Pazzoep daar zit wel zwaar gerief tussen en Dunlop is verplicht dus nieuw bandjes kopen . Nat. lic. is dan ook van noden en kata ook vrees ik .

Clubman
15-12-2005, 13:14
Alfa Challenge (chez Hilbert) NL is ook nog een alternatief ; vorig jaar reden ze 1x Zolder, 1x Spa . www.alfaromeochallenge.com . Pazzoep daar zit wel zwaar gerief tussen en Dunlop is verplicht dus nieuw bandjes kopen . Nat. lic. is dan ook van noden en kata ook vrees ik .

zwaar gerief : zeg dat wel.
Banden : gaat niet passen in budget
Lic : wat moet je daar dan weer voor doen ( buiten meer afdokken)
Kata : zwanske zekers : juist gesloopt:eek:

dus : passen vrees ik

SpèédfreaK
15-12-2005, 14:36
zwaar gerief : zeg dat wel.
Banden : gaat niet passen in budget
Lic : wat moet je daar dan weer voor doen ( buiten meer afdokken)
Kata : zwanske zekers : juist gesloopt:eek:

dus : passen vrees ik

Clubman, ik waardeer jouw motivatie, en als ik mij niet vergis scheur je rond met een goeie, vette, brute, pure 911.:worship:

Als je een zeer beperkt budget hebt (want banden passen er niet in...) amuseer je dan op de erandays. Daar heb je fun.

Proberen racen zonder budget is gewoonweg frustrerend. Alle plezier is weg en het heeft niet veel meer te maken met racen. Eerder met financieel risico-beheer en later financieel crisisbeheer...

Draai het of keer het zoals je wil, RACEN (en dan ik heb het niet over "meerijden om uit te rijden") kost gewoon geld, en om conreet te zijn: runningcost minstens 1.000 Euro/u. Om nog maar te zwijgen over de eventuele schades en/of breuken...

Bezint eer ge begint, maar ik weet het uit ervaring.... de drang is groot :rolleyes: , heel groot :D

Clubman
15-12-2005, 14:50
Als je een zeer beperkt budget hebt (want banden passen er niet in...) amuseer je dan op de erandays. Daar heb je fun.


neeje geen 911 ( wil wel es proberen hoor )

vorig jaar een Mini (Clubman) en AX .
dit jaar AX, Kever en 155.

Banden : wat ik bedoelde : ik heb een stapel Pirelli's , dus die dan afschrijven om met verplichte Dunlops te gaan rijden , neen dank je :no:
DAT past dus niet in het budget.
Eran doen we vrijwel altijd mee , en steeds met even veel plezier ! :p

Racen met een zéér beperkt budget lukt dus wel hé.
ttz in de Sprinters Cup zoals ze was , is het ons alvast toch gelukt. Zelfs een podium is niet uitgesloten QED.

Alleen, je moet elke euro omdraaien en niet zomaar in het wilde weg geld uitgeven.
Vandaar een beetje de frustratie dat er nog geen (begin) van een techn.reglement is voor de BSC.
Zonder te weten wat je zal MOETEN doen aan uitgaven, kan je ook niet beginnen aan de extra's die je MISSCHIEN WEL WOU doen .

En we hadden ons nog zo voorgenomen meteen na de laatste race al aan de auto te beginnen voor het volgende seizoen........:p
dat ligt nou even allemaal stil.

christophe
15-12-2005, 16:29
En we hadden ons nog zo voorgenomen meteen na de laatste race al aan de auto te beginnen voor het volgende seizoen........:p
dat ligt nou even allemaal stil.

Reviseren kun je al doen, moet je de reglementen niet voor hebben, wij zijn al druk bezig.:eek:

Clubman
15-12-2005, 17:41
Reviseren kun je al doen, moet je de reglementen niet voor hebben, wij zijn al druk bezig.:eek:

Laat dat nou net iets zijn dat we NIET van zin waren !

Het grote voordeel van met een "groep N" te bollen !:applaus:

Jawaddeman
16-12-2005, 10:25
Gelukkig wel idd. andersom daar is ne serieuze schoentrekker voor nodig...

Heeft er intussen iemand nieuws ivm BEC kalender en reglement ? Daar zou op 9-12 Belcar party toch nieuws over komen .

gisteren op de hoorzitting over het nieuwe belcar regelement werd ivm Belcar Endurance cup gelost dat het inderdaad om wedstrijden over 90min zou gaan, met mogelijke enkele uitzondering...

hoop dat ik je hier wat mee kan helpen...

Bugalfa
16-12-2005, 13:56
90min. is wel erg kort voor Endurance... ik hoop op veel uitzonderingen...

Mark
16-12-2005, 14:02
gisteren op de hoorzitting over het nieuwe belcar regelement werd ivm Belcar Endurance cup gelost dat het inderdaad om wedstrijden over 90min zou gaan, met mogelijke enkele uitzondering...


Mag je de wedstrijd dan rijden met één coureur of is men verplicht tot 2 of meer piloten? Als je als eenling mag racen dan zouden er weleens wat deelnemers uit Ollanda kunnen afzakken..........

Jawaddeman
16-12-2005, 20:06
Mag je de wedstrijd dan rijden met één coureur of is men verplicht tot 2 of meer piloten? Als je als eenling mag racen dan zouden er weleens wat deelnemers uit Ollanda kunnen afzakken..........

is niets over gezegd; wel dat het niet toegelaten is the original en endurance samen te rijden...

AlainH
16-12-2005, 20:31
is niets over gezegd; wel dat het niet toegelaten is the original en endurance samen te rijden...

Dat was uiteindelijk niet helemaal duidelijk dacht ik ? :confused:

stefco
16-12-2005, 20:58
Een Endurance wedstrijd van 90 min.
Is dat zo iets als een marathon van 10 km?:(

Moeten we daarvoor ne gansen dag naar Zolder en Francorchamps?

christophe
16-12-2005, 21:34
is niets over gezegd; wel dat het niet toegelaten is the original en endurance samen te rijden...

Het is wel toegelaten, doch het is nog niet duidelijk of de piloot in de belcar original dan wel of niet uit de pitlane moet starten ( konflikt nationale en provinciale licentie)

punkstar
18-12-2005, 19:12
naar wat begrepen heb ging het niet over drie koersen van 90 minuten maar misschien één en de andere die uur .... kan mij natuurlijk altijd vergissen

Bugalfa
20-12-2005, 14:49
Ik hoop dat ge bedoelt 3 uur, maar het blijft idd. ver gissen over de ware formats .
Tussendoor goed nieuws voor ons Nr.47 : Andy heeft de juiste einduitslag naar Zolder verstuurd en we zijn dus 3e T3 . Betrokkenen o.a. Serge, Pudding en den deze .

Chauffeur
20-12-2005, 16:45
En wij wachten nog steeds op onze bekers van de prijsuitrijking na de 10H. We waren iets te laat op de fuif (onze fout trouwens) en alles was al ingepakt. Alles komt jullie kant wel uit, maar nu, toch al enige tijd nog altijd niets ontvangen. Moest iemand hem in 2006 opnieuw krijgen tijdens podiumceremonie... opletten hé mannen, plaatje zou wel eens verkeerd kunnen zijn :)

Bugalfa
22-12-2005, 09:47
Kalender zie afgescheurde thread :
Voordeel v.d. Thursday race is dat we dan waarschijnlijk wél een box zullen hebben, misschien ook met de 1e race op Spa en zéker de Rpn . BSC gaat trouwens 2x naar Spa, daar ben ik wel jaloers op...

pudding1
22-12-2005, 11:07
Ge kunt nog altijd meegaan he :D

Bugalfa
22-12-2005, 21:10
Ik ga zo al m'n verlof goed moeten plannen . Als't geen wtcc is of onze auto's of ikzelf doen ni mee dan heeft het Professionele en't gezin priori-tijd ...
Als't op de Lausitz maar 90min is moet ik ook nog 'ns zien of't loont om die verplaatsing te maken en dan doe ik geeneens Starters Cup... 800km voor 30min koers ?
Zouden de punten ook progressief hoger zijn in verhouding met de raceduur ?

Bugalfa
25-12-2005, 22:29
Voor mijne nieuwjaar 1 keer extra naar Spa ook met de BEC , allez Santa Course...

Pinzie
04-01-2006, 09:35
Het lijkt er helaas precies op alsof het bij de Belcar in iedere categorie een leegloop wordt. Daar wint niemand bij, organisatoren, publiek, deelnemers, sponsors. Misschien was het toch beter geweest om eerst alles tot in de puntjes uit te werken, met een looptijd van drie jaar weer, en desnoods nog een jaartje verder te werken met de huidige reglementen ...
Zullen we dan toch allemaal maar naar de Btcs moeten gaan kijken in afwachting hoe het afloopt ...

Groetjes,

Pinzie

POL
06-01-2006, 12:21
Is er ergens al een sportief en of technisch reglement ter beschikking?

Chauffeur
17-01-2006, 02:16
De eerste race samen met Ardenne Bleue of hoe zit het nu????
3-4-10 of 24H???
zaterdag-zondag of in de week.

Man, man, man... een mens zou er moedeloos van worden.

serge
17-01-2006, 10:26
Ik heb eind vorige week nog nagevraagd bij Zolder naar de planning, reglementering, e.d., maar ze konden mij nog geen antwoord geven...
Het wordt wel tijd dat we toch al IETS beginnen weten. De meeste mensen beginnen nu een vakantieplanning voor deze zomer te maken, dus het zou goed om weten zijn of we nu wel of niet in de verlofperiode gaan rijden!
Volgens de eerste planning die vrijgegeven is, start de eerste wedstrijd op 9/4 (ben ik al gaan skieën). We zijn nu al op minder dan 3 maanden daarvan en we weten nog niks...
Maar goed, als ik al 2 wedstrijden moet missen, dan schrijf is sowieso niet in voor een volledig seizoen.
Volgens mij rekenen ze van de organisatie op een hoop (oude) wagens van de Belcar teams die zullen meedoen in de BEC.
Maar goed, we zullen maar wachten tot er een van deze dagen of weken wat nieuws uit de lucht valt zeker?

Greetz,
Serge

Clubman
17-01-2006, 10:30
Same thing here :
mijn verlof is ook al gepland (dat gaat nu eenmaal niet anders )
ook nog es de hele rimram gevraagd : zonder succes

Er zit al wel een SPORTreglement op de VAS site.

A uit PDGRacing
17-01-2006, 22:26
Al het zo blijft voortgaan, zijn er al teams die weten naar waar ze gaan uitwijken? BTCS, GDC, stoppen, ...

AlainH
17-01-2006, 23:18
De eerste race samen met Ardenne Bleue of hoe zit het nu????
3-4-10 of 24H???
zaterdag-zondag of in de week.

Man, man, man... een mens zou er moedeloos van worden.

Gentleman Drivers Cup (http://gdc.skynetblogs.be/) site

Met bovenstaande site te zien kan ik al opmaken dat zaterdag 8 OF zondag 9 april er een BEC/GDC race is van 125 minuten in Francorchamps, en zaterdag 20 mei er een race is in Zolder van de BEC/GDC van 150 minuten...

Clubman
18-01-2006, 12:13
Al het zo blijft voortgaan, zijn er al teams die weten naar waar ze gaan uitwijken? BTCS, GDC, stoppen, ...

Ik overweeg alvast de GDC of gewoon trackdays.
BHS is al iets definitiever, dus als ik m'n Mini op tijd gerepareerd krijg , is dat alvast een optie.
Wellicht dan ook de British Car Trophy en CCR.

En nou maar hopen dat het allemaal niet in conflict komt met reeds vastgelegd verlof.:frusty:

Lemans
18-01-2006, 19:01
Originally Posted by A uit PDGRacing
Al het zo blijft voortgaan, zijn er al teams die weten naar waar ze gaan uitwijken? BTCS, GDC, stoppen, ...

BTCS voor Raceprojects.
Piloten: Daelemans Johan - Fraiture Marc en voor de rest, stekker eruit.
Auto : BMW E30 M3 of BMW E46 V8
We blijven wel ten volle het initiatief van Andy en Erik steunen (Eranracing)
voor zover het wankel geluidmeetsysteem het toelaat.

Clubman
19-01-2006, 15:31
Lausitz zou gewijzigd zijn ?
( zie de thread onder Belcar Kalander )

mijn probleem is daarmee alvast opgelost !

serge
25-01-2006, 17:54
En we kabbelen ondertussen rustig verder richting 8 april...

PDG Racing
25-01-2006, 19:30
De officiële site is blijkbaar niet meer "under construction" ...

http://www.giganet.nl/belcar/index.htm/endurance/indexnl.htm

Christophe

Pat
25-01-2006, 20:06
Wedstrijden van 125' en 150', voor een totaal van 23 uur en 45 minuten ...
Ben ik de enige die een ander idee heeft over "Endurance" ?

Hoppa
25-01-2006, 21:18
Volgens de mensen die op de toren in Zolder werken is Marc martens druk aan het werk aan het reglement. Ergens volgende week zou het moeten klaar zijn.

Pinzie
25-01-2006, 22:24
@ Pat

Neehoor, ik had ook liever iets gezien zoals de Duitse Vln die je tegenkomt op de nurburgring ...

B.V.S.
25-01-2006, 23:25
Wedstrijden van 125' en 150', voor een totaal van 23 uur en 45 minuten ...
Ben ik de enige die een ander idee heeft over "Endurance" ?
Bwa... ik zou er nog mee kunnen leven, zo'n koerskes van 2u - 2,5u.
Voor ons is dit ideaal.. wij vielen vorig seizoen meestal uit na 3u koersen :D

stefco
26-01-2006, 00:10
Wedstrijden van 125' en 150', voor een totaal van 23 uur en 45 minuten ...
Ben ik de enige die een ander idee heeft over "Endurance" ?

We waren vorig jaar in de TC nog met 30, ik denk niet dat er veel teams voor 2 uur zullen aanzetten
Is het echt teveel gevraagd om in dit land 1 endurancekampioenschap te organiseren:(

Lemans
26-01-2006, 10:34
Ik kom wel kijken en ben zelfs bereid wat inkom te betalen. Hebben ze toch een
toeschouwer bij .

serge
26-01-2006, 18:37
Budgettair is dit ook niet zo interessant. Een wedstrijd van 2 of 2,5 uren moet je niet gaan rijden met 3 piloten, anders is er ook niks meer aan.
Vaste kosten blijven wel ongeveer hetzelfde.
Ben ook nog benieuwd naar het inschrijvingsgeld...

Greetz,
Serge

AlainH
26-01-2006, 21:52
...
Ben ook nog benieuwd naar het inschrijvingsgeld...

Greetz,
Serge

Race 1 in Spa is even duur als vorig jaar, voor maar de helft van de racetijd.
Voorspelt niet veel goeds als je 't mij vraagt...

Lemans
26-01-2006, 21:52
Budgettair is dit ook niet zo interessant. Een wedstrijd van 2 of 2,5 uren moet je niet gaan rijden met 3 piloten, anders is er ook niks meer aan.
Vaste kosten blijven wel ongeveer hetzelfde.
Ben ook nog benieuwd naar het inschrijvingsgeld...

Dat kan niet anders dan een stuk goedkoper zijn als ik zo een beetje vergelijk.

Lemans
26-01-2006, 21:54
Quote:
Originally Posted by serge
...
Ben ook nog benieuwd naar het inschrijvingsgeld...

Greetz,
Serge

Race 1 in Spa is even duur als vorig jaar, voor maar de helft van de racetijd.
Voorspelt niet veel goeds als je 't mij vraagt...

Oeps, nog maar juist gepost en ik ben al achterhaald. Oud worden hé

pudding1
27-01-2006, 12:04
Budgettair is dit ook niet zo interessant. Een wedstrijd van 2 of 2,5 uren moet je niet gaan rijden met 3 piloten, anders is er ook niks meer aan.
Vaste kosten blijven wel ongeveer hetzelfde.
Ben ook nog benieuwd naar het inschrijvingsgeld...

Dat kan niet anders dan een stuk goedkoper zijn als ik zo een beetje vergelijk.
Als we dit doortrekken gaat een gans seizoen evenveel kosten dan vorig jaar + een wedstrijd extra, maar totaal aantal rijuren is veel minder. Goe bezig, maar ja ni zeuren he... ge moogt in het voorprogramma van de Belcar original, en ge raced nu ook in de Belcar he ;)

ps. ge moogt ook naar duitsland he voor een endurance koers

serge
27-01-2006, 14:36
Budgettair is dit ook niet zo interessant. Een wedstrijd van 2 of 2,5 uren moet je niet gaan rijden met 3 piloten, anders is er ook niks meer aan.
Vaste kosten blijven wel ongeveer hetzelfde.
Ben ook nog benieuwd naar het inschrijvingsgeld...

Dat kan niet anders dan een stuk goedkoper zijn als ik zo een beetje vergelijk.

Als je met 3 piloten rijd, kan je de kosten delen door 3, nu maar door 2.
Een groot deel zijn vaste kosten, waardoor je uiteindelijk toch duurder uitkomt.

christophe
27-01-2006, 14:47
In Hasselt kunt ge gratis rijden :+ :+

Lemans
27-01-2006, 16:39
Me niet verkeerd begrijpen hé jongens.
Ik veronderstel enkel dat het inschrijfgeld een stuk goedkoper zou moeten zijn.( minder uren - geen box )
De kostprijs voor het racen zelf gaat automatisch een pak de hoogte in als je minder race-uren ter beschikking krijgt, zelfs al gaat het inschrijfgeld evenredig naar beneden.
Het niet kunnen gebruiken van een deftige box zou ook voor de weinigen die een sponsor kunnen overtuigen om in de "Belcar Endurance" te investeren een probleem kunnen zijn. Ik vrees dat die mensen liever voor hun centen in een box worden ontvangen dan elders .Zelfs indien het betekend dat ze moeten tevreden zijn met een sticker op de binnenkant van de helm van "Koen Vautels".

A uit PDGRacing
29-01-2006, 13:54
Gisteren op het VAS-feestje ook nie veel wijzer geworden. Nog altijd niet gekend waar/wat we dit jaar zullen doen...

Bugalfa
03-02-2006, 18:53
Vast inschrijven als ge niet weet of ge met 5 in uw klasse gaat zijn vind ik 'n risico . Als er maar meer dan 5 in totaal zijn... . Alternatief van Btcs is anderzijds niet meer interessant nu Dunlop verplicht is : ge zult maar zoals wij stock van de concurrent hebben liggen...

super
03-02-2006, 23:09
Het zou niet meer verplicht dunlop zijn in BTCS.

stefco
05-02-2006, 11:08
Vrijdag naar Duindistel geweest voor de jaarlijkse keuring + licentie aanvraag.
Reglementen voor BEC zouden beschikbaar zijn vanaf 20 februari:(
Uit het verslag van de werkgroep dd 26/01 kan ik al volgende zaken afleiden:
Wedstrijden op zaterdag
Max 100 dba
wedstrijden van 120 tot 150 min
Tanken aan de pomp (leid ik hieruit af dat we het inderdaad zonder box moeten stellen?)

Kans dat wij deelnemen is klein,150 min (met 2 piloten) is geen endurance.

Bugalfa
05-02-2006, 12:36
Dat tanken aan de pomp vind ik wel interessant, wat als je met 1 tank toekomt ? Is er een verplichte tankstop ?
Op de site staat de kalender wel al met de raceduur erbij .
Race 1 Spa 2u05min, race 2 Zolder 2u30, race3 Zolder (donderdag) 2u05min, race 4 Lausitz 2u05min, Race 5 & race 6 Zolder 2u30min, race 7 10u Rpn-Zolder .
Vooral slechts 2u wedstrijd om naar Oost-Duitsland te rijden en op donderdag slechts 2u is 'n tegenvaller . Sprinters mogen ook 2x naar Spa...ikke jaloers .

Lemans
05-02-2006, 12:59
Ik veronderstel dat de meesten hun wedstrijd gaan opsplitsen in twee gelijke delen.
Hou er rekening mee dat met een beetje tegenslag je wagen 10 extra ronden op de piste dient te blijven wegens geen plaats aan de pomp.
Dit wordt bijbetalen voor ene en terugbetalen voor de andere piloot.

P.S.:Tenzij er natuurlijk maar 10 deelnemers zijn.

serge
05-02-2006, 14:06
en ook weer 30% meer betalen aan de pomp op circuit voor een liter benzine in plaats van de wettelijke maximumprijs...

Chauffeur
05-02-2006, 14:17
Wat met piloten die hun benzine krijgen in sponsoring.
Kom ik dan mijn 1000 liter in de put van Zolder kappen?

Teams die sponsoring krijgen van ELF, TOTAL, gaan er mee lachen.
Benzinebakje goed voldoen en zorgen dat je weinig verbruikt is dus de boodschap.

christophe
05-02-2006, 14:26
tanken aan de pomp is tijdens de race, je vult hem zelf voor de trainingen en de start.dus zo groot is dat probleem toch niet:cool:

A uit PDGRacing
05-02-2006, 20:02
Wat met piloten die hun benzine krijgen in sponsoring.
Kom ik dan mijn 1000 liter in de put van Zolder kappen?

Teams die sponsoring krijgen van ELF, TOTAL, gaan er mee lachen.
Benzinebakje goed voldoen en zorgen dat je weinig verbruikt is dus de boodschap.
Misschien in je prive-wagen kappen, en het geld dat je uitspaart niet in het cafe gebruiken, maar de benzine betalen aan CZ?

Chauffeur
05-02-2006, 20:37
tanken aan de pomp is tijdens de race, je vult hem zelf voor de trainingen en de start.dus zo groot is dat probleem toch niet:cool:

Neen, is eerder een voordeel dan een nadeel denk ik.

A.J.
06-02-2006, 03:31
en het geld dat je uitspaart niet in het cafe gebruiken


en waarom niet ? :D

Luc VDC
06-02-2006, 15:27
Beste (ex) Tc'ers
Ik heb dit forum een 2 tal maanden moeten missen wegens verhuis naar zuid-Frankrijk. komt er nog bij dat ik ellendig lang op een internet verbinding heb moeten wachten met Adsl lijn...
Het mooiste moet nu nog komen, ik moet nu gaan zorgen voor een Franse licentie (kan geen Belgische bekomen wegens geen adres in Belgie meer)
Ik lees nu dat er nog vele onduidelijkheden zijn over tijdsduur van races enz... dus ik heb nog niet veel gemist in deze wachttijd.
Indien (endurance) wedstrijden van 1u30 à 2 u kan ik mits het vinden van een 2 de piloot opteren voor dit kampioenschap.... zoniet wordt ik Sprinter.
ex: GM RACING en vanaf nu PANIC RACING (naar een idee van m'n teamchef Patrick)
Groeten
Luc
Panic Racing

A uit PDGRacing
06-02-2006, 17:59
Welkom van nooit weggeweest Luc

Hoe gaat het in La Douce France??? Beter dan dit Belgenlandje?? Ga je stap maken van een Vas-licentie naar een internationale?? Begin van een FIA GT-carriere? :D

Luc VDC
06-02-2006, 18:07
Hey,
't is hier ook koud 's nachts -3 à 4 graden en verleden week 25 cm sneeuw, dit hadden ze nog in jaren niet meegemaakt....totdat ik kwam.
Ga wel m'n licentie upgraten maar da wil nog niet zeggen dat ik m'n bolideke ga upgraten... het wordt Megane tot die uit elkaar rammelt en daarna is't afgelopen met het racen.
Doei
Luc
Panic Racing (bibberig uitgesproken...):bye:

Bugalfa
06-02-2006, 20:06
Tof om u weer te horen Monsieur "Duchateau" !
Als ge uw mailadres doorstuurt naar peter.bens@buga.be bezorg ik updates van kalender e.d. .

Mark
06-02-2006, 20:53
Hey,
't is hier ook koud 's nachts -3 à 4 graden en verleden week 25 cm sneeuw, dit hadden ze nog in jaren niet meegemaakt....totdat ik kwam

:applaus:

Dus vanaf dit jaar een met de kleuren blauw, wit, rood achter de naam op de Megane?

Luc VDC
07-02-2006, 11:20
Hey, hoe is't ?
Yep "of course" de Franse vlag na de naam, zo kunnen we ook spreken van een internationaal gezelschap in ons bescheiden kampioenschapke,hé ? (alhoewel we reeds in het verleden een regelrechte "Noor" hadden in ons team)
Groeten
Luc
Panic racing

Pat
07-02-2006, 20:30
Die zou zich nu dus heeel goed kunnen vinden bij jullie ... als hij zijn
skies bijheeft !

Selespeed
10-02-2006, 09:53
Hallo Luc,

Welkom terug! Eindelijk een internetaansluiting versierd :)

Nu kunnen we de geboorte van Panic Racing weer op de voet volgen.

Krijgen we nu een Megane te zien zonder sponsors? Totale vrijheid in de layout :) Of nen auto in de Franse kleuren :)

Baron
10-02-2006, 10:51
Tanken aan de pomp (leid ik hieruit af dat we het inderdaad zonder box moeten stellen?)

Yep, goed tussen de regels door gelezen.
Wees er maar zeker van dat de boxen voorbehouden zijn voor de grote jongens uit de Belcar Original. En er zal daar niet veel bereidwilligheid zijn om op zaterdag een box te delen met een BEC-team. :(

El Torro
13-02-2006, 01:11
Alé....bereidwillend wel, maar geen plaats en zeker niet voor allen, wie mag dan wel en wie mag dan niet ?
De meesten van ons komen toch uit de Touring Cup daarom moeten we broederlijk met elkaar omgaan ze ! :)
en niet te zeer :fight:

Clubman
13-02-2006, 14:02
Alé....bereidwillend wel, maar geen plaats en zeker niet voor allen, wie mag dan wel en wie mag dan niet ?
De meesten van ons komen toch uit de Touring Cup daarom moeten we broederlijk met elkaar omgaan ze ! :)
en niet te zeer :fight:
Het zal een drukte van jewelste worden in de paddock.
Ik hoop maar dat ze een aantal regels vastleggen voor parkeer - en tent - plaatsen.
Ik bedoel maar : Belcar -jongens met grote trucks, 2 bestelwagens, 10 personenwagens.....
De kleintjes moeten hun plan maar trekken. ( terwijl die nou net niet over 10 brommertjes en quads beschikken om heinde en ver rond te bollen )
Ik hoop dat dàt ook een beetje georganiseerd wordt, ipv de gebruikelijke wet van de snelste, vroegste , grootste, sterkste ........

serge
13-02-2006, 14:12
Als je ziet hoe de paddock vroeger al volstond van de Belcar, dan vrees ik dat wij op Paddock 6 zullen staan (tussen Rea en Jacky Ickx).
Dat zal dan wel werk aan de winkel zijn om alles voor zowel de trainingen als voor de wedstrijd over en weer te zeulen.
Volgens mij kan nu iemand die wat handig is en deftige karren kan maken een mooie cent verdienen... :)
We zullen eerst maar de reglementen afwachten zeker, en dan maar hopen dat we op dat moment ook weten hoe alles gaat geregeld worden.

Thomaske
13-02-2006, 20:14
Als je ziet hoe de paddock vroeger al volstond van de Belcar, dan vrees ik dat wij op Paddock 6 zullen staan (tussen Rea en Jacky Ickx).
Dat zal dan wel werk aan de winkel zijn om alles voor zowel de trainingen als voor de wedstrijd over en weer te zeulen.
Volgens mij kan nu iemand die wat handig is en deftige karren kan maken een mooie cent verdienen... :)
We zullen eerst maar de reglementen afwachten zeker, en dan maar hopen dat we op dat moment ook weten hoe alles gaat geregeld worden.

Ze kunnen beter Paddock 0 nemen. Alle Belcar Endurance tot Belcar Historics daar samen. Ze moeten dan vooral niet ver lopen voor de banden want die jongens staan daar ook. En de goede sfeer moet dan worden opgesnoven in Paddock 0.

De catering tenten die er normaal staan moeten dan maar naar Paddock 1-4 gaan. Iedereen blij denk ik dan?

Mvg...

Bart.Vandecavey
13-02-2006, 20:59
Ze kunnen beter Paddock 0 nemen. Alle Belcar Endurance tot Belcar Historics daar samen. Ze moeten dan vooral niet ver lopen voor de banden want die jongens staan daar ook. En de goede sfeer moet dan worden opgesnoven in Paddock 0.

De catering tenten die er normaal staan moeten dan maar naar Paddock 1-4 gaan. Iedereen blij denk ik dan?

Mvg...

Het lijkt me idd ook dat de verste paddock niet veel gebruikt wordt en deze best wel gezellig kan worden. Misschien van daar een ingang naar het circuit open maken zodat de wagens niet door de volledige paddock moeten rijden.

Mark
13-02-2006, 21:16
Paddock 4 zal toch een flink stuk kleiner worden met de verbouwing van de eerste chicane.

Bij Paddock 0 is inderdaad een poort om het circuit op te gaan. Die is afgelopen jaar vaker gebruikt. O.a. bij de World Series voor de Meganes en de FRenault 2.0 Bij Paddock 6 is ook een poort om het circuit in de Rindt-chicane op te gaan.

Paddock 5 is niet altijd beschikbaar vanwege de broodnodige randanimatie, ook van toepassing voor Paddock 3&4.

Trouwens tijdens de Belcar Home Race gaat de Paddock goed gevuld zijn. Behalve de hele Belcarfamilie komt het DSC ook nog eens langs met 40 tot 50 wagens ;)

serge
13-02-2006, 21:54
Lijkt me ook niet slecht om in Paddock 0 te staan, maar staan bij een gewone Belcar wedstrijd daar ook niet een aantal Belcar teams?

Thomaske
14-02-2006, 07:40
Lijkt me ook niet slecht om in Paddock 0 te staan, maar staan bij een gewone Belcar wedstrijd daar ook niet een aantal Belcar teams?

Neen, alleen enkele catering tenten en dus ook wat vrachtwagens van de teams. Ook nog enkele VIP-tenten en dan de bandenleveranciers.

Mvg...

Jawaddeman
14-02-2006, 16:47
Het zal druk worden... Maar hoe meer volk hoe meer...........

Bugalfa
14-02-2006, 22:27
G(entleman) D(rivers) C(up) heeft een niet oninteressante kalender met 3x 'n 4u race 2x op Croix en 1x Colmarberg, 1 x 5u op Val de Vienne, 1x 3u op Chimay en race 1 & 2 v.d. BEC . Inschrijving per race... en niet duur .
Wie't wenst mail ik e.e.a. door aan info stuur mailtje naar peter.bens@buga.be .

pudding1
15-02-2006, 11:32
Ik heb het inderdaad ook al gezien, lijkt me meer "Endurance" dan BEC

Clubman
15-02-2006, 13:52
G(entleman) D(rivers) C(up) heeft een niet oninteressante kalender met 3x 'n 4u race 2x op Croix en 1x Colmarberg, 1 x 5u op Val de Vienne, 1x 3u op Chimay en race 1 & 2 v.d. BEC . Inschrijving per race... en niet duur .
Wie't wenst mail ik e.e.a. door aan info stuur mailtje naar peter.bens@buga.be .

tenzij ik me vergis , staan ze ook toe dat je zo een race afwerkt met één piloot ! ( die moet dan wel over enige fysiek beschikken )

Papieren en dergelijk voor de eerste race kan ik wel faxen aan de geïnteresseerden.

Voor de rest : contact philippe.gielen@skynet.be

Bugalfa
15-02-2006, 21:51
Wow alleen rijden, gewel-dig 4u op Croix lukt juist met 120Lit in 156... Als't snikheet is in de zomer da's 'n ander paar mouwen zeker met 'n Marcos (maar die doet geen 4u met 1 tank vrees ik hè Bartje...) sauna ... Volgens mij mag je wel max. 3u rijden aan een stuk als piloot . Voor BEC gastoptredens zal't wel niet mogen vrees ik daar zullen 2 piloten wel verplicht zijn .
Sammeke weet ge welke klassen er in GDC zijn en of er max. 3 of 4 piloten zijn ? Reglement komt op site www.amcxl.be maar die is nog niet aktief .
Ik heb wel'n pak mails gekregen zeg om die info door te sturen, morgen weer vanop den bureau de volgende lading . Er is blijkbaar wel wat onvrede over het "Endurance" aspekt v.d. BEC ... Ik dacht gewoon aan een aanvulling in't aanbod endurance races maar aan de reacties te zien is men op zoek naar 'n alternatief ...
Moet lukken hè Sam uw antwoord is Nr. 155, 't mijn Nr.156 ; ik ben curieus wie 159 is... Serge was ene te vroeg voor Nr.147 .

Mark
15-02-2006, 22:32
Er staat al een beetje online informatie op deze weblog: http://gdc.skynetblogs.be/

Als ik het goed begrijp komt de geluidslimiet op 100 db te liggen. De Smartjes rijden samen met de 2 CV's.

Pat
16-02-2006, 03:16
Als je alle commentaren een beetje bijeenlegt, zou de titel van deze thread dan niet beter veranderen in:

"Endurance Cup : 't is 2 NA 12"

Clubman
16-02-2006, 18:11
@bugalfa : hebbes die 159 ! ( was me niet eens opgevallen ; een teken aan de wand ?):D

heeft al iemand geprobeerd met philippe.gielen@skynet.be ?

zijn fax is 081/215581

Succes !

Rigo
17-02-2006, 21:37
Dag heren en dames,

Het sportreglement van BEC kan u vinden op de site van Belcar.
Gewoon even klikken op www.belcar.be

Groeten,

Rigo

C.R.T
17-02-2006, 22:27
Moet dat niet belcar.com zijn?
Kan je de volledige link posten?
Want ik vindt dat niet onder de Bec-site

Groeten

Mark
17-02-2006, 22:47
Want ik vindt dat niet onder de Bec-site


Er staan weer spaties in de url op de BEC-site :fight: Dan maar zo:
http://www.belcar.com/endurance/indexnl.htm => reglementen

Wat betreft de strenge geluidsnorm van 95 db is er een vooruitgang te bespeuren. Max 100 db maar 98 db is gewenst. Kom je boven de 98 dan mag je het gaan uitleggen en uiteraard het probleem verhelpen voor de volgende race.

@ C.R.T.
Gaan jullie met een Kadett deelnemen aan de Belcar Endurance? Zoja, dan worden jullie gezocht op dit forum ;) :)

C.R.T
17-02-2006, 23:21
Hallo,

Dat zou de bedoeling moeten zijn. Maar als ik zo naar die prijzen kijk?
Minder uren rijden. Meestal op zaterdag. Geen boxen.
We zijn maar een beginnend Team. Dus de budgetten zijn beperkt.
Ik denk dat het sprinterscup gaat worden dan.
Waar zijn ze me dan aan het zoeken?

serge
17-02-2006, 23:27
Prijzen zijn inderdaad een stuk gestegen.
Ik heb daarnet snel even een berekening gemaakt en dan kom ik op 143 EUR per uur voor de BEC en 116 EUR per uur voor de TC (2005).
Ik heb wel gerekend aan de prijzen bij voorinschrijving (dus de goedkoopste prijzen)...
Er is wel nog niks te bespeuren hoe het boxprobleem gaat opgelost worden.
Iedereen op zichtzelf of gezamelijk in een grote tent???
Het technisch reglement zal nu waarschijnlijk wel snel volgen zeker?

Mark
17-02-2006, 23:35
Waar zijn ze me dan aan het zoeken?

http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=12264

:o Hmm, het gaat daar over een Astra i.p.v. een Kadett. Foutje van mij ;)

bart VDB
18-02-2006, 12:32
Prijzen zijn inderdaad een stuk gestegen.
Ik heb daarnet snel even een berekening gemaakt en dan kom ik op 143 EUR per uur voor de BEC en 116 EUR per uur voor de TC (2005).
Ik heb wel gerekend aan de prijzen bij voorinschrijving (dus de goedkoopste prijzen)...


Hey Serge,

Weegt deze (kleine) meerkost op tegen het budget voor het ganse seizoen ?Dat denk ik niet. Voor het seizoensbudget spelen een nog grotere aantal faktoren mee en faktoren die een veel grotere invloed hebben op het vooropgestelde budget.
Wat betreft de boxen: Wij hebben tijdens de Britcar - race ook gewoon buiten op de paddock gestaan (waar tijdens de 24 uren de kranen stonden). 's Zaterdags in de gietende regen (dan is het iets minder plezant) en 's zondags met goed weer. Voor mij is dit geen probleem en het heeft zelf iets. Dus voor mij hoeft de box niet. Als de mecaniekers (of teams) een karretje maken en voor de race naar de boxen gaan, is er toch geen enkel probleem? En van de Belcar - teams hebben niet graag dat je in hun box staat of komt is ook niet waar. Wij hebben tijdens de Britcar toen elektriciteit gevraagd in een box van een Belcar team. Zonder problemen kregen we het en de mensen zijn eerder behulpzaam ,als wijgerachtig. Natuurlijk moet je hen ook respecteren.
Volgens mij is het 'probleem' met de boxen sterk overroepen.
Probleem met het budgettaire en 'alles is weeral duurder' is ook sterk overroepen. Je hebt nu eenmaal een bepaald budget nodig om een bepaald kampioenschap te rijden, en het ene is al duurder als het andere. Aan de piloten en teams de vrije keuze om het kampioenschap uit te kiezen wat het beste bij hun budget past.
En wat betreft zaterdag races: dit is voor mij ook moeilijker, geloof me vrij. Maar als je een hobby graag uitoefent (hoeft nog geen autosport te zijn) moet je er soms iets voor overhebben.
Wat mij wel opvalt is dat eigenlijk niemand het nog heeft over de bewuste 95 dB. Verleden jaar (en de jaren ervoor) struikelde bijna iedereen over dit probleem. Of dit nu terecht was of niet laat ik geheel ter zijde. Heel wat mensen gebruikte dit om de TC af te breken. Ze lossen dit probleem op en nu verschuilen mensen zich achter andere problemen. Ik wil maar zeggen dat het nooit voor iedereen (ook voor mij niet ) 100% zal zijn.
Dit is mijn persoonlijke mening, na deze tread gevolgd te hebben.

Groetjes

Bart Van den Broeck

serge
18-02-2006, 13:03
Hoi Bart,

Dat er een prijsstijging zat aan te komen, dat was te verwachten. Uiteindelijk valt het nog wel mee vind ik. Het is nu enkel moeilijker om het budget te spreiden over 3 piloten, door de wedstrijden die korter geworden zijn.
Voor de rest denk ik ook wel dat alles uiteindelijk beter zal zijn.
Als we nu nog een vol startveld halen, dan wordt het weer 'dikke fun'.
Enkel spijtig dat ik de eerste wedstrijd en de wedstrijd in augustus er niet kan bijzijn. Maar zelfs zonder deze 2 wedstrijden komt het goedkoper uit om vooraf in te schrijven dan om voor elke wedstrijd apart in te schrijven.
Mochten er al teams zijn die eventueel een startnummer willen overkopen voor april en augustus, laat maar al horen.

Groeten en tot binnenkort.
Serge

stefco
18-02-2006, 13:04
Wat mij wel opvalt is dat eigenlijk niemand het nog heeft over de bewuste 95 dB. Verleden jaar (en de jaren ervoor) struikelde bijna iedereen over dit probleem. Of dit nu terecht was of niet laat ik geheel ter zijde. Heel wat mensen gebruikte dit om de TC af te breken. Ze lossen dit probleem op en nu verschuilen mensen zich achter andere problemen.

Dat vooral de 95 db er heeft voor gezorgd dat het aantal deelnemers de laatste jaren drastisch is gedaald, zullen er weinig kunnen ontkennen.
Maar of de veranderingen die men nu doorvoert, opnieuw voor een stijging zullen zorgen, daar heb ik serieuze bedenkingen bij.Ik zoek nog altijd naar de betekenis van Belcar EnduranceCup

We zullen het succes van de nieuwe formule meten op 9/04.....:confused:

christophe
18-02-2006, 13:37
Hey Serge,

Weegt deze (kleine) meerkost op tegen het budget voor het ganse seizoen ?Dat denk ik niet. Voor het seizoensbudget spelen een nog grotere aantal faktoren mee en faktoren die een veel grotere invloed hebben op het vooropgestelde budget.
Wat betreft de boxen: Wij hebben tijdens de Britcar - race ook gewoon buiten op de paddock gestaan (waar tijdens de 24 uren de kranen stonden). 's Zaterdags in de gietende regen (dan is het iets minder plezant) en 's zondags met goed weer. Voor mij is dit geen probleem en het heeft zelf iets. Dus voor mij hoeft de box niet. Als de mecaniekers (of teams) een karretje maken en voor de race naar de boxen gaan, is er toch geen enkel probleem? En van de Belcar - teams hebben niet graag dat je in hun box staat of komt is ook niet waar. Wij hebben tijdens de Britcar toen elektriciteit gevraagd in een box van een Belcar team. Zonder problemen kregen we het en de mensen zijn eerder behulpzaam ,als wijgerachtig. Natuurlijk moet je hen ook respecteren.
Volgens mij is het 'probleem' met de boxen sterk overroepen.
Probleem met het budgettaire en 'alles is weeral duurder' is ook sterk overroepen. Je hebt nu eenmaal een bepaald budget nodig om een bepaald kampioenschap te rijden, en het ene is al duurder als het andere. Aan de piloten en teams de vrije keuze om het kampioenschap uit te kiezen wat het beste bij hun budget past.
En wat betreft zaterdag races: dit is voor mij ook moeilijker, geloof me vrij. Maar als je een hobby graag uitoefent (hoeft nog geen autosport te zijn) moet je er soms iets voor overhebben.
Wat mij wel opvalt is dat eigenlijk niemand het nog heeft over de bewuste 95 dB. Verleden jaar (en de jaren ervoor) struikelde bijna iedereen over dit probleem. Of dit nu terecht was of niet laat ik geheel ter zijde. Heel wat mensen gebruikte dit om de TC af te breken. Ze lossen dit probleem op en nu verschuilen mensen zich achter andere problemen. Ik wil maar zeggen dat het nooit voor iedereen (ook voor mij niet ) 100% zal zijn.
Dit is mijn persoonlijke mening, na deze tread gevolgd te hebben.

Groetjes

Bart Van den Broeck

:applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:
Je hebt 100 % gelijk, het zijn altijd dezelfde die wel iets vinden om over te zagen en zo meer kwaad doen dan dat ze zelf beseffen. Ze doen zich ook steeds voor als de spreekbuis van de piloten, maar het merendeel van de piloten is niet akkoord met hen. Ik zou zeggen : dat deze heren verkassen naar een andere discipline bv. crazy cross ( is heel goedkoop hoor)

sportieve groeten
Euroracing.

yannick88
18-02-2006, 17:38
Hoi Bart,

Dat er een prijsstijging zat aan te komen, dat was te verwachten. Uiteindelijk valt het nog wel mee vind ik. Het is nu enkel moeilijker om het budget te spreiden over 3 piloten, door de wedstrijden die korter geworden zijn.
Voor de rest denk ik ook wel dat alles uiteindelijk beter zal zijn.
Als we nu nog een vol startveld halen, dan wordt het weer 'dikke fun'.
Enkel spijtig dat ik de eerste wedstrijd en de wedstrijd in augustus er niet kan bijzijn. Maar zelfs zonder deze 2 wedstrijden komt het goedkoper uit om vooraf in te schrijven dan om voor elke wedstrijd apart in te schrijven.
Mochten er al teams zijn die eventueel een startnummer willen overkopen voor april en augustus, laat maar al horen.

Groeten en tot binnenkort.
Serge


Hallo Serge ,

Augustus intersseert ons om je nummer eventueel over te nemen voor één wedstrijd .

Laat maar iets weten in een persoonlijke mail .

Mvg
Jan Dupont

Clubman
18-02-2006, 19:45
:( hallo !!!!!!!

300 euro +btw voor de BSC ?

Wiens budget of inkomen is hier met 25% gestegen het laatste jaar ???

Het mijne in elk geval NIET ! Integendeel:(

Ik had al dezelfde reactie toen mijn madam een reis ging boeken : 30 % duurder dan vorig jaar ! Heb gezegd FUCK IT , dan maar 10 dagen ipv 14 .
Ze kunnen m'n rug op.

Hier moet ik nog eens HEEEEEL diep over nadenken , vooral dan in het licht van de bij de GDC gehanteerde tarieven !

yannick88
18-02-2006, 19:59
:( hallo !!!!!!!

300 euro +btw voor de BSC ?

Wiens budget of inkomen is hier met 25% gestegen het laatste jaar ???

Het mijne in elk geval NIET ! Integendeel:(

Ik had al dezelfde reactie toen mijn madam een reis ging boeken : 30 % duurder dan vorig jaar ! Heb gezegd FUCK IT , dan maar 10 dagen ipv 14 .
Ze kunnen m'n rug op.

Hier moet ik nog eens HEEEEEL diep over nadenken , vooral dan in het licht van de bij de GDC gehanteerde tarieven !

Er zijn ook sommige meetings waarin twee wedtrijden voor één en dezelfde prijs dus je redenering klopt niet .
Pik die er uit ( in Franc nota bene ) en je bent de grote winnaar .

Mvg

Clubman
19-02-2006, 11:00
Er zijn ook sommige meetings waarin twee wedtrijden voor één en dezelfde prijs dus je redenering klopt niet .
Pik die er uit ( in Franc nota bene ) en je bent de grote winnaar .

Mvg

Als dat klopt , heb je gelijk !
Alleen , ben je daar 100 % zeker van ?
Er zijn in het verleden nog weekend geweest met 2 races en dat was gewoon 2 keer afdokken.

Maaar .................... ik hoop het beste ! :cool:

racinco2004
21-02-2006, 01:34
Om te kunnen deelnemen aan de meetings van de Belcar Endurance Cup 2006 dient per wagen voor 3
april 2006 bij ING de som van € 5.075 (exclusief 6% BTW) te worden gestort op rekeningnummer 335-
0340431-07 van de VZW Terlamen, ter verwerving van het gebruiksrecht van de infrastructuur voor de
duur van de meetings. Wie eerder betaalt, geniet korting. De datum van registratie geldt als bewijs.

Wie zit er hier te zagen dat het inschrijvingsgeld duurder is geworden? Het dient nu per wagen te betaalt te worden en niet meer per piloot of lees ik nu zo verkeerd. Het is volgens mij een pak goedkoper geworden niet?:confused:

Chauffeur
21-02-2006, 01:54
Is altijd al per wagen geweest hoor. Als dat waar zou geweest zijn...

Bugalfa
21-02-2006, 09:14
Ik heb van Marc Martens per mail vernomen dat wie tijdig in contact treed de maximale korting geniet : de datum van 27-2 hield rekening met vroeger online zijn van reglementen dan 17-2 dus no problem temeer daar het Technisch reglement niet bekend is . Sowieso als je de shakedown van 30-3 wil meepakken zal je wel ingeschreven moeten zijn .
Ook bevestigd : do 3-8 en 11-11 heeft BEC 'n box, Spa wordt nog bekeken, Lausitz heeft maar 40 boxen dus daar is niks voor BEC over .
Vermits op 24u en 10u na de meeste races op zaterdag met Gratis Paddock vallen is dat ook een pluspunt voor de supporters .
GDC is voor mij niet langer 'n alternatief hooguit een aanvulling : je moet 'n ASAF-licentie hebben om punten te scoren en voor ons is er geen 2.5Lit klasse wat maakt dat we bij de 3.0 moeten meedoen...

Lemans
21-02-2006, 10:22
"Weegt deze (kleine) meerkost op tegen het budget voor het ganse seizoen ?"
Maakt voor u dus ook niet uit dat de remlokken met 30% opslagen zeker? En de drank? En de brandstof?
Het maakt toch geen groot gedeelte uit van uw budget!
Dat ze dan die teams met de grote budgetten een pak meer laten betalen, of is dat nu plots oneerlijk?

Lemans
21-02-2006, 10:29
A propos,
ik merk dat die lijst van mogelijke deelnemers niet snel groeit.
Het kan natuurlijk ook zijn dat een veelvoud van de deelnemers niet vertrouwd is met internet.

Clubman
21-02-2006, 22:30
BSC Spa : twee keer rijden = twee keer dokken.
Althans als ik de BSC site goed interpreteer :
2850 + BTW voor 10 races als je vooraf betaald.

10 wil zeggen dat elke "beurt" in Spa of Lausitz aangerekend wordt......

oftewel 600 + btw voor 1x 30 min training en 2x 25minuten +1 ronde

( GDC just got better )

Of zie ik misschien scheef:cool:

Bugalfa
22-02-2006, 09:46
Een rondje op Spa duurt dan toch nog 1 minuutje langer moge dat 'n troost zijn ...
GDC : over Croix zie ik ze niet stoefen ; is dat idd. zo'n krap baantje ?

Bugalfa
22-02-2006, 22:00
Op 24u meeting en Lausitz na is BEC alles op 1 dag telkens zaterdag behalve donderdagrace uiteraard is die op donderdag . BSC heeft op Spa 2x telkens 1 race op zaterdag en 1 op zondag, overige races zijn op zondag 10u meeting op zaterdag .

Clubman
23-02-2006, 11:00
Op 24u meeting en Lausitz na is BEC alles op 1 dag telkens zaterdag behalve donderdagrace uiteraard is die op donderdag . BSC heeft op Spa 2x telkens 1 race op zaterdag en 1 op zondag, overige races zijn op zondag 10u meeting op zaterdag .

Tiens, volgens een mail van Marc Martens blijft bij de BSC "ALLES OP 1 DAG".

Hoe zit het nou ?


( en wie wil kan voor één race inschrijven in Spa , hetgeen ook neerkomt op
2x betalen als je de 2 races wil doen.)

Clubman
23-02-2006, 11:02
Er zijn ook sommige meetings waarin twee wedtrijden voor één en dezelfde prijs dus je redenering klopt niet .
Pik die er uit ( in Franc nota bene ) en je bent de grote winnaar .

Mvg


2 races = twee keer betalen

dus 600 € + btw voor 30min training en 2x25 min. race.

Jij was wat optimistisch

Clubman
23-02-2006, 14:53
Nou de reglementen voor de BSC staan er op .

en we "mogen" nog maar es gaan investeren :

niettegenstaande eerdere berichten , geldt er nou ook een beperkte houdbaarheid voor de Sprinters voor wat betreft stoel , gordel etc. etc.
Idem aan de BEC .

Nu, ik heb altijd geloofd in veiligheid en daarom altijd mezelf en m'n karretjes voorzien van het beste wat er in het budget paste.

Dit is echter een beetje bij de haren getrokken.

Ik verklaar me nader :

Als een gordel , stoel, overall; helm enz bvb 5 jaar meegaan in een BEC bvb, dan heeft men ze +/- een 250 à 300 uur gebruikt.

De logica zegt dat men mag er van uitgaan dat de levensduur van die dingen dezelfde blijft in de Sprinters disciplines, misschien zelfs langer is.
Ga uit van 10 races van 30 minuten en ook 30 minuten training en je hebt op 5 seizoenen ............................ 50 uur.

Dat je eventueel OUDERDOM in de strikte betekenis nog verwerktmet een coefficiënt, tot daar aan toe.
Maar 50 uur ?????????
(da's dan grosso modo 40 à 50 euro per uur gebruik, bovendien zijn de deelname kosten weerom met 20 % gestegen , per gereden uur wordt het een beetje véél van het "goede" : da's dan +/- 400 euro per uur ZONDER DAT JE EEN AUTO KOOPT of ER OOK MAAR 1 METER MEE RIJDT.)
Dat is toch wel meer dan een héél klein beetje bij de haren gesleurd , toch ?

Ofwel is dat dan correct, maar dan zijn die spullen NIET geschikt voor méér dan 1 seizoen Endurance, ofwel zijn ze dat wel maar dan moet hun "gebruikstermijn" in Sprinters disciplines langer zijn.
( en nee , dan hoeft het niet eens de volle 25 jaar te zijn die je uit bovenstaande berekening zou kunnen afleiden.)

Ik denk dat er geen speld tussen deze redenering te krijgen is, maar hoor graag jullie reactie.

En alvorens iemand het klassieke argument ten berde brengt :
op veiligheid staat geen prijs , maar een hééél klein beetje gezond verstand is ook onbetaalbaar.:cool:

Eddy V
23-02-2006, 23:28
Clubman, bij mijn weten kan niemand een zetel verbieden die een FIA homologatie heeft.
Geldigheidsduur van de FIA is altijd doorslaggevend. Zelfs al schrijven ze in de reglementen een "beperkte" periode voor (totaal belachelijk van de maker van dat reglement), is een zetel in norm 8855-1999 nog altijd geldig, naargelang de datum van produktie en de "vervaldatum" op de zetel vermeld.

Of je nu 1 wedstrijd van 1 minuut per jaar rijdt of 10 wedstrijden van 10 uur, de geldigheid van FIA blijft gelijk.
Ik ben wel akkoord moesten ze de zetels na een tijd 1 voor 1 op slijtage checken en de bezitter aanraden in een nieuwe zetel te investeren. Niemand met gezond verstand zal met een gescheurde zetel willen rijden.

Jo Smets
24-02-2006, 10:21
Besten,

of je nu nieuwe spullen moet kopen of niet... het wordt te duur voor degene die voor de fun wat races wil rijden. 318 euro voor een wedstrijd van 25 minuten en een training van 30 minuten is en blijft te duur vind ik.

Ik heb me vorig jaar 2 maal gewaagd aan deze "net niet geldverspilling" (omdat ik het natuurlijk voor geen geld wilde missen) en heb daarna besloten dat ik dit niet een heel seizoen wil doen (financieel). Maar nu het nog duurder geworden is, weet ik zelfs niet of ik dit jaar nog wel een race wil rijden.

In ieder geval ben ik hard op zoek naar een goedkoper alternatief, en geen auto-cross.

Ik blijf nog steeds trouw en vol lof over de eran dagen. Vergelijk dat eens.

55 minuten voor 318 euro(die je dan op een vroege ochtend en korte middag moet rijden) of 4 uur voor 150 euro tussen 1 en 5. In beide gevallen ben je op het circuit aan het rijden, je gebruikt je eigen auto, benzine en banden. Het is wel geen race, maar toch.

Bij mij is de drang om te rijden groter dan de drang om te racen, en dan maakt het prijsverschil wel veel uit. Ik kan begrijpen dat anderen hier een ander gevoel bij hebben en andere keuzes maken, wat prima is voor hen. Ik zal er trouwens bijna altijd zijn om jullie in de races bezig te zien.

Race-groeten,
Jo Smets

Clubman
24-02-2006, 18:18
@ Jo :

ik begrijp je 100% en neig ook naar die richting.

gelukkig heb ik nog een externe sponsor ( zéér beprkt en voor zolang het duurt) en die betaalt natuurlijk geen ERAN.

Maar, het hele gegeven wordt idd erg krap !

Zo heb ik me zelfs de bedenking gemaakt dat vliegen ( eigenlijk m'n eerste liefde ) per uur goedkoper is ! ( maar daar vind je moeilijk een sponsor voor hé :eek: )

Hoe is het met de Mini ? Nog verbeteringen aangebracht ?

Clubman
25-02-2006, 13:33
2 races = twee keer betalen

dus 600 € + btw voor 30min training en 2x25 min. race.

Jij was wat optimistisch

BSC Spa 636 snaren voor 1u en 20 min + 2rondjes !

Hoeveel was de GDC ook alweer ?:rolleyes:

bart VDB
26-02-2006, 11:33
[I]"Maakt voor u dus ook niet uit dat de remlokken met 30% opslagen zeker? En de drank? En de brandstof?
Het maakt toch geen groot gedeelte uit van uw budget!
Dat ze dan die teams met de grote budgetten een pak meer laten betalen, of is dat nu plots oneerlijk?

Heb ik dat gezegd? Gelieve mijn woorden niet te verdraaien a.u.b. en geen insinuaties te geven. Ik heb gezegd dat er faktoren meespelen die een grotere doorslag geven; en we hadden het over de meerkost van het inschrijvingsgeld.

Groetjes

Bart Van den Broeck

Clubman
26-02-2006, 22:22
Zou het inschrijvingsformulier wat op de belcar site te downloaden is voor de Sprinters, een wettelijk afdwingbaar contract zijn ?

ttz als je het eenmaal afgeprint heb vanaf die publieke site, moeten ze je dan de inschrijving geven aan de prijs die er op staat ?

Bekijk het maar es goed !
Haal je rekenmachine boven
en weet me dan te zeggen of ik nou juist gekeken heb of niet.:rolleyes:

Raceboy
26-02-2006, 22:28
heb je het over dat voor de first race of het algemeen?

Clubman
26-02-2006, 22:46
heb je het over dat voor de first race of het algemeen?

First Race

en dan vergelijken met vol seizoen.

Tenzij IK scheel gezien heb :eek:

( ook niet onmogelijk )

Raceboy
26-02-2006, 23:40
als je heel seizoen rijdt krijg je altijd korting he

Clubman
26-02-2006, 23:57
als je heel seizoen rijdt krijg je altijd korting he

zeker van ?

het seizoen wordt opgegeven als 10 races.
de berekening is : 300 x10 =3000
een beetje korting : 2850 bij voorafbetaling + 2 x +/- 150 uitgespaard omdat
shake-down en launch inbegerepen is.
Als je snel betaalt : 2000. + shake down en launch.

In het sportreglement staat ; meeting = 1xtraining + tenminste 1 race .

Kijk nou op het formulier First Race.

Slechts ACHT MEETINGS
en 300 per MEETING.

8x 300 is nog altijd 2400 bij mij.
doe er nog 2x150 bij voor launch & shake down en je zit nog goedkoper.

Vandaar : volgens mij is een gepubliceerde "offerte" een afdwingbaar document. Wie kan dat confirmeren ?