PDA

View Full Version : Fia GT 1/24 Slotmeeting - Technisch Reglement voor de modelbouwers - en teamvorming.


Guido
04-12-2005, 15:45
Ha de mannen,

We hebben het er al in de thread betreffende de Slotmodelbouwmeeting van 16 december (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=11748) al een beetje over gehad, dus tijd om ook een inzicht te geven in het technische modelbouwgedeelte van het reglement, want ja, er is een heus reglement voor opgemaakt.

In deze thread komen enkel de modelbouwgerelateerde zaken aan bod. De rest van het reglement, zoals het verloop v/d wedstrijd ed., zall nog uitvoerig besproken worden tijdens de meeting van de 16de december.

Tevens zullen we in deze thread het vormen van de teams proberen te coordineren, zodanig dat we dat de 16de niet meer hoeven te doen. Initieel was er voorgesteld om 2 teams van 2 man te laten aantreden (evt. met een derde man). Maar aangezien het gaat over een koers van 6 uur! hebben we na intern overleg ervoor geopteerd om 2 teams samenstellen die bestaan uit 3 man. Eventueel in overleg met de organisator zou een 4de man - voor ons dan tenminste - mogelijk zijn. De exacte datum van de race ontgaat me even, maar ook dat zal wel door de organisator in deze thread bekend gemaakt worden.

Dus nog open vragen:
- kunnen teams van 4 man?
- dag van de race?

In de volgende posts vinden jullie een overzicht van het technisch reglement per item in diverse posts. (om het wat overzichtelijk te houden.) ;)

Guido
04-12-2005, 15:46
1.1 Algemene beschrijving.

Wagen van het type Fia GT/ JGTC , op schaal 1/24 , met rolling chassis en hard kunststoffen of resin koetswerk van het type schaalmodel in bouwkit.
Minimum totaal gewicht van de wagen : 185 g
Minimum totaal gewicht van het koetswerk : 55 g
Maximum totale breedte van de wagen : 88 mm
Minimum totale hoogte van de wagen aan het dak : 45 mm
Minimum grondspeling onder de complete wagen en op ieder ogenblik van de wedstrijd : 1,5 mm

Guido
04-12-2005, 15:48
Seizoen 2004-2005

GT (GT1)

Ferrari 575 Maranello GTC
Saleen S7 R
Corvette C5R
Maserati MC 12 GT1
Ferrari 550 Maranello
Lamborghini Murcielago R-GT
Lister Storm GT
Aston Martin DBR9
Porsche 911 GT2


N-GT (GT2)

Porsche 996 GT3 RS
Porsche 996 GT3 RSR
Porsche 996 Turbo
Ferrari 360 Modena GTC
TVR T400R


G2

Mosler MT900 R
Vauxhall Monaro
Nissan 350Z
Gillet Vertigo
Maserati Light GT 4200
Chrysler Viper GTS-R
Spyker C8 Spyder GT2 R
Lotus Exige 300RR
Viper Competition Coupe
BMW M3 GTR


G3

Porsche 996 GT3 Cup
Lotus Elise

Wordt vervolgd

Guido
04-12-2005, 15:49
Vervolg

Aanvullingen 2003 season (www.motorsport.com)

G2

Morgan Aero 8


Aanvullingen 2002 season (www.motorsport.com)

GT

Lamborghini Diabolo GT


G3

BMW M Coupé R
TVR Cerbera


Aanvullingen 2001 season (http://www.spa-francorchamps.be)

G2:

Marcos LM 600
Porsche Speedster
Lamborghini Diabolo
Renault Spider
Honda NSX


G3

Porsche 993 Supercup

Wordt vervolgd

Guido
04-12-2005, 15:52
Aanvullingen Belcar

Audi TT V8
Mazda RX7
Ultima GTR
Stealth B6 Mk1
Marcos Mantis
Venturi 400GT
Venturi 500LM
Venturi 600LM
Callaway Corvette
Clio V6 Trophy (?!? Verscheidene malen teruggevonden in GTB)
Saker Sprint GT


Toegelaten koetswerkgen JGTC:

Omdat de keuze in bouwkits in redelijk beperkt is, is er beslist om enkele JGTC auto’s die aan hetzelfde profiel beantwoorden toe te laten tot de 1/24 FIA GT klasse.

- Nissan Skyline R34 JGTC
- Toyota Supra GT JGTC
- Honda NSX JGTC

Guido
04-12-2005, 15:52
Het koetswerk moet zo goed mogelijk de werkelijkheid benaderen. Alle volgende onderdelen die meegeleverd zijn met de bouwkit, moeten gemonteerd worden:

- bumpers
- spiegels
- klinken
- uitlaat
- lichtblokken
- spoilers
- ruitenwissers

Extra’s zoals bijkomende mistlampen op de voorbumper zijn vrij te kiezen. Als ze geplaatst worden moeten ze wel in een behuizing zitten en ongeveer op de plaats komen waar ze op de 1:1 racewagen zitten. Het is niet toegelaten extra led’s te plaatsen in wat luchtopeningen of –happers vormen.

Het koetswerk moet verplicht een duidelijke race-livery (sponsors-stickers) en een startnummer hebben.
Als iemand beslist om een straatversie om te vormen tot een FIA GT race-versie, moet de meest vitale race-onderdelen ook monteren (denk maar aan venturi’s, achterspoilers, uitlaten, voorspoilers…). Het is bijvoorbeeld niet toegelaten de Revell Viper zonder al deze items in te zetten in deze race. Het is bijvoorbeeld wel toegelaten die items zelf te maken of over te nemen van een andere bouw-kit.

Guido
04-12-2005, 15:53
Om de realiteit zo dicht mogelijk te benaderen wordt er gewerkt met een zo volledig mogelijk interieur, en niet met enkel een minimalistisch lexan interieur uit één vorm gegoten. Het interieur van de kit wordt zoveel mogelijk gebruikt: het dashboard met stuur, de binnenspiegel, de rolkooi, de versnellingspook en de brandblusser zijn verplichte items die worden overgenomen uit de originele kit. Indien het om een omgebouwde straatversie gaat, wordt er verwacht om toch een eenvoudige rolkooi (bijvoorbeeld uit de staafjes die de onderdelen van de kit samenhouden of uit aangepaste rolkooi van een andere doos) en brandblusser (bij een Q-model interieur zit er altijd een extra brandblusser) aan te brengen.
Het interieur moet zodanig geplaatst zijn dat er geen enkel onderdeel van het chassis zichtbaar blijft door de ruiten.Uiteraard moet er een 1/24 piloot en zetel in de wagen geplaatst worden (bijvoorbeeld een Q-Model interieur). Lexan interieurschaaltjes met rijder, zetel, en brandblusser zijn makkelijk te krijgen bij: http://www.scaleracing-shop.de/. De interieuronderdelen staan onder Q-Model.

Guido
04-12-2005, 15:54
Bij de start de race moeten er minstens 2 voor- en 2 achterlichten werken op de wagen. Bij het einde van de race moet er minstens 1 voor- en 1 achterlicht werken. Voorlichten zijn ten allen tijde wit of geel, achterlichten zijn ten allen tijde duidelijk rood.
De verlichting van de wagens wordt zonder uitzondering geplaatst in de originele behuizing, de 1/24 zijn groot genoeg om alles mooi in te werken. Bijkomende verlichting (mistlampen, herkenningslichten) mogen bijgeplaatst worden op een zo realistisch mogelijk manier, naar het voorbeeld van de werkelijke racewagen.
Bij de start van de race mag er geen enkele led (die fungeert als voor- of achterlicht) aanraakbaar zijn van de buitenkant van de body. De led mag uiteraard zichtbaar zijn in de lichtblokken achter de glazen. Als er na een ongeval een deel van de wagen beschadigd is, en er bijvoorbeeld een glas van een koplamp verdwenen is, mag de led wel aanraakbaar zijn. De led moet echter wel in de originele behuizing blijven zitten.
De enige leds die aanraakbaar mogen zijn, zijn de eventuele (en niet verplichte) verkenningslichten op het dak.
De verlichting moet minimum 10 seconden blijven branden na het verlaten van de baan.

Guido
04-12-2005, 15:56
1.6 Chassis

1.7 Assen en wielen

1.8 Motor

1.9 Overbrenging

Deze onderdelen uit het Technisch Reglement gaan we nu nog niet toelichten omdat het standaard componenten betreft (zeg ik zo maar even voor de vereenvoudiging) waar we als modelbouwers op dit ogenblik nog maar weinig kaas van gegeten hebben, en waarbij de organisatie ons een helpende hand zal toereiken.

Deze punten komen zeker aan bod de 16de.

Guido
04-12-2005, 15:57
Wisselstukken zijn uiteraard toegelaten, maar die moeten aan dezelfde eisen voldoen als de onderdelen waarmee de race wordt gestart.
Deze onderdelen worden ook gecontroleerd tijdens de technische controle. Alle wisselstukken moeten los zijn, en mogen dus niet meer op het reserve chassis zitten.


AL DEZE PUNTEN WORDEN TELKENS ZORGVULDIG GECONTROLEERD VOOR DE RACE VAN START GAAT, ZODAT ER TIJDENS DE WEDSTRIJD GEEN DISCUTIE ONSTAAT OVER DE STAAT VAN DE WAGENS!

Guido
04-12-2005, 16:00
Dat is het voor wat betreft het Technisch Reglement.

Uit de vorige thread heb ik onthouden dat de volgende Paddockers willen meerijden:

- Sennake
- Pat
- Dragonfly
- Huudo

Nog te bevestigen:
- Juha
- Dominique

Het samenstellen van de teams kan beginnen. ;)

Bart.Vandecavey
04-12-2005, 21:21
Mag ik niet meedoen met een team? Ik krijg er meer en meer zin in om te racen... :(

Guido
04-12-2005, 22:27
Mag ik niet meedoen met een team? Ik krijg er meer en meer zin in om te racen... :(

We zullen nog even moeten wachten om te horen of 4 man per team mogelijk is. Indien dat het geval is, zal het wel mogelijk zijn denk ik. Nog even op bevestiging wachten dus. ;)

MFahrer
05-12-2005, 09:53
Heren,

Ik ben blij om te zien dat er zoveel interesse is... maar we gaan het (voorlopig) toch iets of wat moeten inperken... We hebben nu zeven potentiële deelnemers en ik zou het daarbij toch willen houden. Rekening houdend dat wij toch ook al met een man of acht zijn gaat het al redelijk druk zijn in mijn garage.

Laat jullie aub niet afschrikken door de duur van de race. Je gaat met ander materiaal rijden dan dat waar je in Essen mee gereden hebt, zowel qua wagens als qua controllers dus van kramp gaat er weinig sprake zijn... trust me. Je gaat volgens mij iedere keer kontent zijn als je "het stuur" weer kan overnemen! De race duurt in zijn geheel wel lang... maar daarvan rij je niet elke minuut natuurlijk... Je teamgenoot rijdt al manches, en er zijn manches waarin je helemaal niet rijdt natuurlijk (als we met 7 teams zijn en er zijn 4 banen, zijn er altijd 3 by), maar alles zal wel duidelijk worden de 16de!

Ik stel voor... als jullie met 7 man zijn... dat je toch drie teams neemt... 2 van 2 en 1 van 3... dat lijkt me een mooie verdeling! Ik stel dan wel 3 chassis ter beschikking. Met hoe meer teams we zijn (met hetzelfde aantal mensen)... hoe meer er in plaatsen kan verschoven worden, hoe meer plaatsen je hebt om voor te vechten en hoe groter het racegevoel is... geloof me vrij! Er kunnen dan ook drie mensen een leuke auto maken (hetgeen ook altijd aangenaam is natuurlijk).

Klein voorbeeldje van een race met 8 teams:

De eerste vier gekwalificeerde teams (met Piloot A) vertrekken samen vanop de grid voor een stint van 12 minuten. Er is drie minuten tijd om alle wagens terug in het park fermé te zetten en de volgende 4 op de tweede startrij te zetten, de racegegevens op te slaan en nieuwe gegs in het systeem in te geven). De tweede stint begint voor 12 min met de A piloten van team 5,6,7 en 8. Terug drie min om alles in goede banen te leiden, en dan vertrekken piloten B van de eerste vier teams... en zo verder natuurlijk... Met 7 of 6 teams komt het op hetzelfde neer... behalve dat er soms teams blijven rijden.

De datum voor dit evenementje is 11(12) of 18(19) februari. Verder deze week wordt de datum 100% vastegelegd. Ik zou alles graag zien doorgaan op een zaterdag, zodanig dat we na de race nog wat kunnen napraten (en wat pintelieren) zonder dat we de dag erna allemaal moeten werken. Voor andere mensen is het wel moeilijk om op zaterdag te kunnen rijden natuurlijk). Er zijn bij ons twee "zaterdagwerkers", maar vanavond verdelen we ons in teams en bespreken we de datum (eventueel kunnen die mannen eens een zaterdag verlof nemen natuurlijk).

Ik hoop dat er weer het één en het ander duidelijker is geworden! De mist trekt langzaam op! :D

:gas: groeten!


Gunther

MFahrer
05-12-2005, 10:36
Test: Een eerste (zeer rommelig) videootje van een testrace op mijn baan... Het was gewoon eens om te testen hoe goed een digitaal fototoestel videootjes opneemt... en wat je ervan ziet... Maar je hebt toch al eens een gevoel van snelheid en je ziet toch dat m'n werk van een paar maanden echt werkt!

Gelieve wel rechtsklik te gebruiken als je enkele keren wilt kijken (het gaat allemaal snel dus kan me wel voorstellen dat je het een paar keer wilt bekijken).

Je ziet aan het werk: Een nissan Primera 2.0GTe, een BMW 320i Group 5, een Chapparal 2D en de (verlichtte) BMW 635csi Marlboro die je misschien kent van op het modelbouwforum.

http://www.zippyvideos.com/6515534822540946/124testmovie/*mfahrer]124testmovie.mpg (17 mb)

G.

Guido
05-12-2005, 11:13
Heren,

...

De datum voor dit evenementje is 11(12) of 18(19) februari. Verder deze week wordt de datum 100% vastegelegd. Ik zou alles graag zien doorgaan op een zaterdag, zodanig dat we na de race nog wat kunnen napraten (en wat pintelieren) zonder dat we de dag erna allemaal moeten werken. Voor andere mensen is het wel moeilijk om op zaterdag te kunnen rijden natuurlijk). Er zijn bij ons twee "zaterdagwerkers", maar vanavond verdelen we ons in teams en bespreken we de datum (eventueel kunnen die mannen eens een zaterdag verlof nemen natuurlijk).

Ik hoop dat er weer het één en het ander duidelijker is geworden! De mist trekt langzaam op! :D

:gas: groeten!


Gunther

Als ik even wat feedback mag geven op de datum. Als ik het goed voorheb, zal de Ardenne Bleue rally gereden worden op 18 en 19 feb. Dus als het zou kunnen liefst niet dat weekend, want ik ben ook dit jaar weer van plan alle inter rallys in België te gaan bezoeken. ;)

MFahrer
05-12-2005, 11:16
Als ik even wat feedback mag geven op de datum. Als ik het goed voorheb, zal de Ardenne Bleue rally gereden worden op 18 en 19 feb. Dus als het zou kunnen liefst niet dat weekend, want ik ben ook dit jaar weer van plan alle inter rallys in België te gaan bezoeken. ;)

Daar wordt zeker rekening mee gehouden!

G.

Guido
05-12-2005, 18:17
Dat is het voor wat betreft het Technisch Reglement.

Uit de vorige thread heb ik onthouden dat de volgende Paddockers willen meerijden:



Update. We zijn tevens al aan de teamvorming begonnen. de teams zijn slechts een voorstel en zullen gefinaliseerd worden de 16de. ;)

Piloten bevestigd en teamvorming:
- Huudo : Team Paddock 1
- Juha : Team Paddock 1
- Sennake
- Pat
- Dragonfly
- Dominique

Piloten nog te bevestigen:
- Bart VDC

Dominique
05-12-2005, 23:56
Count me in ;)

MFahrer
06-12-2005, 08:20
Heren,

Gisteren avond op onze wekelijkse race-avond is de datum vastgelegd. Het wordt dus zondag 12-02-06. De exacte uren worden later nog meegedeeld.

Verder zijn gisteren bij ons ook de teams geloot, wat resulteert in:

Team1: Ben - Koen

Team2: Slim - Pieter => wagen (99.9%) Chevrolet Corvette C5R

Team3: Kristof - Bram => wagen (waarschijnlijk) Nissan Skyline R34 GT

Team4: Jo - Gunther


Er waren gisteren al teams die aan het uitmaken waren met wat ze gingen rijden. Ik zou hier graag een lijstje aanleggen met de voorkeurwagens van zowel jullie als ons teams... zodanig dat er geen twee exact dezelfde wagens op de grid staan.

Ik zie er al naar uit!

G.

MFahrer
06-12-2005, 09:01
Toch nog efkes kort replien... Er zitten bij "De Paddockers-teams" vier echte modelbouw-kunstenaars, hetgeen onderandere de recente "Toleman" en "300SL" topics overduidelijk bewijzen! Ik hoop dat jullie echt de tijd vinden om iets moois te maken om aan deze race te beginnen! Ik kijk echt uit om jullie team-projecten binnenkort te volgen!

Veel bouwplezier!

Gunther

Sennake
06-12-2005, 10:16
Gisteren avond op onze wekelijkse race-avond is de datum vastgelegd. Het wordt dus zondag 12-02-06. De exacte uren worden later nog meegedeeld.

Oei. Da's minder da. Ik had erop gerekend dat het een zaterdag ging zijn. Je redenering daaromtrent leek me dan ook erg plausibel en logisch. Bovendien zou ik zondag de 12e een rittensportwedstrijd gaan rijden :o De kans dat ik mee kan doen wordt dus zéér klein...

MFahrer
06-12-2005, 10:34
Aj... das wel moeilijk om met zo een grote groep voor iedereen te kunnen een event te kunnen organiseren... Ik dacht dat het ver genoeg op voorhand ging zijn... maar blijkbaar niet...

Het feit dat het op zondag wordt gereden... komt door ons "zaterdagwerkers" en door vrouwlief... Normaal gezien zou ik de race laten doorgaan van BV 14 - 22 u... dat zou nog lukken voor één zaterdagwerker... maar vrouwlief kwam gisteren met het (begrijpelijke) argument dat we al redelijk kabaal maken met 8... en als we met 15 man gaan zijn dat onze 7 maand oude zoon niet veel zal slapen 's avonds... Dus de race zou beter gereden worden tot 20u. en iets vroeger beginnen.

---

Laatste poging om voor iedereen goed te doen... (ik zou graag Sennake erbij hebben). Gaan er mensen die op de deelnemerslijst staan op wintersport in de Krokusvakantie of hebben in die weekends rittensport of willen een rally of race bijwonen? Met familiefeesten hou ik geen rekening hé! Dus is iedereen hier nog vrij op zondag 26/02 of 05/03? Gelieve zo snel mogelijk te antwoorden zodat ik deze data aan mijn groep kan voorleggen! Ik probeer ook nog om één van die zaterdagen los te peuteren van bepaalde jongens!

G.

Dominique
06-12-2005, 23:01
Dus is iedereen hier nog vrij op zondag 26/02 of 05/03?
G.
OK voor mij. Ik begrijp volledig het argument om junior niet te veel wakker te houden.

Sennake
06-12-2005, 23:13
Die data zijn voorlopig nog vrij bij mij. Maar : onze jaarlijkse ledenvergadering zal rond eind februari-begin maart vallen, dus zonder risico zijn die data niet.

Guido
06-12-2005, 23:56
Dit wordt nog knap lastig...

Wellicht door het feit dat we in eerste instantie "ja" gezegd hebben, ervan uitgaand dat we "eens ne keer" gingen komen slotten. Achteraf blijkt dat we "ja" zeiden tegen een deftig georganiseerde koers met meerdere teams, met alle gevolgen vandien qua inpassing in al de verschillende agenda's.

Een zondag is per definitie lastig voor mij om lang op voorhand vast te leggen. Ik zit nogal eens in het buitenland voor het werk en als dat het geval is, dan is het op zondag vertrekken. Die data weet ik echter nooit langer dan een maand op voorhand...

Misschien toch maar beter eens gewoon "ne keer" komen slotten? Als we de smaak dan te pakken krijgen, kunnen we alsnog beginnen denken aan een echte koers.

Ik weet natuurlijk wel dat je heeel graag zou willen om ons te laten proeven van een échte race, maar bon, 't moet ook allemaal te organiseren vallen, nietwaar.

Misschien moeten we knoop maar doorhakken op de meeting van de 16de. ;)

MFahrer
07-12-2005, 08:32
Ik zou het echt jammer vinden moest het event niet doorgaan... ten eerste omdat het zeer plezant zou zijn, en ten tweede omdat ik enorm benieuwd ben hoe jullie aan de opdracht (onderling keuze van wagen, samen werken, die interieurtjes maken zoals ze horen) zouden aanpakken... er moet toch een datum te vinden zijn waar de meesten zich kunnen naar schikken... Ik ben zo benieuwd om jullie prachtige racers aan de start te zien verschijnen!

Eén van de eerste voorgestelde data was mogelijk op zaterdag (kunnen we ook tot 8u rijden en eventueel de tweede piloot na zijn werk laten invallen hé) hé... Effe bekijken... Hoe rapper we iets vastleggen... hoe makkelijker er rond te schikken valt hé... dus liever vóór de 16de

G.

MFahrer
07-12-2005, 08:33
Dus liefst 11/2 hé!

MFahrer
07-12-2005, 08:47
Ook eerste wagen is (zo goed als zeker) beslist:

In optie rijden Jo en ik met:
http://www.racingforever.com/Html/endurance/gt/Spa_24h_racepictures.jpg
GIESSE Ferrari 575 GTC (maar dan met startnummer nummer 13)

Dit ter info... en om jullie nog meer goesting te doen krijgen! :gas:

G.

Dominique
07-12-2005, 21:12
Ik zit hier te bedenken: als het werkelijk zo lastig is om op zaterdag een 6-uren race te organiseren, waarom dan geen 2 of 3 uren? Dan kunnen we dat in de late namiddag plannen, voor de meesten is een zaterdag (meestal) geen probleem, en junior kan op tijd zijn bed in.
Zelfs een zondagvoormiddag zou dan nog te regelen vallen voor de zaterdagwerkers.
Het gaat tenslotte enkel om het plezier van het slotten en geen competitie, nietwaar? Ik lig er niet wakker van dat het een race is van bv 2 ipv 6 uren.
Wat denken jullie hiervan?

Dragonfly
08-12-2005, 00:10
Ben wel voor het idee van dominique te vinden. Bij mij zou het gewoon voor de leute zijn van het model te bouwen en daar dan mee te racen.
misschien kunnen we gewoon de gene die wille rijde een car laten bouwen en dan gewoon iets doen met manche's van 20 min en dan e finale van 40 min ofzo hé kunnen der meer mensen iets bouwen :)

Guido
08-12-2005, 00:14
Ben wel voor het idee van dominique te vinden. Bij mij zou het gewoon voor de leute zijn van het model te bouwen en daar dan mee te racen.
misschien kunnen we gewoon de gene die wille rijde een car laten bouwen en dan gewoon iets doen met manche's van 20 min en dan e finale van 40 min ofzo hé kunnen der meer mensen iets bouwen :)

Ben ook wel voor het idee te vinden om evt. beperkter te rijden. Echter, vergis u niet, er zijn maar 3 chassis ter beschikking, dus ongeacht het aantal paddockers, we zullen altijd in team rijden ;)

Maar zoals gezegd, het hoeft niet per se een 6-uren race te zijn.

Sennake
08-12-2005, 08:15
Vind ik als kennismaking wel een goed idee eigenlijk.

MFahrer
08-12-2005, 09:05
No problemo... ik wou er gewoon voor zorgen dat het een beetje de moeite was dat jullie de afstand reden en de moeite deden om een slotcar te maken...

Inkorten kan uiteraard altijd... maar misschien is dat zelfs niet zo nodig... I,k laat zo snel mogelijk iets weten... maar tegen de 16de zou ik wel een datum en timing willen vastleggen dat jullie daadwerkelijk kunnen beginnen bouwen!

G.

Sennake
08-12-2005, 10:06
No problemo... ik wou er gewoon voor zorgen dat het een beetje de moeite was dat jullie de afstand reden en de moeite deden om een slotcar te maken...

Maak je daarover maar geen zorgen... Wij leggen dikwijls veel grotere afstanden af voor veel kortere evenementen... Als je al naar Huy rijdt om een modelleke te kopen, of naar Keulen, dan is Gent eigenlijk maar een boogscheut ver...

Guido
08-12-2005, 11:38
Maak je daarover maar geen zorgen... Wij leggen dikwijls veel grotere afstanden af voor veel kortere evenementen... Als je al naar Huy rijdt om een modelleke te kopen, of naar Keulen, dan is Gent eigenlijk maar een boogscheut ver...

... of naar Lille om een uurke of 2 naar enkele resinkitjes te loeren. :crazy:

:D We geraken er wel uit voor of op de 16de. ;)

Sennake
08-12-2005, 11:51
... of naar Lille om een uurke of 2 naar enkele resinkitjes te loeren. :crazy:

2 keer op dezelfde dag zelfs, als ik het goed voorheb? ;)

Dominique
08-12-2005, 13:21
ik heb al zottere dingen gedaan van mijn leven ;)

MFahrer
08-12-2005, 14:11
Zot zijn doet geen zeer hé!

De eerlijkheid gebiedt me ook te zeggen dat ik een echte endurance wou organiseren omdat het gewoon zo geestig is... die sfeer is altijd supergezellig... en iedereen rijdt iets voorzichtiger dan bij sprintraces... het racen in het donker...

Ik heb net een rij-schema opgesteld voor 7 teams... met een cyclus van 7 stints van 12 minuten... dus het worden twee of drie cycli. Als we twee cycli rijden dan rij je (in een team met twee) per persoon 48 minuten. We zien wel... :gas:

Ik ben gewoon zeeeeeeeeer benieuwd naar jullie auto's! Ik zal mij maar al een bavetje van junior reserveren!

Ik heb voor mijn team-presence kracht bij te zetten net iets leuks gekocht... zou'k het posten bij modelbouw? :D :gas: :crazy:

G.

Juha
08-12-2005, 18:32
Meneer probeert ons nu al te overtreffen. Huudo, kunnen wij een hospitality unit klaarzetten ipv. zo'n bestelwagentje zoals MFarher? Ik heb hier nog een circustent in 1/32 liggen. :D

We zullen zien na de 16e, ik probeer erbij te zijn.

Guido
08-12-2005, 21:56
Meneer probeert ons nu al te overtreffen. Huudo, kunnen wij een hospitality unit klaarzetten ipv. zo'n bestelwagentje zoals MFarher? Ik heb hier nog een circustent in 1/32 liggen. :D

We zullen zien na de 16e, ik probeer erbij te zijn.

hehe, dat hij maar zegt hoeveel vierkante meter op 1/24ste we ter beschikking krijgen. De unit is te vergelijken met de McLaren facilities ... :D :D

Als je vervoer voor de 16de zoekt, laat maar weten, dan regelen we wel iets. ;)

Juha
08-12-2005, 22:54
Pa komt mee dus ik geraak er (indien niet zal ik je wel mailen).

Vergeet niet onze pitcrew te verwittigen, die gaan we nodig hebben.:D

MFahrer
09-12-2005, 09:51
Ik probeer niemand te overklassen hoor... ik verwacht van jullie dat je mij (ons) ferm overklassen... Ik wil eens zien hoe jullie aan de start gaan staan... (daarom is een iets langere koers meer de moeite... dan wordt er rond de koers ook wat meer moeite gedaan... evt scenery opzetten, bekertjes voor podiumplaatsen en mooiste wagen). Derna ga ik jullie de oren van het hoofd zagen om te weten hoe je wat doet op modelbouwgebied... om zelf weer een hoop bij te leren!

Hebben jullie geen foto's van wat je daar allemaal bedoelt met jullie 1/24 facilities... Ben daar wel enorm benieuwd naar!

Enneuh... Pitcrew... er gaat zowiezo gesleuteld worden hoor! Dus... Maar dat bespreken we wel de 16de!

G.


Update carlist:

* Jo - Gunther: Ferrari 575 GTC Giesse
* Bram - Kristof: Nissan Skyline R34 JGTC
* Pieter - Slim: Chevrolet Corvette C5R

Juha
09-12-2005, 14:43
Vooral niet te veel bij voorstellen. ;)

Huudo staat in voor de wagen zelf, ik zal zien of ik iets kan vinden als omkadering.

Guido
09-12-2005, 23:04
Juha en Huudo zouden met deze auto willen aantreden:

Rallyfoto.be/Huudo.com Mugen NSX

gebaseerd op deze kit:
http://www.sennake.be/tamiya_1_24/24193m.jpg

Dus met eigen sponsoring en ditto livrey. Kan onze inschrijving bevestigd worden? ;) Voor het overige moet er niks verwacht worden owv geen tijd. Onze facilities bestaan vooral in onze gedachten. :D :D

MFahrer
09-12-2005, 23:25
Update team en carlist:

* Jo - Gunther: Ferrari 575 GTC Giesse
* Bram - Kristof: Nissan Skyline R34 JGTC
* Pieter - Slim: Chevrolet Corvette C5R
* Juha - Huudo: Rallyfoto.be - Huudo.com Mugen NSX

Prachtige aanvulling aan het startveld heren! Geen VIper Huudo?

G.

Guido
09-12-2005, 23:45
Ik heb even de team omschrijving aangepast. ;)

Geen Viper! Om de kosten wat te drukken zouden we ons willen beperken tot een standaarkit. Eentje die goed past en waar geen conversiesets moeten bijgekocht worden om ze om te bouwen, met alle extra werk van dien. Dus een kosten/tijd analyse gemaakt en tot deze gemeenschappelijke conclusie gekomen.

Bovendien is een Viper nog altijd geen Merc, en mij volgende zou wel weer eens een Honda kunnen zijn. ;) Ge ziet, hij heeft voor alles een uitleg. :D :D

MFahrer
10-12-2005, 00:04
Hehe... enfin... ik vind het sjiek... en ik weet uit ervaring... een NSX is snel op slotgebied... zeeeer laag en lekker breed...

Trouwens jammer van de facilities... ik had nu echt gehoopt dat jullie daar (evt. gezamelijk) een "De Paddock" paddock gemaakt hadden... snif snif...

Ik had het graag gezien!

Trouwens... spooky... volgende week zie'k julle in levende lijve!

G.

Dominique
10-12-2005, 00:09
Trouwens... spooky... volgende week zie'k julle in levende lijve!

Ja, pas maar op! Het zou nog wel eens lelijk kunnen tegenvallen :D
Ik dacht er aan om een Nissan 350Z in te zetten. De Calsonic 2004 lijkt me wel wat. Iemand die me hier in kan volgen? (Ik heb nog geen team-mate).

Juha
10-12-2005, 00:28
Huudo en ik hebben zo'n beetje last van "tijd te kort", dus niks facilities. :(

Sennake
10-12-2005, 00:34
Ja, pas maar op! Het zou nog wel eens lelijk kunnen tegenvallen :D
Ik dacht er aan om een Nissan 350Z in te zetten. De Calsonic 2004 lijkt me wel wat. Iemand die me hier in kan volgen? (Ik heb nog geen team-mate).

Count me in :)

MFahrer
10-12-2005, 10:08
Als ik het goed voor heb is dit nu de correcte lijst.

Updadte van team en carlist:

* Jo - Gunther: Ferrari 575 GTC Giesse
* Bram - Kristof: Nissan Skyline R34 JGTC
* Pieter - Slim: Chevrolet Corvette C5R
* Juha - Huudo: Rallyfoto.be - Huudo.com Mugen NSX
* Dominique - Sennake: Nissan 350Z Calsonic

Er zijn vijf van de zeven teams gekend en er is nog geen enkele Porsche ingeschreven...Wat is Fia gt nu zonder Porsches?

Verder heb ik via via vernomen dat het laatste team van bij ons (Ben en Koen) met een Vitaphone Saleen S7R aan de start zouden willen komen... maar dit is nog niet bevestigd...

Zou Dragonfly de eer van de Stuttgartse paarden hoog houden?

G.

Dragonfly
10-12-2005, 15:56
Ik zal dat deel wel op mij pakken. Zal ofwel met GT3RS ofwel met 993 GT2 starten, moet nog ff kiezen :) nen GT1 mag ni zeker ?? ;)

MFahrer
10-12-2005, 18:19
Nopez... GT1 is een klasse te hoog en is ouder dan heeft tussen 2001 en 2005 niet mee gereden...

Ben benieuwd... please maak nen GT3RS!

G.

Dragonfly
11-12-2005, 00:41
nog 1 stom vraagske :) moet de livery echt bestaan en in FIAGT hebben meegedaan of mag je zelf een ontwerpen :D (nog niet zeker maar normaal start ik met een RS :gas: )

MFahrer
11-12-2005, 09:36
Moet geen echte zijn... al vind ik echte liveries persoonlijk altijd leuker... er zijn tegenwoordig zo veel mooie echte liveries te krijgen! Denk maar aan Seikel, Chereau, Freisinger...

G.

Guido
11-12-2005, 21:37
Moet geen echte zijn... al vind ik echte liveries persoonlijk altijd leuker... er zijn tegenwoordig zo veel mooie echte liveries te krijgen! Denk maar aan Seikel, Chereau, Freisinger...

G.

euh, toch even wat het enthoesiame temperen misschien. Wat je zegt klopt natuurlijk wel allemaal... vanuit het standpunt van een echte slotter. Waar wij als bouwers nu tegenaan kijken, is een investering van een kit - vermits niet te halen uit eigen stock. Als we daarenboven ook nog eens moeten investeren in een conversie-set, een decalsheet enz. dan wordt loopt het allemaal erg snel op. Zeker omdat het voor ons om een eenmalige race zal gaan en de kit quasi niet te recupereren zal zijn achteraf in een gewoon model.

Laten we het concept vrijdag maar eens ten gronde uitdiepen. ;)

MFahrer
12-12-2005, 08:26
Je bent uiteraard compleet vrij om te doen wat je wil hé met die decals... alleen vind ik persoonlijk echte liveries leuker... da's alles hoor!

Misschien ook omdat ik niet echt eigen kleuren heb...

We klappen vrijdag wel! Als er nog vragen zijn... waar ik best op voorhand iets van weet... laat het me maar weten hé!

Groeten

G.

MFahrer
15-12-2005, 09:59
Jaja... morgen is't zo ver... ben toch eens benieuwd ze...

Ik breng wat materiaal mee... losse chassis, losse interieurschaaltjes... en een paar lichtsetjes als ik er vanavond kan kopen in Jette...

Ik breng natuurlijk ook wat complete wagens mee...

Brengen jullie ook een beetje lekkers mee? Gewoon om me eens te doen kwijlen?

G.

Clubman
15-12-2005, 10:07
heb ik effe spijt dat ik niet kan komen kijken

Guido
15-12-2005, 18:43
Jaja... morgen is't zo ver... ben toch eens benieuwd ze...

Ik breng wat materiaal mee... losse chassis, losse interieurschaaltjes... en een paar lichtsetjes als ik er vanavond kan kopen in Jette...

Ik breng natuurlijk ook wat complete wagens mee...

Brengen jullie ook een beetje lekkers mee? Gewoon om me eens te doen kwijlen?

G.

awel, 't is omdat gij het zijt. ;)

A.J.
15-12-2005, 21:39
Brengen jullie ook een beetje lekkers mee?

De keuken is open tot 21u30 :D

Dominique
15-12-2005, 21:57
Brengen jullie ook een beetje lekkers mee? Gewoon om me eens te doen kwijlen?

De keuken is open tot 21u30 :D

Niet te interpreteren als: als je iets wil om op te kwijlen, moet je bij Andy zijn ... :no:
:D

Guido
15-12-2005, 22:07
De keuken is open tot 21u30 :D

:applaus:

Nismo
16-12-2005, 01:34
Huudo,vraag aan Andy of de tafels niet te veel wiebelen :+ :p :+

Grtzzzzzzz Nismo :o

MFahrer
16-12-2005, 09:55
Jaja... gisteren nog wat lichtsetjes en zo kunnen kopen... Ik ga goed uitgerust naar Zolder rijden vanavond... alhoewel uitgerust... het was 2u deze nacht toen ik terug kwam uit Jette... en de wekker ging om 6.20u deze morgen... en junior had mij ook een paar keer nodig voor z'n tuutje deze nacht... pfffft...

Ik breng mee vanavond:

- los chassis (miscchien 2)
- 3 lichtsetjes
- enkele lexan-resin interieurtjes
- Gebouwde wagens: Merc 190, BMW 635 en Audi Quattro
- Goede luim

Moest je nog iets bedenken waar je iets van wil weten... let me know...
Ik ben echt benieuwd om eens een paar van jullie kunstwerken irl te zien...

Das goed om weten van de keuken! Is de toog langer open? :+

Het zal bij mijn niet op de minuut acht uur zijn eer ik er ben vanavond... Ik kom van Gent hé!

Tot dan!

G.

MFahrer
16-12-2005, 11:17
Trouwens...

Kleine in team spy-pic...
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/575detail2.jpg
Meer laat ik er niet over los... hehe

:gas:

G.

Bart.Vandecavey
16-12-2005, 11:46
Ik ben echt benieuwd om eens een paar van jullie kunstwerken irl te zien...

Tja misschien kunnen ze hier gewoon heel goed foto's nemen hé :p

Guido
16-12-2005, 15:58
...

Het zal bij mijn niet op de minuut acht uur zijn eer ik er ben vanavond... Ik kom van Gent hé!

Tot dan!

G.

Maar wat vroeger vertrekken dan - we beginnen om 20.00 stipt, de laatste betaald een rondje. :D :D

Grapje natuurlijk, we zien je wel arriveren. :bye:

Juha
16-12-2005, 16:19
Maar wat vroeger vertrekken dan - we beginnen om 20.00 stipt, de laatste betaald een rondje. :D :D

Hollandse chauffeur bellen, dan ben ik daar om 18 uur, als het toch gratis is. :+

MFahrer
17-12-2005, 10:45
Over Antwerpen bleek het dus goed te lukken... Op 58 min stonden we naast het circuit hier... :gas:

Heren, het was een aangename kennismaking voor mij... want zo'n dingen kunnen enorm tegenvallen... Ik zie echt uit naar het verdere verloop ivm de eerste Paddock Slotrace...

Ik hoop dat jullie er hetzelfde over de denken!

Na jullie ideeën te horen van gisteren... ben ik nog meer benieuwd om te bouw van jullie wagens te volgen!

Ik had beloofd enkele links te posten ivm het slotracen en de te gebruiken stukken:

Deze shop verkoopt de interieurtjes (kijk bij Q-model), en sakatsu velgen (iemand had me dat ook gevraagd)
http://www.scaleracing-shop.de/

Dit is de winkel in Jette waar de lichtsetjes (en ons chassis en heel van van ons Fly's) van komen...
http://www.freezslot.be (http://www.freezslot.be/Dutch/default.php)

De resin Viper waar we het gisteren over hadden:
http://slotracinglemans.com/data/list_models.php?carid=44

:gas: Groeten

Gunther

Juha
17-12-2005, 12:02
En het rondje, dat was voor Huudo. Om 20 uur stipt was er 3 man, sennake, mijn pa en ik. :D

Eerst nog eens het kunstwerk van Dominique:
http://img.photobucket.com/albums/v702/rallyfoto/mod1.jpg

Sennake had zijn "ouwe brol" meegebracht
http://img.photobucket.com/albums/v702/rallyfoto/mod2.jpg

en brak daarna nog de Sauber van Huudo uiteen, "zat dat al los?" :D
http://img.photobucket.com/albums/v702/rallyfoto/mod3.jpg

Het werk van Mfharer dan
http://img.photobucket.com/albums/v702/rallyfoto/mod4.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v702/rallyfoto/mod5.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v702/rallyfoto/mod7.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v702/rallyfoto/mod8.jpg

Heel interessant. We onthouden vooral dat Huudo de wagen gaat volstampen met kabeltjes en lampjes om een excuus te hebben als we niet winnen. :D

Uiteindelijk zijn de laatsten huiswaarts gekeerd rond 1 uur.

Juha
17-12-2005, 12:06
http://img.photobucket.com/albums/v702/rallyfoto/mod9.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v702/rallyfoto/mod10.jpg

Juha
17-12-2005, 13:41
En we hadden het gisteren over de Maseratie MC12. Je moet geen Enzo's verbouwen, Fujimi maakt hem blijkbaar.

MFahrer
17-12-2005, 14:50
Is wel goed nieuws natuurlijk... Zou ook een superkeuze zijn... De MC12 op 1/32 is ook een zeer goed concept!

Is Dragonfly uiteindelijk nog gepasseerd?

G.

Pat
17-12-2005, 15:47
Maar wat vroeger vertrekken dan - we beginnen om 20.00 stipt, de laatste betaald een rondje. :D :D

:bye:

Dan zullen we drinken, zeven dagen lang, dan zullen we drinken, niet alleen !

Onzen Huudo had over deze post natuurlijk niets gezegd gisteravond ...
Wie moet hier nu eigenlijk eenen betalen ... ? :D :D :D

Guido
17-12-2005, 16:15
Mooi verslagje Juha! En ja het rondje was voor mij :D :D

't goed om eens samen te zitten, zo hebben we een goed idee gekregen van waar we tegenaan staan te kijken. En ik moet zeggen dat ik het niet onaardig vind.

Nu is't een kwestie van alle gerief bij elkaar te rapen en te beginnen. Ik had er al wat zitten op nadenken op voorhand en bleek toch in de goede richting te zitten. Allez hup, we kunnen eraan beginnen. ;)

Guido
17-12-2005, 16:16
...

Onzen Huudo had over deze post natuurlijk niets gezegd gisteravond ...
Wie moet hier nu eigenlijk eenen betalen ... ? :D :D :D

dan hebt ge niet goed gevolgd gisteren. de eerste die we gedronken hebben nadat ik binnenkwam, heb ik achteraf netjes met mijne croque betaald. ;) :D

Sennake
17-12-2005, 16:26
dan hebt ge niet goed gevolgd gisteren. de eerste die we gedronken hebben nadat ik binnenkwam, heb ik achteraf netjes met mijne croque betaald. ;) :D

Tedju, dat ik dat nu pas weet, dat je bij den Andy moogt betalen met croque's... :+

Dragonfly
17-12-2005, 18:30
Is wel goed nieuws natuurlijk... Zou ook een superkeuze zijn... De MC12 op 1/32 is ook een zeer goed concept!

Is Dragonfly uiteindelijk nog gepasseerd?

G.

miljaar , rast vergeten en mijne frank valt nu pas.:o
zijn er nog speciale dingen dat ik moet weten om mijn model te bouwen :D

MFahrer
17-12-2005, 20:12
Wel... toen ik het onderwerp "Porsche" aansneed... werd er voorgesteld te wachten tot jij er was... en we zijn er eigenlijk niet meer op terug gekomen...

Gewoon ter info... Porsches zet ik op specifieke chassis... (owv de veel kortere wielbasis)... de motor ligt ook anders op het chassis (gisteren had ik er ook zo eentje mee) dus moet er ook anders gesneden worden in het lexan interieurschaaltje. Porsches hebben ook hun specifieke schaaltjes... (had ik ook mee)...

Maar check es mail als je wil Dragonfly... heb enkele dagen geleden mail gestuurd over GT3RS...

Groeten uit Gent

G.

Nismo
17-12-2005, 22:50
Zo te (horen)lezen is het daar ne gezellige boel geweest. Ik was graag eens langs gekomen,maar de omstandigheden zaten een beetje tegen.

Prachtige foto's :applaus: ,de camera was deze keer dan toch niet ergens op de kast blijven liggen.

Grtzzzzzzzz Nismo :gas:

Guido
17-12-2005, 22:52
Ik heb een vraag ivm onze NSX.

Bij de NSX zit de motor achteraan en is bereikbaar langs het achterraam. In de straatversie zit ie onder een cover en is niet zichtbaar, bij de race-versie wel. De Tamiya kit wordt trouwens met volledige motor geleverd. Wat moeten we hier nu mee doen? Moet de bovenkant van de motor zichtbaar zijn, of mag deze venster gewoon zwart gespoten worden? Als de motor dient zichtbaar te zijn, wil dat natuurlijk zeggen, een fors meergewicht... :D

MFahrer
19-12-2005, 10:03
Huudo: Je vraag is beantwoord in je team NSX thread.

Enkele fotootjes om de goesting nog meer aan te wakkeren...
http://www.slotracinglemans.com/gallery/LMS2004R5/images/R5-2004%20-%2006.jpg

http://www.slotracinglemans.com/gallery/LMS2004R5/images/R5-2004%20-%2038.jpg

http://www.slotracinglemans.com/gallery/LMS2004R5/images/R5-2004%20-%2039.jpg

http://www.slotracinglemans.com/gallery/LMS2004R3/images/R3%20-%2017.jpg

G.

MFahrer
19-12-2005, 13:33
Link naar de Francorchamps baan in aanbouw, waar we het vrijdag over hadden:
Spa (http://www.slottrack.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1266&postdays=0&postorder=asc&start=0)

G.

Clubman
19-12-2005, 15:07
Link naar de Francorchamps baan in aanbouw, waar we het vrijdag over hadden:
Spa (http://www.slottrack.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1266&postdays=0&postorder=asc&start=0)

G.

Zonde dat er niet wat meer hoogte verschil in zit !

tenminste de Raidillon dan toch : HET HOOGTEPUNT van een rondje Spa.

Guido
19-12-2005, 15:43
Zonde dat er niet wat meer hoogte verschil in zit !

tenminste de Raidillon dan toch : HET HOOGTEPUNT van een rondje Spa.

Zonder exact te weten hoe lang deze baan is, zou een replica van Spa op 1/24ste zo'n 250 - 270 meter lang moeten zijn en slechts een dikke 20 à 25 cm breed, denk ik... daarop kunt ge dus niet bollen als ge 6 slots naast elkaar wilt leggen.
Waarmee ik wil zeggen, de beschikbare fysieke oppervlakte is een beperkende factor en ik vraag me trouwens af, als het fel bergop zou gebouwd worden, of de trafos dat dan getrokken krijgen...?

MFahrer
21-12-2005, 08:49
Trafo's zouden dergelijke hoogteverschillen zeker trekken... bij zo'n banen worden echt wel zeer zware regelbare en gestabilisseerde voedingen gebruikt...

Zo'n motortje waar wij mee rijden trekt zeer max tussen de 2 en de 2.5 amp... de zwaardere motors trekken uiteraard meer amp. Maar voor mijn baan heb ik twee regelbare voedingen (1 per twee lanes) die elk regelbaar zijn tussen de 6 en de 36 volt (ideaal voor kinderen om alles wat rustiger aan te kunnen zetten) en die konstant 10 Amp kunnen geven... je trekt die dus absoluut niet leeg hoor...

Wat die hoogteverschillen betreft... het moet mogelijk zijn om de MDF zo te plooien zonder dat er echt te veel kracht op komt... en de rijders moeten ook nog hun wagens zien hé...

---

Nog wat verdere race-info:

Wat ik voorlopig kan voorleggen over de race:

- Datum: 11/02/2006
- Duur race: waarschijnlijk 5 uur (waarschijnlijk 15u – 20u)*
- Duur stints: 12 minuten
- Geschat aantal ronden dar er zal gereden worden per team (zonder pech): 1300
- Punten toegekend op 1/3, 2/3 en einde van de race
- Concours d’ élégance voor de race met uitreiking beker mooiste wagen
- Uitgebreide technische controle voor de start
- enkele uren voor de wedstrijd van start gaat, gaat de baan open voor de vrije trainingen (evt met "aperitiefje" à la Leffe... en een broodje)

*wijzigingen in het aantal uren kunnen nog doorgevoerd worden... maar dit is het minimum...

Teams:

Teams die al een keuze gemaakt hebben:

Jo - Gunther: Ferrari 575 GTC Giesse
Pieter - Slim: Chevrolet Corvette C5R
Juha - Huudo: Rallyfoto.be - Huudo.com Mugen NSX
Dominique - Sennake: Nissan 350Z Calsonic
Dragonfly – Pat: Porsche GT3RS

Teams waar er voorlopig enkel geruchten over circuleren:

Ben – Koen: Saleen S7R? Porsche GT2? Porsche GT3RS?
Bram – Kristof?: Nissan Skyline R34? Toyota Supra GT?

Clubman
21-12-2005, 15:53
Zonder exact te weten hoe lang deze baan is, zou een replica van Spa op 1/24ste zo'n 250 - 270 meter lang moeten zijn en slechts een dikke 20 à 25 cm breed, denk ik... daarop kunt ge dus niet bollen als ge 6 slots naast elkaar wilt leggen.
Waarmee ik wil zeggen, de beschikbare fysieke oppervlakte is een beperkende factor en ik vraag me trouwens af, als het fel bergop zou gebouwd worden, of de trafos dat dan getrokken krijgen...?

Ok , natuurlijk kan je Spa niet 100% op schaal maken.:+

Maar het relief tussen source en raidillon er in steken zou toch SUPER zijn.
En natuurlijk moet dat ook niet het werkelijke hoogteverschil weergeven:cool:

En nog een fijn idee à la MFahrer : in de Source alle rijlijnen héél erg dicht bij elkaar laten komen , zodat je daar echt flink in de remmen moet gaan ! Net echt ! :eek:

Juha
21-12-2005, 23:01
Teams die al een keuze gemaakt hebben:

Jo - Gunther: Ferrari 575 GTC Giesse
Pieter - Slim: Chevrolet Corvette C5R
Juha - Huudo: Rallyfoto.be - Huudo.com Mugen NSX
Dominique - Sennake: Nissan 350Z Calsonic
Dragonfly – Pat: Porsche GT3RS

Teams waar er voorlopig enkel geruchten over circuleren:

Ben – Koen: Saleen S7R? Porsche GT2? Porsche GT3RS?
Bram – Kristof?: Nissan Skyline R34? Toyota Supra GT?
Ik tel 5, misschien 7 wagens, er zijn toch maar 4 lanes? Moeten we ons kwalificeren in Le Mans stijl? :D

MFahrer
22-12-2005, 08:49
Omdat je op geen enkele lane perfect even snel kan rijden (is op geen enkel slotcircuit mogelijk)... hebben jij en je team-maat elk 2 minuten om je te qualificeren op een lane naar keuze... simple as that...

In dit geval zal de wedstrijd zelf worden verdeeld in manches van de eerst vier gekwalificeerden... in de tweede manche vertrekken van op de tweede startrij de laatste drie... samen met de wagen die op lane 4 moet rijden volgens het schema. Dit schema wordt verder gevolgd tot elk team evenveel maches op elke baan heeft gereden... Je team rijdt dus in deze vijf uurse drie keer op elke baan...

G.

MFahrer
25-12-2005, 12:37
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/bastos031.jpg

;)

Guido
25-12-2005, 23:02
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/bastos031.jpg

;)

éla makker, als je wil dat wij wat 'in progress' foto's gaan tonen van onze werkzaamheden, dan zal je zelf toch ook wat meer fotomateriaal moeten posten van de bolide waarmee jullie gaan rijden. Met een close-up van de neus en de achterkant ga er dan toch niet vanaf komen hoor. Da's een beetje te kort door de bocht. ;) :D :D

Pat
27-12-2005, 01:49
Weet er iemand waar of hoe een body van een Porsche GT3RS vast te krijgen ?
Blijkbaar kan je hier alleen maar verder met een Tamiya + transkit ...

Indien niet te vinden kunnen we ons eventueel wenden naar Skyline of Nizmo (indien toegelaten ...).

MFahrer
27-12-2005, 15:39
GT3RS is enkel in Tamiya + transkit te krijgen en in volledige resin...
Anders reden wij ook met een GT3RS... nu dus met de 575...

Het is uiteraard toegelaten om nog voor een andere body te kiezen... zolang hij maar in de lijst met toegelaten wagens staat... ALs onze 575 niet goed genoeg is... (lees: veel te zwaar) dan rijdt mijn team ook met een Porsche GT2 hoor...

Wat het 575 project betreft... binnenkort wordt er een thread gestart..

G.

Pat
27-12-2005, 20:25
Het is ondertussen een tijdje geleden dat we nog iets hoorden van mijne copain Dragonfly.
Ik kreeg ook geen reactie op een privat mailtje van gisteren ...

Dominique
29-12-2005, 12:51
Het wordt plotseling wel heel erg stil rond de slotrace. Voor zover ik kan nagaan zijn wij het enige team dat aan het bouwen is? Hoe is de situatie nu in het kamp van Huudo en Juha enerzijds, en Pat en Dragonfly anderzijds?

MFahrer
29-12-2005, 13:19
Ik vraag het me ook af...

In mijn kamp liggen de werken eventjes stil omdat er voor vanavond nog veel moest gebeuren om de Group A's klaar te stomen...

G.

Dominique
29-12-2005, 14:10
na intern beraad hebben wij besloten om verder te gaan met de bouw van de Nissan. Wij gaan dus door.

MFahrer
29-12-2005, 15:06
Gelukkig...

Huudo neemt de draad ook wel terug op hoop ik...

G.

Sennake
29-12-2005, 15:07
na intern beraad hebben wij besloten om verder te gaan met de bouw van de Nissan. Wij gaan dus door.

Ik denk dat vooral de deadline de meeste kandidaten Paddockers "killt". Wij komen uit de stal van de klassieke modelbouwers die alles piekfijn in orde willen hebben en die zich meestal geen tijdslimiet laten opleggen. Ik denk dan ook dat de deelname vanuit De Paddock alleen verzekerd kan worden als de meeting naar achteren geschoven wordt in de tijd. En de shakedown in januari is sowieso niet haalbaar. Zolang onze live quiz op de agenda staat, gaat alle vrije tijd naar het voorbereiden hiervan en kunnen de meesten onder ons zich niet permitteren om zich op iets anders te concentreren.

Dus mijn voorstel is om de meeting (althans die waaraan wij zouden deelnemen) enkele maanden uit te stellen zodat we tijd genoeg hebben om zelfs eventuele tegenslagen op te vangen en allemaal met een prachtig concours d'elegance-model voor de dag te komen.

Anders vrees ik dat er misschien maar 1 Paddock-team aan de start zal staan...

Pat
29-12-2005, 20:23
Voilà de nieuws van den equipe Dragonfly - Pat ...

Ikke denken den Dragonfly zitte nu aan den après-ski in den Autriche en de bouwen en speeten van de carros is de minste van zenne probleem.

Heeft 'm gelijk of heeft 'm gelijk ... :+

Dominique
29-12-2005, 20:29
Voilà de nieuws van den equipe Dragonfly - Pat ...

Ikke denken den Dragonfly zitte nu aan den après-ski in den Autriche en de bouwen en speeten van de carros is de minste van zenne probleem.

Heeft 'm gelijk of heeft 'm gelijk ... :+
Dus ik mag gerust stellen dat jullie je serieus moeten reppen om de daedline nog te halen. Het voorstel van Sennake wordt waarschijnlijk de enige uitweg om er voor te zorgen dat het aantal teams blijft behouden.
Wat denkt de rest hiervan?

MFahrer
30-12-2005, 13:10
Ik wil het geheel inderdaad verleggen hoor... geen probleem...

Maar we hebben dan wel een vaste datum nodig... dat iedereen weer kan dan...

Voorstellen... April ergens?

G.

Juha
30-12-2005, 13:16
1-2 rij ik rally, 8 zit ik in Tielt (en huudo ook), 9 in Henegouwen, 22 in Komen, 29-30 in Jambes (huud ook). Dus het enige wat daar kan is 16-17, wat mij heel goed uitkomt.:)

MFahrer
30-12-2005, 14:14
Kan ook in mei natuurlijk... misschien kunnen we de boel dan buiten zetten...
Kunnen de deelnemende teams enkele data in april en mei opgeven die nog openliggen... zo kunnen we weer iets afspreken...

Ik denk erover om de elfde februari hier voor ons vaste rijders toch te laten doorgaan... de teams te ontbinden... zo kan iedereen met z'n eigen wagen rijden... en hebben wij ons evenementje nog! :gas:

G.

Sennake
30-12-2005, 14:21
Dus het enihe wat daar kan is 16-17, wat mij heel goed uitkomt.:)

Het weekend is wel 15-16 april eh. Mijn voorstel is dus : 15 april. Kunnen alle Paddock-kandidaten die dag eens bekijken en indien hij nog vrij is, alvast reserveren voor de slotcar-meeting?

Als het mei wordt, kunnen wat mij betreft alle zaterdagen nog. De kans dat we dan buiten kunnen racen is natuurlijk iets groter...

Juha
30-12-2005, 14:28
Mei kan helemaal niet voor mij, dan ben ik echt elke dag van het weekend weg.

Dominique
30-12-2005, 15:26
15 april is OK voor mij.

Guido
30-12-2005, 22:02
ik heb net even op de Huudo.com muurkalender gekeken en het weekend van 15 & 16 april lijkt race en rallyvrij te zijn, tenminste qua WRC, BKR, F1, FIA-GT! :D , WTCC en LMS, dus voor mij zou het dan ook wel lukken...

MFahrer
02-01-2006, 09:41
De 15de april zou voor mij ook lukken... woensdag hebben we weer race... dus ik leg die datum voor dan...

G.

MFahrer
03-02-2006, 13:24
Is 15 april nog goed voor iedereen? Geen familiefeesten gepland en zo? Dopen? Verjaardagen? Eerste of plechtige communicanten?

Aan de 'Nissan gang' hun progressie te zien, hebben zij er zin in! De wagen ziet er superknap uit! Ik zie al een "Concours d'élégance" finalist in die 350!

Voor de duidelijkheid... is er nog sprake van het derde team?


Groeten

G.

Dominique
03-02-2006, 13:29
Voor mij is 15 april geen probleem. Alle familiefeesten werden afgelast :D

xke
03-02-2006, 16:17
wil wel is komen zien dan maar heb dan wel het adres nodig

groetjes

diek

commanderke
17-02-2006, 18:51
bij mij idem.

Groeten

xke
23-02-2006, 13:22
of als ge nen piloot of 2 nodig hebt kan ik de gerry ook nog wel zover krijgen ;-)
ter versterking of gewoon voor wa technische bijstand

Guido
28-03-2006, 00:20
Voor de duidelijkheid... is er nog sprake van het derde team?


Groeten

G.

Het 2de team zal er niet bij zijn wegens technisch ko.

Wat is er gebeurd? Ben vanavond verder gegaan aan de NSX en wilde voor eens en altijd het diffuser probleem achteraan oplossen. Diffuser mooi op maat gezaagd, bijgeslepen en geschuurd. Ook het allerachterste stuk van het chassis werd op maat gemaakt om mee als steun te kunnen dienen voor de diffuser. Droog gemonteerd lukte het wel, maar eens de lijm overal aan en op was, wilde die weer niet meer mee. :mad: Dan heb ik een inschattingsfout gemaakt doordat ik de kas ondersteboven legde om de combinatie diffuser/chassis goed op de plaats te drukken achteraan. Opeens, krak/krak en het dak brak eraf. Een NSX heeft heeel fijne A-stijlen en die hadden er geen zin meer in. Ook de B-stijlen knakten daardoor af.... :fight: In een eerste reacte trok ik de combinatie diffuser/chassis er dan ook nog af, waardoor de diffuser loskwam en doormidden ging. :(

Exit NSX dus.


... ben nu even niet om aan te spreken. (gaat straks wel weer over.)

MFahrer
28-03-2006, 08:15
Eigenaardig toch dat een extreem ervaren modelbouwer dit nu tegenkomt...

Dominque... ik denk dat we gewoon ons twee agenda's es naast elkaar zullen moeten leggen en dat we kunnen bollen. We kunnen je dan gewoon inpassen in een startveld van een FIA GT race... er zijn ondertussen nog andere gegadigden uit andere richtingen.

G.

Guido
28-03-2006, 10:31
Eigenaardig toch dat een extreem ervaren modelbouwer dit nu tegenkomt...



Wat wil je daar mee zeggen?

MFahrer
28-03-2006, 11:40
Wat wil je daar mee zeggen?

Wat er staat...

Ik lees niet veel in de "Werkbank threads" dat er iemand al modelbouwend zijn dak afbreekt...

Niet?

Of lees ik daar over?

G.

Guido
28-03-2006, 12:30
Wat er staat...

Ik lees niet veel in de "Werkbank threads" dat er iemand al modelbouwend zijn dak afbreekt...

Niet?

Of lees ik daar over?

G.

en dus wil dat zeggen dat zoiets nooit kan gebeuren? :confused:

MFahrer
28-03-2006, 13:49
Zoek er niet teveel achter Huudo...

Guido
28-03-2006, 15:29
Zoek er niet teveel achter Huudo...

... ok dan, zal er het mijne dan maar van denken. ;)

Juha
28-03-2006, 18:03
Dju toch. :frusty:

Was de Porsche 962 eigenlijk toegelaten? Dan kunnen we nog iets doen. :D

Pat
28-03-2006, 20:12
@MFahrer

Nu hebt ge de bonen gefret menneke ! :applaus: :eek:

Guido
28-03-2006, 22:04
Dju toch. :frusty:

Was de Porsche 962 eigenlijk toegelaten? Dan kunnen we nog iets doen. :D

Alhoewel super enthoesiast in den beginne, heb ik het nu wel even gehad met slotten. Maybe next time. ;)

MFahrer
28-03-2006, 22:08
@ Juha... een 962 in FIA GT van 2001 - 2005? Moesten we nu Group C rijden uit jaren 80...

@ Pat... mmmz... booooonen...

@ Everyone: Sorry als dit verkeerd overkwam. Maar geef toe... hoeveel keer gebeurt dit? Ik had me trouwens eerlijk gezegd al vragen gesteld over de motivatie en het al dan niet deelnemen van het team. Meer nog... ik heb het er een tijd terug al over gehad met een collega-paddocker.

Ik geef toe dat ik het jammer vind dat er dan inderdaad slechts één team zal deelnemen aan een vriendschappelijke FIA GT Wedstrijd bij me thuis. Er zat nergens geen druk achter... al was de race in september... ik was gewoon benieuwd hoe jullie zo'n slotracer gingen bouwen en hoe leuk jullie het scaleracen zouden vinden.

Maar... no hard feelings... even goeie vrienden hoop ik... tot eind april in wheels!

Mvg,

Gunther

Guido
28-03-2006, 22:19
Ik geef toe dat ik het jammer vind dat er dan inderdaad slechts één team zal deelnemen aan een vriendschappelijke FIA GT Wedstrijd bij me thuis. Er zat nergens geen druk achter... al was de race in september... ik was gewoon benieuwd hoe jullie zo'n slotracer gingen bouwen en hoe leuk jullie het scaleracen zouden vinden.

Maar... no hard feelings... even goeie vrienden hoop ik... tot eind april in wheels!

Mvg,

Gunther

Ik geef toe dat ik het uitermate jammer vind dat er na iedere manip telkens weer gezegd wordt "ja maar, in september had het ook nog gekund" en ik vind het des te jammerder dat wíj het idee hadden van eens ne keer onder elkaar een plezant koerske te komen rijden om dan uiteindelijk FIA-GT te móeten rijden, met de NSX als eigen keuze met alle gevolgen van dien. Blijft toch wat wrang. Een slotracer bouwen is 1, de juiste materialen in huis hebben ipv "virtueel" te moeten bouwen zou ook geholpen hebben enz. Nu ik er op terug denk, moest dit project eigenlijk voor mij mislukken, maar bon. 'k ga er niet meer te veel over uitweiden.

Hard feelings? 't is wat het is en iedereen bouwt waar ie zin in heeft. :)

Sennake
29-03-2006, 07:06
Ik heb er eerlijk gezegd weinig zin in om als enige Paddock team deel te nemen aan een race tussen allemaal slotcar-fanaten. De bedoeling was initiëel gewoon om eens te komen kijken naar de slotcarbaan, met een aantal Paddockers. Toen werd het een race met Paddockers, met zelfgemaakte slotcars. Dat was al iets anders dan initiëel gedacht, maar goed, om met den hoop bijeen te komen hebben we veel over. En als we met een aantal paddock teams tegeneen zouden koersen, zat er voor ons toch ook wat onderlinge competitie in. Nu blijven we nog alleen over en zijn we gedoemd om aan het staartje te hangen, terwijl den hoop weggesmolten is tot Dominique en ik.

De motivatie om het pilootje af te werken dat ik aan het schilderen ben is helemaal weg, en eigenlijk om te koersen ook... :(

Jan
29-03-2006, 09:07
Ik heb er eerlijk gezegd weinig zin in om als enige Paddock team deel te nemen aan een race tussen allemaal slotcar-fanaten. De bedoeling was initiëel gewoon om eens te komen kijken naar de slotcarbaan, met een aantal Paddockers. Toen werd het een race met Paddockers, met zelfgemaakte slotcars.

Wel, op dat punt heb ik ook afgehaakt. Ik wil nog altijd eerst leren stappen vooraleer ik leer lopen;) In dit geval zou dat dus eerst het uitvoerig bestuderen en bewonderen van zo'n slotbaan zijn, gevolgd door het bijwonen van een race als toeschouwer en daarna misschien zin krijgen om het zelf eens te proberen met een reeds bestaande wagen.
Maar zonder enige ervaring (behalve de standaardbaan van thuis) meteen in een FIA GT race geworpen worden, neen da's niet aan mij besteed.

MFahrer
29-03-2006, 09:58
@ Huudo: Ik had ook gedacht dat jullie een plezant koerske konden komen rijden (als een soort van bedanking omdat ik al veel heb bijgeleerd van enkele onder jullie) en ik dacht -omdat jullie ook suckers zijn voor realiteit, net als ik- toch niet zomaar een race wilden rijden met een jaren 80 group C, een Ferrari 250 GTO, een FIA GT, en een Porsche 917... das toch ook niet om aan te zien? Vandaar... een klasse dat makkelijker rijdt dan pakweg een smalle, hoge (maar misschien wel makkelijker te bouwen) Group A. Omdat jullie stuk voor stuk ervaren bouwers zijn, dacht ik dat het bouwen nu nog het minste probleem ging zijn en er eerder voor een makkelijker rijgedrag mocht gekozen worden.

Wat betreft het virtueel bouwen rond het chassis moet je wel volkomen gelijk geven... da's niet evident. Maar ik kon toch maar moeilijk voor een paar maanden een chassis bij elk van jullie achterlaten om de wagen rond te bouwen.

@ Sennake: Ik kan je begrijpen wat je bedoelt met het "achteraan bengelen" en "competitie tussen andere paddock teams", daarom werd er ook voor drie teams gekozen. Het was uiteindelijk de bedoeling jullie eens te laten proeven van het scaleracen en onderling dikke fun te hebben. Ik hoop dat Dominique de bouw wel verder zet en zich toch eens op de grid komt nestelen. Misschien kunnen er dan een paar komen meekijken en "stappen voor ze kunnen lopen".

Wat dat komen kijken betreft... dat was inderdaad initieel de bedoeling. Maar wat heb je nu aan je staan vergapen, als je dan zelf dood van de goesting staat om zelf eens te rijden, zeker als je daar 100 km moet voor rijden? Je leert trouwens ook niet stappen van naar 400m sprint te kijken hé... je leert stappen omdat je zelf de actie onderneemt. Wat de "geen ervaring" betreft... onze groep bestaat uit een paar mensen die echt kunnen slotten en een paar die meer komen slotten om bij de rest te zijn, maar nooit het slotgevoel zullen krijgen. Iemand zoals jullie die gepassioneerd is door auto's en autosport, fijn gevoel heeft voor techniek moet zich onmiddelijk kunnen meten met die mannen en er makkelijk over gaan. Ik had zeker 2 teams van jullie over enkele andere regelmatige slotters zien gaan in de race. Er zou meer competitie geweest zijn met de andere teams dan je denkt.

Op 1/32 heb ik wel een paar auto's die kunnen uitgeleend worden om te racen, maar om een 1/24 auto uit te lenen waar ik zelf lang aan gewerkt heb om hem naar mijn normen zo mooi mogelijk te maken uit te lenen en misschien in stukken en brokken terug te krijgen, had ik niet zoveel goesting. En ik dacht toch dat het jullie meer te doen was rond het 1/24 (omdat jullie daar zelf wagens in bouwen) dan het 1/32 rijden. Gewoon om het andere "bouwen" eens te belichten.

Gedemotiveerd of niet... eind juni rijden we weer een endurance (Group A's), als jullie echt zin hebben om eens te komen kijken, mogen jullie best eens afkomen. De baan staat nu aan de kant voor een groot onderhoud en een opsmukbeurt (reclameborden, groenaanplanting, gebouwen,...) en wordt in juni weer opgezet.

Voor jullie motivatie had ik zelfs met Dominique besproken om (indien dat eigenlijk mogelijk is) eventueel m'n rallybaan eens op de remorque te leggen en tot in Wheels te komen op één of andere -niet modelbouwmeeting- vrijdagavond... zodat jullie daar het onderlinge wedstrijd gevoel eens konden beleven alhoewel het niet te vergelijken is met 1/24 rijden.


Mvg,

Gunther

Sennake
29-03-2006, 11:16
Ik kan je redenering volgen, maar er zitten toch enkele inschattingsfouten in denk ik.

* Je zou er van staan kijken hoeveel km onze Paddockers bereid zijn om af te leggen als er iets te zien is wat ze interesseert. Ik ben er van overtuigd dat je meer volk bijeen zou krijgen als we samen eens "mogen komen kijken" zonder verder engagement, dan wel een race mét het zelf bouwen van een 1/24 slotcar incluis.

* 1/24 is wel de "koningsklasse" van de modelbouw, maar je redenering van "En ik dacht toch dat het jullie meer te doen was rond het 1/24 (omdat jullie daar zelf wagens in bouwen) dan het 1/32 rijden" klopt ook niet denk ik. Ten eerste bouwen de meeste plekkers naast 1/24 meestal ook in andere schalen (van 1/87 via 1/43 én 1/32 naar zelfs 1/20, 1/18, 1/12 en 1/8) en ten tweede is de goesting om het eens tegen elkaar op te nemen met slotcars (al is het 1/32) groter dan een wedstrijd "1/24 slotcars bouwen en er dan mee rijden". Modelbouwwedstrijden doen de meeste hier sowieso ook al, zonder ermee te koersen, slotracen tegen elkaar is iets wat we nog nooit gedaan hebben. Ook de relatief hoge kost van het te bouwen model (ook al is het maar een deel van het totaal omdat de chassis ter beschikking gesteld werden) schrikt mensen af die één enkele keer een race rijden met het zelfgemaakte model. Laat ons zeggen dat de verhouding prijs/kilometer in elk geval hoger ligt dan bij jullie, zelfs met de kosten van een chassis erbij, omdat jullie gewoon veel en veel meer rijden.

Al bij al denk ik dat we ook in eigen boezem moeten kijken en toegeven dat we het bouwen van zo'n 1/24 slotcar allemaal zwaar onderschat hebben (onze Nismo is dan wel "af" maar of hij past op een chassis weten we ook niet) wat in elk geval als een pluim op de hoed van de slotcar-bouwers mag gezien worden. Weer blijkt maar eens dat elke modelbouwtak zijn eigen moeilijkheden en specialisten kent. Dat een tank- of vliegtuigbouwer niet noodzakelijk een goede autobouwer is wisten we al, nu weten we dat er zelfs een hemelsbreed verschil zit tussen slotcars en statische modellen, ook al is de schaal toevallig (of niet) dezelfde.

Conclusie : ik denk dat we met een slotcar race in Wheels, zelfs op 1/32, veel meer volk op de been krijgen én veel meer onderlinge competitie creëren (en misschien wel fun maken ook) dan via de eerder vooropgestelde 1/24 slotcar race, ook al zijn de omstandigheden en de uitdaging er een pak minder door...

Maar ik ben maar 1 persoon natuurlijk, en ik nodig dan ook alle andere lezers van deze thread uit om hun eigen zegje en mening te verkondigen, zonder schroom, zodat we de "mening van het volk" kunnen inschatten en er op trachten in te spelen.

Big attack
29-03-2006, 12:28
Kan me volledig vinden in redenering van Sennake.
Denk zelfs dat er dan nog andere teams ( buiten de modelbouwers-familie )
zouden meedoen. " Just For The Fun".

MFahrer
29-03-2006, 14:18
@ Sennake: Ik kan me daar volledig in stellen, maar het komt wel rijkelijk laat naar boven niet? Ik heb meer dan een half jaar geleden eens ballonnetje opgelaten en er waren een hoop enthousiastelingen... daaruit is het idee verder gegroeid. Bij het voorstel voor FIA GT 1/24 kon er al afgehaakt worden. Het ganse boeltje was bespreekbaar... wij reden zowiezo FIA GT 1/24 volgens de gekende reglementen, dus voor ons ging het hetzelfde blijven, maar er kon ook een andere klasse of zelf schaal voorgesteld worden. Enkel, ik had dit forum ontdekt in de zoektocht naar modelbouwtips om m'n bodies te maken, ik had jullie interesse gewekt met de bouw van het 1/24 circuit... het leek me dan ook logisch om daar iets in te organiseren voor jullie (en voor ons) plezier.

Ik kan me best voorstellen dat er veel meer volk zou afkomen op een race waar iedereen toekomt, gratis een auto in z'n pollen geduwd krijgt en zo kan beginnen rijden. Dat geldt natuurlijk ook voor de rallybaan... zeker in Wheels want dan is voor velen de afstand veel kleiner. Maar een volkstoeloop is wel het laatste wat ik wou bereiken... De originele zes en de latere 4 waren ideaal. Ik wou gewoon eens "mijn tak" van de modelbouw delen met jullie.

Ik vind dit alles nog het meest jammer voor Dominique die er z'n tijd en zo ingestoken heeft om de Nissan body klaar te maken en het interieur passend te maken. Ik hoop de wagen alsnog op m'n circuit te zien rondgaan en hij zal niet alleen zijn als beginner: buiten dit alles om is er al een Paddocker/slotleek FIA GT op 1/24 komen rijden bij ons met een Corvette van me. De kerel heeft hem beestig geamuseerd en reed tegen het einde van de wedstrijd al een stuk beter! Hij heeft het ondertussen zeer druk met het werk... maar er ligt bij hem thuis al een klein slotcircuitje en eens er een minder drukke periode aankomt, staan er een aantal 1/24 slotprojecten op stapel bij die man. Een tweede paddocker bouwt al zeker drie wagens om in ons klasses in te passen.


Mvg

Gunther

Sennake
29-03-2006, 14:46
@ Sennake: Ik kan me daar volledig in stellen, maar het komt wel rijkelijk laat naar boven niet?

Dit komt omdat we de werklast en/of moeilijkheidsgraad absoluut niet konden inschatten, pure leken dat we zijn. En waarschijnlijk hebben we ons ook laten meeslepen door ons overenthousiasme. En ons misschien een heel klein beetje laten misleiden door het iets te rooskleurig voorstellen door de routiniers?...

Ik kan me best voorstellen dat er veel meer volk zou afkomen op een race waar iedereen toekomt, gratis een auto in z'n pollen geduwd krijgt en zo kan beginnen rijden.

Niet noodzakelijk : ik wil best een slotcar aanschaffen op 1/32, daarvan zijn er genoeg in gelijk welke raceklasse. Meer nog : ik heb er een aantal in mijn bezit zelfs. En ik denk dat de meeste Paddockers daar net zo over denken. Vergeef me als ik je zin verkeerd interpreteer, maar het komt me voor alsof je de situatie nogal peoratief voorstelt. In elk geval trachten we bij De Paddock altijd iets te organiseren waaraan zoveel mogelijk volk kan meedoen en mee kennismaken, wat blijkbaar lijnrecht staat tegenover jullie gedachtengang...

Guido
29-03-2006, 14:46
Communicatie jongens, of een gebrek daaraan, is in heel deze story de rode draad...

- Ik gebruik een NSX -> wordt er gedacht, maar niet gezegd, gebruik een andere want die is veel te lastig
- We krijgen een "reglement" met een keuzelijst van auto's -> er wordt niet bijgezegd welke geschikt zijn voor beginners
- Er wordt een avondje aan gespendeerd met Gr.A wagens (wat lekker makkelijk lijkt) -> maar er wordt niet bijgezegd dat een GT lastiger is
- Er wordt een datum vooropgesteld -> pas op het laatste komt er een nieuwe
- Er wordt gewaarschuwd dat ook deze datum krap is -> wordt weggewimpeld met de stelling dat lopende projecten er niet zullen onder lijden
- Er wordt afgeblazen -> blijkt dat een latere datum zonder enig probleem gekund had

...

- Er wordt een categorie voorgesteld -> er komt geen feedback op van de beginners over het reglement, de wagens enz.
- De nieuwe datum komt gevaarlijk dicht korterbij -> er wordt niets gezegd over het feit dat ook deze moeilijk haalbaar wordt

Om maar te zeggen dat het me nu erg duidelijk is waarom het een en ander is misgelopen.

En wat ik nog het strafste vind is dat ook nu weer blijkt dat er al andere Paddockers zijn komen rijden en al deftig aan het bouwen zijn...

Ik hou van transparantie en eerlijke communicatie over alles wat we ondernemen hier op DePaddock en elders. Anders zou ik al mijn ervaringen op het gebied van bouwen met niemand delen. Je kan hier verdorie pagina's vol aan hints en tips lezen, maar als ik er zelf nodig heb, zwijgt iedereen als vermoord...

Zal de volgende keer ook eens 2x nadenken vooraleer ik nog kwistig mijn hints en tips ga posten.

Slotten ligt voor mij voor onbepaalde tijd in de ijskast, gelijk waar en in gelijk welke vorm. Zal er nog eens goed over nadenken vooraleer ik er nog eens mee begin. Aan alle andere slotters die de smaak wel te pakken hebben: amuseert jullie! Ik zal dat ook doen met mijn statische modellen. ;)

MFahrer
29-03-2006, 15:02
Ik kan me voorstellen dat je als organisatie als "De Paddock" altijd zoveel mogelijk volk probeert te betrekken in een activiteit zoals beurzen of bedrijven bezoeken, gaan karten, cuircuitwandelingen en zo... maar het gaat hier om een groot circuit in een garage die niet veel groter is dan het circuit zelf... het moet mogelijk zijn ook hé. Je hebt ook weinig aan een race als je om de 45 minuten 3 minuten mag rijden hé...

Als je trouwens per man de kost van een 1/32 slotcar rekent (50 - 55 euro), zit je aan een prijs die veel duurder is dan het idee om 1 bouwdoos met 2 man om te bouwen en op een beschikbaar chassis te monteren, zelfs met lichten en interieurtje erin. Ook als je in team rijdt blijft het duurder... het zou inderdaad veel minder tijd in beslag genomen hebben...


Mvg,

G.

MFahrer
29-03-2006, 15:21
Ik moet Huudo er gelijk in geven dat er langs beide zijden communicatiestoornissen waren. Het is volgens mij te stil gebleven rond dit initiatief van beide zijden. Ik dacht vanaf het begin dat de bouw van de wagens zelf niet meer doorging... team 3 zweeg vanaf de bijeenkomst als vermoord.:confused:

Over de bouw van slotcars weet ik redelijk wat... maaar... het was ook de eerste keer dat iedereen bij ons een GT ging bouwen... we hebben zelf ook ons peer afgezien met sommige wagens. Ik kon dus onmogelijk zeggen wat er moeilijker was dan iets anders. Over de haalbaarheid van de vooropgestelde data mocht er inderdaad langs beide zijden meer duidelijkheid zijn.

Over de tips and tricks die je nodig had, mocht je gerust allerhande vragen stellen Huudo. Als ik met nog niet gestelde vragen zit (zoals bij jullie over het slotten), moet ik ze ook zelf stellen hé! :)

Ter info: De paddockers die zich melden om iets anders te komen rijden dan deze wedstrijd hebben zich nooit in deze thread gemoeid... ze hebben enkel hun appreciatie laten blijken in de "slotcar-impressie" sectie.

Ik vind het jammer dat je zo gedemotiveerd bent (samen met de rest), want jullie hadden leuke ideeen voor de wagens en jullie zouden onder het rijden dikke fun gehad hebben. Jullie zouden het ook prachtig gedaan hebben...


:bye:

G.

Sennake
29-03-2006, 16:23
Als je trouwens per man de kost van een 1/32 slotcar rekent (50 - 55 euro), zit je aan een prijs die veel duurder is dan het idee om 1 bouwdoos met 2 man om te bouwen en op een beschikbaar chassis te monteren, zelfs met lichten en interieurtje erin.

Tenzij je al een 1/32 slotcar bezit natuurlijk. En dan nog : voor je 50 euro heb je nadien ook iets, met die ombouw hou je nadien enkel een vernielde body en een minder-valide piloot over...

Dominique
29-03-2006, 19:10
er is nu heel veel over gepraat, en iedereen heeft zijn mening(en) kunnen opgooien. Ik stel voor dat we het efkes laten rusten, en er op de volgende meeting in de Wheels eens op terugkomen (als we wat gekalmeerd zijn).

Pat
29-03-2006, 19:58
...

Je kan hier verdorie pagina's vol aan hints en tips lezen, maar als ik er zelf nodig heb, zwijgt iedereen als vermoord...

Denk eens goed na ...