View Full Version : Belcar Technisch Reglement 2006
Hopelijk geen dubbele post, maar toen ik daarnet naar belcar.com ging kijken, stond het reglement er nog niet en nu dus wel. Tenzij ik erover had gekeken. :)
Hier is de link:
http://www.belcar.com/belcar2005/dub/Belcar%20techn%20regl%202006%20NL.pdf
Greetz,
Belle
8.4.3 Verlichting wedstrijdnummers bij nachtwedstrijden Indien een wedstrijd in het donker verreden wordt, moeten op elke wagen de wedstrijdnummers verlicht zijn. Deze lichten dienen samen met het ontsteken van de koplampen aan te gaan. Het gebruik van reflecterende achtergronden wordt aanbevolen, maar is niet verplicht.
:fight: :fight: :fight: Dat is niet de verbetering waar ik op gehoopt had ;)
Appendix 1: Restrictoren voor atmoferische motoren (http://www.belcar.com/belcar2005/dub/Appendix%201%20Belcar%202006.pdf)
Appendix 2: Restrictotren voor drukgevulde motoren (http://www.belcar.com/belcar2005/dub/Appendix%202%20Belcar%202006.pdf)
Jawaddeman
12-12-2005, 13:11
Koolstof remmen in klasse gt1; zou dat niet voor glpk zijn zodat ze met dezelfde auto fia gt en belcar kunnen rijden???
Bart.Vandecavey
12-12-2005, 14:05
Koolstof remmen in klasse gt1; zou dat niet voor glpk zijn zodat ze met dezelfde auto fia gt en belcar kunnen rijden???
In de FIA-GT staat er geen beperking op de grootte van de remmen...
El Torro
16-12-2005, 21:04
Zo te zien is er gisteren niet veel nieuws verteld op de voorlichtingsavond in Zolder, of is niemand daar geweest en zat de organisatie daar alleen aan dat tafeltje !?!
Zo te zien is er gisteren niet veel nieuws verteld op de voorlichtingsavond in Zolder, of is niemand daar geweest en zat de organisatie daar alleen aan dat tafeltje !?!
Misschien moeten ze zwijgen op De Paddock :D
Jawaddeman
17-12-2005, 05:15
Toch wel; maar eigenlijk staat alles exact in het technisch regelement, dat je terug vind op de website van belcar...
Belangrijkste i het sportief regelement en dat zou er volgende week aankomen; enkele tipjes werden al gelicht zoals de klassen maar deze staan elders al volledig correct vermeld...
Voor de rest ging het voornamelijk over de handicapballast en de restrictoren, deze zijn van begin reeds verplicht voor klasse 1; maar kunnen na de tweede wedstrijd eventueel ook verplicht worden aan klasse 2...
Voor de rest ging het voornamelijk over de handicapballast en de restrictoren, deze zijn van begin reeds verplicht voor klasse 1; maar kunnen na de tweede wedstrijd eventueel ook verplicht worden aan klasse 2...
Hoezo pas na de 2e wedstrijd ????? en waarom niet direkt wel/niet vanaf het begin......
Hoezo pas na de 2e wedstrijd ????? en waarom niet direkt wel/niet vanaf het begin......
Op zich is dat niet nieuw. Bij de introductie van de Silhouette klasse was dat namelijk ook mogelijk. Het doel destijds was dat Silhouettes net achter de top van GTB terecht zouden komen. Mocht blijken dat in het begin van het seizoen dat de Silhouettes te snel zouden zijn, dan had men altijd de mogelijk om in te grijpen.
In dat kader begrijp ik die regel wel. Door het één of twee wedstrijden aan te zien kun je beter bepalen of klasse 2 iets sneller of iets trager moet worden. Mocht je dat "keihard" ;) vooraf bepalen heb je wellicht kans op een klasse die een heel jaar te traag of te snel is. Zijn ze te snel dan heb je een heel seizoen klagende mensen uit klasse 1, als ze te traag zijn dan klagen de heren van de klasse 2 een heel jaar lang.
insanity
17-12-2005, 12:42
We kunnen misschien als monument ter inhuldiging van het vernieuwde circuit een klaagmuur voorstellen :D
Belangrijk ivm met het nog te verwachten sportief reglement is een beperking op het aantal banden !!
Belangrijk ivm met het nog te verwachten sportief reglement is een beperking op het aantal banden !!
Tja een banden beperking in de Belcar! Ik ben donderdag ook naar DE vergadering gegaan, dat (banden beperking) vind ik nu eens overbodig. Belcar is nu eenmaal duur en dan een banden beperking, waar halen ze het nu in hun hoofd? Dus je krijgt 2 setten voor de trainingen en qual., je moet met 1 vd setten starten, tijdens de race mag je ze vervangen door nieuwe!
Op die vergadering heb ik ook moeten merken dat vele mensen weinig of geen respect voor elkaar hebben en het nodig vonden door elkaar te praten en niet te luisteren naar elkaar (echt volwassen). Men vind het blijkbaar belangrijker om te zagen over een jasje dat verplicht is in de pit aan de muur dat zou te klein zijn dan over belangrijkere dingen te zagen.
Respect hebben ze helemaal niet, vonden het nodig om sommige opmerking van André Carlier weg te lachen, terwijl André wel heel belangrijke dingen zei. Neen zo komen wij in de Belcar niet veel verder. Wordt nu eens volwassen heren! Luister naar elkaar dan moet Mark Martens en co. niet steeds hetzelfde zeggen.
Jawaddeman
19-12-2005, 10:52
Tja een banden beperking in de Belcar! Ik ben donderdag ook naar DE vergadering gegaan, dat (banden beperking) vind ik nu eens overbodig. Belcar is nu eenmaal duur en dan een banden beperking, waar halen ze het nu in hun hoofd? Dus je krijgt 2 setten voor de trainingen en qual., je moet met 1 vd setten starten, tijdens de race mag je ze vervangen door nieuwe!
Op die vergadering heb ik ook moeten merken dat vele mensen weinig of geen respect voor elkaar hebben en het nodig vonden door elkaar te praten en niet te luisteren naar elkaar (echt volwassen). Men vind het blijkbaar belangrijker om te zagen over een jasje dat verplicht is in de pit aan de muur dat zou te klein zijn dan over belangrijkere dingen te zagen.
Respect hebben ze helemaal niet, vonden het nodig om sommige opmerking van André Carlier weg te lachen, terwijl André wel heel belangrijke dingen zei. Neen zo komen wij in de Belcar niet veel verder. Wordt nu eens volwassen heren! Luister naar elkaar dan moet Mark Martens en co. niet steeds hetzelfde zeggen.
Ten eerste die regel van die banden is er niet pom een beperking in het aantal sets banden op te leggen; maar om ervoor te zorgen dat er geen kwalificatie rubbers gebruikt worden...
Ten tweede je dot nu precies of dat daar ne zwijne stal was zonder dat mensen daar respect hadden voor elkaar??? Ik vond dat dar nog héél braaf was en dat de mensen veel begrip voor het nieuwe regelement toonde... En dat van die hesjes daar is de laatste 5minuten overgesproken, we hebben daar bijna 4uur gezeten pfffff...
Ten slotte wat carlier betreft, hij heeft er af en toe ook een stevige grap tussen gesmeten dus ja als er dan eens gelachen wordt... :eek:
Wat is er tegen kwalificatierubbers?
Jawaddeman
20-12-2005, 12:30
Wat is er tegen kwalificatierubbers?
money money money
ze willen met dit regelement het wat spannender maken en dus de grote teams met genoeg budget, een beetje intoomen, toch niets verkeerd aan???
Snap ik volledig, maar als je met kwalirubbers één snel rondje kunt neerzetten en op gewone niets meer voorstelt, dan maak je jezelf toch belachelijk in een "endurance" klasse?
Tof voor het team dat op kwali's een ongelofelijk snelle ronde neerzet en daarna zichzelf belachelijk maakt.
Als ze hun geld willen spenderen aan dure rubbers: OK, als ze daarna niet snel meer zijn snappen ze het concept van een endurance-koers niet.
Je bent snel op kwali-rubbers: proficiat.
Je bent snel op gewone rubbers: proficiat, je kunt de koers winnen en bent een pak geld minder armer.
Jawaddeman
18-01-2006, 02:39
Op die bewuste vergadering in december werd wel duidelijk gezegd dat de week nadien het sportief regelement zou uitkomen en begin januari weer zo'n vergadering was voor meer uitleg... nu ik heb het nog niet gezien... iemand anders soms??? :frusty:
Neen! En wij allemaal maar wachten.
Dries DS
16-01-2007, 14:25
8.4.3 Verlichting wedstrijdnummers bij nachtwedstrijden Indien een wedstrijd in het donker verreden wordt, moeten op elke wagen de wedstrijdnummers verlicht zijn. Deze lichten dienen samen met het ontsteken van de koplampen aan te gaan. Het gebruik van reflecterende achtergronden wordt aanbevolen, maar is niet verplicht.
:fight: :fight: :fight: Dat is niet de verbetering waar ik op gehoopt had ;)[/URL]
Ik had het genoegen om de 24 Uren van Dubai ter plaatse mee te maken. Bij deze wedstrijd is het verplicht de NUMMERS aan te brengen met reflecterend materiaal. Niet de achtergronden dus, maar wel de wedstrijdnummers zelf. En ik kan jullie bevestigen dat dit bij donker zeer duidelijk is, zowel voor de toeschouwers als voor de wedstrijdleiding. Hopelijk verplicht men dit ook bij andere etmaalraces en/of races die al dan niet deels bij donker gereden worden.
Ik had het genoegen om de 24 Uren van Dubai ter plaatse mee te maken. Bij deze wedstrijd is het verplicht de NUMMERS aan te brengen met reflecterend materiaal. Niet de achtergronden dus, maar wel de wedstrijdnummers zelf. En ik kan jullie bevestigen dat dit bij donker zeer duidelijk is, zowel voor de toeschouwers als voor de wedstrijdleiding. Hopelijk verplicht men dit ook bij andere etmaalraces en/of races die al dan niet deels bij donker gereden worden.
Ook in idee maar dat ging nogal lastig in de belcar vorig jaar he. Of je moet zwart licht gebruiken :crazy:
Dries DS
16-01-2007, 15:37
Ook in idee maar dat ging nogal lastig in de belcar vorig jaar he. Of je moet zwart licht gebruiken :crazy:
Het is perfect mogelijk om de zwarte (en anderskleurige) wedstrijdnummers te voorzien van een folie die bij donker reflecteert. Bij daglicht ogen deze nummers dan zwart (of het kleur door het reglement voorzien), bij donker reflecteert de folie de daarop gerichte lichtbronnen. Zo zie je maar dat het uitvinden/gebruiken van zwart licht gelijk zou staan met het uitvinden van warm water :rolleyes: . Volstrekt nutteloos dus, want de oplossing voor het 'zwart-probleem' (kleurprobleem) bij donker bestaat reeds ;) .
bart VDB
16-01-2007, 18:12
Kijk eens wat ikzelf een paar jaar geleden gefabriceerd had. Inderdaad reflecterende nummers (in het zwart) + achtergrond. Zeer goedkoop en doeltreffend.
http://www.bart-vandenbroeck.be/index.php?pageH=5&fotokode=F04
Dan foto n° 2 (van de 4) bekijken (van de megane tijdens de 10 uren)
Groetjes
Bart
Mosler en Gillet zijn nu ook officieel toegelaten voor het komende belcarseizoen:
Opvallend nieuws was ook dat naast de Mosler, ook de Gillet Vertigo als GT3 in het Belgische GT3-kampioenschap zal aanvaard worden. De Vertigo krijgt wel een andere, lees kleinere, krachtbron en zal ook minder wegen dan in de G2 van de FIA-GT.
BRON: PITSTOP.TV
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.