PDA

View Full Version : DTM 2006 gaat alsnog door........


Mark
13-12-2005, 20:02
Een machtspelletje tussen MB en Audi. ITR mag geen MB-bolwerk meer zijn volgens Audi. Powerplay op hoog nivo waarbij Audi het zaakje kan laten ploffen op een manier die gunstig is voor Audi en waarbij Aufrecht, ome Nobbie en MB zwaar op hun gezicht krijgen ;)

Als de berichten in de Motorsport Aktuell kloppen dan heeft MB heel wat zakken zout moeten vreten. Het DTM 2006 zou alsnog blijven bestaan.........Audi heeft haar macht gekregen binnen de ITR. De toekomst voor 2007 blijft overigens onzeker..........

Eens kijken of we dat blaadje morgen ergens kunnen uithalen ;)

Opeens ook een tweetal berichten dat Alesi (http://www.italiaracing.net/news.asp?id=3414&cat=DTM&nome=DTM&cart=news_dtm) en Mücke (http://www.adrivo.com/dtm/aktuelles/nachrichten/nachricht.php?ID=28988) doorgaan in 2006 met MB.

smiley
13-12-2005, 21:31
ik kan er niet meer inkomen dat audi nog een nieuwe wagen gaat bouwen voor 2006 !!
en als ook de geruchten kloppen van ekstrom op een 'zweedse' r10 en ook kristensen wat op een r10 gaat rijden..
wie rijdt er dan nog met een 2006 audi (als die er nog ooit komt !)
het wordt in 2006 meschien de duurste cup race ooit, de mercedes c-klasse cup ! :+:D

Eddy V
14-12-2005, 16:22
Net vernomen:
de hele DTM kalender 2006 staat momenteel volledig op zijn kop. Daaruit volgt dat alle andere kalenders (Top 10, Divinol Cup, STT, Langstrecken enz.) volledig kunnen/zullen veranderen.
Waarom deze plotse opschudding wilde die mijnheer (ook baas van Oschersleben) niet zeggen.
15 januari zou de definitieve beslissing vallen over de kalender van DTM en de rest.

Mark
14-12-2005, 23:26
Het schijnt dan toch net niet helemaal in orde te zijn. Een aantal pijnpunten is voor Audi opgelost.......maar nog niet alles.

Op Adrivo (http://www.adrivo.com/dtm/aktuelles/nachrichten/nachricht.php?ID=29011) gaat men iets verder in op het artikel in Motorsport Aktuell. Het jaar 2006 zal wel safe zijn............dat is namelijk het laatste jaar van de overeenkomst tussen Audi en de ITR. Is Audi aan het pingelen voor 2007 en verder?

Aufrecht en nonkel Nobbie hebben in ieder geval een fikse deuk in hun imago opgelopen. Audi is met het mes op de keel van MB aan het onderhandelen ;)

Mr.Dallara
15-12-2005, 21:38
Aangezien de DTM dus "dood" is en dus (waarschijnlijk) niet zal doorgaan in 2006. Of heb ik het fout???
Is dit ook ineens een enorme klap voor de Euroseries F3, want zijn reden altijd samen met de DTM. Vanaf 2006 hebben ze al wel enkele racen in een weekend van de F1 en de WTCC.

Maar wat nu met al die andere weekends waar nu (waarschijnlijk) geen DTM tezien gaat zijn? Wat gaat er nog rijden naast de euro F3 in die weekends? Zal ITR de weekends blijven promoten?

Eddy V
15-12-2005, 22:49
Hela, hela,ik heb niet geschreven dat de DTM niet doorgaat. :no:
Er zijn problemen, niet alleen binnen de DTM, maar ook wegens het WK voetbal. Ze willen dus die zestal weken volledig vrij houden.
Natuurlijk zal van de beslissing van Audi veel afhangen, maar niet alles.

Bij elk kampioenschap in Duitsland staat momenteel alles op stop. Niemand van de hoge heren lost ook maar iets.

Vervolg normaal 15 januari.

Mark
16-12-2005, 17:25
Het gaat alsnog door met 10 MB's en 8 Audi's:

Autosport.com understands that Audi bosses have reached an agreement with series organisers to field eight cars in the series in 2006, putting an end to speculation that Audi would withdraw and the series could collapse.

An official announcement is expected later today.


www.autosport.com

Eddy V
16-12-2005, 18:10
Het bericht is juist, de bevestiging dat Audi meedoet, zij het met wat tegenzin, is rond 15 u gevallen. Maar voor een kalender blijft men op 15-01 zweren.

Mark
16-12-2005, 18:13
De pr-babbel van Audi kun je hier lezen:
http://www.motorsport-xl.de/content/news/detail.asp?ID=6098

Nu spreken ze weer over 10 Audi's :confused: Tja het zuller er ergens tussen de 6 en 10 worden ;)

Benieuwd wie het feestje gaat organiseren in Spa..............

vortex
16-12-2005, 18:16
weet nie of we wel zo blij mee moeten zijn met deze reanimatie.
Beetje verwarrend: op Pitstop.tv lees ik dat er maar 6 Audis komen. Dan zou het helemaal een trieste bedoening worden.
Maar wie weet: gaan de vonken dr wel ouderwets af vliegen in 2006.

vortex
16-12-2005, 18:25
en om het nog gekker te maken: op de DTM site zelf spreekt dr Ulrich over de inzet van 10 audis in 2006!

smiley
16-12-2005, 19:31
en om het nog gekker te maken: op de DTM site zelf spreekt dr Ulrich over de inzet van 10 audis in 2006!jah 4 2005 audis,4 2004 audi's en 2 tt's :+

FIRE
16-12-2005, 19:51
De pr-babbel van Audi kun je hier lezen:
http://www.motorsport-xl.de/content/news/detail.asp?ID=6098

Alsof er niks gebeurd is...:rolleyes:

Raceboy
16-12-2005, 22:33
laten we het nog wat duurder maken.

The DTM is set to expand to three new tracks next season - Brands Hatch, Le Mans and Barcelona.

A total of twelve DTM races are planned for the 2006 season with half outside of Germany.

autosport.com

Mark
16-12-2005, 23:58
Op pitstop staat een voorlopige kalender............

World Series Zolder en DTM Spa vallen samen :worship: :worship: Ja, ben ik toch bang dat er wederom geen hond naar Spa gaat ;)

The Interceptor
17-12-2005, 00:37
Beide partijen zouden dus nog zeker 3 jaar DTM rijden, en vanaf 2007 nieuwe reglementen, die het goedkoper zouden maken ook.
Vooral om andere merken naar de DTM te lokken wellicht.

Hopelijk komen er nog merken op af, want zo maar twee merken is toch aan de magere kant he.
Mja wel stom dat WS en DTM in België samen vallen, dan weet ik het toch nog niet waar ik naartoe zal gaan, maarja, nog lang tijd om daarover te beslissen :)

gwyllion
17-12-2005, 03:53
In het persbericht van Audi wordt gemeld dat de DTM wagen een nieuwe V8 motor zal hebben. Ontwikkelt Audi eindelijk een eigen V8 (die voldoende vermogen zal hebben om met Mercedes te concurreren) of gaat het om een evolutie van de huidige Mugen V8?

insanity
17-12-2005, 11:14
Ondanks de afwezigheid van Opel en het dus 'magere' veld zullen wij indien de datum vast ligt alvast afzakken naar de DTM...

Hoewel de World Series dit jaar ook zeker * ook qua volk en sfeer * de moeite was - maar de DTM's blijven nu eenmaal gesloten wagens die rondetijden draaien onder die van het FIA GT dus ... :eek:

Of ... misschien vrijdag naar de trainingen DTM (in principe gratis) en dan in het weekend toch maar naar de World Series :eek:

senna's kingdom
18-12-2005, 20:36
Ja,ik vond het jammer dat MG-ROVER is opgedoekt.
Normaal kwam de ZS DTM in actie dit jaar.
Jammer genoeg is het anders uitgedraaid:( .

smiley
21-12-2005, 13:08
de regerende DTM kampioen zal niet deelnemen an de dtm in 2006
volgens mij wordt het dan een niet al te moeilijk jaar voor Ekstrom

gwyllion
21-12-2005, 13:11
Mercedes heeft natuurlijk nog altijd Schneider, Hakkinen en Green in dienst.

pitstop.tv suggereert dat Mercedes Wurz in DTM zou kunnen laten rijden.

The Interceptor
21-12-2005, 18:22
Het voorbije jaar heeft Mercedes wel vanaf de eerste meters de kaart Paffett getrokken. En dat heeft hen dan ook de titel opgeleverd.
Zouden ze dit jaar weer meteen een kopman kiezen? En zoja wie dan? Ik zie Schneider niet meer in staat om nog voor de titel te gaan, en Green heeft me het afgelopen jaar ook niet zo hard weten te overtuigen dat ik hem bij de titelkandidaten zet.
Hakkinen daarentegen zie ik daar wel toe in staat...

Bij Audi natuurlijk Ekstrom, maar vergeet ook Kristensen niet, die ging het voorbije jaar ook heel goed. Of gaat die ook geen DTM meer rijden en zich volledig op de R10 en nog meer LM zegens richten?

Maar eerst natuurlijk afwachten of de nieuwe Mercedes en Audi wel aan elkaar gewaagd zullen zijn.

gwyllion
22-12-2005, 10:49
Bij Audi natuurlijk Ekstrom, maar vergeet ook Kristensen niet, die ging het voorbije jaar ook heel goed. Of gaat die ook geen DTM meer rijden en zich volledig op de R10 en nog meer LM zegens richten?

Maar eerst natuurlijk afwachten of de nieuwe Mercedes en Audi wel aan elkaar gewaagd zullen zijn.Het programma van de R10 is voorlopig zeer beperkt: Sebring en Le Mans. Dat valt dus zeker te combineren met DTM.

Ik hoop dat Audi de kloof met Mercedes kan dichten met de nieuwe V8. De vorige jaren kwamen de Audi stelselmatig vermogen en dus topsnelheid te kort.

gwyllion
23-12-2005, 14:53
Green gelooft dat hij DTM kampioen kan worden.

"I think I'm quick enough to win the championship," Green confirmed on motorsportvision.co.uk. "Last year I had a few non-finishes which put me out of the championship race, but I showed a lot of promise - I got two podiums, two pole positions, two fastest laps, and only missed out on the Superpole [top ten qualifying places] once."
bron: http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=13&nid=123515

gwyllion
23-12-2005, 17:43
Uit een interview van infoscourse.org (http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1525) blijkt Bruno Spengler officieel Mercedes piloot wordt:
Quel est votre programme pour 2006, et vos objectifs ?

« Je serais pilote Officiel Mercedes en DTM. En revanche il est trop tôt pour connaître mon team et la version de ma voiture. L’objectif, c’est de décrocher quelques podiums et pourquoi pas une victoire. Je n’ai pas encore d’objectif en terme de place au championnat car cela dépendra en partie du modèle de la Classe-C que j’aurais. A moyen terme, je veux gagner le titre, d’ici 2007 ».

gwyllion
27-12-2005, 19:25
Ekstrom heeft een contract getekend bij Audi tot 2008. Benieuwd of hij die 3 jaar enkel in DTM zal rijden.

bron: car.kak.net (http://car.kak.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=4903&mode=thread&order=0&thold=0)

Mark
29-12-2005, 14:56
De meest verse "provisional" kalender voor 2006 volgens autosport.com

Provisional 2006 DTM dates:
April 9 Hockenheim (D)
April 16 Lausitz (D)
April 30 Spa (B)
May 21 Oschersleben (D)
June 4 Istanbul (TR) or Mugello (I)
July 2 Brands Hatch (GB)
July 23 Norisring (D)
August 20 Nurburgring (D)
September 3 Zandvoort (NL)
September 24 Barcelona (E)
October 15 Le Mans (F)
October 29 Hockenheim (D)

Nog steeds een dubbelbezetting op 30 april. DTM/Spa versus World Series/Zolder. Als dat zo blijft hoeven ze geen tijdelijke tribunes te plaatsen in Spa ;)

smiley
29-12-2005, 15:18
op racing1.de

28.12. DTM
Audi-Test in Vallelunga
Kurz vor Weihnachten hat Audi einen mehrtägigen DTM-Test im italienischen Vallelunga absolviert. Ex-Champion Mattias Ekström pilotierte einen silbernen Testträger von Audi Sport, Allan McNish einen A4 DTM des Abt-Teams.

gwyllion
29-12-2005, 15:57
Biela, Pirro en Kristensen waren ook aanwezig om de Audi R10 te testen.

bron: http://www.project-lemans.de/content/view/1599/53/

El Torro
08-01-2006, 00:00
Matthias Lauda gaat tekenen bij AMG-Mercedes in de DTM voor het seizoen 2006.
Hij zit dan op het stoeltje van Gary Paffet die test piloot wordt bij McLaren Mercedes in de F1.
Zal wel geregeld zijn door pa !?
Aan de rijderskwaliteiten zal het niet liggen....

FIRE
08-01-2006, 00:33
Matthias Lauda gaat tekenen bij AMG-Mercedes in de DTM voor het seizoen 2006.
Hij zit dan op het stoeltje van Gary Paffet die test piloot wordt bij McLaren Mercedes in de F1.
Zal wel geregeld zijn door pa !?
Aan de rijderskwaliteiten zal het niet liggen....
Is inderdaad een opmerkelijke overstap. Dat hij overstapt naar het DTM daar kijk ik niet van op, echter dat hij dan al direct in een fabrieksauto komt vind ik wel opvallend, zeker omdat hij nou niet tot de grootste talenten gerekend mag worden.

Raikkie
09-01-2006, 18:53
Dat Mattias Lauda een 2005-model krijgt OK, maar een nieuwe wagen, dat zou mij sterk verwonderen. Waar heb je dat gelezen El Torro ?

Ik persoonlijk denk dat Bruno Spengler de plaats van Gary Paffett gaat innemen...

smiley
09-01-2006, 18:54
Ik persoonlijk denk dat Bruno Spengler de plaats van Gary Paffett gaat innemen...dan kunnen ze beter Fässler terug in dienst nemen..

FIRE
09-01-2006, 19:21
dan kunnen ze beter Fässler terug in dienst nemen..
Spengler heeft het anders naar mijn mening goed gedaan.

Mark
09-01-2006, 21:02
Is er dan volgend jaar een groot verschil tussen een '05 spec-wagen en een '06 spec wagen? Reglementen zijn toch "bevroren"...........

FIRE
09-01-2006, 21:20
D'r zou inderdaad niet veel verschil mogen zijn, echter kan me niet voorstellen dat AMG zich voorbij laat rijden door "privateers". ;)

insanity
10-01-2006, 13:05
Een aantal mensen spelen met het idee om binnen de DTM een divisie 2 op te richten met V8-Stars ...


Meer info http://www.autosport.at/article-1589--0-0.html

FIRE
10-01-2006, 18:01
Een aantal mensen spelen met het idee om binnen de DTM een divisie 2 op te richten met V8-Stars ...


Meer info http://www.autosport.at/article-1589--0-0.html
Sommige onder ons (inclusief mijzelf) geloven weinig van dit verhaal:
http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=11915

smiley
10-01-2006, 20:35
het zou wel iets moois zijn voor het kampioenschap..!! zeker de vele merken wat dan erbij komen !! maarja het zal waarschijnlijk nooit gebeuren :(

smiley
10-01-2006, 20:49
lauda lijkt me de 2006 mercedes zit wel te gaan krijgen voor 2006...
http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=13&nid=123822

Raceboy
10-01-2006, 21:02
het zou wel iets moois zijn voor het kampioenschap..!! zeker de vele merken wat dan erbij komen !! maarja het zal waarschijnlijk nooit gebeuren :(

welke merken V8stars hebben helemaal geen merk

Raikkie
10-01-2006, 21:56
lauda lijkt me de 2006 mercedes zit wel te gaan krijgen voor 2006...
http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=13&nid=123822Bild is een geweldige bron :D Ik zie het echt niet gebeuren en ik hoop ook dat Lauda geen 2006-auto krijgt...

smiley
10-01-2006, 22:07
welke merken V8stars hebben helemaal geen merknja, als er een deel v8star omega's rond rijden komen weer een hoop opel fans kijken,en zo gaat dat.. dan rijdt er gewoon meer variatie in.. dat is wat een groot deel van het publiek wil zien !!

Raceboy
26-03-2006, 22:47
originaliteit is niet iets wat je met de DTM kan asocieren:

The revised format will now see all 20 entrants on track at first, with the slowest six cars eliminated after the first 14 minutes of qualifying.

There will then be a seven minute break before the top 14 resume for another 10 minute session, after which the six slowest drivers will be knocked out.

That will leave the top eight cars to go into a final seven minute segment to decide the leading positions.

autosport.com