View Full Version : PSI en haar 'Vettes in 2006....1, 2 of 3 stuks?
Volgens Jerome Mugnier heeft PSI een C6.R gekocht; http://jmugnier.club.fr/Actu_GT_et_Proto_2005.htm
Kan iemand misschien de relevante info even voor me vertalen? Ken wel wat basis frans, maar volgens mij mis ik nog wat details...
Bart.Vandecavey
16-12-2005, 11:44
Ter gelegenheid van een ontmoeting in de paddock van Istanbul liet Philippe Tillié van PSI ons een primeur weten. Deze van de aankoop en overbrenging op Europese bodem van de Corvette C5-R van het Pacific Coast team die dit jaar te zien was in de ALMS. De bedoeling is om hem nationaal in te zetten maar ook in de LMS en de 24 uur van Spa en Le Mans.
Misschien is er zelfs de mogelijkheid voor een tweede wagen uit de VS.
Awel in principe is hij al aangekocht. Phillippe is deze morgen teruggekeerd uit de VS met goed nieuws die we hier in primeur kunnen melden aan de bezoekers van "Bochten" :D : "Ik heb de C6-R chassis n° 2 aangekocht, diegene die Le Mans en ALMS 2005 gewonnen heeft.
Samen met de upgedate C5-R van PCM, denk ik dat PSI goed gewapend zal zijn voor 2006.
Laurent Dangeard merkte juist op dat de C6-R #002 tweede werd in LM GT1 (6de algemeen) met het nummer 63. En niet eerste... Wij blijven jagen op informatie.
Wij hebben even een lijstje opgesteld van de Europese C5-R'en
- team PSI Experience n°#006
- team SRT n°#007
- team Luc Alphand Aventures n°#010
- team GLPK/Carsport n°#011
Bedankt!
Het zal mij benieuwen of de koop daadwerkelijk is gesloten, of dat hij gewoon een bod heeft gedaan. Valt lastig uit het verhaal op te maken, en daar zit nogal een verschil tussen.
Op project-lemans.de maken ze het helemaal bont............volgens de Duitse cowboys heeft PSI op dit moment 2 'Vettes in haar bezit en is een derde chassis mogelijk.
Die zweite Corvette C6.R wird ebenfalls in den Benelux-Ländern eine neue Heimat fínden - möglicherweise auch das Pratt&Miller Ersatzchassis.
http://www.project-lemans.de/content/view/1575/53/
@Joost, kun je wellicht een einde maken aan de speculaties? ;)
op http://www.the-paddock.net/ staat nu ook dat psi een c6r heeft gekocht..
insanity
17-12-2005, 12:19
De 24U van Spa belooft alvast een indrukwekkend startveld te gaan opleveren :eek:
Ze kunnen misschien binnen de Belcar een Corvette-Cup oprichten...
Als Corvette-fan van het eerste uur (toen SRT nog hortend en stotend rondreed) kan ik dit alles alleen maar toejuichen!
75% van de C5-R's op Europese bodem in ons kleine landje ... en daar bovenop nog minstens 1 C6R (die we hopelijk eens kunnen bewonderen op een of andere vrije training...) Zou de PSI-C5R in 2006 ook naar de Belcar komen, of blijven ze daar nog (zoals eerder ergens vermeld) met de 2 porsches rijden ?
Zo, nu nog die Gumpert Apollo en een paar Aston's en de Belcar wordt zonder twijfel het meest prestigieuse GT-kampioenschap van Europa :eek:
(voor mij is het dat al hoor)
Alleen ... ik ga in 2006 veel wedstrijden moeten missen wegens huisje bouwen ... jammer jammer :(
De 24U van Spa belooft alvast een indrukwekkend startveld te gaan opleveren :eek:
Ze kunnen misschien binnen de Belcar een Corvette-Cup oprichten...
Als Corvette-fan van het eerste uur (toen SRT nog hortend en stotend rondreed) kan ik dit alles alleen maar toejuichen!
75% van de C5-R's op Europese bodem in ons kleine landje ... en daar bovenop nog minstens 1 C6R (die we hopelijk eens kunnen bewonderen op een of andere vrije training...) Zou de PSI-C5R in 2006 ook naar de Belcar komen, of blijven ze daar nog (zoals eerder ergens vermeld) met de 2 porsches rijden ?
Zo, nu nog die Gumpert Apollo en een paar Aston's en de Belcar wordt zonder twijfel het meest prestigieuse GT-kampioenschap van Europa :eek:
(voor mij is het dat al hoor)
Alleen ... ik ga in 2006 veel wedstrijden moeten missen wegens huisje bouwen ... jammer jammer :(
Belcar is nog steeds verrevan het meest prestigieuze Nationaal GT kampioenschap. FFSA GT & Italiaans GT staan veel verder.
Op pitstop heeft een tijdje geleden gestaan dat psi-motorsport verkocht was maar omdat ik op racingworld.be las dat schumacher er de topman was vroeg ik me af heeft schumacher een nieuw team opgericht(PSI Experience)?
- team PSI Experience n°#006 - team SRT n°#007
- team Luc Alphand Aventures n°#010
- team GLPK/Carsport n°#011
Mooi om dat allemaal te horen. Nu dat ze ook een C6-R hebben is er natuurlijk een mogelijkheid dat die C5-R naar de Belcar komt, en zoals insanity al zei, misschien zien we die C6-R wel eens op een vrije trainingsdag in Zolder.
Ik ben natuurlijk ook al een Corvette-Racing fan van het eerste uur. Vanaf dat Vannerum hier met die Callaway rondreed.
Wat ben ik blij dat ik in België woon :D
Jawaddeman
17-12-2005, 16:36
De 24U van Spa belooft alvast een indrukwekkend startveld te gaan opleveren :eek:
Ze kunnen misschien binnen de Belcar een Corvette-Cup oprichten...
Als Corvette-fan van het eerste uur (toen SRT nog hortend en stotend rondreed) kan ik dit alles alleen maar toejuichen!
75% van de C5-R's op Europese bodem in ons kleine landje ... en daar bovenop nog minstens 1 C6R (die we hopelijk eens kunnen bewonderen op een of andere vrije training...) Zou de PSI-C5R in 2006 ook naar de Belcar komen, of blijven ze daar nog (zoals eerder ergens vermeld) met de 2 porsches rijden ?
Zo, nu nog die Gumpert Apollo en een paar Aston's en de Belcar wordt zonder twijfel het meest prestigieuse GT-kampioenschap van Europa :eek:
(voor mij is het dat al hoor)
Alleen ... ik ga in 2006 veel wedstrijden moeten missen wegens huisje bouwen ... jammer jammer :(
psi zou er de lmes of nu lms mee gaan rijden, namen die ik daar al heb horen vallen, vincent vosse en ongetwijfeld david hart...
En we gaan toch geen corvette cup houden zeker, please please dat kuismanen nog met zijn viper komt, zou spijtig zijn als die zouden verdwijnen...
Er staan er veel te koop dus misschien iemand interesse... (en die twee van belmondo racing zouden nog wel eens zeer snel kunnen zijn)... ;)
Ook al blijft Kuismanen in de Belcar, een bedreiging voor de overwinning zou hij toch niet zijn denk ik. Dan zie ik Kuismanen met zijn Viper meer kans maken in de Euro GT Series.
strepper
17-12-2005, 17:29
PSI is overgekocht door Philippe Tillié die nu de leiding heeft over PSI.
C. Schumacher heeft de dagelijkse leiding over PSI.
Ik weet ook dat Paltalla van begin maart niet meer betaald werd door PSI maar door Van Sande. Dat Markus nu terug bij PSI onder contract staat weet ik niet.
insanity
18-12-2005, 11:28
En we gaan toch geen corvette cup houden zeker, please please dat kuismanen nog met zijn viper komt, zou spijtig zijn als die zouden verdwijnen...
Laat komen die Vipers :eek: - nee uiteraard is het veel mooier om zien als de diversiteit aan wagens zo groot mogelijk blijft. Die Cup was maar een lichte overdrijving van mijnentwege veroorzaakt door een adrenalineopstoot vanwege de plotse toename aan Corvettes binnen Belgische teams :D
Wat ik gehoord heb op de racing show van iemand die het kan weten is het zo dat ze naast de aankoop van de C5-R nog een bod hebben gedaan op een C5-R die nog bij P&M staat. Een aantal andere teams zijn ook in de running voor die wagen, onder andere... SRT. Van een C6-R was nergens sprake toen we over PSI spraken, enkel bij GLPK.
Ik dacht ergens vernomen te hebben dat deze 2de C5-R waarover Scapa het heeft naar SRT is gegaan. Deze wagen zou alleen voor het Frans GT zijn.
Dus als ik ff goed oplet staan er binnenkort 4 C5R's en 2 C6R's binnen de Belgische grenzen? Mwoah........het begint zowat het VW Golfje van de circuits te worden :D
Daarnaast schijnt er nog wat naar het Gewerbepark rondom de Nürburgring te gaan. Op een heel klein gebiedje van Europa staan er zometeen 5,6,7 of 8 van die brute machines. Als liefhebber komen we niks te kort ;)
Gezien de stand van de dollar is het de moment op over het Kanaal auto's te kopen natuurlijk.
Gezien de stand van de dollar is het de moment op over het Kanaal auto's te kopen natuurlijk.
De Engelse dollar? :D
F*ck off dude :D
Om naar Amerika te gaan via het westen moet je daar ook over, nah.
Nog een leuk detail: de C5-R van PSI is een ouder chassis maar de wagen wordt voorzien van de laatste evoluties...
Nog een leuk detail: de C5-R van PSI is een ouder chassis maar de wagen wordt voorzien van de laatste evoluties...
Er wordt gezegd dat het de C5-R van Pacific Coast is. Dit is dan geen ouder chassis. (tenzij er nu nog iets is veranderd)
Die van PC was een stuk ouder als die van GLPK hoor.
Als het allemaal waar is wat er hier getikt wordt, zou ik misschien wel weer eens wat vaker naast een circuit kunnen staan volgend jaar.
Voor iets dat het geluid van een F4U Corsair sterk benaderd wil ik altijd wel eens een uitzondering maken... :D :D
Er wordt gezegd dat het de C5-R van Pacific Coast is. Dit is dan geen ouder chassis. (tenzij er nu nog iets is veranderd)
De C5R van Pacific Coast was de 004 of 005. Het zou dus gaan om een van de eerste C5R's uit 2001. Die van SRT (007) en GLPK (011) zijn dus jonger. Vorig jaar was er toch ergens te lezen dat de 'Vette van SRT uit 2001 niet helemaal geschikt was om hem om te bouwen naar 2004-spec zoals die van GLPK. Benieuwd in hoeverre ze die C5R van PSI dan weten op te waarderen......
De C5R van Pacific Coast was de 004 of 005. Het zou dus gaan om een van de eerste C5R's uit 2001. Die van SRT (007) en GLPK (011) zijn dus jonger. Vorig jaar was er toch ergens te lezen dat de 'Vette van SRT uit 2001 niet helemaal geschikt was om hem om te bouwen naar 2004-spec zoals die van GLPK. Benieuwd in hoeverre ze die C5R van PSI dan weten op te waarderen......
Ah, dan heeft iemand mij ergens wijsgemaakt dat die van Pacific Coast een 2003 spec was.
Om aan speculaties en gissingen een einde te maken, hier een stuk daterend van januari '05 over de PCM Corvette (bron: dailysportscar.com). Ik vertaal het niet, jullie Engels zal wel op niveau zijn, vermoed ik:
"It's chassis 06, which ran in early 2003, but fully updated to '04 spec. Aside from the chassis, the only original part is the front aero. We have new drivetrain, motor, shocks, uprights... Pratt & Miller couldn't fit the Xtrac gearbox into this chassis, so we've got the Hewland sequential. And the tires - I can't say enough about the tires..."
Misschien zou een abo voor sommigen toch verrijkend zijn :-)
De PSI 'Vettes zijn niet voor de Belcar bestemd..........
Philippe Tillie: ''Je vous tiendrai au courrant quant aux différents programmes que feront les Corvette, sachant que pour le championnat Belcar, j'alignerai 2 Porsche GT 2 R bi-turbo."
www.virages.net (http://jmugnier.club.fr/Actu_GT_et_Proto_2005.htm)
Volledig DSC-artikel is te lezen op de site van PCM Racing (http://www.pcmracing.com/index.php?p=5&sum=2005&full=yes&story=2005-03-07)
Dus de 006, gebouwd in het najaar van 2001 en een bijna volledig seizoen gereden in 2002. Voor chassisfreaks => http://palmeter.com/C5RInfoIndex.htm
De PSI 'Vettes zijn niet voor de Belcar bestemd..........
Omdat PSI nu in Franse handen is kan ik me voorstellen dat hun interesse verschuift naar het Franse GT kampioenschap.
strepper
19-12-2005, 20:06
ik denk dat PSI vooral Europees gaat rijden.
wat volgens mij normaal is.
We moeten eerlijk zijn het niveau van het Frans gt kampioenschap ligt stukken hoger dan de Belcar.
Ook Europees, de mannen van Gordon hebben dit ingezien en rijden LMES.
De bedoeling is om met 3 wagens in de Belcar actief te zijn.
insanity
27-12-2005, 11:55
Virages.net bevestigt dat PSI zinnens is de 2 Corvettes in te zetten in LMS en GT-FFSA ...
En het is de bedoeling dat ze allebei naar de 24U van Spa komen... dus krijgen we naar alle waarschijnlijkheid een onwaarschijnlijke startgrid :eek: met de twee Le Mans 2005-winning C6-R's !
Virages.net bevestigt dat PSI zinnens is de 2 Corvettes in te zetten in LMS en GT-FFSA ...
En het is de bedoeling dat ze allebei naar de 24U van Spa komen... dus krijgen we naar alle waarschijnlijkheid een onwaarschijnlijke startgrid :eek: met de twee Le Mans 2005-winning C6-R's !
De buit is binnen voor Corvette in Spa :p
Bart.Vandecavey
27-12-2005, 13:01
De buit is binnen voor Corvette in Spa :p
Mja dat dacht Mercedes ook met hun CLR in Le Mans ;)
gwyllion
08-03-2006, 00:26
Juist een mooie foto gevonden die de PSI C6R en C5R vergelijkt. Vandaag gefotografeerd tijdens de eerste FIA GT testdag op Paul Richard.
http://www.infoscourse.org/2006_FIA-GT3/00_Test_GT3_PSI_Corvette_00.jpg
Aan de grondverf te zien zou dit inderdaad wel eens Red Bull stickers kunnen krijgen.
hhhm heerlijke wagens !!! :drewl:
op fiagt.com staan ook nog wat foto's , aan de lichten (c6r) hebben ze nog zo een gele rand wat wel mooi uitkomt..
te hopen zijn we deze ook nog bij de 24h van spa..
en er staan ook nog foto's van de gt3 glpk vette.., wanneer komt de c6r van glpk carsport eigelijk in actie ?
Mooie wagens :worship: . Komt Red Bull erop te staan?
JPMontoya
09-03-2006, 10:02
Houden zo die livery - alleen blauw zonder enige sticker erop !
Houden zo die livery - alleen blauw zonder enige sticker erop !
Ik denk niet dat de sponsors daar even blij mee zouden zijn. :)
tenzij de sponsor "Blauw" heet, natuurlijk
Viper GTS-R***
29-08-2006, 22:30
Heb eindelijk de thread teruggevonden ivm PSI en hun Vette's
Nu ze een 2de C6-R gaan kopen hebben ze ook gezegd dat ze de C5-R gaan verkopen. Een FFSA GT team die met Viper GTS-R rijd kan bv logischerwijze zo 1tje kopen... of gaan we een potentiele Belcar team een bod zien doen?
JorritVD
30-08-2006, 11:27
Heb eindelijk de thread teruggevonden ivm PSI en hun Vette's
Nu ze een 2de C6-R gaan kopen hebben ze ook gezegd dat ze de C5-R gaan verkopen. Een FFSA GT team die met Viper GTS-R rijd kan bv logischerwijze zo 1tje kopen... of gaan we een potentiele Belcar team een bod zien doen?
lijkt me logischer dat ze hem verkopen. Ik dacht dat een C6-R rond de twee miljoen kost en een C5-R ongeveer 1,3 miljoen.
Misschien dat CEO misschien de C5-R voor een (gedeelte) overkoopt en dan samen met PSI doorgaat in de Belcar.. Maar er zal veel belangstelling voor de C5-R zijn uit de FFSA, want eigenlijks waren de Corvettes en de Saleen van Oreca de beste auto's.
lijkt me logischer dat ze hem verkopen. Ik dacht dat een C6-R rond de twee miljoen kost en een C5-R ongeveer 1,3 miljoen..
Dan dacht je toch verkeerd want zoveel kosten ze niet. Als ik me niet vergis heeft Nonkel Tonnie 750.000€ neergelegd voor de C6R.
Viper GTS-R***
30-08-2006, 11:42
Dan dacht je toch verkeerd want zoveel kosten ze niet. Als ik me niet vergis heeft Nonkel Tonnie 750.000€ neergelegd voor de C6R.
Dat lijkt al redelijker als 2M€ :)
Hoe zit het dan met die C5-R van PSI? Zal dan waarde van 500.000€ hebben??
En is dit een bedrag dat Belcar teams aankunnen of is dit te veel?
Heb er geen idee van wat zij aankunnen ...
Dat lijkt al redelijker als 2M€ :)
Hoe zit het dan met die C5-R van PSI? Zal dan waarde van 500.000€ hebben??
En is dit een bedrag dat Belcar teams aankunnen of is dit te veel?
Heb er geen idee van wat zij aankunnen ...
voor de teams die nog geen geen C5R hebben, is dat te veel ja. misschien dat AD Sport dat bijeen kan harken, maar dat zal het zowat zijn
Tijdens de 24 uren van zolder was ik bij de corvette club en iok mocht zelfs even in de 2de c5r van SRT zitten en daar zeiden ze dat als je m wou kopen je dan zo een half miljoen moest betalen!
JorritVD
30-08-2006, 16:56
voor de teams die nog geen geen C5R hebben, is dat te veel ja. misschien dat AD Sport dat bijeen kan harken, maar dat zal het zowat zijn
Misschien, maar ik denk dat ze eerst doorgaan met de Viper.
Het zou me niks verbazen dat ze een Porsche Turbo gaan verkopen.
Tijdens de 24 uren van zolder was ik bij de corvette club en iok mocht zelfs even in de 2de c5r van SRT zitten en daar zeiden ze dat als je m wou kopen je dan zo een half miljoen moest betalen!
En ik heb een inteview gehoord of gelezen van Patrich Selleslagh dat het exemplaar van GLPK 2 keer zo duur was als een exemplaar van SRT.
Niks voor jouw team Jorrit die C5-R, lijkt me goed om een team mee te starten ;)
JorritVD
30-08-2006, 18:10
Niks voor jouw team Jorrit die C5-R, lijkt me goed om een team mee te starten ;)
Misschien, maar ben nu in onderhandeing met JMB over de MC12.
Ik ben nu opzoek naar het budget en hun runnen het team.
PorscheGT
30-08-2006, 19:16
Misschien, maar ik denk dat ze eerst doorgaan met de Viper.
Betwijfel ik, volgens het reglement mag een Chrysler Viper GTS-R na dit jaar nietmeer rijden ..
Misschien, maar ben nu in onderhandeing met JMB over de MC12.
Ik ben nu opzoek naar het budget en hun runnen het team.
Wat bedoel je met die laatste 4 woorden? Kan er niet echt iets uit opmaken ..
En wat Corvetteboy zei over die C5R .. Ik weet niet hoe jij er over denkt, geef mij maar liever de Corvette dan de MC12 .. Toch zeker als allereerste wagen van jouw team .. Iemand anders begint met een Porsche Cup, jij direct met een zware GT1 .. Het is mogelijk, maar het wordt toch zeer moeilijk denk ik ..
Betwijfel ik, volgens het reglement mag een Chrysler Viper GTS-R na dit jaar nietmeer rijden ..
plakken ze er toch een doge badge op? Dan mogen ze nog rijden tot 2009.
Wat bedoel je met die laatste 4 woorden? Kan er niet echt iets uit opmaken ..
Jorrit zorgt voor het geld en JMB voor de techniek. :D;)
PorscheGT
30-08-2006, 19:57
Dacht ook al zoiets, maar kon uit die woorden geen volle nederlandse zin zien dus daarmee dat ik het vroeg ;)
plakken ze er toch een doge badge op? Dan mogen ze nog rijden tot 2009
Daarom had ik er expliciet Chrysler bijgezet .. Had dat van Dodge ook zien staan :) Zou ook spijtig zijn om zo een Belcar-Legende de Belcar zien verlaten .. :(
Gaat de volgende post weer over PSI? Anders weer een slotje.......
JorritVD
30-08-2006, 23:35
Misschien komt de C5-R van PSI in de Belcar, maar ik denk dat die kans klein is.
Het is nog geen 2007, dusz hopelijk maken ze een uitzondering voor de AD Sport Viper.
p.s: Mark bedankt voor het sluiten van die ene thread.
Het is nog geen 2007, dusz hopelijk maken ze een uitzondering voor de AD Sport Viper.
p.s: Mark bedankt voor het sluiten van die ene thread.
En met dank aan jou voor het sluiten van deze thread!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.