PDA

View Full Version : Btcs 2006


insanity
17-12-2005, 12:38
Ook voor de BTCS wordt 2006 weer een seizoen vol uitdagingen:

De Roadsters worden uit het hoofdveld gelicht en gaan twee sprintraces van 25' rijden - het hoofdveld blijft 2x90' + 1x 12U op 10+11 juni (onder voorbehoud).

Er staan ook een aantal nieuwe projecten op stapel zoals die prachtige SEAT Leon Cupra die hier al eerder op het forum werd voorgesteld, een Renault Megane Trophy (!), mogelijk een Ferrari 360 Challenge, een Peugeot 406 ...

Meer info op http://www.btcseries.be/

Groetjes :eek:

smiley
17-12-2005, 13:24
naar die megane throphy ben ik toch eens benieuwd !
wie zou op die wagen rijden ? en welk team ?

Raceboy
17-12-2005, 13:50
mooie toerwagen die ferrari :rolleyes:

smiley
17-12-2005, 14:09
waar zijn eigelijk al die opel Astra Silhouette's naar toe?? zulle deze ooit nog in de btcs rijden?

FIRE
17-12-2005, 14:41
een Peugeot 406 ..
Een silhouette wagen uit het Franse toerwagenkampioenschap?

Mr.Dallara
17-12-2005, 17:34
mooie toerwagen die ferrari :rolleyes:

Zeer zeker :rolleyes: !
Dat ze dan ineens ook maar al de GT's verbieden (zoals het zou moeten) in de Belgian TOURING CAR Series. Als ze die GT top dan wegdoen wil ik wel is zien wat er nog over blijft. ;) Max een 8tal (prachtige) silhouette's, en voor de rest het niveau van de TC.
Terwijl je dan steeds hoort dat de Belgian TOURING CAR Series een tegenhanger :D :crazy: is van de Belcar... :)

Hoelang gingen ze GT's toelaten om het kampioenschap op te starten?
Hoelang bestaat de BTCS al?
;)

Het zelfde met roken, eens je ermee begint stop je niet meer...
of mss eens wat nicotine pleisters opsturen naar Christian Lahaye en PRC... :)

smiley
17-12-2005, 18:21
Zeer zeker :rolleyes: !
Dat ze dan ineens ook maar al de GT's verbieden (zoals het zou moeten) in de Belgian TOURING CAR Series. Als ze die GT top dan wegdoen wil ik wel is zien wat er nog over blijft. ;) Max een 8tal (prachtige) silhouette's, en voor de rest het niveau van de TC.
Terwijl je dan steeds hoort dat de Belgian TOURING CAR Series een tegenhanger :D :crazy: is van de Belcar... :)

Hoelang gingen ze GT's toelaten om het kampioenschap op te starten?
Hoelang bestaat de BTCS al?
;)

Het zelfde met roken, eens je ermee begint stop je niet meer...
of mss eens wat nicotine pleisters opsturen naar Christian Lahaye en PRC... :)ze moeten gewoon de tourisme wagens van de belcar in de btcs late rijden en de gt's van de btcs in de belcar..:cool:

Mark
17-12-2005, 18:35
ze moeten gewoon de tourisme wagens van de belcar in de btcs late rijden en de gt's van de btcs in de belcar..:cool:

Maar denkt die bende blauwe blazers in Brussel nou net ff anders over ;) Zullen we eens mailtje sturen naar de PRC dat we het niet eens met de naam van de klasse? Of de naam waar maken qua wagens of de naam aanpassen gezien de deelnemende wagens. Hoe schrijf je Belcar in het frans? :D :D

Eddy V
18-12-2005, 11:55
Bellevoiture? :D

Racingworld.be
18-12-2005, 14:18
Maar denkt die bende blauwe blazers in Brussel nou net ff anders over ;) Zullen we eens mailtje sturen naar de PRC dat we het niet eens met de naam van de klasse? Of de naam waar maken qua wagens of de naam aanpassen gezien de deelnemende wagens. Hoe schrijf je Belcar in het frans? :D :D

Die door jou zgn 'bende blauwe blazers in Brussel' is al langer dan vandaag wakker. Kan trouwens niet van iedereen gezegd worden, zoniet was er al 'tussen de regels door gelezen'. Partij 'A' wenst niet beter, Partij 'B' heeft z'n twijfels en onze 'nationale' Partij zweeft tussen de twee. Het is geen geheim dat het de doelstelling was (en is!) om enerzijds een volwaardig GT-kampioenschap, anderzijds een nationaal 'T-kampioenschap' uit de grond te stampen. Wie dit niet snapt, dient dringend eens de visie van Partij A en Partij B te bekijken. Samen...

Elk van de eerste twee partijen krijgt van mij een waardering. De derde partij... tja... Knopen doorhakken is hun taak... Een verdomd moeilijke taak, met alle respect vandien. Als het enkel en alleen aan de supporters lag, dan ware het al lang gebeurd. Maar er zijn ook nog andere belangen mee gemoeid hé. Belcar was de trendsetter (een originele mix van Gt's en T's), BTCS volgde (al was het nooit de bedoeling om te blijven 'volgen').

Zijn we niet een beetje te verwend? Twee kampioenschappen op dezelfde basis in een dergelijk klein landje? Dat het niveau nog steeds verschilt, daar ben ik voor de volle 100% mee akkoord, maar de basis is niet zo breed, als je op enkele kilometers van elkaar leeft. Laat die "bende blauwe blazers", zoals je hen noemt, nu maar eens de knoop doorhakken. 2006 is onmogelijk, maar voor 2007 blijken er toch mogelijkheden te zijn... Zoniet: 'Ollanda' biedt misschien een oplossing? :crazy: Zoals ze er al zovelen boden :applaus: (No Hard Feelings)

Dries De Smet

Mark
18-12-2005, 15:51
Kan iemand bericht 10 van deze thread vertalen? Zelfs Altavista's Babel Fish begrijpt er niks van :D

Peter Baert
18-12-2005, 20:08
Het rapport "België gaat tenonder" van de Vlaamse Warandegroep, het deficit van 10 miljoen euro van het Waalse Rode Kruis (met de vraag vanuit Wallonië aan de Vlaamse afdeling om de put te helpen vullen), het getalm rond Brussel-Halle-Vilvoorde, de pogingen van de overwegend Franstalige Oost-Brusselaars om de nachtvluchten de andere kant richting Meise, Grimbergen, Merchtem te sturen, de koehandel rond Francorchamps, (we komen er :)) de Franstalige dominantie binnen RACB, en nu dus de discussie tussen Belcar, BTCS en RACB. Een kleine greep uit de dagdagelijkse Belgische realiteit.

Ik vond het wat ongepast van RACB-baas Michel Jodogne om vorige dinsdag in La Dernière Heure de Belcar, en dus Zolder, met de vinger te wijzen. De RACB stuurt aan op minder nationale weekends. Praktisch bekeken, correcte gedachte. Maar waarom zou Belcar zich moeten aanpassen aan BTCS? Iemand?

Jarenlang is Zolder en al wat Zolder op poten zette stiefmoederlijk behandeld door Brussel. Hoe lang heeft het niet geduurd vooraleer Belcar nationale status kreeg. BTCS kreeg na één seizoen al nationale erkenning, op voorwaarde dat BTCS zich zou beperken tot Toerisme.

Maar kom, het mocht voor één keer van de toenmalige RACB Sport dat BTCS ook nog GT's zou toelaten. Eén keer, één seizoen. Alles is nu zo geëvolueerd dat we inderdaad twee dezelfde kampioenschappen hebben. Zet twee autosport-leken voor een TV, laat hen Belcar en BTCS zien en vraag dan naar het verschil.

En nu? Inderdaad. Teveel raceweekends. Tja. Gaan die van Zolder, en met hen de Vlaamse autosport, weer moeten inbinden? Wie heeft wie nog nodig nu? De RACB de Belcar of omgekeerd?

Ondanks de Vlaamse cel rond Koen Wijckmans vrees ik dat er "iets hogerop" nog niet veel gewijzigd is. De wat verbloemde kritiek van Jodogne aan het adres van Zolder is daar weer een bewijs van.

Naar ik begrepen heb, is het samengaan van de nationale Belcar en de provinciale Touring Cup tijdens één weekend nog niet helemaal goedgekeurd. Tja. Zou Kuismanen in Finland blijven, mocht Belcar het speerpunt worden van de Vlaamse Autosport Federatie? Zouden de Britten de oversteek niet meer maken? Moet Zolder niet gewoon het been stijf houden en zich eventueel afscheuren, als het echt niet anders kan? Geen compromissen meer?

Nog dit. Wie het Belgische model verdedigt, wordt op handen gedragen. Wie voor Vlaamse onafhankelijkheid pleit, wordt ofwel verweten VB-er te zijn ofwel ontslagen. Vraag het maar aan de Vlaamse topman van McKinsey, die deel uitmaakt van de Warande Groep. De man heeft ontslag moeten nemen ...

smiley
18-12-2005, 21:22
maar als je het btcs enkel en alleen tourisme's toelaat,en de belcar voor de gt's houd heb je een tourisme en een gt kampioenschap
En als je dan in de touring cup allebij soorten wagens toelaat heeft dat kampioenschap ook weer iets wat de andere kampioenschappen in belgië niet heben... een mix en dat maakt de touring cup dan ook weer op een manier 'speciaal'.
en wanneer die kampioenschappen zijn ingedeeld kan je mooie weekends samenstellen
een buitelandse trip voor de 'btcs' en de 'belcar (gt's)'
een weekend op spa met de 'btcs' en de 'touring cup'
een weekend in zolder met de 'belcar' en de 'touring cup'
een weekend in spa met de belcar en een buitelands kampioenschap (vb. british gt)
enz. ...
dan heb je nog altijd een deel weekenden op de kallender en de kampioenschappen zijn ook nog eens mooi verdeeld.. wat wil je dan nog meer ?

een negatief punt van het verdwijnen van de tourisme wagens uit de belcar zou dan wel zijn dat we waarschijnlijk nooit dtm wagens in de belcar zulle zien mee rijden..
ook in het btcs zouden ze niet thuis horen (de silhouettes wat nu mee rijden hebben zeker v6 motoren ?)

maarja het samensmelten van de belcar en de touring cup en afentoe de btcs is toch al een mooi begin !!

nog een vraagje over de btcs; mogen er v8star wagens mee rijden ?

Mr.Dallara
18-12-2005, 21:38
maar als je het btcs enkel en alleen tourisme's toelaat,en de belcar voor de gt's houd heb je een tourisme en een gt kampioenschap


:no: Zo gaat het ook weer niet op hé ;)

BTCS zou idd enkel en alleen tourwagens mogen toelaten.
Maar de Belcar is nu eenmaal een kampioenschap met GT's EN Tourisme wagens ;) Dat is hun formule en ook hun succes geweest en het kampioenschap zo groot gemaakt tot wat het nu is.

OK, met de nieuwe regelementen zullen er (sommige) tourisme wagens in de Belcar in het nadeel zijn. Daardoor mss ook wat minder tourisme wagens zijn in de Belcar 2006 :(:(. Maar de Tourisme klasse (nu vooral klasse 3) mag en kan niet ontbreken in de Belcar. Wat dat is nu éénmaal DE Belcar ;)
Bij de BTCS is het een heel ander verhaal ;)


DTM en V8star wagens in de BTCS toegelaten?? Weet ik niet.
Maar als er een deelnemer met dergelijke wagen wil racen in de BTCS, zal PRC wel snel het regelement aanpassen... ;)

Mark
18-12-2005, 21:40
een negatief punt van het verdwijnen van de tourisme wagens uit de belcar zou dan wel zijn dat we waarschijnlijk nooit dtm wagens in de belcar zulle zien mee rijden..


DTM wagens zijn verboden in de Belcar, staat te lezen in het nieuwe technische reglement van de Belcar 2006.


Moet Zolder niet gewoon het been stijf houden en zich eventueel afscheuren, als het echt niet anders kan? Geen compromissen meer?

JA!!!!!

Eddy V
19-12-2005, 12:10
Mark, die JA zou ik nog niet te vroeg toepassen.
De KACB heeft namelijk altijd meer macht dan Zolder, Belcar, sponsors, toeschouwers enz.
Het zou heel wat problemen kunnen veroorzaken om nog iets in te richten. Bvb altijd nationale wedstrijden in Francorchamps samen met Belcar, daaruit volgend verplichten ze dan die idiote oranje mannetjes ;) alleen nog maar nationaal te laten spelen. En dan?

En je weet Mark, ik heb voor niets angst, maar soms is het beter wat te slikken dan alles te verliezen.
Ooit hebben wij (vlamingen) de zaak stil gelegd in Zolder TEGEN de KACB. Ik denk niet dat dit in de hedendaagse tijd nog zou lukken. Lukken wel, maar de gevolgen?
Toen kregen wij na veel dreigen van de KACB toch enkele toegevingen, maar die verdwijnen allemaal langzaam over de jaren.
Het lijkt me dat de oude elite machtstrijd weer naar boven komt, de "bruxellois" tegen het vlaamse (en nu misschien zelfs ook de waalse) gepeupel. (Lees teams, rijders, bk's, toeschouwers,...)

Maar, dit is natuurlijk mijn mening.

A uit PDGRacing
19-12-2005, 19:47
Een silhouette wagen uit het Franse toerwagenkampioenschap?
De kans is zeker niet onbestaand. Het Franse Super-Tourismo-Kampioenschap heeft in 2005 zijn laatste jaar gereden...

FIRE
19-12-2005, 19:55
De kans is zeker niet onbestaand. Het Franse Super-Tourismo-Kampioenschap heeft in 2005 zijn laatste jaar gereden...
Stappen ze ook over op Super2000?

A uit PDGRacing
19-12-2005, 20:25
Stappen ze ook over op Super2000?
Nope, het kampioenschap zou gewoon eindigen... Dit volgens Auto Hebdo, jaaroverzicht vorige week. Het 'kampioenschap' dit jaar bestond uit 3 wagens ( 2 x 407 silhoutte, 1 x 406 silhoutte, alles van Pescaloro). De rest waren wagens die per race ingeschreven werden.

Mark
19-12-2005, 20:38
Bvb altijd nationale wedstrijden in Francorchamps samen met Belcar, daaruit volgend verplichten ze dan die idiote oranje mannetjes ;) alleen nog maar nationaal te laten spelen. En dan?


Verplichten? Voor dat woord ben ik allergisch. Mocht ooit zoiets voorvallen dan gaat per direct mijn licentiepasje in een onvoldoende gefrankeerde envelop richting Brussel :D

Wat betreft stellingname. Je moet af en toe je mening aanscherpen en sterker maken dan dat hij in feite is. Op die manier leert die andere partij luisteren. Mooiste voorbeeld hebben we dit jaar gezien bij de strijd in de DTM tussen Audi en MB/ITR. Het verhaaltje GPMA versus Bernie E. is precies hetzelfde.

Toch is deze discussie een bepaalde vorm van luxe ;) Zowel de Ooster- als de Noorderburen zijn niet in het bezit van twee sterke nationale competities :)

Eddy V
19-12-2005, 22:32
Mocht ooit zoiets voorvallen dan gaat per direct mijn licentiepasje in een onvoldoende gefrankeerde envelop richting Brussel

Gewoon op de baan neer kwakken (ikke dus, Renault World Series), da's nog goedkoper. :+

Effe serieus nu, toch zou het niet slechter zijn moesten Belcar en BTCS wat samenwerken. Maar niemand geeft natuurlijk graag zijn verworven voordeel af.

Mark
02-01-2006, 12:18
April 14-15-16 Francorchampions Francorchamps
May 26-27-28 ADAC Rennen Zolder
June 9-10-11 12 heures de Spa Francorchamps
July 7-8-9 25hrs VW Fun Cup Francorchamps
September 9-10 Truck GP Zolder
October 13-14-15 Francorchampagne Francorchamps

automobilsport.com (http://www.automobilsport.com/btcs-race-calendar-2006-francorchampions-francorchamps-adac-rennen-zolder-12heures-spa-25hrs-vw-fun-cup-truck-gp-francorchampagne-automobilsport---7395.html)

25 VW Funcup en Belcar Lausitzring overlappen elkaar.

Mark
10-01-2006, 21:21
mooie toerwagen die ferrari :rolleyes:

Tuurlijk is dit een toerwagen, dat ziet iedereen toch :D

http://www.turbomagazine.be/images/photosite/BPO-03.jpg
Foto: www.turbomagazine.be / Jacques Letihon

Qua tijden is het wel een toerwagen......verder dan een 2.35 op een droog Spa komt deze Challenge-wagen niet. Wellicht dat ze her en der nog wat kietelen zodat ie in de buurt komt van maximale 2.30

Jawaddeman
11-01-2006, 12:59
Kalender is ook niet echt ne vette dit jaar... Geen buitenlandse verplaatsing... 6 wedstrijden, belcar doet dan toch beter met 7...

En wat gaat er gebeuren de 9de juli, wat gaan rijders zoals Bouvy,Maes,... moeten kiezen, 25h of Lausitz ring???

:gas:

kulgan
11-01-2006, 13:19
En wat dan met teams die zowel belcar als BTCS rijden?
Zaterdag na de BTCS wedstrijd alles snel snel inladen, nachtje doorijden, 's zondags alles rap uitladen, autos achteraan op de startgrid zetten (wegens geen qualificatie),...

Leuk is anders....
Heb wel al gehoord dat de race op de Lausitzring misschien een week naar achter zou geschoven worden...

Mark
11-01-2006, 14:40
Kalender is ook niet echt ne vette dit jaar... Geen buitenlandse verplaatsing... 6 wedstrijden, belcar doet dan toch beter met 7...


Geen buitenlandse race van de BTCS was wel te verwachten maar dat neemt niet weg dat de BTCS geen plaats heeft verworven op de grote evenementen, uitgezonderd de 25 VW Funcup.

Het zijn allemaal eigen evenementen met de welbekende drukte qua toeschouwers langs de kant:rolleyes: Geen dus! Tijdens de ADAC Runstrecken rennen hoef je ook geen stormloop van toeschouwers te verwachten. Het is wel de eerste klasse die geloof ik voor het tweede jaar op rij samen willen rijden met de vettige Trucks.

Qua deelnemersveld ziet het er dan goed uit voor de BTCS, de kalender en de verwachte toeschouwersaantallen voor 2006 zijn minder.

smiley
11-01-2006, 14:42
ik denk dat het wel een interesant jaar wordt, met 2 ferrari's,de audi a4,de astra :cool: ,enz... zeker de moeite om enkele races ervan te zien volgens mij !!

Jawaddeman
12-01-2006, 02:59
ik denk dat het wel een interesant jaar wordt, met 2 ferrari's,de audi a4,de astra :cool: ,enz... zeker de moeite om enkele races ervan te zien volgens mij !!

Ik kan mij vergissen, maar ik denk dat ze op die ferrari's serieus gaan moeten stampen om die te doen concurreren met de silhouette's en de porsche's... Daarboven op als ik goed op de foto's zie rijden ze met de standaerd vesnellings bak, leuk om op te schakkelen, maar een dikke ramp om terug te schakelen en te remmen op de motor... Heb er al zo eens met eentje geexperimenteerd...pfffff.....
Maar oké het geeft wat kleur aan autoracen zo twee mooie ferrari's, al had ik ze dan liever in't rood of geel gezien... hihi... :D

Wild Goose
23-01-2006, 07:22
ze dan liever in't rood of geel gezien... hihi... :D


Zonder die bestikkering zijn ze rood :rolleyes:

Mark
31-01-2006, 15:13
Mijn grote vriend Fred Bouvy en David Loix zijn de mannen die de Renault Megane Throphy gaan besturen voor Delahaye Racing in het BTCS 2006. Bron: turbomagazine.be

kulgan
31-01-2006, 15:23
Wat gaat er eigenlijk met de achterspoiler van die meganes gebeuren? ik dacht niet dat die mochten volgens het reglement.

Mr.Dallara
31-01-2006, 20:36
Mijn grote vriend Fred Bouvy en David Loix zijn de mannen die de Renault Megane Throphy gaan besturen voor Delahaye Racing in het BTCS 2006. Bron: turbomagazine.be

Een mégane in de BTCS, één woord: prachtig!
Alleen stel ik me wel vele vragen hoe z'n high-tec wagen het 12uren gaat volhouden tijdens de 12u van Spa...
Als top of the bill is het dan nog Bouvy die de gas pedaal gaat moeten doseren op de Mégane... :gas:
Dat ze al maar een goeie verzekering afsluiten... :)

Thomaske
31-01-2006, 20:49
Het is wel de eerste klasse die geloof ik voor het tweede jaar op rij samen willen rijden met de vettige Trucks.

Het zal dit jaar al de derde keer zijn.

Mvg...

FIRE
05-02-2006, 19:47
Een mégane in de BTCS, één woord: prachtig!
Alleen stel ik me wel vele vragen hoe z'n high-tec wagen het 12uren gaat volhouden tijdens de 12u van Spa...
Als top of the bill is het dan nog Bouvy die de gas pedaal gaat moeten doseren op de Mégane... :gas:
Dat ze al maar een goeie verzekering afsluiten... :)

Bouvy niet in Megane:

In tegenspraak met eerdere berichten, alsof zou de deal tussen enerzijds Fred Bouvy & David Loix, anderzijds Delahaye Racing rond zijn, kan dit alles uiteindelijk toch op een sisser aflopen. Fred 'Bull' Bouvy liet zich deze avond aan de redactie van Racingworld.be ontvallen dat hij wel degelijk in de BTCS zal aantreden, niet met de Renault Mégane Trophy, maar wel met een 'top' Silhouette. Het gissen kan beginnen...

Bron: http://www.racingworld.be/nieuws/3112/

Mark
09-02-2006, 17:49
Bouvy niet in Megane:

Bron: http://www.racingworld.be/nieuws/3112/

Bouvy wel in een Megane. Sterker, we zien twee Meganes aan het werk. Eentje voor Bouvy/Vosse en eentje voor Loix/Lemeret => http://www.turbomagazine.be/des_infos.asp?id=4069&back=1

GT2-R
12-02-2006, 20:01
Hoe snel gingen die Meganes vorig jaar ongeveer in Zolder (voor de ogen van 70 000 mensen!!!!!:worship: :worship: :worship: ).

Greets, Dr. Jozz

Mark
13-02-2006, 01:07
Hoe snel gingen die Meganes vorig jaar ongeveer in Zolder(

Tijdens de kwalificaties haalden toppers tijden tussen de 1.36 en 1.37 maar dat was eigenlijk niet meer dan een testweekend. Die wagens zullen in de loop van het jaar nog wel wat sneller zijn geworden. Dus dat is toch iets sneller dan een Porsche GT3 Cup. De vraag is natuurlijk hoeveel trager ze worden door de "Endurance-kit".

Mark
13-02-2006, 13:59
Heh, bah........alweer een Silhouette Megane :D

Dit maal een wagen van Thierry Boutsen Racing met als gentlemen-drivers Charles Depauw en Alain van den Hove.
http://www.turbomagazine.be/images/photosite/BTCS-04.jpg
Meer info: http://www.turbomagazine.be/des_infos.asp?id=4108&back=1

Speedboy 911
13-02-2006, 20:30
Mijn grote vriend Fred Bouvy en David Loix zijn de mannen die de Renault Megane Throphy gaan besturen voor Delahaye Racing in het BTCS 2006. Bron: turbomagazine.be

Ik wil hier geen onrust gaan stoken, ik ben hier trouwens pas nieuw, maar jouw grote vriend schijnt toch wel bepaalde kuren te hebben, als ik zo tussen de regels door lees op www.racingworld.be :

"Zo blijkt een bepaalde piloot zich sinds enkele dagen te mogen kronen tot een ware kampioen in het ontkrachten van zijn eigen verklaringen en het weerleggen van uitspraken die door "teamgenoten" als vaststaande feiten aan de pers werden gedaan. (Niet enkel op BTCS-gebied trouwens...)"

Er staat natuurlijk niet letterlijk in dat het over Fred Bouvy gaat, maar wie de overige artikels op deze en andere websites leest over de deelname van een Mégane Trophy aan dit kampioenschap, kan toch bepaalde conclusies treffen als die tussen de regeltjes door leest. :) (hey... smileys: bij deze als nieuweling ontdekt!)

Mark
28-02-2006, 22:18
Een artist-impression van de Red Bull Meganes:

http://www.turbomagazine.be/images/photosite/MeganeTrophy_Redbull.jpg
Foto: www.turbomagazine.be

Het is trouwens niet het eerste project waarbij deze Meganes buiten de Europese Cup actief zijn. Volgens advertenties op racecarsdirect.com zijn andere Meganes al actief geweest in lokale Spaanse kampioenschappen.

smiley
01-03-2006, 09:51
hhm dan is de 'sat plus' toch mooier
ze moeten eens iets speciaals maken van een redbull livery.. tis bijna altijd het zelfde..

Mark
03-03-2006, 20:07
De BTCS gaat flink op zijn gezicht met de exclusieve bandendeal:

Dunlop de komende twee seizoenen exclusief bandenleverancier !

Al die prachtige bolides zullen uitgerust worden met banden van Dunlop. De Belgian Touring Car Series wordt immers de 32ste internationale competitie die exclusief met banden van deze fabrikant zal rijden.

http://www.btcseries.be/nl.html


Lezen we dit:
BTCS - Geen exclusiviteit voor Dunlop

Koen Wijckmans, RACB Sport: "Commerciële deals worden door ons altijd getoetst aan de Europese wetgeving over mededinging. In dit geval stelden we vast dat bvb. Michelin en Pirelli niet gecontacteerd waren voor de aanbesteding, dat ze dus niet de kans hebben gekregen om aan PRC een offerte te doen."

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10951


Zoiets mag je toch wel een blunder noemen waar je U tegen zegt. Zelfs de verbouwing van je kippenschuur moet je vandaag de dag Europees aanbesteden.

Mark
10-03-2006, 23:50
Muytjens zal dus aan het stuur van een prachtige BMW M3 Silhouet, look E46 en ingezet door Astur Car, een gooi kunnen doen naar de koppositie in het klassement, want dit type wagen behaalde vorig seizoen verschillende zeges in de BTCS... "De wagen is uiterst competitief en de motor wordt momenteel nog geprepareerd in de ateliers van Erik Qvick," vervolgt Olivier.

persbericht Muytjens


De andere coureur op de Astur wagen is Pierre Piron, een vaste gast op de site van racecarsdirect.com met zijn verkoop van de diverse Super Toruisme wagens ;)

gwyllion
11-03-2006, 11:25
Hoort dit in BTCC thuis of BTCS? ;)

Mark
11-03-2006, 11:52
Hoort dit in BTCC thuis of BTCS? ;)

Dank u voor de medewerking ;)

Mark
14-03-2006, 22:07
Mit Dietmar Schröder (D - Aachen) und Philipp Cracco (B) konnte sich GS
Motorsport gleich zwei erfahrene Rennfahrer für die BTCS ( Belgian Touring Car
Series ) http://www.btcseries.be 2006 sichern. Keine Nachwuchsfahrer oder
Heißsporne, sondern gestandene Männer die erfolgreich in den letzten Jahren
Motorsport bestritten.

persbericht GS Motorsport


De wagen van dienst zal een Porsche 996 Cup zijn.

Mark
19-03-2006, 20:26
Loic Deman op de Silhouette van Thiry / MI

De definitieve samenstelling per wagen zal later bekend worden gemaakt. In elk geval werd voor de wagens die de kleuren van Jaguar verdedigen Loïc Deman als piloot aangetrokken.

persbericht V.F.


Als je het complete bericht leest dan krijg je de indruk dat Thiry / Motorsport International bezig zijn met nog een andere Silhouette.

Het team Thiry Racing International is, dankzij de titel die behaald werd na een felle strijd, meer dan ooit vastbesloten om dit jaar zijn titel te verlengen met de schitterende X-Type Silhouetten. Bolides die voor aanvang van het seizoen nog een ander kleedje krijgen, maar dat is een ander verhaal...

persbericht V.F.


BTCS Testdag op 23-03 in Spa, dan weten we wellicht meer.

Mark
22-03-2006, 16:45
L'info était dans l'air depuis quelques jours, elle est désormais confirmée : deux Peugeot 407 Silhouette disputeront les Belgian Touring Car Series 2006..........

http://www.turbomagazine.be/des_infos.asp?id=4462&idback2=1


De Silhouetteklasse ziet er goed uit voor dit jaar........

1 * Astra Qvick
2 * Peugeot 407
2 * BMW KS Motorsport
1 * BMW Astur
2 * Jaquar TRI
3 * Renault Megane

smiley
22-03-2006, 16:48
zijn er al foto's van de astra van Qvick ??

kulgan
22-03-2006, 16:55
De Silhouetteklasse ziet er goed uit voor dit jaar........

1 * Astra Qvick
2 * Peugeot 407
2 * BMW KS Motorsport
1 * BMW Astur
2 * Jaquar TRI
3 * Renault Megane

BMW Lupant en de Audi ook niet te vergeten...

JPMontoya
23-03-2006, 21:19
Testdag en OMG....

http://www.racingworld.be/images/upload/7dbace73ef9b25bd77b9e6060b447efa.jpg
Foto J. Lethion

T lijkt wel een dragster...

JPMontoya
23-03-2006, 23:08
http://www.sportmoteur.be/Album2006/TestBTCS2006.php (alle foto's)

http://web.hibn.tv/photo_albums/2006/Test_Day_BTCS_2006/images/img_4852.jpg

FIRE
23-03-2006, 23:11
Jammer van die strijkplank

Pinzie
23-03-2006, 23:23
Mooie livery, maar de spoiler vind ik helaas ook overdreven ...

FIRE
23-03-2006, 23:25
Hatchbacks in combinatie met een grote spoiler is zelden een mooie combinatie.

Mark
23-03-2006, 23:29
T lijkt wel een dragster...

Moest meteen denken aan de Chaparral (http://www.teamvoodoo.com/Monterey05/images/Chaparral%202E.jpg)van vroeger :)

We zien de ex-G&A BMW V8 GTR terug in andere kleuren (http://web.hibn.tv/photo_albums/2006/Test_Day_BTCS_2006/images/img_4042.jpg). Welke wagen is dit? Een Renault 21?
http://web.hibn.tv/photo_albums/2006/Test_Day_BTCS_2006/images/img_3967.jpg
foto: /www.sportmoteur.be

FIRE
23-03-2006, 23:43
Moest meteen denken aan de Chaparral (http://www.teamvoodoo.com/Monterey05/images/Chaparral%202E.jpg)van vroeger :)

Inderdaad

We zien de ex-G&A BMW V8 GTR terug in andere kleuren (http://web.hibn.tv/photo_albums/2006/Test_Day_BTCS_2006/images/img_4042.jpg). Welke wagen is dit? Een Renault 21?
http://web.hibn.tv/photo_albums/2006/Test_Day_BTCS_2006/images/img_3967.jpg
foto: /www.sportmoteur.be
Doet me denken aan de Nissan Bluebird of Mitsubishi Galant.

Jawaddeman
24-03-2006, 00:23
Inderdaad


Doet me denken aan de Nissan Bluebird of Mitsubishi Galant.
Goed gezien Mark, is inderdaad een Renault 21; heb hem vorig jaar op het einde van het seizoen ook één keer op Zolder zien testen. Dacht toen te vernemen dat het een project was van een Waalse school.

smiley
24-03-2006, 09:00
de jaguar ziet er wel vet uit dit jaar !!
http://web.hibn.tv/photo_albums/2006/Test_Day_BTCS_2006/images/img_4129.jpg

kulgan
24-03-2006, 09:39
http://www.sportmoteur.be/Album2006/TestBTCS2006.php (alle foto's)

http://web.hibn.tv/photo_albums/2006/Test_Day_BTCS_2006/images/img_4852.jpg

Heb hem gisteren in levende lijve gezien, ziet er inderdaad heel knap uit.
Maar ik weet niet of die wel regelmentair is...

Er zijn namelijk al heeel wat verschillen met de cup versie:
- Verbreed
- centrale moeren
- En die enorme spoiler die boven het dak uitkomt

insanity
27-03-2006, 22:09
Onze foto's van de BTCS Shakedown op Francorchamps staan online op http://users.skynet.be/autosport/

Hier alvast een paar teaserkes:

http://users.skynet.be/Racing-pictures/Testdag BTCS 23-03-06/slides/BTCS-23-03-06-013.JPG

http://users.skynet.be/Racing-pictures/Testdag BTCS 23-03-06/slides/BTCS-23-03-06-036.JPG

http://users.skynet.be/Racing-pictures/Testdag BTCS 23-03-06/slides/BTCS-23-03-06-055.JPG

http://users.skynet.be/Racing-pictures/Testdag BTCS 23-03-06/slides/ROAD-23-03-06-005.JPG

http://users.skynet.be/Racing-pictures/Testdag BTCS 23-03-06/slides/VWFUN-23-03-06-049.JPG


Veel plezier ermee en sportieve groetjes,


Insanity & Infinity :eek:

C U @ The Belcar Shakedown - Francorchamps 30.03.06

Mark
01-04-2006, 11:12
Als je het complete bericht leest dan krijg je de indruk dat Thiry / Motorsport International bezig zijn met nog een andere Silhouette.

Het team Thiry Racing International is, dankzij de titel die behaald werd na een felle strijd, meer dan ooit vastbesloten om dit jaar zijn titel te verlengen met de schitterende X-Type Silhouetten. Bolides die voor aanvang van het seizoen nog een ander kleedje krijgen, maar dat is een ander verhaal...
persbericht V.F.


Persbericht destijds verkeerd begrepen:o

Het is een serieuze uitdaging, maar het past perfect in de geest en de professionaliteit van het team Jaguar T.R.I.," vertelt Albert Thiry, die enthousiast is met deze nieuwe wending voor het merk. "Motorsport International, het team onder leiding van Willy Plas, lijkt me ideaal geplaatst om de motoren te ontwikkelen voor de brandstof van morgen. Bij Jaguar bestaat de drang om te vernieuwen dagelijks en het idee om van de kampioenenwagen van de BTCS een echt groene wagen te maken, wat trouwens perfect past bij de decoratie van de X-Type Silhouetten, is heel uitdagend..."

persbericht V.F.


De bio-brandstof is afkomstig van Total. Tijdens de Belcar-testdag zag ik een van de Porsches van GS Motorsport rondscheuren met BP Ultimate stickers. Of is de Ultimate van BP geen bio-brandstof?

Voor de mensen die AB3 kunnen ontvangen: A.s. dinsdag 23.10 uur afstemmen op Speed Action. Dan is er reportage te zien over Bio-brandstof, Total, M.I. en Thiry.

joost
01-04-2006, 12:38
Denken de heren niet dat vandaag op de eerste der aprilmaand zulk nieuws niet al te serieux te nemen is?

Bramzel
01-04-2006, 13:00
De bio-brandstof is afkomstig van Total. Tijdens de Belcar-testdag zag ik een van de Porsches van GS Motorsport rondscheuren met BP Ultimate stickers. Of is de Ultimate van BP geen bio-brandstof?

BP Ultimate is net zoiets als V-Power van Shell. Geen bio-brandstof, gewoon "premium" brandstof.

Mark
01-04-2006, 20:19
In het BTCS zien we dit jaar een uniek team aan het werk tijdens 3 wedstrijden. Het coureursduo zal bestaan uit een tweetal gehandicapte coureurs. Jason Watt is de ene helft, Gilbert Georges de andere helft.

Watt, voormalig Deens toerwagen kampioen, is verlamd aan zijn benen ten gevolge een motorongeluk. De handicap van die Georges is mij onbkend. Omdat ze in het BTCS rijden hebben de gekozen voor de toerwagen bij uitstek, een Porsche GT3-Cup ;) :D

e.e.a. staat te lezen in de autosport van 30-03-06

kulgan
01-04-2006, 20:33
Ik heb op de trainingsdag twee piloten in rolstoel gezien, dus ik denk dat de andere ook verlamd is aan de benen

Dries DS
01-04-2006, 20:49
In het BTCS zien we dit jaar een uniek team aan het werk tijdens 3 wedstrijden. Het coureursduo zal bestaan uit een tweetal gehandicapte coureurs. Jason Watt is de ene helft, Gilbert Georges de andere helft.

Zij krijgen ook nog het gezelschap van de eveneens gehandicapte Lionel Vandercam op de Porsche van GPR. Vandercam en Georges waren beiden aanwezig tijdens de BTCS testdag. De wagen is getooid in de kleuren van het project "Wings for Life", dat overigens ook de steun krijgt van Marc Duez.

JPMontoya
05-04-2006, 17:27
Blijkbaar is men bij Delahaye er nog niet uit hoe men juist de achtervleugel op de Mégane gaat zetten.

http://web.hibn.tv/photo_albums/2006/2006-04-05-EssaisRenault/images/IMG_8402.jpg
http://web.hibn.tv/photo_albums/2006/2006-04-05-EssaisRenault/images/IMG_8404.jpg

www.sportmoteur.be (foto's testdag Renault Sport Belgie)

Brecht
05-04-2006, 22:29
Vandaag onder andere de 2 méganes van Delahaye racing in actie op Spa-Francorchamps. Nog enkele foto's ervan op http://brechtdecancq.fotopic.net

http://images.fotopic.net/yghl9c.jpg

http://images.fotopic.net/yghl9s.jpg

smiley
11-04-2006, 08:00
is er eiegelijk al ergens aan entry list te vinden van alle ingeschreven wagens ??

smiley
11-04-2006, 12:50
de nieuwe seat van s racing
http://www.racingworld.be/images/upload/f52b76cf65da2407e9c4e3d610fdd14f.jpg
http://www.racingworld.be/images/upload/209aaf6b5a1489b3414bbb4f79c41819.jpg

FIRE
11-04-2006, 14:59
de nieuwe seat van s racing
http://www.racingworld.be/images/upload/f52b76cf65da2407e9c4e3d610fdd14f.jpg
http://www.racingworld.be/images/upload/209aaf6b5a1489b3414bbb4f79c41819.jpg
Mooie wagen. Dit is toch gewoon een S2000 SEAT maar dan wat aangepast ivm endurance races ipv sprintraces?

gwyllion
11-04-2006, 15:57
Mooie wagen. Dit is toch gewoon een S2000 SEAT maar dan wat aangepast ivm endurance races ipv sprintraces?Dit lijkt mij de nieuwe Seat Leon Cupra met een 2 liter turbo getuned tot 300 pk (en DSG versnellingsbak).

Mark
11-04-2006, 21:18
Nog een lekkere wagen ;)

Al weken wisten we dat GPR, het team van Pino Sperlinga, druk aan het testen was om de Porsche 997 GT3 Cup op het niveau van de Silhouetten te hijsen voor de start van de Belgian Touring Car Series 2006. De officiële bevestiging van de deelname van de bolide, de identiteit van de hoofdsponsor en de naam van de teamgenoot van Marc Duez liet echter op zich wachten. Nu is het allemaal officieel, met de voorstelling van de Porsche "tvc@blenet", die de Duez zal delen met zijn kameraad Jean-Pierre Van de Wauwer...

persbericht GPR

smiley
12-04-2006, 12:24
- T6 : in deze categorie vinden we de Silhouetten – twee Jaguars X-Type, vier BMW M3's, twee Opel Astra's, een Audi A4, een Peugeot 406 en twee 407's en drie Renault Méganes Trophy – die getipt worden voor de algemene titel in de BTCS, maar ook een of andere « opgevoerde » bolide die mag meespelen met de grote jongens, zoals de BMW van het Luxemburgse team Moes-Barth.

- GT : Porsche, Ferrari en Nissan zijn vertegenwoordigd. Het merk uit Stuttgart telt de meeste teams. GPR Racing zet 997's in voor Duez-Van de Wauwer en Watt-Vandercam-Georges, GS Motorsport vertrouwt zijn 996's toe aan Schröder-Cracco en Kerkhove-Steinberg, terwijl De Bargigli rijdt voor het team Sorex Racing. Het beroemde "Cavallino Rampante" wordt vertegenwoordigd door de twee 360 Modena's « made by BPO » bestuurd door Nef-Moury en Van de Velde-Richard. Tot slot merken we nog op dat Lannaux zijn Nissan 200 SX heeft voorzien van een 3400cc, waardoor hij de Porsches en Ferrari's vervoegt in de categorie GT2.

vanop pitstop.tv

dat wordt wel een zeer mooi veld !!!

Viper GTS-R***
12-04-2006, 19:12
Tot slot merken we nog op dat Lannaux zijn Nissan 200 SX heeft voorzien van een 3400cc, waardoor hij de Porsches en Ferrari's vervoegt in de categorie GT2.
Heeft er iemand wat meer info over deze Nissan 200SX. En nu die een 3400cc motor heeft, wat zou het vermogen dan +/- bedragen??
Foto's mogen ook gestuurd worden langs PM, thanks op voorhand...

C.R.T
12-04-2006, 19:34
http://gdc.skynetblogs.be/

Helemaal onderaan de site

Viper GTS-R***
12-04-2006, 20:19
http://gdc.skynetblogs.be/

Helemaal onderaan de site
Bedankt;)

JPMontoya
13-04-2006, 11:41
Dit weekend aan de start 2 Peugeot's 407 Silhouette

C’est ce soir que les 2 Peugeot 407 on revêtu leurs habits de cérémonie. En effet c’est sous le doigté professionnel de la société « Aderis » que les 2 Peugeot on été décorées. C’est également ce mercredi que les moteurs on pu ronronner dans les ateliers TGB à Seraing devant l’équipe presque complète. Les pilotes de ces 2 voitures sont Jean André, Bernard André, Alexandre de Vits et Benoît Galand. Le nom de cette nouvelle équipe est "Objectif 2.30" tout un programme : c'est la fusion de Bean'S Project et de TGB Racing. C’est également le fruit d’un travail de « fou » pour aligner ces 2 Peugeot 3 semaines seulement après la signature d’achat !!!

www.sportmoteur.be

Foto's van in het atelier van woensdag toen ze nog de wagens aan het stickeren waren...

http://www.sportmoteur.be/Album2006/407.php