PDA

View Full Version : Nieuw project: Mercedes Benz 450 SLC-5.0 - B.Waldegard-version


Loeten
18-12-2005, 11:26
Tijd voor een nieuw projectje. De Mercedes 450 SLC 5.0 van ESCI. Geen supergedetailleerde kit (ook weinig stukjes en weinig verfinfo) maar wel een auto die je als historic-liefhebber moet staan hebben...:applaus:

Dit is de doos en de inhoud:
http://img211.imageshack.us/img211/5596/img51168ta.th.jpg (http://img211.imageshack.us/my.php?image=img51168ta.jpg)

http://img211.imageshack.us/img211/1292/img51177zr.th.jpg (http://img211.imageshack.us/my.php?image=img51177zr.jpg)

Waarom deze? Wel, gisteren toen ik richting minivoetbal ging, kwam ik deze kanjer tegen. Ik dacht direct aan de mijne (gevolg: zwaar verlies :p). Toen ik tussen twee wedstrijden thuis was, heb ik hem direct ter harte genomen...

Bovendien ben ik ook druk bezig aan de Peugeot 206 WRC (restauratie). En ik heb zo ongeveer het vermoeden dat beide auto's ongeveer dezelfde grijstint hebben, ook al ben ik dat niet helemaal zeker. Volgens het boekje zou ik X-11 van Tamiya nodig hebben. Is dat hetzelfde als de spuitbus TS-17 ??

Ik denk dat ik kies voor dat grijs, ook al ben ik er nog niet helemaal uit.

Vannacht (jah) heb ik de peugeot een laagje TS-17 gegeven (was al geprimed) en de Mercedes kreeg zijn eerste primerlaag. Natuurlijk had ik em eerst wat opgeschuurd (veel gietranden).

Ook probeer ik eens wat nieuws. Er zit een deftige motor in en de mogelijkheid zit erbij om de motorkap te openen. Wat ik dan ook gedaan heb.

Hierbij al enkele foto's van het model, vlak na het opschuren.

http://img209.imageshack.us/img209/2236/img51128tl.th.jpg (http://img209.imageshack.us/my.php?image=img51128tl.jpg)

http://img211.imageshack.us/img211/1525/img51139sr.th.jpg (http://img211.imageshack.us/my.php?image=img51139sr.jpg)

http://img211.imageshack.us/img211/2281/img51147wh.th.jpg (http://img211.imageshack.us/my.php?image=img51147wh.jpg)

Merk hier het spleetje op bij de motorkap waardoor de beslissing om te snijden vlug gemaakt was...
http://img211.imageshack.us/img211/8157/img51152vg.th.jpg (http://img211.imageshack.us/my.php?image=img51152vg.jpg)

Sennake
18-12-2005, 19:01
Volgens het boekje zou ik X-11 van Tamiya nodig hebben. Is dat hetzelfde als de spuitbus TS-17 ??

Absoluut niet. TS-30 is de spuitbus-versie van X-11.

206WRC-ke
18-12-2005, 20:25
Tof project die ik wel zal volgen, maar zelf zou ik nog niet direct zo'n "oud" model maken... :) Maar iedereen z'n keuze hé. Waarschijnlijk omdat ik die oudere wagens nooit heb weten rijden in hun gloriejaren. Geef mij maar het nieuwste van het nieuwste :D

Succes!

Loeten
18-12-2005, 22:16
Absoluut niet. TS-30 is de spuitbus-versie van X-11.


Ah Dank U Sennake. Dat zal dus ogmaals een bezoekje aan de shop worden. En terwijl ik er ben, neem ik meteen fijn schuurpapier mee. Wat ik hier liggen heb maakt gewoon teveel krassen en dit is heel goed zichtbaar na een laag primer en een laag TS-17. Heb er nu opnieuw primer opgedaan.

Trouwens, prachtig idee om die bussen te verwarmen. Spuit stukken beter, je verbruikt minder en de lagen liggen netter. Geen druiperkes ook. Of zou ik het gewoon beter en beter beginnen te doen?? Ik leg de bussen trouwens niet in een warm badje of zo, maar gewoon op de radiator (natuurlijk niet als die volle bak staat).

Zo, ga nu meteen aan de motor beginnen. Referentiepics waren niet easy to find, maar heb toch een paar kleintjes. Weet niet of ik bekabeling ga aanbrengen... Is drukke week nu met personeelsfeest, ouderavond en rapporten... En in de vakantie wil ik de Toyota van Loix gaan maken... Ik ga daarvoor zeker eens gluren in een tread die iemand hier al eens maakte, denk sennake??

Groetjes !!

scoobyfreak
19-12-2005, 00:12
Tof project die ik wel zal volgen, maar zelf zou ik nog niet direct zo'n "oud" model maken... :) Maar iedereen z'n keuze hé. Waarschijnlijk omdat ik die oudere wagens nooit heb weten rijden in hun gloriejaren. Geef mij maar het nieuwste van het nieuwste :D

Succes!
Van mij is dat ook zo, als er een nieuwe uitkomd wil ik die meteen hebben ,heb ook de gloriejaren van de group b gemist

Sennake
19-12-2005, 00:17
En in de vakantie wil ik de Toyota van Loix gaan maken... Ik ga daarvoor zeker eens gluren in een tread die iemand hier al eens maakte, denk sennake??

Euh, als je tenminste de Celica bedoelt wel. De Corolla moet ik zelf nog bouwen...

Juha
19-12-2005, 08:52
Waarschijnlijk de Corolla van Huudo dan?

MFahrer
19-12-2005, 09:46
Mooi project! Ik heb al gedacht om zo'n Group A circuitversie te maken... ik ga deze thread goed volgen!

G.

Loeten
19-12-2005, 18:12
Euh, als je tenminste de Celica bedoelt wel. De Corolla moet ik zelf nog bouwen...

Ja ik bedoel de Celica, heb ik een foutje neergetypt? Kan best zijn... De corolla heb ik nog niet eens de decals van, maar dat komt wel...

Ik heb de echte gloriemomenten niet gekend van die group B wagens, maar mijn moeder en grootvader (die op het parkoers van de 24h van Ieper woonden) vertellen er heel vaak over. Bovendien voel ik me net iets meer aangetrokken tot de "oude" klassiekers dan tot die moderne "almost perfect cars" Liever een zwiepende bruller hoor...

:gas:

Sennake
19-12-2005, 20:13
Ja ik bedoel de Celica, heb ik een foutje neergetypt?

Een foutje niet echt, maar "de Toyota van Loix" zegt niet welke je bedoelt eh... Ik kan een stukske modelbouwen, maar helderziend ben ik (voorlopig) nog niet...

Nismo
19-12-2005, 22:48
..........

Trouwens, prachtig idee om die bussen te verwarmen. Spuit stukken beter, je verbruikt minder en de lagen liggen netter. Geen druiperkes ook. Of zou ik het gewoon beter en beter beginnen te doen?? Ik leg de bussen trouwens niet in een warm badje of zo, maar gewoon op de radiator (natuurlijk niet als die volle bak staat)

................

Groetjes !!

Ik leg mijn spuitbussen nooit op de verwarming,dat duurt te lang en ze worden niet warm genoeg.Ik breng een pannetje water aan de kook en zet mijn spuitbus daar eventjes in,schud ze eens goed en eventjes terug in het warme "badje" en daarna ga ik spuiten.De busjes mogen niet te heet zijn,want het is niet de bedoeling om onze vingers te verbranden.
Hoe warmer het busje,hoe meer druk,meer druk is fijner spuiten.;)

Veel succes met je niet-alledaags rallymashien :cool:

Grtzzzzzzz Nismo :gas:

206WRC-ke
19-12-2005, 23:14
Spuitbussen verwarmen?? Is daar dan geen gevaar met ontploffen bij of ben ik te "voorzichtig" :)

Nismo
19-12-2005, 23:45
Spuitbussen verwarmen?? Is daar dan geen gevaar met ontploffen bij of ben ik te "voorzichtig" :)

Je moet je spuitbusje maar eventjes in warm water zetten,je moet het ook nog kunnen vasthouden. ;)

Grtzzzzzzz Nismo :gas:

Loeten
20-12-2005, 00:42
Ik moest idd getypt hebben de celica... Ik dacht het wel, maar soms leven mijn vingers een eigen leven :crazy: :crazy:

Dat verwarmen mag idd niet te erg worden want dan zou het kunen dat je heel je living of keuken mag herverven... Voor mij doet de verwarming echt wel zijn werk hoor. Maar ik wacht meestal tot hij net aangeslaan is om bij te warmen. Anyway, het doel is hetzelfde: opwarmen zodat de druk beter is en de verf mooi dun. Enne het doel heiligt de middelen... :applaus:

Vandaag trouwesn geen tijd gehad om de Mercedes verder te bouwen wegens personeelsfeest dat wat extra lang uitliep. Tja, ben ook nooit de eerste om naar huis te gaan he... :no:

Loeten
27-12-2005, 10:50
Ondertussen is het vakantie. Twee weekjes genieten en heel veel bouwen. Mijn Mercedes moet zeker af, net als de restauratie van de peugeot. Maar daar ben ik nog niet aan begonnen... Hopelijk heb ik er tijd voor, want er moet nog een babykamertje ingericht worden ook...

Hier alvast een overzicht van het bouwen.

De motor is klaar. Heb geen speciale kabels en zo gelegd. Had al moeite genoeg om referentiefoto's te vinden. Heb dan maar gespiekt bij een paar andere gelijkaardige Mercedessen, maar okey...

http://img363.imageshack.us/img363/9032/img51533vc.th.jpg (http://img363.imageshack.us/my.php?image=img51533vc.jpg)

De pasvorm is niet altijd even super. Met dryfitten kun je probleempjes voorkomen natuurlijk. Jammerlijk heb ik alle vier de wielen moeten vastlijmen, anders geleek het te veel op een gammele kameel die trilde op zijn poten. Daar klopte dus weinig van de geleverde stukjes...

http://img363.imageshack.us/img363/4664/img51558gn.th.jpg (http://img363.imageshack.us/my.php?image=img51558gn.jpg)

Het interieur was ook al een halve ramp. Daar past alles wel netjes maar er zijn geen pics voorzien. Ook de kleurenindicaties leveren weinig goeds op. Ik heb zo ongeveer 4 verschillende kleuren nodig voor heel de wagen... Dus ook hier even op zoek geweest maar niks gevonden. Dus dan maar dit ervan gemaakt.

http://img363.imageshack.us/img363/2449/img51566ti.th.jpg (http://img363.imageshack.us/my.php?image=img51566ti.jpg)

Ik weet best dat deze kleurencombinatie veel te modern is voor een auto uit die tijd, maar okey, dan maar eens zoiets doen...

Op de zetels stonden dan nog van die valse gordels getekend... Gelukkig zijn ze grotendeels verdwenen door de verf (precies onzichtbaar geworden). Ik ga dit maal proberen zelf gordels te ontwerpen. Er zijn 6 gordelstukjes meegeleverd, dus daar kan ik wel wat mee doen, denk ik... Update hiervan komt nog vandaag ergens...

Straks nog de verf halen en de body verder bewerken... Want het interieur en de rest is zo goed als af. Alles moet nog vastgelijmd worden, das alles. Er waren weinig stukjes dus dit kan allemaal vlug gaan...

Loeten
27-12-2005, 12:39
Voila, het interieur zit in elkaar. Hieronder twee foto's.

http://img375.imageshack.us/img375/9941/img51578xj.th.jpg (http://img375.imageshack.us/my.php?image=img51578xj.jpg)

http://img375.imageshack.us/img375/6690/img51588bq.th.jpg (http://img375.imageshack.us/my.php?image=img51588bq.jpg)

De gordels vind ik redelijk geslaagd voor een eerste keer... Heb gewoon pleister genomen en die rood geverfd. Leuk contrast trouwens met de zetels dan... Blijkbaar waren er toen geen bevestigingen aan de zijkant van de zetels. Ook waar de gordels achteraan vastzaten, is mij een raadsel. Heb ze dan maar doen verdwijnen onder de achterwand... Jammer is wel dat de sluitstukjes van de gordels nogal groot uitvallen. Het onderste stuk (met ronde verbreding) heb ik trouwens zelf moeten scratchen aangezien het ook daar een gewoon gordelsluitstuk was...

Dominique
27-12-2005, 14:02
Jammer is wel dat de sluitstukjes van de gordels nogal groot uitvallen.
Een beetje bijvijlen aan de zijkanten kan al wonderen doen.

Loeten
27-12-2005, 18:29
Een beetje bijvijlen aan de zijkanten kan al wonderen doen.


Dat ik daar niet ben opgekomen... :frusty: Ik dacht aan bijsnijden, maar dat was al zo klein en... Tsss, okey, leer ik weer bij, hehe

Gelukkig valt het al bij al nog niet teveel op...

Guido
27-12-2005, 21:03
ziet er goed uit. Er valt idd zeker vooruitgang te bespeuren met dit model (gordels enz.) Nog van "dattem"! :)

Loeten
28-12-2005, 22:28
Heb daarnet (nadat we bij de gyne waren op controle - mijn vrouw dus) een potteke verf gehaald (TS-30) zodat ik eindelijk mijn Mercedes kan verder bouwen.

Laag nr 1 zit er al op. Niet eenvoudig trouwens om buiten te spuiten in de koude. Maar ik kan niet anders (eventueel de houten garage). Bovendien staat hij te drogen in die garage, dus niet ideaal voor de verf, zo'n temperatuur. Maar binnen kan het niet, het stinkt te veel voor het vrouwke... Laat ons hopen dat dit meevalt.

Ook de motorkap heeft al zijn lagen gehad. Er zit evenwel een plekje op waar de kap eerst vastzat bij de eerste lagen. Nu kan ik dat verschil niet meer weghalen. Gelukkig valt het enkel op als het licht erop kaatst... HIHi, valt mee dus...

Pics volgen donderdag...

Loeten
30-12-2005, 12:18
Jah, nog geen pics, sorrykes, beetje druk.

Ben nu begonnen met wat decalleren. Maar er is nog een klein probleem. Die auto is X-11 gespoten (TS-30). Bij oudere wagens zijn er nog geen raamrubbers. Dus normaal moeten die zijkanten van de ramen x-11 worden? Op het bouwplan is niks aangegeven. Het lijkt nergens op als ik geen andere laag geef... Ik dacht nu aan X-32 (titanium silver) of een alu-kleurtje??

Sennake
30-12-2005, 12:35
Bij oudere wagens zijn er nog geen raamrubbers.

Daar geloof ik niks van, en trouwens, de foto's van je plastic body (in het begin van de thread) bewijzen het tegendeel : heel dikke raamrubbers zelfs. Gewoon semi-gloss black schilderen of spuiten, en je model zal er 10X beter uit zien!

Loeten
30-12-2005, 13:29
Daar geloof ik niks van, en trouwens, de foto's van je plastic body (in het begin van de thread) bewijzen het tegendeel : heel dikke raamrubbers zelfs. Gewoon semi-gloss black schilderen of spuiten, en je model zal er 10X beter uit zien!


Ja dat dacht ik ook dus die raamrubbers. Mijn oude Toyota carina II (bj 1987) had ook raamrummers maar met een soort verchroomde bescherminge bovenop. En als ik referentiefoto's bekijk van de echte wagen en van die-cast modellen dan valt het steeds op dat er niks van rubbers te zien is...

Maar ik denk dat het zo zit: de raamrubbers zitten verscholen onder een beschermlaagje. Er zit dus een miniem streepje zwart op die randen... Ik zoek even naar wat referentiefoto's...


http://www.550m.com/usuarios/victorsanz/vs/Mercedes%20Benz%20450%20SLC%20-%201979/Mercedes%20Benz%20450%20SLC%20-%201979%20-%20Tras%203'4.jpg

http://www.schreiner-g.de/images/450slc50f.jpg

http://www.arcaneloisirs.com/img/prd/14038.jpg

Sennake
30-12-2005, 14:15
Ik denk dat de raamrubbers (in elk geval bij de straatversie) verscholen zitten onder een chroomstrip. Of dat ook bij de rallyversie het geval is, zullen referentiefoto's van de bewuste wagen moeten uitwijzen. Het lijkt me niet slim om ze erop te laten, alleen al vanwege het gewicht, maar in die tijd werd het natuurlijk allemaal niet zo nauw genomen. Het zou dus kunnen, maar dan nog zal je de rubbers altijd voor een deel zien en moet je een stuk van de rubbers zwart schilderen en de rest bekleden met chroomfolie.

Loeten
30-12-2005, 15:12
Of dat ook bij de rallyversie het geval is, zullen referentiefoto's van de bewuste wagen moeten uitwijzen.

Die zijn heel moeilijk te vinden of zijn in miniformaat... Maar zoals ik het zie op die minipics: JA dus, ook daar chroomstrips...

Het zou dus kunnen, maar dan nog zal je de rubbers altijd voor een deel zien en moet je een stuk van de rubbers zwart schilderen en de rest bekleden met chroomfolie.

Okey, ik probeer door een mm zwart te schilderen (ev. ook binnenin om 3D te geven). Zo'n chroomstrip is dat Bare Metal Foil (BMF)? Misschien waag ik me toch gewoon aan een ander tintje grijs dan X-11...

Thanks :bye:

manu
30-12-2005, 16:48
Ik heb eens gekeken in de paar boeken die ik bezit en ben een paar foto's tegengekomen van de Mercedes. Misschien kunnen ze helpen met de ruitrubber.

Sennake
30-12-2005, 19:24
Zo'n chroomstrip is dat Bare Metal Foil (BMF)?

Inderdaad. En geloof me of niet, maar dat is een pak gemakkelijker aan te brengen dan zo'n laagje verf. En vooral veel mooier en strakker. Ik verklaar me nader door meteen de te volgen werkwijze uit te leggen.

Om geen problemen te krijgen met het zwart schilderen van de ruitrubbers, en vooral om eventuele foutjes gemakkelijk weer weg te werken kan je best je lak eerst 1 à 2 laagjes glansvernis geven. En dan laat je de boel goed doordrogen (minstens een week).

Dan komen de ruitrubbers zelf aan de beurt. Eerst moet je dus de rubbers gewoon in het semi gloss zwart schilderen zoals anders. De kant die tegen de carosserie komt moet mooi recht zijn, de ruitzijde steekt niet zo nauw omdat daar toch nog BMF over komt. Maar als het even fout gaat met het schilderen is er niets aan de hand omdat je met een penseeltje met zuivere white spirit zonder problemen het teveel aan verf kan wegvegen zonder de lak te beschadigen, dank zij de glanslak.

Dan weer alles goed laten drogen. Meer dan anders. Waarom? Omdat je de ruitrubbers intensief gaat "bepotelen" en vooral omdat je er ook nog eens BMF gaat overheen plakken die er later (gedeeltelijk) weer af moet. En om te vermijden dat je verf er weer mee af komt moet ze dus extreem droog zijn.

Dan knip je smalle reepjes BMF, die echter breed genoeg zijn om de ganse ruitrubbers te bekleden. Het is namelijk ongegonnen werk om die folie van de eerste keer op maat te snijden en aan te brengen. Dat kan niemand. Dus kleef je een strip die aan beide kanten een beetje overbreedte heeft. Goed aandrukken met een zachte doek en op het einde eventueel met een tandenstoker om de contouren goed te laten uitkomen. De raamzijde mag gewoon doorlopen tot aan de binnenzijde van de body; dat is zelfs beter vanwege de hechting.

Daarna ga je met een scherp mesje een lijn snijden waar je de chroomstrip wil laten ophouden. Niet op het einde van de ruitrubbers dus, maar iets ervoor, zodat het zwart dat eronder zit na verwijdering van het ongewenste stuk BMF tevoorschijn komt. Niemand kan zo'n mooie rechte lijn schilderen als jij met je mesje kan snijden. Let wel : als ik zeg "snijden" bedoel ik in feite gewoon het mesje laten lopen over de ruitrubbers, zonder druk uit te oefenen. De BMF is zodanig flinterdun dat het gewicht van het mesje alleen al voldoende is om de snijlijn te verwezenlijken.

Dan haal je met een pincetje het overbodige stukje BMF weg en het resultaat is V-E-R-B-L-U-F-F-E-N-D !!

Loeten
30-12-2005, 20:37
Okey Thanks Sennake, ik ga dit zeker uitproberen. Alleen heb ik ik mijn twijfels nog (erg he?) want op die referentiefoto's (THANKS MANU) zie ik weinig rubber. Natuurlijk moet die er wel zitten (logica) maar die is wel heel goed weggestopt.

Ik heb het voorlopig anders opgelost.

http://img414.imageshack.us/img414/6229/img51750pj.th.jpg (http://img414.imageshack.us/my.php?image=img51750pj.jpg)

Echt tevreden ben ik niet, maar langs de andere kant... Kweetniet... Eigenlijk zou ik het beter aankopen die BMF aangezien er nog wat modellen staan te wachten waar de raamrubbers verscholen zitten...

Hebben ze dat in Domino of Concorde? Eens hun site nakijken...

Even nog een update. Dacht van deze wagen te kunnen afwerken, maar neej hoor, moest nog hele hoop boodschapjes doen en met zo'n weertje...

De knipperlichten vooraan en de koplampen kregen een kleurtje of werden geaccentueerd. Jammer genoeg schijnt dat oranje door naar de koplampen zelf. Op het bouwplan geven ze aan om dat deel Gloss white te schilderen. Bij Tamiya zijn de witte stukken gewoon doorzichtig met grije (X-11) achtergrond. Hmm...

Ik heb een poging gedaan om wat raamrubbers te maken. Maar dat was voordat ik las wat hierboven stond... Dus dat wordt (denk ik) nog aangepast.

De verschillende schaduwlijnen zijn geaccentueerd.

Enkele decals werden al geplaatst (ze zijn van cartograf trouwens)

Een overzicht in foto's:

http://img414.imageshack.us/img414/6669/img51742lw.th.jpg (http://img414.imageshack.us/my.php?image=img51742lw.jpg)http://img512.imageshack.us/img512/430/img51738qt.th.jpg (http://img512.imageshack.us/my.php?image=img51738qt.jpg)http://img512.imageshack.us/img512/5994/img51721lw.th.jpg (http://img512.imageshack.us/my.php?image=img51721lw.jpg)http://img512.imageshack.us/img512/7349/img51712ws.th.jpg (http://img512.imageshack.us/my.php?image=img51712ws.jpg)

KNALFOUR
30-12-2005, 23:30
Veel wagens uit die goeie ouwe tijd hadden een cromé biesje op de ruitrubbers.Meestal bleef er een klein beetje rubber zichtbaar zoals sennake aanhaalde,alleen bij deze mercedes niet.

http://www.feelgood-senegal.com/images/mercedes_bandama.jpg


http://img395.imageshack.us/img395/7003/sanstitre63uq.jpg


http://img395.imageshack.us/img395/6651/sanstitre57fw.jpg


http://62.210.160.29/ImgSkynet/Images2/41205/Skynet-458D30122005224332932849.jpg

Enkele voorbeelden

http://site.voila.fr/racing.photos/73_simcabandama.jpg

http://site.voila.fr/racing.photos/73_datsun_laroussse_1.jpg

http://site.voila.fr/racing.photos/73_504.jpg

Loeten
30-12-2005, 23:55
Oef dan had ik het dus oorspronkelijk toch juist... Prachtige fotoreeks trouwens, super !!

Ik plaats zaterdag een foto van hoe hij er nu uitziet na de veranderingen. Maar zoals ik zie is ESCI dus tamelijk mis met de kleurbepaling van X-11 / TS-30 ?? Want die chroomonderdelen hebben een kleurverschil. Of is Chroom een ander kleur bij Tamiya?

Grtz en nu kan ik met een gerust gemoed slapen...

206WRC-ke
31-12-2005, 00:54
Chrome Silver is toch X 11?

Sennake
31-12-2005, 10:25
"Chrome silver" is inderdaad X-11, maar het heet alleen maar zo, het heeft niets van het effect dat je bereikt met BMF... De bedoeling is dat je een verschil ziet tussen de verchroomde ruitrubbers en de zilveren lak, en met X-11 ga je daar niets van zien. Met BMF is het verschil duidelijk zichtbaar : de lak is gewoon metaalgrijs en in de ruitrubbers kan je je spiegelen.

De uitleg die ik gegeven heb is dus nog steeds toepasbaar, maar dan zonder de zwarte lijnen. Succes!

Loeten
31-12-2005, 17:21
Update:

Heb er wel al die zwarte lijnen (met pen) ingetrokken om wat verschil aan te duiden en wat schaduweffect te verkrijgen. Ik vind het niet zo geslaagd, dus dat wordt effe denken of ik het zo laat.

Zeker is dat als ik ergens BMF vind, dat ik het dan wel zal gebruiken. Prijs op ebay is trouwens 9 euro...

Straks een foto, ik kijk effe naar Best of Crashes op MotorsTV...

Loeten
06-01-2006, 15:56
Tussen het plaasteren, schuren, schilderen en behangen van de kinderkamer door, heb ik tijd gevonden om dit rallymonster af te werken. Hierbij enkele bedenkingen:

- ESCI is niet direct dé kit met veel perfecties. Integendeel. Amper kleurindicaties, slechte info over plaatsingen (bepaalde onderdelen staan niet eens getekend) en slechte pasvorm. Maar ik had dan nog een betere vast als ik vergelijk met anderen...

- Het eindresultaat kon wel nog wat beter. Maar enkele toevalligheden zorgden voor missers. Zo zat de temperatuur buiten tegen om goed te spuiten. Enkele decals zijn verloren omdat een helper voor de kinderkamer er met zijn handen niet kon af blijven (achter mijn rug blijkbaar). En de koffersluitingen achteraan kan ik niet aanbrengen omdat ene ergens op de grond was gevallen en mijn lieve schoomoeder is komen dweilen...

Aanvulligen:

Van zodra de BMF is aangekomen, pas ik de ramen nog aan. Heb hier in de thread daar goeie hulp bij gekregen en ik sla dat liever niet in de wind, al was het maar voor de moeite dat die mensen deden.

Indien vragen of opmerkingen of tips, altijd welkom !!

De pics van het eindmodel, buiten genomen want MOOIE zon !!

http://img474.imageshack.us/img474/2706/img51836gl.th.jpg (http://img474.imageshack.us/my.php?image=img51836gl.jpg) http://img492.imageshack.us/img492/826/img51846wx.th.jpg (http://img492.imageshack.us/my.php?image=img51846wx.jpg) http://img492.imageshack.us/img492/8136/img51857rc.th.jpg (http://img492.imageshack.us/my.php?image=img51857rc.jpg) http://img492.imageshack.us/img492/6674/img51862ge.th.jpg (http://img492.imageshack.us/my.php?image=img51862ge.jpg) http://img492.imageshack.us/img492/8083/img51876at.th.jpg (http://img492.imageshack.us/my.php?image=img51876at.jpg) http://img492.imageshack.us/img492/9635/img51884vf.th.jpg (http://img492.imageshack.us/my.php?image=img51884vf.jpg)

MFahrer
06-01-2006, 16:04
Ziet er echt zeer goed uit! Mooi afgewerkt!

G.

scoobyfreak
06-01-2006, 16:16
zeeeer mooi uw modelen komen mooier en mooier:applaus:

Sennake
06-01-2006, 16:45
Proficiat! Erg geslaagd model! Ik beloof je dat het met BMF nóg mooier zal zijn ;)

Pinzie
06-01-2006, 16:50
Mooi gedaan, wou dat ik daarvoor het geduld had ...
Veel succes alvast met je volgende project!

Dominique
06-01-2006, 16:53
Ondanks alle aangehaalde minpuntjes ziet het er allemaal heel goed uit! En zoals Sennake zegt: met de BMF er op is het echt af!

Loeten
06-01-2006, 18:49
Thanks allemaal, ik kijk al uit naar die BMF...

Weet iemand trouwens waarom de nummerplaat op de motorkap werd geplaatst...??? Ik vroeg me dat af (en kreeg ook die vraag op het Nederlands forum)...

Sennake
06-01-2006, 18:55
Weet iemand trouwens waarom de nummerplaat op de motorkap werd geplaatst...??? Ik vroeg me dat af (en kreeg ook die vraag op het Nederlands forum)...

Om niet geflitst te worden natuurlijk :+

scoobyfreak
06-01-2006, 20:13
Ik denk dat het is om meer afkoeling te hebben aan de bumper

Pinzie
06-01-2006, 20:52
Zou misschien ook wel kunnen zijn om verlies ervan te vermijden bij het op snelheid doorkruisen van waterplassen (Spreek uit ervaring met mijn Suzuki Samurai's)

KNALFOUR
06-01-2006, 21:05
Weet iemand trouwens waarom de nummerplaat op de motorkap werd geplaatst...???

Door plaatsgebrek en tegen verlies. De hele voorzijde werd ingenomen door bullbars,verstralers ea ook hadden sommigen nog spatlappen vooraan gemonteerd .Bandama en de Safari zijn ook geen rally's die gereden werden in normale omstandigheden hé. Alles wat je onder de bumber monteert ben je in de kortste keren kwijt in zo'n rally's.De beste plaats was eigenlijk de motorkap waar dan ook eigenlijk de meesten voor opteerden.

Een voorbeeldje dat alles best goed bevestigd is.
http://62.210.160.29/ImgSkynet/Images2/10106/Skynet-458D06012006195858692609.jpg
http://62.210.160.29/ImgSkynet/Images2/10106/Skynet-458D06012006200014919836.jpg
http://62.210.160.29/ImgSkynet/Images2/10106/Skynet-458D06012006200018924319.jpg

vanni
06-01-2006, 21:53
Schoon werk. 1 puntje: die steenprotectors voor de lichten zou ik vervangen door gaas of wat net-overschot ve andere kit. Die schilderen in X-11 en klaar is kees.
Zo heb ik het althans gedaan bij deze kit ;)

Loeten
06-01-2006, 22:31
Schoon werk. 1 puntje: die steenprotectors voor de lichten zou ik vervangen door gaas of wat net-overschot ve andere kit. Die schilderen in X-11 en klaar is kees.
Zo heb ik het althans gedaan bij deze kit ;)


Ik heb er heel lang over getwijfeld om ze te schilderen of zo... Dit lijkt idd meer op een auto met een bril op... Heb je mss foto van je model? Want ik denk er ook aan om het toch nog aan te passen...

Thanks

vanni
07-01-2006, 01:02
Loeten, hier een pic van mijn model.
Let wel niet op de kleur,want die is niet 100% juist:o

http://tinypic.com/jskf84.jpg

Loeten
07-01-2006, 11:38
Das idd geslaagd, moet ik ook doen !