PDA

View Full Version : Honda NSX JGTC - FIA-GT 1/24 Slotcar


Guido
18-12-2005, 18:11
Zoals in de meetnig threads al te lezen viel, zullen Juha en ikzelf team vormen tijdens de FIA-GT slotrace volgend jaar in februari. We kozen voor een Honda NSX in JGTC configuratie en de body zal gebaseerd zijn op een Tamiya kit. Deze kit is ondertussen besteld. In deze thread zullen jullie alle voorbereidingen kunnen volgen tot aan de race. ;)

Interieur.
Voor wat het interieur betreft ben ik er nog niet uit ofdat ik een vacu-form/lexan interieurtje ga gebruiken en of ik het interieur van de kit zal ombouwen. Ik ben immers eens gaan zien op de site van die leverancier en er zit precies niet echt iets tussen dat zou kunnen passen. Door het feit dat er achter de cockpit nog de motor zit, zou deze ruimte misschien net voldoende kunnen zijn om de electromotor in te huizen, evt. met een uitsparing in het interieur. Het zou natuurlijk een meergewicht betekenen, maar langs de andere kant is het natuurlijk wel origineel. Maar zoals gezegd, zit nog in de studiefase. :D

Verlichting.
Wellicht dat de ronde leds de originele verlichting oneer zullen aandoen. Dus 'k zal op zoek moeten naar rechthoekige (vooraan) en vierkante (achteraan) leds.


Kleurenschema.
Vermits we ervoor kozen om met een eigen livery aan te treden - dus niet met de decals uit de kit - is het de hoogste tijd om het kleurenschema met bijhorende logo's te ontwerpen. Het is de bedoeling dat ie er zo zal uitzien.

http://users.skynet.be/huudo/paddock/slotracing/Rallyfoto-huudo-nsx-low.jpg

We zijn goed bezig... :D :D

Scapa
18-12-2005, 18:39
Mooie livery!

Met een Honda kan je moeilijk iets verkeerd doen, zeker niet met de NSX!

Dominique
18-12-2005, 19:07
Ziet er goed uit. Je moet maar veel info posten over de bouw zelf (dan kunnen wij spieken ...)
Ik heb echter 1 kleine bedenking: die sticker "Rally is not a crime" op een circuit-wagen ? :D

Luigi
18-12-2005, 20:11
Ik heb echter 1 kleine bedenking: die sticker "Rally is not a crime" op een circuit-wagen ? :D

Hij is dan ook gesponsord door "rallyfoto.be".

FIRE
18-12-2005, 20:14
Ziet er goed uit. Je moet maar veel info posten over de bouw zelf (dan kunnen wij spieken ...)
Ik heb echter 1 kleine bedenking: die sticker "Rally is not a crime" op een circuit-wagen ? :D
Hij dekt zich alvast in voor het geval dat hij het asfalt gaat verlaten...:D

206WRC-ke
18-12-2005, 20:28
:D

Idd toffe livery!!

Wie zal de wagen eigenlijk bouwen?? Jij of Juha? Of komen jullie telkens samen hiervoor?

Juha
18-12-2005, 20:33
Hij dekt zich alvast in voor het geval dat hij het asfalt gaat verlaten...:D
Daar komt het op neer, maar die NSX heeft wat weg van een schep-vorm dus die zandbakken hebben we geen last van. :+

Ik had het idee van de twee kleuren, Huudo bouwt hem. Moet ook wel want ik kan niet (goed) spuiten en aangezien de auto in één stuk moet blijven willen we diskwalificaties ook vermijden. :D

Guido
18-12-2005, 22:24
...
Ik heb echter 1 kleine bedenking: die sticker "Rally is not a crime" op een circuit-wagen ? :D

We zijn op een missie! :D :D en omdat we op circuit "moeten" rijden, is dat zo'n beetje 'een welgemeende...' :D :D

Guido
18-12-2005, 22:26
Hij is dan ook gesponsord door "rallyfoto.be".

Idd, en op Huudo.com is er ook meer rally dan wat anders te vinden. ;)

Juha
18-12-2005, 22:41
Vorderen de werkzaamheden? Had vanavond wat willen doen maar wijselijk besloten te verf te laten staan, als het uitloopt geraak ik niet op tijd wakker morgen. :+

En het is JGTCC, niet JTCC. Maar ondertussen is het al superGT. lol

Guido
18-12-2005, 22:58
Vorderen de werkzaamheden? Had vanavond wat willen doen maar wijselijk besloten te verf te laten staan, als het uitloopt geraak ik niet op tijd wakker morgen. :+

En het is JGTCC, niet JTCC. Maar ondertussen is het al superGT. lol

't is JGTC en niet JGTCC :p

De werkzaamheden moeten nog starten. Kit is nog niet binnen. De andere werkzaamheden wel. ;)

Juha
18-12-2005, 23:00
Oeps, C te lang ingeduwd. :o

En hoe zit het met de kreupele patiënt? :D

MFahrer
19-12-2005, 09:44
Zeer mooie livery jongens... De NSX komt echt dik in orde...

Wat betreft de verlichting... pas gewoon op met de "vervang-LEDs"... Sluit ze eerst es aan op het setje alvorens ze in te bouwen... dat je ze niet uit de body moet halen... Let ook op dat de voorste LEDs wel genoeg lichtopbrengst hebben... het is echt nodig soms... (Specs LED's: vooraan 3mm Bright Light 20mA, achteraan -en eventueel nummer- of herkenverlichting- 3mm 2mA)

Wat het interieur betreft... als ik eens op het zij-aanzicht eens bekijk hoe de achterwielen tov het interieur zitten... denk ik dat er toch een klein stukje uit het interieur zal moeten gehaald worden... Ik ga eens een detailfoto van het chassis nemen en alles opmeten, zo ga je perfect weten hoeveel er uit het interieur moet genomen worden... (ik probeer dit dinsdag te doen)

Huudo... vergeet ook niet dat het originele interieur misschien te diep zit om de wagen zo laag mogelijk op het slotchassis te passen hé! Rallyfanaat allemaal goed en wel... maar een NSX WRC vind ik er toch over hoor!

Wat de modelbouw-motor onder de plexi-kap betreft... In eerste instantie zou ik zeggen dat de motor er in moet... kwestie van het allemaal zo realistisch mogelijk te houden... maar het moet mogelijk zijn... en daar vrees ik voor... dat zal ook duidelijk worden met de detailfoto en de specs van het chassis. Moest ik in jouw plaats moeten kiezen... zou ik toch een lexan interieurtje steken... en het gewicht dat je daar uitspaart eventueel de toch motor onder de ruit proberen steken...

Ik ben zeker dat Huudo al uren zitten nadenken heeft over de verlichting, het gewicht, de race strategie en de beker voor mooiste wagen... maar that's the spirit!

Ik ben zowiezo blij dat de eerste stappen al genomen zijn ivm de race!

G.

Bart.Vandecavey
19-12-2005, 10:19
Huudo neem anders een foto van die motor en kleef die in het motorcompartiment... maar een idee hoor...

Guido
19-12-2005, 11:37
De motor komt er niet in. De motor zou volledig moeten gebouwd worden, en eens klaar, in de hoogte in 2 gesneden worden. Daarna zou dat stuk dan op een stukplaticard moeten bevestigd worden, wat dan weer op de kas moet bevestigd worden. Los van het meergewichtfeit is er ook de tijd. 't zal sowieso al 'alle hens aan dek' worden om alles tegen midden januari, wanneer we een shake-down plannen, klaar te krijgen...

Daarom ook dat de achterruit donker getint is in het kleurenschema. Dat zal ook op het model zo zijn. Donker getint, zodanig dat ge de motor niet kunt zien zitten.

MFahrer
19-12-2005, 11:42
Is goed voor mij... De Corvetterijders kunnen dan ook de achterruit verdonkeren...

G.

Guido
19-12-2005, 11:58
Is goed voor mij... De Corvetterijders kunnen dan ook de achterruit verdonkeren...

G.

Hoe wordt het in de officiële wedstrijden gedaan?

MFahrer
19-12-2005, 12:08
In deze Corvette zie ik toch het één en het ander zitten...

http://www.scaleracing.info/NDTSW/2003/mjacobsgt1.jpg

In deze 360 zie ik toch ook de motor zitten...
http://www.scalerennen-norddeutschland.de/bilder/Bilder_NDTSW/JS_360_1.jpg

Maar zoals al gezegd... is onze competitie iets minder veeleisend dan de officiele races... het prijzengeld is ook net dat ietsje minder... in echte races worden soms echte wagens weggeschonken... zo heeft de eigenaar van de winkel in jette ooit onderandere een Ferrari GTO gewonnen in de jaren 80... Voor de officiele races worden de piloten ook betaald per race... worden den vliegtickets en zo vergoed...

Als je hem wilt steken... goed voor mij... wil je de ruit donker hebben... even goed voor mij...

G.

Guido
19-12-2005, 12:15
...

In deze 360 zie ik toch ook de motor zitten...
http://www.scalerennen-norddeutschland.de/bilder/Bilder_NDTSW/JS_360_1.jpg

...

G.


Ja lap, :fight: nu ben ik dus de klos. :D :D Uiteraard versta ik wel dat we niet aan een officiële wedstrijd gaan deelnemen, maar als de echte mannen het zo doen, probeer ik toch altijd in de buurt te komen. Mijn eerste gedacht was er eentje van 'foert, daar begin ik niet aan' - maar bij het zien van deze fotookes moet ik misschien mijn mening herzien. Ga er nog eens een nachtje over slapen. ;)

MFahrer
19-12-2005, 12:20
... want modelbouwend zijn jullie ongetwijfeld stukken beter dan de "echte jongens"...

Als ik zie welke auto's het maximum van de punten krijgen voor concours d'élégance.. mogen ze voor de wagens die jullie bouwen nog wat extra punten bij toekennen...

G.

Sennake
19-12-2005, 15:46
Donker getint, zodanig dat ge de motor niet kunt zien zitten.

Correctie : zodanig dat ge niet kunt zien dat er geen motor in zit ;)

Guido
19-12-2005, 16:08
Correctie : zodanig dat ge niet kunt zien dat er geen motor in zit ;)

Hoe kunt gij dat nu weten of dat de motor er in zit of niet? De ruiten zijn donker gemaakt, dus ge kunt alleen maar een vermoeden hebben want, 1. ge zit niet in de technische commisie en 2. er is een strikt verbod op pottekijkers in onze atelier. We zullen dan ook enkel foto's vrijgeven die ons geen competetive nadeel zullen berokkenen. :D :D :D

Dominique
19-12-2005, 19:37
Hoe kunt gij dat nu weten of dat de motor er in zit of niet? De ruiten zijn donker gemaakt, dus ge kunt alleen maar een vermoeden hebben want, 1. ge zit niet in de technische commisie en 2. er is een strikt verbod op pottekijkers in onze atelier. We zullen dan ook enkel foto's vrijgeven die ons geen competetive nadeel zullen berokkenen. :D :D :D
Yes, :applaus: het is zover: de eerste battermatch tussen de leaders van 2 SOPSMAT's (Semi-Officiële-Paddock-Slot-Modelbouw-Autobouwer-Teams). Ik zet 10 euro in op Sennake :applaus:
En verder houd ik mijn kop, want de kit is nog maar net besteld. Dus ... :D

Juha
19-12-2005, 19:50
Ga je zelf ook nog een chassis bouwen? Er zit zelfs minder detail in dan dat van de 300SL. :D

Dominique
19-12-2005, 20:09
Ga je zelf ook nog een chassis bouwen? Er zit zelfs minder detail in dan dat van de 300SL.
En nu is het ook nog ambras tussen de nummers 2 van de verschillende teams, kijk :D :D

Juha
19-12-2005, 20:17
Tja, met onze rijstijl kan zo'n inklapbaar chassis wel nut hebben voor jullie. :D

Sennake
19-12-2005, 20:17
Hoe kunt gij dat nu weten of dat de motor er in zit of niet?

Simpel, ik heb de beste bron die er bestaat : ik lees namelijk DE PADDOCK...

En nu gij weer :+

Guido
19-12-2005, 22:06
Simpel, ik heb de beste bron die er bestaat : ik lees namelijk DE PADDOCK...

En nu gij weer :+

Ja, ge moet vooral alles geloven wat er op DE PADDOCK getteterd wordt, café-praat ja. Het zou wel eens deel kunnen uitmaken van onze misleidingsstrategie, of misschien spelen we wel blufpoker. Er is ook nog zoiets als "Concours d'élégance" en we zullen hier ons pijlen komen verschieten zeker. :crazy:

:+

MFahrer
20-12-2005, 08:59
Heerlijk om volgen heren...

Wacht maar tot je naast elkaar op de grid staat en je samen naar de eerste bocht gaat...

Nu komt er ongetwijfeld iets van "Naast elkaar? Nee hoor... zij op de tweede startrij... wij op de eerste..." Waar zou ik het van kennen?

G.

Guido
20-12-2005, 10:44
natuurlijk wij op de 2de startrij, ah ja, waar dient anders de grote schep voor aan de voorkant? Toch om hun er de eerste bocht te kunnen uitscheppen? :D :D :+

Bart.Vandecavey
20-12-2005, 11:11
natuurlijk wij op de 2de startrij, ah ja, waar dient anders de grote schep voor aan de voorkant? Toch om hun er de eerste bocht te kunnen uitscheppen? :D :D :+


Huudo het is SLOTcar niet stockcar... ;)

Guido
20-12-2005, 11:20
Huudo het is SLOTcar niet stockcar... ;)

als je er vrijdag bijgeweest was, dan had je deze insider wel beter gesnapt natuurlijk. Maar we zijn hier al lang :Offtopic:

Luuk S
20-12-2005, 12:25
Heren, allereerst veel succes gewenst, de plannen zien er zeer mooi uit.

Vraagje echter: is er een webcast van de race voorzien (door HIBN ofzo :D )?

Juha
20-12-2005, 12:43
natuurlijk wij op de 2de startrij, ah ja, waar dient anders de grote schep voor aan de voorkant? Toch om hun er de eerste bocht te kunnen uitscheppen? :D :D :+
Steek al dat gewicht van die motor er vooraan in, dat schept beter.:D

Sennake
20-12-2005, 14:56
Het zou wel eens deel kunnen uitmaken van onze misleidingsstrategie, of misschien spelen we wel blufpoker.

Aha, zit dat zo. Als zou blijken dat uw persoon hier onzin komen uitkramen is en leugenachtige verklaringen geuit heeft, dan zal ik me verplicht zien om zulks te melden aan de Hoge Opper Raad van Enorm Coole Admins (de naam HORECA zal u wel niet onbekend ik de oren klinken zeker?) wat er onherroepelijk zal toe leiden dat u een ban aan uw blufpoker-broek aangesmeerd krijgt!

:+ :+ :+

Guido
20-12-2005, 15:39
Aha, zit dat zo. Als zou blijken dat uw persoon hier onzin komen uitkramen is en leugenachtige verklaringen geuit heeft, dan zal ik me verplicht zien om zulks te melden aan de Hoge Opper Raad van Enorm Coole Admins (de naam HORECA zal u wel niet onbekend ik de oren klinken zeker?) wat er onherroepelijk zal toe leiden dat u een ban aan uw blufpoker-broek aangesmeerd krijgt!

:+

Aha, zit dat zo. Als ge het laatste woord niet kunt hebben, gebruik maken van de machtspositie... :no: Trouwens ban mij maar, :applaus:, dan moet ik alle high-tech innovaties die ik nog in de planning heb, tenminste niet delen met mijn competitors.

:Offtopic: :p

Ik moet en zal het laatste woord hebben in mijn thread. :+ :D :D

Juha
20-12-2005, 16:06
dan zal ik me verplicht zien om zulks te melden aan de Hoge Opper Raad van Enorm Coole Admins
Je gaat het melden? Dus zelf hoor je er niet bij. :+

sledge
20-12-2005, 18:28
Als ik het zo zie zijn jullie allemaal wel zeker van jullie kansen hé. Ik vraag me af of er na de race ook nog zo groote praat verkocht zal worden ;) :+

Guido
20-12-2005, 18:49
Als ik het zo zie zijn jullie allemaal wel zeker van jullie kansen hé. Ik vraag me af of er na de race ook nog zo groote praat verkocht zal worden ;) :+

Uiteraard, groot in de winst, maar ook even groot in het verlies :D :D

Dominique
20-12-2005, 19:28
Ik vraag me af of er na de race ook nog zo groote praat verkocht zal worden ;) :+
(hihihihihi)

Guido
20-12-2005, 22:03
Als ik begin te bouwen aan de NSX zal ik wel een nieuwe thread open doen, want deze trekt al helemaal op niks meer. :+

Pat
21-12-2005, 01:51
Pat calling Dragonfly ... come in Dragonfly ... kgrt
Pat calling Dragonfly ... come in Dragonfly ... kgrt
Pat calling Dragonfly ... come in Dragonfly ... kgrt
Pat calling Dragonfly ... come in Dragonfly ... kgrt
Pat calling Dragonfly ... come in Dragonfly ... kgrt
Pat calling Dragonfly ... come in Dragonfly ... kgrt
Pat calling Dragonfly ... come in Dragonfly ... kgrt
...

MFahrer
21-12-2005, 09:04
Ik denk gewoon dat het slotracen dat gezever van jullie gewoon in de hand werkt... maar da's volstrekt normaal... je zou ons op en rond het circuit es moeten bezig horen...

Trouwens... vanavond wordt de 575 voor de eerste maal vernist... ;)
Nog OZ Supertourismo's van Sakatsu bestellen voor eronder... Volgende week donderdag rijden we Group A, maar terwijl de baan opstaat probeer ik de 575 body (zonder interieur en verlichting en zo) voorzichtig zijn eerste rondjes te laten bollen... gewoon om te weten wat ie doet...

Ik probeer trouwens dan een leuk filmpje op te nemen over de race... dat jullie weer eens een stimulans hebben om te bouwen... Ik ga eens proberen om mijn digicam op chassis te bevestigen en zo een rondje mee te rijden... om zo een on-board camera te simuleren van één van de wagens...

G.

MFahrer
23-12-2005, 13:33
En Huudo? Nog frisse ideetjes voor de verlichting, nummerverlichting, gewichtsverling van de NSX? Weet je al meer over het interieurtje dat je gaat gebruiken?

G.

Guido
23-12-2005, 15:05
En Huudo? Nog frisse ideetjes voor de verlichting, nummerverlichting, gewichtsverling van de NSX? Weet je al meer over het interieurtje dat je gaat gebruiken?

G.

Niet continu gaan hengelen naar antwoorden he. :D :D

Ik heb niet meer verder kunnen doen - te veel werk gehad met het afsluiten van het jaar. De kit is ook nog niet in huis, dus concrete plannen zijn er nog niet. 't zal sowieso heeeel moeilijk gaan worden om alles tijdig op de rit te krijgen. :frusty:

Dominique
23-12-2005, 19:57
Ik heb niet meer verder kunnen doen - te veel werk gehad met het afsluiten van het jaar. De kit is ook nog niet in huis, dus concrete plannen zijn er nog niet. 't zal sowieso heeeel moeilijk gaan worden om alles tijdig op de rit te krijgen. :frusty:
Pardon? Ik was ook bezig met het afsluiten van het jaar ...
Ik vraag me dus serieus af of hier geen dubbel werk werd gedaan :rolleyes: :+

Trouwens, als het u kan geruststellen: onze kit is besteld, maar ook nog niet binnen. Zelfde probleem hier :)

Guido
23-12-2005, 21:12
Trouwens, als het u kan geruststellen: onze kit is besteld, maar ook nog niet binnen. Zelfde probleem hier :)

Niet dat ik u wil opjagen, maar morgenvroeg ga ik mijne kit ophalen :D

MFahrer
23-12-2005, 21:17
Hehe...

Let's go... Misschien enkele dagjes verlof... en het gaat hier in gang schieten... Ben alweer benieuwd...

G.

Dominique
23-12-2005, 21:21
Niet dat ik u wil opjagen, maar morgenvroeg ga ik mijne kit ophalen :D
sadist

Guido
23-12-2005, 21:29
Hehe...

Let's go... Misschien enkele dagjes verlof... en het gaat hier in gang schieten... Ben alweer benieuwd...

G.

enkele daagjes? tem 03-jan zullen ze het ginder zonder mij moeten stellen, maar oh jee, een dagje met de kinderen weg, een dagje PaddockQuiz voorbereiden, dan nog een dagje gerief gaan kopen (interieurkes, ledjes enz.), dan nog een dagje niksen en alle DVD's kijken die ik al zo lang had willen zien en voor ik het weet is het weeral Nieuwjaar. Dan weer iedereen gaan Nieuwjaar wensen en hup 'k zit weer op de'n bureau...
Bovendien slijt ik veel te veel tijd op dit dekselse forum... :D Maar weten jullie wat? Ik kom niet meer online tot er schot in de zaak zit. Salu en veel plezier! :D

Een slotkas bouwen op 1/24ste? Da's toch zo gepiept... :rolleyes: :D :D

Dominique
23-12-2005, 21:36
Maar weten jullie wat? Ik kom niet meer online tot er schot in de zaak zit. Salu en veel plezier! :D

:rolleyes:
Pff, beloven ja ...
:+

Guido
25-12-2005, 21:35
De kit is binnen en dus nu enkele vragen voor de technische commissie. ;)

- Hoe ver komt de electro-motor naar binnen? Belangrijk voor de cockpit.
- Hoe hoog reikt de electro-motor? Belangrijk voor het bouwen en inpassen van de kitmotor.
- Hoeveel warmte genereert de electro-motor? Kan een sheet plastic-card van 1mm er vlak boven gemonteerd worden ter support van de kitmotor?
- Hoe ver kan ik de achterdiffuser naar binnen bouwen zonder dat ie het aandrijfdeel raakt? Belangrijk voor de uitlaatlijn en bouw achterkant?
- Wat is de diameter van de standaard leds?
- Hoe diep kan de cockpitcel gebouwd worden? Ifv het gebruik van de kitcockpit.

Een en ander hangt zo erg samen, dat het eigenlijk heel erg moeilijk wordt om de kas/cockpit/uitlaatlijn te bouwen zonder een chassis in huis te hebben...

NSX, wellicht de meest lastige keuze geweest... :eek:

Guido
26-12-2005, 02:59
Een eerste studieronde heeft volgende problemen aan het licht gebracht... - sic - pas begonnen, en het is al van dat. :rolleyes:

Foto 1.
De achterkant is gelijmd waar de rode lijnen zich bevinden. Bij de eerste achteraanrijding ligt dat ding er gewoon af.

Foto 2.
Opdat de diffuser een beetje fatsoenlijk zou kunnen gemonteerd worden, dient er een stuk van het chassis van de kit overgenomen te worden. Dus eigenlijk zou ik moeten snijden ergens ter hoogte van de stippellijn. Idealiter zou ik de wielkasten moeten kunnen meenemen als steun voor de kit-motor, maar dan zal de electromotor wel in de weg zitten. Als ik zou snijden op de stippellijn, dient er een additionele bevestiging gefabriceerd te worden voor de diffuser.

Foto 3.
Geeft de bevestigingen van de diffuser weer. Allemaal zeer fragiel. Indien dit verstevigd zou worden, ziet het er natuurlijk langs geen kanten origineel meer uit.

Foto 4.
Ook de diffuser zou moeten gesneden worden ergens ter hoogte van de stippellijn. In het midden zou er dus geen enkele steun zijn...

Foto 5.
Toont de engine-bay. De electromotor zal ongeveer iets hoger gaan uitkomen, denk ik, als de dwarse nog te verwijderen steun. Daarbovenop dan nog de halfdoorgesneden kit-motor?

Guido
26-12-2005, 03:11
Foto 6.
Dit bovenaanzicht geeft nog een ander probleem weer, nl. de afstand van de onderkant voorruit tot de achterkant van de motoropening (zie pijlen). Als ik me nog zo'n beetje een lexan interieur kan herinneren qua afmetingen, komt dat er nooit. Bovendien zit er een verticale scheiding tussen de cockpit en het motorcompartiment. Dus zal, zoals ik al een beetje vreesde, de eigen cockpit eraan moeten. Die zou wel wat ingekort kunnen worden in de hoogte en een ruimte zou kunnen voorzien worden om de electromotor plaats te laten, maar dan... op naar foto 7

Foto 7.
De cockpit zou dus aan de ruitpartij dienen bevestigd te worden, zie rode lijnen. Stevig? Geen idee, maar wel grote twijfels.

Foto 8.
De vorm van de neus is er complex. Dus of ik daar de schakeling voor de lichten kwijt kan, is een vraagteken.




'k moet zeggen dat de motivatie me deftig in de schoenen is gezonken. Vooral omdat ik nooit aan een kas begin, vooraleer alle mogelijke problemen in kaart zijn gebracht en er al een soortement van oplossing voor in mijn hoofd zit - droogpassen. Bijkomend probleem nu is dat ik het mes/zaag/scriber in de plastic moet gaan zetten "op goed geluk" - zeker bij de diffuser achteraan, de cockpit en de motor - om het er enigszins deftig uit te laten zien. Ik moet er niet aan denken dat er nog aanpassingen dienen te gebeuren als de body/cockpit/motor geverfd/gedecalled en gevernisd zijn.

Voor de meeting heb ik vaak gedacht "waar zijn we aan begonnen". Bij het zien van de Gr.A's tijdens onze laatste bijeenkomst sloeg dat om in een "ziet er niet te moeilijk uit, krijgen we voor elkaar". Maar nu ik deze FIA-GT op de tafel liggen heb, komt het gevoel weer terug "waar ben ik in godshemelnaam aan begonnen, waarom GT's en waarom die grote koers..." :confused: Daarbovenop komt nog dat er al ergens in januari zou moeten getest gaan worden... of dat de NSX tegen dan klaar zal zijn, durf ik nu al zeer sterk te betwijfelen.

Eens een nachtje over gaan slapen.

Eygmar
26-12-2005, 22:18
huudo ik denk dat ge nog slapeloze nachten gaat krijgen,eer dat projekt af is
hier loopt er nog ene te ijsberen hoe hij het tot een goed eind gaat brengen
nog succes verder;)

Guido
27-12-2005, 13:16
huudo ik denk dat ge nog slapeloze nachten gaat krijgen,eer dat projekt af is
hier loopt er nog ene te ijsberen hoe hij het tot een goed eind gaat brengen
nog succes verder;)

Merciekes! Maar de werken liggen voorlopig weer stil. Zolang ik geen uitsluitsel over de afmetingen krijg van de 'technische commisie' zal ik niet veel verder kunnen werken.

MFahrer
27-12-2005, 15:42
Uitsluitsel komt vandaag zeker nog... ik maak detailfoto's met afmetingen bij van alles wat je wil weten ivm het chassis...

Normaal ging het vroeger geweest zijn... maar ik ben redelijk ziek geweest... en geen courage gehad om iets te doen...

Tot straks...

G.

MFahrer
27-12-2005, 18:37
Detailfoto van het chassis:
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/chassis023.jpg

Zijaanzicht: de bovenkant motor komt 1,7cm boven het chassis, het chassis is 1.5mm dik en de grondspeling is 1.5mm... Ik denk wel dat je daarmee weg kunt met de plaatsing van de bouwdoosmotor. Ik kan het niet exact meten, maar ik denk dat de electromotor 0,5-0.7cm onder de bovenkant van de banden komt (misschien ook iets om naar te kijken bij het inbouwen van je bouwdoosmotor). De motortjes krijgen niet zo warm dat ze jouw plastic motor zullen wegsmelten hoor...
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/chassis022.jpg

De motor is 2.1cm breed...
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/chassis020.jpg

De voorkant van de motor (plus wat plaats voor aansluiting van draden) tot aan het middelpunt van de achteras bedraagt 5.5cm... Dit is een vast gegeven... de chassis wordt aan de wagen aangepast op de voortrein.
http://img.photobucket.com/albums/v346/tDI_Fahrer/chassis018.jpg

Wat de diffuser en zo betreft, ik ben zeker dat een engineer als jij overal een oplossing voor heeft! Het interieurtje en het gedeelte achter het scheidingsglas zijn makkelijk bij te werken met plasticard, niet?

Ik hoop dat je hier genoeg info mee hebt... zijn er nog vragen, stel ze gerust...

G.

Guido
27-12-2005, 21:12
Dat helpt me zeker al aardig op weg. Nog enkele andere afmetingen die ik nodig heb - enkel de afmetingen met betrekking tot de achterwielen:

- Wat is de diameter van het wiel, tot aan de buitenkant rubber?
- Hoe hoog staat de as van het wiel van de grond?
- wat is de breedte van het wiel?

Dit omdat ik een stuk van de binnenkas achteraan zou willen meenemen als steun voor de motor en achterophanging. afhankelijk van die maten, wordt het dan simpel :D of redelijk lastig.

MFahrer
27-12-2005, 21:16
Gevraagde specs:

(en dan snel gaan sjotten)

Breedte achtervelg: 16mm
Volledige diameter achtervelg: 25mm
De as staat (raar maar waar ;)) in het center van het wiel... en de as is 3mm dik!

G.

Dominique
27-12-2005, 21:33
Met al die info kunnen we al een heel eind op weg!
Merci in naam van den Huudo en mezelf!

@Huudo: toch niet kwaad als ik efkes overneem? :p

Guido
28-12-2005, 00:39
Uitsluitsel komt vandaag zeker nog... ik maak detailfoto's met afmetingen bij van alles wat je wil weten ivm het chassis...

Normaal ging het vroeger geweest zijn... maar ik ben redelijk ziek geweest... en geen courage gehad om iets te doen...

Tot straks...

G.

Geen probleem, beterschap gewenst!

Met al die info kunnen we al een heel eind op weg!
Merci in naam van den Huudo en mezelf!

@Huudo: toch niet kwaad als ik efkes overneem? :p

:fight: - lol

:+

Guido
28-12-2005, 19:22
Bon, geen al te leutige modelbouwdag achter de rug...

De motoren kwestie

Foto 9
Eerst een electromotor met aandrijflijn nagebouwd. Als basis diende een omkapseling die ik nog liggen had in de scrapbox van zo'n oudere Tamiya kit.

Foto 10
Toont hoe het een en ander er uitziet als het op zijn plaats zit. Er blijft weinig plaats over voor de kitmotor... (let maar niet op de schuursporen, ik schuur altijd me 320 eerst op)

Foto 11 & 12
Het onderste van de motor is al weggezaagd, wat er bovenop zit is de airbox, maar in foto 12 zal je zien dat er eigenlijk nog meer weg moet, zodanig dat er NIETS meer overblijft van de kitmotor... goe bezig...

Foto 13
De airbox komt nog veel te ver boven de dak lijn uit. Dus als datgene wat er nu nog van motor aanzit, ook nog afmoet, kunnen we net zo goed geen motor erin steken. Van een natuurgetrouwe weergave is er dan ook geen sprake meer... :mad:

Guido
28-12-2005, 19:32
De interieurkwestie

Foto 14 & 15
De electromotor komt ver in de cockpit naar binnen. Bovendien is die ook erg breed, waardoor er geen sprake kan zijn van de kitcockpit te gebruiken. Bovendien blijft er maar zeer weinig plaats meer over voor een evt. stoel. En hier maakt het niet uit of er een lexan of kit exemplaar gebruikt wordt. De ruimte van een NSX is te smal. Breed op de snuit, maar ter hoogte van de cockpit gaat ie sterk naar binnen. Wat nu? :confused:

Foto 16
In de scrapbox zat ook nog dit interieurtje (van diezelfde oude Tamiya kit)! Ultraplat en misschien wel geschikt...

Foto 17
Het lijkt er net in te passen...

Foto 18
Maar zelfs dat is nog te dik, de achterkant wordt gewoon enkele centimeters opgetild... Ook niet bruikbaar dus. Ook hier geen realistische representatie mogelijk. :mad:

Guido
28-12-2005, 19:36
De bodykwestie

De body vooraan is allesbehalve sterk. Bij de diverse manipulaties merkte ik dat vandaag. Dat ding plooit dat het geen naam heeft. Bij de eerste de beste crash is dat ding naar de vaantjes...

foto 19
Geeft de neus in normale toestand weer.

foto 20
Geeft de neus onder druk weer. Je merkt duidelijk hoe ver dat ie naar binnen plooit, en de druk die ik erop uitoefende was zelfs niet groot te noemen.

Guido
28-12-2005, 19:41
Besluit

We zijn er sowieso al met gemengde gevoelens aan begonnen aan de FIA-GT, blijkt ook nog dat we de verkeerde keuze hebben gemaakt van auto, waar eigenlijk niks deftigs van te bouwen is en waar de constructie ook nog een zeker risico inhoudt. Een risico wat er op neerkomt dat je uren en uren werk in een handomdraai kan kapot rijden.

Bovendien had het een eenvoudig tussendoortje moeten zijn, maar dat is het dus niet. Er liggen hier nog een x-aantal kits te wachten om gebouwd te worden en ik verkies dan toch om deze mensen niet te laten wachten tot deze FIA-GT op zijn poten geraakt. Bovendien zijn de vakanties net de periodes waarin ik wat achterstand kan goedmaken.

Dus, na intern crisisberaad, hebben Juha en ik besloten om ons terug te trekken. Sorry chaps, maar het is nu niet anders. Shit happens. :mad:

Dominique
28-12-2005, 19:48
De bodykwestie

De body vooraan is allesbehalve sterk. Bij de diverse manipulaties merkte ik dat vandaag. Dat ding plooit dat het geen naam heeft. Bij de eerste de beste crash is dat ding naar de vaantjes...

De neus schijnt aan de dunne kant te zijn boven de wielkassen. Kan je dat daar niet verstevigen met een goeie klad putty of een stuk plasticcard?
Als je een stuk plasticcard zou lijmen onder de motorkap en die laat doorlopen tot vóór de wielkassen? Just a quick idea ...

Pat
28-12-2005, 20:38
Ge gaat nu toch niet opgeven omdat ge "Pebble Peach" niet gaat kunnen winnen ?
Zet die carrosserie nu toch gewoon eens op een chassietje en bekijk wat je ermee kan aanvangen.

MFahrer
28-12-2005, 21:20
Huudo,

Ik snap dat je er terug een prachtwerk wilt van maken... en van de eerste keer competen "with the best" (niet dat ik het hier over mezelf heb hé), omdat je naast een schitterend modelbouwer eenmaal een competitief mens bent. Maar ik moet Pat gelijkgeven... probeer voor eens met iets minder content te zijn... en toch deel uit te maken van dit event... Je model zou in een echte competitie zowiezo het max van de punten halen...

Wat de motor betreft... maak de achterruit gewoon zwart zoals je eerst had gedacht... maak dat de luchthapper er mooi opstaat (neemt geen plaats onder de achterruit)... Zoals je zelf gezegd hebt, is dit slotten misschien wel iets voor "depaddockers"... zit er misschien wel toekomst in... laat dit je toch niet van je idee brengen... Wie weet als het je echt bevalt, heb je ooit een eigen chassis waar je perfect alles rond kunt bouwen zoals je 100% wilt... maar nu is het moeilijker omdat je het chassis niet onder je neus hebt liggen.

Dat zou al één probleem van de baan brengen...

Wat de neus betreft... wees blij dat ie zo buigzaam is... dan breekt ie niet... Die bodies zijn echt sterker dan je denkt... ik dacht in het begin ook dat ik na twee ronden enkel nog wat deuren ging over hebben... maar da's echt niet zo...

Wat het interieur betreft... Ook in de Group A's komt de motor zeer ver naar voren... waardoor ik soms een deel uit het zeteltje moet halen om de motor er te laten inpassen... het is niet natuurgetrouw... maar scaleracen is een compromis tussen het plezier van het racen en het maken van een zo natuurgetrouw-mogelijke wagen... 100% reeel is nooit mogelijk... het blijft een compromis...

Ik ben 100% zeker dat jij dit tot een goed einde kan brengen zonder te overstressen en zonder andere projecten te moeten laten liggen...

Je hebt de motor van de NSX al "bewerkt"... een natuurgetrouwe NSX maak je er niet meer mee toch? Probeer het aub... jij was wel nog één van de enthousisastste mensen daar...

Ik hoop dat ik hiermee het idee om te quitten uit je hoofd haal... Ik zou je graag aan de start zien komen... het is puur voor de fun hé!

G.

Pat
28-12-2005, 21:31
@MFahrer
Welke chassis' gebruik jij feitelijk ?
Ik heb er tijdens mijn zoektocht naar de Porsche nu al enkele zien passeren en wou nu toch eens weten wat jij gebruikt ...

Weet het ... beetje off topic ...

racefreak
28-12-2005, 21:33
ik moet Mfahrer gelijk geven in wat hij zegt over de body's, hoe flexibeler hoe meer ze de crash absoberen en niet breken, ik zou zo zeggen ga verder met het bouwen van de NSX

greetz

Dominique
28-12-2005, 21:39
Allee komaan jong

sledge
28-12-2005, 21:55
Heel spijtig, keek echt uit naar het resultaat. Het ware mischien beter geweest om gewoon iedereen vrije keus te geven, het gaat hem toch vooral over het plezier denk ik.
Maar goed, wie ben ik en wat ken ik van slotracen. MFahrer heeft al aangegeven dat er wel degelijk veel verschil op de chasis' zit...
Toch heel jammer :(

Guido
29-12-2005, 17:49
Huudo,

Ik snap dat je er terug een prachtwerk wilt van maken... ........

Maar ik moet Pat gelijkgeven... probeer voor eens met iets minder content te zijn... en toch deel uit te maken van dit event... Je model zou in een echte competitie zowiezo het max van de punten halen...


enz.

G.

bon, ge moet natuurlijk wel consequent blijven. Sta me toe te citeren uit het reglement, door jullie zelf opgesteld nota bene...

1.3 Verdere body-specificaties

Het koetswerk moet zo goed mogelijk de werkelijkheid benaderen. Alle volgende onderdelen die meegeleverd zijn met de bouwkit, moeten gemonteerd worden:

- bumpers
- spiegels
- klinken
- uitlaat
- lichtblokken
- spoilers
- ruitenwissers

Extra’s zoals bijkomende mistlampen op de voorbumper zijn vrij te kiezen. Als ze geplaatst worden moeten ze wel in een behuizing zitten en ongeveer op de plaats komen waar ze op de 1:1 racewagen zitten. Het is niet toegelaten extra led’s te plaatsen in wat luchtopeningen of –happers vormen.

Het koetswerk moet verplicht een duidelijke race-livery (sponsors-stickers) en een startnummer hebben.
Als iemand beslist om een straatversie om te vormen tot een FIA GT race-versie, moet de meest vitale race-onderdelen ook monteren (denk maar aan venturi’s, achterspoilers, uitlaten, voorspoilers…). Het is bijvoorbeeld niet toegelaten de Revell Viper zonder al deze items in te zetten in deze race. Het is bijvoorbeeld wel toegelaten die items zelf te maken of over te nemen van een andere bouw-kit.


1.4 Interieur:

Om de realiteit zo dicht mogelijk te benaderen wordt er gewerkt met een zo volledig mogelijk interieur, en niet met enkel een minimalistisch lexan interieur uit één vorm gegoten. Het interieur van de kit wordt zoveel mogelijk gebruikt: het dashboard met stuur, de binnenspiegel, de rolkooi, de versnellingspook en de brandblusser zijn verplichte items die worden overgenomen uit de originele kit. Indien het om een omgebouwde straatversie gaat, wordt er verwacht om toch een eenvoudige rolkooi (bijvoorbeeld uit de staafjes die de onderdelen van de kit samenhouden of uit aangepaste rolkooi van een andere doos) en brandblusser (bij een Q-model interieur zit er altijd een extra brandblusser) aan te brengen.
Het interieur moet zodanig geplaatst zijn dat er geen enkel onderdeel van het chassis zichtbaar blijft door de ruiten.Uiteraard moet er een 1/24 piloot en zetel in de wagen geplaatst worden (bijvoorbeeld een Q-Model interieur). Lexan interieurschaaltjes met rijder, zetel, en brandblusser zijn makkelijk te krijgen bij: http://www.scaleracing-shop.de/. De interieuronderdelen staan onder Q-Model.


Wat is dat dan?? :no:

Een reglement dient toch om nageleefd te worden, of niet? Nu moet ik het in ene keer allemaal niet zo nauw nemen of wat?


Ik ben 100% zeker dat jij dit tot een goed einde kan brengen zonder te overstressen en zonder andere projecten te moeten laten liggen...
G.
Wees daar maar niet zo zeker van.



Je hebt de motor van de NSX al "bewerkt"... een natuurgetrouwe NSX maak je er niet meer mee toch? ... G.
Hoe denk je dat anders mijn scrapbox vol geraakt is door de jaren heen. Die dingen komen vroeg of laat wel van pas. Zoals gezegd, shit happens, daar zit ik niet echt mee in.



jij was wel nog één van de enthousisastste mensen daar...
Dat klopt wel, maar bij het zien van al die Gr.A's leek het allemaal redelijk simpel.



Ik hoop dat ik hiermee het idee om te quitten uit je hoofd haal... Ik zou je graag aan de start zien komen... het is puur voor de fun hé!
Ik kom er enkel nog op terug als er een andere timing opgesteld wordt.



het is puur voor de fun hé!
Dan vraag ik me toch af waarom we niet zelf mochten kiezen welke kit we gingen gebruiken en waarom de FIA-GT verplichting erwas, inclusief reglement. ;)

Nismo
29-12-2005, 23:10
Huudo Huudo Huudo Huudo ...... :applaus: :applaus: :applaus:

Komaan jongens,we gaan supporteren voor onze Huudo zodat hij toch verder doet.


Grtzzzzzzz Nismo :gas:

MFahrer
30-12-2005, 14:53
Ik had mij hier uitgesloofd om tot in de puntjes uit te leggen waarom hoe en wat van je vragen huudo... maar mijn pc besliste om dan vast te lopen... :frusty: :fight:

Dus daarom nu iets korter... Op de vraag waarom fia gt:

Omdat we er ergens een lijn in moeten trekken... stel dat we afspreken om eens een slotkarreke te maken... jij maakt een CLK GTR, Juha een Corsa, Sennake een D-type en Dominique een 300SL... het zullen stuk voor stuk prachtige modellen/slotcars zijn, maar waar is de fun van het racen dan als jouw Benz 5.3 rijdt, de andere benz 7.5 omwille van veel smallere banden (passen nooit zo brede exemplaren onder), de helft van de breedte van jouw wielbasis en het zwaartepunt dat dubbel zo hoog ligt... en de rest rijdt qua tijd er wat tussen... waar is de fun van het racen dan? Dan zie je gewoon je creatie eens bewegen... das alles volgens mij... maar de duels, de uitremacties, de spanning... valt allemaal weg... Ik ben van de mening dat als je van iets proeft... er meteen maar goed van kan proeven... niet? Je kan je maar voorstellen welke mooie spannende races er gereden worden op zon' "koersbaantje" tot je het zelf eens goed gedaan hebt...

Trouwens... in de aanloop naar dit evenementje heb ik met Sennake wat over en weer gemaild... waarin ik twee klasses voorstelde, namelijk FIA GT en een soort STW (Audi Quatrro, BMW 320i, Peugeot 406, Renault Laguna...) en we kwamen uit op FIA GT omdat er blijkbaar meer auto's te krijgen zijn in die klasse (weliswaar ook al met JTCC compromissen)... en de auto's zijn veel lager en breder dan de STW's... dus die rijden makkelijker en zijn toegankelijker voor beginnende racers...

Ik moet toegeven dat jouw team er niet bepaald de makkelijkste GT er heeft uitgekozen... maar ik denk dat niemand jullie verplicht heeft om een NSX te nemen... je wil geen heiligschennis doen... maar een Porsche GT2 is makkelijk om te bouwen naar slotcar hoor... zonder overal inbreuk aan de realiteit te moeten doen...

Het reglement moet uiteraard nageleefd worden... anders wordt het niet opgesteld... maar dat wil niet zeggen dat er nergens een mouw aan te passen is... En wat de ge-high-lighte dingen in het reglement zijn... willen vooral zeggen dat het niet toegelaten is wielkassen breder te zetten, of groter te maken om de wielen er in te passen... maar niet elk draadje, knopje, kleinste detail moet 100% met de realiteit overeenkomen hé...


Wat de datum betreft... kijk eens in de modelbouwmeetingthread (dit woord moet ik onthouden als ik nog es scrabble speel)!

Even goei vrienden hoop ik?

G.

Guido
30-12-2005, 15:52
Even goei vrienden hoop ik?

G.

But of course my dear. 't is niet omdat ik behoorlijk gefrustreerd raakte, dat we geen vrienden meer zouden zijn he. ;)

De NSX was onze eigen keuze en we hebben uiteraard aan een GT2 gedacht. Misschien hadden we ons eerste gedacht moeten volgen en voor de "Beetle-type car" moeten gaan. Als ik morgen naar MG Modelisme ga en er licht een GT2 in de rekken, koop ik hem misschien wel. :D :D Zot genoeg.

Achteraf gezien had het misschien goed geweest om ons te waarschuwen voor de NSX, maar goed, da's achteraf en maakt dus nu niets meer uit.

MFahrer
30-12-2005, 21:20
About dat waarschuwen voor de NSX... ik heb het nu zelf gezien met jullie problemen... Ik wist niets van de moeilijkheidsgraad om die wagen om te bouwen...

Had ik het geweten... ;)

Ik ben al blij dat je de draad terug wilt opnemen...

G.

Luuk S
30-12-2005, 21:22
Komaan Huudo, je hent ons al zo vaak sterke staaltjes "gemodelbouw" laten zien.

We zitten echt te wachten op je creatie voor dit evenement!

(Of misschien ben ik alleen en heb ik teveel vrije tijd ;) )

Power to the ex-NSX-team!

Guido
30-12-2005, 21:39
Komaan Huudo, je hent ons al zo vaak sterke staaltjes "gemodelbouw" laten zien.

We zitten echt te wachten op je creatie voor dit evenement!

(Of misschien ben ik alleen en heb ik teveel vrije tijd ;) )

Power to the ex-NSX-team!

Je bent beslist niet alleen. Afgaande op de steunbetuigingen hier en de mails die ik heb mogen ontvangen na de aankondiging van terugtrekking, vermoed ik dat Team "Wheels-Rallyfoto.be-Huudo.com" al een echte schare fans heeft rondlopen. Wordt precies tijd om een fanclub te beginnen... :D en we hebben nog geen meter gereden.

Dat gezegd zijnde, moest ik het team met de Nissan zijn, had ik mij van de NSX-gasten geen bal aangetrokken. Gewoon verder gebouwd, gaan racen in februari en nog een keer in april/mei. Dan hadden ze tenminste al ervaring opgedaan. Nu, hun medeleven met de concurrentie siert hen natuurlijk wel!! ;) :D :D :+

Guido
30-12-2005, 21:42
About dat waarschuwen voor de NSX... ik heb het nu zelf gezien met jullie problemen... Ik wist niets van de moeilijkheidsgraad om die wagen om te bouwen...

Had ik het geweten... ;)

Ik ben al blij dat je de draad terug wilt opnemen...

G.

Ach ja, we leren elke dag bij nietwaar. En ik heb er wel een handje van weg, van altijd met het moeilijkste te beginnen, dus ik had het ook kunnen weten. ;)

Met de extra tijd die er beschikbaar lijkt te komen, zal de productie wel weer opgestart worden, maar eerst moet er nog een ander project af, dat nu prioriteit heeft gekregen. Van zodra er deftige foto's zijn, komt er een aparte thread daarover.

Pat
30-12-2005, 21:58
Voila se, that's the spirit !
Had al mijn vermoedens dat onze deadlines een beetje te kort lagen.

@MFahrer
Al eens gedacht aan mijn chassis vraag ?

Sennake
30-12-2005, 22:59
Dat gezegd zijnde, moest ik het team met de Nissan zijn, had ik mij van de NSX-gasten geen bal aangetrokken. Gewoon verder gebouwd, gaan racen in februari en nog een keer in april/mei. Dan hadden ze tenminste al ervaring opgedaan. Nu, hun medeleven met de concurrentie siert hen natuurlijk wel!! ;) :D :D :+

Och, winnen is niet wat echt van belang is, maar samen plezier maken met de ganse bende, daar gaat het om eh ;)

Wat niet wil zeggen dat we niet op het scherp van de snee zullen koersen eens we allemaal aan de start staan natuurlijk :)

MFahrer
30-12-2005, 23:19
Pat: Voor porsches gebruik ik Anglewinder chassis... da motor ligt dwarser... In porsches kan je die motor in de lengte helemaal niet inbouwen... de wielbasis is veel te kort... Ik had zo'n chassis bij op de meeting... ik heb er nu wel geen foto's van...

G.

Mark
30-12-2005, 23:23
Wordt precies tijd om een fanclub te beginnen... :D en we hebben nog geen meter gereden.

Dat kan best een succes worden, vraag maar eens aan de Verstappen-fanclub :D

Guido
30-12-2005, 23:43
Och, winnen is niet wat echt van belang is, maar samen plezier maken met de ganse bende, daar gaat het om eh ;)

Wat niet wil zeggen dat we niet op het scherp van de snee zullen koersen eens we allemaal aan de start staan natuurlijk :)

Tuurlijk is winnen van belang :D :D het plezier maken komt er natuurlijk bij, maar we gaan om te winnen he, anders kunnen we beter thuis blijven en op de Carrera baan slotten... :+

Pat
31-12-2005, 04:08
Pat: Voor porsches gebruik ik Anglewinder chassis... da motor ligt dwarser... In porsches kan je die motor in de lengte helemaal niet inbouwen... de wielbasis is veel te kort... Ik had zo'n chassis bij op de meeting... ik heb er nu wel geen foto's van...

G.

En als gewoon chassis ?

Pat
19-10-2006, 19:28
Pat: Voor porsches gebruik ik Anglewinder chassis... da motor ligt dwarser... In porsches kan je die motor in de lengte helemaal niet inbouwen... de wielbasis is veel te kort... Ik had zo'n chassis bij op de meeting... ik heb er nu wel geen foto's van...

G.

Was eigenlijk de vraag vergeten te herstellen ...

Gebruiken jullie Plafit, Schöler, Slotvision, Mirus of ... en welk type ?

bv: Plafit Super 24 of Schöler Pantera

MFahrer
20-10-2006, 09:12
Wij rijden met Schölers zowel Tigers, Strikers, en andere modellen... maar andere merken zijn bij ons ook toegelaten!

Wij reglementeren meer op bandenmaten, grondspeling, motor,...


G.

Lester
05-04-2007, 20:20
Ik was iets aan het zoeken en kwam op deze thread. Waarschijnlijk heb ik iets gemist maar ik wilde nu toch weten hoe het met deze wagen gesteld is Huudo?

Groeten , Johan

Gulfie
05-04-2007, 22:12
Hoort deze thread trouwens niet thuis in een andere afdeling (slotracers)?:)