PDA

View Full Version : Is er een bedreiging voor de World Series by Renault?


Luuk S
20-12-2005, 11:50
"Renault gaat hoogstwaarschijnlijk snoeien in zijn autosport-programma's. De F1 staat voor 2006 niet ter discussie, andere Renault-projecten wel. Op korte termijn zou zelfs de World Series by Renault kunnen afgevoerd worden."

" Voor Ghosn is F1 enkel gerechtvaardigd als daardoor meer Renaults verkocht worden "

Quotes van pitstop.tv

Zou Ferrari meer autos verkocht hebben door honderd keer wereldkampioen te worden? :confused:

JPMontoya
20-12-2005, 14:44
"Renault gaat hoogstwaarschijnlijk snoeien in zijn autosport-programma's. De F1 staat voor 2006 niet ter discussie, andere Renault-projecten wel. Op korte termijn zou zelfs de World Series by Renault kunnen afgevoerd worden."

" Voor Ghosn is F1 enkel gerechtvaardigd als daardoor meer Renaults verkocht worden "

Quotes van pitstop.tv

Zou Ferrari meer autos verkocht hebben door honderd keer wereldkampioen te worden? :confused:

De World Series verdwijnen...hier kan weer een intressante discussie uit verder komen...

- Ik heb bijna alle WSbR wedstrijden gedaan en ik zou het toch zeer raar vinden moest een concept als de WSbR worden afgevoerd op korte termijn...

F1 is enkel gerechtvaardigd als het meer Renaults doet verkopen - dus logischerwijs is dat ook het geval voor de WSbR...
Om eerlijk te zijn, denk ik, dat De ratio

Bezoeker WSbR
verkoop Auto Renault

Relatief gezien groter is dan de ratio

Bezoeker Formule 1
verkoop Auto Renault

Waarom? - Het aantal bezoekers vb: In Le Mans (tot 180 000) man
dit was het dubbel van de Formule 1 in Magny Cours...

Het aantal bezoekers van de World Series in Zolder was zeker niet kleiner
dan het aantal bezoekers in Spa (in denk zelfs dat er in Spa met de F1 veel minder volk was)

Zo waren en nog wel enkele wedstrijden....

Met de WSbR concentreert Renault zich op zijn core markt wat nog steeds Europa is...dus in die zin is dit veel intressanter kostengewijs dan een mondiaal project als de Formule 1 waar Renault niet veel te winnen heeft in landen als Australie, Bahrein, United States,....

Komt er nog bij dat tijdens de WSbR de toeschouwer echt centraal stond en zich ook veel meer aangesproken voelt...Gratis inkom, meer activiteiten voor de toeschouwer...Met de WsBr trek je veel meer mensen aan die potentieel klant kunnen worden...
Komt er nog eens bij dat men zoals in Estoril (Clio presentatie) voor 70 000 man de mensen echt bij de keel grijpt door een 100% Renault Spectakel- iets wat je niet kan bij de Formule 1...

Bij de Formule 1 rijden er maar 2 Renaults mee en moet men dan nog eens torenhoge inkomprijzen neerleggen...Buiten de fanatiekelinge moet je al goed bij kas zijn om een keertje F1 te gaan kijken...en deze relatief beter gehoede mensen...is mss niet direct het segment waarop Renault mikt...

Over de nationale Renault Kampioenschappen daar heb ik ook enige vrees voor...Renault Sport Belgie doet met de FR 1.6 al jaren prachtig werk maar als je merkt dat ze niet kunnen/mogen aanwezig zijn tijdens bepaalde Belcar weekends dan werkt dit ook voor hen natuurlijk nadelig...

Daarenboven is de aandacht voor de FR 1.6 beneden alle peil geweest het laatste jaar...

Mr.Dallara
20-12-2005, 20:11
"Renault gaat hoogstwaarschijnlijk snoeien in zijn autosport-programma's. De F1 staat voor 2006 niet ter discussie, andere Renault-projecten wel. Op korte termijn zou zelfs de World Series by Renault kunnen afgevoerd worden."

" Voor Ghosn is F1 enkel gerechtvaardigd als daardoor meer Renaults verkocht worden "

Quotes van pitstop.tv

Zou Ferrari meer autos verkocht hebben door honderd keer wereldkampioen te worden? :confused:

Als als als ze ooit gaan snoeien in de World Series, zullen ze ook wel denken aan de GP2 (ook al is het maar alleen als motoren leverancier...)

Maar persoonlijk verwacht ik eerder dat ze dan hun F1 project stopzetten i.p.v. hun promotie cups zullen stopzetten. Zeker nu ze alles hebben gewonnen in 2005...

Vorige week las ik nog dit (http://www.renault-sport.com/en/world_series/formulaV6/news.php?news=25407.html#) op de site van Renault-sport.com, daarom lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat ze het nu nog maar één jaar oude supper concept al zouden gaan stop zetten of gaan afslanken.

Mark
21-12-2005, 00:37
Over de nationale Renault Kampioenschappen daar heb ik ook enige vrees voor.....

Tja, dat hebben die landen dan ook misschien aan zichzelf te danken ;) Als je van Renault FR 100 Euro krijgt voor een nationaal kampioenschap in land A. Als je dan als land A maar 75 euro van die 100 euro laat doorstromen naar dat kampioenschap, dan zijn die Fransen niet blij.

Voor de WSbR zie ik niet echt een probleem. Financieel misschien geen succes maar qua uitstraling en bezoekers een regelrechte hit. Dat zal wel safe zitten voor 2006.

Tja nationale kampioenschappen, die konden deze tik weleens voelen. Dat meneer Carlos Ghosn geen grote liefhebber van de racerij is zal wellicht meespelen. Na 1999 hebben we niet veel meer gezien van Nissan op internationaal autosportgebied.

Wat betreft F1, dat is voor die heren gewoon een koude rekensom. 2 jaar geen succes? Schrappen die handel ;)