PDA

View Full Version : In aanbouw : Nissan Calsonic Impul Z JGTC - FIA-GT 1/24 SlotCar


Dominique
27-12-2005, 19:02
Hier zijn we dan met exemplaar nummer 2 voor de grote race: de Nissan 350Z in de Calsonic uitvoering, omgedoopt tot Calsonic Impul Z.

Na een beetje te hebben gepast, gewikt en gewogen, moet ik echter tot min of meer dezelfde conclusie komen als confrater Huudo: "waar ben ik nu weer mee begonnen?" ...
Enfin: in het kort samengevat:
1. De Tamiyakit heeft een DieCast onderstel meegekregen. Ik had het er al niet op, nu al helemaal niet meer. Zo een onderstel is waarschijnlijk niet slecht als je de kit bouwt zoals hij verondersteld wordt gebouwd te worden. Met hetgeen wij hier willen doen is het andere koek. In plaats van de diffuser als een apart onderdeel mee te leveren, hebben die viezeriken hem natuurlijk aan het chassis gegoten. Dat wordt dus scratchbuilden.
2. Hetzelfde voor de voorste lip. Die bodemplaat steekt in werkelijkheid ongeveer een centimeter of 8 voor de body van de wagen uit. Net als aan de zijkanten waar de bodemplaat op enkele plaatsen nog zichtbaar is. Dat zullen we dus ook moeten voorzien op één of andere manier.
3. De lexanbody zal wel groot genoeg zijn. Ik denk niet dat Huudo zich daar zorgen over moet maken. Ik had eigenlijk de indruk dat de lexanbody te lang is, en te smal. Die zal dus moeten aangepast worden.
Ik vraag me dus af of de standaard cockpit van de kit niet een betere oplossing is. Op voorwaarde dat die natuurlijk past wanneer het chassis er wordt onder geplakt.

Voor wat betreft de inkijk naar de motor toe: daar hebben wij geen last van. De motor is netjes weg gestopt onder een zwarte plaat waar op het standaardmodel de achterruit zit.

Al met al: het wordt nog een boel meet- en paswerk vrees ik. Enige vraag die mij rest: kunnen we het riskeren om de body al te spuiten, de decals aan te brengen en alles te vernissen zonder ooit iets op het chassis te kunnen passen?

scoobyfreak
27-12-2005, 20:09
Ik heb die 350z ook gemaakt,en vind dat alles goed past. Maar weet niet wat jij er mee van plan bent

Guido
27-12-2005, 20:54
Ik heb die 350z ook gemaakt,en vind dat alles goed past. Maar weet niet wat jij er mee van plan bent

We hebben het er hier toch al enkele keren duidelijk over gehad, en ook de threadtitel verraad het natuurlijk al. We gaan slotracen met die dingen! ;)

scoobyfreak
27-12-2005, 21:49
We hebben het er hier toch al enkele keren duidelijk over gehad, en ook de threadtitel verraad het natuurlijk al. We gaan slotracen met die dingen! ;)
Maar wat is dat juist(slotrace)? :o

Dominique
27-12-2005, 22:10
Maar wat is dat juist(slotrace)? :o
in de volksmond: koersbaan.

@ MFahrer: de buitendiameter van onze banden meet 28mm. Wat is jouw buitendiameter? Ik denk dat vooral voor de achterwielen het de moeite is om dat even te dubbelchecken. Thanks!

Sennake
27-12-2005, 22:51
in de volksmond: koersbaan.

@ MFahrer: de buitendiameter van onze banden meet 28mm. Wat is jouw buitendiameter? Ik denk dat vooral voor de achterwielen het de moeite is om dat even te dubbelchecken. Thanks!

Dominique, kan ik (behalve de helft van de prijs van de kit aan jou betalen) al iets doen van hieruit om te helpen? Of spreken we eens een dag af bij jou en verdelen we het werk een beetje? Of kom ik gewoon eens een dag bij jou "plekken"? ;)

MFahrer
28-12-2005, 00:37
@ Dominique:

Super om te zien dat het Nissan team ook van start gegaan is!

De buitenomtrek van de banden op de chassis ligt bij rond de 25mm...
Hetgeen niet erg is... dat laat toe de kas iets lager over de wielen te leggen... waardoor het zwaartepunt mooi zakt... en er geen aanpaswerk is in de wielkassen...

Als je nog specs moet hebben... let me know...

G.

MFahrer
28-12-2005, 00:40
Trouwens... van het interieurtje...

Als je het interieurtje niet gebruikt die ik jullie op de "slot-meeting" meegegeven heb, neem ik het onmiddelijk terug hoor... no problem... maar ik zou toch eerst es goed proberen om het erin te krijgen... het is mij al gelukt om dat in al de modellen die ik hier heb in te werken... dus jullie lukt het zeker...

G.

Dominique
28-12-2005, 01:16
Ik heb het daarstraks opnieuw uitgemeten, en ik kom er niet met de standaard kuip van de kit. Als ik mij moet houden aan de 5,5 cm dan zit ik ongeveer 2 cm te ver naar achteren met de scheidingswand. Dat wordt dus toch de lexanbody.
Ik ga wel trachten om die aan te passen zodat ik de bovenkant van de scheidingswand nog kan monteren. Maar dat zie je wel op de piccies die later volgen.
Bedankt alleszins voor de reactie.

Dominique
28-12-2005, 01:19
Dominique, kan ik (behalve de helft van de prijs van de kit aan jou betalen) al iets doen van hieruit om te helpen? Of spreken we eens een dag af bij jou en verdelen we het werk een beetje? Of kom ik gewoon eens een dag bij jou "plekken"? ;)
Ik zal nog wel zien. Ik heb net de body in de primer gezet. Ik heb een paar onderdeeltjes van carbondecal voorzien. en voor de rest heb ik nog niet veel gedaan behalve meten en passen.
Ik laat nog wel iets weten als ik er niet geraak.

Guido
28-12-2005, 01:24
Ik zal nog wel zien. Ik heb net de body in de primer gezet. Ik heb een paar onderdeeltjes van carbondecal voorzien. en voor de rest heb ik nog niet veel gedaan behalve meten en passen.
Ik laat nog wel iets weten als ik er niet geraak.

Allez, uwen auto is bijna af, quoi. Nog enkel de hoofdkleur, wat decals en vernis en ge zijt er. :gas: :applaus:

:p

Dominique
28-12-2005, 01:34
Allez, uwen auto is bijna af, quoi. Nog enkel de hoofdkleur, wat decals en vernis en ge zijt er. :gas: :applaus:

:p
nog eens: ge zijt ne sadist :fight:
:+

Guido
28-12-2005, 01:39
nog eens: ge zijt ne sadist :fight:
:+

Ge zit al verder denk ik! Als ik morgen alles op maat kan uitzagen en droogpassen, zal ik blij zijn. Laat staan de kas in grondlaag zetten. Dan nog de 3 kleuren en ge weet dat er hier meer stress is dan bij u. ;)

MFahrer
28-12-2005, 09:37
Om even op een vroegere vraag van jullie te antwoorden... Met de body te spuiten en te decallen kan je alleszins niets fout doen... aan het koetswerk zal niets moeten gewijzigd worden...

@ Scoobyfreak
Wat de "koersbaan" betreft... kan je eventueel es hier kijken:
http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=11457

G.

Guido
28-12-2005, 14:12
Om even op een vroegere vraag van jullie te antwoorden... Met de body te spuiten en te decallen kan je alleszins niets fout doen... aan het koetswerk zal niets moeten gewijzigd worden...


G.

Dat weet ik wel, maar zoals ik ook al in een eerdere post zei, begin ik niet met het spuitwerk, laat staan de decals vooraleer ik alles drooggepast heb. Dus de hele conversie naar slotcar (diffuser, cockpit en motor) moet gebeurd zijn eer er een likje verf aan te pas komt. Je kan heel veel fout doen met op voorhand al te spuiten en te decallen. Niet met een Gr.A, maar een FIA-GT heeft toch wat eigen dingetjes. ;)

Dominique
28-12-2005, 19:17
Ge zit al verder denk ik! Als ik morgen alles op maat kan uitzagen en droogpassen, zal ik blij zijn. Laat staan de kas in grondlaag zetten. Dan nog de 3 kleuren en ge weet dat er hier meer stress is dan bij u. ;)
Hier aan deze kant is er geen probleem qua inbouw van de (kit)motor. Die zit zoals gezegd verborgen achter een ondoorzichtig paneel. En verder moet ik gewoon de lexanbody wat inkorten en aan de scheidingswand dichtwerken. Vandaar dat ik op dat gebied al heel wat sneller kan werken. Ook voor de inbouw van de lichten gaat het (denk ik) weinig problemen stellen.
Maar als het u gerust kan stellen: ik ga wel nog effe alles 6-dubbel checken en meten vooraleer de lak er op gaat. ;)

Dominique
29-12-2005, 17:39
update over wat er hier gaande is:
1. Ik ben er nog niet helemaal uit wat te doen met de cockpit. Zowel de standaard cockpit als de lexanbody bezorgen me koppijn. Eender welke ik wil gebruiken: ik sta voor hetzelfde probleem: de auto is te kort. Op de eerste foto kan je zien dat ik met de verplichte 5,5 cm ruimte recht in de zetel van mijn coureur terecht kom. Ik denk dat wanneer ik de 2,1 cm breedte van de electromotor heel letterlijk neem, en van de veronderstelling uitga dat ik +- 2 à 3 mm kan winnen van die 5,5 cm, ik er kan geraken door de zetel van de lexanbody in de standaard (kit-)cockpit te lijmen. Om één of andere reden hebben ze die zetel kleiner gegoten.

2. Daarentegen kom ik er net met de vaste scheidingswand tussen de cabine en de motorruimte. De scheidingswand zit op 1,9 cm van het chassis. Als ik nu de ruimte die de electromotor nodig heeft (de grijze zone) van de standaardcockpit kan wegzagen, dan kom ik er ook, op voorwaarde natuurlijk dat mijn veronderstellingen kloppen.
MFahrer??

3. Waar het wel vlot loopt: de achterspoiler heeft zijn CF decal gekregen, en de reclame is al op het hoofdpaneel aangebracht.

Dominique
29-12-2005, 17:44
4. De verlichting: de gaten voor de ledjes zijn geboord. Zo ziet het resultaat er uit voor zowel de voor- als de achterlichten.

5. De kas heeft haar eerste laag blauw, en daarbovenop haar eerste wetcoat gekregen. Ik heb het toch wel gepresteerd om mijn verf te laten druppelen zekers :frusty: ? Door de luchthappertjes wat extra te willen vullen heb ik mijn laag vooraan op de neus te dik gezet. Nu goed, dat kan morgen of overmorgen worden gecorrigeerd. Gene stress zullen we maar zeggen.

Nismo
29-12-2005, 23:05
Toch een prachtig machien zo'n Nissan 350Z. Let's go for it guys :cool:


Grtzzzzzzz Nismo :gas:

MFahrer
30-12-2005, 14:11
Dominique... prachtig werk tot nu toe... wel jammer van de neus... maar zoals je zelf zegt is het op te lossen... De lichten zien er prachtig uit... die gaan echt een hoop klaarte geven in die chrome behuizingen! Doet het niet raar de lichten en zo langs de echt funtionele kant te benaderen?

Wat de rest betreft... de interieurtjes baren mij ook altijd de meeste zorgen... of het nu om een Group A, group 5, Fia GT gelijk wat gaat... het blijft foefelen... elke auto is eigenlijk te kort om dit in te bouwen... In dit geval kan je inderdaad de opening vrij maken in de scheidingswand en de onderzijde van het interieurschaaltje om daar de motor in te schuiven...

Wat het gewicht van het interieurtje betreft... gisteren in de Group A race heeft een Supra gewonnen met een origineel interieurtje (lees: dat van de bouwdoos)... het is dus duidelijk dat het ook zo kan... maar ik vind de lexaninterieurtjes makkelijker te bewerken... je bent ook iets vrijer in het plaatsen van alles... je bent niet afhankelijk van de voorgevormde plaatsen voor de zetel en zo... je kan er iets meer mee spelen...


G.

Dominique
03-01-2006, 01:24
Update: het is niet omdat de boel nu is uitgesteld dat we moeten beginnen luieren ;) .
Ik heb me voornamelijk met de cockpit bezig gehouden. Meten, nog eens meten en dan controleren of ik juist heb gemeten. Daar kwam het voornamelijk op aan totdat ik besloot om er dan eindelijk het mes in te zetten. De originele cockpit van de kit zal voor zover mogelijk behouden blijven. Alleen moet ik er voor zorgen dat de electromotor genoeg plaats krijgt. En dat betekent dat de cockpit voor een deel zal moeten worden opgeofferd. De middentunnel werd dus ingekort en ik heb een overkapping in plasticcard aangebracht.
De progress kunnen jullie in bijgaande foto's zien.
Je ziet ook dat de piloot niet in de cockipit zal passen. Ik ben er nog niet uit of ik nu zijn rug of zijn voeten zal moeten afzetten :D

Dominique
03-01-2006, 01:28
In deze foto's kan je zien hoe de gedeeltelijk afgewerkte cockpit er ongeveer zal gaan uitzien.
Ook de body heeft zijn 2e en 3e laag blauw gekregen. De afdekplaat voor het motorkompartiment is ook al in het zwart gespoten. Nog een beetje laten uitharden, rubben en dan kunnen de decals er op.

Tot later !

Sennake
03-01-2006, 01:54
Prachtig werk maat! En die overkapping... bwa, dat is gewoon een joekel van een versnellingsbak eh (38 vitessen of zo) ;)

Guido
03-01-2006, 02:36
Dominique, hebt ge ook rekening gehouden met de diepte van de cockpit? Zal de bodem ervan het chassis niet raken? Wel nodig om een probleemloze bouw op het chassis mogelijk te maken.
Ik weet van de NSX dat de bodem van de cockpit bijna even diep komt als de onderkant van de body, waardoor ook de bodem bij mij eruit zou moeten...

Dominique
03-01-2006, 20:46
Volgens mich moet het lukken zoals ik het heb uitgesneden. De bodem van de cockpit zou volgens mijn berekeningen net het chassis raken. Als mijn veronderstellingen dus kloppen moet het er net op kunnen. Als dat niet zo is, dan kan ik eventueel nog een beetje van de bodem wegschuren. Ik heb nog +- 2 mm speling.
Maar om volledig zeker te zijn moet er toch eens een dryfitting gebeuren. Niet dat we op de dag van de wedstrijd daar staan met een volledige afgewerkte auto die van geen kanten blijkt te passen.

Dominique
03-01-2006, 20:48
En die overkapping... bwa, dat is gewoon een joekel van een versnellingsbak eh (38 vitessen of zo) ;)
't is da :D

MFahrer
03-01-2006, 21:32
Om er rap nog iets tussen te zwieren... naast de gebruikelijke "goe bezig"...

Ik zou nog es bij Wheels passeren om jullie zo een body op een chassis te laten zetten... wanneer weet ik nog niet... maar ik moet er toch zijn om mijn Tassin bmw kas met rally te bekijken...

Als dryfitters dan afkomen... weet je het zeker genoeg op voorhand hé...

G.

Dominique
03-01-2006, 21:43
Om er rap nog iets tussen te zwieren... naast de gebruikelijke "goe bezig"...

Ik zou nog es bij Wheels passeren om jullie zo een body op een chassis te laten zetten... wanneer weet ik nog niet... maar ik moet er toch zijn om mijn Tassin bmw kas met rally te bekijken...

Als dryfitters dan afkomen... weet je het zeker genoeg op voorhand hé...

G.
Awel da's goed. Thanks!

Guido
03-01-2006, 21:50
Om er rap nog iets tussen te zwieren... naast de gebruikelijke "goe bezig"...

Ik zou nog es bij Wheels passeren om jullie zo een body op een chassis te laten zetten... wanneer weet ik nog niet... maar ik moet er toch zijn om mijn Tassin bmw kas met rally te bekijken...

Als dryfitters dan afkomen... weet je het zeker genoeg op voorhand hé...

G.

:applaus: :worship:

Nismo
03-01-2006, 23:23
Om er rap nog iets tussen te zwieren... naast de gebruikelijke "goe bezig"...

Ik zou nog es bij Wheels passeren om jullie zo een body op een chassis te laten zetten... wanneer weet ik nog niet... maar ik moet er toch zijn om mijn Tassin bmw kas met rally te bekijken...

Als dryfitters dan afkomen... weet je het zeker genoeg op voorhand hé...

G.

De 20ste januari,dan is er weer een meeting in Wheels,als ik me niet vergis.:bye:

Grtzzzzzzz Nismo :gas:

Guido
03-01-2006, 23:48
De 20ste januari,dan is er weer een meeting in Wheels,als ik me niet vergis.:bye:

Grtzzzzzzz Nismo :gas:

Gunter is natuurlijk welkom, maar 'k zou toch willen vermijden dat iedere meeting op een slotmeeting uitdraait tot we geracet hebben. Niet iedereen is geïnteresseerd en 'k zou toch ook wat andere dingen willen doen. ;)

MFahrer
04-01-2006, 08:52
Dat is een waarheid als de moeder van een porseleinekast... of zoiets... :)

Nee... ik denk ook dat het interessanter is om een andere keer samen te komen in beperkte 'slot-kring'... dat we meer tijd hebben om te passen, nog extra vragen op te lossen... en kunnen we nog alles es overlopen...

Julllie weten beter wanneer het er es kalm is hé... ergens in februari? (niet de 10de want de dag derna rijden wij inderdaad alleen de FIA GT endurance en heb ik hoogstwaarschijnlijk nog heel wat te doen! :))

G.

Dominique
05-01-2006, 00:19
Update:
volgende stap in dit project (in een naar mijn normen "hels" tempo) is de meest logische die je op dit moment kan zetten, denk ik: het inpassen van de man die de wagen zogezegd zal moeten besturen. Het ging hem gelijk al niet zo goed af: bij de seatfitting is aan het licht gekomen dat hij wat aan de zware kant was, en daarom hebben we enkele vitale organen moeten amputeren :D Dus als jullie zitten met een beetje overgewicht: ik heb een veel effectievere methode ontwikkeld dan Hoeberghs met zijn maagringen. Kom maar af :D :D

Concreet: mits we moesten zorgen dat de electromotor nog in de auto kon, hebben we een deel van de cockpit moeten opofferen. Daarom werd een overkapping gemaakt die de electromotor aan het zicht zal onttrekken. Dat heeft als neveneffect dat de plaats van de piloot met ongeveer 50% werd ingenomen door die overkapping. En omdat we nu eenmaal een piloot in een rijdende wagen MOETEN hebben, heb ik er het mes in gezet.
Op bijgaande foto's zie je hoeveel van de piloot werd weggesneden (straffe jongen by the way: helemaal zonder verdoving en zonder mopperen). Om je een idee te geven hoe het in de auto er ongeveer zal uitzien heb ik de rolkooi annex dashboard eens droog gemonteerd.
Tot de volgende update.

Guido
05-01-2006, 00:29
Wat een piloot allemaal al niet lijden moet voor een boïte met 38 vitessen... en hij vindt het precies niet eens erg. :D :D

Goed bezig!

MFahrer
05-01-2006, 09:44
That's the spirt...

Het worden compromissen... je kan er maar beter meteen werk van maken dan!

Goe bezig!

G.

Dominique
12-01-2006, 21:35
Ok, hier zijn we weer. Het einde van de werken komt stilaan in zicht. De body staat goed in de lak. De decals zitten er op, en alles is in pricipe klaar voor de clearcoats. Ik ben nog effe bezig met een test op een stukje afval om te zien hoe de decals reageren op Tamiya Clear uit bussen vooraleer ik het op het model ga toepassen.
Met die decals heb ik trouwens "mijne peer gezien". De verwittigingen die je her en der op fora vindt zijn niet uit de lucht gegrepen. De decals die in en rond de verluchtingsgaten op de snuit van de wagen moeten komen zijn werkelijk een ramp om aan te brengen. In mijn geval ging dat tamelijk goed in zoverre dat ze niet ge"sold" waren. Ik dacht dat ze goed tegen de body zaten, dat er geen lucht noch vocht onder zat, en dat ze dus een laag sol mochten hebben. En vanaf het moment dat ik die aanbracht zeiden 3 van die decallekes "foert, ik ben er mee weg"...
Resultaat: decal verschoven, kletsnat van de sol en dus zo breekbaar als wat. Zet die maar terug op hun plaats. Ik heb de schade dan proberen te beperken met een beetje verf van zodra alles weer gedroogd was, maar dat schijnt het nog erger te maken. Ik blijf er dus voor de rest met mijn fikken van af.
By the way: die knoert van een vleugel staat nog niet vast. Dit is een dryfit, speciaal voor de photo-shoot.:+
Maar enfin. De piccies in attachment.
En mijne teammaat mag de piloot verven. Dan weet die ook wat doen. :D

Dominique
12-01-2006, 21:37
Zeg eens, ik heb net zitten bedenken: dat gedoe met die decals op de voorkant van de wagen is helemaal nog zo erg niet. De rest van de teams krijgt toch alleen maar dit te zien:

Pat
12-01-2006, 22:04
Zeg eens, ik heb net zitten bedenken: dat gedoe met die decals op de voorkant van de wagen is helemaal nog zo erg niet. De rest van de teams krijgt toch alleen maar dit te zien:

Als je in het decor zit, mag je 'm er terug uithalen hoor !:rolleyes:

Dominique
12-01-2006, 22:08
Als je in het decor zit, mag je 'm er terug uithalen hoor !:rolleyes:
wat denkt gij wel van ons? Pfff :p

Sennake
12-01-2006, 22:13
En mijne teammaat mag de piloot verven. Dan weet die ook wat doen. :D

Dan gaan we daar eens extra moeite voor doen zie ;)

Good job mate :)

Juha
13-01-2006, 13:29
Zeg eens, ik heb net zitten bedenken: dat gedoe met die decals op de voorkant van de wagen is helemaal nog zo erg niet. De rest van de teams krijgt toch alleen maar dit te zien:
Inderdaad, als we julie op een ronde zetten. :p

MFahrer
14-01-2006, 14:20
Hehe... great job on the Nissan! Blij te zien dat de wagen mooi vordert! Ik vind het echt een mooie wagen!

Ik ben ook zeer benieuwd naar de piloot die geschilderd wordt door Sennake!

That's the spirit! De kont tonen... het ziet er by the way een lekker kontje uit... Breed wel... maar in deze context is dat niets dan goed natuurlijk...

G.

Pinzie
14-01-2006, 15:07
Dat is misschien ook wel een onderdeel van zijn taktiek: Bij een brede kont is het moeilijker om te passeren ;-) . En ja, het ziet er idd best een mooie wagen uit, veel fun ermee gewenst alvast :-).

Dominique
02-02-2006, 14:17
Update:

De body is nu zo goed als af. Hij heeft 2 clearcoats gekregen en hij werd opgeblonken. Raamrubbers zijn dan in het zwart gezet.
Ik ben nu bezig aan de diffuser en de zichtbare delen van de bodemplaat aan de neus en de zijkanten. Morgen volgen daar fotokes van.

MFahrer
02-02-2006, 16:07
Ziet er echt goed uit... ben al benieuwd om hem irl te zien...

G.

Sennake
02-02-2006, 17:56
Prachtig!!!

Nu is het aan mij om de piloot te schilderen op hetzelfde (hoge) niveau...

Bart.Vandecavey
02-02-2006, 18:12
Prachtig!!!

Nu is het aan mij om de piloot te schilderen op hetzelfde (hoge) niveau...

veel moet je nu wel niet meer doen hé, het is maar een halve piloot...

MFahrer
02-02-2006, 18:23
veel moet je nu wel niet meer doen hé, het is maar een halve piloot...

Vind ik toch een straffe uitspraak hoor... ze hebben nog geen meter gereden en ze nu al "halve piloot" noemen! :no: :D ;)

Dominique
03-02-2006, 10:04
Zoals beloofd, een update.
De zichtbare delen van de bodemplaat zitten er op. Of het stevig genoeg zal zijn om een eventueel contact te overleven zullen we dan wel merken zeker? Ik waag het er op. Ik denk dat de body nu als klaar mag worden bestempeld. De ruiten ga ik pas inbouwen als ik zeker ben dat het interieur fatsoenlijk past op dat chassis. Idem voor de buitenspiegels. Meer nieuws daarover ten gepaste tijde.

MFahrer
03-02-2006, 10:14
Het ziet er allemaal echt gelikt uit! Het is een prachtige body geworden!
Ik zie ook dat het 'glas' ook over de lichtblokken zit! Ben benieuwd om te zien wat de lichtopbrengst van de voorlichten zal zijn! volgens mij gaat m'n garage verlicht zijn met die lichtspiegels!

Wat de ruiten betreft heb je groot gelijk. Je kan makkelijker je interieur inpassen zo hé!

Het wordt tijd dat de body eens een chassis van dichtbij ziet hé! We zouden beter eens een datum afspreken.

G.

Dominique
03-02-2006, 12:36
die datum hangt natuurlijk een beetje af van de progressie van onze "concullega's". Hoe zit het jongens? Wat goed nieuws hebben jullie te melden?

Juha
03-02-2006, 13:59
Die info kan ik u niet geven. :cool:

(omdat ik het zelf ook niet weet :+ )

Guido
05-02-2006, 21:48
die datum hangt natuurlijk een beetje af van de progressie van onze "concullega's". Hoe zit het jongens? Wat goed nieuws hebben jullie te melden?

Er is mij verzekerd dat ik voldoende tijd zou hebben om het NSX project te voltooien tesamen met mijn andere projecten. De quiz is achter de rug, maar de Escort is nog niet klaar. Die eerst, dan de NSX, dus of het gaat lukken....

ik maak me alleszins niet meer druk en zeker geen zorgen ivm het project. Gene stress en we zien wel. ;)

Sennake
07-02-2006, 23:21
Prachtig!!!

Nu is het aan mij om de piloot te schilderen op hetzelfde (hoge) niveau...

Ik ben al begonnen met het monteren van de piloot, en daar kwam ik al het eerste probleem tegen : Dominique heeft een stuk van de piloot moeten wegzagen om hem in de slotcar te krijgen, dus moet ik nu ook een stuk van de arm wegzagen. Alleen : de onderarm kan niet in de lucht blijven zweven als ik de elleboog wegsnij. Dus heb ik een metalen pin in de onderarm bevestigd, en een gaatje geboord in de arme man zijn linkerdij. Op die manier kan ik de onderarm toch op zijn plaats houden terwijl het elleboogstuk van de arm weggesneden werd...

Volgende horde : schilderen van het gezicht...

Wordt vervolgd...

Dominique
07-02-2006, 23:45
:D ik bedenk net: ik zou niet graag piloot zijn in ons team ...
:+

206WRC-ke
07-02-2006, 23:48
Je gaat dan niet mogen verwonderd zijn als de wagen es in de vangrails vliegt of niet goed presteert hé :D Probeer jij eens een wagen goed te besturen zonder een halve arm :s :D

Nismo
08-02-2006, 00:08
Ik begin serieus medelijden te krijgen met die piloot,hij mag dan van geluk spreken dat het stuur niet in het midden van die cockpit staat :crazy:

Grtzzzzzzz Nismo :gas:

MFahrer
08-02-2006, 08:40
Mooi paswerk! Ben benieuwd hoe je hem "aankleed" sennake!

*bijleermodus aan*

De resin ziet er zo donker uit. Met wat is de piloot behandeld? Is dat al een grondlaag? Het ziet er Resin uit met een doorzichtig laagje.

G.

A uit PDGRacing
09-02-2006, 21:47
Maken jullie deze er ook bij?
http://supergt.net/supergt/2005/05gallery/0505gallery/0505_017.jpg

Dominique
10-02-2006, 01:13
Maken jullie deze er ook bij?
http://supergt.net/supergt/2005/05gallery/0505gallery/0505_017.jpg
Nee, die zijn al eens gemaakt :D
We laten ze gewoon overvliegen, da's al:)