Log in

View Full Version : solden bij Broux

Guest
02-01-2006, 20:38
Ik ben deze morgen bij Broux geweest.Je kan er praktisch niets meer vinden en wat betreft Tamiya modellen er waren er nog een stuk of 10 in stock dat was alles.Ik heb wel een koopje gedan al was ik enkele seconden te laat .De Hasegawa Ford Focus van 1999 van de Safarie rally op 1/24 voor 2 euro.Er stonden nog 6 dozen maar voor ik het zag had al iemand 4 dozen vast.De twee andere heb ik meegenomen.Voor de rest waren er nog wat Mercedessen voor 5 euro maar rallywagens niet.

Guido
02-01-2006, 21:12
klinkt meer als een uitverkoop als je het mij vraagt.

Nismo
02-01-2006, 23:32
Dat zijn van die dozen die al een paar jaar in reclame staan. :p
Maar veel dozen staan er inderdaad niet meer.

Grtzzzzzzz Nismo :gas:

Sennake
03-01-2006, 01:21
Pff. Speciaal naar Broux gereden om een Tamiya spuitbusje TS-29 te halen : ook uitverkocht. En niet binnen de 3 weken (!) te verwachten. Weer iets bijgeleerd : in 't vervolg eerst bellen. En dat voor een spuitbus :rolleyes:

Nismo
03-01-2006, 01:41
Pff. Speciaal naar Broux gereden om een Tamiya spuitbusje TS-29 te halen : ook uitverkocht. En niet binnen de 3 weken (!) te verwachten. Weer iets bijgeleerd : in 't vervolg eerst bellen. En dat voor een spuitbus :rolleyes:

Goed dat ik dat weet, ik heb die kleur ook nodig,mijn busje is bijna leeg.

Grtzzzzzzz Nismo :gas:

Guido
03-01-2006, 01:43

je was beter met Juha en mij meegeweest naar MG Modelisme de 31ste. Nagenoeg alle spuitbussen op voorraad. ;)

Loeten
03-01-2006, 01:46
Wanneer geven ze solden bij Domino of Concorde? :D

Juha
03-01-2006, 01:47
Ik kan weer terug, kom 3 kleuren te kort. Waarvan eentje mij verhindert de rode Japanner finaal af te werken. :frusty:

Sennake
03-01-2006, 01:50
je was beter met Juha en mij meegeweest naar MG Modelisme de 31ste. Nagenoeg alle spuitbussen op voorraad. ;)

Waar stond dat aangekondigd dan ??? :+

Guido
03-01-2006, 02:39
Waar stond dat aangekondigd dan ??? :+

Dat jij naar Broux ging? :D :+

Sennake
03-01-2006, 02:44
Dat jij naar Broux ging? :D :+

Eerlijk gezegd was ik zo ontgoocheld dat ik recht naar de stripwinkel liep die dan weer een beetje gesloten was. Stond zo letterlijk op de deur "vandaag een beetje gesloten". Inventarisdag waarschijnlijk.

Nog meer gefrusteerd ben ik dan naar de muziekwinkel gestapt die wél open was en waar ik dan een pupiter gekocht heb om mijn partituren op te leggen en een staander om mijn electrische gitaar op te plaatsen. Ik kon toch niet helemaal onverrichterzake terugkeren eh?

Maar als je nog eens naar Huy gaat : bel me effe op, ik sta 25 minuten na je telefoontje aan je deur ;)

Guido
03-01-2006, 02:50
Maar als je nog eens naar Huy gaat : bel me effe op, ik sta 25 minuten na je telefoontje aan je deur ;)

Staat nu als "default to-do item" gemarkeerd :D, maar 't ging hier eigenlijk over de solden bij Broux... :o

Mario
03-01-2006, 09:31
En ik die aan het overwegen was om daar later deze week ook eens naartoe te gaan. Goed dat ik dit hier lees. Hopelijk is dat niet het einde van Broux. :confused:

Heb daar ettelijke maanden geleden iets bijbesteld, nadat ik het per e-mail al eens had geprobeerd maar wat wegens e-mailproblemen bij hen blijkbaar niet doorgegaan was, en heb er nog steeds niets van gehoord. Ik probeer het nu maar via ebay (voor de eerste keer dat ik via die weg iets koop).

Mario
05-07-2006, 10:23
Weet iemand of de rekken nu opnieuw gevuld zijn of is het alleen maar erger geworden ? Anders trek ik binnenkort eens naar Verboven i.p.v. 2 uur te verliezen om voor niets naar Hasselt te gaan.

Raceboy
05-07-2006, 11:57
Veel stond er niet op zaterdag.

Mario
05-07-2006, 14:26
Veel stond er niet op zaterdag.
Dank je, dat bespaart me een retourtje. :)
't Is wel jammer. Hoe is het zover kunnen komen ?

Guido
05-07-2006, 17:01
't Is wel jammer. Hoe is het zover kunnen komen ?

Ik ken de achtergrond wel, maar bij gelegenheid zal ik je, tussen pot en pint, daar eens wat meer over vertellen. Heb niet zoveel zin om hier online de was uit te hangen. ;)

Tom21
05-07-2006, 18:11
Dat mag je mij ook wel eens vertellen dan Huudo. Broux is erg fel achteruit gegaan. Nooit is er iets wat je nodig hebt. Spuitbusjes of verf, geen kits, niets.
Hopelijk leeft hij terug wat op, want waar ga ik anders mijn spuitbusjes en verven halen? In de buurt van Genk is nergens iets modelbouwwinkel achtigs. Zeker niet waar ze tamiya spuitbusjes e.d. verkopen...
Zaterdag ga ik misschien ook nog eens langs bij broux.

Tom

Nismo
05-07-2006, 22:19
Dat mag je mij ook wel eens vertellen dan Huudo. Broux is erg fel achteruit gegaan. Nooit is er iets wat je nodig hebt. Spuitbusjes of verf, geen kits, niets.
Hopelijk leeft hij terug wat op, want waar ga ik anders mijn spuitbusjes en verven halen? In de buurt van Genk is nergens iets modelbouwwinkel achtigs. Zeker niet waar ze tamiya spuitbusjes e.d. verkopen...
Zaterdag ga ik misschien ook nog eens langs bij broux.

Tom

Tom, bij Shamrock in Maastricht hebben ze ook verf van Tamiya, en zeker de spuitbusjes in alle mogelijke kleuren en beterkoop dan bij Broux.
http://www.shamrock-maastricht.nl/

Tom21
06-07-2006, 18:37
Tom, bij Shamrock in Maastricht hebben ze ook verf van Tamiya, en zeker de spuitbusjes in alle mogelijke kleuren en beterkoop dan bij Broux.
http://www.shamrock-maastricht.nl/

Idd Johny dat wist ik. Maar nu laat ik mijn broertje snel gaan, die werkt in Hasselt. Anders moet ik altijd naar Maastricht rijden :)
Maarja...naar broux ga je ook meestal voor niks, je komt toch met lege handen terug.

Tom

Pat
06-07-2006, 19:09
VanGils Modelbouw - Baarle Nassau

Weet niet wat het gemakkelijkst is voor jou ...

Nismo
06-07-2006, 19:41
VanGils Modelbouw - Baarle Nassau

Weet niet wat het gemakkelijkst is voor jou ...

Vanuit onze regio Genk-Houthalen is Maastricht na Hasselt het dichtste bij.
Eventueel kunnen we nog terecht bij Wouters in Bergeyk.
Fa.Wouters Modelbouw - Meester Pankenstraat 31 - 5571 CP Bergeyk

Gulfie
07-07-2006, 07:15
Reken eens uit wat het kost om van je woonplaats te rijden naar je modelbouwwinkel. Voor mij is dat Bilzen - Hasselt.

Als ik bij Domino dingen besteld en laat versturen kost dat 7 Euro ... voor dat geld kan ik niet én de brandstof betalen én mijn kostbare tijd verspillen om in Hasselt een uur naar een veel te dure parking te zoeken.

Enig alternatief ... Sturmtiger op de open deur dagen. Natuurlijk, er is een verschil tussen een potje verf en een kit, maar wetende dat Broux NOOIT wat in stock heeft ...

Lang leve internet!

Guido
07-07-2006, 11:54
Reken eens uit wat het kost om van je woonplaats te rijden naar je modelbouwwinkel. Voor mij is dat Bilzen - Hasselt.

Als ik bij Domino dingen besteld en laat versturen kost dat 7 Euro ... voor dat geld kan ik niet én de brandstof betalen én mijn kostbare tijd verspillen om in Hasselt een uur naar een veel te dure parking te zoeken.

Enig alternatief ... Sturmtiger op de open deur dagen. Natuurlijk, er is een verschil tussen een potje verf en een kit, maar wetende dat Broux NOOIT wat in stock heeft ...

Lang leve internet!

Kan dat eigenlijk alleen maar bevestigen. Uit sympathie voor de jongens, bol ik soms nog wel eens naar MG Modélisme in Huy, maar voor de rest kan je net zo goed bij Domino bestellen. Heb het al eens eerder gezegd, werkt als een tierelier en na enkele dagen alles mooi verpakt in huis.

Nismo
07-07-2006, 23:06
Kan dat eigenlijk alleen maar bevestigen. Uit sympathie voor de jongens, bol ik soms nog wel eens naar MG Modélisme in Huy, maar voor de rest kan je net zo goed bij Domino bestellen. Heb het al eens eerder gezegd, werkt als een tierelier en na enkele dagen alles mooi verpakt in huis.

Helemaal mee eens. Prima service en alles netjes en veilig verpakt.

Snelle Japie
02-01-2007, 14:30
Broux zal niet meer zo lang open zijn denk ik. Mijn vriendin wou als Kerstkado een kadobon kopen en ze verkopen geen kadobons meer!
Heb geruchten gehoord dat januari de laatste maand zou zijn dat ze open houden???
Ik ga allessinds morgenvroeg naar Broux! Vorig jaar tijdens de solden, een ganse rek met modellen van Minichamps in maat 1/43 en 1/18 allemaal voor 10 € per stuk!

Brecht
02-01-2007, 14:33
Broux zal niet meer zo lang open zijn denk ik. Mijn vriendin wou als Kerstkado een kadobon kopen en ze verkopen geen kadobons meer!
Heb geruchten gehoord dat januari de laatste maand zou zijn dat ze open houden???
Ik ga allessinds morgenvroeg naar Broux! Vorig jaar tijdens de solden, een ganse rek met modellen van Minichamps in maat 1/43 en 1/18 allemaal voor 10 € per stuk!

Tot morgen dan hè :p

Nismo
02-01-2007, 16:22

Lees dit maar eens over de sluiting van Broux : http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=14565

Jij hebt inderdaad geruchten gehoord over de sluiting in januari, het zal eind juni zijn .

Brecht
02-01-2007, 16:24
Lees dit maar eens over de sluiting van Broux : http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=14565

Jij hebt inderdaad geruchten gehoord over de sluiting in januari, het zal eind juni zijn .

Kan ondertussen al veranderd zijn hoor. Waarom nog langer openhouden als ze nu met de solden al veel de deur uit krijgen misschien.

Nismo
02-01-2007, 22:58
Kan ondertussen al veranderd zijn hoor. Waarom nog langer openhouden als ze nu met de solden al veel de deur uit krijgen misschien.

Het zijn de mensen van Broux zelf die het me verteld hebben en hun "huurcontract" loopt nog tot midden '07.

Snelle Japie
03-01-2007, 01:49
Het zijn de mensen van Broux zelf die het me verteld hebben en hun "huurcontract" loopt nog tot midden '07.

Het kan wel zijn dat het "huurcontract" afloopt midden juni, maar als jij bv. een huis huurt, vertrek je ook niet de laatste dag he :)
Het zou tactisch van hun ook beter zijn om er met de solden mee te beginnen. Hoe druk is het niet in Hasselt wanneer het solden zijn, zet er dan nog eens een uitverkoop tussen en de meerderheid van de mannen en zonen lopen bij Broux binnen.

Wat ik wel raar vind aan het feit dat ze gaan sluiten is dat er toch nog nieuwe collectie stukken van Minichamps F1 binnen gekomen zijn maar het kan ook zijn dat deze besteld waren en niet afgehaald.
Waar zou eigenlijk alles van de modelbouwtreinen gebleven zijn? Daar was zo'n grote vitrinekast en die was opeens leeg.
Of zouden ze klagen op de modelbouwbeurzen om uiteindelijk hun stock zelf daar te verkopen :)

Dominique
03-01-2007, 01:58
Het kan wel zijn dat het "huurcontract" afloopt midden juni, maar als jij bv. een huis huurt, vertrek je ook niet de laatste dag he :)

Het pand is eigendom van de familie. Maakt het dan wat uit?
Veel geblaat en weinig wol aan dit verhaal. Ze proberen zichzelf in de slachtofferrol te wringen, terwijl ze jarenlang hun zaak hebben laten verkommeren. Hadden ze wat met de modelbouwers als klant ingezeten, dan zaten ze nu bovenop een goudmijn.

Guido
03-01-2007, 18:52
Ben vandaag langsgeweest om zelf eens te gaan kijken. Rekken raken langzaam maar zeker leeg, zeker voor wat betreft de bouwdozen. Nog een 20-tal Tamiya's in de rekken. Supplies, zoals verf ed, waren er anders nog voldoende. Heb me nog een busje Alclad2 Aluminium, was mesjes en putty van Mr.Hobby (Gunze) meegebracht. Die wil ik wel eens uitproberen gezien ik maar zo en zo tevreden ben van de putty van Tamiya.

Brecht
03-01-2007, 19:09
Ben er vandaag ook geweest. Meeste prijzen van de schaalmodellen nog altijd schandalig hoog.

M3-gtr
04-01-2007, 03:19
ik ben er vandaag ook ff langsgeweest .

heb er wat materiaal (borsteltjes enz gekocht een een Nissan Skyline R30 schaal 1/43 , lag aan -50% ) , mooi voor in de collektie :cool:

heb wel intresse in die 2 grote bouwdozen van Fujimi van de Skyline R32 1/12 , maar 230euro vindt ik net iets te veel van het goede ...