PDA

View Full Version : Vraag 1 en 2


Sennake
03-01-2006, 16:01
http://www.depaddock.eu/sennake/logos/depaddock_autosportquiz_2006.jpg

Ok, hier gaan we weer voor een seizoen autosportquiz!!

Zoals je ziet hebben we het systeem van vorig jaar niet veranderd. 2 keer per maand 2 vragen dus weer, gedurende 10 maanden levert dat 40 vragen op. November en december zijn weer rustmaanden.

HIER (http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2006/kalender_2006.jpg) vind je de Quiz-kalender waarop je zowel de data ziet staan waarop de vragen online komen als wanneer jij je antwoorden moet binnensturen. Aangezien er 20 dubbele vragen gesteld worden dit jaar en er 19 GP's zijn blijft er maar 1 vragenstel over waaraan geen GP gehangen wordt.

Eén en ander betekent dat je nu dus een zeer ruime marge hebt want de antwoorden moeten pas binnen zijn bij het begin van het F1-seizoen op 12 maart 2005! Maar het MAG ook vroeger natuurlijk. Op deze wijze denk ik dat we ook tegemoet komen aan onze "winterslaap-quizzers" die misschien pas nà 15 januari wakker worden en zo de start van de race missen ;)

Er zijn nog steeds 4 moeilijkheidsgraden met 10 vragen per moeilijkheidsgraad. In deze eerste "graad" zijn alle vragen gemakkelijk en evenveel waard, nl. 1 punt per goed antwoord op een sub-vraag. Elke vraag telt 5 subvragen dus er zijn 5 punten per vraag of 10 punten per 2 weken te verdienen in moelijkheidsgraad 1. Omdat de vragen zo simpel zijn geven we pas tips vanaf graad 2.

Alles duidelijk? Dan gaan we weer van start ;)

We beginnen weer met een "makkie", zodat iedereen de smaak van het quizzen goed te pakken krijgt :)

Moeilijkheidsgraad : 1
Punten per goed antwoord : 1

Vraag 1 :


Wie zit er achter het stuur in deze wagen?
Om welke GP gaat het hier?
In welk jaar speelt dit zich af?
Wat is de naam van de wagen (merk + type)?
Wat was het behaalde resultaat in deze race?


http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2006/01.jpg

Vraag 2 :


Wie zit er achter het stuur in deze wagen?
Om welke rally gaat het hier?
In welk jaar speelt dit zich af?
Wat is de naam van de wagen (merk + type)?
Wat was het behaalde resultaat in deze rally?


http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2006/02.jpg

Antwoorden moeten binnen zijn bij guy.golsteyn@telenet.be vóór de START van de GP van Bahrein op 12 maart 2006.

En vooral : veel succes aan iedereen!!!!

bluelite
03-01-2006, 16:43
Eindelijk weer van start :)

pompierke
03-01-2006, 16:52
Bah,
zo vroeg al uit mijn overwinningsroest gehaald.:frusty:
Ik heb mijne prijs nog niet en Sennake maakt mij bruuks wakker verdomme.:no: ;)
Zal toch nog een maandje blijven liggen, totaal nog geen goesting om daar aan te beginnen nu.:bye:

HHugo
03-01-2006, 18:46
Mijn antwoorden zijn al binnen (:eek: tegen mijn gewoonte in)
Op die manier hoop ik een laag deelnemer nr te bekomen, zodat ik nooit hoef opzij te scrollen in Sennakes Excel-overzicht. :cool:
Vanaf vraag 3 antwoord ik weer telkens op de valreep...

Baron
03-01-2006, 18:50
Yiehaaaa....We zijn weer vertrokken! :worship:
Eerst nog een paar dagen bekomen van de Kerst- en Nieuwjaarsfeesten :+ en dan ga ik er mijn schouders eens onder zetten.
Veel geluk en quizplezier aan alle deelnemers en moge de beste winnen!

Jan
03-01-2006, 20:28
Zoals al ergens eerder gemeld, ik neem een sabbatjaar;), wat niet wegneemt dat ik voor mezelf tussendoor wel eens een vraagje zal oplossen.

Succes aan de deelnemers, moge zij met velen zijn:applaus:

The Interceptor
04-01-2006, 00:18
Mijn eerste reactie was "Wat? Nu al?" tot ik natuurlijk de kalender me deadline's zag ...
Ik ga dit jaar zeker ook weer meedoen, maar toch proberen om niet als vorig jaar die eerste vraag tot het allerlaatste te laten liggen, om ze gewoon vergeten in te sturen ...
Maar ge gaat ze toch ook niet al te snel moeten verwachten denk, niet dat ik denk er al zoveel werk mee te hebben. Maar de volgende maand heb ik wel wat anders aan mijn hoofd (examens :s)

Maar mag het weer even leerrijk worden als het voorbije jaar!

bluelite
04-01-2006, 07:41
Mijn antwoorden zijn al binnen (:eek: tegen mijn gewoonte in)
Op die manier hoop ik een laag deelnemer nr te bekomen, zodat ik nooit hoef opzij te scrollen in Sennakes Excel-overzicht. :cool:
Vanaf vraag 3 antwoord ik weer telkens op de valreep...

Ja HHugo, De nummer 1 is dit jaar voor mij :) Ik heb het voorrecht om helemaal aan de linkerkant te staan in Sennakes Excel-file. Dat is inderdaad wel handig, want dan vergete ik mijn deelnemersnummer niet makkelijk en moet ik ook ni teveel scrollen.

marcel
04-01-2006, 17:58
dees jaar weer meedoen, nog eens zien hoe ver ik geraak :D

HHugo
04-01-2006, 18:09
Ja HHugo, De nummer 1 is dit jaar voor mij :)

Ik heb nr 2. Die kolom past ook nog zonder scrollen op mijn scherm, dus ik ben tevreden... ;)

Thomaske
08-01-2006, 10:24
Mijn vragen zijn ook verstuurd.

Mvg...

Sennake
08-01-2006, 11:38
Mijn vragen zijn ook verstuurd.

Mvg...

Vragen heb ik genoeg hoor. Antwoorden moet je versturen :+

Thomaske
08-01-2006, 11:41
Oei foutje getypt :D

Mvg...

Pinzie
08-01-2006, 12:49
Amaai en jullie noemen dit makkelijke vragen... Kga proberen veel te gokken en met nog veel meer geluk zal ik dan wel ooit eens juist gokken :-).

Bart.Vandecavey
09-01-2006, 11:17
Amaai en jullie noemen dit makkelijke vragen... Kga proberen veel te gokken en met nog veel meer geluk zal ik dan wel ooit eens juist gokken :-).

In vergelijking met de vragen van niveau 4 zijn deze inderdaad poepsimpel...

fordje
09-01-2006, 14:03
Mja, Maar Pinzie heeft 1 nadeel... hij is nog niet zo lang op het Forum...Soms heeft dat extra nadelen. 1 gouden tip; veel naar fotokes kijken die her en der op het forum voorbij komen

Pinzie
09-01-2006, 14:22
Ach, ik doe gewoon mee voor de fun. Zal wel zien hoe goed ik ben in het gokken, maar ik verwacht niet erdoor de hoofdprijs weg te kapen :-). Trouwens, ik hou wel van autosport en wat erbij hoort, maar ben geen fanaat. Ik hoop dat als de oplossingen nadien ook gezegd worden, zodat ik ook weer wat kan bijleren :-).

A.J.
09-01-2006, 14:50
Pinzie, kijk gewoon eens naar de treads over de quizz in 2005 en 2004. Dan weet je meteen hoe het in zijn werk gaat en dat het zeer leerrijk is.
Zelf heb ik tegenwoordig te weinig tijd om er deftig aan deel te nemen...
Wat een geluk voor pompierke :D

The Interceptor
09-01-2006, 15:25
Idd Pinzie, deze quiz is echt wel leerrijk. 't Is vooral in de zoektocht naar de antwoorden, vanaf niveau 2-3 toch, dat ge véél bijleert over de autosportgeschiedenis. En uiteraard ook antwoorden op de vragen, en de 'verhaaltjes' vd andere deelnemers over hun zoektocht naar de antwoorden :)

Ik heb mijn antwoorden deze keer maar eens tijdig ingestuurd :) Vraag 2 had toch al meer dan 5 min geduurd, zat gewoon ff verkeerd te zoeken :s
Maarja zo zitten we toch weer in't ritme :)

Thomaske
09-01-2006, 20:09
Net hetzelfde hier achter de computer. Quizen voor het plezier. Als het echt niet gaat, ja dan gaat het niet.

Deze vragen waren poepsimpel maar een kleine vergissing is snel gemaakt.

Mvg...

bazzie
15-01-2006, 00:46
Dit jaar ben ik er maar eens goed op tijd aan begonnen. Mijn antwoorden zijn dus binnen. Nu hopen dat ik niet te snel ben geweest, want bij de 'gemakkelijke' vragen is een foutje snel gemaakt.

In ieder geval, ik ben weer klaar voor een nieuw seizoen en ik hoop dat ik het er weer iets beter van af breng dan vorig jaar.

Pat
22-01-2006, 21:30
@Sennake

Zoals gezegd nog eens opgestuurd.
Kan jij bevestigen dat ze nu toegekomen zijn ?

marcel
22-01-2006, 22:12
ik heb mijn antwoorden ook opgestuurd.
vraag 2 toch moeten zoeken tot ik dezelfde foto gevonden had...


volgende 2 vragen zullen iets gemakkelijker zijn :D

Sennake
22-01-2006, 22:53
@Sennake

Zoals gezegd nog eens opgestuurd.
Kan jij bevestigen dat ze nu toegekomen zijn ?


Yep, ze zijn binnen.

Pat
23-01-2006, 01:20
Da's genoteerd.

Thanks !

Guy
28-02-2006, 21:18
Zoals al ergens eerder gemeld, ik neem een sabbatjaar;), wat niet wegneemt dat ik voor mezelf tussendoor wel eens een vraagje zal oplossen.

Succes aan de deelnemers, moge zij met velen zijn:applaus:


Beste Jan, Pompierke, Sennake en anderen.

Na een hectische winter, heb ik beslist ook maar eens een sabbatjaar in te bouwen..... Aan allen VEEEEEEL succes :worship:

Guido
28-02-2006, 22:17
Wel, ik ben er eerlijk gezegd ook nog niet uit of ik dit jaar weer zal aantreden als deelnemer. Ik heb de eerste vragenreeksen die nu al online staan al eens een paar keer bekeken, maar ik krijg me maar zeeer moeizaam op gang getrokken. De'r zijn precies momenteel zoveel andere dingen die telkens weer voorgaan, waardoor ik maar niet gemotiveerd raak.

Juha
28-02-2006, 22:43
Ik vind het juist zeer haalbaar, ik heb maar problemen met één vraag. :)

pompierke
28-02-2006, 23:05
Eerlijk gezegd, ik heb het ook moeilijk om er aan te beginnen,:( doch als winnaar van vorig jaar voel ik mij verplicht om mijn titel te verdedigen.:gas:
Zeker nu mij naaste achtervolgers een jaartje sabbat nemen.;)
Maar het zal zeker niet gemakkelijker worden, er zullen nieuwe tegenstanders komen met een grote kennis van alles wat met autosport te maken heeft.
Ik zal mijn titel waardig verdedigen.:cool:

pompier

A.J.
01-03-2006, 00:26
Ik zal mijn titel waardig verdedigen.:cool:

pompier

Zoals tijdens de live quiz? :D

Mark
01-03-2006, 10:55
Zoals tijdens de live quiz? :D

Thuis mag ie geen bier drinken :D

pompierke
01-03-2006, 17:07
Thuis mag ie geen bier drinken :D

Dat denk je maar.
Ik mag alles thuis, zelfs kloppen op de tafel, maar..................dan is ze wel niet thuis.:D :D

De live quiz is niks voor mij, dan kom ik echt voor het plezier en zeker voor den alcohol.;) ;)

Awel, dit waren nu de 2 laatste mensen :worship: die mij met deze opmerkingen terug de moed hebben gegeven om er tegenaan te gaan en wederom voor die eerste plaats te gaan. Bedankt AJ en Mark :applaus: :worship: :gas:

Sennake
09-03-2006, 10:09
Denk eraan jongens (en meisjes) : dit weekend start het F1-seizoen en dus loopt ook de deadline van deze eerste 2 vragen af !!!!

Guido
11-03-2006, 22:35
Wel, ik ben er eerlijk gezegd ook nog niet uit of ik dit jaar weer zal aantreden als deelnemer.

Ben er nu dus wel uitgeraakt. :D

Wetten your chest fellows, want Huudo heeft zijn eerste 2 antwoordreeksen op vraag 1 en 2 binnengestuurd.

Er moet toch iemand zijn die Pompierke van die eerste plaats gaat houden. :D :D