PDA

View Full Version : McLaren Mercedes MP4-20 - Revell - 1/24 - Ref:07241


Guido
03-01-2006, 21:34
Ah, een nieuw soort thread, genaamd: Kit info:

Het lijkt me een goed idee om dit soort informatie te delen met elkaar. Dus, dit is geen bouwthread, maar wel eentje waar je foto's neemt van de inhoud van de kit zoals de onderdelen nieuw in de doos zitten. Op die manier kunnen we aan elkaar laten zien wat er zoal in de doos zit en wat de andere modelbouwers mogen verwachten als ze deze doos zouden willen aanschaffen. Is uiteraard geen verplichting, maar 'k ga zo af en toe er wel werk van proberen te maken.
2 verplichtingen - ah ja, het moet wat overzichtelijk blijven:
- 1: de thread moet starten met "Kit info: de omschrijving - het merk - de schaal - het referentie nummer"
- 2: de foto's moeten ge-upload worden naar DePaddock server.

Threadstartes die zich hier niet aan houden, zullen de volledige inhoud van de kit als sanctie moeten schenken aan de modelbouw mods. :D :D Geintje natuurlijk. Diegene die niet kunnen oploaden, kunnen maar best 15 euro lidgeld betalen. Ze genieten niet enkel van tal van voordelen, maar kunnen ook pics uploaden. Diegene die deze 15 euro liever aan een kit besteden, ook prima natuurlijk. Mail de foto's met omschrijving dan maar naar mij en ik open dan wel de thread, of pas de thread aan. ;) De upload verplichting is er, omdat we zo vermijden dat foto's verloren zouden gaan wanneer de poster van hosting veranderd of omdat een bepaalde server plat gaat. Zo houden we deze info altijd bij, wat toch wel handig is.

Ok, ik steek van wal met mijn meest recente aankoop.

Team McLaren Mercedes MP4-20

Op het eerste zicht, ziet het model er properkes gegoten uit. Bijna geen braam en alles redelijk fijn. Er worden 3 gietramen meegelevered, 1 body, 2 decalvellen, 4 rubberen banden en 1 clear gietraam met het ruitje en de achterlamp. Enkele bemerkingen/bedenkingen. De paneellijnen op de motorkap zijn redelijk breed en diep en zijn eigenlijk niet in verhouding. Maar goed, een beetje putty zal wel wonderen kunnen doen. De wielen zijn er erg netjes uit.

Guido
03-01-2006, 21:39
De stoel is voorzien van mee ingegoten gordels. Makkelijk voor de beginnende bouwer. Iets minder praktisch voor de meer ervaren plekker die er gordeltjes wil inleggen. Voordeel is dan weer dat ze niet te dik gegoten zijn en dus wellicht makkelijk te verwijderen. Aan de onderkant is er een soort van houtstructuur aangebracht op de middenste plank. Dit zou het representeren van deze houte plank iets moeten vergemakkelijken. Wat dry-brushen enz. Er worden 2 decal vellen meegeleverd. Het hoofd devalvel bevat zowat alle decoraties - GP van Frankrijk of Hongarije zijn mogelijk - en het kleinste decalvel bevat de goud- en zilverkleurige decals voor de hittebestendige schilden aan de achterophanging. Tevens zit het speciaal blinkende mercedes logo ook op dit vel. De decals zien er zeer fijn uit met weinig draagfilm.

Revell gaat wel weer wat kort door de bocht als het op kleureninstructies aankomt. Zo wordt er bijvoorbeeld aangegeven om de schoorsteentjes op de sidepods in zilver te kleuren, terwijl die altijd zwart geweest zijn. Verder wordt er gesuggereerd dat de voorvleugel zilver is, terwijl dit enkel in Magny-Cours zo was. In Hongarije was die zwart. Verder wordt het zwarte gedeelte als "zwart" aangegeven, maar ik weet niet of dit correct is. Bij de MP4-13 was dat een soort antraciet met wat metallic in. Ik heb geen idee of ze dit in de loop der jaren aangepast hebben. Dus wat verder onderzoek zal hier nodig zijn.

Conclusie.
Voor ca. 18 euro haal je weer een leuke kit in huis. Geen superkit, maar wel eentje waar mits wat geduld zeker iets moois van te maken is. Ga wel op zoek naar goede referentiefoto's want de kleuraanduidingen kloppen niet altijd.

206WRC-ke
03-01-2006, 23:02
Hm, ziet er mij tof modelletje uit... Ik ben wel een rally-bouwer, maar aangezien ik de F1 ook volg en McLaren en Raikkonen daar net m'n favorieten zijn, zou dit wel eens een mooi alternatiefje kunnen worden... :)

HHugo
09-01-2006, 22:06
Nu de MP4/20 ook nog eens in oranje test-livery zal rondrijden, wordt de verleiding toch wel erg groot... om meteen 2 kits in huis te halen! :gas:

Gèrre
26-03-2006, 13:08
ziet er goed uit
en maar voor 18 euro
is het overwegen waard :)