PDA

View Full Version : Verstappen naar de DTM in 2006?


Mark
04-01-2006, 20:38
Het is weer winter, dus wie is er weer in gesprek met de teams? Juist, Verstappen :D Nadat we vorig jaar de CART-soap omtrent Verstappen hadden gaan we dit jaar de Duitse versie van die soap beleven.

Benieuwd tot welke dwaze acties de Verstappen-fundamentalisten nu weer in staat zijn. Vorig jaar na het afketsen van de deal met CART-team HVM werden diverse Amerikaanse gastenboeken beklad.

De bron van het gerucht:
Jos Verstappen wil na het A1GP seizoen gaan rijden in de Deutschen Tourenwagen Masters, de DTM.

Dat meldt de autocoureur van het Holland for Racing :applaus: team op zijn eigen website. Met nog 6 races te gaan is het einde van het A1 seizoen in zicht. Een week na de laatste race in China start de DTM met een race op de Hockenheimring. Volgens Verstappen zijn er wel al contacten met teams in het Duitse kampioenschap maar kan hij nog geen namen noemen.

www.l1.nl


Er is één maar, ik kan op verstappen.nl niks vinden:confused:

De demo die Verstappen heeft gegeven tijdens een optreden op de Lausitzring heeft wel indruk gemaakt op belangrijke heren van de DTM. Ondanks dat ie wat rondjes reed in een afgeragde DTM Opel-taxi waren bepaalde data wel indrukwekkend te noemen.

Benieuwd uit hoeveel delen deze soap gemaakt gaat worden ;)

smiley
04-01-2006, 20:44
pff dat stelt nix voor die data..van dat gedoe met 'op sommige stukken was hij sneller dan de dtm rijders van dit jaar'
overlaatst zat ik bij de dokter een boekje te lezen waar toevallig een artikel instond over een reporter wat wat ronjes mocht gaan rijden met de vectra gts v8, en rara hij was op sommige stukken sneller dan de opel rijders..

als verstappen naar de dtm gaat komen ben ik toch wel eens zeer benieuwd naar ziijn prestatie's..

FIRE
04-01-2006, 21:00
Er is één maar, ik kan op verstappen.nl niks vinden:confused:
Misschien staat het alleen op het fanclub gedeelte?

Zou wel leuk zijn als er weer een Nederlander gaat rijden in het DTM.

Mark
04-01-2006, 21:15
En over de toekomst? Blijft het A1 of wordt het iets anders? Is Jos daar al mee bezig? "Ik wil in de zomer wel blijven rijden. Of beter gezegd, na het A1 seizoen. Wat het gaat worden? Dat is nog niet bekend maar ik ben wel bezig om te kijken of er in de DTM wat mogelijkheden zijn. Nee, ik noem geen namen, dat heeft geen zin. Ik kan wel verklappen dat er contacten zijn.

http://www.verstappen.nl/nieuws/6215.html


In het vervolg beter kijken :o

Bramzel
04-01-2006, 21:44
Hmm, ik ruik een gevalletje van Frentzen deel 2. Zal mij benieuwen wat hij er van zou bakken, denk niet dat er daar voor hem veel te winnen valt.

Mark
05-01-2006, 12:25
pff dat stelt nix voor die data..van dat gedoe met 'op sommige stukken was hij sneller dan de dtm rijders van dit jaar'..

In het geval van Verstappen zou ik er toch niet al te licht over denken. De tijd die hij reed met die afgeragde 2004 Taxi was sneller dan enkele rijders die de beschikking hadden over 2005 (Opel)materiaal ;) In een kwalificatie was hij zeer zeker niet de laatste op de grid.

Aufrecht, Haugg en Ullrich zullen dat zeker hebben meegekregen, zo groot is een DTM-paddock ook weer niet ;) Daarnaast is Verstappen een geschenk voor een organisator of promotor. Die kerel trekt zijn eigen publiek.........zie de aantallen oranje gekken tijdens de A1GP in Brands Hatch en op de Lausitzring. Dus voor Spa en Zandvoort zal dit positief uitwerken op de bezoekersaantallen. Verstappen in actie? RTL7 of SBS6 willen het uitzenden.

Ondanks matige prestaties in de A1GP van Verstappen (niet volgens verwachting) en Racing for Holland (dat is logisch en was te verwachten) zijn de kijkcijfers voor een raceklasse die trager is dan de F3 zeer goed te noemen.

Ondanks dat ik geen Verstappenfan ben is die beste man wel een aanwinst op publicitair gebied voor de klasse. Een beetje extra aandacht voor de DTM kan geen kwaad in 2006 ;)

De enige bedenking die ik wel maak is dat als Verstappen het volledige seizoen A1GP wil afmaken hij misschien niet in staat is om alle testen voor aanvang van het seizoen mee te maken. In de afgelopen jaren hebben we gezien dat een coureur wel snel kan zijn in een DTM wagen op één rondje maar om dat langdurig en consequent vast te houden over een langere periode en op meerdere circuits is een ander vakgebied ;) Veel testen is het advies aan iedere nieuwe DTM coureur.

bluelite
05-01-2006, 15:02
Laat Verstappen maar in de A1 blijven, anders beginnen de Verstappen-fans opnieuw te hopen dat hij de titel pakt. Voor de A1GP was dat net hetzelfde, maar intussen zijn ze al wat bijgedraaid. Daarom moet ie ook daar blijven, dan kunnen we met veel vermaak zien hoe 'makkelijk' Verstappen het heeft tegen zijn jonge collega's en zo worden zijn fans nog maar eens teleurgesteld. :fight:

FIRE
05-01-2006, 18:32
Laat Verstappen maar in de A1 blijven, anders beginnen de Verstappen-fans opnieuw te hopen dat hij de titel pakt. Voor de A1GP was dat net hetzelfde, maar intussen zijn ze al wat bijgedraaid. Daarom moet ie ook daar blijven, dan kunnen we met veel vermaak zien hoe 'makkelijk' Verstappen het heeft tegen zijn jonge collega's en zo worden zijn fans nog maar eens teleurgesteld. :fight:
A1GP is toch niet te zien in Belgie? :D ;)

bluelite
05-01-2006, 21:50
A1GP is toch niet te zien in Belgie? :D ;)

Hm, jawel hé, doet uwe IE open en kijk op de site van A1GP naar de race :d