PDA

View Full Version : Pininfarina op zijn retour... Ferrari 599 GTB


Rohrl-fan
06-01-2006, 17:38
Was ik nog maar pas aan't klagen over een gebrek aan frisse, nieuwe ontwerpen, krijg ik hier bericht binnen dat de langverwachte Ferrari 600 Imola is voorgesteld.

Zo moet het dus ook weer niet. Ik ga mijn mening pas definitief vormen als ik de wagen "in the metal" gezien heb, maar om eerlijk te zijn vind ik het een gruwelijk lelijke wagen. Er klopt niets van de verhoudingen!

Mijn applaus voor de dames/heren van Ferrari/Pininfarina. Zij hebben iets gedaan wat ik voor onmogelijk achtte: een wagen ontwerpen die nog lelijker is dat de 612 Scaglietti!

Ik weet niet wat er tegenwoordig bij Ferrari aan de gang is. Buiten de F430 & de Enzo (waar ik ook nog enige tijd aan heb moeten wennen...) hebben ze daar de voorbije jaren echt niet indrukwekkend afgeleverd. De 612 Scaglietti en de 360 Modena waren al lelijk en de facelift die de 575 Maranello kreeg was ook heel wat lelijker dan de 550.

Nochtans, men kan het! Men had met de Rossa enkele jaren geleden een schitterend startpunt voor een moderne, nieuwe designtaal. Waarom is men daar niet verder op ingegaan?

http://www.autovisie.nl/_internal/cimg!0/mz58ohf31chanb
http://www.supercars.net/PicFetch?pic=2000_ferrari_pininfarina_rossa-1.jpg
Foto 1: www.autovisie.nl
Foto 2: www.supercars.net

Info over de 600 Imola op autoweek.nl (http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4402)

RX-7 freakske
06-01-2006, 19:05
In de neus van de wagren herken je duidelijk de 250 Testa Rossa van vroeger.

Ik vind dit echt geen mooie wagen, aangezien dat meestal een Ferrari toch een streling voor het oog is, is dat in dit geval helemaal niet zo.

Belle
06-01-2006, 21:36
Ik vind de wagen niet lelijk, integendeel, maar ik vind het gewoon niet bij Ferrari passen. Als ik de lijnen en zo bekijk, dan vind ik het beter bij bijv. het Aston Martin gamma horen... (dan heb ik het wel op de eerste foto, tweede minder)

DDRT_Fred
07-01-2006, 12:56
Mmm ik vond(!) het een mooie wagen tot ik ineens die ongelofelijk lelijke midden "balk", ja sorry een beter woord vind ik niet, op de motorkap in de gaten kreeg en die grote gaten. En aan de heel ongeordende openingen in de zijkant.

Maar als je zou kunnen vergeten dat die er zijn is hij best wel ok:rolleyes: ;)

A uit PDGRacing
07-01-2006, 13:29
Voor is hij is in z'n geheel niet slecht. Hij lijkt inderdaad het midden te houden tussen een 250 Testa Rossa en een AM DB9. Maar als ik iedereen mag geloven, heb ik nie veel smaak :p

Raceboy
07-01-2006, 13:40
het past wel in de huisstijl een echte FIAT :D

Pinzie
07-01-2006, 13:54
Twee handvatten eraan en het is een olijvenkistje ...:D

Bramzel
07-01-2006, 18:45
Mooi voorbeeld van "hoe verpest ik een auto door er veel te veel onnodige luchtin/uitlaten op te gooien". Denk de openingen in de zijkant en motorkap weg en hij zou op zich best het bekijken waard zijn, maar dit vind ik ook gewoon lelijk.

Mario
09-01-2006, 10:19
Ik vind dit ook niet de mooiste sportwagens, maar ik begrijp niet wat je tegen een 360 Modena hebt.

Mark
09-01-2006, 12:48
Op http://www.automotorsport.se/ zijn er beelden te zien van een Ferrari 600 op de Nordschleife. Gezien de blaadjes op de bomen moet het filmpje ergens zijn opgenomen in september/oktober.

Rohrl-fan
09-01-2006, 15:31
Ik vind dit ook niet de mooiste sportwagens, maar ik begrijp niet wat je tegen een 360 Modena hebt.
Ik ben persoonlijk gewoon niet echt weg van dat model. De voorganger, de 355, vond ik persoonlijk de op één na mooiste Ferrari van de jaren '90. (De 456GT vind ik nog mooier! :applaus: )

De Modena was voor mij daarna een teleurstelling. Er zit te weinig passie in't ontwerp. Moet ik wel aan toevoegen, men heeft bij de Challenge Stradale al heel wat goed gemaakt met de extra voorspoiler.

Maar goed, dat is natuurlijk mijn idee, hé... ;)

Rohrl-fan
09-01-2006, 17:19
Ferrari heeft pas de officiele naam vrijgegeven: 599 GTB! :crazy: Zelfs de naam is lelijk. Ze hadden het veel beter bij 600 Imola gehouden!

Pinzie
09-01-2006, 17:39
Ach, niemand vind het blijkbaar mooi, tot hij ons aangeboden wordt als firmawagen ... (enige zelfkennis???? ;-) ).

Rohrl-fan
09-01-2006, 18:17
Ach, niemand vind het blijkbaar mooi, tot hij ons aangeboden wordt als firmawagen ... (enige zelfkennis???? ;-) ).
Hmm... Goed, daar heb je gelijk in. Maar als ik er 1tje zou winnen werd die toch onmiddelijk ingeruild voor een Aston V8!

Lambo
09-01-2006, 18:24
Mja, die AM klinkt indrukwekkend, maar is niet zo'n beste wagen volgens de mannen van TopGear toch :D En wie zijn wij om dat te ontkennen :)

Rohrl-fan
09-01-2006, 18:29
Kan zijn. Maar dat ding is moooooiiiii!!!!!!!!! Perfectie!

Lambo
09-01-2006, 19:04
mooi en perfectie zijn gelukkig subjectieve begrippen.

Anders wil iedere man dezelfde vrouw/meisje, auto, huis en job :p

DDRT_Fred
09-01-2006, 19:41
Dan zou het maar een vreemde wereld zijn.

Over subjectiviteit, die mannen van topgear boren ander ook wel een wagen in de grond omdat zij hem niet goed vinden, en met stijl.

er zouden er meer moeten zijn als Clarkson...

Maar eeuh... hadden wij het in een verleden van deze post niet over Pininfarina
:)

Lambo
09-01-2006, 20:06
Just! :p

James May is ongelooflijke fan van de Ferrari 430 Spyder :D

(offtopic: als Clarckson zelfs een BMW (M6) boven een V8 verkiest, dan is er toch iets verkeerd met de Aston Martin denk ik :) )

Thomaske
09-01-2006, 20:06
Ik vind dat de wagen er wel mag zijn maar dan enkel als 'Concept car'. Altijd welkom op het autosalon in Brussel maar zie zoiets niet snel hier op de baan voorbij rijden.

Geef mij dan toch maar, nog steeds, een Viper! :D

Mvg...

Lambo
09-01-2006, 20:46
Jammergenoeg niet in Brussel...

Wat wel in Brussel staat is de Ferrari FXX! Wss de enige kans om er ooit één live te aanschouwen. Profiteer ervan zou ik zeggen:)

FIRE
09-01-2006, 21:22
Wat wel in Brussel staat is de Ferrari FXX! Wss de enige kans om er ooit één live te aanschouwen. Profiteer ervan zou ik zeggen:)
Als er 1 mislukte Ferrari is dan is het wel de FXX.

DDRT_Fred
09-01-2006, 23:55
Idd afgrijselijk!

(en waarom clarkson de M6 boven de AMV8 verkiest is heel simpel, in de M6 krijg je zoveel keer meer wagen dan in een AMV8 voor minder geld .... spreekt voor zich, niet?)

Lambo
10-01-2006, 03:58
Afgrijselijk, ja! Uniek, zeker :D

En wat Clarkson betreft: om hem een BMW boven een Aston Martin te doen plaatsen, dan moet die BMW echt wel extreem veel beter zijn ;)

A uit PDGRacing
10-01-2006, 22:17
Wat wel in Brussel staat is de Ferrari FXX! Wss de enige kans om er ooit één live te aanschouwen. Profiteer ervan zou ik zeggen:)
Vrees dat deze de Ferrari-trend van de voorbije aflevering zal volgen, en met wat geluk misschien van achter glas te bekijken zal zijn... Maar erbij komen...:no:

Bramzel
11-01-2006, 10:51
Bleef nieuwsgierig hoe hij er uit zou zien zonder die vents, dus heb hem even gephotoshopped;

http://img6.imageshack.us/img6/3153/599gtbnovents6ia.jpg

100% beter imho, 't is nu echt een mooie auto zonder die vents.

Lambo
11-01-2006, 17:31
Vrees dat deze de Ferrari-trend van de voorbije aflevering zal volgen, en met wat geluk misschien van achter glas te bekijken zal zijn... Maar erbij komen...:no:

ja, lijkt mij vrij logisch. Het is nog nooit opendeurdag geweest bij Ferrari op het salon hé ;)

DDRT_Fred
11-01-2006, 19:38
En wat Clarkson betreft: om hem een BMW boven een Aston Martin te doen plaatsen, dan moet die BMW echt wel extreem veel beter zijn ;)

:Offtopic:

ps Ik heb daarjuist die aflevering eens bekeken, Clarskson zegt dat de Aston teleur stelt... ik quoteer hem:"The sound is like armagedon is on it's way,... but it doesnt come at all, it's not as fast as I hoped it would've been." en "it's a footballers car".

het is een moeilijke ik,(Clarkson nog minder) kan niet kiezen voor de welke ik voorkeur heb, ze zagen wel over die instellingen van de M6 maar je moet de tenslotte maar een keer instellen of een paar keer. vb. op gewone setting en op... insane"M" mode.Maar misschien is de M6 overpowered en komt op de land wegen bv bij ons de aston beter uit.

voor meer info en uitleg: http://www.topgear.com/content/features/stories/2005/10/stories/16/3.html

Jochie
17-01-2006, 21:14
Ferrari heeft pas de officiele naam vrijgegeven: 599 GTB! :crazy: Zelfs de naam is lelijk. Ze hadden het veel beter bij 600 Imola gehouden!

599 is een referentie naar de cilinderinhoud.

En dat ding gaat blijkbaar HARD, naar het schijnt zijn er redelijk wat aerodynamische wijzigingen gebeurd om de beoogde topsnelheid te behalen ... of het er dan ook allemaal zo geslaagd uitziet ...

Werner333
08-03-2006, 22:34
Al bij al is hij toch zo lelijk niet: http://www.ferrariownersclub.co.uk/happenings/2006/february/599_launch/text.asp

Rohrl-fan
09-03-2006, 10:54
Ik moet toegeven, des te meer foto's ik zie, des te beter dat ik de wagen vind meevallen. In mijn eerste post had ik al gemeld dat ik mijn mening pas definitief ga vormen als ik de wagen "in the metal" gezien heb.

Lambo
09-03-2006, 15:07
Jup, hij valt mij ook meer en meer mee naarmate ik er meer foto's van zie. Zeker die rode in de link van Werner. Die zilveren vind ik een stuk minder mooi (kleur past niet echt, zeker nie in combinatie met die rode zetels en ook de velgen van die zilvergrijze vind ik allesbehalve mooi).

Werner333
09-03-2006, 20:06
De vorige waren "Argento Metallizzato" en "Metalic Redr.
In "Black metallic": http://www.ferrariownersclub.co.uk/happenings/2006/february/geneva/popup/2.asp
In "Grigio Silverstone": http://www.ferrariownersclub.co.uk/happenings/2006/february/geneva/popup/6.asp

Supra
11-03-2006, 15:57
ik vind hem alvast de moeite... Ik denk dat dit soort koplampen een beetje het handelsmerk van ferrari gaat worden de komende jaren... ik zeg wel denk, want ik ben niet zo goed op de hoogte van ferrari...

GT2-R
14-04-2006, 11:54
Ik blijf het een oerlelijke wagen (= als je het al een wagen kan noemen) vinden :mad: . Vooral die verluchtingsgaten, die op de meest onmogelijke plaatsen staan. Zonder al die luchtgaten (zie foto Bramzel) is het toch al aanschouwelijk. Ik was sowieso al geen Ferrari-fan maar nu ben ik een anti-Ferrari-man. Ik hoop dat die nieuwe F430 GT van hun die op z'n appel gaat krijgen van Porsche in het FIA-GT kampioenschap.

Greets, Dr. Jozz :mad:

Scapa
14-04-2006, 12:12
Ik hoop dat die nieuwe F430 GT van hun die op z'n appel gaat krijgen van Porsche in het FIA-GT kampioenschap.

Greets, Dr. Jozz :mad:

Dat ziet er nochtans niet zo naar uit :bye:

GT2-R
15-04-2006, 10:27
Dat ziet er nochtans niet zo naar uit :bye:

Misschien niet voor de 3-uurswedstrijden maar voor de 24uren van Spa...

Greets, Dr. Jozz

Sennake
15-04-2006, 10:42
Lelijk kan je die wagen echt niet noemen hoor, maar het is wat mij betreft toch al van de F40 geleden dat Ferrari met een model voor de proppen gekomen is waarvan ik echt van mijn stoel donderde. Nu ja, zo'n schot in de roos lukt je ook maar eens om de 20 jaar of zo. Ook de 250 GT SWB en de 250 GTO waren zo'n modellen, alhoewel ik toen nog niet op een stoel kon zitten natuurlijk ;)

Rohrl-fan
15-04-2006, 12:56
...maar het is wat mij betreft toch al van de F40 geleden dat Ferrari met een model voor de proppen gekomen is waarvan ik echt van mijn stoel donderde.
Ieder zijn mening! Ik ben persoonlijk echt weg van de (originele) 456GT. Naar mijn smaak perfect qua proporties!

Viper GTS-R***
08-05-2006, 00:43
Ferrari zat vol met prachtwagens: 250GTO, F40, Testa Rossa, 355, 360, 456, 550,...
De 575 was dan iets minder mooi als de 550 maar viel nog goed mee vondt ik...
Ferrari Enzo vind ik dan persoonlijk echt een lelijke wagen.
De nieuwere generatie: 430 ziet er mooi uit ja zeg dat wel, maar de 599GTB... die vind ik OK maar toch niet zo 'speciaal' als vele vorige modellen.
Ben benieuwd hoe het ermee zit met de 599 GTB in race versie...

Integra
08-05-2006, 18:58
Ik blijf het een oerlelijke wagen (= als je het al een wagen kan noemen) vinden :mad: . Vooral die verluchtingsgaten, die op de meest onmogelijke plaatsen staan. Zonder al die luchtgaten (zie foto Bramzel) is het toch al aanschouwelijk. Ik was sowieso al geen Ferrari-fan maar nu ben ik een anti-Ferrari-man. Ik hoop dat die nieuwe F430 GT van hun die op z'n appel gaat krijgen van Porsche in het FIA-GT kampioenschap.

Greets, Dr. Jozz :mad:
ok, dit is oorlog. :fight: :D
Gelukkig hebben de F430 GT's het goed gedaan in FIA GT.

GT2-R
08-05-2006, 19:59
ok, dit is oorlog. :fight: :D
Gelukkig hebben de F430 GT's het goed gedaan in FIA GT.

Ik ben er klaar voor :)! Volgend jaar gaan die Ferrari's zeker de pan in met de nieuwe GT3-RSR. Let op mijn woorden... Maar toch blijven we sportief, die mannen hebben van die F430 een snelle, en waarschijnlijk betrouwbare wagen gemaakt.

Greets, Dr. Jozz

Now back on-topic plz.:)

racinco2004
09-05-2006, 21:09
Ferrari zat vol met prachtwagens: 250GTO, F40, Testa Rossa, 355, 360, 456, 550,...
De 575 was dan iets minder mooi als de 550 maar viel nog goed mee vondt ik...
Ferrari Enzo vind ik dan persoonlijk echt een lelijke wagen.
De nieuwere generatie: 430 ziet er mooi uit ja zeg dat wel, maar de 599GTB... die vind ik OK maar toch niet zo 'speciaal' als vele vorige modellen.
Ben benieuwd hoe het ermee zit met de 599 GTB in race versie...

Ik vind de ferrari enzo een van de mooiste wagens.:worship:

Rohrl-fan
15-07-2006, 12:53
Beste mede-paddockers,

Als ik iets afkraak, doe ik het meestal nogal grondig, (Zie de 1ste post in deze thread! ;) ) maar ik voel me ook niet te goed om te durven toegeven dat ik fout was. Ondertussen heb ik de nieuwste creatie van Ferrari nog steeds niet "in the metal" gezien, maar wel al heel wat meer foto's.

Ik beken... I was wrong!!! De 599 mag eigenlijk wel gezien worden, meer zelfs, ik vind het zelfs een heel klein beetje een mooie auto. Mijn advies aan Ferrari? Neem een andere fotograaf in dienst voor de eerste foto's, want daarop lijkt de wagen een gedrocht zonder enige proportie!

Bij deze, :applaus: aan Ferrari en Pininfarina. Wat enkele maanden bezinken en wat foto's al niet kunnen doen!