View Full Version : 24u Nurburgring 2006, de aanloop
HOi,
Iemand enig idee wanneer ze dit jaar plaatsvinden, en wie gaat er nog naartoe ???
15-18 juni (hetzelfde weekend als Le Mans)
http://www.24h-rennen.de
Thx Fire. Kan alvast mijn kamerke weer gaan reserveren :)))
DDRT_Fred
08-01-2006, 01:06
aaarrhg, Weer tussen die exames :s
Niet aantrekken Fred, gewoon gaan kijken, volgend jaar kom je dan wel door op ervaring ! ;-)
Ik heb al moeite om bij mijn ouders af te dwingen dat ik Le Mans dan mag kijken, laat staan naar de Nurnburgring te gaan!!! Maar jullie zullen ons erna wel inlichten over de gebeurtenissen hé!!:applaus: :applaus:
Greets, Dr. Jozz
Niet aantrekken Fred, gewoon gaan kijken, volgend jaar kom je dan wel door op ervaring ! ;-)
maar volgend jaar vallen die 24u-races ook weer tijdens de examens
Tv meenemen naar de nurburgring. Je hebt toch niet gezegd waar je naar le mans zou kijken :-))))
Het Duitse SportAuto magazine zal dit jaar een Aston Martin V8 Vantage " in pretty much stock conditions" inzetten, met fabriekssteun van Aston Martin.
eea op www.the-paddock.net
Het Duitse SportAuto magazine zal dit jaar een Aston Martin V8 Vantage " in pretty much stock conditions" inzetten, met fabriekssteun van Aston Martin.
Welk team gaat de wagen inzetten? In het verleden verzorgde GS Motorsport de inzet en ondersteuning van de SportAuto magazine gesponsorde wagens.
Ze zetten dus een Vantage in ipv een DBR9 of DBRS9 omdat 8 cylinders het maximum is?
Enkele "Belgische" wagens aan de start:
Pascal Notermans zal samen met Johan Vannerum (zoon van Marc) ook de BonGou Belcar Endurance Cup betwisten in een ex JUMA-BMW E36. Voor de Race Promotion Night, de slotwedstrijd over 10 uren zal dit duo versterking krijgen van Jean-Michel Taijmans.
Dit trio zal met de BMW ook de 24 Uren van de Nürburgring aansnijden en zal tijdens deze loodzware race kunnen rekenen op de ervaring van de supersnelle Fabrice Walfisch.
persbericht JMT
http://www.turbomagazine.be/des_infos.asp?id=4435&idback2=1 => Jean-François Hemroulle en Bert Lambrechts op een Porsche 996 GT3 Cup van Olaf Manthay
Als ik kan ga ik naar de 24-uren van de Ring, no questions asked:eek:
M3GTR, Porsches, Aston Martin, Lambo Gallardo ... .:drewl:
Cu
Viper GTS-R***
30-03-2006, 14:27
Nu BMW zijn beide M3 GTR's heeft opgeborgen, wie is der dan nog kandidaat winnaar??
Zakspeed heeft al een deelname gepland met hun Viper
http://www.zakspeed.de/motorsport-events/index.php?id=190&sid=199
Die drei Langstrecken-Haudegen sitzen erstmalig in dieser VLN-Saison 2006 zusammen in einem "Viper-Boot" und bestreiten mit der über 500 PS - starken Renn-Viper die gesamte Saison (inklusive dem 24h-Rennen).
Doet Uwe Alzen dit jaar terug mee met die zwarte Porshe Biturbo met die felle luchtinlaat???
Ben Benieuwd
Thomas
Doet Uwe Alzen dit jaar terug mee met die zwarte Porshe Biturbo met die felle luchtinlaat???
Alzen rijdt nu met een "gewone" 997.
De hoofdreden waarom de nieuwe wagen geen turbo is geworden is omdat die teveel restricties krijgt in het reglement van de 24h en ze dit als enige mogelijkheid zagen om de 24h te kunnen winnen.
(vorig jaar had Der Dicke van Manthey zich al op 7 seconden van de Alzen Turbo weten te kwalificeren)
Scheid heeft een nieuwe M3 "GTR" gebouwd en is ERG te spreken over zijn prestaties.
Nissan had gezegd dat het vorig jaar het laatste jaar was voor de Skyline maar er hangt iets in de lucht.
Land wint meer en meer en blijft sneller worden.
En Zakspeed maakt ieder jaar indruk met hoe serieus ze terug met die Viper aan komen zetten.
Maar Der Dicke van Manthey gaat em dit jaar gewoon winnen :)
De website van de 24 uur race is ondertussen aangepast, www 24h-rennen.de
De voorlopige deelnemerslijst is er ook op te vinden. Het zijn weer 26 pagina's vol. ongeveer 230 wagens.
Als ik goed gekeken heb zijn dit de Belgen die meerijden zijn: Van de Poele, Lambrecht, Hemroulle, Schoysman, Delvaux, Marin, Godet
Viper GTS-R***
29-05-2006, 19:45
vorig jaar had Der Dicke van Manthey zich al op 7 seconden van de Alzen Turbo weten te kwalificeren
Wat voor een Porsche is die van Manthey dan?
Ik dacht altijd dat het ook een Turbo was of ben ik verkeerd?
Is het een 3.6 of 3.8?? iemand meer info...
Hier is een direct link naar de voorlopige startlijst: http://adac.24h-rennen.de/RENNEN2006/Teams/Starterliste/tabid/162/Default.aspx
er is ook een australisch team met een holden commodore ingeschreven :eek: ben eens benieuwd
ook zie ik Chris Atkinson op de 53 subaru
er is ook een australisch team met een holden commodore ingeschreven :eek: ben eens benieuwd
Zou dat zo'n krachtige V8 Supercar zijn? :cool:
Bart.Vandecavey
29-05-2006, 21:15
volgens mij is het met deze auto:
MAKE:
Holden VS Commodore
ENGINE:
5.0 litre Chev. Electronic fuel injection and engine management system.
Estimated output 440 kW (600 bhp), 569 Nm (420 ft/lbs).
DRIVELINE:
Transmission: Hollinger 6 speed.
Differential: Australian Ford 9" CWP. Ratios vary from 2.9:1 to 4.5:1.
SUSPENSION:
Front: McPherson struts with adjustable Proflex shocks.
Rear: Four link trailing arms with Watts linkage locating live axle with coil over Proflex shocks.
BRAKES:
Front: 356mm (14") discs with Harrop calipers.
Rear: 330mm (13") discs with Harrop calipers.
WHEELS:
Speedline cast magnesium 17" x 11" rims.
TYRES:
Bridgestone 280/640x17" control tyre.
WEIGHT:
1350 kgs (class weight limit).
TOP SPEED:
295 km/h (184 mph).
volgens mij is het met deze auto:
MAKE:
Holden VS Commodore
ENGINE:
5.0 litre Chev. Electronic fuel injection and engine management system.
Estimated output 440 kW (600 bhp), 569 Nm (420 ft/lbs).
DRIVELINE:
Transmission: Hollinger 6 speed.
SUSPENSION:
Front: McPherson struts with adjustable Proflex shocks.
Rear: Four link trailing arms with Watts linkage locating live axle with coil over Proflex shocks.
BRAKES:
Front: 356mm (14") discs with Harrop calipers.
Rear: 330mm (13") discs with Harrop calipers.
WHEELS:
Speedline cast magnesium 17" x 11" rims.
TYRES:
Bridgestone 280/640x17" control tyre.
WEIGHT:
1350 kgs (class weight limit).
TOP SPEED:
295 km/h (184 mph).
Ziet er aardig V8 Supercars' uit.
:D
Er doen overigens veel Australiers mee aan deze race. Ook 3 of 4 Grande Punto's van FIAT Automobil AG.
De #84 Volvo HS4 van Heico Sportiv is ook een prachtige wagen:
http://www.heicosportiv.de/nextshopcms/cmsimage-render-v3.asp?id=4075&fkt=0&mw=600&mh=600&qlt=60&shp=101
Bron: www.heicosportiv.de
Nog ff en ik kan mijn valiesje weer inpakken, yesssssss
Astra-fan
29-05-2006, 21:50
Ben nog nooit naar de 24 Uur van de Nurburgring geweest maar als ik de deelnemerslijst zo zie krijg ik toch zin om naar Duitsland af te reizen.
ja die volvo's zien er wel aardig uit !
hhm die commodore ziet er wel veelbelovend uit maar euh ik weet het niet.. waarschijnlijk kennen ze de nurburgring enkel van op de playstation :p
maarja maar niet te rap oordelen
ik zie trouwens nog niet echt veel opels in de lijst staan.. otewel moete ze nog ingeschreven worden ofwel ben ik er te rap over gescrolled. te hopen komt ook kissling met hun astra gtc..
wel jammer dat er dit jaar geen fabrieks teams mee doen.. 2003 was bijvoorbeeld goed met audi,opel,bmw,?
Viper GTS-R***
29-05-2006, 22:14
Nu de fabrieks BMW's er niet meer bij zijn zie ik 1 grote kandidaat naar voor schuiven:
'Zakspeed Chrysler Viper GTS-R'
Zou mooi zijn dat ze die nu nog kunnen winnen, prachtig einde van de Viper zou dit kunnen worden.
Waarom ik hem zo aantip als grote kandidaat? 3 redenen:
1. Zakspeed team heeft zo een grote ervaring op Nurburgring en de 24uren.
2. De Piloten, Sascha Bert, Zakowksi Peter, ed...
3. De wagen, Viper blijft er zeer vertrouwbaar en zeker omdat het gaat om een exemplaar die z'n vermogen teruggeschroeft heeft. (en moest er 1tje uitvallen, er rijden twee exeplaren mee onder Zakspeed;))
http://www.kw-gmbh.de/motorsport/upload/pics_beitraege/20050716-0397_Grenvernderung_1121671920.jpg
foto: http://www.kw-gmbh.de
De Alzen Porsche reken ik ook tot de favorieten net zoals de Mantey Porsche.
Iemand met andere kandidaat winnaars??
Bart.Vandecavey
29-05-2006, 22:40
ja die volvo's zien er wel aardig uit !
hhm die commodore ziet er wel veelbelovend uit maar euh ik weet het niet.. waarschijnlijk kennen ze de nurburgring enkel van op de playstation :p
maarja maar niet te rap oordelen
Vorig jaar hebben ze deelgenomen met die Mitsubishi Mirage Cups (nu staan er nog 2 op de lijst vorig jaar 3)
ook moore international motorsport zal aanwezig zijn bij de 24h Nurburgring :-)
@Moore:
Met welke BMW nemen jullie deel?
normaal zouden ze met de bmw van Peter Seldon rijden een BMW M3 e46 GTR V8 en de bmw e46 van vorig seizoen in de belcar
Viper GTS-R***
30-05-2006, 22:37
Ben ook eens benieuwd naar volgende wagens:
- BMW 840 CJ van AC Radevormwald
- Corvette C5 van Motorsportzentrum Rhein-Rur
Iemand meer info betreft deze wagens-deelnemers??
Ik zie dat Nismo niet meer meerijd met hun Nissan Skyline... spijtig...
En er zitten ook geen ex-dtm wagens meer in de lijst of heb ik erover gekeken??
Deze editie heeft wel 'denk ik' 'iets' minder top favoriet kandidaten of ben ik mis?
In een wedstrijd zoals deze, heb je een paar toppers/kandidaat winnaars. Maar je hebt ook best veel teams die vooraan meerijden, en het de toppers moeilijk maken en klaarstaan om bij het minste foutje hun positie over te nemen. Deze subtoppers komen zijn meestal talrijker van aantal als je verwacht. En net dat, vind ik zo leuk aan deze wedstrijd: er zijn best veel teams die een wedstrijd in de wedstrijd rijden, en ook best goede wagens, met goede voorbereiding en een goed team die soms voor een leuke verrassing kunnen zorgen.
Wat voor een Porsche is die van Manthey dan?
Ik dacht altijd dat het ook een Turbo was of ben ik verkeerd?
Is het een 3.6 of 3.8?? iemand meer info...
Het is een atmosferische motor.
Ben bijna zeker dat het een 3.9l is.
Een vriend van mij heeft een Manthey 996 3.9l in zijn baanauto (soms met gastpiloten, zie avatar :)) en daar komt al 440Pk uit.
En dit is ECHT niet zomaar de betere race versie van die motor!!!
Ingebouwd in de wat door expertise, lange ontwikkeling, ondersteuning en budget waarschijnlijk de beste 996 ter wereld is met fabriekspiloten Luhr, Bernhard, Rockenfeller en Tiemann.
Voor mij is het duidelijk : de dikke Manthey is DE favoriet voor de 24h
(en ik de teamfotograaf :))
Jochie
ook moore international motorsport zal aanwezig zijn bij de 24h Nurburgring :-)
:)
Ik zal jullie zeker in de gaten/lens houden en eens langskomen.
Succes!
Jochen
Het is nu blijkbaar openbaar dus : de motor in de Manthey GT3 MR is sinds dit jaar een zuivere fabrieksmotor van de Porsche race afdeling :)
gwyllion
08-06-2006, 18:25
Het is nu blijkbaar openbaar dus : de motor in de Manthey GT3 MR is sinds dit jaar een zuivere fabrieksmotor van de Porsche race afdeling :)Is het nu een 3.6 of 3.8? Is dit de motor die in de nieuwe 997 GT3 RSR (GT2 versie) zal hangen? Meer specs graag...
Wie gaat er dit jaar kijken eigenlijk ???
Wie gaat er dit jaar kijken eigenlijk ???
Ik zal er vanaf dinsdag namiddag zijn.
Ik sta normaal gezien aan HedwigsHöhe.
@ Tom: Waar is dat ergens???
ikzelf ga donderdagmiddag vertrekken, en vrijdagavond kom ik normaal even naar huis, om dan savonds nog terug te keren.
Ik sta meestal in Breidscheid, ofwel Hohe Acht, of Planzgarten.
Is het nu een 3.6 of 3.8? Is dit de motor die in de nieuwe 997 GT3 RSR (GT2 versie) zal hangen? Meer specs graag...
De motor die er vorig jaar in zat was een Manthey ontwikkelde 3.9.
Ik heb nog van niemand gehoord welke motor dit nu precies is, +500pk ... Voorontwikkeling voor de RSR lijkt niet onlogisch.
Maar hij wordt wel ingezet in de 24h, ze zijn dus blijkbaar wel overtuigd van de betrouwbaarheid, dankzij de 3 proef VLN races dit jaar?
Als ik meer te weten kom laat ik het weten.
Hedwigshohe ligt juist na Hohe Acht, voor Wipperman, mooie sectie daar.
Ik heb een basis dichtbij Breidscheid en 1 dicht bij T13, zal dus meestal daar rondhangen + kleine Karussell, Schwalbenschwanz, Pflanzgarten ...
Viper GTS-R***
08-06-2006, 22:09
+500pk ... Voorontwikkeling voor de RSR lijkt niet onlogisch.
Als ik meer te weten kom laat ik het weten.
Oké THX Jochie, lijkt mij ook niet onlogisch zo'n +500pk voor die de motor van de Manthey MR Porsche (dus met motor van de nieuwe 997 RSR)
Sterkste 996 RSR momenteel in FIA GT heeft zo'n 470pk (race alliance)
Ben héél benieuwd:)
Wat me wel fel opvalt is de stijging van het vermogen van GT2 wagens na al die jaren...
Tegenover GT1's die infeite minder vermogen hebben... nu geraken ze nog maar aan 600pk of minder. AM +/-600 C6-R +/-580 tegenover Viper +/-640 F550 +620...
Iemand idee hoe ditk omt?
ik kan er jammer genoeg niet bij zijn dit jaar :(
gwyllion
09-06-2006, 10:37
De motor die er vorig jaar in zat was een Manthey ontwikkelde 3.9.
Ik heb nog van niemand gehoord welke motor dit nu precies is, +500pk ... Voorontwikkeling voor de RSR lijkt niet onlogisch.
Maar hij wordt wel ingezet in de 24h, ze zijn dus blijkbaar wel overtuigd van de betrouwbaarheid, dankzij de 3 proef VLN races dit jaar?
Als ik meer te weten kom laat ik het weten.De Alzen Porsche zou 520 pk atmosferisch produceren :crazy:
A uit PDGRacing
11-06-2006, 09:28
Nog niet tegengekomen in de thread, de Maserati GranSport Trofeo. (450 pk voor de liefhebbers).
De ene van Vitaphone is een GT3, de rode "GS Lab" is een soort GT3 Plus, met grotere vleugels, andere versnellingsbak, carbon transmissie-armen.
En opnieuw het beste staat achteraan: "Cette auto permet d'aller à Spa, en Belcar".
Dit in Auto Hebdo van deze week...
Sterkste 996 RSR momenteel in FIA GT heeft zo'n 470pk (race alliance)
Ben héél benieuwd:)
De Ebimotors wagens hebben fabrieksondersteuning, RaceAlliance niet. Dus lijkt me sterk dat dat de sterkste porsche in het FIAGT is ;)
Met van de Poele, Bertolini en Bartels en op de andere zit Jaques Lafitte :)
Veruit het rauwste geluid dat ik ooit gehoord heb op de Nürburgring :)
http://jvc.pingus.be/fotos/VLN_06_03_18/Selection/photos/photo_8.html
Dat zijn dacht ik trouwens zuivere fabriekswagens, zie ondersteuning die ze mee hadden om te testen op 18 Maart, inzet Bertolini, en zo vertelde Eric van de Poele het ook.
Benieuwd welke kleuren ze dan zullen zijn.
Gr,
Ik heb eens rondgekeken op het plannetje van de Ring waar ik meestal ga kijken:
- Flugplatz
- Wehrseifen
- Breidscheid
- Hohe Acht
- Wipperman
- Eschbach
- Brunchen
- Planzgarten
Ik ga wel proberen dit jaar nog een extra plaats te bezoeken op zijn minst.
Viper GTS-R***
11-06-2006, 15:36
Zakspeed is klaar voor de 24Uren, http://66.249.93.104/translate_c?hl=de&ie=UTF-8&oe=UTF-8&langpair=de%7Cen&u=http://www.projectlemans.de/content/view/2060/53/&prev=/language_tools
Volgens mij zijn zij met hun 2 Vipers toch wel groot favoriet.
Weet er iemand iets of die Vipers meer moeten tanken dan bv die Alzen of Manthey Porsches?? De vermogens zijn toch ongeveer hetzelfde (500a550pk) en cc is ook kortgewiekt net zoals de V10 naar V8...
Ik heb eens rondgekeken op het plannetje van de Ring waar ik meestal ga kijken:
- Flugplatz
- Wehrseifen
- Breidscheid
- Hohe Acht
- Wipperman
- Eschbach
- Brunchen
- Planzgarten
Ik ga wel proberen dit jaar nog een extra plaats te bezoeken op zijn minst.
geen Hatzenbach, Karussell of Schwalbenschwanz?
Karussell ook al geweest, Hatzenbach nog niet, Schalbenschanz weet ik niet met zekerheid.
Schwalbenschwanz is de kleine Karussell, zowel de moeite aan de binnenkant als aan de buitenkant
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.