PDA

View Full Version : DTM 2006, teams en coureurs


Mark
11-01-2006, 12:49
Een grid van 18 wagens is de verwachting, 10 * MB en 8 * Audi. De verdeling van de wagens is volgens Motorsport Aktuell:

Abt: 4 Audi 2006
Joest: 2 Audi 2005
Rosberg: 2 Audi 2005

HWA: 4 Mercedes 2006
Person: 2 Mercedes 2005
Mücke: 2 Mercedes 2005
BS Engineering: 2 Mercedes 2004

bron: adrivo (http://www.adrivo.com/dtm/aktuelles/nachrichten/nachricht.php?ID=29433)

smiley
11-01-2006, 13:17
voor abt mogen we zeker ekstrom en kristensen verwacten
voor HWA waarschijnlijk Schneider,Mika,Alesi/green/spengler/lauda ??
voor mucke zal mucke wel rijden , als 2de rijder meschien jaap vanlagen ?? hij heeft toch al met mucke motorsport getest dus wie weet..

FIRE
11-01-2006, 14:47
BS Engineering? Nooit van gehoord.

Mark
11-01-2006, 15:00
BS Engineering? Nooit van gehoord.

Dan ben ik niet de enigste ;) Zelfs met Google krijg je geen relevante "Duitse" hits. Zal dus wel een nieuw samenwerkingsverband zijn.

gwyllion
11-01-2006, 15:29
De enige naam die in de buurt komt is B-Racing RS Line die een Lamborghini Murcielago gaan runnen in FIA GT.

Mark
11-01-2006, 15:30
Zat al te denken aan iets van Bertram Schaefer............

gwyllion
11-01-2006, 15:45
voor abt mogen we zeker ekstrom en kristensen verwachtenBenieuwd of Tomczyk nog bij Abt kan blijven; vorig jaar had hij echt wel een slecht seizoen voor hem. En of McNish in DTM actief blijft.

Frentzen zal ook wel bij Audi solliciteren.

Om een of andere bizarre reden krijgt Christian Abt ook altijd een Audi zitje :D

Ik denk dat Stippler en Kaffer wel bij Joest kunnen blijven.

smiley
11-01-2006, 16:15
Frentzen zal ook wel bij Audi solliciteren.of bij person mercedes zou ik hem ook nog zien kunne rijden..

Om een of andere bizarre reden krijgt Christian Abt ook altijd een Audi zitje :Ddit jaar ded hij het toch wel opvallend goed !!
in 2004 haalde hij met een wagen uit dat jaar maar 1 zielig puntje en in 2005 haalde hij met dezelfde wagen 16 punten !! :crazy:
ok de podiumsplaats van op de norisrong was wel een beetje veel geluk maar voor de rest deed hij het ook zeer goed met zijn 2004 audi! in een 2005 audi zou ik hem graag weer aan het werk zien, maar niet in een 2006 wagen hoor, das teveel van het goeie..

ik zou zeggen voor Abt(het team)
Ekstrom,Kristensen,Tomczyk en dan nog een rijder Mcnish,Frentzen,Fassler,Scheider(hij rijdt dit jaar mee in het abt sport-line team tijdens de 24h kartrace van Köln dus wie weet..)

FIRE
11-01-2006, 20:40
Zat al te denken aan iets van Bertram Schaefer............
Bernd Schneider...;)

Maar Bertram Schaefer is toch een van de sterke mannen achter de Recaro F3 Cup?

gwyllion
13-01-2006, 17:33
McNish unsure about DTM future

Allan McNish has said he is still unsure about whether he will be a part of Audi's assault on the DTM this year.bron: autosport.com (http://www.autosport.com/subs/login.php?r=http://www.autosport.com/news/report.php/id/49004&type=news&id=49004)

Peter Baert
13-01-2006, 21:36
bron: autosport.com (http://www.autosport.com/subs/login.php?r=http://www.autosport.com/news/report.php/id/49004&type=news&id=49004)

En wat stond er voor de rest in dat artikel?

;)

Raceboy
13-01-2006, 22:00
En wat stond er voor de rest in dat artikel?

;)

Hetzelfde als in die eerste zin. Dat hij niet weet wat er gebeurd.

fish88
14-01-2006, 19:57
Gaan die prive teams nog 2006 modellen inzetten?

Mark
14-01-2006, 20:32
Gaan die prive teams nog 2006 modellen inzetten?

Zie het lijstje in het eerste bericht van deze thread ;) Weliswaar een lijst onder voorhoud van Motorsport Aktuell / Adrivo .............

smiley
14-01-2006, 20:59
En wat stond er voor de rest in dat artikel?

;)neem dan dit artikel, tis wel in het duits..

http://www.adrivo.com/dtm/aktuelles/nachrichten/nachricht.php?ID=29530

Raceboy
16-01-2006, 20:51
voor abt mogen we zeker ekstrom en kristensen verwacten
voor HWA waarschijnlijk Schneider,Mika,Alesi/green/spengler/lauda ??
voor mucke zal mucke wel rijden , als 2de rijder meschien jaap vanlagen ?? hij heeft toch al met mucke motorsport getest dus wie weet..


volgens autosport bij mercedes:

HWA: Hakkinen, Schneider, Spengler, GReen
Persson: Alesi en lauda

FIRE
16-01-2006, 20:58
volgens autosport bij mercedes:

HWA: Hakkinen, Schneider, Spengler, GReen
Persson: Alesi en lauda
Lijkt me logisch

En bij Mucke zal het dan wel worden: Mucke + ?

The Interceptor
19-01-2006, 18:18
Volgens lmsr.net hebben Hakkinen én Spengler de afgelopen dagen in Valencia met 2005 spec Mercedessen gereden. Spengler zal dus veel kans wel een 2006 wagen ter beschikking krijgen.

f1-live.com daarentegen meldt dan weer dat het er voor Frentzen niet goed uit ziet. Frentzen zou al gezegd hebben dat hij zijn carriere liever anders had zien aflopen ... :(

Mark
21-01-2006, 15:53
Frentzen in een 2006-wagen bij Abt:

........und auch Audi lange kein besonderes Interesse an dem Mönchengladbacher zu erkennen gegeben hatte, bahnt sich für Frentzen nach Informationen des sid nun doch die Übernahme eines Stammcockpits bei den Ingolstädtern an.

http://www.adrivo.com/dtm/aktuelles/nachrichten/nachricht.php?ID=29681

Raikkie
23-01-2006, 17:12
Amai, Audi en talent in nieuwe auto's zetten, dat is toch ook een probleem precies !!! Nu gaan ze die Frentzen binnenhalen :frusty:

Ik begrijp het niet :rolleyes:

Maar zolang Spengler bij Mercedes een 2006-model krijgt maakt het mij niet veel uit :applaus: :gas:

gwyllion
23-01-2006, 17:40
Amai, Audi en talent in nieuwe auto's zetten, dat is toch ook een probleem precies !!! Nu gaan ze die Frentzen binnenhalen :frusty:

Ik begrijp het niet :rolleyes:Bij mijn weten was Frentzen vorig jaar toch de beste Opel piloot :o

En inderdaad Mathias Ekstrom is totaal geen talent :rolleyes:

smiley
23-01-2006, 19:55
hhhm audi lijkt mij een zeer sterke line up te hebben, met kristensen,ekstrom nu ook frentzen... niet vergeten dat frentzen enkele zeer sterke prestaties heeft neergezet met zijn vectra..
te hopen nemen ze als 4de rijder bij abt-sportline timo scheider !!
eigelijk lijkt mij audi het meeste kans te hebben bij de titel voor de rijders, ekstrom is een heel seizoen lang goed, de andere hebben zowat hun momenten... ook bij de teams (als ze ekstrom en kristensen in 1 team zetten) lijken mij deze vrijuit de beste...

maja het zal toch allemaal niet het zelfde zijn zonder opel :( (om even over iets anders te beginnen :p )

The Interceptor
23-01-2006, 20:01
Idd Smiley, zo heb ik ook al zitten denken.
Bij Mercedes hebben ze zo geen echte kopman meer als de voorbije jaren. Misschien dat Hakkinen de rol kan overnemen, maar ik vrees er een beetje voor. Die was wel beloftevol gestart vorig jaar, maar erna niet zoveel meer van gezien, ok veel pech gehad, maar toch.

Van Ekstrom weten we natuurlijk al lang wat hij kan. En hij is ook het hele seizoen constant. En daar Kristensen nog naast, het zou mooi zijn ja. Die vond ik vorig jaar ook sterk rijden hoor.

insanity
23-01-2006, 23:04
Dan maar een retro-Bernd-jaar bij Mercedes ? :eek:

Raikkie
24-01-2006, 11:33
Bij mijn weten was Frentzen vorig jaar toch de beste Opel piloot :o

En inderdaad Mathias Ekstrom is totaal geen talent :rolleyes:Natuuurlijk is Ekström een talent !!! Maar ik dacht eerder aan het feit dat ze liever McNish, Capello, Biela, ... een zitje gaven dan één of andere jonge rijder. Kaffer bijvoorbeeld had volgens mij vorig jaar beter die auto van McNish gehad, dan had die zeker eens op het podium gestaan.

Frentzen is mij toch vooral bijgebleven als brokkenpiloot hoor ;)

gwyllion
24-01-2006, 11:34
hhhm audi lijkt mij een zeer sterke line up te hebben, met kristensen,ekstrom nu ook frentzen... niet vergeten dat frentzen enkele zeer sterke prestaties heeft neergezet met zijn vectra..
te hopen nemen ze als 4de rijder bij abt-sportline timo scheider !!Sorry, maar ik heb nog nergens gelezen dat Frentzen bevestigd is. Enkel een kandidaat voor een zitje in de nieuwe wagen. Ik zie nog meer kandidaten: McNish, Abt, Tomczyk, ...

fish88
24-01-2006, 15:33
Die Tomczyk moeten ze dumpen in een wagen van 2005 ofzo. Die rijdt echt slecht tov ekstrom.

gwyllion
24-01-2006, 18:32
Die Tomczyk moeten ze dumpen in een wagen van 2005 ofzo. Die rijdt echt slecht tov ekstrom.Vorig jaar was hij inderdaad niet goed, maar in 2004 reed hij toch echt wel sterk (toen haalde hij meer punten dan Bernd Schneider en was hij altijd zeer goed tijdens kwalificatie).

smiley
24-01-2006, 19:09
tijdens kwalificaties is tomczyk altijd goed geweet ook in 2002 en 2003 liet hij zich opmerken.. maar tijdens de races was het altijd minder.. zoals sommige meschien nog weten reed hij in zolder ook naar de pole...

ik zou zeggen voor ABT-audi: ekstrom kristensen frentzen en tomczyk/scheider
(ps dat is wat ik de beste keusze zou vinden, in de vorige post was ik daar nogal wat onduidelijk over..)

Mark
26-01-2006, 16:18
BS Engineering? Nooit van gehoord.

Zou het roemruchte team van Bob Sparshott terugkeren in de DTM?

gwyllion
28-01-2006, 20:48
Frentzen in een 2006-wagen bij AbtAutosport.com meldt ook dat Frentzen dicht bij een Audi zitje staat. Dan zit de kans erin dat dit ook zal gebeuren.

FIRE
28-01-2006, 21:17
Mijn lijstje zoals ik denk dat de situatie is:

Mercedes
Bernd Schneider - H.W.A. - AMG Mercedes C-class (2006)
Mika Hakkinen - H.W.A. - AMG Mercedes C-class (2006)
Jamie Green - H.W.A. - AMG Mercedes C-class (2006)
Bruno Spengler - H.W.A. - AMG Mercedes C-class (2006)
Stefan Mucke - Mucke Motorsport - AMG Mercedes C-class (2005)
Matthias Lauda - Mucke Motorsport - AMG Mercedes C-class (2005)
Jean Alesi - Persson Motorsport - AMG Mercedes C-class (2005)
Alexandros Margaritis - Persson Motorsport - AMG Mercedes C-class (2005)
............... - ............... - AMG Mercedes C-class (2004)
............... - ............... - AMG Mercedes C-class (2004)

Audi
Matthias Ekstrom - Team Abt - Audi A4 DTM (2006)
Tom Kristensen - Team Abt - Audi A4 DTM (2006)
Alain McNish - Team Abt - Audi A4 DTM (2006)
H-H Frentzen - Team Abt - Audi A4 DTM (2006)
Christian Abt - Team Joest- Audi A4 DTM (2005)
Martin Tomczyk - Team Joest- Audi A4 DTM (2005)
............... - Team Rosberg - Audi A4 DTM (2005)
............... - Team Rosberg - Audi A4 DTM (2005)
............... - ............... - Audi A4 DTM (2004)
............... - ............... - Audi A4 DTM (2004)

gwyllion
31-01-2006, 18:20
Iemand op 10/10 forum meldt het volgende:
Motorsport Aktuell reports that Midland is very close to get 2 04 Audis, rumoured drivers are Borja Garcia and Vanina Ickx.

Mark
31-01-2006, 21:10
Iemand op 10/10 forum meldt het volgende:

Het komt ook voorbij op de Duitse fora met dezelfde bron. Motorsport Aktuell is normaal gesproken een krantje dat zich niet gauw waagt aan roddels en onzin. Leuk nieuws, behalve de naam "Midland" :( Benieuwd wie daar dan werkelijk achter schuil gaat. Als het maar niks van Kolles is.........

Mark
31-01-2006, 23:52
Vraag me niet hoe ik dit gevonden heb ;)

Auto-sport.nu heeft inside information binnen gekregen dat Olivier Tielemans (NL) DTM gaat rijden voor Audi.

http://www.auto-sport.nu/index.php?subaction=showfull&id=1138740950&archive=&start_from=&ucat=10

fish88
01-02-2006, 00:35
kansloze rijder in een kansloos team :P . Toch een nederlander in de DTM als het waar is, maar niet de Nederlander die ik had gehoopt.

Mark
02-02-2006, 15:34
British single-seater racer Susie Stoddart is poised for a shock switch to the DTM with Mercedes Benz, following a test run with the squad at Barcelona in Spain, according to this week's Autosport.

www.autosport.com


:eek: Er duiken toch wel wat rare namen de laatste weken op i.v.m. DTM 2006.

Mark
05-02-2006, 20:43
Tja, Midland (lees: Kolles;) ) duikt op in de DTM geruchten i.v.m. Audi. Dat gaat dus weer weken wilde speculaties opleveren :) Laatste gerucht: Max Biaggi gaat een "Albers" doen. Via de DTM naar de F1! Bron? italiaracing.net

FIRE
05-02-2006, 21:10
Tja, Midland (lees: Kolles;) ) duikt op in de DTM geruchten i.v.m. Audi. Dat gaat dus weer weken wilde speculaties opleveren :) Laatste gerucht: Max Biaggi gaat een "Albers" doen. Via de DTM naar de F1! Bron? italiaracing.net
Als grote rivaal Rossi F1 gaat doen dan kan Biaggi niet achterblijven. ;) :D

Mark
06-02-2006, 01:42
Ickx, Biaggi dan toch naar Midland?

There has been speculation in the last week that Biaggi could make a switch to race in the DTM - a series that Kolles believes could be useful for gaining car racing experience.

"If I was to confirm my involvement in the DTM, I'd see it as an opportunity to make experiments, to get the necessary racing experience for someone like Biaggi, or for a girl."

www.autosport.com

Mark
08-02-2006, 13:06
Het blijft een hardnekkig gerucht: Ickx-Midland-DTMA Audi '04:

en zo schrijven vanmorgen bijna alle Duitse dagbladen over "Vanina Icks" in plaats van "Vanina Ickx". Zo werd het immers gisteravond door het Duitse nationale persbureau DPA gemeld...

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=28&bericht=2375


Nu maar hopen dat Vanina haar contract met Kolles goed leest want dat schijnen ware meesterstukjes zijn ;)

Mark
08-02-2006, 16:30
Susie Stoddart: "But who knows what will happen this year. I'm not considering DTM yet. I'll only start worrying about what to do if they make me an offer."

www.autosport.com


Wat is de waarde van een contract? Bij madam Stoddart niet erg veel. Ze heeft dus al een contract op zak bij Comtec in de WSbR 3.5. Contract op zak? De betaaltermijnen zullen wel vast liggen ;)

Maar als MB inderdaad met een contract gaat wapperen dan is zo vertrokken.Dat is leuk voor het Comtec team, kunnen ze alsnog op zoek naar een coureur met budget, een paar weken voor aanvang.

Scapa
08-02-2006, 22:30
Ik vraag mij af welke eer er zal te rapen zijn met een 2004 A4...

Mark
09-02-2006, 00:01
Ik vraag mij af welke eer er zal te rapen zijn met een 2004 A4...

Veel ;), wat dat betreft zitten die Duitsers anders in elkaar dan de lage landers. De verschillen tussen '04, '05 en '06 wagens zal in 2006 een stuk kleiner zijn. Uiteraard zullen de '06 wagens een kleine fractie sneller zijn. Met de '04 wagen van Audi zijn toch aardige dingen te bereiken.............zie Christian Abt. Die staat niet bekend als een piloot die van nature bloedje snel is ;)

Als Vanina gewoon haar prestatienivo van 2005 doorzet in 2006 en voor een '04 wagen goede resultaten behaald dan heeft dat zeer zeker een gunstig vervolg bij de Duitsers van Audi. Is het niet een zitje in een '07 wagen in 2007 dan misschien in een zitje in een proto van Audi.

Ickx, vrouw, Le Mans, Audi.........tja qua PR een supersterke combinatie in wording. Een droom voor elke marketeer. Beetje speculatief allemaal maar ik denk dat we verder dan 2006 moeten kijken i.v.m Audi en '04 wagens ;).

redje
09-02-2006, 12:13
Ickx, vrouw, Le Mans, Audi.........tja qua PR een supersterke combinatie in wording. Een droom voor elke marketeer. Beetje speculatief allemaal maar ik denk dat we verder dan 2006 moeten kijken i.v.m Audi en '04 wagens ;).

De Marketing-boys van Audi zijn er al mee bezig, check maar op http://www.audi-france.com. Papa Jacky komt ook eens langs.

FIRE
12-02-2006, 21:52
Wat is de waarde van een contract? Bij madam Stoddart niet erg veel. Ze heeft dus al een contract op zak bij Comtec in de WSbR 3.5. Contract op zak? De betaaltermijnen zullen wel vast liggen ;)

Maar als MB inderdaad met een contract gaat wapperen dan is zo vertrokken.Dat is leuk voor het Comtec team, kunnen ze alsnog op zoek naar een coureur met budget, een paar weken voor aanvang.

Comtec is "not amused":

"Mercedes has apparently expressed an interest in having Susie on board, and we would never hold her back in terms of her career options," a team spokesman told Crash.net, "but she is still very much part of our plans, and there is a contract that needs to be honoured.

"We appreciate that it isn't every day that a major manufacturer like Mercedes comes knocking at your door, and perhaps this will cause Susie to reflect on the direction her career will take. All we ask is that she keeps us in the picture - we do have a contract with her and that either needs to be honoured or bought out."

http://www.crash.net/news_view~t~WS--We-have-contract-with-Susie--insists-Comtec-~cid~7~id~124841.htm

FIRE
19-02-2006, 14:00
Ickx is bevestigd bij Kolles (2004 Audi A4):

http://www.racing1.de/web/dtm/artikel.php?newsID=9653&sid=

Scapa
19-02-2006, 14:34
Ons Vanina doet dat niet slecht :applaus:

Mark
19-02-2006, 15:15
Ickx is bevestigd bij Kolles (2004 Audi A4):

http://www.racing1.de/web/dtm/artikel.php?newsID=9653&sid=

Deze zin is nog het belangrijkste: Am Samstag unterzeichnete die 31-Jährige den Vertrag mit Audi.

Dus gewoon een fabriekscontract op zak! Voor Audi mag ze aan de slag bij het team van Kolles. Van alle Belcar coureurs, lichting 2005, maakt zij de grootste stap voorwaarts in 2006.

smiley
19-02-2006, 17:25
ik maar voor Vanina beginne supporteren dit jaar.. ma ze heeft geluk dat opel weg is gegaan anders had ze een fan minder :p
eigelijk best wel fijn op nog eens een belg(ische) aan de start te zien !! te hopen kan ze hier en daar wat moois laten zien en ook wat punten sprokkelen...

Raikkie
19-02-2006, 17:27
Goh, misschien moet ik naar Hockenheim toch maar een Belgisch vlagje meenemen dan :applaus: Ben erg blij dat er een Belgische vrouw DTM rijdt, jammer dat het niet bij Mercedes is :p

Bart.Vandecavey
19-02-2006, 17:37
Er staat wel een foutje in dat persbericht...

"Vanina Ickx ist die Tochter des siebenmaligen Le Mans-Siegers Jacky Ickx und hat sich vor allem bei Langstrecken-Rennen einen Namen gemacht"

El Torro
19-02-2006, 19:33
:applaus: Vanina rijdt met een 2004 Audi A4 DTM die wordt ingezet door het nieuwe team van Colin Kolles die teambaas van het Midland F1 Team is en kocht twee 2004-A4’s voor dit seizoen.
Spectaculaire klasse die DTM, hoop dat ze er wat mee weg komt om toch in de middenmoot te kunnen draaien.

www.dtm.de

gwyllion
19-02-2006, 21:13
Voor Susie Stoddart zou er bij Mercedes ook een contract klaar liggen.

Er zijn geruchten dat de 2de 2004-A4 door Max Biaggi bestuurd zou kunnen worden.

Het kan dus al bij al nog een leuk DTM jaar worden, ook al zijn Paffett en Opel vertrokken.

Wild Goose
20-02-2006, 05:47
:applaus: Vanina rijdt met een 2004 Audi A4 DTM die wordt ingezet door het nieuwe team van Colin Kolles die teambaas van het Midland F1 Team is en kocht twee 2004-A4’s voor dit seizoen.
Spectaculaire klasse die DTM, hoop dat ze er wat mee weg komt om toch in de middenmoot te kunnen draaien.

www.dtm.de

Ben ook zeer benieuwd hoe onze belgische dame er het gaat van af brengen.

The Interceptor
20-02-2006, 14:45
Ik hoop voor Vanina dat ze voor het seizoen nog deftig wat kan testen in de Audi, want als je in de DTM iets wil betekenen, moet je echt wel tot op de limiet gaan, en dit zowat de hele race lang.

Maar mijn steun krijgt ze natuurlijk ook! :)

gwyllion
20-02-2006, 15:20
Dat ze bij een nieuw team gaat rijden, is geen goed teken. Het eerste jaar (2004) dat Joest wagens inzetten, trok op weinig. Ervaring van het team, de piloten en race ingenieurs, is cruciaal.

Mark
20-02-2006, 18:04
Vandaag maakte Jos Verstappen bekend definitief niet in de DTM van start te gaan

“We waren met Audi en Mercedes in onderhandeling, maar ik laat DTM niet los. We proberen het voor 2007!” aldus Jos Verstappen.

http://www.racexpress.be/index.php?nav=Nieuws&nid=2315


Ja Jos, richt je maar op 2007, zoals je in 2005 het vizier verlegde naar 2006 ;)

JPMontoya
20-02-2006, 18:33
Vanina ging deze week wat aan haar conditie werken bij Audi duitsland :)

FIRE
22-02-2006, 17:42
Timo Scheider is bevestigd bij Audi:
Audi holt Timo Scheider in die DTM zurück: Der junge Deutsche, der im vergangenen Jahr den Titel in der FIA GT-Meisterschaft nur um einen einzigen Punkt verpasste, pilotiert in der Saison 2006 einen Audi A4 DTM.

http://www.racing1.de/web/dtm/artikel.php?newsID=9663&sid=

smiley
22-02-2006, 18:18
staat ook op http://www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=3280
da staat toch nie hé scheider met een audi hemd.. :p
ik begrijp niet waarom hij een 2004 wagen krijgt.. hij heeft toch zeer vaak laten zien dat hij snel kan rijden
natuurlijk zal het verschil niet groot zijn tussen de 2004,2005 en 2006 wagens maar toch, een 2005 a4 had hij toch zeker mogen krijgen !!
ik ben wel eens benieuwd wie er nog met de 2006 a4's gaat rijden op ekstrom en kristensen na.. HHF,Fassler,Tomczyk,... ????

FIRE
22-02-2006, 18:20
@ Smiley:
Dat van die 2004 wagen heb ik verkeerd gelezen. Dus die uitspraak van mij moet je negeren.

gwyllion
23-02-2006, 13:10
Ik zie wel nergens dat hij een 2004 Audi krijgt?

FIRE
23-02-2006, 19:15
Welke wagen hij krijgt is nog niet bekend. Ik had dat in eerste instantie verkeerd gelezen (en gepost). Vervolgens heeft Smiley daar op gereageerd.

gwyllion
23-02-2006, 19:35
Ik veronderstel dat hij geen 2004 wagen krijgt, want dan zou het persbericht meer op de Vanina lijken (of eventueel tesamen aangekondigd).

gwyllion
24-02-2006, 12:23
Susie Stoddart en Mathias Lauda worden bij Mucke en Persson (Mercedes) bevestigd.

M.D.
24-02-2006, 18:54
Scheider krijgt eentje uit 2005.

bron: http://www.autosport.be/news/6382.awm

FIRE
24-02-2006, 20:19
Mercedes
Bernd Schneider - H.W.A. - AMG Mercedes C-class (2006)
Mika Hakkinen - H.W.A. - AMG Mercedes C-class (2006)
Jamie Green - H.W.A. - AMG Mercedes C-class (2006)
Bruno Spengler - H.W.A. - AMG Mercedes C-class (2006)
Stefan Mucke - Mucke Motorsport - AMG Mercedes C-class (2004 of 2005?)
Suzie Stoddart - Mucke Motorsport - AMG Mercedes C-class (2004)
Mathias Lauda - Persson Motorsport - AMG Mercedes C-class (2004)
Jean Alesi of Alexandros Margaritis (?) - Persson Motorsport - AMG Mercedes C-class (2004 of 2005?)
............... - ............... - AMG Mercedes C-class (2004)
............... - ............... - AMG Mercedes C-class (2004)

Audi
Matthias Ekstrom - Abt Sportsline - Audi A4 DTM (2006)
Tom Kristensen - Abt Sportsline - Audi A4 DTM (2006)
Martin Tomczyk - Abt Sportsline - Audi A4 DTM (2006)
H-H Frentzen (?) - Abt Sportsline - Audi A4 DTM (2006)
Christian Abt - Team Phoenix- Audi A4 DTM (2005)
Pierre Kaffer - Team Phoenix- Audi A4 DTM (2005)
Frank Stippler - Team Rosberg - Audi A4 DTM (2005)
Timo Scheider - Team Rosberg - Audi A4 DTM (2005)
Vanina Ickx - Team Kolles - Audi A4 DTM (2004)
............... - Team Kolles - Audi A4 DTM (2004)

EDIT: Stoddart en Lauda gekoppeld aan 2004 Mercedes. Bedankt Smiley.

El Torro
24-02-2006, 20:23
Nieuw bij Audi is het Audi Sport Team Phoenix onder leiding van Ernst Moser.
Het team komt uit Meuspath in de Eifel, vlakbij de Nürburgring en zet dit seizoen twee Audi's van vorig jaar in voor Christian Abt en Pierre Kaffer. Phoenix reed sinds 2000 DTM met Opel, maar heeft ook al Audi-ervaring: in 1999 reed het team in het toenmalig ADAC-STW-kampioenschap met een Audi A4 quattro en won in datzelfde jaar ook met Audi de toerwagenrace in Macau met Michael Bartels.

www.autosport.nl

smiley
24-02-2006, 20:26
Suzie Stoddart - Mucke Motorsport - AMG Mercedes C-class (2005)
Mathias Lauda - Persson Motorsport - AMG Mercedes C-class (2005)
op pitstop.tv staat
Stoddart, die vorig seizoen actief was in de Britse F3, wordt ingelijfd bij Mücke Motorsport. Ex-GP2-rijder Lauda kan terecht bij Persson Motorsport. Allebei gaan ze aan de slag met een Mercedes C van 2004.
dus ook lauda in een 2004 wagen.. (als ze teminste niet verkeerd zitten op pitstop.tv)

wel mooi dat ook szie stoddart een 2004 wagen krijgt ! ik ben benieuwd wie hete r het beste vanaf gaat brengen.. enze landgenoot of de schotse...

El Torro
24-02-2006, 20:33
<a target="_blank" href="http://www.adrivo.com/dtm/aktuelles/nachrichten/nachricht.php?ID=29530">Hier</a> staat dat Alan Mc Nish hoogstwaarschijnlijk toch niet in de DTM zal rijden dit seizoen.

Er zijn hem dan zelfs 2 dames voorgegaan dit seizoen....;)

smiley
24-02-2006, 21:31
<a target="_blank" href="http://www.adrivo.com/dtm/aktuelles/nachrichten/nachricht.php?ID=29530">Hier</a> staat dat Alan Mc Nish hoogstwaarschijnlijk toch niet in de DTM zal rijden dit seizoen.

Er zijn hem dan zelfs 2 dames voorgegaan dit seizoen....;)op de eerste pagina (laatste post staat datzelfde bericht ook al...

The Interceptor
25-02-2006, 18:47
Nu kunnen ze misschien een "ladies trophy" oprichten? :)

smiley
25-02-2006, 19:30
Nu kunnen ze misschien een "ladies trophy" oprichten? :)hah dat dacht ok net ook !! zou wel amusant zijn :D
wat ze wel meschien kunne doen is verschillende categorieen maken (2004-,2005- of 2006 wagen)gewoon zodat de rijders met oudere wagens ook nog wat onderling kunnen strijden... :gas:

Mark
26-02-2006, 02:26
Verstappen en/of management snappen werkelijk geen hol van de Duitse manier van zaken doen.

“De DTM is voor dit jaar definitief van de baan”, aldus de nog steeds mateloos populaire Verstappen op zijn website. Daaraan voegde hij toe dat hij begrijpelijkerwijs een auto wil besturen, waarmee hij voor de overwinningen kan strijden. Een winnende Audi of Mercedes zat er voor 2006 niet meer in, maar wie weet slaagt het lobbyen voor 2007 wel.

http://www.pittalk.nl/bericht.php?nieuwsid=2713


Je krijgt bij die Duitsers niet meteen een nieuwe wagen als je tot de B-categorie coureurs hoort. Je moet al ex-F1 wereldkampioen of een populaire Duister zijn om meteen terecht te komen in een nieuwe wagen. Laat eerst maar eens zien dat je het nivo aankunt .........en dan is het jaar erop een zitje in een "actuele" wagen geen probleem. Die Duitsers zijn makkelijk te volgen op dat gebied. Ze zijn zelfs schappelijk te noemen, als je een jaar geen deuk in een pakje boter rijdt dan nog hoef je je geen zorgen te maken over een zitje ;) Zie Schneider, Capello, Reuter..............

We zullen weleens zien wie in 2007 de beste deal heeft gesloten. Madam Ickx met haar '04 Audi in 2006 of Joske die bedankt voor eer in een '05 of '04 wagen ;)

Zou er een rondje op durven te geven in Café de Rotonde in Montfort, helaas dicht.

smiley
26-02-2006, 09:11
waarom moet hij nu perse een 2006 wagen hebben.. volgens mij gaat het verschil tussen de 05 en 06 wagens echt klein zijn hoor ! vorig seizoen hadden ze toch een nieuw regelement gemaakt, en er mocht toch zo goed als nox meer verandert worden.. naar mijn mening gaan we regelmatig een rijder met een 2005 wagen op het podium zien.. er staan heel wat zeer gooede rijders op die 2005 wagens kijk maar naar audi !
Kaffer en Stippler zijn allebij eens 5de geworden met hun 2004 wagen vorig seizoen en Abt deed nog beter met een 4de en 2de plaats, en dan is er ook nog Scheider wat met zijn opel heeft laten zien dat hij ook races kan winnen (als ze teminste niet te snel zijn banden willen wisselen )
ook bij mercedes zullen er ongetwijfelt ook wel weer sterke rijders op de 2005 wagens staan !

gwyllion
26-02-2006, 12:11
Het is wel raar dat de 4de Abt rijder nog niet bekend gemaakt is. Twijfelen ze nog tussen McNish en Frentzen? Als ze voor Frentzen kiezen, betekent dit dat enkel Kristensen succesvol de overgang heeft kunnen maken van de LMP naar DTM (Capello, Biela, Pirro en McNish zouden dan allemaal gebuisd zijn). McNish is inderdaad een twijfelgeval: veel ups en downs en het leek er telkens op dat hij zijn draad eindelijk gevonden had in de DTM wagen (bv. tijdens test sessie), maar dan lukte het toch weer niet (tijdens de kwalificatie en race). Frentzen was in zijn eerste jaar DTM ook niet goed. Misschien moeten ze Allan toch een kans geven. Het is dus kiezen tussen gokken (McNish nemen) en op veilig spelen (Frentzen het zitje geven). Spijtig dat ze beiden geen kans kunnen geven :(

Bramzel
26-02-2006, 13:07
waarom moet hij nu perde een 2006 wagen hebben.. volgens mij gaat het verschil tussen de 05 en 06 wagens echt klein zijn hoor !

Het is al een slag voor z'n ego dat hij door voor DTM te kiezen definitief toegeeft niet meer mee te kunnen doen voorin in de singleseaters. Dan ook nog eens een 04 of 05 wagen accepteren is natuurlijk ego-technisch absoluut te ver gaand ;)

Mark
26-02-2006, 13:12
Daarnaast zal de vergoeding aan de lage kant zijn geweest, in de ogen van Verstappen en zijn management. Voorlopig worden we;) weer om de oren gereden in de A1GP van Mexico.

gwyllion
26-02-2006, 13:44
Verstappen maakt gewoon totaal geen kans bij Audi. Abt, Phoenix en Rosberg zijn fabrieksteam en de rijders worden dus rechtstreeks door Audi Sport betaald. De 2 2004-Audis van Colin Kolles zijn prive wagens. Ik denk dat Vanina Ickx ook een Audi contract op zak heeft, maar voor het 2de zitje bij Colin Kolles zal (zwaar) betaald moeten worden. Realistisch gezien kwam (het geld van) Jos enkel voor dat zitje in aanmerking.

smiley
26-02-2006, 21:40
ook Fassler zullen we zeker niet in 2006 terug zien in de DTM, jammer !!!
http://www.adrivo.com/dtm/aktuelles/nachrichten/nachricht.php?ID=30436

ps: er zou dit jaar toch een test zijn op spa.. !!

Mark
27-02-2006, 01:24
ps: er zou dit jaar yoch een test zijn op spa.. !!

Dat zou zeer mooi zijn.............maar wanneer? En waar kunnen we dat lezen?

smiley
27-02-2006, 09:16
Dat zou zeer mooi zijn.............maar wanneer? En waar kunnen we dat lezen?op het dtm forum had ik iets gelezen, heb het net nog eens gezocht maar k denk toch dat ik verkeerd zat het ging over 2005 :( :o

smiley
27-02-2006, 12:14
Mercedes
Bernd Schneider - H.W.A.
Mika Hakkinen - H.W.A.
Jamie Green - H.W.A.
Bruno Spengler - H.W.A.
Stefan Mucke - Mucke Motorsport
Daniel la Rosa - Mucke Motorsport
Susie Stoddart - Mucke Motorsport (?)
Jean Alesi - Persson Motorsport
Alexandros Margaritis - Persson Motorsport
Mathias Lauda - Persson Motorsport (?)

zo, dit zou de linu-up van mercedes moeten zijn
de hwa rijders zullen waarschijnlijk alle 4 over het nieuwste matriaal beschikken, de 2005 wagens zullen wel gelijk verdeeld worden tussen Mucke Motorsport en Persson Motorsport (hiermee bedoel ik elk 2 2005 wagens en niet 2.5 hé :+ ) en lauda en stoddart zullen wel de 2004 wagens krijgen...

nu nog de 4de rijder bij bij abt sportline (te hopen HHF) en de 2de rijder bij kolles enwe weten wie er allemaal in 2006 in de de DTM raced...

hhm eigelijk is er toch nog een beetje opel met phoenix, Timo Scheider en meschien nog HHF in de DTM :)

smiley
27-02-2006, 12:31
er is momenteel ook een livetiming van een test ickx is momenteel nog 1.6 sec sneller dan suzie stoddart maar ze rijdt wel meer dan 5s. trager dan Mika..
het team normt ook niet meer 'team kolles' maar 'team midland'
te hopen snel wat foto's !

gwyllion
27-02-2006, 12:40
er is momenteel ook een livetiming van een test ickx is momenteel nog 1.6 sec sneller dan suzie stoddart maar ze rijdt wel meer dan 5s. trager dan Mika..
het team normt ook niet meer 'team kolles' maar 'team midland'
te hopen snel wat foto's !Het was wel te verwachten dat onder de Midland naam gereden zou worden.

De test vindt plaats in Vallelunga. Ondertussen is Stoddart wel sneller dan Ickx. Zie http://live.dtm.de/index.htm

Ik kijk ook al uit naar foto's. Zouden Abt en HWA al met de nieuwe wagen testen?

gwyllion
27-02-2006, 16:21
Susie Stoddart doet het niet slecht op haar eerste dag. Het lijkt er trouwens op dat er nog niet met nieuwe wagens getest wordt.

Testzeiten 27.02.2006 - Vomittag
1 Häkkinen, Mika AMG-Mercedes C-Klasse 56 1:41.880
2 Spengler, Bruno AMG-Mercedes C-Klasse 55 + 0.779
3 Kristensen, Tom Audi A4 DTM 14 + 0.807
4 Ekström, Mattias Audi A4 DTM 22 + 1.018
5 Mücke, Stefan AMG-Mercedes C-Klasse 56 + 1.677
6 Abt, Christian Audi A4 DTM 17 + 2.397
7 Stoddart, Susie AMG-Mercedes C-Klasse 41 + 2.613
8 Alesi, Jean AMG-Mercedes C-Klasse 13 + 3.073
10 Tomczyk, Martin Audi A4 DTM 58 + 3.290
9 Stippler, Frank Audi A4 DTM 13 + 3.635
11 Ickx, Vanina Audi A4 DTM 35 + 4.777
12 Lauda, Mathias AMG-Mercedes C-Klasse 8 + 6.551

Het is redelijk nat (zie web cam 1 (http://www.dtm.de/webcam/webcam1.htm) en 2 (http://www.dtm.de/webcam/webcam2.htm)). Vandaar de grote verschillen.

gwyllion
27-02-2006, 19:29
Testzeiten 27.02.2006 - Nachmittag

1. Ekström, Audi, 1.42,866 Min., 23 Rd.
2. Abt, Audi, + 0,395 Sek., 30. Rd.
3. Häkkinen, Mercedes, + 0,649 Sek., 41 Rd.
4. Alesi, Mercedes, + 1,053 Sek., 26 Rd.
5. Kristensen, Audi, + 1,382 Sek., 6 Rd.
6. Mücke, Mercedes, + 2,426 Sek., 37 Rd.
7. Tomczyk, Audi, + 2,483 Sek., 35 Rd.
8. Spengler, Mercedes, + 3,035 Sek., 11 Rd.
9. Stoddart, Mercedes, + 3,313 Sek., 18 Rd.
10. Lauda, Mercedes, + 3,541 Sek., 47 Rd.
11. Stippler, Audi, + 4,537 Sek., 25 Rd.
12 Ickx, Audi, + 6,353 Sek., 23 Rd.

smiley
27-02-2006, 19:31
Het lijkt er trouwens op dat er nog niet met nieuwe wagens getest wordt.op dtm.de staat .....Platz zwei belegte Bruno Spengler, ebenfalls mit einer aktuellen AMG-Mercedes C-Klasse unterwegs. ...
dus de mercedessen zullen wel nieuw zijn (als ik het natuurlijk goed begrepen heb)

gwyllion
27-02-2006, 19:34
Ik heb dat geinterpreteerd als "huidige" en dus 2005 versie. Had er anders niet "neue" gestaan of zo? Foto's kunnen natuurlijk meer duidelijkheid geven.

Ik ben dit jaar vooral benieuwd naar de nieuwe Audi V8.

smiley
27-02-2006, 20:34
Ik heb dat geinterpreteerd als "huidige" en dus 2005 versie. Had er anders niet "neue" gestaan of zo? Foto's kunnen natuurlijk meer duidelijkheid geven.

Ik ben dit jaar vooral benieuwd naar de nieuwe Audi V8.het gaat dus wel om 2006 wagens mika zegt "Es macht Spaß, das neue Auto zu fahren, das Handling ist super..."
en er zijn ook foto's !!
http://www.dtm.de/fotoalbum.de.php?id=152

FIRE
27-02-2006, 20:37
het gaat dus wel om 2006 wagens mika zegt "Es macht Spaß, das neue Auto zu fahren, das Handling ist super..."
en er zijn ook foto's !!
http://www.dtm.de/fotoalbum.de.php?id=152
Die achterkanten zijn er niet mooier op geworden :(

gwyllion
28-02-2006, 10:56
De nieuwe Mercedes in dwarsprofiel:
http://www.dtm.de/fotos/2006-02-27/2006-02-27-028.jpg
De 2005 Mercedes ter vergelijking:
http://www.dtm.de/fotos/2006-02-27/2006-02-27-029.jpg

Een vergelijking in vooraanzicht:
http://www.dtm.de/fotos/2006-02-27/2006-02-27-040.jpg
http://www.dtm.de/fotos/2006-02-27/2006-02-27-039.jpg

gwyllion
28-02-2006, 11:54
Die achterkanten zijn er niet mooier op geworden :(Ik vind dat de Mercedes er nog beter uit ziet. Ik vraag me enkel af wat die grote opening onder de deur vooraan voor nut heeft. Warmte beter uit cockpit afvoeren?

fish88
28-02-2006, 12:01
Ehm die witte wagen is volgens mij een 2004 wagen?

gwyllion
28-02-2006, 12:02
De ontwikkeling nieuwe Mercedes lijkt al een stuk verder te staan dan de nieuwe Audi: HWA heeft 2 nieuwe wagens bij in Vallelunga (Hakkinen en Spengler gisteren en vandaag) en Abt is aanwezig met 1 gecamoufleerde nieuwe wagen en 2 oude wagens.

Van de nieuwe Audi bestaan nog niet veel foto's dus is een duidelijk vergelijking met het vorige model moeilijker.
http://www.dtm.de/fotos/2006-02-27/2006-02-27-009.jpg
http://www.dtm.de/fotos/2006-02-27/2006-02-27-014.jpg
Weinig wijzigingen op het eerste zicht :confused:

gwyllion
28-02-2006, 12:11
Ehm die witte wagen is volgens mij een 2004 wagen?Woeps :frusty:

Kan er iemand de foto's van de nieuwe Mercedes zoeken?

gwyllion
28-02-2006, 12:13
De ontwikkeling nieuwe Mercedes lijkt al een stuk verder te staan dan de nieuwe Audi: HWA heeft 2 nieuwe wagens bij in Vallelunga (Hakkinen en Spengler gisteren en vandaag) en Abt is aanwezig met 1 gecamoufleerde nieuwe wagen en 2 oude wagens.Deze conclusie is dus voorbarig aangezien ik mij vergist heb over wat nu juist de nieuwe Mercedes is :frusty:

Bart.Vandecavey
28-02-2006, 12:17
HHF naar Audi...

gwyllion
28-02-2006, 12:21
Frentzen zal woensdag al in Vallelunga beginnen testen.

Spijtig voor McNish. Of zou Abt een 5de wagen kunnen inzetten? Waarschijnlijk niet, aangezien je dan extra pit mensen nodig hebt...

Bart.Vandecavey
28-02-2006, 12:21
De nieuwe Mercedes in dwarsprofiel:
De 2005 Mercedes ter vergelijking:
http://www.dtm.de/fotos/2006-02-27/2006-02-27-029.jpg


Zou dit hem dan niet zijn?

http://www.dtm.de/fotos/2006-02-27/2006-02-27-007.jpg

gwyllion
28-02-2006, 12:43
Die heeft inderdaad Hakkinen op de achterruit staan. De wijzigingen zijn in dat geval extreem minimaal: die rand onderaan tussen de 2 wielen heeft een iets andere vorm. Meer verschillen zie ik zo op het eerste zicht niet.

De tijden vandaag zitten een stuk dichter op elkaar (omdat het droog is): http://live.dtm.de/index.htm. Bij Mercedes rijden Splenger en Hakkinen met de nieuwe wagen. En bij Audi enkel Ekstrom. Of Kristensen ook?

Bart.Vandecavey
28-02-2006, 12:47
Die heeft inderdaad Hakkinen op de achterruit staan. De wijzigingen zijn in dat geval extreem minimaal: die rand onderaan tussen de 2 wielen heeft een iets andere vorm. Meer verschillen zie ik zo op het eerste zicht niet.

De tijden vandaag zitten een stuk dichter op elkaar (omdat het droog is): http://live.dtm.de/index.htm. Bij Mercedes rijden Splenger en Hakkinen met de nieuwe wagen. En bij Audi enkel Ekstrom. Of Kristensen ook?

De wielbogen zijn iets anders, de rolkooi en de capot vooraan lijkt iets korter...

gwyllion
28-02-2006, 12:56
De wielbogen zijn iets anders, de rolkooi en de capot vooraan lijkt iets korter...Volgens mij lijkt dit enkel zo omdat het wagen onder een lichtjes andere hoek gefotografeerd wordt. De kortere motorkap zou wel eens kunnen kloppen.

smiley
28-02-2006, 13:48
ik zie alleen verschil onder de deuren.. te hopen blijft hij het zelfde geluid hebben !!!
hah net op pitstop tv gelezen
"Na 2 magere seizoenen bij Opel, waarin hij 2 keer een derde plaats behaalde en 2 pole-posities veroverde, hoopt Frentzen in 2006 zijn eerste DTM-zege te kunnen boeken. " :D jammer dat ik die races nooit heb gezien.. hij heeft wel 2 maal de 2de plaats op de start grid behaald..

gwyllion
28-02-2006, 14:35
28.2 vormittag - Inoffizielles Ergebnis

1 Häkkinen, Mika HWA 39 1:28.988
2 Spengler, Bruno HWA 56 1:29.208 + 0.220
3 Ekström, Mattias Audi Sport Team Abt Sportsline 49 1:29.265 + 0.277
4 Alesi, Jean Persson Motorsport 48 1:29.540 + 0.552
5 Abt, Christian Audi Sport Team Phoenix 29 1:29.890 + 0.902
6 Tomczyk, Martin Audi Sport Team Abt Sportsline 52 1:30.410 + 1.422
7 Kristensen, Tom Audi Sport Team Abt Sportsline 14 1:30.466 + 1.478
8 La Rosa, Daniel Team Mücke 42 1:30.515 + 1.527
9 Stoddart, Susie Team Mücke 45 1:30.544 + 1.556
10 Ickx, Vanina Team Midland 42 1:30.854 + 1.866
11 Lauda, Mathias Persson Motorsport 54 1:31.010 + 2.022
12 Stippler, Frank Audi Sport Team Rosberg 40 1:31.031 + 2.043

smiley
28-02-2006, 14:40
er staan ook nog wat fotos van vandaag op dtm.de
ik moet zeggen dat spengler de beste keuze in spiegel kleur tot nu toe heeft gemaakt het blauw past mooi bij het blauw van het daimler chrysler bank logo..

gwyllion
28-02-2006, 18:32
Ik zie nog altijd zeer weinig verschillen tussen de nieuwe en oude wagens. In de foto gallerij van vandaag zie ik geen foto's van de gecamoufleerde 2006 Audi. In het persbericht over Frentzen schrijft men "He will line up in the DTM with an evolution of the A4 DTM, which has been developed over the winter by Audi Sport". Dus zullen de uiterlijke verschillen zeer gering zijn; vermoedelijk worden vooral inwendige onderdelen (bv. motor) verder ontwikkeld.

gwyllion
28-02-2006, 19:35
De nieuwe Mercedes is opnieuw de snelste wagen tijdens de 2de testdag.

28.2. nachmittag - Inoffizielles Ergebnis

1 Spengler, Bruno HWA 50 1:28.313
2 Häkkinen, Mika HWA 54 1:28.550 + 0.237
3 Kristensen, Tom Audi Sport Team Abt Sportsline 33 1:28.560 + 0.247
4 Ekström, Mattias Audi Sport Team Abt Sportsline 33 1:28.623 + 0.310
5 Tomczyk, Martin Audi Sport Team Abt Sportsline 57 1:28.951 + 0.638
6 Abt, Christian Audi Sport Team Phoenix 33 1:29.225 + 0.912
7 Alesi, Jean Persson Motorsport 10 1:29.306 + 0.993
8 Stoddart, Susie Team Mücke 36 1:29.465 + 1.152
9 Stippler, Frank Audi Sport Team Rosberg 54 1:29.478 + 1.165
10 Ickx, Vanina Team Midland 40 1:29.681 + 1.368
11 La Rosa, Daniel Team Mücke 45 1:29.768 + 1.455
12 Lauda, Mathias Persson Motorsport 52 1:29.840 + 1.527

smiley
28-02-2006, 21:42
De nieuwe Mercedes is opnieuw de snelste wagen tijdens de 2de testdag.dat waren de opels ook altijd.. :frusty:
maar ik denk dat mecedes wel eens een iets betere wagen kan hebben.. audi heeft pas laat aangekondigd dat ze in 2006 zouden meedoen, als ze even lang hebben gewacht met de ontwikkelingen van da auto, dan zouden ze wel een redelijke achterstand hebben. maarja yis net als bij de formule 1 gewoon wachten tot de 1ste race dan wordt het allemaal duidelijker van wie waar staat..

gwyllion
01-03-2006, 10:49
Op http://www.kart-data.com/LT06/DTM1/ kan je de tijden van alle sessies nog eens bekijken.

De test is half weg dus komen vandaag een aantal andere piloten in actie:
Audi: Frentzen (i.p.v. Tomczyk), Kaffer (i.p.v. Abt) en Scheider (i.p.v. Stippler)
Mercedes: Margaritis (i.p.v. Alesi), Schneider en Green (i.p.v. Hakkinen en Spengler)

Op de webcam lijkt het droog, maar de tijden zijn voorlopig een pak trager dan gisteren.

gwyllion
01-03-2006, 11:00
Op de webcam lijkt het droog, maar de tijden zijn voorlopig een pak trager dan gisteren.Blijkbaar is het circuit toch vochtig.
1.3. 09:56:13 Wetter: stark bewölkt Strecke: feucht

gwyllion
01-03-2006, 12:24
De benaming van het HWA team is veranderd op de live timing. Gisteren stond er nog HWA, nu staat er
Schneider: Vodafone AMG-Mercedes
Green: Salzgitter AMG-Mercedes
Een goede indicatie over sponsoring bij Mercedes.

gwyllion
01-03-2006, 14:15
Foto's van vandaag: http://www.dtm.de/fotoalbum.de.php?id=154

1.3. vormittag - Inoffizielles Ergebnis

1 Green, Jamie Salzgitter AMG-Mercedes 42 1:28.694
2 Schneider, Bernd Vodafone AMG-Mercedes 47 1:28.853 + 0.159
3 Ekström, Mattias Audi Sport Team Abt Sportsline 38 1:28.873 + 0.179
4 Kristensen, Tom Audi Sport Team Abt Sportsline 22 1:29.069 + 0.375
5 Scheider, Timo Audi Sport Team Rosberg 44 1:29.540 + 0.846
6 Frentzen, Heinz-Harald Audi Sport Team Abt Sportsline 46 1:29.757 + 1.063
7 Ickx, Vanina Team Midland 39 1:29.820 + 1.126
8 Mücke, Stefan AMG-Mercedes 40 1:29.821 + 1.127
9 Kaffer, Pierre Audi Sport Team Phoenix 52 1:29.966 + 1.272
10 Margaritis, Alex AMG-Mercedes 29 1:30.025 + 1.331
11 Lauda, Mathias AMG-Mercedes 32 1:30.254 + 1.560
12 Stoddart, Susie AMG-Mercedes 15 1:30.494 + 1.800

Op de http://www.kart-data.com/LT06/DTM1/ kan je alle rondetijden bekijken. Dan zie je bv. dat Green en Schneider op het einde van de sessie speciaal 1 snel rondje gereden hebben om zo de Audis uit de bovenste plaatsen in de tabel te verwijderen. Audi past die taktiek natuurlijk ook toe ;)

Raikkie
01-03-2006, 16:23
De benaming van het HWA team is veranderd op de live timing. Gisteren stond er nog HWA, nu staat er
Schneider: Vodafone AMG-Mercedes
Green: Salzgitter AMG-Mercedes
Een goede indicatie over sponsoring bij Mercedes.Green en Schneider behouden dus gewoon hun sponsor, Spengler "krijgt" die van Paffett en Hakkinen die van Alesi, tamelijk logisch eigenlijk ;) Ben wel eens benieuwd naar de startnummers...

gwyllion
01-03-2006, 16:52
Ik ben benieuwd naar de Audi sponsors. Audi moet nu 8 wagens vol plakken met stickers. De Midland wagens zouden wel eens in de F1 livery kunnen rijden.

gwyllion
01-03-2006, 19:26
Iedereen behalve de nieuwelingen binnen 1 sec.

1.3. nachmittag - Inoffizielles Ergebnis

1 Schneider, Bernd Vodafone AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 58 1:28.135
2 Kristensen, Tom Audi Sport Team Abt Sportsline Audi A4 DTM 48 1:28.455 + 0.320
3 Green, Jamie Salzgitter AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 52 1:28.464 + 0.329
4 Ekström, Mattias Audi Sport Team Abt Sportsline Audi A4 DTM 26 1:28.615 + 0.480
5 Margaritis, Alex AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 27 1:28.980 + 0.845
6 Scheider, Timo Audi Sport Team Rosberg Audi A4 DTM 62 1:29.018 + 0.883
7 Frentzen, Heinz-Harald Audi Sport Team Abt Sportsline Audi A4 DTM 14 1:29.116 + 0.981
8 Mücke, Stefan AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 38 1:29.140 + 1.005
9 Kaffer, Pierre Audi Sport Team Phoenix Audi A4 DTM 27 1:29.222 + 1.087
10 Stoddart, Susie AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 29 1:29.591 + 1.456
11 Lauda, Mathias AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 42 1:29.938 + 1.803
12 Ickx, Vanina Team Midland Audi A4 DTM 20 1:30.962 + 2.827

smiley
01-03-2006, 20:08
Ik ben benieuwd naar de Audi sponsors. Audi moet nu 8 wagens vol plakken met stickers. De Midland wagens zouden wel eens in de F1 livery kunnen rijden.
2x redbull
2x audi gebrauchtwagen plus
2 x siemens (?)
2 x sonax (?)
de eerste 2 lijken mij zo goed als zeker, als je de foto's ziet dan zie je genoeg redbull plakkers,mutsen,t-shirts,... (zou maar raar zijn moest er nu geen wagen door redbull gesponsord zijn)
ook audi gebrauchtwagen plus lijkt me een zekere sponsor...
de andere 2 heb k gewoon genomen omdat ze er vorig jaar waren..

El Torro
01-03-2006, 20:39
Onder deze <a target="_blank" href="http://www.racingworld.be/images/2006/dtm/testvallelunga/Ickx%20-%20Vallelunga%201.jpg">link</a> zie je Vanina in haar racemonster, zo te zien is dit nog de look van vorig seizoen ?!

Scapa
01-03-2006, 20:47
De nieuwe liveries van Audi worden gewoonlijk gezamelijk voorgesteld. De liv waar Vanina nu mee rijdt is inderdaad nog die van vorig jaar.

Mark
01-03-2006, 20:57
26 maart is de presentatie in Dusseldorf, dat is ligt redelijk dichtbij voor de mensen die links en rechts van de Maas wonen ter hoogte van Maastricht / Hasselt. ;)

Raikkie
01-03-2006, 21:06
26 maart is de presentatie in Dusseldorf, dat is ligt redelijk dichtbij voor de mensen die links en rechts van de Maas wonen ter hoogte van Maastricht / Hasselt. ;)I'll be there ;)

Raceboy
01-03-2006, 21:49
is dit een romantisch moment?

http://motorsport.com/photos/dtm/2006/gen/dtm-2006-gen-tm-0004.jpg

Mark
01-03-2006, 22:16
is dit een romantisch moment?


:applaus: Stuur die foto eens door naar vriend van Vanina :D

Yannick R
01-03-2006, 22:50
Houdt ze nu die gordel vast of .... ? :D

El Torro
01-03-2006, 23:20
Houdt ze nu die gordel vast of .... ? :D
Nee, Ekström komt haar iets brengen.....:o

<a target="_blank" href="http://www.motorsport.com/photos/dtm/2006/gen/dtm-2006-gen-tm-0011.jpg">Hier</a> is ze in volle sprint om een goeie tijd te planten tijdens de trainingen van dag 2 in Vallelunga.

Thomaske
02-03-2006, 07:43
Een foto van de twee dames uit de DTM

http://www.dtm.de/fotos/2006-03-01/2006-03-01-035.jpg

Mvg...

gwyllion
02-03-2006, 14:12
Mercedes blijft de test in Vallelunga domineren.

2.3. vormittag - Inoffizielles Ergebnis

1 Green, Jamie Salzgitter AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 50 1:28.307
2 Schneider, Bernd Vodafone AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 60 1:28.350 + 0.043
3 Margaritis, Alex AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 39 1:29.078 + 0.771
4 Tomczyk, Martin Audi Sport Team Abt Sportsline Audi A4 DTM 71 1:29.151 + 0.844
5 Stoddart, Susie AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 38 1:29.258 + 0.951
6 La Rosa, Daniel AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 49 1:29.289 + 0.982
7 Ekström, Mattias Audi Sport Team Abt Sportsline Audi A4 DTM 17 1:29.502 + 1.195
8 Kaffer, Pierre Audi Sport Team Phoenix Audi A4 DTM 52 1:29.563 + 1.256
9 Lauda, Mathias AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 33 1:29.681 + 1.374
10 Frentzen, Heinz-Harald Audi Sport Team Abt Sportsline Audi A4 DTM 17 1:29.738 + 1.431
11 Scheider, Timo Audi Sport Team Rosberg Audi A4 DTM 33 1:29.845 + 1.538
12 Ickx, Vanina Team Midland Audi A4 DTM 29 1:30.635 + 2.328

gwyllion
02-03-2006, 19:16
Audi is voor de verandering eens de snelste tijdens de laatste testsessie.

2.3. nachmittag - Inoffizielles Ergebnis

1 Ekström, Mattias Audi Sport Team Abt Sportsline Audi A4 DTM 32 1:28.480
2 Frentzen, Heinz-Harald Audi Sport Team Abt Sportsline Audi A4 DTM 44 1:28.485 + 0.005
3 Green, Jamie Salzgitter AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 32 1:28.683 + 0.203
4 Margaritis, Alex AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 40 1:28.821 + 0.341
5 La Rosa, Daniel AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 27 1:28.917 + 0.437
6 Kaffer, Pierre Audi Sport Team Phoenix Audi A4 DTM 50 1:29.052 + 0.572
7 Lauda, Mathias AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 49 1:29.098 + 0.618
8 Scheider, Timo Audi Sport Team Rosberg Audi A4 DTM 41 1:29.227 + 0.747
9 Schneider, Bernd Vodafone AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 32 1:29.247 + 0.767
10 Ickx, Vanina Team Midland Audi A4 DTM 41 1:30.616 + 2.136

Pinzie
02-03-2006, 19:45
Vanina is wel konstant ....
... de laatste wel helaas :(

Mark
02-03-2006, 19:56
Vanina is wel konstant ....
... de laatste wel helaas :(

Andere dagen was ze hoger terug te vinden in de lijsten waarbij de verschillen kleiner waren. Als ze met die '04 wagen in het seizoen ergens tussen de 14de en 16de plaats kan kwalificeren is ze goed bezig.

gwyllion
02-03-2006, 20:20
Ik heb de resultaten van de 4 dagen snel even samengevoegd (snelste tijd, totaal aantal rondes in een bepaald aantal testsessies):

Schneider (Mercedes) 1:28.135 197 (4)
Green (Mercedes) 1:28.307 167 (4)
Sprengler (Mercedes) 1:28.313 172 (4)
Kristensen (Audi) 1:28.455 137 (6)
Ekstrom (Audi) 1:28.480 240 (8)
Frentzen (Audi) 1:28.485 121 (4)
Hakkinen (Mercedes) 1:28.550 190 (4)
Margaritis (Mercedes) 1:28.821 135 (4)
La Rosa (Mercedes) 1:28.917 163 (4)
Tomczyk (Audi) 1:28.951 273 (5)
Scheider (Audi) 1:29.018 180 (4)
Kaffer (Audi) 1:29.052 181 (4)
Lauda (Mercedes) 1:29.098 317 (8)
Mucke (Mercedes) 1:29.140 171 (4)
Abt (Audi) 1:29.225 109 (4)
Stoddart (Mercedes) 1:29.258 222 (7)
Alesi (Mercedes) 1:29.306 97 (4)
Stippler (Audi) 1:29.478 132 (4)
Ickx (Audi) 1:29.681 269 (8)

Totaal aantal rondjes per team:

Abt (A4 2006) 771 (3)
HWA (C 2006) 726 (2)
Rosberg (A4 2005) 312
Phoenix (A4 2005) 209
totaal (A4 2005) = 521 (2)
Mucke (C 2005) 334
Persson (C 2005) 232
totaal (C 2005) = 566 (2)
Midland (A4 2004) 269
Persson (C 2004) 317
Mucke (C 2004) 222
totaal (C 2004) = 539 (2)

smiley
02-03-2006, 20:35
mooie samenvatting !
ik ben toch nog altijd zeer benieuwd hoe het de eerste race gaat lopen..
hoe de (dit jaar toch wel veel) nieuwelingen in een race presteren,hoe groot het verschil dan gaat zijn tussen mercedes en audi, de 2006 en de 2005 wagens.. hoe spengler het ervanaf gaat brengen in zijn 2006 wagen, hoe HHF gaat presteren in een audi,.. enzo kunt ge wel blijve door gaan
ik ben eigelijk best wel verbaast dat na het vertrekken van opel ik nig altijd zo veel intresse toon voor de DTM.. meschien een gewoonte geworden door de jaren heen van het op de voet te volgen..

gwyllion
02-03-2006, 20:59
Ik ben geneigd om te zeggen dat de nieuwe Mercedes momenteel iets beter is dan de nieuwe Audi. We hebben natuurlijk enkel de testresultaten op dit ene circuit. Ik ben er van overtuigd dat de nieuwe Audi V8 de vermogen achterstand t.o.v. Mercedes zal verkleinen; ik hoop dat nu beide aan elkaar gewaagd zullen zijn op circuits met lange rechte stukken (bv. Hockenheim).

Weet iemand of het systeem van succesballast van vorig jaar (dat vooral bedoeld was om de Opel in de strijd te houden) opnieuw van toepassing is? Dit zou het voordeel van Mercedes kunnen verkleinen.

Voor mij blijft Ekstrom de titelkandidaat. Hij is zowel snel als constant en dat zijn toch de belangrijkste eigenschappen om het kampioenschap te winnen in combinatie met zijn koelbloedigheid. Ik verwacht ook veel van het 2de seizoen van Hakkinen en hoop dat Spengler inderdaad kan bevestigen. Ik ben zeker benieuwd wat Frentzen in een topwagen kan laten zien.

Over de algemene lijn heb ik meer vertrouwen in de Audi line up. Mucke en Margaritis hebben mij nooit kunnen overtuigen. La Rosa is een onbekende. Suzie Stoddart daarentegen heeft mij al aangenaam verrast tijdens deze 4 dagen; ze doet het een pak beter dan Lauda in de 2004 Mercedes.
Van Ickx verwacht ik niet zo heel veel dit jaar (DTM is net iets anders dan LMES).

gwyllion
02-03-2006, 22:22
Audi heeft juist een persbericht over de test rondgestuurd: Heinz-Harald Frentzen debut in Audi A4 DTM (http://car.kak.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=5084)

Het ziet er naar uit de nieuwe DTM wagen inderdaad gewoon een evolutie van de 2005 wagen:
At the official DTM test in Vallelunga (Italy) Frentzen shared a 2006 Audi A4 DTM with Martin Tomczyk. A total of three evolution A4 DTM cars were in action, which have been labelled "R12 plus" internally at Audi Sport and were driven in Vallelunga by Heinz-Harald Frentzen, Martin Tomczyk, ex-DTM Champion Mattias Ekström and Le Mans record winner Tom Kristensen.

The new factory teams Audi Sport Team Phoenix and Audi Sport Team Rosberg, which each tested with a year-old car (R12), were also in action for Audi in Vallelunga.De 2004 wagen droeg intern de benaming R11:
Pierre Kaffer (Audi Sport Team Phoenix) 1:29.052 min. (181 laps)
"It was great to finally be able to sit in a race car again after the long winter break. We were able to test and try a whole host of things. The R12 is completely different to the R11 that I drove last year - and it is great fun."
Ik begrijp plots eindelijk waarom er 1 gecamoufleerde Audi rondreed. Er zijn gewoon slecht 5 R12s: de 4 race wagens van vorig seizoen en 1 testwagen. De nieuwe onderdelen (R12 plus) werden in 2 chassis van vorig jaar en deze testwagen getest en de andere 2 chassis waren voor Rosberg en Phoenix. Voor het nieuwe DTM seizoen begint, zullen dus 4 nieuwe chassis gebouwd worden naar de 2006 specificatie en gaan de 4 oude chassis naar Phoenix en Rosberg.

Dit verklaart ook waarom Mercedes slechts met 2 2006 en 2 2005 wagens aanwezig was, aangezien de 2006 wagens ook evoluties zijn van het vorige chassis.

El Torro
02-03-2006, 23:05
http://car.kak.net/bilder/audi.sport/dtm06vallelunga_test26s.jpg

<a target="_blank" href="http://car.kak.net/bilder/audi.sport/dtm06vallelunga_test26s.jpg">Vanina</a> vs. Susie

Als je de tijden vergelijkt is Susie toch iets sneller in haar Mercedes.......of is de Mercedes misschien iets sneller met Susie ???

FIRE
03-03-2006, 20:18
http://car.kak.net/bilder/audi.sport/dtm06vallelunga_test26s.jpg

<a target="_blank" href="http://car.kak.net/bilder/audi.sport/dtm06vallelunga_test26s.jpg">Vanina</a> vs. Susie

Als je de tijden vergelijkt is Susie toch iets sneller in haar Mercedes.......of is de Mercedes misschien iets sneller met Susie ???
Daarnaast heeft, in tegenstelling tot Mucke, Kolles nog geen ervaring in DTM.

Mark
03-03-2006, 20:34
Daarnaast heeft Susie er al een volwaardige 4-daagse test opzitten in Estoril. Wat betreft het verschil Mercedes vs. Audi, in 2005 waren die Benzen significant sneller dan de Audi's.

Gezien de onderhandelingen lijkt het me niet meer dan logisch dat Audi een "Opel-clausule" heeft bedongen. In de afgelopen 2 jaar waren de Opels lichter dan de MB's en de Audi's om in de buurt te blijven van de genoemde 2 merken.

smiley
03-03-2006, 20:35
audi
2x redbull
2x audi gebrauchtwagen plus
2 x siemens (?)
2 x sonax/s line (?)

eens proberen verder aan te vullen
Mercedes
Bernd Schneider - vodafone
Mika Hakkinen - AMG
Jamie Green - salzgitter
Bruno Spengler - daimler chrysler bank
Mucke Motorsport -TV spielfilm (Stefan Mucke ?)
Mucke Motorsport - trekstor mp3 player (Daniel la Rosa ?)
Mucke Motorsport - ??? (Susie Stoddart)
Persson Motorsport - ??? (Jean Alesi)
Persson Motorsport - ??? (Alexandros Margaritis)
Persson Motorsport - vliegtuig bedrijf van vader ? (Mathias Lauda)

junge gebraucht wagen (spengler vorig jaar) zal ook wel ergens nog op plakken..

te hopen rijdt er ook nog een playboy gesponsorde wagen rond (met voorkeur een audi)
anders ook al geen playboy bunny's meer op de grid :( ...dan kunt ge de dtm volledig afschrijven :+ :D

FIRE
03-03-2006, 20:38
Persson Motorsport - ??? (Jean Alesi)
Direxiv?

smiley
08-03-2006, 09:14
eens een vraagje, als audi dit jaar een eige V8 bouwt, welke v8 stak er dan de voorgaande jaren in ??

gwyllion
08-03-2006, 11:00
In het begin gebruikte Abt een Mader V8, maar in 2002 werd overgeschakeld naar een Mugen V8 getuned door Neil Brown (zie Which engine is used in the Abt-Audi TT-R? (http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?t=44240) op 10/10 forum).

In 2003 heeft deze motor de volgende specs:

Engine: V8 engine, front longitudinal, 90 degree cylinder angle, 4 valves per cylinder, 4 OHC, time chain, to comply with the rules 2 x 28.0 mm air restrictors, three-way catalytic converter
Engine management: Bosch MS 2.9.2 (DTM standard)
Engine lubrication: Dry sump, Castrol lubricants
Displacement: 3998 cc
Output: about 455 hp (335 kw) at 6800 rpm
Torque: about 510 Nm at 6000 rpm
bron: Abt Sportsline with courage and experience (http://car.kak.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=2933) (Wednesday, April 09, 2003)

Als Audi het DTM project in 2004 overneemt, wordt het volgende vermeld in het persbericht:
V8 engine with approximately 460 hp

The engine previously utilised in last year´s Abt-Audi TT-R is used as basis for the A4 DTM. Numerous details of the four-litre power unit were optimised, which now produces around 460 hp. "The DTM regulations leave the engineers little room for manoeuvre, so detail work is even more important," says Baretzky. The engine ancillaries including the induction and exhaust systems number among these details. When compared with last year, the greatest changes are found in this area. Visible at first glance: The exhaust pipes protrude form the side of the car in front of the rear wheels.Op dat moment zijn de motor specs:
Engine: Normally aspirated V8 engine, 90 degree cylinder angle, 4 valves per cylinder, 2 x 28.0 mm mandatory intake air restrictors, three-way catalytic converter
Engine management: Bosch MS 2.9 (DTM standard)
Lubrication: Dry sump
Displacement: 4000 cc
Output: about 460 hp
Torque: over 500 Nm

bron: Audi in the DTM: Comeback in Europe's most popular touring car series (http://car.kak.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=3553) (Friday, April 02, 2004)

In 2005 zegt Audi het volgende:
Numerous details of the Audi A4 DTM car's V8 engine, producing almost 460 hp, were reworked, which led to a noticeable increase in power, especially in the lower and mid rev range.
De motor specs blijven ongewijzigd:

Engine: Normally aspirated V8 engine, 90 degree cylinder angle, 4 valves per cylinder, to comply with rules 2 x 28.0 mm air restrictors, three-way catalytic converter
Engine management: Bosch MS 2.9
Engine lubrication: Dry sump
Displacement: 4000 cc
Output: about 460 hp
Torque: over 500 Nm
bron: The Audi A4 DTM - In details (http://car.kak.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=4124) (Wednesday, April 06, 2005)

Bij de aankondiging dat Audi de volgende 3 jaar (2006-2008) verder geengageerd blijft in DTM, zegt het persbericht:
- New V8 engine for Audi A4 DTM
- DTM is the most attractive racing series outside Formula 1
- Long-term commitment planned

...

In the 2006 DTM, Audi will be competing with an A4 DTM version that has been subjected to further development, bearing the internal project name "R12 plus". Apart from modifications to the aerodynamics and suspension, the A4 DTM will be fitted with a new V8 engine which has been running on the dyno since the end of October.bron: Audi to increase DTM commitment (http://car.kak.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=4894) (Friday, December 16, 2005)

Ik concludeer hieruit dat Audi tot vorig jaar de Mugen V8 gebruikt heeft (maar steeds verder ontwikkeld heeft) en dat dit jaar een eigen V8 gebruikt zal worden. Als dit inderdaad het geval is, zal Audi voor de start van het DTM seizoen wel in de verf willen zetten dat ze een V8 gebruiken afgeleid van de nieuwe RS4 V8 of zo.

gwyllion
08-03-2006, 14:56
Frentzen is na de test in Vallelunga geflitst aan 210 km/u. Hij vertelde de Italiaanse politie dat hij snel naar zijn zwangere vrouw moest en kwam er van af met een boete van $430 (dat zal wel euro moeten zijn).

bron: f1-live.com (http://f1.racing-live.com/f1/en/headlines/news/detail/060308004408.shtml)

gwyllion
09-03-2006, 18:05
Volgens autosport.com wordt Biaggi toch niet de teamgenoet van Vanina:
Biaggi remains focused on bikes

Max Biaggi has effectively poured cold water on the idea that he could race in the DTM this season - by saying he is determined to continue racing bikes.

gwyllion
12-03-2006, 13:22
Ik concludeer hieruit dat Audi tot vorig jaar de Mugen V8 gebruikt heeft (maar steeds verder ontwikkeld heeft) en dat dit jaar een eigen V8 gebruikt zal worden. Als dit inderdaad het geval is, zal Audi voor de start van het DTM seizoen wel in de verf willen zetten dat ze een V8 gebruiken afgeleid van de nieuwe RS4 V8 of zo.Het gaat blijkbaar gewoon om grondig vernieuwde V8:
Over the winter Audi Sport has developed the Audi A4 DTM even further. The "R12" - as called internally - has become the "R12 plus". To a large extent the V8 engine is new, the suspension and the aerodynamics have been fine-tuned. This should all help to bring the prestigious DTM title back to Ingolstadt.

FIRE
15-03-2006, 20:23
Gaat het Tielemans verhaal dan toch werkelijkheid worden?

Het is zo goed als zeker dat de Nederlander Olivier Tielemans komend seizoen in de hoogste klasse van de Europese autosport; de Deutsche Toerenwagen Masters (DTM) rijdt. De uit Weert afkomstige 21-jarige coureur heeft in principe een akkoord bereikt voor het laatste racestoeltje in het prestigieuze toerwagenkampioenschap, waarin onder andere ook ex-F1-wereldkampioen Mika Hakinnen en de ex-F1-rijders Jean Alesi, Heinz Harald Frentzen en Bernd Schneider uitkomen. Tielemans zou dit seizoen 2006 dan uitkomen voor het Audi-prive-team van Dr. Colin Kolles, tevens de teambaas van het F1-team van Midland. De teamgenote van de Limburger is Vanina Ickx, de dochter van de bekende ex-coureur.

Volledig artikel: http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=28&bericht=2515

fish88
15-03-2006, 22:50
Leuk een nerlander in de DTM, alleen of ik blij moet zijn om deze man...

Mark
15-03-2006, 23:04
Leuk een nerlander in de DTM, alleen of ik blij moet zijn om deze man...

Probleem opgelost, we schuiven hem door naar de Belgen ;) :D

Nach mehreren Spekulationen liegen nach motorsport aktuell Frank Diefenbacher und der Belgier Oliver Tielemans ganz vorne im Rennen um den letzten Platz

http://www.adrivo.com/dtm/artikel/kurzmeldungen/nachricht.php?ID=30965


Als ik dan toch moet kiezen, doe dan maar Diefenbacher ;)

Mark
15-03-2006, 23:14
Wellicht nog eens race om de hoek:


Nach Hamburg würde jetzt auch gerne Düsseldorfs Oberbürgermeister Joachim Erwin die DTM-Boliden im Renntempo durch seine Stadt fahren sehen. So sollte die "Kö" nicht nur als Präsentationsboulevard, sondern als Rennstrecke dienen.

http://www.adrivo.com/dtm/aktuelles/nachrichten/nachricht.php?ID=30966


Laten we het hopen, meer stadsraces zoals vroeger in de DTM. Nu nog wedstrijden op de "Flugplatzen" ;)

smiley
21-03-2006, 20:35
de nummers en teams voor 2006

2 Bernd Schneider Vodafone AMG-Mercedes (2006)
3 Jamie Green Salzgitter AMG-Mercedes (2006)
4 Martin Tomczyk Audi Sport Team Abt Sportsline (2006)
5 Mattias Ekström Audi Sport Team Abt Sportsline (2006)
6 Heinz-Harald Frentzen Audi Sport Team Abt Sportsline (2006)
7 Tom Kristensen Audi Sport Team Abt Sportsline (2006)
8 Mika Häkkinen AMG-Mercedes (2006)
9 Bruno Spengler Daimler-Chrysler-Bank AMG-Mercedes (2006)
10 Jean Alesi Stern AMG-Mercedes (2005)
11 Alexandros Margaritis Truck Store AMG-Mercedes (2005)
12 Christian Abt Audi Sport Team Phoenix (2005)
14 Pierre Kaffer Audi Sport Team Phoenix (2005)
15 Frank Stippler Audi Sport Team Rosberg (2005)
16 Timo Scheider Audi Sport Team Rosberg (2005)
17 Stefan Mücke TV-Spielfilm Mücke Motorsport (2005)
18 Daniel la Rosa TrekStor Mücke Motorsport (2005)
19 Olivier Tielemans Futurecom TME (2004)
20 Vanina Ickx Futurecom TME (2004)
21 Mathias Lauda AMG-Mercedes (2004)
22 Susie Stoddart Mücke Motorsport (2004)

jean alesi met een stern mercedes.. nog een rode erbij ?

fish88
21-03-2006, 22:50
Gelukkig niemand met nummer 1, verdient niemand vind ik na het kampioenschap van Paffet (behalve Ekstrom misschien) uit dit veld.

smiley
21-03-2006, 22:53
hhm ik vind de siemens audi echt geweldig !!
http://www.dtm.de/bild.de.php?bild=fotos/2006-03-21/2006-03-21-035.jpg&id=157

ik ben ook blij dat niemand een nr1 op zijn wagen gaat hebben dit seizoen.. niemand verdiende het, ekstom ook weer niet want het was toch een mercedes wat kampioen werd..

gwyllion
23-03-2006, 12:00
infoscourse.org (http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1832) heeft lijstje met alle Audi sponsors/liveries:
Ekstrom + Tomczyk: Red Bull
Kristensen: Siemens
Frentzen: Veltins
Abt: Playboy
Stippler: S-line by quattro GmbH
Scheider: Gebrauchtwagen: plus (volgens infoscourse ook rood-zilver, maar ik denk zwart-zilver met een streepje orange zoals Kaffer en Abt vorig jaar; op de Playboy Abt wagen staat trouwens ook Gebrauchtwagen in het klein)
Kaffer: Castrol (groen :drewl:)
Ickx: Audi Original Zubehör

Geen Sonax blijkbaar dit jaar. Vorig jaar stond dit op de S-line wagens.

Niet slecht als je het mij vraagt. De Siemens en Veltins livery zijn leuke toevoeging. Ik ben ook benieuwd naar de groene Castrol Audi.

JPMontoya
23-03-2006, 14:45
http://www.ae-photography.co.uk/210306.html

zeer mooie fotogallery van de test in Brands!

gwyllion
23-03-2006, 14:55
http://www.ae-photography.co.uk/210306.html

zeer mooie fotogallery van de test in Brands!
Hier al gemeld ;) http://forum.depaddock.eu/showpost.php?p=167025&postcount=23

Meer foto's natuurlijk op dtm.com (http://www.dtm.de/fotoalbum-auswahl.de.php) zelf, motorsport.com (http://www.motorsport.com/photos/select.asp?Y=2006&S=DTM&E=Brands_Hatch_March_testin/Day_2) en adrivo.com (http://www.adrivo.com/dtm/bilder/bildergalerie.php?ig=1306)

gwyllion
23-03-2006, 16:22
infoscourse.org (http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1832) heeft lijstje met alle Audi sponsors/liveriesDit is gewoon overgenomen uit dit Audi persbericht (http://www.fourtitude.com/news/publish/Motorsport_News/article_2089.shtml):
Ekstrom + Tomczyk: Red Bull
http://www.fourtitude.com/gallery/generated//Motorsport/DTM/2006/Team%20Photos/006__scaled_600.jpg
Kristensen: Siemens
http://www.fourtitude.com/gallery/generated//Motorsport/DTM/2006/Team%20Photos/004__scaled_600.jpg
Frentzen: Veltins
http://www.fourtitude.com/gallery/generated//Motorsport/DTM/2006/Team%20Photos/005__scaled_600.jpg
Stippler: S-line by quattro GmbH
http://www.fourtitude.com/news/uploads/Motorsport_News/002__scaled_600_009.jpg
Abt: Playboy + Gebrauchtwagen: plus
http://www.fourtitude.com/gallery/generated//Motorsport/DTM/2006/Team%20Photos/003__scaled_600.jpg
Ickx: Audi Original Zubehör
http://www.fourtitude.com/news/uploads/Motorsport_News/001__scaled_600_018.jpg
Scheider: Gebrauchtwagen: plus
Kaffer: Castrol

FIRE
23-03-2006, 19:02
Liveries zien er niet verkeerd uit echter men kan in Europa nog veel leren van Nascar, V8 Supercars of Grand-Am.

Thomaske
23-03-2006, 19:38
Frentzen: Veltins
http://www.fourtitude.com/gallery/generated//Motorsport/DTM/2006/Team%20Photos/005__scaled_600.jpg


Voor mij toch de knapste Audi livery hoor!

Mvg...

smiley
23-03-2006, 20:02
Liveries zien er niet verkeerd uit echter men kan in Europa nog veel leren van Nascar, V8 Supercars of Grand-Am.zeker weten !! zowat iedereen vond de valvoline vectra van dumbreck een van de mooiste wagens uit het veld van 2004.. en naar mijn mening was hij nogal nascar achtig.. (de livery dan hé)
maar toch, de audi's van dit jaar zien er niet slecht uit, alleen jammer dat ze allemaal die band op de zijkant hebben :frusty:
als ze nu eens van alke wagen iets anders hadden gemaakt...

gwyllion
24-03-2006, 10:24
Volgens Motorsport Aktuell zou Tielemanns €550.000 betaald hebben voor zijn DTM zitje.

bron: berichtje op 10/10 forum (http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?postid=1559235#post1559235)

Raceboy
26-03-2006, 12:10
Volgens zijn manager (die man die alles kent van successen in de DTm, kijk maar naar Spa vorig jaar :+) is hij pas zeker als Tielemans op de DTM presentatie als coureur wordt voorgesteld.

smiley
26-03-2006, 16:12
bij de €550.000 wat Tielemanns betaald zou hebben was precies de audi overal niet inbegrepen...
http://www.dtm.de/fotos/2006-03-26/2006-03-26-019.jpg
wel maar raar zonder opel :(

op de overal van alesi staat nu trouwens het stern logo.. toch iets van opel wat naar mercedes is gegaan.. (de rest is bijna allemaal naar audi verhuisd : playboy,scheider,frentzen,phoenix)

Gèrre
27-03-2006, 11:43
ja het is een raar zicht zonder opel
is wel jammer, maar toch zal ik de dtm met veel belangstelling volgen.
Hopelijk zenden ze weer alle wedstrijden uit op de duitse tv.

Mark
27-03-2006, 11:48
Die ARD überträgt auch 2006 wieder live alle zehn Rennen der DTM-Saison. Das bewährte ARD-Team um Moderator Claus Lufen, Kommentator Andreas Spellig und Co-Kommentator Klaus Ludwig präsentiert das Qualifying und das Rennen live im Ersten. Die Sendezeiten sind samstags ab 13:30 Uhr und sonntags ab 13:45 Uhr.

www.dtm.de


Alles live!

Wild Goose
27-03-2006, 11:53
Alles live!


:worship: gelukkig, want als je geen eurosport hebt

gwyllion
27-03-2006, 18:02
Het ligt blijkbaar reglementair vast dat de DTM in 2006 niet veel zullen verschillen van die van 2005.
The latest-generation Audi A4 DTM cars will be run by Audi Sport Team Abt Sportsline. While Audi Sport developed an all-new DTM car for the 2005 season, last winter - owing to the regulations which largely froze the technology - was merely used to subject the cars from the previous version to further development. That is why the 2006-spec A4 DTM was not given a project number of its own, but designated "R12 plus".

From the outside, the modifications are hardly detectable even for experts. "We are talking about fine-tuning," says Wolfgang Appel, Head of Vehicle Technology at Audi Sport. "95 percent of the vehicle we weren't allowed to touch, and you shouldn't expect too much of the remaining five percent. A 2006-spec car must weigh ten kilograms more than a 2005-spec car. Depending on the circuit, this amounts to between one tenth and 15 hundreths per lap and, considering the minor changes permitted by the regulations, we can compensate for this, but that's about all." Greater yet is the weight advantage of the 2004-spec cars: they weigh 50 kilograms less and should therefore cause a surprise here and there.

smiley
28-03-2006, 14:51
http://img367.imageshack.us/img367/46/naamloos45645649co.jpg
de stern mercedes.. ook met nr 10 net aals hhf vorig jaar..

smiley
28-03-2006, 17:31
ook een kleine foto van de castrol audi
http://www.dtm.de/images/news/3463_2.jpg

gwyllion
28-03-2006, 17:34
Amai, wat een lelijk groen. Ik had iets beters verwacht :(

Raikkie
28-03-2006, 17:38
Amai, wat een lelijk groen. Ik had iets beters verwacht :(Ja die kleur vindt ik ook geweldig lelijk, en daar nog eens dat fel oranje en rood bij, dat gaat nogal iets geven !!! Ik hoop dat ik een van de dagen mijn foto's uit Düsseldorf kan uploaden.

gwyllion
28-03-2006, 17:47
ook een kleine foto van de castrol audi
http://www.dtm.de/images/news/3463_2.jpgIets grotere foto staat op http://www.fourtitude.com/gallery/albums//Motorsport/DTM/2006/Dusseldorf=Season%20Presentation/004.jpg

Zalig foto:
http://www.fourtitude.com/news/uploads/Motorsport_News/007__scaled_600_006.jpg

smiley
29-03-2006, 20:17
er zouden meschien sprint gt races in het voor programma komen van de dtm

It looks like the The FIA GT Championship will be holding mini races during three rounds of the DTM Series this season. Two cars from each GT1 manufacturer would be present. The forty-five minute race will also feature a mandatory driver change. The concept was first discussed in Motorsport Aktuell, a weekly German motorsports newspaper. Konrad Motorsport now has reveled plans to enter the three-race championship with their Saleen S7R. The first round will take place at the Lausitzring on April 30th. Barcelona will host the second race on September 24th, while the Hockenheimring race will be on October 29th. It is still unclear of the exact specifics of this new interesting concept.
the-paddock.net