PDA

View Full Version : 24 uur van Dubai, training + race, 11/12/13/-01-06


FIRE
11-01-2006, 21:17
Vrije training:
http://www.pittalk.nl/timing/Practice%20results%20overal.htm

Die S2000 BMW van Schubert doet het goed.

JPMontoya
11-01-2006, 21:17
Ze hebben vandaag gereden en de Duller BMW snelste naar ik kan zien op die hun site live-timing...
Die site is overigens van zeer zwake kwaliteit...De live-timing is in het Nederlands ...Begrijpen wie kan

Mark
12-01-2006, 00:38
De tijdenlijst van de avondtraining werd in eerste instantie aangevoerd door de Lammertink Porsche GT3. Rijders Wolfgang Kaufmann en Luca Moro gebruikten hun, tijdens de afgelopen FIA GT-race opgedane baankennis ten volle en reden naar de snelste tijd.

http://www.pittalk.nl/bericht.php?nieuwsid=2634


Vraagje, zal Luca Moro de wagen onbeschadigd naar huis brengen? ;) Anders is het weer prijs voor Toermalijn. Benieuwd of die sticker op de wagen zit......zou wel van lef getuigen in een Arabisch land :)

Toch wel enkele leuke dingen in de lijst:

* Cor Euser onder de naam van Marcos Racing International aan de slag met een BMW?
* Het mooiste teams op plaats 45 met een Mazda RX8 ;)
* Debuut van de BMW 120d op de 22ste plaats
* Speedlover 6de, First Motorsport 19de en GPR 18de
* Bijna 30% verschil tussen de langzaamste en de snelste, dat kan wat leuke situaties opleveren ;)
*

Mark
12-01-2006, 13:42
Zo te zien zijn Speedlover en Moore International niet van start gegaan. Tijden te volgen via http://www.pittalk.nl/timing.htm

Thomaske
12-01-2006, 14:13
De tweede BMW van Duller Motorsport #32 is momenteel gezakt naar een 51ste plaats. Weet iemand wat er is gebeurd?

Mvg...

Bart.Vandecavey
12-01-2006, 16:06
GPR is aan het terugvallen...

First Motorsport is wel goed bezig, ze rijden nu rond in 6de positie, waarschijnlijk wel net voor hun pitstop...

FIRE
12-01-2006, 17:52
-----------

Driver
12-01-2006, 18:52
Kijk Uscarworld eens met de Clio, 11e plaats algemeen en 1e in hun klasse, direkt achter First Motorsport....

Mark
12-01-2006, 22:59
Kijk Uscarworld eens met de Clio, 11e plaats algemeen en 1e in hun klasse, direkt achter First Motorsport....

8ste algemeen en 2de in de klasse na bijna 11 uur. Zo'n WTCC-BMW schijnt nogal vlug te branden :D
http://www.pittalk.nl/uploads/nieuws2006_endurance_24HDubai_BMW_Schubert_brandje _120106.jpg
www.pittalk.nl

De BMW van Marcos Racing International is een bekende voor de Belcarfans, het is namelijk de BMW van Meijers Motorsport. Voor Speedlover zijn het de 22 uur van Dubai. Op startgrid kreeg de wagen spontaan last van problemen in ht schakelmechanisme. Na 2 uurtjes alsnog vertrokken.

Luca Moro rijdt inderdaad rond met Toermalijn-stickers :applaus: First Motorsport ligt op een knappe 5de plaats algemeen. Het debuut van de BMW 1 diesel gaat ook lekker, 6de algemeen..............dat gaat lekker zo'n dieseltje. In racetrim maar 4 seconden trager dan een GT3-cupje. Het mooiste team van het veld zal waarschijnlijk morgen aan het strand liggen, de dames hebben maar 34 rondjes gereden.

Versalggeving op www.pittalk.nl is goed te noemen.

Driver
13-01-2006, 09:10
Na 18 uur:
- First Motorsport 4e in algemeen en derde in klasse.
- Uscarworld 9e algemeen en 2e in klasse.
- Meijers (Marcos Racing) 14e algemeen en 2e in klasse
- Speedlover 32e algemeen en 8e in klasse.
- Moore 35e algemeen en 6e in klasse.
- GPR racing 51e algemeen en 9e in klasse

2e Duller BMW #32 weer ver terug gezakt, 54e net achter de Drexler BMW #30, hebben zeker samen iets gehad?? rondetijden liggen nagenoeg gelijk.

Het schijnt heel moeilijk te zijn om op de site met tussenstanden te komen, te druk ?! ben er met veel moeite toch door geraakt, heb ze maar even gekopieerd want er zullen er meer zijn die niet op de site kunnen komen, ziet wel een beetje slordig uit, maar beter iets dan niets !!

Pos....Nr....Teamnaam....Class....PIC....Diff....G ap....Pitstops....Total time in pit....Fastest....in ronde
CarPage 1 of 1Results of the 24 hours raceRacetime = 18:00:00

31 Duller Motorsport 12:10.057175-- 370 laps -- 1211 A52:53:44BMW M3 E46
01 AC Bratislava2:10.421355-- 365 laps -- 11:42.150 1321 A63:18:41Porsche GT3
12 Hubert Bergh Motorsport2:13.18218-- 364 laps -- 2:27.068 1232 A62:40:48Porsche 996 GT3
11 First Motorsport2:16.014353-- 358 laps -- 12:30.952 1143 A62:34:29Porsche 996 Supercup
97 Schubert Motors 32:20.711339-- 354 laps -- 9:19.934 1451 D12:32:54BMW 120d
04 CM Creativ Marketing2:13.2277717.892 17.892 1364 A63:12:30Porsche 966 GT3 Cup
53 Maeder Motorsport GMBH2:23.127215-- 351 laps -- 7:44.004 1271 A22:33:24Honda S2000
55 Motors Television2:18.507314-- 348 laps -- 6:47.868 1381 A42:47:46BMW Compact GTR
57 US Carworld2:25.078246-- 345 laps -- 7:13.508 1092 A22:30:37Renault Clio Cup RS
10 Maddox Racing2:10.362322-- 342 laps -- 7:34.829 15105 A63:33:10Porsche 996 GT3
45 Team German Wheels.com2:22.070279-- 341 laps -- 12112 A42:52:45BMW M3
60 Schubert Motors 12:14.829190-- 338 laps -- 11:28.607 10123 A23:33:40BMW E46 320i S2000
26 Lammertink2:11.899337-- 337 laps -- 4:10.990 12136 A63:49:34Porsche GT3
29 Marcos Racing International2:15.360332-- 334 laps -- 4:42.856 21142 A53:03:16BMW M3 E46
73 Team Mirage Australian 12:31.1391655.875 5.875 8151 A12:17:07Mitsubishi Mirage RS
96 Maxicars2:30.178321:01.860 55.985 12162 D12:51:01Seat Leon 1.9 TDI
74 Team Mirage Australian 22:32.705315-- 330 laps -- 9:12.095 8172 A12:23:20Mitsubishi Mirage RS
87 Match Racing Cupra2:38.127203-- 329 laps -- 4:09.109 11183 D12:18:25Seat Leon 1.9 TDI Cupra
24 Charlet Racing Monaco2:20.97234-- 327 laps -- 4:13.803 15193 A53:38:53BMW M3 E4
62 Eigner Oktanas2:16.921314-- 326 laps -- 1:49.723 16207 A63:38:30Porsche 966 GT3
98 Altenburger Destillerie 22:28.512261-- 325 laps -- 2:51.469 11214 D12:37:08Alfa Romeo GT
75 Team Mirage Australian 32:32.402314-- 319 laps -- 12:15.744 11223 A12:57:16Mitsubishi Mirage RS
86 Auto Traa-Flexipool Racing2:31.1686-- 318 laps -- 6:54.363 9235 D13:04:37Seat Leon 1.9 TDI
62 New Beetle Racing2:25.63531218.155 18.155 12244 A53:33:46VW New Beetle
81 Altenburger Destillerie2:21.523144-- 315 laps -- 15251 D23:27:54Alfa 147 JTD
59 H&R / VW Team Austria2:19.174243-- 312 laps -- 33:20.551 13264 A24:30:23VW Golf IV
54 Champs 24H 20042:37.940249-- 310 laps -- 12275 A22:34:09BMW 318i
94 H&R Spezialfedern2:30.590257-- 309 laps -- 22:16.840 13286 D13:55:06VW Touran 2.0 TDI
90 Bas Koeten Racing2:41.435294-- 308 laps -- 47.630 10297 D12:28:10Seat Ibiza 1.9 TDI
91 Orbit Autosport 12:33.0587221.737 21.737 12308 D13:12:25Seat Ibiza 1.9 TDI Cupra
65 Orbit Autosport 22:23.448306-- 307 laps -- 3:07.603 13316 A24:15:37Renault Clio
08 Speed Lover2:12.613290-- 306 laps -- 2:57.506 13328 A63:04:12Porsche 996 GT3
52 Martin Tschornia Motorsport2:26.48733-- 301 laps -- 10:50.519 12337 A24:12:27Renault Clio Cup RS
25 Musch Motorsport2:14.99323-- 300 laps -- 27:43.011 14345 A54:26:50BMW M3 E46
23 Moore Int. Motorsport2:13.763209-- 296 laps -- 1:36.940 10356 A53:54:10BMW E46 GTR
93 RSR Motorsport2:26.851279-- 293 laps -- 6:21.553 13369 D14:32:05VW Golf VR-TDI
21 Tischner Motorsport2:14.487268-- 290 laps -- 9:36.522 13377 A55:19:44BMW M3 E46
84 Martin Tschornia Motorsport2:33.74418-- 288 laps -- 2:46.870 123810 D14:25:48Alfa 147 JTD cup
82 Fia Racing2:38.200244-- 285 laps -- 8:37.416 93911 D14:09:59Seat Ibiza 1.9 TDI
85 Sagarage Motorsport2:31.594218-- 275 laps -- 27:22.522 144012 D14:48:13Alfa 147 JTD
63 Match Racing Clio2:27.299207-- 268 laps -- 11418 A20:57:28Renault Clio RS
33 MAX Team SRL2:15.3384-- 262 laps -- 19428 A56:17:54BMW M3
89 JABE Racing Team2:43.103199-- 260 laps -- 5:48.331 94313 D14:53:57Seat Ibiza 1.9 TDI
92 Schumann Motorsport2:30.505246-- 255 laps -- 14:20.850 104414 D15:29:40Alfa Romeo 147 JTD
36 K&K Racing2:20.813223-- 253 laps -- 12459 A54:29:03BMW E36 M3 GTR
06 TLC Marketing & Promotions2:27.66025-- 250 laps -- 13469 A22:44:52Renault Clio RS
72 Tschornia Motorsport2:36.928239-- 249 laps -- 2:40.022 13474 A15:12:40Suzuki Swift GTR
88 Hartge Holland2:38.16524826.531 26.531 84815 D15:08:44Seat Ibiza 1.9 TDI
56 Ahlden Motorsport2:24.432234-- 246 laps -- 8:43.697 144910 A26:38:53Renault Clio 2.0 RS
83 Brunswick Automotive2:38.702239-- 244 laps -- 3:51.679 125016 D15:34:07Alfa 147 JTD
15 GPR Racing2:15.48179-- 240 laps -- 11519 A61:52:25Porsche 996 GT3 RS
71 Pro Racing GBR2:29.33817-- 224 laps -- 14525 A17:31:05Ford Puma 1.6 RS
30 Drexler Motorsport2:11.728190-- 218 laps -- 95310 A50:37:42BMW M3 E46
32 Duller Motorsport 22:11.07815734:58.621 34:58.621 85411 A51:05:32BMW M3 E46
07 CC Car Collection2:12.453177-- 178 laps -- 85510 A69:04:34Porsche 911 GT3
46 Matador Rennsport Team 12:28.698153-- 154 laps -- 10563 A42:24:38BMW M3 E36
58 A en J Racing2:27.997100-- 142 laps -- 85711 A26:12:19Renault Clio Cup RS
44 Valerio Leone Racing & Classic2:20.3151157584 A42:39:59BMW M3 E36
05 Motor Works2:37.15520-- 100 laps -- 55912 A20:12:45VW Golf GTI cup car
61 Schubert Motors 22:14.27878-- 89 laps -- 46013 A26:14:34BMW E46 320i S2000
35 X Racing2:26.94114-- 62 laps -- 36112 A52:05:51Subaru WRX turbo
76 Leipert Motorsport2:30.7215-- 43 laps -- 5626 A18:22:40Ford Fiesta
51 Paragon AG2:22.96928-- 39 laps -- 26314 A20:05:35Ford Fiesta
43 Matador Rennsport Team 12:23.7087-- 36 laps -- 9645 A44:07:45BMW M3 E36
42 Realizer Team2:31.09920-- 34 laps -- 36515 A20:11:36Mazda RX8
64 Damax2:37.1206-- 19 laps -- 4:15.930 26616 A20:05:55Honda Intregra
41 Braspenning Racing-- 2 laps -- 1676 A4BMW E46

Fastest lap: 2:10.057 in lap 175 by nbr. 31 : Duller Motorsport 1 (BMW)Page 1 of 1Publication-timeClerk of the CourseMartin van de PavertSteward :TimeKeeper:Harald Roelse - Time Service Results remain provisional pending technical examination and decisions from the stewards of the meeting

Eddy V
13-01-2006, 09:34
* Cor Euser onder de naam van Marcos Racing International aan de slag met een BMW?

Omdat ze niet met hun Marcos mogen rijden, te veel pk's. In de inschrijving stond een beperking tot 350 pk.

smiley
13-01-2006, 09:35
http://www.24hdubai.com/default.asp?pagina_ID=20050514211831&nieuws_ID=N20060112151910
hier kan je op een link duwen voor live timing en die werkt meteen !!
first motorsport momenteel 5de

Thomaske
13-01-2006, 10:01
Omstreeks 3uur vannacht is de race een ogenblik stopgezet met code rood. Dit was omdat twee Nederlandse Clio's van Ronald Morien en Jaap van der Ende vuur gevat hadden.

Rijders OK!

Iemand foto's ervan?

Mvg...

Mark
13-01-2006, 10:25
Moore en Speedlover klimmen gestaag naar boven...............USCarworld moet een of ander probleem hebben. Ze zakken flink terug op dit moment. Nog een kleine 2 uur voor de boeg.

Driver
13-01-2006, 11:08
Uscarworld uit gevallen met de Clio, motor kapot :(

Thomaske
13-01-2006, 11:29
First Motorsport van de 5de naar de 15de plaats gezakt. Hebben deze problemen gehad of hebben ze er nog steeds? En wat dan wel?

De BMW1 Diesel blijft me verbazen. Momenteel hangt hij in de toptien op een 9de plaats.

Als er niks gebeurt is de Duller BMW M3 E46 #31 de winnaar van deze eerste 24Uren van Dubai. Hij leidt momenteel met 9ronden voorsprong op de eerste achtervolger, namelijk Hubert Bergh Motorsport met een Porsche 996 Supercup.

Mvg...

Thomaske
13-01-2006, 11:30
Het nieuws van de US Carworld Clio daarin tegen is zeer spijtig. Na een heel mooie wedstrijden met ze op iets meer dan een uur de wedstrijd staken.

Maar er mag wel gezegt zijn dat deze heren kunnen rijden met deze wagen!

Mvg...

smiley
13-01-2006, 14:42
The First Toyo Tires Dubai 24 hours is won by Austrian Duller Motorsport in the Red Bull BMW M3 E46 GTR. After a cautious start from their pole position the team took the lead at the end of the first hour and lost it only in the fourth hour due to a mechanical problem. After the problem was fixed it didn’t took long before they regained the lead until the finish.

firts motorsport is 20ste geworden

Mark
13-01-2006, 15:21
Er komt één container minder terug ;)

http://cms4.autosport.nl/foto/plaatje.php?foto=3179
foto: www.autosport.nl

Lijkt een beetje op die Braziliaanse Micro :D Laten we er maar eens mee lachen, gelukkig geen serieuze gewonden. Alleen een kapotte lip en wat schroeiplekken.

Driver
13-01-2006, 15:26
...en 7e in hun klasse,
Speedlover net daarachter op de 21e algemeen en 8e in hun klasse met een 70 tal ronden achterstand op de winnaar, terwijl hun rondetijden niet echt veel verschillen, duidt dus op problemen tijdens de race.....!?
Weet iemand meer hierover ?
Zijn er ook nog ergens beelden van deze race te zien zonder ergens lid te zijn van een of andere zender(s).

Pinzie
13-01-2006, 15:31
Zo een inbouwkit, wat kost dat en vraag kun je die krijgen eigenlijk ???

Mark
14-01-2006, 01:06
?
Zijn er ook nog ergens beelden van deze race te zien zonder ergens lid te zijn van een of andere zender(s).

Sowieso op Motors TV..........in Ollandaise vaak terug te vinden in het pluspakket.

De kijkers van Motors TV kunnen de 29e Januari in een uitgebreide samenvatting de eerste Toyo Tires Dubai 24 h-race aanschouwen.

www.pittalk.nl


Gezien het een DNRT-achtig evenement is ben ik bang dat we voor de rest weinig beelden te zien krijgen ;)

marcel
14-01-2006, 03:45
Sowieso op Motors TV..........in Ollandaise vaak terug te vinden in het pluspakket.



en voor de Belgen: Motors TV zit nog steeds in het PCTV-pakket van Telenet. en naar uw telemeter moet je niet meer kijken: het download-volume van PCTV is vanaf vandaag (14/01/2006) gratis.

Thomaske
14-01-2006, 08:29
en voor de Belgen: Motors TV zit nog steeds in het PCTV-pakket van Telenet. en naar uw telemeter moet je niet meer kijken: het download-volume van PCTV is vanaf vandaag (14/01/2006) gratis.

Dat is gewoon GEWELDIG. Anders was 't altijd zo van 'Hoe hoog zou hij nu staan' en nu is het 'komaan nog een uurtje' :D

Mvg...

gt3 rsr
14-01-2006, 21:15
FIRSTMOTORSPORT

Om 14.06 nam Pascal de start. Al tijdens de start slaagde Pascal erin enkele voorliggers te passeren. Pascal reed volledig volgens de gemaakte afspraken constant tijden van 2.20. Na een uur wedstrijd lagen we al op de 11e plaats. Er bleek bovendien dat heel wat Porsches al na een uur moesten tanken. Ons plannetje om langere relais te rijden zou dus wel eens kunnen werken, hadden we het gevoel.

Spijtig genoeg ging ook bij ons de benzine lamp vroeger branden dan voorzien. Omdat de radio communicatie was uitgevallen had Pascal wijselijk besloten geen risico's te nemen en de wagen binnen te brengen.

Dirk is dan vertrokken voor een prachtige relais. Constante tijden rond de 2.20 en soms iets sneller. Dirk heeft de volledige relais van 1 u 40 min volgemaakt.

Toen de duisternis over het circuit viel zat Kelly achter het stuur en lagen we op een knappe 7e plaats.

Tijdens de relais van Bert doken er plots remproblemen op. Bert slaagde erin dankzij zijn vele ervaring toch nog knappe tijden te blijven draaien. De remmen werden echter steeds slechter en Bert bracht de wagen veilig naar de pits.

Na het ontluchten van het remsysteem (de remolie was beginnen koken) kon Pascal terug de baan op voor alweer een aaneenschakeling van super crono's. Ondertussen had Pascal al opnieuw de 7e plaats versierd.

Door een super snelle wissel en tankbeurt lagen we 5e toen Kelly weer de baan op ging.

Er volgende een aantal probleemloze relais in de nacht en we behielden constant onze 5e plaats. Enkel teams zoals Duller (een zo goed als fabrieks BMW met Stuck en Quester aan het stuur) en Bratislava Racing (een FIA GT team met een Porsche RSR) konden afstand nemen. We lagen permanent vlakbij nummer 3 en 4.

Rond 3 uur s'morgens werden we echter allemaal opgeschrikt door een zeer zwaar ongeval. Op het rechte stuk was er een Clio tot stilstand gekomen zonder licht. Enkele aanstormende Porsches konden de onfortuinlijk Clio nog net ontwijken maar een andere Clio zag de stilstaande collega niet en knalde op volle snelheid op de stilstaande wagen. Gevolg 2 wagens tot schroot herleid en rode vlag. Gelukkig bleek al snel dat de piloten OK waren. Het is een klein mirakel dat dit zo is afgelopen want de aangereden Clio was werkelijk plat tot aan de stoel van de piloot.

Na 1.5 uur kregen we terug de groene vlag en kan Pascal zijn ondertussen zeer lange relais beeindigen en de Porsche binnen brengen.

Rond 7 uur in de morgen als het klaar werd lagen we op de 4e plaats. Onze collega's van Creativ Marketing, met hun Porsche, lagen echter constant op de loer (en vlakbij).

Rond 8 uur s'morgens stelde we tijdens een bandenwissel vast dat er heel wat spel zat op het wiel links achter. We besloten Dirk zo de baan op te sturen en bij de volgende stop te controleren of het spel groter werd. Ondertussen hebben we alles voorbereid om het lager te vervangen. We hadden het lager in de wielnaaf voorgemonteerd zodat de herstelling indien nodig snel zou kunnen gebeuren. We beseften echter dat als we deze herstelling zouden moeten doen we definitief het zicht op een top 5 plaats zouden kwijt geraken.

Tijdens stop nummer 11 stelden we vast dat het spel op het lager niet erger was geworden. Ons plan was dus om het lager neit te vervangen en voluit te gaan voor het podium in de klasse en onze 4e plaats. We hadden bovendien uitgeteld dat we met 2 superlange relais nog maar 1 keer zouden moeten pitten. Indien de concurrentie dus ook maar het kleinste steekje zou laten vallen stonden wij klaar om de 3e plaats algemeen in te nemen.

Met nog 3 uur te gaan zag alles er super uit. Het wiellager bleek heel te blijven en we begonnen te hopen op een stunt.

Om 11.40 werden we echter opgeschrikt door de radio. Pascal melde een afgebroken wiel. Het was bang afwachten. We dachten allemaal dat het lager het toch begeven had.

Even later werd de Porsche binnengesleepd. Het probleem bleek echter rechts achter te liggen. De cardan was afgebroken zodat het wiel eigenlijk los hing.

Luc en Karel hadden in een mum van tijd de cardan vervangen. Al snel bleek echter dat ook de volledige wielnaaf beschadigd was (het lager was volledig door de wielnaaf getrokken). Er werd een noodscenario uitgewerkt. Met man en macht werd er gewerkt (zoals in de film met bloed, zweet en tranen) om de wagen ten minste aan de finish te brengen. We slaagde erin een noodherstelling uit te voeren.

Voor de laatste keer reden we naar de tankzone voor nog eens 9 gallon benzine om dan terug de piste op te rijden.

Omdat we absoluut over de streep wilden komen hebben we Bert binnengeroepen. We hebben gewacht voor de box tot 10 minuten voor het einde om dan terug te vertrekken voor de finish.

Toen Bert passeerde aan de muur hoorden we een enorm geratel, en dit ondanks het zeer lage tempo. We hebben gebeden tijdens de laatste ronde dat we toch maar over de streep zouden komen. Heel het team stond aan de muur of hing tegen het hekken. De ronde leek wel een eeuwigheid te duren. Uiteindelijk zagen we Bert uit de bocht komen. We hebben de finish gehaald.

De emoties begonnen stilaan de bovenhand te halen en de meeste van ons stonden daar met de tranen in de ogen. Iedereen besefte dat de behaalde 20ste plaats niet was waar we voor gekomen waren.

We zullen er toch vrede moeten mee nemen en we beseffen allemaal dat autosport en mechanische sport is en dat mekaniek kan stuk gaan. Spijtig van de gemiste kans.

Resultaat : 20 ste algemeen en 7e in de klasse A6. Kleine troost : We waren eerst Belg.

www.firstmotorsport.be

NGT Racing
16-01-2006, 18:38
Dat is gewoon GEWELDIG. Anders was 't altijd zo van 'Hoe hoog zou hij nu staan' en nu is het 'komaan nog een uurtje' :D

Mvg...



Juist jammer dat ze precies nu Motors TV uit het aanbod gehaald hebben, we hebben wel espn in de plaats :-)

Mark
10-02-2006, 17:33
Uitzending van Motors TV staat nu op de site: http://www.24hdubai.com/video.asp