PDA

View Full Version : Nieuwe Civic 06


Selespeed
16-01-2006, 13:31
Ik heb hier nog maar heel weinig gelezen over de toch wel spraakmakende nieuwe Civic.

Als je ziet hoe een wending Honda neemt met de lancering van dit nieuwe styling concept.

Wat vinden jullie van deze nieuwe Civic?

Rohrl-fan
16-01-2006, 15:11
Eerlijk is eerlijk, zelf ben ik geen fan van de wagen, wel van het design! Het werd tijd dat ze bij Honda terug spannende wagens gingen ontwerpen. Bij het vorig model viel ik spontaan in slaap. Ik ben zelf echter meer gewonnen voor Italianen, Duitsers en tegenwoordig Zweden.

Guido
16-01-2006, 15:12
in deze thread hebben we het er idd nog niet over gehad, maar in die van de Essen Motorshow 2005 natuurlijk al wel. Daar stond ie nl. ook al :D en iemand van ons groepje is er toen toch wel een paar keer teveel langs gegaan en in gaan zitten. :o Om maar te zeggen dat ik hem heel mooi vind. 'k heb van '87 tem 90/91 2 Honda's gehad en was er super content van. Mooi wagens toen ook. Nadien is het wat bergaf gegaan - vooral met de stijl van de wagens dan - en wisten ze me maar matig of zelfs niet te bekoren. Nu dat ze terug aantrekkelijke wagens beginnen te maken, staan ze toch weer op de "lijst van te overwegen en bekijken wagens" indien we ons een nieuwe auto gaan aanschaffen (vermoedelijk medio 2007).

In de laatste Autogids staat er ook een uitgebreide test in van de 1.8i en 2.2iCDTI. Wat me wel wat zorgen baart is de vermelding daarin dat de remmen niet echt super zijn en na intensief gebruik verdacht gaan roken, een kwalijk geurtje verspreiden en minder bijten. Dat was in de jaren 80 ook al zo. Blijkbaar hebben ze dat toch nog steeds niet goed opgelost.

Ook de keuze van een 2.2 voor de diesel vind ik wat raar, zeker omdat die nu in een duurdere belastingsschijf zit. Enkel de Corolla heeft ook een 2.2. Bovendien staat de Civic 2006 in de Sport en Executive uitvoering op 225-45-17 schoeisel. Allemaal zeer mooi spul, maar als je een set nieuwe sloffen moet gaan halen, ben je flink wat centen kwijt natuurlijk...

In vergelijking met de concurrentie is ie wel puik uitgerust en valt de prijs ook wel mee, koppel dat aan een betrouwbaarheid die maar weinig Europese constructeurs in huis hebben en je weet dat je - bij een aankoop van een nieuwe wagen in dit segment - zeker eens een kijkje moet gaan nemen bij Honda. Voor het nieuwe design moet je natuurlijk wel te vinden zijn.

;)

Pinzie
16-01-2006, 16:10
Eerlijk gezegd: Honda altijd mooie auto's gevonden, hun prijs waard.... tot ik deze Civic zag, no thx voor mij, achterkant kan me helemaal niet bekoren...

Selespeed
16-01-2006, 17:27
Een ding is alvast zeker, ofwel vind je de auto mooi ofwel vind je hem lelijk. Iets ertussen heb ik nog niet gehoord.

Ik zal hem wel mooi vinden, want ik heb me er al 1 aangeschaft. :) (In het zwart natuurlijk, want zo vind ik hem het mooist)
Alleen die wachttijd ... die is toch wel lang. (als je er nu 1 besteld heb je hem in juni / juli )
Ik zal hem wel wat vroeger hebben, maar het is nog steeds lang wachten.

Guido
16-01-2006, 17:31
Ik zal hem wel mooi vinden, want ik heb me er al 1 aangeschaft. :)

En dewelke, motor, uitvoering? :)

Rohrl-fan
16-01-2006, 17:44
...want ik heb me er al 1 aangeschaft. :) (In het zwart natuurlijk, want zo vind ik hem het mooist)

Proficiat! Een nieuwe wagen, altijd een blijde gebeurtenis! :applaus:

Selespeed
16-01-2006, 17:45
En dewelke, motor, uitvoering? :)

Nu ik mijn Porscheke om zeep geholpen heb, kreeg ik de opdracht van vrouwlief om het rustig aan te doen. Wat ik dan maar wijslijk gevolgd ben :D
Een 1.4 dus :(
In comfort uitvoering, die ik zelf zal aanvullen met opties (kan ik goedkoper dan een sport te kopen :) Is het voordeel van aan de bron te zitten ;) )
Maar om de 9 km van thuis naar het werk te overbruggen moet het met een 1.4 ook wel lukken.

Selespeed
16-01-2006, 17:46
Proficiat! Een nieuwe wagen, altijd een blijde gebeurtenis! :applaus:

Alleen spijtig dat mijn langverwacht P'ke er eerst voor moest komen te overlijden :(
Dus een beetje mixed feeling (was een super auto)

Thomaske
16-01-2006, 20:47
Ik vind de wagen gewoon fantastisch.

De look is prachtig!

Mvg...

Astra-fan
16-01-2006, 21:37
Heb er vandaag ingezeten op het Autosalon en vindt het een prachtige wagen, zowel van binnen als van buiten. Vindt het super dat men zo'n futuristische wagen in productie durft nemen. Ik hoop dat het een groot succes wordt en dat er nog veel merken zullen volgen.

Integra
16-01-2006, 22:07
Ik vind het een machtige wagen. Ik denk dat de prijs/kwaliteitsverhouding ook zeer goed is.

Raceboy
17-01-2006, 23:51
http://84.40.3.164/ precies wel leuke auto ;)

marcel
20-01-2006, 22:02
ik vind die look afgrijselijk lelijk...
maar dat is mijn mening, natuurlijk

Maarten
21-01-2006, 15:38
voorkant vind ik geslaagd
achterkant totaal niet
spijtig
maar wel weer één van de betere reclamespots, niet alleen die lange die hierboven staat, maar de huidige die op de belgische tv stations loopt is zeker niet slecht en dat maakt de auto toch nog opvallend!

Selespeed
07-02-2006, 11:58
Heb intussen "al" 300 km gebold met mijn nieuwe aanwinst en ben er nog steeds heel tevreden mee.

Dit is dus mijn nieuwe aanwinst. Alleszins een auto die je nog niet elke dag ziet rijden :

En de pics:

http://images.fotopic.net/y430br.jpg

http://images.fotopic.net/y430bt.jpg

http://images.fotopic.net/y430b6.jpg

http://images.fotopic.net/y430bu.jpg

http://images.fotopic.net/y430bv.jpg

Guido
07-02-2006, 13:10
in het zwart dan nog wel. Zeer mooi, maar toch oh zo veel werk om hem proper te houden. Veel wassen, met veel water en babyshampoo, en zo weinig mogelijk car-wash gaan is het devies om de zwarte lak lang in deze conditie te houden.

Een maand geleden maakte je nog melding van een lange wachttijd - leveren pas in juni/juli. We zijn nu begin februari en hij staat al op de oprit... klopte de initiële info dan niet?

In ieder geval, veel plezier en geluk ermee!! ;)

Bart.Vandecavey
07-02-2006, 13:32
Ik vind hem afschuwelijk... sorry...

Mario
07-02-2006, 13:42
Hij is apart, dat klopt (eerste foto's die ik ervan zie), maar ik word er niet wild van, integendeel en nog minder van het dashboard.

Ottooke
07-02-2006, 14:15
Toevallig heb ik er vandaag ook eentje gezien. In het wit (ivoor). Lelijke kleur vond ik, in het zwart of rood is die mooier. Ik herhaal wat ik al in Essen zei: Mooie wagen, behalve de achterkant. En het dashboard is niets voor mij met al die lichtjes. Voel jij je soms niet alsof je in een lunapark zit?

Selespeed
07-02-2006, 14:16
Een maand geleden maakte je nog melding van een lange wachttijd - leveren pas in juni/juli. We zijn nu begin februari en hij staat al op de oprit... klopte de initiële info dan niet?

Toch wel hoor, met de info is niets mis. Levertermijn is nog steeds ca. 5 maand.
Voordeel van bij Honda te werken zeker :)

Selespeed
07-02-2006, 14:20
Toevallig heb ik er vandaag ook eentje gezien. In het wit (ivoor). Lelijke kleur vond ik, in het zwart of rood is die mooier. Ik herhaal wat ik al in Essen zei: Mooie wagen, behalve de achterkant. En het dashboard is niets voor mij met al die lichtjes. Voel jij je soms niet alsof je in een lunapark zit?

Even aan een knopje draaien en de lichtjes zijn weg :) Is wel zo handig als je in het donker rijdt, anders staar je constant in een lichtbak ;)

smiley
07-02-2006, 14:24
in het zwart dan nog wel. Zeer mooi, maar toch oh zo veel werk om hem proper te houden. Veel wassen, met veel water en babyshampoo, en zo weinig mogelijk car-wash gaan is het devies om de zwarte lak lang in deze conditie te houden.zo weinig mogelijk carwash ??
er rijden zo veel mensen met een zwarte wagen door de carwash nog nooit een gezien wat problemen daardoor heeft met zijn lak.. het echte probleem is als mensen zelf beginnen sukkelen met producten..

ik moet wel zeggen dat het een mooi autotje is !! alleen vind ik hem een beetje té nieuw.. maar dat zal wel wennen

Selespeed
07-02-2006, 15:38
Toevallig heb ik er vandaag ook eentje gezien. In het wit (ivoor). Lelijke kleur vond ik, in het zwart of rood is die mooier.

Zit nu al de hele dag te denken welke wagen je kan gezien hebben. De Civic is niet leverbaar in het Wit, ivoor of iets dat ermee te maken heeft. Het dichtste dat in de buurt komt is zilver :)
Honda heeft trouwens maar 1 niet-metaalkleur meer en dat is rood :)

Ottooke
07-02-2006, 16:19
Zit nu al de hele dag te denken welke wagen je kan gezien hebben. De Civic is niet leverbaar in het Wit, ivoor of iets dat ermee te maken heeft. Het dichtste dat in de buurt komt is zilver :)
Honda heeft trouwens maar 1 niet-metaalkleur meer en dat is rood :)
Net even gaan kijken op de Honda website. Volgens mij is het dan Champagne Zilver Metallic geweest. Het zag er misschien door de lichtinval (alhoewel het bewolkt is) anders uit. Of ik moet mijn bril eens poetsen :)

Guido
07-02-2006, 16:43
zo weinig mogelijk carwash ??
er rijden zo veel mensen met een zwarte wagen door de carwash nog nooit een gezien wat problemen daardoor heeft met zijn lak.. het echte probleem is als mensen zelf beginnen sukkelen met producten..



2 jaar carwach is onvermijdelijk mooie circulaire strepen op je zwarte lak ;)

Jan
07-02-2006, 16:51
De neus vind ik best geslaagd en ook het interieur kan mij bekoren, jammer dat men de achterkant nogal ongelukkig gestyled heeft. Dat zie je wel meer bij Japanners, hoewel zij inmiddels niet meer het alleenrecht hebben op een fout achterwerk;)

Ben vanochtend trouwens een lichtbruinig exemplaar tegengekomen, ook niet bepaald een prachtkleur. Zwart daarentegen:applaus:

smiley
07-02-2006, 19:30
2 jaar carwach is onvermijdelijk mooie circulaire strepen op je zwarte lak ;)hhhm zolang het een fatsoenlijke carwash is lijkt me dat onwaarschijnlijk.. nuja om de x aantal jaren moeten doe borstels eens vervangen worden door nieuwe.. als dat niet gebeurt dan kan het wel waar zijn wat je zegt.. in bilzen komen zowat elke weekend heel wat zwarte wagens bmw x5,vw touareg,5serie,3serie,diverse mercedesen en natuurlijk de iets gewonere personen wagens.. en nog op geen enkele 'circulaire strepen' gezien.... ook het 'van de carwash krijg je krassen' is een leugen ! (niet dat iemand het het heeft gezegt ofzo,maar nu k toch er over bezig ben...:) )

Guido
07-02-2006, 22:32
hhhm zolang het een fatsoenlijke carwash is lijkt me dat onwaarschijnlijk.. nuja om de x aantal jaren moeten doe borstels eens vervangen worden door nieuwe.. als dat niet gebeurt dan kan het wel waar zijn wat je zegt.. in bilzen komen zowat elke weekend heel wat zwarte wagens bmw x5,vw touareg,5serie,3serie,diverse mercedesen en natuurlijk de iets gewonere personen wagens.. en nog op geen enkele 'circulaire strepen' gezien.... ook het 'van de carwash krijg je krassen' is een leugen ! (niet dat iemand het het heeft gezegt ofzo,maar nu k toch er over bezig ben...:) )

da's prima natuurlijk ;). Maar ik ben van het principe, wat je zelf doet, doe je meestal beter - en of ik nu een zwarte (al gehad), bruine, rode, blauwe of zilverkleurige auto heb, car-washes zijn al sinds heel lange tijd niet meer aan mij besteed.

Pinzie
07-02-2006, 23:06
Echt niet mijn smaak van auto, maar ik wens je er wel veel plezier mee en hoop dat je er veel geluk mee mag hebben!

Zapper
20-06-2006, 20:46
Dit weekeinde in zo een Civic eens gezeten. Het dashbord is wel futuristisch! Veel en opvallende (hevige) blauwe kleurtjes. Maar de wagen kan me best bekoren. De wachttijd is ondertussen opgelopen tot meer dan 6 maand, want ze zijn dit jaar blijkbaar niet eer leverbaar. Dit heb ik athans vernomen via een brief van Honda. Deze krijg ik nog regelmatig omdat ik vroeger met een Integra heb gereden. Toen heb ik echter een Prelude gekocht, maar ... na problemen met de levering (2 maand beloofd - en uiteindelijk na 6 maanden nog niet geleverd) het contract verbroken.

B.V.S.
24-06-2006, 19:15
'k vind em horrible vanaf de eerste seconde dat ik em zag, maar gelukkig verschillen smaken nog altijd hé ;)

senna's kingdom
25-06-2006, 14:35
Ik vind de accord 1 van de mooiste wagens van het moment.
Zeker met een mooi sport kitje en een stel mooie velgen.
Hij komt wat in de buurt van een bmw 3 serie.:cool:
De civic vind ik de lelijkste van aller tijden:o .
De vorige civic vond ik nog mooi.
Ik twijfelde tussen die civic en mijn mg.
Heb toen gekozen voor de mg.
De nieuwe type R vind ik niet wat het moet zijn:frusty: .

Selespeed
27-06-2006, 13:28
Gelukkig dat er nog mensen zijn die hem lelijk vinden :) Anders werd de wachttijd helemaal ongelooflijk.

De hele productie voor 2006 is intussen al verkocht, dus als je er eentje wil moet je ofwel een dealer-stock kopen (de meeste dealers hebben een aardig voorraadje aangelegd) of je kiest hem helemaal zoals je wil, maar dan zal het voor 2007 zijn.

Intussen al meer dan 5000 probleemloze km. Wie heeft het steeds over kinderziektes?
Iedereen verklaarde me gek een van de allereerste Civics te kopen, maar ik heb het me nog steeds niet beklaagd. En ik kreeg tot nu toe alleen heeeel positieve reacties.
(De vorige civic was op dat vlak oer-saai, een echte bompa auto die 5-deurs versie :) De type-R kon me wel bekoren, maar nu ik weet wat eraan komt ...
Civic Type-RR power!