View Full Version : Hebben Mercedes en Ferrari een V8-probleempje?
Enkele weken terug circuleerden er al geruchten dat de performance van de nieuwe MB V8 motoren achter een 2005 McLaren MP4/20. Niks aan de hand volgens de persbabbels. Ok, dat geloven we dan ;)
Bij de eerste testen van dit jaar verscheen er een MP4/20 op het circuit met een 3.0L V10 die qua toerental e.d. enige restircties had om het PK-aantal van 2006 te simuleren en te testen. Dat klonk al raar........maar nogmaals, we geloven de persbabbels ;)
Vandaag de eerste roll-out van de MP4/21 2006 wagen met een MB V8 motor. Tja, na 19 rondjes was het antwoord van de MB V8 motor: "plof, kuch....ik hou het voor gezien"
Zou er dan toch niet een klein probleempje zijn?
Enkele weken terug circuleerden er al geruchten dat de performance van de nieuwe MB V8 motoren achter een 2005 McLaren MP4/20. Niks aan de hand volgens de persbabbels. Ok, dat geloven we dan ;)
Bij de eerste testen van dit jaar verscheen er een MP4/20 op het circuit met een 3.0L V10 die qua toerental e.d. enige restircties had om het PK-aantal van 2006 te simuleren en te testen. Dat klonk al raar........maar nogmaals, we geloven de persbabbels ;)
Vandaag de eerste roll-out van de MP4/21 2006 wagen met een MB V8 motor. Tja, na 19 rondjes was het antwoord van de MB V8 motor: "plof, kuch....ik hou het voor gezien"
Zou er dan toch niet een klein probleempje zijn?
Precies wel he.
Maar zijn we dat niet gewoon van Mercedes ?
Vorig jaar ging die V 10 er ook regelmatig aan.
Van woensdag tot vrijdag ga ik naar Barcelona naar de F1 testen kijken.
Hopelijk is er dan wat meer volk op het circuit.
is het niet normaal dat er tijdens test met nieuwe wagens nogal wat rook komt kijken?
de nieuwe BMW-paarden hebben ook hun eerste dag niet uitgemaakt, dacht ik ;)
The Interceptor
24-01-2006, 02:37
Precies wel he.
Maar zijn we dat niet gewoon van Mercedes ?
Vorig jaar ging die V 10 er ook regelmatig aan.
Van woensdag tot vrijdag ga ik naar Barcelona naar de F1 testen kijken.
Hopelijk is er dan wat meer volk op het circuit.
Amai, kunt ge een paar schoon fotokes maken van de nieuwe Honda F1? :)
Ben jaloers, zo'n test zou ik ook graag eens zien, maarja dat zal voor later zijn ...
Mercedes heeft de laatste jaren al veel motors doen ploffen ja. Heel jammer voor Raikkonen en Montoya natuurlijk. Ik hoop echt dat ze het voor mekaar krijgen, en dat ze dan bij de piloten tot het laatst voor de titel kunnen meestrijden (om hem dan aan Button te laten :))
Dromen, 't is toch leuk he :)
Maar over Jenson gesproken. Ze zitten maar langs alle kanten te roepen dat dit het beslissende jaar zal worden. Hij heeft natuurlijk al 100 GP's gereden, en nog geen enkele keer gewonnen. Maar de sport is ook zo geëvolueerd dat de wagen veel belangrijker is geworden. Hij heeft nu eenmaal nog geen winnende wagen onder zijn kont gehad.
Maar ik blijf er in geloven :p Kheb veel vertrouwen in Honda, en dit jaar mag die eerst overwinning wel eens komen!
Amai, kunt ge een paar schoon fotokes maken van de nieuwe Honda F1? :)
Ben jaloers, zo'n test zou ik ook graag eens zien, maarja dat zal voor later zijn ...
Mercedes heeft de laatste jaren al veel motors doen ploffen ja. Heel jammer voor Raikkonen en Montoya natuurlijk. Ik hoop echt dat ze het voor mekaar krijgen, en dat ze dan bij de piloten tot het laatst voor de titel kunnen meestrijden (om hem dan aan Button te laten :))
Dromen, 't is toch leuk he :)
Maar over Jenson gesproken. Ze zitten maar langs alle kanten te roepen dat dit het beslissende jaar zal worden. Hij heeft natuurlijk al 100 GP's gereden, en nog geen enkele keer gewonnen. Maar de sport is ook zo geëvolueerd dat de wagen veel belangrijker is geworden. Hij heeft nu eenmaal nog geen winnende wagen onder zijn kont gehad.
Maar ik blijf er in geloven :p Kheb veel vertrouwen in Honda, en dit jaar mag die eerst overwinning wel eens komen!
Ik zal proberen, als ze aanwezig zijn. Want vandaag waren ze er niet .
Ik kan niks beloven he .
Ik heb maar een simpel analoog foto toestel zonder zoom .:(
Zojuist in Media corner een link toegevoegd over de test met de nieuwe Mc Laren.
gwyllion
26-01-2006, 11:33
Barbecue of V8 problemen?
http://images.f1racing.net/large/55335.jpg
gwyllion
27-01-2006, 16:20
Kimi ziet te bui weer al hangen...
F1 - Raikkonen trekt bij Mercedes aan alarmbel (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10707) (pitstop.tv)
Die blijft niet veel langer bij mclaren lijkt me..
Sources claim that the engine could deliver up to 60bhp more than the power-unit used so far thanks to major modifications, believed to include a new piston head and revised crank shaft.
www.autosport.com
De eerste upgrade van de nieuwe V8 motor van MB zit eraan te komen. Met wat geluk kan hij deze week al getest worden, anders een weekje later in Jerez.
60 PK in één klap erbij? Normaal gesproken zijn dat stapjes van 5 en 10 PK per keer.
Ondanks de nodige PK's erbij kijkt men bij McLaren-Mercedes tegen een achterstand aan.
Mit dem verbesserten Aggregat konnte McLaren-Mercedes den Rückstand auf die Topteams von einer auf 0,7 Sekunden verringern - kein Grund sich zufrieden zurückzulehnen.
http://www.auto-motor-und-sport.de/sport/formel1/mercedes_hinkt_hinterher.103560.htm
gwyllion
16-02-2006, 12:20
Het antwoord op de vraag die dit topic stelt is JA.
Mercedes admits to V8 problems
February 16th 2006, 09:41 GMT
Mercedes-Benz motorsport director Norbert Haug fears his company may not be able to solve its engine problems before the first round of the season in Bahrain, in three weeks time.bron: autosport.com
Gaat Ilmor/Mercedes nu weer het seizoen van Kimi nekken. Dan zal hij gegarandeerd naar elders (lees Ferrari) vertrekken .
ook op pitstop staat nu dat mercedes heeft toegegeven dat ze een een v8 probleem hebben..
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10847
op het einde staat dat cosworth de beste v8 zou hebben.!!!
ik zie Kimi daar in 2007 niet meer rijden, eigenlijk
vorig jaar de titel verloren door de motor, en nu gaan ze hem waarschijnlijk ook niet op punt krijgen voor het begin van het seizoen :s
gwyllion
16-02-2006, 22:04
Mercedes heeft blijkbaar voor grotere boring gekozen dan de vorige jaren, met een kleinere slag tot gevolg en dus de mogelijkheid om een hoger toerental te halen. Dit is nieuw voor hen.
ook ferrari zou wat poblemen gehad hebben met hun v8 gaf schumacher toe, maar ze hebben het volgens mij opgelost.. gisteren reden schumacher en massa samen 158 ronden op de omloop van bahrein en vandaag reed schumacher er alleen bijna even veel 124, massa reed er maar 49
mercedes heeft volgens mij weer het zelfde 'probleem' als vorig jaar een snelle maar niet zo betrouwbare wagen als je ziet dat Räikkönen in valencia nog als enigste onder de 1.10 is gegaan
natuurlijk zijn het maar tests maar het wilt volgens mij toch iets zeggen.
gwyllion
20-02-2006, 19:52
Massa rijdt met de F2004 (V10 met restrictor). Vandaag had Schumi opnieuw problemen. De betrouwbaarheid is dus nog niet in orde.
Massa rijdt met de F2004 (V10 met restrictor). Vandaag had Schumi opnieuw problemen. De betrouwbaarheid is dus nog niet in orde.maar hij heeft ondertussen wel zeer veel kilometers afgelegd..
trouwens, het is omgekeerd:
Massa heeft 124 rondjes gereden, Schumacher had de 49
trouwens, het is omgekeerd:
Massa heeft 124 rondjes gereden, Schumacher had de 49oooh ja nu zie ik het oo :o
Bernie Ecclestone vindt het overschakelen van V10 naar V8-motoren een dure en domme fout.:rolleyes: http://www.hln.be/hln/cch/det/art_174297.html
gwyllion
01-03-2006, 14:11
Een interessante beschrijving van het verschil tussen V8 en V10: http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=110636. De vibratieproblemen van bv. Ferrari en Mercedes wordt plots een stuk duidelijker.
Blijkbaar zijn er een aantal extra motorspecificaties gereglementeerd: V hoek is vast op 90 graden, gewicht is ook bepaald (95 kg), zwaartepunt is ook bepaald, variabele inlaatsystemen zijn verboden, de maximum boring ligt ook vast, ...
gwyllion
02-03-2006, 20:30
Een interessante beschrijving van het verschil tussen V8 en V10: http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=110636]hier.Het artikel staat ook hier (http://car.kak.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=5083) en op het einde staat een vergelijking in "officieel" presentaties van de BMW V8 en V10.
BMW P84/5 V10 (2005)
Cylinders: 10
Bank angle: 90 degrees
Displacement: 2,998 cc
Weight: 92 kg
Height: 320 mm
Width: 535 mm
Length: 578.5 mm
Output: 925 bhp
Engine speed: 19,000 rpm
Fuel consumption: 80 l /100 km
Total no. of parts: 5,200
BMW P86 V8 (2006)
Cylinders: 8
Bank angle: 90 degrees
Displacement: 2,398 cc
Weight: 95 kg
Height: 325 mm
Width: 555 mm
Length: 518 mm
Output: over 720 bhp
Engine speed: 19,000 rpm
Fuel consumption: 65 l / 100 km
Total no. of parts: 5,000
Toch wel bizar dat het gewicht van de V8 meer is dan dat van de V10 (het minimum gewicht is vastgelegd door FIA).
Die opgegeven vermogens onderschatten natuurlijk volledig de werkelijkheid. Het verschil in verbruik is ook wel enorm :eek:
El Torro
02-03-2006, 22:12
Inderdaad ietwat vreemd met een 200 onderdelen minder in het V8 blok, een tweetal zuigers en cilinders minder, dus ook drijfstangen en krukas.
Die 8 zuigers wat dan overblijven voor het V8 blok zijn dan ook nog (600cc) kleiner, dus lichter (??) per stuk.
Inderdaad ietwat vreemd met een 200 onderdelen minder in het V8 blok, een tweetal zuigers en cilinders minder, dus ook drijfstangen en krukas.
Die 8 zuigers wat dan overblijven voor het V8 blok zijn dan ook nog (600cc) kleiner, dus lichter (??) per stuk.
Klopt, maar de FIA heeft door een miniumgewicht op te leggen voor de V8 (en dat minimumgewicht was hoger dan de doorsnee V10) willen ervoor zorgen dat er niet zoveel exotisch en peperduur licht materiaal meer wordt gebruikt
gwyllion
11-03-2006, 11:55
Ik lees juist op pitstop.tv dat in de paddock het gerucht de ronde gaat dat het vermogen van de Mercedes V8 met 30 pk teruggeschroefd is om de eerste 2 GPs te kunnen afwerken.
Ron Dennis ontkrachte gisteren nog dat er probleem zou zijn met de V8s: Raikonnen had een banaal elektrisch probleem en het feit dat Montoya voor hetzelfde toerental en aerodynamische afstelling 7 km/u trager was dan Raikonnen zou aan een andere versnellingsbakverhouding gelegen hebben.
Misschien kan je in de topic-titel "Mercedes" vervangen door "Ferrari"?
van de 4 wagens met Ferrari-motoren zijn er al 2 die hun krachtbron moeten wisselen, en nu zal dat waarschijnlijk ook het geval zijn voor Schumacher
Het minimumgewicht mag dan wel hoger liggen dan bij de V10, maar dan gaan de teams op andere vlakken proberen om gewicht te besparen. Lijkt mij meer een verschuiving van de kosten naar andere onderdelen.
Maar het feit dat enkele teams (en niet de kleinste) problemen hebben, maakt het kampioenschap des te spannender.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.