PDA

View Full Version : ERAN RACING 3 maart CROIX-EN-TERNOIS


A.J.
30-01-2006, 12:31
Op vrijdag 3 maart is het zover : onze eerste buitenlandse uitstap.
We hebben de dag ingedeeld in telkens sessies van 30 minuten en afwisselend : baanwagens - racewagens - drifters. We gaan iedereen 5 keer aan bod laten komen zodat het een mooi gevulde dag gaat worden. Zo'n hele dag kost 120 €. Het is natuurlijk ook mogelijk om 2 groepen te combineren bv. je kan een half uurtje driften combineren met een half uur circuitrijden en slechts een helf uur pauze nemen. Gelieve hiervoor met ons contact op te nemen via info@skylimitevents.be

Croix-en-Ternois is gelegen in de buurt van het Noord Franse Arras.

We hebben voor elke groep reeds enkele inschrijvingen. Er is een limiet van een 30-tal wagens per groep dus reserveer tijdig uw plaats want vol is vol.

See You in Croix...

R.T.
30-01-2006, 12:49
Is er al een tijdschema, maw, vanaf hoelaat kunnen we rijden? Kan je alleen inschrijven voor de ganse dag? Stel dat ik pas tegen 's middag kan komen?

A.J.
30-01-2006, 13:23
we beginnen om 9u.
Inschrijven per sessie of halve dag gaan we pas doen vanaf 20 februari als we zien dat er nog voldoende plaats is.

Mr.Dallara
30-01-2006, 18:24
We hebben voor elke groep reeds enkele inschrijvingen. Er is een limiet van een 30-tal wagens per groep dus reserveer tijdig uw plaats want vol is vol.

See You in Croix...

Met 30 wagens op de kartbaan (2km lang) van Croix! Als dat maar goed komt, wetende dat de meeste echte amateurs zijn die een dagje ammusement wensen te hebben...
Ik hoop alvast het besten en dus een veilige dag in Croix, al is en blijft het volgens mij een zeer gevaarlijke baan, zeker voor evenementen als eran day's...

M-jo
30-01-2006, 22:40
Ik zie niet wat er gevaarlijk zou zijn aan Croix .
Het is juist een zéér amusant circuitje .
Ik draaide er reeds véle rondjes . Zonder enig probleem .
Vind het ginds reuze ! Minstens even leuk als Zolder .
Zowel voor het vrij rijden als voor te driften .
Ook voor de toeschouwers is het een leuk dagje .
Je ziet en hoort de wagens constant rijden of driften !
Als het mis gaat , is het low speed . Dat kan je van Zolder niet zeggen .

Enfin , ik kijk er enorm naar uit !

Enig nadeel waar ik de deelnemers wil op wijzen :
ginds kan je NIET tanken . Enkel in naburig dorpje .
Reserve meebrengen is aangeraden . :gas:

Voor de rest :
Croix here we come ! Gàààn met de Eràààn banàààn . . .

Philken
30-01-2006, 23:05
Ik zie niet wat er gevaarlijk zou zijn aan Croix .
Het is juist een zéér amusant circuitje .
Ik draaide er reeds véle rondjes . Zonder enig probleem .
Vind het ginds reuze ! Minstens even leuk als Zolder .
Zowel voor het vrij rijden als voor te driften .
Ook voor de toeschouwers is het een leuk dagje .
Je ziet en hoort de wagens constant rijden of driften !
Als het mis gaat , is het low speed . Dat kan je van Zolder niet zeggen .

Enfin , ik kijk er enorm naar uit !

Enig nadeel waar ik de deelnemers wil op wijzen :
ginds kan je NIET tanken . Enkel in naburig dorpje .
Reserve meebrengen is aangeraden . :gas:

Voor de rest :
Croix here we come ! Gàààn met de Eràààn banàààn . . .

idd Croix is nie gevaarlijk,enkel de rechtse na de brug is opletten,als je daar van de baan gaat heb je brokken:frusty:
breng wel genoeg benzine mee door de korte rechte stukken ligt het verbruik toch een pakje hoger dan op Zolder: Zolder: gemiddeld 30l/100km, Croix :35à40l/100km (allez bij de mijne toch)


spijtig dat het tijdens de week is:mad:

A.J.
30-01-2006, 23:17
Met 30 wagens op de kartbaan (2km lang) van Croix! Als dat maar goed komt, wetende dat de meeste echte amateurs zijn die een dagje ammusement wensen te hebben...
Ik hoop alvast het besten en dus een veilige dag in Croix, al is en blijft het volgens mij een zeer gevaarlijke baan, zeker voor evenementen als eran day's...

in zolder zitten er vaker 60 wagens op de baan en dat circuit is 4 km...
volgens mij onderschat jij de eran rijders...
Jij hebt waarschijnlijk al heel veel circuit ervaring als piloot als je zo'n uitspraken doet of ben je gewoon één van die beste stuurlui aan de wal?

Bart
02-02-2006, 21:35
Ook voor de toeschouwers is het een leuk dagje .
Dat moet ik dan op 3 maart maar eens checken ;) ... eindelijk nog eens een nieuw circuit ontdekken!

aldretti racing
02-02-2006, 23:19
Dat moet ik dan op 3 maart maar eens checken ;) ... eindelijk nog eens een nieuw circuit ontdekken!

Voor mij wordt dit ook de eerste keer op dat circuit
Heb er al veel verschillende meningen over gehoord

Misschien komen we met mijne maat zijne wagen bmw e30 3xxi (alpina)
als hij tijdig klaar geraakt (moet ook nog ingereden worden)
Anders wordt het terug den e36 325i
We zullen zorgen dat we deze keer zeker genoeg rubber bij hebben:D

Tot dan
greetz
Evertjan

M-jo
03-02-2006, 09:37
Rubber heb je ginds wel nodig !
Liggen enkele mooie bochten om in 2de
vollast dwars uit te acceleren . . .

Als het regent is het in Croix hemel op aarde ! :gas:
Vooral om te driften . . . ;)

rappe106
07-02-2006, 21:02
Miljaar he, ik wil me inschrijven maar durf niet goed.
Ik zit weer te gudderen met m'n boite. die heeft zolder overleeft maar niet de rit naar mijn lief daarna. onderweg zei de 2L olie van de boite: dada, ik hou het voor bekeken. die moest hoog nodig uit d'n bak ontsnappen samen met meneer staalpen die de deur heeft laten openstaan.:frusty:
Ik heb de vorige boite nog liggen (waar 12 tanden aan de magneet hingen), maar wil terug de originele. Ik heb er eentje gevonden, maar dan moet ik weer de motor (die er nog aanhangt) meebetalen:mad: . Ik weet pas als de boite eronder hangt of het de originele is of niet. en effe proberen is niet bepaald een goeikope oplossing.
de vorige bevlieging heeft me dus wel 70€ aan boragekes en dichtingskes gekos. laat staan de uren werk. voor een uurke zolder (pas op: demonteren lukt me nu wel in 30 min) Ik heb ondertussen op 3 jaar al 5x 2L boite olie moeten kopen.
Peugeot heeft wel sterke motoren, maar de rest!!!! misery

Enfin: Ik zal er waarschijnlijk wel staan zene, maar moest dit effe kwijt.:gas:
Groetjes
Yves

Philken
07-02-2006, 23:12
Miljaar he, ik wil me inschrijven maar durf niet goed.
Ik zit weer te gudderen met m'n boite. die heeft zolder overleeft maar niet de rit naar mijn lief daarna. onderweg zei de 2L olie van de boite: dada, ik hou het voor bekeken. die moest hoog nodig uit d'n bak ontsnappen samen met meneer staalpen die de deur heeft laten openstaan.:frusty:
Ik heb de vorige boite nog liggen (waar 12 tanden aan de magneet hingen), maar wil terug de originele. Ik heb er eentje gevonden, maar dan moet ik weer de motor (die er nog aanhangt) meebetalen:mad: . Ik weet pas als de boite eronder hangt of het de originele is of niet. en effe proberen is niet bepaald een goeikope oplossing.
de vorige bevlieging heeft me dus wel 70€ aan boragekes en dichtingskes gekos. laat staan de uren werk. voor een uurke zolder (pas op: demonteren lukt me nu wel in 30 min) Ik heb ondertussen op 3 jaar al 5x 2L boite olie moeten kopen.
Peugeot heeft wel sterke motoren, maar de rest!!!! misery

Enfin: Ik zal er waarschijnlijk wel staan zene, maar moest dit effe kwijt.:gas:
Groetjes
Yves
ik leef met je mee

M-jo
08-02-2006, 08:20
De M Power Drifters leven ook met je mee . :(
Je 106ken is een sterk beestje toch .
Als je ziet met welke snelheid je de 1ste linkse aanvangt . . . :gas:

Jo Smets
08-02-2006, 15:19
@Rappe106,

kop op man, dat is nu eenmaal het risico van het vak he.
(Racen en daarbij zelf engineeren)

Trouwens dit....
Als je ziet met welke snelheid je de 1ste linkse aanvangt . . . :gas:
....zou wel eens de reden van uw Boite/Diff-misery kunnen zijn :D:D:D

Ik heb het ook al vaak meegemaakt, en heb er al menig ERAN dagen voor moeten laten vallen. (wegens technische en daarbij horende financiele redenen) Tenminste gij weet waar het aan ligt.

Maar in ieder geval, met zo'n race-spirit, verwachten we je weer in Croix (al is het pas de 2e keer)
:gas:

Race-groeten,
Jo Smets

KoenC
19-02-2006, 19:54
@rappe106

Ik zit met een versnellingsbak die zo lek is als een vergiet (morgen kan ik ergens een andere gaan kopen) en ik ben nog aan het wachten op een gereviseerd differentieel (met een kortere verhouding :gas: ). 3 maart wordt dus wat vroeg voor de M3; ergens in mei lijkt me wel haalbaar om terug wat rubber te doen smelten op Zolder...

Salut,

KoenC

rappe106
19-02-2006, 23:38
deng!
Ik ben net naar die boite gaan kijken. valt tegen, er was een klein probleempje, het kroonwiel was losgekomen van het diff (spijtig, zo een boite heb ik thuis al)
Dus dat wordt volgende week uiteendraaien en kijken of het nog te redden is.
Ik denk niet dat ik de eerste sessie in ceoix ga kunnen halen.
groeten
Yves

Merci voor het meeleven.

M-jo
21-02-2006, 21:22
Het verdict is gevallen .
Croix 3 maart ben ik er niet bij . :(
Op 17 maart kom ik tegen 's middags . ;)
Met een beetje geluk van 's morgens . :drewl:
Aangezien de E36 M3 zowel nog een straatwagen is
als drifthok en ook eigenlijk beetje racewagen . . .
rijden we non-stop de 8 uren van Croix . . . :crazy:
mischien extra camionette inleggen voor banden en benzine ! :+

Enfin . . . Ik leef er enorm naartoe . :applaus: :worship: :gas:

Netforce_1
21-02-2006, 21:54
mischien extra camionette inleggen voor banden en benzine ! :+


M-Jo als ge nog een chauffeur zoekt voor uw camionette:+ , ge weet mij wonen hé;)

Philken
04-03-2006, 12:18
en hoe wasset gisteren?:gas:

Pascal
04-03-2006, 14:12
Donderdagavond vertrokken vanuit Wheels richting Arras. We hadden namelijk een hotelletje geboekt (F1 hotel volstaat ruimschoots voor zo een dagje). Net voor de grens met Frankrijk "scheuren" we A.J. en Hanne voorbij. Zij hadden ook een hotelletje geboekt. Eénmaal aangekomen in Arras bleek dat het hotel van Hanne en A.J. op 500 meter van het onze lag. Puur toeval. Wel makkelijk om samen een pintje te gaan drinken en verdere afspraken te maken voor vrijdag.

Vrijdagmorgen om 06.30 uur opgestaan. Dat is het voordeel om een dagje eerder te gaan. Indien we dat niet hadden gedaan moesten we om 04.00 uur vertrekken. Dat is toch wel wat te vroeg.

Alléé dan maar : op weg naar het circuit. Iets na acht op het circuit toegekomen waren we aangenaam verrast van wat het circuit te bieden had. Helaas sneeuwde het heel lichtjes en lag er een dun filmpje sneeuw op de piste. Nadat de nodige afspraken werden gemaakt met de circuiteigenaar, schoot iedereen in gang om alles in gereedheid te brengen. Een tractor met borstel reed ongeveer een uurtje over de piste en trachtte de piste sneeuwvrij te maken. Omdat het bleef sneeuwen was dat geen gemakkelijke klus. Maar de temperaturen stegen tot net boven het vriespunt. Nadat de enkele aanwezigen hun rondjes begonnen te draaien werd eerst de ideale lijn vrij en later de hele piste.

Niet zo veel volk, een hoop leut en toch weer een geweldige dag. Zoals altijd hadden de afwezigen ongelijk.

Korte samenvatting. Het circuit is kort maar leuk. De infrastructuur is pover maar voldoet ruimschoots. En dit alles zowel voor drift als voor circuit...

Hopelijk binnen 14 dagen allemaal op post met een beetje beter weer. En dan later op het jaar (12 juli) met stralende zon en 30 graden. Dan behalen we een goed gemiddelde.

In ieder geval : voor Croix-En-Ternois en Skylimitevents is er toekomst.

Trouwens er was speciaal een fotograaf overgekomen vanuit België en in ben er zeker van dat de foto's zullen volgen...

Tot binnenkort...

PS : ik ben geen rijder maar help en ondersteeun Eran waar ik kan. Ik ben één van de mannen die aan het eind van de pitlane sta en steevast jullie armband wil zien voor jullie de pist opgaan ;)

C U

A.J.
04-03-2006, 14:57
Zoals Pascal al zei zat heer weer gisteren niet mee. Toch wel wat annulaties waren het gevolg. Het circuit is voor onze organisatie een ideale afwisseling met Circuit Zolder. Kort maar overzichtelijk en perfect om een racewagen af te stellen.
Eén ding staat vast. In Croix gaan ze ons nog vaker zien.

De 17de maart hebben we redelijk wat inschrijvingen maar we hopen dat er nog wat bijkomen. Aan de vaste eran rijders zou ik zeggen : zeker eens afkomen. Het is de verplaatsing (270km vanuit Zolder) zeker waard.

De deelnemers van gisteren hebben een hele dag kunnen rijden en waren volgens mij toch wel tevreden.

Tot over 2 weken in Croix !

Bart
05-03-2006, 00:33
Leuk dagje beleefd in Croix gisteren! Altijd leuk om nog eens een nieuw circuit te ontdekken.

http://bartspaey.cheapass.be/eran/2006eran0303/2006eran0303_01.jpg

http://bartspaey.cheapass.be/eran/2006eran0303/2006eran0303_07.jpg

http://bartspaey.cheapass.be/eran/2006eran0303/2006eran0303_15.jpg

hier (http://bartspaey.cheapass.be/eran/2006eran0303/2006eran0303.html) staan nog een paar foto's ;)

BE Drift Series
05-03-2006, 20:59
driftschool.be was dus ook op Croix en hierbij een quote van Olaf Commijs:

"Ik heb al heel veel circuits gezien, maar Croix (met zijn grindbakken) is één van de betere leer circuits voor het driften. Er zitten veel doordraaiers in waar je lekker lang de auto in een drift kunt houden. Deborah, ik heb zeer genoten van de vorderingen die je vrijdag hebt gemaakt. Voor de volgende keer nog wel even een sleepoog aan de achterzijde van de auto laten monteren, dan hoeven we niet meer achteruit de grindbak in te rijden Samenvatting: Heel veel meegedrift, heel veel grindbakken gezien , Heel gezellig , en heel erg koud Tot de volgende ronde op Croix"

Driftschool is op 17 maart dus weer terug op Croix, gratis instructie indien gewenst, daarna driftschool 25 maart op Ciney met 26 maart round 1 Belgian Drift Series

M-jo
05-03-2006, 22:16
ik was er niet bij .
maar Croix is de max .
en zeggen dat ik er bij iedere
andere organisatie verbod kreeg om
verder te rijden . . .

Dus : Eran keep on going to Croix !

Op 17/3 toon ik je waarom ! :crazy: :drewl:

roovers-racing
13-03-2006, 10:40
Croix en Ternois was echt de max !!!:applaus:
Het was een frisse wintermorgen, maar we hadden er de juiste wagen voor bij.
Een rode Saab 2.3 Turbo. Het was te merken dat zo'n wagen bedoeld is voor regen en sneeuw. Hij ging gezwind over het circuit. Er volgen nog foto's, juist een beetje tijd hebben.

Voor vrijdag de 17 de ga ik er spijtig genoeg niet bij zijn, ons rood BMW'ke 325i hebben we verkocht, aan andere deelnemer van de Eran dagen. Dus we zullen hem nog wel terugzien. We hadden die wagen met 2 gekocht zo'n 2 jaar geleden, en een hele hoop fun mee gehad. Het was een ideale leswagen om de beginselen van het circuit-rijden te leren.

Maar niet getreurd, heb ondertussen een BMW E36 M3 aangeschaft. Hoop hem op een kleine maand circuit-ready te krijgen, of toch al gedeeltelijk.

Mijn collega heeft ondertussen een BMW E36 325i gekocht, om om te bouwen naar een Cobra. Wat nog even gaat duren. Maar ik ben in volle verwachting.

Greetings,
Giovanni

roovers-racing
27-03-2006, 10:58
Langverwachte foto's :

http://users.telenet.be/roovers-racing/drift2.jpg

http://users.telenet.be/roovers-racing/Saab.jpg

rappe106
29-03-2006, 09:42
Melding.

Ik heb ne nieuwe tuut. weer ne rooie en met musjes onder de motorkap.
Ik weet wel nog niet of ik de volgende Eran op zolder zal zijn met de tuut want ga hem pas inschrijven na 16 april . minder BIV :)
tot gauw
Yves