PDA

View Full Version : Porsche GT2


commanderke
02-02-2006, 19:59
Hier ben ik er dan mee, mijn Porsche GT2 in aanbouw.
Ik ben vertrokken van de Taisan Starcard Porsche van Tamiya, aangezien dat die livery mij niks zegt want what the fuck is Taisan en Starcard :confused: was de keus snel gemaakt en werd er gekozen voor een andere livery (dank u Renaissance ). Die livery ga ik trouwens nog effe geheim houden om de spanning der een beetje in te houden he. Rennaisance mocht nog is langskomen met een transkit en dat was met een open door kit waar dat ik ook al aan begonnen ben.

Gevolg: men neme een kaske van een Porscheke, we snijden daar de originele bumper af en vervangen die door eentje van een transkit en vervolgens hakken we rustig verder tot als ook die originele deur uit dat porsche kaske verdwijnt. Dan nemen we de binnenkant deur van de transkit en plakken die vast in dat Porsche kaske.

Dit is trouwens mijn eerste keer met een transkit (in feite 2) en mijn geduld werd al direct serieus op de proef gesteld. Die transkit bumper paste echt voor geen meter. Dat spel was veel te smal, bijgevolg heb ik die in't midden schoon moeten doorzagen en daar een serieus stuk plasticard moeten tussen plaatsen. Die binnenkant van die deur moet volgens de handleiding van de transkit op het chassis tegen de rolkooi geplaatst worden. Als ge dit echter zo doet ga je altijd een enorme spleet hebben tussen dat stuk en de kas. Daarom heb ik dat stuk tegen de binnenkant van de kas geplakt en ben nu bezig met dat dicht te werken met putty. En nu maar hopen dat ik dat spel in elkaar krijg :o



655

656

657

658

Sennake
02-02-2006, 20:50
Leuk om te volgen en veel succes, Commanderke!

Maarreuh... lees eerst deze thread (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=6012) eens ivm de grootte van je afbeeldingen... Om problemen te vermijden vraag ik je vriendelijk om je foto's aan te passen ;)

En voor de rest : keep up the good work!

Desmodromic2001
12-02-2006, 00:43
Aangezien de carrosserie in het zwart is wordt dit wellicht de Playstation versie:gas:

Wild Goose
12-02-2006, 01:13
Ben benieuwd. Ga dit volgen.

Guido
12-02-2006, 14:16
Aangezien de carrosserie in het zwart is wordt dit wellicht de Playstation versie:gas:

:confused: Waarom denk je dat? De Taisan is een zwarte livery, dus de body is in zwarte plastic. Bovendien denk ik niet dat Renaissance een decalvel voor een Playstation versie uit heeft. Enkel Studio 27 bij mijn weten.

Desmodromic2001
14-02-2006, 00:39
inderdaad, de playstation decals zijn van Studio 27.

commanderke
14-02-2006, 20:31
Ik zal jullie efkes helpen met wat nieuwe pics.

De onderkant van het chassis is bijna klaar op de remschijven en de uitlaten na. Zoals ge kunt zien staan de pedalen en de voetplaat al op het chassis. En ook aan de binnenkant van de deur heb ik nog wat verder gewerkt.

716

717

718

719

720

Sennake
14-02-2006, 21:10
Proper fotookes, en helemaal volgens de regels ook nog ;)

Keep on going, Commanderke!

commanderke
18-02-2006, 19:40
Hier nog ne mini update. De remklauwen en de velgen staan er intussen op. Wel spijtig dat ge intussen bijna niks meer zie van die photo etch remschijven maarja.... Ik heb de carroserie ook even op het chassis gezet om ne keer te zien wat het geeft. Ook de vleugel en deur zijn er maar eventjes opgezet om ne keer een gedacht te hebben.

811

812

813

814

815

De groeten.

commanderke
22-03-2006, 19:14
Jawel het is zo ver, nen update, wie had dat verwacht ?

Ik heb de kas eerst langs binnen rood gespoten (Motip) aangezien heel dat interieur rood is en vervolgens de buitenkant in TS 17 gloss aluminium. Ik heb langs binnen de kas afgeplakt en als gevolg heb ik wel wat lijmresten. Maar ik denk wel dat ik ze weg krijg door er gewoon wat over te wrijven.

Ook aan het interieur heb wat verder gewerkt door er aan beetje bekabeling in te leggen. De accu e.d. moet er wel nog in komen. Ik vraag me trouwens af of dit voldoende bekabeling is. Of zou ik me nog is laten gaan met dunne zwarte visdraad om nog een paar dunnere leidingen te leggen. En hoe legt ge die bekabeling realistisch vast ? In Jabbeke in die Renaissance M3 lagen de leidingen vast met mini strips Bare Metal Foil. Hoe doen jullie dat ?

Comments altijd welkom.

1778

1779

1780

1781

Desmodromic2001
22-03-2006, 19:27
Leuk die bekabeling, maar ik vrees dat die ietsje te dik is. Het beste koop je een setje van Aber, waar je verschillende diktes koperdraad krijgt. Ofwel een stuk electriciteitsdraad ontleden, dat is de goedkoopste oplossing, maar dan heb je ook maar 1 dikte. Die draadjes kan je in principe vastleggen met Bare Metal Foil, maar dan moet je de Foil zeker bevestigen met de speciale lijm die daarvoor dient van het zelfde merk als Microsol. (het goedje ziet er uit als houtlijm) Ik plak mijn bedrading echter vast met speciale lijm om photo etch deeltjes te lijmen (Seconcenlijm kan na enkele dagen uitwaseming tonen op uw lak, wat bij mij het geval was op mijn Porsche GT2 Playstation )

Loeten
22-03-2006, 20:31
Secondenlijm geeft idd soms witte plekken op je lak... Heb ik gehad op de zwarte delen bij mijn Trabantje...

Mooi werk hier trouwens en duidelijk foto's. Knap hoor, ik blijf de Porsche met de supervleugel volgen !

etiennekuh
22-03-2006, 23:19
leuk project ziet er goed uit welk jaar is die bumper 1997 of 1998? ik heb zelf ook nog een gt2 in de kast liggen ben ook nog aan het bedenken wat het gaat worden maar dit topic brengt me al op ideeen:drewl:
k ga dit zeker nog volgen!!!


etienne

Dragonfly
22-03-2006, 23:58
Echt knap hoor. Ben er zelfs jaloers op :)

JWAUDI
23-03-2006, 10:25
Awel da ziet er goed uit!! Tis dan toch gelukt om de binnenkant af te plakken.

Nu de neus nog!

Groetjes.

Gèrre
23-03-2006, 14:14
wow ziet er goed uit :)

commanderke
23-03-2006, 18:33
De bumper is van 1997. Ik moet nu ook nog is de neus in een andere kleur gaan zetten. Ik begin er wel een beetje schrik van te krijgen want tot nu toe gaat het precies te goed. Allereerst de kas goed laten drogen en dan afplakken. Ik zou trouwens is moeten informeren of nonkel carossier mijn verf al gemengd heeft. Ben ondertussen ook aan het denken van toch nog wat kabels te leggen in het interieur.

Greetz

commanderke
07-06-2006, 19:31
Jawel update na meer dan 2 maand. Ik heb het nogal druk gehad.

De neus is uiteindelijk in het blauw gespoten. De verf werd eerst gemengd door mijn nonkel waarna ik mij nieuwe airbrush is kon testen (en dat valt goed mee :D ). Vervolgens een laagske vernis en nu ben ik net begonnen met decallen. En nu hopen dat ik er een beetje vaart kan inhouden


2301

2302

Greetz

Desmodromic2001
07-06-2006, 20:01
Zeg, ik vind dat zeer proper gespoten. Is dat blauw autolak? En wat me opvalt is dat het ook prachtig afgeplakt is geweest. Ik heb hier mijn bigfoot monster truck in 2 kleuren gespoten, en heb tot 2 maal toe verf die onder de tamiya masking tape gekropen is. Ik had ze nochtans zééér goed aangedrukt. Wacht je tot de verf compleet droog is om de tape te verwijderen? Of gebruik je iets anders dan Tamiya masking tape misschien?:gas:

MFahrer
07-06-2006, 20:48
Miljaar da's een schoon ding...

Reminder to myself: Blijven volgen!

G.

Wild Goose
08-06-2006, 07:05
Prachtig gedaan.

Desmo, ik ken dat gevoel. :frusty:

commanderke
09-06-2006, 18:29
Dat blauw is inderdaad autolak. Dat afplakken is inderdaad goed meegevallen. Ge moet er wel rekening mee houden dat die naden van het afplakken netjes in de panel lines vallen. Als ik het op een recht stuk moet gaan afplakken durf ik zo'n resultaat ook wel niet garanderen. de gebruikte plakband is ne rol van 3M, die tape ziet er net hetzelfde uit als Tamiya tape.

Greetz

Lester
09-06-2006, 22:26
Inderdaad het word een ferm maschientje, er staat bij mij ook zo een op de bouwlijst...
Groeten Johan

Bramzel
10-06-2006, 15:25
Da's idd zeer fraai spuit en decal werk, maar is die tint blauw niet een fractie te licht? Als ik het met foto's van de echte vergelijk:

http://www.racingsportscars.com/photo/1999/Le_Mans-1999-06-13-062.jpg

commanderke
11-06-2006, 13:05
Die tint is op de foto lichter dan in werkelijkheid (waarschijnlijk door de flits van de kodak). Ik ga hier nu ook wel niet beweren dat mijn tint blauw exact dezelfde is maar het kleurverschil zal toch minder zijn dan dat hier op de foto's te zien is.

Trouwens die foto is niet van de auto van 1997 maar van een ander jaar.Die op die foto van u heeft een ander startnummer, extra lampen in de bumper, deels andere sponsors en veel bredere 'kassen' achteraan.


Greetz

commanderke
17-07-2006, 10:38
Jawel nog is nen update. Ik weet het ik bouw enorm traag. Ik heb nog wat verder gedecalled. En niet met altijd evenveel succes. Er zit een decal bij voor de resin achtervleugel en die decal past in feite niet geweldig en ik heb er 2 naar de botten geholpen. Flame hoorde me al komen :-)

Hier en daar zit er nog wel een fout in de decals maar die zijn nog te doen. Ik was ook van plan van lak over de decals te zetten maar begin nu toch te twijfelen aan gezien die decals toch niet overal perfect in de naden liggen enz. Ik vraag mij af of dat geen problemen gaat opleveren in combinatie met de lak. Of is dat geen probleem met die lak van Gunze?

2459

2460

2461

2462

Greetz Joris

Dominique
17-07-2006, 23:33
Ik was ook van plan van lak over de decals te zetten maar begin nu toch te twijfelen aan gezien die decals toch niet overal perfect in de naden liggen enz. Ik vraag mij af of dat geen problemen gaat opleveren in combinatie met de lak. Of is dat geen probleem met die lak van Gunze?


De Gunze lak zal zelf geen decals vernietigen of beschadigen. Het feit dat een decal niet mooi aansluit op de ondergrond kan wel een probleem worden.
Als het enigszins te doen is zou ik proberen de decal in te snijden met een nieuw exactomes, en dan hem met sol tegen de body forceren. Nu ja, je moet natuurlijk ook in het oog houden dat de naad die je dan onvermijdelijk krijgt niet te breed gaat worden. Misschien is een en ander wat te maskeren met wat verf?
Geval per geval te bekijken, vrees ik.

Flame
02-09-2006, 17:20
passen de decals?

snowybjorn
02-09-2006, 17:43
prachtige wagen, mooi werk.

commanderke
03-09-2006, 13:26
Ik heb de decals nog niet geprobeerd. Ik heb de week van de 18e verlof en in die week is het de bedeoling dat ik de Porsche helemaal afwerk.

commanderke
01-02-2007, 14:53
Eindelijk afgewerkt. Niet perfect maar ik ben toch tevreden aangezien het voor mij de eerste keer met resin en photo etch werken was. Ook het airbrushen en de Gunze lak waren nieuw voor mij. Nu de foto's

Greetz.

Guido
01-02-2007, 15:30
Een conversie is nooit echt eenvoudig, maar deze mag er echt wel zijn. Enkele aandachtspuntjes misschien.
- Vernis:
Hoeveel lagen heb je uiteindelijk gezet? Het oppervlak ziet er een kleine beetje appelsien uit. Dit zou je wat kunnen beperken door de afstand tussen spuitbus en oppervlak te houden tss. de 20 en 30 cm. Indien je er dan nog last van hebt, kan je evt. terug wat opschuren met een 2000 of fijner schuurpapier en nog een laagje bijzetten.
- Paneellijnen.
Deze zijn zeker al redelijk diep en ok te noemen. Je zou ze kunnen inverven (bij een volgend project) of wat dieper inkrassen (alhoewel ik niet weet of dit nog mogelijk zou zijn met een plastic body)
- Zijruiten achteraan
Horen hier geen raamrubbers rond geschilderd te zijn?

In ieder geval, een geslaagd project.

commanderke
01-02-2007, 16:16
Ik heb kennelijk 2 maal dezelfde foto geplaatst. Hier de correcte 4e foto. Als de heren moderators dat efkes kunnen aanpassen aub.

commanderke
01-02-2007, 16:28
@ huudo

De paneellijnen zijn verder uitgekrast, maar je kan natuurlijk niet blijven krassen he. Het probleem is hier ook wel de diverse laklagen (grondlaag, grijze lak, blauwe lak en vernis)

Wat je zegt van de raamrubbers daar heb je 100% gelijk en de carrosserie vertoont inderdaad een licht vorm van appelsienschil. Dit zal in de toekomst hopelijk vermeden kunnen worden.

Guido
01-02-2007, 16:41
Ik heb de dubbele foto enkel verwijderd. ;)

Ivm de paneellijnen, misschien dat je ze wat kan inkleuren de volgende keer. Je ziet wel degelijk dat ze uitgekrast zijn, er zit immers al een iet of wat natuurlijke verdonkering in. Dus, zeker niet verkeerd. ;)

Wild Goose
02-02-2007, 06:46
Toch een geslaagd model.

Zeker voor de eerste keer om met resin om te gaan. Benieuwd hoe ik het er zal van af brengen als ik aan de E30 M3 ooit eens zal beginnen.

Als het even goed zal lukken als bij jou, zal ik tevreden zijn.

Wat is het volgende project commanderke?

Flame
02-02-2007, 18:09
Ziet er goed uit:applaus:

thijs37
02-02-2007, 21:50
ziet er erg goed uit, vraagje nu je de bumper hebt aangepast lijkt hij wat meer op een gt2 (aangezien tamiya het model heeft gepresenteerd als een gt2 wat echter niet het geval is want in feite is het model een 993 RSR vind het nogal een grove fout van hun, maar goed doe je niks tegen) mocht je er een le mans uitvoering maken let je dan op de livery dat de wielkasten bij de achterwielen die nu nog de 993RSR uitbouw is wel kloppen?

Guido
02-02-2007, 22:28
ziet er erg goed uit, vraagje nu je de bumper hebt aangepast lijkt hij wat meer op een gt2 (aangezien tamiya het model heeft gepresenteerd als een gt2 wat echter niet het geval is want in feite is het model een 993 RSR vind het nogal een grove fout van hun, maar goed doe je niks tegen) mocht je er een le mans uitvoering maken let je dan op de livery dat de wielkasten bij de achterwielen die nu nog de 993RSR uitbouw is wel kloppen?

Hoi thijs37!

Welkom op ons forum! Even een kleine aantekening erbij zetten. We zouden het appreciëren als je bij een volgende gelegenheid wat zou willen letten op het plaatsen van leestekens e.d. Dat leest voor de anderen een stuk makkelijker. ;)

commanderke
04-02-2007, 20:53
In deze thread is nog al is sprake geweest dat deze auto niet de correcte uitvoering zou zijn. Hier is echt geen sprake van want ik heb er weldegelijk referentie foto's van.

@ wild goose: De volgende word waarschijnlijk de BMW 635 Jägermeister
(Tamiya bouwdoos, Jägermeister decals natuurlijk en studio 27 photo etch). Maar ik heb hier natuurlijk ook nog een paar onafgewerkte dingen liggen en die zouden wel is eerst kunnen komen. Ik heb eerst nog wel een verhuis te doen en dan kan het nog wel effe duren eer dat ik terug begin te bouwen.

Greetz

bartmotte
05-02-2007, 14:39
Mooi resultaat, wel spijtig van het appelsien effect,
ik zou hem lichtjes mat schuren en daarna polieren,
je zal zeker blij zijn van het resultaat.
Tamiya heeft 3 polierpasta's die hun werkt perfect uitvoeren...

Wild Goose
06-02-2007, 23:42
In deze thread is nog al is sprake geweest dat deze auto niet de correcte uitvoering zou zijn. Hier is echt geen sprake van want ik heb er weldegelijk referentie foto's van.

@ wild goose: De volgende word waarschijnlijk de BMW 635 Jägermeister
(Tamiya bouwdoos, Jägermeister decals natuurlijk en studio 27 photo etch). Maar ik heb hier natuurlijk ook nog een paar onafgewerkte dingen liggen en die zouden wel is eerst kunnen komen. Ik heb eerst nog wel een verhuis te doen en dan kan het nog wel effe duren eer dat ik terug begin te bouwen.

Greetz


Als BMW liefhebber kijk ik daar natuurlijk naar uit. En de 'shark' is een ferme keuze.

commanderke
07-02-2007, 21:59
Ik zou die lak idd kunnen uitpolieren.
Het probleem is echter dat die nogal dun ligt. Ik heb de polierpasta's maar durf er niet aan beginnen omdat ik er nog geen ervaring mee heb en schrik heb om door de lak te gaan.

Guido
08-02-2007, 01:34
Ik zou die lak idd kunnen uitpolieren.
Het probleem is echter dat die nogal dun ligt. Ik heb de polierpasta's maar durf er niet aan beginnen omdat ik er nog geen ervaring mee heb en schrik heb om door de lak te gaan.

Dan is het beter van het zo te laten en er vanaf te blijven. Niet ieder model is perfect maar laat het iets zijn waar je de volgende keer wat meer aandacht aan besteed. ;)