PDA

View Full Version : Mercedes W196 "Stromlinienmodel" - GP Monza 1955 winnaar - Fangio (PM - 1/43)


Sennake
07-02-2006, 23:24
Ik ben een beetje met vanalles tegelijk bezig, zo ook deze Mercedes die al enkele jaren gespoten en vernist staat te wachten op de afwerking. Ik heb de decals aangebracht en wat details geschilderd. Ik heb ook de banden en velgen geprepareerd en gedryfit :

Dragonfly
07-02-2006, 23:41
weeral een knap model ;)

Nismo
08-02-2006, 00:05
Die oude Mercedessen waren toch knappe bakken, en de modellen ook.

Grtzzzzzzz Nismo :drewl:

Guido
08-02-2006, 00:25
Die oude Mercedessen waren toch knappe bakken, en de modellen ook.

Grtzzzzzzz Nismo :drewl:

Als ge dat maar goed weet. De W196 moet zowat mijn favoriete F1 allertijden zijn.

Goe bezig Sennake!

Ik zal nog eens een Recce moeten komen doen een van de dagen. :D :D

Sennake
08-02-2006, 21:53
Na enkele dagen flink doorwerken is mijn 1/43 F1-werelkampioenen collectie weer een model rijker : de winnaar van de GP van Monza 1955, de Mercedes W196 is klaar. Winnaar was Juan-Manuel Fangio, die hiermee zijn 3e wereldtitel veilig stelde!

De volledige fotoshoot met foto's van het afgewerkte model staat hier :

http://users.telenet.be/sennake/ads/mercedesw196.jpg (http://users.pandora.be/sennake/moca_recent/mercedes_w196_1955.htm)

Enjoy!

Toch een teaserke misschien, om de afmetingen van het model te kunnen inschatten :

http://i9.photobucket.com/albums/a79/Sennake_models/mercedes_w196_1955/mercedesw196_12.jpg

ac.cobra427
09-02-2006, 10:42
Guy, met welke verf heb je deze zilverpijl gespoten ?

Lijkt me wel een mengeling van zilver/aluminium met goud/koper.

Enkel Revell heeft volgens mij zulke potjes. (En Testor, maar da's een andere afdeling). Ben al een jaar of vijf aan een Porsche 911 bezig, ook in deze Revell verf gezet.

Sennake
09-02-2006, 16:04
Ik denk dat het Tamiya TS-30 is met enkele lagen Revell vernis over, die een beetje geelachtig uitgeslagen is. Reden waarom ik het niet meer zeker weet is dat het al enkele jaren geleden is dat ik die body gespoten heb. Precies omdat hij zo geel uitgeslagen was is het project in de kast beland, maar deze zomer heb ik de body enkele dagen in het zonlicht gelegd en de gele schijn is (zo goed als) verdwenen. Nog niet helemaal blijkbaar, want anders zou je de vraag niet stellen. Als de zon zich weer laat zien zet ik het model misschien nog wel enkele uurtjes in de zon. We zien wel.

Guido
09-02-2006, 22:38
Dat het Revell vernis is, zou mij verwonderen. Ik heb al behoorlijk wat modellen in Revell vernis gedaan en nog geen enkele is gelig uitgeslagen. Niet op mijn modellen, nog in mijn 'al jaren oude' pottekes. Humbrol en Tamiya vernis daarentegen... Volgens mijn zeer bescheiden mening, is Revell enamel vernis zowat de enige enamel vernis die niet vergeeld.

Sennake
09-02-2006, 23:32
Dat het Revell vernis is, zou mij verwonderen. Ik heb al behoorlijk wat modellen in Revell vernis gedaan en nog geen enkele is gelig uitgeslagen. Niet op mijn modellen, nog in mijn 'al jaren oude' pottekes. Humbrol en Tamiya vernis daarentegen... Volgens mijn zeer bescheiden mening, is Revell enamel vernis zowat de enige enamel vernis die niet vergeeld.

Ja, het kan goed zijn dat het Humbrol vernis was hoor. Zoals ik al zei is het jaren geleden. Tamiya vernis was het zeker niet, daar ben ik na 1 onaangename verrassing met mijn pollen afgebleven ;)