PDA

View Full Version : Startlijst Belcar Endurance Cup : de mogelijke deelnemers


christophe
09-02-2006, 13:26
Hier kan alles gepost worden wie er deelneemt aan de BEC 2006
KLASSE 1 :
Speedlover : Porsche 997 : Gevers/tavernier
Speedlover : Porsche 993 : Van Havermaet/
GLPK : Porsche 996 : Deberdt/Kumpen/Longin
Mext : Porsche 996 :
FM Racing : Porsche 993 : Clocheret/Van Audenhove

KLASSE 2 :
Euroracing : BMW M3 GTR : Pampel/Van Der Valk
De Backer Racing : BMW M3 :
JMT : BMW E36 :Van Nerum/Notermans
FM Racing : Mercedes : Scheers/Van Den Bossche
Brinkman : BMW M3 : Brinkman/Jacobs

KLASSE 3 :

Euroracing : BMW 325 DTC : Stehr/Van Noolen
BTS Racing : Audi TT : Van Sprundel/Frans


KLASSE 4 :

Traxx Racing Team : Renault Clio : Van Rompuy/Van Den Broeck
Racing For Maastricht : Toyota Yaris : 2 stuks
Panic Racing : Renault Megane : Van de Casteele
Speedlover : Mini : 2 stuks
Hoppa Racing : Renault Clio :Servranckx/

Chauffeur
09-02-2006, 14:01
Traxx Racing Team - Renault Clio 2.0
Piloten: Tom Van Rompuy - Bart Van den Broeck

Mark
09-02-2006, 14:17
Racing for Maastricht => 2 * Toyota Yaris

@Christophe,

Zou jij in het eerste bericht alle namen willen verzamelen? Dank u voor de medewerking ;)

Luc VDC
10-02-2006, 13:57
Panic Racing (ex GM RACING) zal deelnemen met Renault Megane Nr.68 in klasse 4, tenminste als ik een goede 2 de piloot vind met realistisch budget.
1 ste piloot: LUC VANDE CASTEELE
2 de piloot: ???????????????
Zoniet zal het zeker Sprinterscup worden.

Mark
14-02-2006, 11:40
Uit Belcar Short news 03

Speedlover => Porsche 996 GT3 Supercup - Luc Gevers /Van Havermaet/Tavernier
Speedlover => Mini
Speedlover => Mini
Speedlover => Porsche 993 (wel nog met enige vraagtekens)

Thomaske
24-02-2006, 18:23
GLPK met een Porsche 996 met Koen Deberdt. Hij wordt bijgestaan door Anthnony Kumpen en Bert Longin.

Bron: GLPK Racing

Mvg...

Mark
28-02-2006, 13:26
Uit Belcar short news 05

Speedlover Porsche 996 gaat een 997 worden. Van Havermaet stapt van de oorspronkelijke 996 over op de 993.

Gelezen in het BMR boek:
Meext Racing met een Porsche 996 GT3 cup die wat "doping" heeft gehad ;) Het gaat om een voormalige Speedlover Porsche (Belcar Bongou Porsche uit 2005)

Mark
08-03-2006, 14:05
uit Belcar shortnews 06

Ook zal JMT aantreden in de BonGou Belcar Endurance Cup met een BMW E36. Mogelijke piloten zijn Johan Vannerum (zoon van) en HIBN-baas Pascal Notermans.

ZTCfan
08-03-2006, 20:47
Na lang getwijfeld te hebben tussen deel te nemen aan de BTCS en anderzijds de BEC, zullen we dit jaar hoogstwaarschijnlijk(als alles in orde geraakt ivm de sponsors) aantreden in de BEC voor een heel seizoen(buiten de Lausitz).Ook dit jaar zal er gereden worden met de BMW E36 van afgelopen jaren.

foto:
http://users.skynet.be/Racing-pictures/RPN/slides/DSC_8467.JPG

Hopelijk tot met de eerste race:bye:
Racegreetz

Mark
14-03-2006, 19:53
Uit BSN07

. Peter Van Audenhove zal de Mediagroep Van Dyck Belcar Original combineren met de BonGou Belcar Endurance Cup. Hierin zal hij Clocheret vergezellen in een Porsche 993 van FM Racing dat ook nog met een Mercedes op de proppen komt voor Van Den Bossche-Scheers.

FIRE
14-03-2006, 20:18
Wat voor Mercedes?

Mark
14-03-2006, 20:25
Wat voor Mercedes?

Deze:
http://www.fmracing.be/images/training2005/355.jpg
Foto: www.fmracing.be

Hoppa
14-03-2006, 22:17
de inschrijving voor Hoppa Racing is binnen. Voorlopig met slechts 1 piloot:( : Herman Servranckx. 2de piloot vinden we hopelijk nog voor de eerste wedstrijd.;)
We zullen er terug in klasse 4 bijzijn met de vertrouwde Clio.

Luc VDC
15-03-2006, 10:39
Sorry, maar mits het niet vinden van een 2de piloot zal Panic Racing met enkel Luc Vande Casteele aantreden in de BSC ipv. van de BEC, dus mag de deelname in klasse 4 op deze lijst geschrapt worden.(of er zouden in extremis mirakels moeten gebeuren?)
Luc:gas:

Selespeed
15-03-2006, 13:25
Spijtig dat te horen Luc :(

Anyway, we blijven supporter :)

:worship:

stars
15-03-2006, 18:47
Sorry, maar mits het niet vinden van een 2de piloot zal Panic Racing met enkel Luc Vande Casteele aantreden in de BSC ipv. van de BEC, dus mag de deelname in klasse 4 op deze lijst geschrapt worden.(of er zouden in extremis mirakels moeten gebeuren?)
Luc:gas:

Ik heb mega-hard gezocht en onderhandeld voor budget maar ..........helaas ni gevonden .........(zoals altijd veel beloftes maar uiteindelijk niks :frusty: )

Ik had doodgraag met u samen voor "panic" gezorgd bij de tegenstand .....maar zoals ze da hier zeggen : "geen geld , geen geweld"

Toch wil ik u nog heel veel succes wensen voor de BSC en hopelijk tot kortelings :bye:

bart VDB
15-03-2006, 19:13
Ik heb mega-hard gezocht en onderhandeld voor budget maar ..........helaas ni gevonden .........(zoals altijd veel beloftes maar uiteindelijk niks :frusty: )

Ik had doodgraag met u samen voor "panic" gezorgd bij de tegenstand .....maar zoals ze da hier zeggen : "geen geld , geen geweld"

Toch wil ik u nog heel veel succes wensen voor de BSC en hopelijk tot kortelings :bye:

Zeg Michel, zo vlug zijn we niet in paniek zelle :D Wel spijtig, ik had jullie er graag bijgehad. Altijd sportief gereden, en af en toe het handje (hé Luc ;) ) eens opsteken naar elkaar is ook altijd leuk.
@ Luc:
dan zal ik voor jou supporteren in de BSC. Ik zou zeggen: doe het goed en laat maar zien tot wat de Megane in staat is:gas:

Bugalfa
15-03-2006, 22:17
Jan Wouters en ik gaan rustig onze tijd nemen om onze 156 klaar te stomen tegen de 10u en vooraf misschien 'n test of 2 in BSC . 10u komen onze kompanen Serge, Jef & Philippe eerst in aanmerking voor de overige zitjes . 't is vooral 'n kwestie van Family First in proiriteit en priori-tijd aan werk en dan pas vrije tijd . Als er 'n startNr. vrijkomt rond de zomer zijn we evt. wel kandidaat om de laatste 2 150min races op Zolder aan te pikken in de plaats van iemand die voortijdig moet afhaken door ongeval of budget wat ik overigens niemand toewens . Ik wens al m'n buddies een goed seizoen en kom zeker supporteren .

Luc VDC
16-03-2006, 14:25
@Stars
Hey Michel, jammer hé maat, had het 100% zien zitten om samen te "fietsen" en onze renstal titel (panic racing) alle eer aan te doen.
Sprinterscup zal ook niet slecht zijn denk ik, 12 rondjes alles geven wat er in de kas zit, zal een pak voordeliger zijn...behoudens ongevallen, hopelijk zijn er niet te véél kamikazes in dit kampioenschap, maar na 4 jaar Funcup in een vorig leven ben je wel al wat gewend. (funcuppers niet slecht opvatten,hé, maar close racing was en is daar wel aan de orde, dikwijls soms te close zelfs althans in "mijnen tijd")

@ Bart vdb
Dank je voor het mooie compliment en wens je ook alvast een mooi kampioenschap met veel podiums! en ga jullie wagen ook volgen, want we rijden toch veel wedstrijden hetzelfde weekend.

@Selespeed
Je komt toch eens af naar de races hé,maat? cronometreren zal wel niet meer gebeuren en de radioverbinding met de pits zal ook wel achterwege blijven in de Sprinterscup....zodoende zal een crew héél miniem nodig zijn, maar dit wist je al.(enkel Patrick en Nico)
Besparen aan alle kanten is de boodschap nu we kompleet sponsorloos rijden, Eén voordeel 0,5 kg aan afplakkers minder....

Groetjes!
Luc alias: "god in Frankrijk" 18° graden hier en volle zon !
Panic Racing

stefco
18-03-2006, 17:56
Ik heb den indruk dat het maar een mager deelnemersveldje zal worden.:(

Achteraf is het makkelijk praten natuurlijk, maar zou het inkorten van de races er niet voor iets tussen zitten?
Dat is alleszins voor ons de reden, en het jammere is: er is geen alternatief!

Eddy V
20-03-2006, 10:46
..... en het jammere is: er is geen alternatief!

En dat is nu typisch dit apeland, men kan / mag enkel bepaalde wedstrijden rijden, voor de rest is toch geen interesse.
Of zou ik moeten schrijven: tok keen intéress (dixit onze fantastische nationale club).

Ik was gisteren weer in Brands Hatch voor een "flut" wedstrijd, wat daar allemaal reed en racete! Kunnen wij enkel van dromen.

Mark
21-03-2006, 10:49
Uit BSN08


Van Sprundel-Frans-Winnepenninckx hebben het vermogen van hun mooie bolide opgevoerd tot 320 pk en zijn terug ingeschreven in Klasse 3. De motor blijft een 1200 cc, voorzien van een turbo. De cardans, die afgelopen seizoen de achillespees bleken van de Audi TT werden vervangen door exemplaren van Porsche

Hermann Brinkmann en Jan Jakobs zullen dan toch niet verhuizen richting BTCS en blijven met de ex DTM-BMW E30 M3 trouw aan de Belcar Endurance Cup.

serge
21-03-2006, 12:50
Ik ben geen technieker, maar toch blijf ik mijn twijfels hebben bij die van 1800 naar 1200 cc teruggebrachte motor...

pudding1
22-03-2006, 16:22
Ik ben geen technieker, maar toch blijf ik mijn twijfels hebben bij die van 1800 naar 1200 cc teruggebrachte motor...

Das toch MAAR 150cc per cyl. minder :Offtopic:

We hebben blijkbaar toch al een 20 tal auto's.
Ikzelf zal er zeker niet meer bijzijn, RPN mischien, budgetair krijg ik het niet meer voor mekaar. :(

zwoemba
26-03-2006, 15:51
Foto's van de presentatie van het MExT Racing Team dat uitkomt in de Belcar Endurance Cup zijn te vinden op de nieuwe website http://www.mext-racing.be. Dit jaar gaan we van start met een voor het team nieuwe Porsche 996 GT3 'RS Look'. De coureurs zijn Dirk van Elslander & Lieven Goegebuer.

Dit seizoen zijn podiumplaatsen en eventueel een overwinning de doelstelling!

Brecht
26-03-2006, 16:18
Mooie wagen. Wordt de assistentie eigelijk gedaan door RS Motors ?

zwoemba
26-03-2006, 16:30
Mooie wagen. Wordt de assistentie eigelijk gedaan door RS Motors ?

Ja :)

Eygmar
26-03-2006, 20:58
Foto's van de presentatie van het MExT Racing Team dat uitkomt in de Belcar Endurance Cup zijn te vinden op de nieuwe website http://www.mext-racing.be. Dit jaar gaan we van start met een voor het team nieuwe Porsche 996 GT3 'RS Look'. De coureurs zijn Dirk van Elslander & Lieven Goegebuer.

Dit seizoen zijn podiumplaatsen en eventueel een overwinning de doelstelling!

wagen komt mij bekend voor ,is een ex markant wagen denk ik
alleszins succes er mee

Jawaddeman
26-03-2006, 23:26
wagen komt mij bekend voor ,is een ex markant wagen denk ik
alleszins succes er mee

Inderdaad ex markant en via speed lover naar Mext...

ZTCfan
28-03-2006, 17:50
MSE komt aan de start met hun gekende BMW compact(van vorige jaren)
Piloten van dienst:Marc Vanmanshoven en Serge Cassier:)

bron:racingworld;)

Pat
28-03-2006, 19:26
Ze gaan uiteindelijk toch aan twintig wagens geraken ...

ZTCfan
28-03-2006, 20:02
Weet iemand of ADsport van de partij zal zijn ?

racegreetz

Jawaddeman
28-03-2006, 20:21
Weet iemand of ADsport van de partij zal zijn ?

racegreetz
Zoals het er nu uitziet niet...
Enkel in Belcar Original

ZTCfan
29-03-2006, 17:53
Uit de laatse belcar short news:

De gebroeders werckx zullen weer aan de start staan met hun vertrouwde BMW M3 (met wat meer pk's:) ).Vader en zoon Van Samang zouden de marcos nog enkele keren van stal halen om het peloton te komen vervoegen.
Ook AD-sport wil nog een wagen inzetten die kan meestrijden voor de titel,al is er helaas nog geen pilotenduo gevonden.Ook zou Beyers(heb ik gelezen op andere thread)met een (honda) project aan de start komen.

Hopend op nog meer deelnemers:D,Racegreetz

Viper GTS-R***
30-03-2006, 13:36
GLPK zou vandaag ook testen met hun Porsche voor de endurance cup op Spa

Mark
01-04-2006, 00:05
Zet er nog maar een 996 bij voor Prospeed Competition. Coureurs Poncelet en van Roij.Dit werd vandaag bekend gemaakt op persvoorstelling van Prospeed Competition.

Pascal
01-04-2006, 01:15
In een artikel inTurbo-Magazine door J.Dillen zijn de volgende teams aangekodigd. De meesten zijn hier reeds gekend. Beschouw het dus als een bevestiging.

Koen Deberdt, afwisselend met Kumpen en Longin : Porsche 996 Wilton.
Vetters - Jeuris : Porsche.
Gevers - Taverniers : Porsche 997 - Speedlover (is de auto waarmee Mattheus uitkomt in de Supercup)
Van Audenhove - Clocheret : Porsche 993 - FM-Racing.
Scheers - Vandenbossche : Mercedes C - FM-Racing.
Pampel - Van der Valk : BMW M3 GTR - Euroracing.
Stehr - Van Nolen : BMW 325 ex DTC - Euroracing.
Jakobs - Brinkmann : BMW M3 E30.
De Backer - ??? : BMW M3.
Notermans - Vanerum : BMW M3 - JMT Racing.
Frans - Van Sprundel : Audi TT.
Nick Geelen - ??? : BMW 325 - Carlier Racing.

De Klasse 4B exclusief voor Mini's is tot op heden mager bezet. Mini BELUX zou nog geen aanvraag hebben binnengekregen voor de terugbetaling van een gedeelte van het inschrijvingsgeld. Waarschijnlijk zijn er dan tot op heden nog geen ingeschreven. Al zou speedlover de intentie hebben om enkele Flandria-Rent mini's in te zetten.

In klasse 5 zouden enkele Yarissen starten.

Toch maar (bang ???) afwachten tot volgende week.

C U

Mark
01-04-2006, 01:41
De Klasse 4B exclusief voor Mini's is tot op heden mager bezet. Mini BELUX zou nog geen aanvraag hebben binnengekregen voor de terugbetaling van een gedeelte van het inschrijvingsgeld.

Ja, vind ik niet gek..........

Je koopt in 2005 een (duur)kitje om mee te doen in de Mini-cup. 2006? Een of ander pipo-orgaan van de VAS zegt dat het desbetreffende kitje verboden is voor BEC/BSC. Logische reactie van de mogelijke deelnemer? Middelvinger opsteken en iets anders zoeken ;)

Aanschaf kitje weegt niet op tegen de mogelijke vergoeding. Gisteren toch mogen vernemen dat bepaalde personen wakker zijn geschoten. Dus wie weet, wellicht zien we toch wat mini's terug.

B.V.S.
01-04-2006, 10:14
Het is inderdaad nog niet vet tot nu toe.
Vetters en Jeuris rijden geen BEC. Zij zijn ingeschreven in de Belcar Original.

Bart.Vandecavey
01-04-2006, 10:23
Belcar Endurance Cup Car Porsche 996 GT3
Drivers
Patrick Poncelet - Jos Van Roij

Prospeed competition (staat op hun website)

RaptuningGirl
01-04-2006, 13:52
Uit de laatse belcar short news:

De gebroeders werckx zullen weer aan de start staan met hun vertrouwde BMW M3 (met wat meer pk's:) ).

zijt maar zeker dat ze meedoen
ik weet al hoe hij r uitziet :p maar ga nog niets onthullen

ik kan jullie alleen vertellen dat er een nieuwe teamchef is i.p.v Andre Cleeren
de hoofdmekanieker is eind vorig seizoen benoemd tot teamchef.

als jullie meer willen weten raad ik ten zeerste aan om een kijkje te komen nemen met de eerste koers.

mvg n el-fanneke
:gas:

Eygmar
01-04-2006, 20:07
ik kan jullie alleen vertellen dat er een nieuwe teamchef is i.p.v Andre Cleeren
de hoofdmekanieker is eind vorig seizoen benoemd tot teamchef.


en wat gaat andre dit jaar dan doen

AlainH
01-04-2006, 20:12
Nick Geelen - ??? : BMW 325 - Carlier Racing.


We zijn er voor de eerste BEC-race, maar zijn ingeschreven in GDC... Dus als we muggeziften geen 'mogelijke BEC deelnemer'.
De M5 rijdt trouwens ook zaterdag, ook GDC.

RaptuningGirl
02-04-2006, 11:31
ik kan jullie alleen vertellen dat er een nieuwe teamchef is i.p.v Andre Cleeren
de hoofdmekanieker is eind vorig seizoen benoemd tot teamchef.


en wat gaat andre dit jaar dan doen
andre blijft in het team, alleen is hij geen teamchef meer

Mark
06-04-2006, 20:48
26 echte BEC'ers voor de eerste wedstijd:
http://www.belcar.com/entryspa/Belcar%20Endurance%20Cup.htm

Gelukkig 23 wagens uit de GDC die de rangen komen versterken.

AlainH
06-04-2006, 21:10
Vandaag vernomen dat er meer GDC'ers zijn dan BEC'ers ;)

Mark
06-04-2006, 21:15
Vandaag vernomen dat er meer GDC'ers zijn dan BEC'ers ;)

in ieder geval volle bak. Voor de winnaar zet ik mijn centen op Albert en zijn kiekens ;) Die brengen weer de 993 2.1 Turbo aan de start...........die deed het vorig niet eens zo slecht in de Belcar.

Meest opmerkelijke wagen? GDC-Asaf gast Peirs met zijn Lamborghini Diablo :)

Pat
07-04-2006, 00:19
26 echte BEC'ers voor de eerste wedstijd:
http://www.belcar.com/entryspa/Belcar%20Endurance%20Cup.htm

Gelukkig 23 wagens uit de GDC die de rangen komen versterken.

Dan zullen ze volgend jaar iets anders moeten vinden om er vanaf te geraken ...

RaptuningGirl
07-04-2006, 14:09
is er iemand naar de training gaan kijken?
of kan er mij iemand aan foto's helpen van de nieuwe bmw van de gebroers Werckx???
ik ben gisteren helaas niet kunnen gaan

mail (mail to: saskia.ulenaers@gmail.com)