View Full Version : 12 Uren van Sebring
Speedboy 911
13-02-2006, 19:27
Op de website www.pitstop.tv meldt men de deelname van een sterk NL kwartet met de Spyker wagens :
"Het Nederlandse Spyker heeft vandaag zijn line up voor Sebring bekendgemaakt. En met zijn rijdersviertal maakt het team meteen ook een statement, want met enerzijds Peter Kox en Donny Crevels en anderzijds Mike Hezemans en Jeroen Bleekemolen komt Spyker niet enkel om deel te nemen."
Op www.racingworld.be wist men te melden dat Jan Magnussen bij Corvette Racing wordt vervangen door Andy Pilgrim :
"Andy Pilgrim, die in het verleden al vaak voor het team uitkwam, wordt de 'vervanger' van dienst. Pilgrim verscheen tussen 1999 en 2003 maar liefst 27 keer aan de start van een ALMS wedstrijd voor het Team Corvette. Daarbij behaalde hij vijf overwinningen en maar liefst 21 podiumplaatsen in totaal."
Iemand een idee of er ook Belgen van de partij zullen zijn?
Is inderdaad een ijzersterke lineup van Spyker. Ik had eigenlijk verwacht dat er wat niet-NL coureurs naast Crevels en Bleekemolen aan het team zouden worden toegevoegd vanwege commerciele redenen (Amerika is de belangrijkste markt voor Spyker).
Dit betekent ook dat Kox geen deel uit maakt van het Prodrive/Aston Martin team.
Wow dat is een zeer mooie line-up waarmee ze zeker de porsches het moelijk mee kunnen maken. Hopelijk tijd Kox gewoon nog voor Prodrive zou wel jammer zijn als hij niet meer van dat team deel uitmaakt. Nicolas Kiesa reed iig een van de AM DBR9...
gwyllion
14-02-2006, 11:40
De strijd in GT2 zal enorm spannend worden: Porsche, Panoz, BMW, Lexus, Spyker vs Ferrari. Onmogelijk om te voorspellen wie dat gaat winnen. Toch Porsche door de ijzersterke betrouwbaarheid?
Porsche zal het moeilijker krijgen dan ooit. De BMW's zijn minstens zo betrouwbaar, terwijl de voortekenen voor de Panozzi ook goed zijn.
gwyllion
18-02-2006, 15:25
Geen verrassingen bij Audi: Frank Biela, Dindo Capello, Tom Kristensen, Allan McNish, Emanuele Pirro en Marco Werner.
inderdaad de Usual Suspects dus
Thomaske
18-02-2006, 18:24
Zien we deze Skyline tijdens de 12Hours Sebring aan de slag?
http://www.trackbytes.com/news/images/small/1158/GTR-LR.jpg
Bron: www.trackbytes.com
Mvg...
Zien we deze Skyline tijdens de 12Hours Sebring aan de slag?
http://www.trackbytes.com/news/images/small/1158/GTR-LR.jpg
Bron: www.trackbytes.com
Mvg...
ja in de speed world challenge (zoals je kan lezen ind e tekst ? :confused: )
Geen verrassingen bij Audi: Frank Biela, Dindo Capello, Tom Kristensen, Allan McNish, Emanuele Pirro en Marco Werner.
Is Allan McNish niet nieuw in het fabrieksteam van Audi op de LMP ?
Bij mijn weten heeft hij niet bij het fabrieksteam van Audi gereden op de R8.
Is Allan McNish niet nieuw in het fabrieksteam van Audi op de LMP ?
Bij mijn weten heeft hij niet bij het fabrieksteam van Audi gereden op de R8.
2000:
http://racingsportscars.com/photo/2000/Le_Mans-2000-06-18-009.jpg
foto:racingsportscars.com
2000:
http://racingsportscars.com/photo/2000/Le_Mans-2000-06-18-009.jpg
foto:racingsportscars.comOk bedankt voor de info.
ja in de speed world challenge
:Offtopic:
Gaat zeer leuk worden in 2006. De eerste wedstrijden geven al een aardige indicatie met bepaalde FIA GT3 tijden van enkele wagens.
Trouwens, een forum dat de stickertjes plakt op een wagen. Kunnen we daar geen Nederlandstalige variant van maken? Wij plakken een sticker, U bent onze sympathisant. Geen columinst of partner zoals al die cowboysites beloven en promoten. Gewoon een handdruk en een knik met het hoofd als teken van wederzijds respect? :)
Wij verzorgen de stickers. Interesse? ......stuur een mailtje ;)
:Offtopic:
Gaat zeer leuk worden in 2006. De eerste wedstrijden geven al een aardige indicatie met bepaalde FIA GT3 tijden van enkele wagens.
Trouwens, een forum dat de stickertjes plakt op een wagen. Kunnen we daar geen Nederlandstalige variant van maken? Wij plakken een sticker, U bent onze sympathisant. Geen columinst of partner zoals al die cowboysites beloven en promoten. Gewoon een handdruk en een knik met het hoofd als teken van wederzijds respect? :)
Wij verzorgen de stickers. Interesse? ......stuur een mailtje ;)
Da's niet geheel de situatie ;) Die Skyline is een van de oprichters van de Automotive Forums als ik me niet vergis, en is een "community-project". Dus als jij nou een GT koopt, helpen wij mee hem te runnen ;)
Dat het officiele Aston Martin team (lees prodrive) dit jaar in Sebring gaat starten wisten we al, maar nu zijn ze ook al tijdje rijders aan het testen (Vallelunga, samen met BMS) en er zijn voor mij een paar verrassingen bij!
Pedro Lamy / Stephane Sarrazin / Darren Turner => no surprise
Emmanuel Collard, aussi V8 Star Jason Bright en Ex-F1 Nicolas Kiesa wel, zelfs de naam van Enrico Toccacello duikt nu op.
Dat het officiele Aston Martin team (lees prodrive) dit jaar in Sebring gaat starten wisten we al, maar nu zijn ze ook al tijdje rijders aan het testen (Vallelunga, samen met BMS) en er zijn voor mij een paar verrassingen bij!
Emmanuel Collard, aussi V8 Star Jason Bright en Ex-F1 Nicolas Kiesa wel, zelfs de naam van Enrico Toccacello duikt nu op.
Jason Bright rijdt voor Prodrive in V8 Supercars dus dat is geen rare keuze.
Prodrive is denk ik op dit moment enigzins afhankelijk van coureurs met budget en daarom Kiesa en Toccacello?
Keuze van Kiesa volgt uit het feit dat de Deense AM importeur Jac Nelleman een AM DBR9 heeft gekocht. Dus Kiesa is "part of the deal". Die Kiesa was in zijn juniordagen geen slechte coureur, geen regelerechte topper maar wel goede subtop.
Keuze van Kiesa volgt uit het feit dat de Deense AM importeur Jac Nelleman een AM DBR9 heeft gekocht. Dus Kiesa is "part of the deal". Die Kiesa was in zijn juniordagen geen slechte coureur, geen regelerechte topper maar wel goede subtop.
Die Deense AM was ik vergeten, maar begrijp ik het dus goed dat Kiesa alvast mag testen in de Prodrive AM voordat hij straks gaat racen in de Deense AM?
Kiesa zal waarschijnlijk met de backing van een grote deense sponsor instappen voor Sebring.
Die Deense AM was ik vergeten, maar begrijp ik het dus goed dat Kiesa alvast mag testen in de Prodrive AM voordat hij straks gaat racen in de Deense AM?
Uit het artikel in de Autosport heb ik begrepen dat Kiesa deel uitmaakt van het fabrieksteam. Dus niet alleen testen maar ook Sebring en Le Mans. Uiteraard mogelijk gemaakt door die Deense importeur en/of andere Denen.
Ik zou liever Marc Goossens eens terug op die Aston Martin zien.
De man met de ervaring !
En waarom niet terug met de steun van Lease Plan en Body Coach.
Thomaske
20-02-2006, 22:40
Body Coach.
Naar wat ik gehoord heb heeft deze andere plannen in de autosport ivm sponsoring.
Mvg...
Naar wat ik gehoord heb heeft deze andere plannen in de autosport ivm sponsoring.
Mvg...
Met die porsche Carrera GT zeker .
Ik denk dat dat niks gaat worden ze.
Dat was gewoon reklame stunt denk ik.
Thomaske
21-02-2006, 07:19
Met die porsche Carrera GT zeker .
Ik denk dat dat niks gaat worden ze.
Dat was gewoon reklame stunt denk ik.
Fout antwoord. Ik sluit niet uit dat deze wagen ook door hen gaat gesponsord worden maar deze bedoelde ik echter niet.
Mvg...
Fout antwoord. Ik sluit niet uit dat deze wagen ook door hen gaat gesponsord worden maar deze bedoelde ik echter niet.
Mvg...
Wordt Body Coach dan misschien de nieuwe grootte sponsor bij GLPK in De Belcar.
Mvg...
Welke bedoel je dan ?:confused:
Thomaske
22-02-2006, 07:44
Welke bedoel je dan ?:confused:
Hier ga ik nog geen uitsluitend antwoord op geven. Dit omdat het nog niet zeker is en ik zo problemen wil vermijden.
In 2005 is Body Coach naar Aston Martin gegaan om wereldwijd reclame te maken. Dit is hen zeker goed gelukt want Aston Martin heeft een zeer mooi en sterk seizoen achter de rug. Een (grove) fout tijdens de 24Heures du Mans en remproblemen tijdens die van Spa-Francorchamps waren de kleinere minpunten. De voorwaarde dat Body Coach (hopen) geld zou steken in AM is dat er een Belg aan de start zou komen tijdens de 24U van Spa-Francorchamps. Dat mogen we niet vergeten.
Hiermee wil ik benadrukken dat Body Coach geen (vaste) sponsor is en was van Marc Goossens, of vergis ik mij.
Dit zeg ik omdat er hier een paar posts geleden Body Coach en Marc Goossens werden gekoppeld.
Mvg...
Hier ga ik nog geen uitsluitend antwoord op geven. Dit omdat het nog niet zeker is en ik zo problemen wil vermijden.
In 2005 is Body Coach naar Aston Martin gegaan om wereldwijd reclame te maken. Dit is hen zeker goed gelukt want Aston Martin heeft een zeer mooi en sterk seizoen achter de rug. Een (grove) fout tijdens de 24Heures du Mans en remproblemen tijdens die van Spa-Francorchamps waren de kleinere minpunten. De voorwaarde dat Body Coach (hopen) geld zou steken in AM is dat er een Belg aan de start zou komen tijdens de 24U van Spa-Francorchamps. Dat mogen we niet vergeten.
Hiermee wil ik benadrukken dat Body Coach geen (vaste) sponsor is en was van Marc Goossens, of vergis ik mij.
Dit zeg ik omdat er hier een paar posts geleden Body Coach en Marc Goossens werden gekoppeld.
Mvg...Waarschijnlijk omdat de zoon van Guido Dumarey (Body Coach) in FR 1600 Maxime als ik me niet vergis (van naam) in het team van Marc reed.
gwyllion
27-02-2006, 19:43
Emmanuel Collard, aussi V8 Star Jason Bright en Ex-F1 Nicolas Kiesa wel, zelfs de naam van Enrico Toccacello duikt nu op.De Aston Martin line up is vandaag officieel bevestigd (iedereen wist dit natuurlijk al omdat ze in de Sebring entry list stond):
Tomas Enge, Darren Turner, Nicolas Kiesa
Pedro Lamy, Stéphane Sarrazin, Jason Bright
Weet er iemand wat Ortelli dit jaar gaat doen? Ik heb zijn naam nog nergens bij LMS of FIA GT horen vallen. Weer maar eens een GT2 Porsche? Of misschien in de Oreca Saleen?
Van Brahbam (vorig jaar ook bij AM tijdens Sebring) is bekend dat ALMS gaat doen in een Panoz.
gwyllion
01-03-2006, 17:52
Geen verrassingen bij Audi: Frank Biela, Dindo Capello, Tom Kristensen, Allan McNish, Emanuele Pirro en Marco Werner.Toch nog een verrassing: Kristensen, McNish en Capello in dezelfde wagen (zowel in Sebring als Le Mans).
bron: http://car.kak.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=5081
Welter Racing trekt zich terug uit de wedstrijd. reden: ze hebben hun boot gemist, en de wagen laten overvliegen kost te veel.
meer info op www.the-paddock.net
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.