PDA

View Full Version : Modelbouwmeeting - 24 februari 2006 - Thema cafe Wheels in Zolder


Guido
21-02-2006, 23:34
Allez hup, de volgende meeting is weeral voor het einde van deze week. Op de agenda staan voorlopig:

- Komende modelbouw evenementen
- Concretiseren volgende meeting in maart bij Sturmtiger
- Demo's ... (nog aan te vullen door jullie)
- Bespreken modellen
- Varia
- Pintje drinken

Dus zoals altijd: gelieve hier te posten welke modelbouwtruk/techniek jullie graag "in demo" zouden willen zien

Ah ja, waar, wanneer en om hoe laat?

Thema café Wheels
Vrijdag 24-feb-2006 dus
Starten doen we om 20.00

En ook nu betaald de laatste een rondje!! :D :D

Danny
21-02-2006, 23:47
Zal er ook zijn Danny

Nismo
22-02-2006, 00:54
Ik kan pas komen zo rond een uur of 10 (22 uur), ik moet werken tot 21 uur.

Grtzzzzzzz Nismo :gas:

commanderke
22-02-2006, 00:58
Ik kom ook

Ik zou in demo willen zien hoe je de 'panel lines' zwart maakt d.m.v van een wash.

Dominique
22-02-2006, 13:30
ik kom ook.

MFahrer
22-02-2006, 13:36
Ik probeer ook te komen...

G.

Bezemwagen
22-02-2006, 16:32
Ik ga niet meer zeggen dat ik kom, om dan later te moeten afzeggen.
Als je me ziet, dan ben ik er en anders niet.

Guest
22-02-2006, 18:22
Ik kom ook

HHugo
22-02-2006, 18:24
Ik kom ook, en deze keer ben ik niet alleen om de 'Westside' te vertegenwoordigen. Ik breng nog iemand mee, en die persoon is geïnteresseerd in 'punch and die' toepassingen.

Bij deze dus:

1. zouden Sennake/Dominique hun punch and die sets mee willen brengen
2. met 2 personen zit mijn auto pas halfvol en is West-Vlaanderen nog altijd sterk ondervertegenwoordigd op de meeting. ( = vrijblijvende oproep ;) )

Dominique
22-02-2006, 18:26
Bij deze dus:

1. zouden Sennake/Dominique hun punch and die sets mee willen brengen

van mijnentwege geen probleem: zoals beloofd.

Luigi
22-02-2006, 18:57
2. met 2 personen zit mijn auto pas halfvol en is West-Vlaanderen nog altijd sterk ondervertegenwoordigd op de meeting. ( = vrijblijvende oproep ;) )

Met spijt in het hart lees ik deze thread altijd want ik ben nooit vrij op vrijdagavond. Ik moet dan altijd naar de scouts om een spelletje te maken voor mijn gastjes. Maar als er ooit eens geen scouts is (wat niet veel gebeurd) en er is een modelbouwmeeting, dan kom ik zeker eens af. Voorlopig blijft het echter bij lezen.

Walter
22-02-2006, 21:08
Walter BELCARMAN zal er ook zijn.

Big attack
22-02-2006, 22:04
Den deze komt ook weeral

Joka-1 en John komen ook

Guido
22-02-2006, 23:19
Ik kom ook

Ik zou in demo willen zien hoe je de 'panel lines' zwart maakt d.m.v van een wash.

Ik kan wel tonen hoe je paneellijnen kunt doen met een stiftje (dat is hoe ik het altijd doe), maar dmv wash heb ik helaas geen ervaring. En zelfs moest ik die hebben, dan is het nog zo dat ik momenteel geen model in dat stadium heb om het te tonen.

Misschien andere bouwers die zich geroepen voelen om dit eens te tonen?

Dominique
23-02-2006, 00:21
Ik kan wel tonen hoe je paneellijnen kunt doen met een stiftje (dat is hoe ik het altijd doe), maar dmv wash heb ik helaas geen ervaring. En zelfs moest ik die hebben, dan is het nog zo dat ik momenteel geen model in dat stadium heb om het te tonen.

Misschien andere bouwers die zich geroepen voelen om dit eens te tonen?
Ik zou wel willen, maar ik heb voor het ogenblik ook niks in dat stadium staan. Ik heb mijn pollen al vol aan die Mercedes vrees ik :D

Sennake
23-02-2006, 00:50
Ik kan wel mijn Porsche 917 LH meebrengen, die zit zo ongeveer in dat stadium. Maar eigenlijk was ik niet van plan de paneellijnen in te kleuren, sterker nog : ik heb een andere methode aangewend om de paneellijnen uit te laten komen, namelijk het ingraveren van de lijnen. Op zich is dat dus wel een ander goed voorbeeld van hoe men tewerk kan gaan, maar inkleuren ging ik niet doen. Tenzij : de scheiding tussen de motorkap en de rest van de wagen zou ik wél kunnen doen. Ik breng in elk geval de Porsche mee, en wat zwarte verf. We zien dan wel.

commanderke
23-02-2006, 10:39
De methode met de stift ken ik ook, daar is nu niet zo veel aan te kunnen. Maar de wash blijft voor mij een misterie. Toch vooral omdat schoon in die lijn te laten lopen en dat dan een beetje op te kuisen zonder dat ge te veel wegveegt enz.... Ik heb hier wel nog een kas in primer staan anders moet ik die is meebrengen en kan dat daar ne keer op getoond worden.

Guido
23-02-2006, 13:06
De methode met de stift ken ik ook, daar is nu niet zo veel aan te kunnen. Maar de wash blijft voor mij een misterie. Toch vooral omdat schoon in die lijn te laten lopen en dat dan een beetje op te kuisen zonder dat ge te veel wegveegt enz.... Ik heb hier wel nog een kas in primer staan anders moet ik die is meebrengen en kan dat daar ne keer op getoond worden.

Ik weet niet of primer geschikt is om als goede basislaag te gebruiken. (ik weet wel zeker van niet) Het hangt er immers vanaf met welk soort verf je de wash wil doen. Indien met acryl, dan kan je het overtollige verwijderen met wat water of alcohol, maar met enamel gebruik je white spirit en met olieverf gebruik je bijv. terpentijn (meen ik mij te herinneren). Nu kan ik me voorstellen dat enkel alcohol de primer laag niet zal aantasten, maar white spirit en terpentijn, weet ik niet zeker. Verder denk ik dat zowel olieverf als enamel het meest geschikt zijn.

Dit alles van horen zeggen van mannen die het altijd zo doen. Zeker in de vliegtuig branche, waar de paneellijnen per definitie veel dunner zijn, dan bij een auto, en zij dus geen stift kunnen gebruiken.

Misschien toch beter om dit mee te nemen naar een volgende meeting, totdat er iemand niet alleen gedegen ervaring mee heeft, maar ook totdat we een model in de juiste staat hebben om het te tonen. Allez, ik wil niet zeggen dat we er geen tijd aan moeten/kunnen besteden, ik wil alleen de verwachtingen niet te hoog zetten.

;)

Gulfie
23-02-2006, 13:18
moet je lid zijn van de een of andere club om hier binnen te mogen? Anders denk ik er ook aan om eens binnen te springen ... als dat mag.

Misschien hebben jullie een adres van het café?

Bart.Vandecavey
23-02-2006, 13:24
moet je lid zijn van de een of andere club om hier binnen te mogen? Anders denk ik er ook aan om eens binnen te springen ... als dat mag.

Misschien hebben jullie een adres van het café?

is op het circuit Zolder

Big attack
23-02-2006, 13:51
Kan er mij misschien iemand op de meeting een paar tips geven over het fotograferen van je modellen. Valt niet echt mee, te donkere foto's zonder flis, te heldere met flits. Zal mijn eigen toetsel meebrengen.

Guido
23-02-2006, 14:27
moet je lid zijn van de een of andere club om hier binnen te mogen? Anders denk ik er ook aan om eens binnen te springen ... als dat mag.

Misschien hebben jullie een adres van het café?

je moet/mag/kan lid zijn van onze club hier. :D

Wat ik daarmee zeggen wil: Een groot gedeelte van de modelbouwers hier op het forum, ontmoeten elkaar niet enkel in "cyberspace", maar ook "in real life". Tijdens deze meetings proberen we in de praktijk te tonen wat we hier zoal doen (zie ook mijn oproep iedere keer). Dus, iedereen die wil, kan altijd eens vrijblijvend komen kijken hoe het een en ander in elkaar zit en verloopt. Lijkt het je wat om vaker te komen, dan kan dat.

Kom maar af, dan leggen we het een en ander wel uit hoe het precies in zijn werk gaat.

Een routeonschrijving kan je hier vinden: http://www.wheelscafe.be/2005/

Tot vrijdag? ;)

Guido
23-02-2006, 14:27
Kan er mij misschien iemand op de meeting een paar tips geven over het fotograferen van je modellen. Valt niet echt mee, te donkere foto's zonder flis, te heldere met flits. Zal mijn eigen toetsel meebrengen.

Daar kunnen we zeker ook wat tijd aan besteden. Zal mijn gerief ook meebrengen. ;)

commanderke
23-02-2006, 16:49
Geen probleem,

laat dat van die washes dan maar zitten tot volgende meeting, het is toch niet zo dringend. En dan kan het waarschijnlijk direkt op de juiste manier leren.

Sennake
23-02-2006, 17:48
Geen probleem,

laat dat van die washes dan maar zitten tot volgende meeting, het is toch niet zo dringend. En dan kan het waarschijnlijk direkt op de juiste manier leren.

Wat niet betekent dat ik mijn Porsche 917LH NIET meebreng zulle ;)

Pat
23-02-2006, 20:38
Wij hadden niets anders verwacht ! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Button@
23-02-2006, 22:02
Ik kan er morgen niet bij zijn.Moet naar een verjaardagsfeestje. Hopelijk volgende keer weer wel.

Grtz

Dominique
24-02-2006, 10:15
@Commanderke: ik moet vanavond eerst in Deurne passeren vooraleer ik naar de Wheels afgezakt kom. Ik vertrek dus vanuit Antwerpen richting Zolder, en ik zal je niet kunnen komen oppikken vanavond. Denk je dat je het gaat vinden?

commanderke
24-02-2006, 12:04
Ja geen probleem ik zal zelf wel rijden, ik breng trouwens nog ne maat mee die ook al jaren bouwt (alleen ligt em de laatsten tijd wat stil). Ik zal het wel vinden met die routebeschrijving. Tot straks

Dominique
24-02-2006, 19:48
ik zal waarschijnlijk een half uurke later zijn...

Pat
24-02-2006, 20:29
ik zal waarschijnlijk een half uurke later zijn...

Wij zullen daar dus weer tegelijk toekomen ...

Sennake
24-02-2006, 22:04
Verslag van de vergadering.

Aanwezig op de meeting :

- Huudo
- Sennake
- Dominique
- Patrick
- Danny
- Walter
- Juha + driver
- Dominique (Racer)
- Hhugo
- Pat
- Johan (Joka-1)
- Gery (Little Attack)
- John
- Jurgen
- Commanderke
- Dominique
- Eddy
- Dragonfly
- GulfCLK
- Pascal

1. Meetings

We spreken af om naar Jabbeke te gaan op zaterdag 11 maart.

Miniwheels op 26 maart : iedereen welkom en gratis!

Naar Dortmund gaan we op woensdag 5 april. We zijn al met 5 man. Als we met een man of 8 zijn bekijken we de mogelijkheid om met een busje te gaan.

2. Sturmtiger.

Volgende vergadering gaat door in het Bedrijvencentrum te Tienen. Verdere details volgen in een aparte topic.

3. Demo's.

Eerst wordt het inkleuren van paneellijnen besproken. 1/43 modellen : werkt niet. 1/24 modellen wel, waarbij we een onderscheid maken tussen resin en plastic. In elk geval dienen de paneellijnen altijd eerst uitgegraveerd te worden, anders blijft er na het lakken niets meer over om in te kleuren. Resin kan zodanig diep uitgegraveerd worden dat inkleuren niet meer nodig is. Plastic paneellijnen worden altijd ingekleurd met een verf op een basis, verschillend van de laklaag waarmee het model gespoten is, dit om het oplossen van de onderste laklaag te vermijden.

Daarna geeft Huudo een demonstratie fotografie. De resultaten van deze fotoshoot zullen ye zien zijn in de diverse galerijen van de eigenaars van de ter beschikking gestelde modellen.

4. Bespreking modellen.

Zoals steeds waren er ook nu weer meer modellen dan dat er tijd was om ze in detail te bekijken. En zoals steeds waren er ook nu weer prachtexemplaren bij die al dan niet volledig afgewerkt waren of in opbouw verkeerden.

5. Varia.

Er waren geen extra punten meer voorzien, mede doordat punt 6 al redelijk goed aan bod begon te komen.

6. Pintje drinken.

De harde kern bleef doorhameren op dit punt tot 1.30 uur, waarop de vergadering gesloten werd.

Opmerking : de omstandigheden zorgden ervoor dat onze vergadering nogal chaotisch verliep en weinig structuur vertoonde, maar (vooral voor de nieuwelingen) : dit is de uitzondering en zeker geen regel! We wensen ons desondanks te verontschuldigen indien sommige onderwerpen of delen van de vergadering minder goed verstaanbaar waren of demo's niet goed zichtbaar, en beloven een volgende keer weer topkwaliteit te leveren.

Big attack
25-02-2006, 13:44
De afwezigen hadden weeral eens ongelijk,
was weer een leuke boel, ondanks het "zitconfort"
De foto's,: "model" fotografie by Huudo
op het forum plaatsen by Sennake
THX Guys

Nismo
25-02-2006, 23:05
Verslag van de vergadering.

Aanwezig op de meeting :

- Huudo
- Sennake
- Dominique
- Patrick
- Danny
- Walter
- Juha + driver
- Dominique (Racer)
- Hhugo
- Pat
- Johan (Joka-1)
- Gery (Little Attack)
- John
- Jurgen
- Commanderke
- Dominique
- Eddy
- Dragonfly
- GulfCLK
- Pascal

.

Ik weet het, ik was de laatste die kwam binnen gevallen. :p
En ondanks mijn late aankomst heb ik mij toch niet verveeld, integedeel.

Voor diegenen die gisteren aan mij vroegen of Broux nog spuitbussen grondverf van Tamiya heeft staan, moet ik na mijn bezoekje van vanmiddag aan Hasselt en aan Broux gerust stellen ; er stonden daar nog een 10-tal bussen grijze en witte grondverf. € 11,.. voor de grijze en € 13,.. voor de witte. (groot formaat)

Ondertussen bedank ik de fotograaf van dienst en ook diegene voor het mij bezorgen van de Fuchs-velgen en wens ik Pat vééééééél succes met de Corvette

Grtzzzzzzz Nismo :gas:

Gulfie
26-02-2006, 20:43
Mijn eerste meeting. Inderdaad een beetje rommelig maar zeker omdat iedereen wel eens slecht zat om elkaar te verstaan.

Jullie mogen op me rekenen voor de toekomst!

Guido
26-02-2006, 21:24
Mijn eerste meeting. Inderdaad een beetje rommelig maar zeker omdat iedereen wel eens slecht zat om elkaar te verstaan.

Jullie mogen op me rekenen voor de toekomst!

Allez, blij te horen dat het dan toch meegevallen is. Het was inderdaad heel lastig om goed verstaanbaar te praten en de meeting in goede banen te leiden, opdat iedereen toch een beetje kon volgen. Ik ga er wel vanuit dat dit maar eenmalig was. Als we apart zitten kan het sprekersgedeelte veel sneller afgerond worden en kunnen we dus ook vlugger aan de praktijk beginnen. ;)

commanderke
27-02-2006, 00:29
Ik kom de volgende keer ook terug, daar ben ik nu al zeker van. Een beetje meer stilte was inderdaad wel pakken makkelijker geweest.

Gulfie
28-02-2006, 16:56
Allez, blij te horen dat het dan toch meegevallen is. Het was inderdaad heel lastig om goed verstaanbaar te praten en de meeting in goede banen te leiden, opdat iedereen toch een beetje kon volgen. Ik ga er wel vanuit dat dit maar eenmalig was. Als we apart zitten kan het sprekersgedeelte veel sneller afgerond worden en kunnen we dus ook vlugger aan de praktijk beginnen. ;)

Ach ja ... daarom dat ik me gisteren ook lid gemaakt heb. Gewoon gezellige bende!

MFahrer
02-03-2006, 12:53
Kon er niet bij zijn. In maart hou ik de datum zeker vrij!

Jullie hebben afgesproken om 11/03 naar Jabbeke te gaan. Hebben jullie al verdere details ivm die dag? Voormiddag - namiddag? Gans de dag? Ik ga ook zeker en zou het wel aangenaam (en practisch ivm gekochte kits bij Huudo) vinden moest ik jullie daar tegenkomen.


G.

Guido
03-03-2006, 01:37
Kon er niet bij zijn. In maart hou ik de datum zeker vrij!

Jullie hebben afgesproken om 11/03 naar Jabbeke te gaan. Hebben jullie al verdere details ivm die dag? Voormiddag - namiddag? Gans de dag? Ik ga ook zeker en zou het wel aangenaam (en practisch ivm gekochte kits bij Huudo) vinden moest ik jullie daar tegenkomen.


G.

Meer info ivm de meetings komt online in het weekend. ;)

MFahrer
03-03-2006, 09:39
Ok sorry... iets te snel geweest.

G.

vinnie
03-03-2006, 18:52
Kon er niet bij zijn. In maart hou ik de datum zeker vrij!

Jullie hebben afgesproken om 11/03 naar Jabbeke te gaan. Hebben jullie al verdere details ivm die dag? Voormiddag - namiddag? Gans de dag? Ik ga ook zeker en zou het wel aangenaam (en practisch ivm gekochte kits bij Huudo) vinden moest ik jullie daar tegenkomen.


G.
Hallo iedereen hoop jullie allemaal eens te ontmoeten in Jabbeke voor onze jaarlijkse modelbouw beurs van On The Road.Ziet er weer niet normaal uit al de verschillende deelnemende landen.Ziezo zal jullie nu laten en wie weet hoor ik het wel als jullie daar rondlopen.Groetjes Vincent.:bye: :bye: :bye:

Nismo
03-03-2006, 19:20
Hallo iedereen hoop jullie allemaal eens te ontmoeten in Jabbeke voor onze jaarlijkse modelbouw beurs van On The Road.Ziet er weer niet normaal uit al de verschillende deelnemende landen.Ziezo zal jullie nu laten en wie weet hoor ik het wel als jullie daar rondlopen.Groetjes Vincent.:bye: :bye: :bye:

Ik kom al zeker op zaterdag, mijne maat gaat mee en misschien dat Gery ook meekomt. Ik vertrek zo rond half negen naar Jabbeke. ;)



Grtzzzzzzz Nismo :cool:

Big attack
03-03-2006, 21:18
Hallo Nismo, ik kom zeker mee, stuur maar een PM om juist af te spreken.
Zal mijn "Paddock" pet op zetten, zo vallen we zeker op.
Groeten

vinnie
03-03-2006, 21:40
Hallo Nismo, ik kom zeker mee, stuur maar een PM om juist af te spreken.
Zal mijn "Paddock" pet op zetten, zo vallen we zeker op.
Groeten
Doe dat zeker dan herken ik jullie zeker.:applaus:

Guido
03-03-2006, 21:45
Hallo Nismo, ik kom zeker mee, stuur maar een PM om juist af te spreken.
Zal mijn "Paddock" pet op zetten, zo vallen we zeker op.
Groeten

Een en ander gaan we op een georganiseerde manier vanuit DePaddock proberen te coördineren. Meer details in DEZE THREAD (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=12498).

;)

MFahrer
04-03-2006, 14:01
Jammer dat de thread gesloten is...

Is er een mogelijkheid dat ik me daar officieel "Paddock-lid" maak?

G.

Sennake
04-03-2006, 14:58
Jammer dat de thread gesloten is...

Is er een mogelijkheid dat ik me daar officieel "Paddock-lid" maak?

G.

Absoluut : breng gewoon 15 euro mee en wij zorgen voor de rest.