PDA

View Full Version : FFSA GT 2006, om jaloers van te worden.


Mark
24-02-2006, 23:47
De Fransen hebben al enkele jaren een prachtig GT-kampioenschap maar dit jaar is het werkelijk subliem te noemen.

PSI die met een C6R en C5R op toernee gaan, 12 Vipers, 2 Prodrive's 550, Lister Storm, Saleens en (ex-PSI?)Porsche Biturbo's. Vandaag dan het nieuws dat het grote Oreca van start gaat met een Saleen in het kampioenschap. Het rijdersduo komt ons bekend voor, namelijk Soheil Ayari en Bruno Hernandez. Die kennen we nog van de SRT Corvette in 2005.

De Oreca-Saleen in de nieuwe kleuren:
http://www.projectlemans.de/images/stories/2006/NATIONALGT/orecasaleen.jpg
Foto: www.projectlemans.de

Meer info over deze serie: http://www.superserieffsa.com

Belle
24-02-2006, 23:58
Het kampioenschap ziet er inderdaad geweldig uit! De Oreca Saleen is echt sjiek in die livery... En Markus in de C6-R...dat gaat gewoon vuurwerk geven!

Jaja, er staat al zeker een live FFSA'tje op mijn autosportkalender aangevinkt dit jaar... :)

Bramzel
25-02-2006, 13:33
Markus in de C5-R ;) De C6-R zal bestuurd worden door Alliot en Halliday.

joost
25-02-2006, 13:55
Voor de fans, vooral Lédenon (29 & 30/4) is goed haalbaar en valt niet samen met andere wedstrijden (BTCS of Belcar). Het circuit ligt op goed 15 kilometer van de luchthaven van Nimes waar Ryanair op vliegt (€150 heen en terug). Bovendien valt maandag 1 mei, een vakantiedag, aansluitend op het weekend. Last but not least is het Zuiden van Frankrijk culinair en klimatologisch ook een meevaller...
Voor de thuisblijvers zal pitstop.tv de Belgen volgen.

Kalender:

Nogaro: 15 -->17/4 (BTCS Spa)
Lédenon: zie hierboven
Dijon: 20 & 21/5 (Belcar Zolder)
Val de Vienne: 24 & 25/6
Albi: 9 & 10/9 (BTCS Zolder)
Le Mans: 14 & 15/10 (BTCS Spa)
Magny-Cours 21 & 22/10 (Belcar Zolder)

Pau staat enkel voor de GT Série op de kalender vanwege de testdagin Le Mans.

Joost

Ellen
27-02-2006, 14:11
Markus in de C5-R ;) De C6-R zal bestuurd worden door Alliot en Halliday.

Volgens de berichtgeving is het toch Markus op de C6-R, samen met Kuismanen. Deze is van vandaag op de FFSA site:

http://ffsa.turbo.m6.fr/detailArticle.php?id=11120

“Markus Paltalla est attaché à PSI, c’est un jeune pilote fantastique, il faudra le suivre attentivement cette saison” concluait Philippe Tillie.

... en of ze die in de gaten zullen moeten houden! ;)

Bramzel
27-02-2006, 14:53
Ah, my bad dan. Die zal dan zeker voor vuurwerk gaan zorgen zeg.

Mark
27-02-2006, 17:04
Voor de fans, vooral Lédenon (29 & 30/4) is goed haalbaar en valt niet samen met andere wedstrijden (BTCS of Belcar)

Maar valt wel samen met de World Series op Zolder en de RMU Classic in Spa ;)

Het weekend van 14/15-10 op Le Mans kan weleens een beter alternatief zijn. FFSA GT, DTM, F3 Euroseries.........

joost
27-02-2006, 17:23
Maar valt wel samen met de World Series op Zolder en de RMU Classic in Spa ;)

Het weekend van 14/15-10 op Le Mans kan weleens een beter alternatief zijn. FFSA GT, DTM, F3 Euroseries.........

Boek dan nu al maar een hotel. Bovendien zal het weer in het Zuiden in mei leuker zijn dan dat in Le Mans in oktober. Lédenon is:

- olijven
- ricard en petanque
- de zon
- ....

Joost

Mark
27-02-2006, 17:30
Voor de thuisblijvers zal pitstop.tv de Belgen volgen.


Alleen voor de internetsite? Of komt het ook in de uitzendingen van Pitstop?

Mark
03-04-2006, 19:06
2de 'Vette van SRT zien we 5 van de 7 wedstrijden terug. Ene Bouchut gaat daar aan het stuurtje trekken ;)

Christophe Bouchut verdedigt dit seizoen de kleuren van SRT in het Franse GT-kampioenschap. De voormalige GT-wereldkampioen gaat in Frankrijk aan de slag met een Corvette C5-R van SRT.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=11231

Viper GTS-R***
04-04-2006, 11:50
De Vipers mogen volgens het Belcar reglement maar tot en met 2006 rijden in ons kampioenschap. Is dit in het FFSA GT ook zo?? Lijkt mij onlogisch want dan zouden ze volgend jaar plotseling 12 GT1 wagens minder hebben...... Iemand een idee of info?

Bart.Vandecavey
04-04-2006, 12:14
De Vipers mogen volgens het Belcar reglement maar tot en met 2006 rijden in ons kampioenschap. Is dit in het FFSA GT ook zo?? Lijkt mij onlogisch want dan zouden ze volgend jaar plotseling 12 GT1 wagens minder hebben...... Iemand een idee of info?

nog tot 2009...

In feite kunnen ze gewoon de Viper terug hernoemen naar Dodge en dan mag hij ook in de Belcar nog tot 2009 meedoen

Viper GTS-R***
04-04-2006, 21:06
nog tot 2009...

In feite kunnen ze gewoon de Viper terug hernoemen naar Dodge en dan mag hij ook in de Belcar nog tot 2009 meedoen
Dat denk ik niet, volgens mij staat die Dodge Viper voor Viper Competition Coupé. En Chrysler Viper bedoelt men de GTS-R uitvoering mee...

Mark
04-04-2006, 21:35
Dat denk ik niet, volgens mij staat die Dodge Viper voor Viper Competition Coupé. En Chrysler Viper bedoelt men de GTS-R uitvoering mee...

Nou, voor dat truukje moet je bij Zakspeed zijn;) Die hebben dat twee of drie jaar terug gedaan tijdens de 24 uur van de Nürburgring. Op die manier konden ze creatief omgaan met de inhoud van de tank :)

Viper GTS-R***
07-04-2006, 22:58
Entry list voor openingsrace in Nagaro:
http://www.italiaracing.net/news.asp?id=4542&cat=GTINTER&nome=GT_INTERN.&cart=news_gtinter
16 Vipers
3 550's
2 Saleen's
1 Lister
2 Corvette C5-R
1 Corvette C6-R
+ nog wat porshe's en 2 astra coupe's.
Wat een indrukwekend veld GT's!!!
Bornhauser-Thevenin (Chrysler Viper) - VBM
Balthazard-Policand (Ferrari 550) - Larbre
Fiat-Dupuy (Saleen S7-R) - Protek
Peyrolles-Besson (Chrysler Viper) - First Racing
Tuchbant-Giroix (Chrysler Viper) - First Racing
TBA-TBA (Ferrari 550) - Larbre
Hernandez-Ayari (Saleen S7-R) - Oreca
Blanchemain-Beltoise (Chrysler Viper) - Euroflash
Lagniez-Zangarelli (Chrysler Viper) - Mirabeau
Cormereche-Mermet (Chrysler Viper) - Tarres
Debard-Lasserre (Chrysler Viper) - Tarres
Cazenave-Police (Chrysler Viper) - CD Sport
Dubreuil-Rabineau (Chrysler Viper) - CD Sport
Alliot-Halliday (Corvette C5-R) - PSI
Paltalla-Kulsmanen (Corvette C6-R) - PSI
Soave-Cayrolle (Corvette C5-R) - SRT
Miloe-Miloe (Chrysler Viper) - Red Racing
Lesoudier-TBA (Chrysler Viper) - Red Racing
TBA-TBA (Chrysler Viper) - Sport Garage
Brandela-Stepec (Lister Storm) - Creation Autosportif
Narac-Lecourt (Porsche 996) - Imsa
Monteiro-Monteiro (Porsche 996) - Estoril
Mouez-Prunet (Porsche 911) - Protek
Rambeaud-Comar (Ferrari 550) - GPA
Ruffier-Ruffier (Porsche 996) - Ruffier
Chamaraud-Chamaraud (Porsche 996) - Porsche Lorient
Lelievre-Polette (Porsche 996) - Imsa
Depresel-Melan Moutet (Porsche 996) - CPA
Clairay-Laurin (Porsche 996) - GCR
Philippon-Labescat (Porsche 996) - Espace
Gavant-Roger (Opel Astra Coupé) - Original Team
Guiod-Colas (Porsche 996) - Pilotage Passion
Noziere-Brouard (Chrysler Viper) - Pilotage Passion
Wosniak-Lepreux (Porsche 996) - First Racing
Cordel-TBA (Porsche 996) - First Racing
Rodrigues-Rodrigues (Porsche 996) - Hexis
Simon-Perriat (Chrysler Viper) - Pouchelon
Severini-Leclerc (Chrysler Viper) - Pouchelon
Vaissiere-TBA (Chrysler Viper) - Pouchelon
Tapy-TBA (Opel Astra Coupé) - Yet
http://www.gt-eins.de/Berichte2004/sonstige/ffsachamp.jpg
VBM Viper, Kampioen FFSA GT 2005

Foto: www.gt-eins.de

strepper
08-04-2006, 09:48
Nou, voor dat truukje moet je bij Zakspeed zijn;) Die hebben dat twee of drie jaar terug gedaan tijdens de 24 uur van de Nürburgring. Op die manier konden ze creatief omgaan met de inhoud van de tank :)

correctie: dat heeft toen in hun nadeel gewerkt.

smiley
08-04-2006, 10:17
2 astra coupé's ?? dtm's ? dat zijn toch geen gt's... (maarja dt's zijn zo van die twijfelgevallen zoals de m3 gtr)

Viper GTS-R***
09-04-2006, 20:13
2 astra coupé's ?? dtm's ? dat zijn toch geen gt's... (maarja dt's zijn zo van die twijfelgevallen zoals de m3 gtr)
BMW M3 GTR is en blijft volgens mij toch een echte GT hoor,
En die 2 Astra Coupé's dat daar in FFSA GT gaan rijden, zijn geen EX-DTM's.
Meer zoiets als die dat in BTCC hebben gereden geloof ik.
In m'n lijstje staat maar 1 Corvette C5-R van SRT maar moeten er dus wel duidelijk twee zijn. Christophe Bouchut gaat deze tweede besturen :eek: :gas:

AlainH
09-04-2006, 20:32
In m'n lijstje staat maar 1 Corvette C5-R van SRT maar moeten er dus wel duidelijk twee zijn. Christophe Bouchut gaat deze tweede besturen :eek: :gas:

Bouchut rijdt bij SRT ;)
Artikel op www.pitstop.tv (http://pitstoptvftp.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=11231)

GT2-R
09-04-2006, 21:35
2de 'Vette van SRT zien we 5 van de 7 wedstrijden terug. Ene Bouchut gaat daar aan het stuurtje trekken ;)

Kwam die Corvette ook niet een aantal keer een belcarwedstrijdje meepikken???

Greets, Dr. Jozz

Viper GTS-R***
10-04-2006, 23:13
Kwam die Corvette ook niet een aantal keer een belcarwedstrijdje meepikken???Greets, Dr. Jozz
Laten we hopen;)
Hier is al een previeuw over de 1ste manche in Nagaro te vinden:
http://www.superserieffsa.com/index.php?series=ffsagt&season=2005&class=Coupe&type=driver&event=4
(linkerkolom Grand Tourisme artikel -> Et C'est Parti Pour Le Show!
En ivm die 2 Opel Astra Coupé's, het gaat hier om Silhouette's.
Buiten een dik gevuld GT1 veld, een GT2 dan met hoofdzakelijk Porsches 996 GT3-RSR, is het GT3 veld gevuld met 5 DOdge viper COmpetition's (waaronder Larbre). Zo te zien vallen de oudere 996 cups ook onder die GT3 categorie net zoals de Opel Silhouette's.

Viper GTS-R***
14-04-2006, 19:42
Oreca en SRT hebben al getest op Dijon, hier zijn enkele foto's.
http://jmugnier.club.fr/Dossier%20Pahotos%202006/dijon_oreca5.jpg
http://jmugnier.club.fr/Dossier%20Pahotos%202006/dijon_srt.jpg
Bron: http://jmugnier.club.fr/aActualit%E9_FFSA_2006.htm
Heb ook een foto gevonden van de 2 Opel Astra Coupé's die gaan meerijden. Dit waren de twee wagens die vorig jaar door Mach One werden gerund (dat nu met 3 Vipers rijd in FIA GT3). Het lijken me Silhouette achtige wagens... of ben ik verkeerd?
http://jmugnier.club.fr/Dossier%20Pahotos%202006/stand_MC_20051.jpg
Bron: http://jmugnier.club.fr/aActualit%E9_FIA_GT2006.htm

Fonne
14-04-2006, 21:25
Oreca en SRT hebben al getest op Dijon, hier zijn enkele foto's.[/IMG]
Bron: http://jmugnier.club.fr/aActualit%E9_FFSA_2006.htm
Heb ook een foto gevonden van de 2 Opel Astra Coupé's die gaan meerijden. Dit waren de twee wagens die vorig jaar door Mach One werden gerund (dat nu met 3 Vipers rijd in FIA GT3). Het lijken me Silhouette achtige wagens... of ben ik verkeerd?
http://jmugnier.club.fr/Dossier%20Pahotos%202006/stand_MC_20051.jpg
Bron: http://jmugnier.club.fr/aActualit%E9_FIA_GT2006.htmHet zijn silhouette's volgens mij . Ik ben er zo goed als zeker van.

Ellen
14-04-2006, 21:35
Markus heeft de snelste tijd in de vrije training, voor de Saleen! :applaus: SRT was dertiende. Hier (http://www.ffsa.org/res_circuit.php?cateng=%20%20%20%20Championnat%20/%20Coupe%20de%20France%20FFSA%20GT%20%20%20%20&&if=SEANCE_1_61&&ia=chr&&typeCr=Essais%20Priv%c3%a9s%204&&id=281&&typf=oth) vind je de tijden.

Hopelijk doen ze het morgen in de kwalificaties even goed! :)

Viper GTS-R***
14-09-2006, 16:32
Met nog twee racen te gaan is de kampioen al bekend.
ORECA met hun Saleen was (en blijft) dit jaar de ongekroonde koning van het FFSA GT.

1. Ayari/Hernandez ORECA Saleen S7R 234
2. Palttala/Kuismanen PSI Corvette C6R 165
3. Hallyday/Alliot PSI Corvette C5R 113
4. Thevenin/Bornhauser VBM Viper GTS-R 100
5. Balthazard/Policand Larbre Ferrari 550 96

Volledige lijst te vinden op: http://www.patricksoft.fr/ffsa/Detail_champ_G.asp?code=CGT1&lig=&annee=2006

Met nog Le Mans & Magny Cours te gaan is de derde plek nog zeker niet bekend. De Saleen van Dupuy en Fiat heeft trouwens ook nog een 91 punten. En het is nog belange niet zeker of Hallyday en Alliot nog starten met de C5R, dit wegens budget of zeg maar sponserproblemen bij Alliot.

We zullen een mooie strijd kunnen verwachten op onze trip naar Le Mans!
Zelf tip ik toch wel een 2de overwinning voor een Viper voor dit jaar in ffsa gt, waarom?
Oreca Saleen & PSI C6R zullen in Le Mans beiden met velen killo's ballast rondrijden.
60 & 80 kg als ik me niet vergis!

Yvonne
16-09-2006, 10:28
Met nog twee racen te gaan is de kampioen al bekend.
ORECA met hun Saleen was (en blijft) dit jaar de ongekroonde koning van het FFSA GT.

1. Ayari/Hernandez ORECA Saleen S7R 234
2. Palttala/Kuismanen PSI Corvette C6R 165
3. Hallyday/Alliot PSI Corvette C5R 113
4. Thevenin/Bornhauser VBM Viper GTS-R 100
5. Balthazard/Policand Larbre Ferrari 550 96

Volledige lijst te vinden op: http://www.patricksoft.fr/ffsa/Detail_champ_G.asp?code=CGT1&lig=&annee=2006

Met nog Le Mans & Magny Cours te gaan is de derde plek nog zeker niet bekend. De Saleen van Dupuy en Fiat heeft trouwens ook nog een 91 punten. En het is nog belange niet zeker of Hallyday en Alliot nog starten met de C5R, dit wegens budget of zeg maar sponserproblemen bij Alliot.

We zullen een mooie strijd kunnen verwachten op onze trip naar Le Mans!
Zelf tip ik toch wel een 2de overwinning voor een Viper voor dit jaar in ffsa gt, waarom?
Oreca Saleen & PSI C6R zullen in Le Mans beiden met velen killo's ballast rondrijden.
60 & 80 kg als ik me niet vergis!

Er is nog niets beslist in de FFSA GT serie. Want het verschil tussen de Oreca Saleen en PSI Corvette is 69 punten. Met nog 4 races te gaan, op 2 race weekenden, zijn er nog 80 punten te verdienen. Tenminste als ik dit goed heb begrepen:

Reglementen (http://www.ffsa.org/pratiquer/reglements2006/circuit.pdf), blz 36 - 38, artikel 9.1.1.

Dus als Oreca een paar keer een minder resultaat heeft, en PSI 4x een super resultaat heeft, is het nog mogelijk dat PSI kampioen wordt. Ook in allerlei persberichten wordt dit aangehaald. Wel is zo, dat het voor PSI erg moeilijk wordt om kampioen te worden...

Viper GTS-R***
27-09-2006, 17:45
Het kon ook niet anders, FFSA GT zorgt ervoor dat er nog op Nationaal Niveau kan geraced worden met GT1's. Dat word nu bevestigd langs DSC. En dit niet zomaar tot 2009...
2009 is de einddatum van de homoligatie van de Viper GTS-R's ;)

Dit alles en nog veel meer te lezen op pitstoptv:
Directlink: http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.be/nieuwsbericht.php?newsid=12699

Thomaske
27-09-2006, 20:09
Het kon ook niet anders, FFSA GT zorgt ervoor dat er nog op Nationaal Niveau kan geraced worden met GT1's. Dat word nu bevestigd langs DSC. En dit niet zomaar tot 2009...
2009 is de einddatum van de homoligatie van de Viper GTS-R's ;)

Dit alles en nog veel meer te lezen op pitstoptv:
Directlink: http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.be/nieuwsbericht.php?newsid=12699

Eén ding is zeker. Heel veel GT1 wagens uit de buurlanden gaan in 2007 afzakken richting FFSA GT.

Italië => geen GT1s meer
België => geen GT1s meer
Duitsland => geen GT1s
...

Mvg....

Raceboy
27-09-2006, 20:11
Slim bezien van die Fransman, we schaffen ze overal af behalve hier ;)

Mark
27-09-2006, 20:27
Eén ding is zeker. Heel veel GT1 wagens uit de buurlanden gaan in 2007 afzakken richting FFSA GT.
..

Dan is onze busreis een try-out voor 2007 ;)

Thomaske
27-09-2006, 20:56
Eén van de deelnemers van het FFSA GT 2007 => De Paddock Racing Team :D

Mvg...

Belle
27-09-2006, 20:56
Dan is onze busreis een try-out voor 2007 ;)

Als dezelfde tarieven gelden, dan zal ik volgend jaar weer van de partij zijn! ;)

Mark
27-09-2006, 21:03
We zien ook nog een primeur:

Larbre Compétition, een van de vaste deelnemers in FFSA GT, zet vanaf de zesde race in Le Mans op 14 en 15 oktober een tweede Ferrari 550 in. Deze Prodrive 550 zal evenwel met een gewijzigde motor uitgerust worden. Solution F prepareerde een minder dure krachtbron (zonder de noodzaak om een Prodrive-ingenieur in huis te nemen), waardoor de 550 voor kleinere teams interessant wordt. De Nederlander Peter Kox wordt de A-rijder van dienst in Le Mans.

http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.be/nieuwsbericht.php?newsid=12699

Belle
27-09-2006, 21:06
Das leuk nieuws!

Ik hoop ook dat PSI een co-piloot vindt voor hun C5-R naast Hallyday. Zou jammer zijn die wagen te moeten missen...

JorritVD
27-09-2006, 22:44
Eén ding is zeker. Heel veel GT1 wagens uit de buurlanden gaan in 2007 afzakken richting FFSA GT.

Italië => geen GT1s meer
België => geen GT1s meer
Duitsland => geen GT1s
...

Mvg....

Ik hoop dat ze wel wat aan de racetijden dan gaan veranderen. Misschien een 24 uurs race erbij en de wedstrijden naar 2 en een half uur doen.

Mark
27-09-2006, 22:51
Ik hoop dat ze wel wat aan de racetijden dan gaan veranderen. Misschien een 24 uurs race erbij en de wedstrijden naar 2 en een half uur doen.

Waarom? Op welke gefundeerde basis doe je dergelijke uitspraken? De welbekende "I wish dikke duim stories"?. Het huidige concept is succescvol, waarom zou je dat veranderen?

Viper GTS-R***
27-09-2006, 22:54
Die twee races van elk een uur lijken mij toch ook wel goed hoor.
Dus zoals Mark zegt zou ik daar ook niets aan veranderen.
Voordeel van zo'n kortere racen? Minder kans op uitvallen en ook meer spanning omdat het 'maar' 60 minuten duurt per race.

Nuja wij (de paddockers die binnenkort met den bus naar LM gaan) zullen het hier wel zeggen hoe we dat 2 x 60 minuten race concept vinden hé;):D

Belle
27-09-2006, 22:57
Bovendien heb je een race op zaterdag én zondag. Dus als je brokken krijgt op zaterdag, kun je de wagen in vele gevallen nog oplappen voor de volgende race met minder puntenverlies tot vervolg. Denk maar aan dezelfde argumenten die we toen gaven tijdens het 2 x 60 minuten concept tijdens de Belcar (1000 kms Spa) vorig jaar... Die zijn hier ook van toepassing.

joost
28-09-2006, 08:59
De format van de Fransen gaat nog verder. Zij werken verplicht met een A en een B-rijder - hoe die overigens aan die status komen, is een punt van discussie - en iedere rijder werkt één kwalificatie af en neemt één maal de start. Alle A-rijders doen dit samen en idem dito voor de B-rijders. Dit verhoogt natuurlijk de spanning.Daarom zijn er dus ook die twee reeksen, met één op zaterdag en één op zondag.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de Franse federatie aan deze format iets fundamenteel zou wijzigen. De teams dienen bijvoorbeeld niet te investeren in tankinstallaties, en zouden dat met langere races wel moeten doen.
Dat er minder wagens uitvallen is echter niet zo, door de korte duur van de races en het samen laten rijden van rijders met hetzelfde niveau, krijg je zeer fel betwiste races en natuurlijk ook wel wat incidenten. Vooral tijdens de laatste races op Albi hadden de wisselstukafdelingen van de verschillende merken op maandag wel wat faxen te verwerken...
Maar het is en blijft een mooi kampioenschap, dat evenwel moeilijk haalbaar is voor een klein land. Frankrijk heeft nu eenmaal meer middelen en mogelijkheden. De FFSA is ook een drijvende kracht, getuige het grote aantal internationale kampioenen uit Frankrijk: Loeb, Collard & Bouillon, Bourdais, Larbre, Citroën, Renault (F1), Pescarolo, ASM, Oreca...

mvg

Joost

Dries DS
28-09-2006, 09:15
Aah... La douce France :worship:

Coach Ep
29-09-2006, 12:19
Hoe fijn zou het zijn als de fransen volgend jaar voor een weekendje naar Spa komen "afzakken". Iemand met contacten richting de FFSA om een balletje op te gooien?

Viper GTS-R***
01-10-2006, 23:54
Ivm die 2de (minder krachtigere) F550 die Larbre gaat inzetten voor P. Kox & Co Piloot... komt deze dan in de GT2 terecht door die minder krachtigere motor? Een paar race'n terug herinner ik mij nog dat er een minder krachtigere F550 meereed in GT2, deze wel ingezet door een voor mij onbekend en ondertussen al uit men hoofd geschoten team.
Idd, het lijkt heel raar een F550 in GT2 maar kijk of vraag het na, er heeft er daadwerkelijk al ééntje gereden in de 2de rangsklasse.

JorritVD
02-10-2006, 16:44
Ivm die 2de (minder krachtigere) F550 die Larbre gaat inzetten voor P. Kox & Co Piloot... komt deze dan in de GT2 terecht door die minder krachtigere motor? Een paar race'n terug herinner ik mij nog dat er een minder krachtigere F550 meereed in GT2, deze wel ingezet door een voor mij onbekend en ondertussen al uit men hoofd geschoten team.
Idd, het lijkt heel raar een F550 in GT2 maar kijk of vraag het na, er heeft er daadwerkelijk al ééntje gereden in de 2de rangsklasse.

Misschien hebben ze er een mindere krachteger motor er in gedaan om bijv een grotere achtervleugel op te doen.

Bramzel
03-10-2006, 16:59
Ivm die 2de (minder krachtigere) F550 die Larbre gaat inzetten voor P. Kox & Co Piloot... komt deze dan in de GT2 terecht door die minder krachtigere motor? Een paar race'n terug herinner ik mij nog dat er een minder krachtigere F550 meereed in GT2, deze wel ingezet door een voor mij onbekend en ondertussen al uit men hoofd geschoten team.
Idd, het lijkt heel raar een F550 in GT2 maar kijk of vraag het na, er heeft er daadwerkelijk al ééntje gereden in de 2de rangsklasse.

Ik denk niet dat het zoveel minder krachtig is hoor, dat zou een verschil van 200pk betekenen en ik schat eerder dat je in de regionen van 10-30pk vermogensverlies moet denken. De GT2 550 was van XL Racing, en dat was een privateers-effort op kleine schaal, a la Wieth.