View Full Version : Gezamelijke reis naar Le Mans 14/15-10-06? DTM, FFSA GT, F3 Euroseries.......
In het weekend van 14 en 15 oktober zal er op het Bugatti-circuit van Le Mans een prachtig raceweekend zijn. Het Franse GT kampioenschap met de nodige Belgsiche inbreng en de DTM vormen de hoofdmoot van het weekend.
De bedoeling van deze thread is om te polsen of er belangstelling voor is. Vertrek op vrijdag of zaterdag? Terug op zondag of maandag? Geef ons jullie mening.
Onze vraag is dus: Is er op De Paddock voldoende interesse om zo'n reisje te organiseren?
Over de kosten en het reisschema kunnen we nog niks mededelen om die informatie nog niet bekend is.
(Edit: in dat bewuste weekend is er een wedstrijd van de BTCS op Spa ;) )
Thomaske
28-02-2006, 17:51
Van mijn kant uit is hier wel intresse voor. Liefst voor mij dan vrijdagavond vertrekken en zondag terug thuis komen.
Dat is het gemakkelijkste omdat het dan school is hé. Ook voor de andere werkende mens zou het zo gemakkelijk zijn.
Alles zal dan wel afhangen van de kostprijs.
Hoe willen jullie gaan? TGV, plane, car or bus?
Mvg...
JPMontoya
28-02-2006, 17:59
Le Mans doe je het best met Auto of Bus.
Ben er vorig jaar heen geweest en om heel eerlijk te zijn vind ik Le Mans wel vrij ver. Met de wagen mag je toch al rekenen op een dikke zestal uren rijden en met de bus mag je er al gauw een tweetal uurtjes bijtellen.
Toen ik naar de WSbR geweest ben vrijdagavond vertrokken en gereden tot op ongeveer 150km van Le Mans en daar geslapen in een Formule 1 hotel en dat zaterdag op tijd en opt gemakje, zonder haast om 9u op circuit.
Die tijd van het jaar is het nu niet bepaald standvastig weer in de Sarte dus je moet quasi op hotel gaan.
Hoe willen jullie gaan? TGV, plane, car or bus?
De bedoeling is een bus, dat is wel zo gezellig en gemakkelijk. In het verleden hebben we die afstand al eens afgelegd met een camper en dat viel goed mee. Op ons gemak in de nacht richting Le Mans......was goed te doen. In 2003 na afloop van de Euroraces doorgereden naar Le Mans.
Hi,
Op zich heb ik zeker wel zin om richting Le Mans te gaan. Het hangt wel af van de totale kosten enz. Mijn voorkeur...op vrijdagavond/nacht vertrekken en zondagavond weer in België te zijn.
Werner333
28-02-2006, 22:39
Count me in. De Paddock en Le Mans, straffe verhalen :D
Giovanni
01-03-2006, 00:26
Dat zie ik ook wel zitten.
Vrijdagavond vertrekken, onderweg eventueel een dutje doen.
Zaterdagmorgend toekomen.
Enkele trainingen bekijken, stukske eten, ...
Zondag fris op de grote dag !!!
Wel, aangezien ik toch van plan was om naar de FFSA te gaan kijken, vind ik het wel leuker om de lange weg met een bus af te leggen. Dus ja, ik ben ook geïnteresseerd.
Ik vertrek dan ook liever op een vrijdagavond en terugkomen op zondagavond. (being a teacher and all ;))
(being a teacher and all ;))
Dan heb jij ervaring met schoolreizen... Dan MOETEN met de bus gaan ;)
Overnachten in F1 hotel lijkt me ook een optie. Niet duur en volstaat voor het doel... Maar dan moeten wel op tijd beginnen met de organisatie...
We horen het wel...
C U
Ik ben ook zeker geïnteresseerd. Liefst ook op vrijdagavond vertrekken en zondagavond terugkomen. Overnachten in een hotel lijkt me in oktober ook beter. De kans op slecht kampeerweer is dan toch groter.
JPMontoya
01-03-2006, 12:23
Ik dacht dat Formule 1 Hotel 28€/per nacht per kamer kost
dus als je met 3 slaapt op een kamer ongeveer 9€/nacht.
Chauffeur
01-03-2006, 12:47
Graag voor mij 8 plaatsen reserveren:
1 x voor de buschauffeur
1 x voor mezelf
3 x 2 voor winnaars wedstrijd Newsletter.
4 hotelkamers + voor 8 man inkomtickets. (alles samen te factureren aan het gekende adres).
Max capaciteit bus = 54 personen incl. buschauffeur en gids.
Mvg
Dries
onder zeer zwaar voorbehoud van 1001 dingen die nog niet echt duidelijk zijn.
Maar in principe heb ik wel interesse om mee te gaan. Voor enkele Corvettes (that good old Corsair feeling :D) en een hele trits Vipers, wil ik er wel bij zijn. Vrijdagavond vertrekken lijkt me ok te zijn (afhankelijk van het uur, liever ietske later dan te vroeg) en een F1 hotel is ook prima. Maar 3 man op een kamer is er wellicht over. 2 moet goed zijn. 14 euro/nacht is zeker te doen. ;)
Als we allemaal in de bus slapen 2x is het voor niks, maar zover wil ik het niet drijven natuurlijk. :D :+
En natuurlijk, met de juf op schoolreis, dan kan het op voorhand al niet meer stuk! Mogen we dan ook liedjes zingen in de bus? :D :D
Mr.Dallara
01-03-2006, 13:03
Afhankelijk van het concept en budget dat uit de bus komt voor de trip, heb ik ook wel intresse.
Ik zou zowieso zondag avond (laat) terug willen zijn, maar bij voorkeur zowieso vroeg vertrekken. (= donderdag avond laat vertrekken om dan vrijdag morgend op gemakske aan te komen, lijkt me de beste timing)
Aangezien de meerkost voor die één dag toch maar één extra overnachting is... De meerkost voor de entree op vrijdag is niks of nihil...
Als het minder is dan 2 volle dagen terplaatse is, vind ik het persoonlijk niet echt de moeite... (als je gaat, doe het dan deftig. dat is mijn mening bij een buitelands tripje ;) )
F1 hotel voldoet ook voor mij zeker aan de normen (voor enkele nachtjes).
En natuurlijk, met de juf op schoolreis, dan kan het op voorhand al niet meer stuk! Mogen we dan ook liedjes zingen in de bus? :D :D
Ha ja, we doen immers toch "den toer van de bankmaatschappijen" eh. Uiteindelijk komen we dan toch terecht bij de KBC naar 't schijnt :+
In elk geval wil ik ook wel mee...
Aangezien de meerkost voor die één dag toch maar één extra overnachting is... De meerkost voor de entree op vrijdag is niks of nihil...
Als het minder is dan 2 volle dagen terplaatse is, vind ik het persoonlijk niet echt de moeite... (als je gaat, doe het dan deftig. dat is mijn mening bij een buitelands tripje ;) )
Een andere belangrijke meerkost voor een werkende huisvader/moeder is een dag extra verlof die je moet nemen daarvoor. Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar ik ken sowieso al een aantal mensen hier op de lijst die daar niet zo makkelijk om heen kunnen.
Wat te zeggen van een dinsdagavond vertrokken, woensdag testdag in Silverstone en woensdagavond nog terug? Met de auto en zonder overnachting (slechts 1 dag verlof gekost, maar wel gans de dag F1's zien bollen en een krabbel van Mika als extra bonus). Kort maar krachtig. ;)
Chauffeur
01-03-2006, 13:19
Afhankelijk van het concept en budget dat uit de bus komt voor de trip, heb ik ook wel intresse.
F1 hotel voldoet ook voor mij zeker aan de normen (voor enkele nachtjes).
Rare mannen jullie zulle :) Goedkoop en lang, gaat nie samen hé.
Vertrek van de bus: vrijdag vanaf 20.00. - terug zondag laat.
Opstapplaatsen: Flanders Expo Gent - Crown Plaza Berchem - P69 Zolder.
Vertrek op donderdag: uitgesloten!!!
Vertrek op zaterdagmorgen: niet relevant - dan heb je te weinig tijd daar ter plaatse.
Verlof pakken is idd niet voor iedereen gemakkelijk. We moeten dus een plan proberen op te zetten zodat we het voor zoveel mogelijk mensen kunnen realiseren.
Vrijdagavond vertrekken..........dan de nacht door. Dan zijn we zeer vroeg in Le Mans. Dan hebben de hele zaterdag voor het circuit. 's avonds een hotel, jeudherberg in de buurt van Le Mans. Zondagmiddag terug. Want als het een timing a la DTM gaat worden dan zijn we op zondag +/- 15.30 klaar met racewagens kijken ;) Kans bestaat dat de FFSA GT alleen maar zaterdag rijdt......
Een voordeel is wel dat de tickets waarschijnlijk aan de goedkope kant zijn. Dat is een van de kenmerken van het DTM. Wanneer die info bekend is kunnen we eens gaan rekenen aan een voorstel.
Indien die info te lang op zich laat wachten kunnen we alvast het gedeelte "overnachting + bus" regelen.
Ik heb ook wel zin om mee te gaan.
Het beste lijkt me ook vrijdagavond vertrekken,
maar liefst niet s'avonds opstappen op P69 :crazy: (grootste homo parking van België) Aan de wheels zal beter zijn :D
Thomaske
01-03-2006, 15:51
Gaat de bus wel onder de tunnel door?
Ik zou P69 niet de grootste homo parking van België noemen. Het is een rare parking. Is mooier gezegt. Vindt je niet? :D
Mvg...
Prijzen van de tickets zijn nog niet bekend, dus eens een mailtje gestuurd naar de DTM. Tevens gevraagd of er een korting is voor groepen van +/- 50 personen. Binnen twee uur een antwoord! :eek: Ja, we krijgen korting :applaus: Prijzen van de tickets zullen eind volgende week bekend worden gemaakt door de DTM.
Thomaske
01-03-2006, 17:28
Wat zal zo'n busreis ongeveer kosten?
Mvg...
Heb ook wel intresse afhankelijk van budget
zouden normaal met 3 man zijn :gas:
Wat zal zo'n busreis ongeveer kosten?
Mvg...
Een en ander zal uitgewerkt worden, is reeds aangegeven hier... Misschien dat we een stuk kunnen gesponsord krijgen, dat er een voordeel voor DePaddock clubleden gaat aanvast hangen enz.
Dus please mannen, ik denk dat Mark enkel de intentie had om eens te polsen of er voldoende interesse is om er überhaupt aan te beginnen. Ik denk dat het wel duidelijk is, dat die interesse er is. Zaak dus om de koppen bij elkaar te steken, te kijken wie wat gaat doen enz.
Als het plaatje dan redelijk in elkaar zit, veronderstel ik (weet ik wel zeker), dat we hier een volledig voorstel op tafel zullen krijgen.
Dus ik denk dat we beter geduldig kunnen wachten en hopen dat er voldoende interesse is om een bus al redelijk gevuld te krijgen.
;)
Chauffeur
01-03-2006, 18:35
Prijzen van de tickets zijn nog niet bekend, dus eens een mailtje gestuurd naar de DTM. Tevens gevraagd of er een korting is voor groepen van +/- 50 personen. Binnen twee uur een antwoord! :eek: Ja, we krijgen korting :applaus: Prijzen van de tickets zullen eind volgende week bekend worden gemaakt door de DTM.
Ik zal mijn licht eens opsteken bij Dunlop ;)
Wie weet wil Dunlop wel iets speciaals doen als we als gekke Belgen Vanina gaan aanmoedigen. :)
Misschien maken we de tickets wel ;) tot sommigen hun verbazing
Fijn dat je die inspanning wilt doen.
Oei oei, dan mag ik al liedjes gaan voorbereiden...
De juf heeft het momenteel al goe druk met voorbereidingen voor haar schoolreis naar Circuit Zolder tijdens de Belcar op 29/06! 12 tot 14-jarigen laten rondlopen op circuit, ik hou m'n hart al vast...
The Interceptor
01-03-2006, 19:23
Toen ik het programma voor dat weekend in Le Mans zag, begon ik al te watertanden.
Ook vond ik het héél jammer dat er geen DTM in Spa is dit jaar, en de DTM wil ik toch wel een keertje zien dit jaar. En dan het Franse GT er ook nog eens bij, dat beloofd een topweekend te worden.
Ik toon dus zeker ook wel interesse.
Liefst vertekken op vrijdagavond, zodat we zaterdag morgend ter plaatse aankomen. En zondagavond terug in België. Dat zou maar één overnachting in een hotel betekenen ook.
Samen op de laatste rij weer het nodige kattekwaad uithalen, dan zitten we op de terugreis naast de juf voorin de bus zoals vroeger :D
Wat betreft deze thread, het is inderdaad de bedoeling om te kijken of er animo voor is. Om zoiets te organiseren voor 5 man is niet motiverend. Maar als we de bus goed gevuld krijgen is dat wel een stimulans ;)
Als alle informatie bekend is zullen we een prijs per persoon bekend maken.
Met een hele bus zie ik dat wel zitten. Bakskes bier mee en hopla :D Liefst wel een comfortabel busje, kwestie van nog te kunnen opstaan op maandag. Zaterdag op hotel (hoeft niet te duur te zijn) en zondagavond/nacht terug in België. Lijkt me ideaal.
Het aantal deelnemers zal afhangen van het kostenplaatje, zoals altijd, maar het lijkt me zeker haalbaar.
Chauffeur
01-03-2006, 21:10
Mag het qua busken zo iets zijn of willen de heren dames iets chiquer?
http://www.transporama.be/images/newsletter/afbeeldingen/groot/8dcd552321243d7f08a23cfde1c6eab0.jpg
Of liever zo iets?
http://www.transporama.be/images/newsletter/afbeeldingen/groot/3be30b40f99bbad9168554236c8ccd38.jpg
Ik ben een beetje in de war ... in de kalender van de Franse GT (FFSA Super Serie) staat 14-15/10 er niet bij: http://www.ffsa.org/calendrier.php?id=141.
Waar gaat het hier dan precies om? Of haal ik weer een aantal kampioenschappen door mekaar? ;)
Ik ben een beetje in de war ... in de kalender van de Franse GT (FFSA Super Serie) staat 14-15/10 er niet bij: http://www.ffsa.org/calendrier.php?id=141.
Waar gaat het hier dan precies om? Of haal ik weer een aantal kampioenschappen door mekaar? ;)
De FFSA Super Serie is eigenlijk een verzamelnaam voor een aantal raceklassen die samen rijden op een weekend. Denk aan de Clio Cup, FRenault 2.0, Porsche Cup, Peugeot Cup en FFSA GT.
Tijdens het weekend van 14-15/10 rijden alleen de FFSA GT op Le Mans, samen met de DTM en de andere vaste klassen die normaal een DTM-weekend omlijsten.
De FFSA Super Serie is eigenlijk een verzamelnaam voor een aantal raceklassen die samen rijden op een weekend. Denk aan de Clio Cup, FRenault 2.0, Porsche Cup, Peugeot Cup en FFSA GT.
Tijdens het weekend van 14-15/10 rijden alleen de FFSA GT op Le Mans, samen met de DTM en de andere vaste klassen die normaal een DTM-weekend omlijsten.
Dat begrijp ik ... maar blijft vreemd dat het niet in de kalender van FFSA GT staat, toch? Zeker als bij de race op 3/6 wel vermeld staat dat het enkel om de Franse GT gaat ... (http://www.superserieffsa.com/calendar.php?season=2006&series=all&event=7).
In ieder geval, als de Franse GT dat weekend rijdt, heb ik ook wel interesse om mee te gaan.
Enkele weken terug is dat nieuws op diverse sites te lezen geweest. Onder andere op Virages.net (http://jmugnier.club.fr/aActualit%E9_FFSA_2006.htm) en gt-eins.de (http://www.gt-eins.at/cms/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=30&Itemid=46). Normaal gesproken betrouwbare sites ;) Sites van organisatoren en circuits zijn niet altijd up-to-date of correct.
Voordat we boeken en bestellen zullen we het zeer zeker nog eens checken.
Mr.Dallara
03-03-2006, 01:17
Een andere belangrijke meerkost voor een werkende huisvader/moeder is een dag extra verlof die je moet nemen daarvoor. Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar ik ken sowieso al een aantal mensen hier op de lijst die daar niet zo makkelijk om heen kunnen.
Wat te zeggen van een dinsdagavond vertrokken, woensdag testdag in Silverstone en woensdagavond nog terug? Met de auto en zonder overnachting (slechts 1 dag verlof gekost, maar wel gans de dag F1's zien bollen en een krabbel van Mika als extra bonus). Kort maar krachtig. ;)
Ik had er zeker aan gedacht dat een vrijdag voor sommigen moeilijk te krijgen is op werk en voor studenten nog veel moeilijker is, maar er werd dan ook gevraagt naar ieders z'n eigen ideën voor de reis... (Dit zijn nu éénmaal bijna altijd verschillende ideën.... die tot een compromis moeten komen waarin zoveel mogelijke mensen kunnen "gediend" worden...)
Zonder twijfel heb je in je trip naar Silverstone veeeeeeeeeel gedaan op korte tijd, maar persoonlijk vind ik dit gekken werk en heb je er daardoor weinig aan vind IK.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.