Log in

View Full Version : Rally Mexico - 4, 5 & 6 maart 2006

Guido
04-03-2006, 02:02
Even een korte stand van zaken geven na 5 kp's.

Solberg wint de eerste 4 kp's en Loeb pakt de 5de. Gronholm crasht "into a ditch" op kp3 en ligt er al uit! :eek: Daar gaat mijne prono... :D

Dit is de tussenstand na 5 kp's:
1. P.Solberg/Mills - Subaru
2. Hirvonen/Lehtinen - Ford Focus op 10"7
3. Loeb/Elena - Citroën Xsara op 24"6
4. Stohl/Minor - Peugeot 307 op 1'52"1
5. Sordo/Marti - Citroën Xsara op 1'56"2
6. Wilson/ Orr - Ford Focus op 2'40"9
7. Machale/Nagle - Ford Focus op 4'56"1
8. H.Solberg/Menkerud - Peugeot 307 op 5'38"6

Wat een grote verschillen al zeg. Loeb haalt precies alles uit de kast om de 2 koplopers nog te kunnen volgen. Met 24" achterstand lijkt dat nog net te lukken. Duidelijk dat de echt 2 nieuwe wagens van het platvorm er toch wel bovenuit steken. Jammer dat Gronholm eruit ligt. Anders had het nog spannend kunnen worden. Maar Hirvonen is wel zeer goed gestart. Benieuwd hoe het verder zal gaan.

gwyllion
04-03-2006, 12:48
Loeb wint KP6 en Stohl KP7. De verschillen vooraan zijn een stuk verkleind: Hirvonen op 5 sec en Loeb op 10 sec van Solberg.

Pinzie
04-03-2006, 13:44
@gwyllion:

Waar volg je dit aub, zou tof zijn om ook te kunnen volgen, aangezien ik me toch hele dag verveel :(...

fordje
04-03-2006, 13:59
ha zieke.... :(

kijk is op wrc.com. Da's tegenwoordig wel veel betalend, mss dat er nog wat live gratis is?

Pinzie
04-03-2006, 14:05
Hoi Fordje,

blijkbaar ook niet ginds geraakt :(. Blijkbaar betalend, en dus niets voor mij!

Als er iemand andere niet betalende bronnen heeft ...

gwyllion
04-03-2006, 14:13
Je moet je gewoon registreren om de artikels te lezen. Betalen hoeft denk ik enkel voor live timing.

Ik kijk meestal ook eens op rally-live.com en pitstop.tv

Pinzie
04-03-2006, 14:29
Thx, weeral iets om mijn tijd om te krijgen, na een hele morgen 4x4-films gekeken te hebben ...

smiley
04-03-2006, 20:54
nadat loeb de 1ste plaats had genomen, heeft solberg nu weer de leiding.. ik hoop echt dat solberg de rally wint (al zal dat dan wel slecht zijn voor mijn prono maja) ik zou graag terug solberg als kampioen zien dit jaar.. kan nog mooi worden met solberg,loeb en gronholm dit jaar !

Dominique
05-03-2006, 13:02
Het enige interessante dat we tot nu toe hebben gezien is het rechtstreekse duel Solberg - Loeb op dag 2. Voor de rest noem ik het weer "bleiten met de klak op".
Ik vind het een echt vervelende rally: Henning die al vanaf de helft van dag 2 aan het temporiseren is...
Sordo en Stohl die het misschien met elkaar aan de stok zouden kunnen krijgen, maar dan wel op 4 minuten van de leiders...
Ford die het helemaal laat afweten...
Pffff
Enige troost: het zal (waarschijnlijk) een beetje een Belgische overwinning worden met Kronos.

Pinzie
05-03-2006, 13:10
Ik vind het een verrassende rally, veel toppers die zich laten vangen, stohl en sordo die toch mooi op de baan blijven voorlopig en zo belangrijke punten lijken gaan te scoren ...

The Interceptor
06-03-2006, 01:06
Loeb dus gewonnen, vind ik wel onverwacht, maar met het ook op de WK strijd tussen hem en Grönholm wel goed. Petter heeft ondertussen al wel heel wat achterstand. Ikzelf had niet verwacht dat Loeb hier zou winnen.

Maar des te beter natuurlijk, niet te vergeten, dit was de eerste zege van een Belgisch team in het WK Rally, en meteen ook aan de leiding in de stand, zowel bij de piloten als bij de teams! Chapeau aan die mannen, supergoed bezig!

Daarstraks toevallig het sportgedeelte van het VRT nieuws gezien, daar werd wel vermeld dat Loeb gewonnen had voor Solberg, maar over de eerste zege van een Belgisch team in het WK werd niets gezegd, dat vind ik gewoonweg schandalig!

smiley
06-03-2006, 09:24
Loeb: Kronos just as good as 'factory' team.
http://www.crash.net/news_View~t~Loeb--Kronos-just-as-good-as--factory--team-~cid~4~id~126176.htm
:applaus: iets waar we als belgen wel trots op mogen zijn...:worship:

gwyllion
06-03-2006, 10:31
Daarstraks toevallig het sportgedeelte van het VRT nieuws gezien, daar werd wel vermeld dat Loeb gewonnen had voor Solberg, maar over de eerste zege van een Belgisch team in het WK werd niets gezegd, dat vind ik gewoonweg schandalig!Ik vind dat er niet hard te klagen valt over de Sporza autosport verslaggeving van dit weekend: zondagnamiddag een uitgebreide samenvatting van de rally van Mexico (beeldmateriaal van verschillende KPs) en tevens een zeer uitgebreide preview over het nieuwe F1 seizoen met Gert Vermersch en Jeffrey Van Hooydonk (o.a. met heel wat interviews van piloten, Sammy Neyrinck in de Minardi 2-zitter en natuurlijk wel de gebruikelijke kleine foutjes). In totaal zeker meer dan 40 minuten autosport :applaus:

smiley
06-03-2006, 14:46
nieuwe tussenstand in het kampioenschap
1 loeb 26
2 gronholm 21
3 stohl 11
4 solberg 8
5 gardemeister 6

de top 3 gaat tussen gronholm,loeb en solberg(als de subaru het natuurlijk ook goed doet) gaan volgens mij, stohl wordt op het einde veilig 4de, beter dan de andere 'privateers' maar net niet goed genoeg voor de top.. als hij teminste zo blijft door gaan !