PDA

View Full Version : MAK Karting 2006


Giovanni
11-03-2006, 02:00
De kogel is eindelijk door de kerk !!! Oef ...
De eerste wedstrijd zal in Herselt plaats hebben.
Ik heb daarnet nog een telefoontje gekregen van Bart om te bevestigen dat hij nog plaats in zijn drukke schema heeft om ons een "koerske" te laten rijden.

De timing zal zoals gewoonlijk dezelfde blijven.
19h00 tot 20h00 : Inschrijving
20h15 : Briefing
20h30 tot 20h40 : Qualificatie training
20h45 tot 21h45 : Race
22h00 : Podium

Wat het regelement betreft gaat er zoals ik reeds eerder heb gemeld weining veranderen.
Het sportieve gedeelte bijft zelfs exact hetzelfde.
Wat veranderd er dan wel ?
Om de iets tragere, maar steeds gewardeerde teams wat voordeel te bieden gaan we nu ook punten toekennen tijdens de qualificaties …
Niet aan de eerste maar aan de laatste teams !!! ( punt 10 )
Het allerlaatst geklasseerde team krijg 3 punten extra, het team dat voorlaatste start 2 punten en uiteraard het team daarvoor 1 punt.
Wat het lidgeld betreft, dit schaffen we volledig af !!!
De kostprijs op de meeste kartcircuits worden iets duurder.
Deze kost moet ik uiteraard aan jullie doorrekenen ( ik ben geen liefdadigheidsinstelling :-) ).
De prijs per kart zal dit jaar op ieder circuit dus 70 € bedragen.
Naar mijn bescheiden mening is dit reeds voldoende en wil ik jullie dus niet opzadelen met nog eens extra lidgeld te betalen.
Ik heb ook ondervonden dat de meesten er geen boodschap aan hebben om deel uit te maken van een autorenstal, er lidgeld voor betalen zou in dat geval vrij zinloos zijn.
Dit zijn de enige punten die zullen wijzigen in het reglement.
De joker en het schrapresultaat hebben vorig jaar voor wat leuke bewegingen in de tussenstand gezorgt en deze blijven dan ook behouden.
Het regelement is geschreven voor teams maar alleen rijden blijft nog steeds mogelijk.
Enz., enz., …

Verdere info is te vinden op www.giovanniherbots.com (http://www.giovanniherbots.com).

Wat de rest van de kalender betreft heb ik jullie advies nodig.
De tweede wedstrijd zou ik in Eupen willen laten doorgaan.
Neem eens een kijkje op http://www.eupenerkarting.be voor hun prachtige infrastruktuur.
Eupen ligt niet bepaald bij de deur ( tenzij je aan de duitse grens woont uiteraard ).
Is dit te ver voor jullie of spreekt jullie dit wel aan om eens een nieuw circuit te gaan verkennen ?

stefco
11-03-2006, 11:28
The Old Men zal heel waarschijnlijk deelnemen aan de eerste wedstrijd (zekerheid komt er deze namiddag).

Wat de carting in Eupen betreft: ik weet het nog nie goed:
Enerzijds is een nieuw circuit altijd plezant, anderzijds is 400 km rijden (200 heen, en 200 terug) misschien toch ietsje te ver om een uurtje te carten.

Bovendien kan je de zaterdag geen gebruik maken van de dubbele piste, tenzij we aan 25 carts geraken:(

Mark
11-03-2006, 12:07
Ik heb ook ondervonden dat de meesten er geen boodschap aan hebben om deel uit te maken van een autorenstal, er lidgeld voor betalen zou in dat geval vrij zinloos zijn.

Als de MAK in de buurt komt karten dan wil ik weleens een wedstrijdje meedoen. Eupen, ligt om de hoek ;)

vertigo
11-03-2006, 12:11
Normaal zijn wij (Rhino Racing) er ook bij met 3 teams.
Goede zaak dat het lidgeld wegvalt! Op die manier is het nu wat makkelijker om een vervanger te vinden voor 1 race.

Giovanni
11-03-2006, 12:25
Goede zaak dat het lidgeld wegvalt! Op die manier is het nu wat makkelijker om een vervanger te vinden voor 1 race.
Dat was één van de redenen om ermee te stoppen.

Speesman
11-03-2006, 14:42
Dit is idd een goede evolutie (het afschaffen van het lidgeld). Nu is het makkelijker om invallers te zoeken (dus altijd kans dat ik toch ooit nog eens aan de start van een MAK-wedstrijd verschijn, al zal dat eerder uitzondering dan regel zijn!!!!!).


Ivm de race in Eupen: dit is een absolute aanrader!!! Ik ben er enkele weken eens gaan karten (op de lange piste) en was enorm hard onder de indruk. Deze karting is echt wel af!!!!! Als ik eerlijk moet zijn, kan er geen enkele karting in Vlaanderen hier tegenop. Zeker als je kijkt naar de infrastructuur buiten de karting (mooi cafetaria, groot assortiment qua eten, ...). En bovendien is het nog de goedkoopste ook (denk even goedkoop als Bilzen). Enigste nadeel is uiteraard de verplaatsing (180km vanuit Antwerpen), maar niet onoverkomelijk denk ik.

Raceboy
11-03-2006, 14:47
We gaan wel niet op die lange piste mogen rijden. En om op zaterdagavond efkes 180km te rijden. Dan een urke te karten en dan nog is 180km terug te rijden. Liever niet dank u.

TOM
11-03-2006, 15:58
Ik doe volgende week zaterdag ook mee aan de eerste race en kijk er eigenlijk wel naar uit.

Alleen een min puntje ,de punten tijdens de qualificaties.
Als je bv met 13 teams start en je eindigt 10de tijden de qualificaties dan krijg je geen extra punten 11, 12 en 13 wel, en stel dat de startopstelling ook het eindresultaat is, dan heeft team 10 1 punt gescoord, maar wel beter gereden als team 11,12,13 die dan 2,3 en 4 punten krijgen. Dat is niet echt logisch.
Dus als je weet als je toch niet al te hoog gaat eindigen kan je best de traagste tijd neerzetten tijden qualificatie en dan proberen op te klimmen.

Giovanni
11-03-2006, 16:09
Alleen een min puntje ,de punten tijdens de qualificaties.
Als je bv met 13 teams start en je eindigt 10de tijden de qualificaties dan krijg je geen extra punten 11, 12 en 13 wel, en stel dat de startopstelling ook het eindresultaat is, dan heeft team 10 1 punt gescoord, maar wel beter gereden als team 11,12,13 die dan 2,3 en 4 punten krijgen. Dat is niet echt logisch.

Dit is een systeem dat we eind vorig jaar hebben bedacht om de tragere teams over de loop van het seizoen niet te ontmoedigen.
We hebben gemerkt dat er enkele teams waren die steeds een 1 scoren.
Toevallig zijn het ook deze teams die steeds aanspraak maken op de laatste plaatsen in de trainingen.
De bedoeling is nog steeds om zo snel mogelijk te rijden.
Spreekwoordelijk op de rem gaan staan gaat een negatief effect hebben.
Je gaat achter je naaste tegenstrever starten en deze zal zich zeker niet gemakkelijk laten voorbij steken.
Zo verspil je de kans om wat meer punten te scoren op het einde van de wedstrijd.
We hopen hiermee wat meer spenning voor meer mensen te brengen.
Hopen dat het werkt ...

Belle
11-03-2006, 16:31
Ik vind het afschaffen van het lidgeld ook positief. En zeker omdat ik al lid ben van een autorenstal.

Over de race in Eupen...ik vind het een prachtig idee! Ik wil er al een tijdje gaan karten dus van mij mag je het laten doorgaan. En de vele kilometers, die ben ik ondertussen al gewoon! ;)

Het nieuwe puntensysteem tijdens de qualifying sta ik ook achter. Dat motiveert idd... Maar ik wil toch steeds proberen zo hoog mogelijk te kwalificeren en denk dat dat bij iedereen wel zo het geval is. Want het is zoals Giovanni zegt, je hebt wel meer punten als je je als laatste kwalificeert, maar je moet dan wel nog voorbij uw voorgangers zien te raken wil je tijdens de race nog wat punten scoren...

Herselt zal voor mij dus m'n schrapresultaat worden, tenzij ik op die week tijd toch nog iemand vind die me kan vervangen (zodat ik nog punten voor m'n team toegekend krijg). Misschien vind ik morgen wel iemand tijdens de 4-uren van Marc. Who knows... :)

Greetz...

kartmonster
11-03-2006, 16:48
Zoals al eerder vermeld...

IM racing count in...

Eupen... ligt da in luxemburg?

Belle
11-03-2006, 17:00
Zoals al eerder vermeld...

IM racing count in...

Eupen... ligt da in luxemburg?

Eupen ligt in Luik, niet zo heel ver van Francorchamps...

Raceboy
11-03-2006, 17:19
Eupen ligt in Luik, niet zo heel ver van Francorchamps...

42 kilometer van fracorchamps hoor.

maar van antwerpen 14 km verder dan francorchamps.

Belle
11-03-2006, 18:17
42 kilometer van fracorchamps hoor.

maar van antwerpen 14 km verder dan francorchamps.

Voor mij is het alleszins dichter, want voorbij Verviers moet je ergens de afslag Eupen nemen dacht ik.

Van Gent - Naar Eupen

Afstand 189,7 km.
Reisduur 01:53

Ik vind het dan nog meevallen eigenlijk.

Breezz
11-03-2006, 20:39
Het afschaffen van het lidgeld is inderdaad heel positief :applaus:
Maar die race in Eupen.. Ik weet het toch niet hoor..
Da's wel heel ver voor gewoon een uurtje te karten. Ik denk als je naar Eupen wil, dat je dan ten eerste zeker moet zijn van 25 teams, en ten tweede denk ik dat het beter zou zijn voor een 2 of 3 uren race.

Giovanni
11-03-2006, 22:00
en ten tweede denk ik dat het beter zou zijn voor een 2 of 3 uren race.
Waarom maken we er dan geen twee uren van ?
Wat denken jullie daarvan ?

Belle
11-03-2006, 22:02
Waarom maken we er dan geen twee uren van ?
Wat denken jullie daarvan ?

I'm all for it maar dan moet ik echt wel een teammaat vinden, want 2 uren karten hou ik moeilijk vol denk ik. ;)

TOM
11-03-2006, 22:12
Waarom maken we er dan geen twee uren van ?
Wat denken jullie daarvan ?

Ik zit er niets mee in om een race in Eupen te doen.
Een 2 uren race zie ik ook wel zitten, maar het aantal piloten wissels zou ik dan wel hetzelfde houden als tijden de 1 uur races, minimum 1 dus.

Giovanni
11-03-2006, 22:26
het aantal piloten wissels zou ik dan wel hetzelfde houden als tijden de 1 uur races, minimum 1 dus.
Zou het niet beter zijn om die op minstens 2 vast te leggen ?
Alleen rijden zit er dan niet meer in ( denk ik ), maar met 3 piloten is dat best te doen.

stefco
12-03-2006, 10:18
Waarom maken we er dan geen twee uren van ?
Wat denken jullie daarvan ?

Mooi idee, maar haalbaar?
25 carts en 2 à 3 personen per team = +/-60 à 70 deelnemers

flugel
12-03-2006, 10:53
Mooi idee, maar haalbaar?
25 carts en 2 à 3 personen per team = +/-60 à 70 deelnemers

Ik vind ook als je naar ginder gaat voor een 1u koers dat dit toch wel heel ver is, en voor een langere koers ben ik direkt te vinden. Maar of je daar dan dat aantal deelnemers voor gaat vinden?

Trouwens, er zijn toch nog verschillende kartings waar we nog niet geweest zijn met de MAK...
Inkart in puurs, indoorkarting in Halle Beersel, Euro kart in Poperinge, Goodwill karting in Olen, City kart in Vorst,..
Ik weet natuurlijk niet wat de kwaliteit van die kartings is, maar die zijn allemaal wel een stuk dichter.

Raceboy
12-03-2006, 12:47
Inkart zou ik nu niet in de winter doen. Het binnenparcours is echt maar magertjes.

snelle
12-03-2006, 15:01
[QUOTE=flugel

Trouwens, er zijn toch nog verschillende kartings waar we nog niet geweest zijn met de MAK...
Inkart in puurs, indoorkarting in Halle Beersel, Euro kart in Poperinge, Goodwill karting in Olen, City kart in Vorst,..
Ik weet natuurlijk niet wat de kwaliteit van die kartings is, maar die zijn allemaal wel een stuk dichter.[/QUOTE]

Vergeet ook de karting van Mol niet.
Een paar jaar geleden waren ze daat faillier. Maar ze hebben dat stap voor stap opnieuw uitgebouwd. Mol is een circuit aan het worden dat kan tippen aan bevoorbeeld Bilzen.

Het voordeel is ook dat mol wat centraler in België ligt.

flugel
12-03-2006, 15:27
Vergeet ook de karting van Mol niet.
Een paar jaar geleden waren ze daat faillier. Maar ze hebben dat stap voor stap opnieuw uitgebouwd. Mol is een circuit aan het worden dat kan tippen aan bevoorbeeld Bilzen.

Het voordeel is ook dat mol wat centraler in België ligt.

Het maakt mij eerlijk gezegd niet uit welke kartingcentra het zijn, ik heb er enkele opgenoemd maar dat lijstje was uiteraard niet kompleet ;)

Puurs is idd niet echt geschikt voor de winter, maar als je begin september gaat (of eind juni) heb je het 1km circuit. Mol zou ook een mogelijkheid zijn, maar veel goeds heb ik daar nog niet over gehoord, ik kan mij vergissen natuurlijk maar zelf vond ik dat niet zo'n goeie karting (zeker de karts niet ;) )

Over centraal of niet centraal liggen... Wat is het centrale punt? Bilzen is ook niet echt centraal hé ;)

vertigo
12-03-2006, 15:55
Alleen een min puntje ,de punten tijdens de qualificaties.
Als je bv met 13 teams start en je eindigt 10de tijden de qualificaties dan krijg je geen extra punten 11, 12 en 13 wel, en stel dat de startopstelling ook het eindresultaat is, dan heeft team 10 1 punt gescoord, maar wel beter gereden als team 11,12,13 die dan 2,3 en 4 punten krijgen. Dat is niet echt logisch.
Dus als je weet als je toch niet al te hoog gaat eindigen kan je best de traagste tijd neerzetten tijden qualificatie en dan proberen op te klimmen.

Denk ook dat dit ook een minpunt is. Tzou al minder een nadeel zijn als je voor de laatste teams ook een punten verschil hebt. Stel je bent met 15 teams. Team a,b en c kwalificeren als de 3 laatste. Dus:

a= 13de krijgt 1 pt
b= 14de krijgt 2 ptn
c= 15de krijgt 3 ptn

Aangezien er geen ptn-verschil is na positie 9 (iedereen krijgt vanaf dan 2pt voor het teamkampioenschap) krijg je als bv hetvolgende in het klassement:

a finished 10de krijgt daarbij 2ptn en heeft in totaal 3ptn in het klassement
b finished 11de en krijgt daarbij 2ptn en heeft in totaal 4ptn in het klassement
c finished 15de en kriijgt daarbij 2ptn en heeft in totaal 5ptn in het klassement

Als je dan even kijkt zie je dat team a & b moeite gedaan hebben om zo goed mogelijk te kwalificeren en tijdens de race nog meer moeite gedaan hebben om plaatsen te winnen. Toch staan zij in het klassement ACHTER team C dat als laatste gekwalificeerd is en als laatste finished. Dat lijkt me een omgekeerde wereld. Niet ?

Denk dat het probleem misschien eerder zit in het feit dat er geen punten verschil is op de plaatsen buiten de top 9. Als je nu 10de of 15de wordt je krijgt toch evenveel ptn. Waarom dan moeite doen om een plaatsje te winnen? Waarom niet strijden voor elk plaatsje in het veld ... ? Misschien is even over nadenken ? :) .

Wat misschien ook kan is dit:

- Derde laatste in kwalificatie: 3ptn
- Voorlaatste in kwalificatie: 2ptn
- Laatste in kwalificatie: 1ptn

Zo voorkom je misschien een beetje het "voor express laatste worden in kwalificatie" ?

kartmonster
12-03-2006, 16:27
Puurs vind ik echt een slecht circuit (vooral dan de karts).

Eupen ... ja, een 2 uurs koers maakt het weer heel wat duurder he....

flugel
12-03-2006, 17:24
Denk ook dat dit ook een minpunt is. Tzou al minder een nadeel zijn als je voor de laatste teams ook een punten verschil hebt. Stel je bent met 15 teams. Team a,b en c kwalificeren als de 3 laatste. Dus:

a= 13de krijgt 1 pt
b= 14de krijgt 2 ptn
c= 15de krijgt 3 ptn

Aangezien er geen ptn-verschil is na positie 9 (iedereen krijgt vanaf dan 2pt voor het teamkampioenschap) krijg je als bv hetvolgende in het klassement:

a finished 10de krijgt daarbij 2ptn en heeft in totaal 3ptn in het klassement
b finished 11de en krijgt daarbij 2ptn en heeft in totaal 4ptn in het klassement
c finished 15de en kriijgt daarbij 2ptn en heeft in totaal 5ptn in het klassement

Als je dan even kijkt zie je dat team a & b moeite gedaan hebben om zo goed mogelijk te kwalificeren en tijdens de race nog meer moeite gedaan hebben om plaatsen te winnen. Toch staan zij in het klassement ACHTER team C dat als laatste gekwalificeerd is en als laatste finished. Dat lijkt me een omgekeerde wereld. Niet ?

Denk dat het probleem misschien eerder zit in het feit dat er geen punten verschil is op de plaatsen buiten de top 9. Als je nu 10de of 15de wordt je krijgt toch evenveel ptn. Waarom dan moeite doen om een plaatsje te winnen? Waarom niet strijden voor elk plaatsje in het veld ... ? Misschien is even over nadenken ? :) .

Wat misschien ook kan is dit:

- Derde laatste in kwalificatie: 3ptn
- Voorlaatste in kwalificatie: 2ptn
- Laatste in kwalificatie: 1ptn

Zo voorkom je misschien een beetje het "voor express laatste worden in kwalificatie" ?

Dan moet je er voor zorgen dat er meer verschillen zitten op de puntenverdeling. Je kan dan beginnen bij 40ptn voor de winnaar, 37ptn voor de 2de, 34 voor de 3de enz... Zo krijgt iedereen punten en wordt iedereen toch beloond voor het behaalde resultaat. Op deze manier kan je ook discussies vermijden over het al dan niet bewust slecht kwalificeren (als je met 20 teams bent heeft dit weinig zin, maar als je maar met 11 of 12 teams bent kan je er profijt uit halen, alhoewel dit dan getuigt van weinig sportiviteit)

snelle
12-03-2006, 17:31
Dan moet je er voor zorgen dat er meer verschillen zitten op de puntenverdeling. Je kan dan beginnen bij 40ptn voor de winnaar, 37ptn voor de 2de, 34 voor de 3de enz... Zo krijgt iedereen punten en wordt iedereen toch beloond voor het behaalde resultaat.

Dan vind ik het idee van vertigo beter. De afgelopen seizoenen zat er tussen elke plaats 1 punt verschil en dat verliep prima.
Als je met hoge puntenwaarden gaat werken wordt alles een beetje moeilijk om te volgen en snel uit te rekenen. Dan moeten we gaan rekenen met het rekenmachine in de hand tijdens de laatste koersen.
Stel dat de winnaar zelfs maar 30 punten krijgt en de tweede 28 , enz.
dan heb je na 7 koersen als je chance hebt 7 x 30= 210 punten , de tweede dan mss 7 x 28 = 196 punten.
dan wordt het naar mijn mening allemaal moeilijk om te volgen.
En wat dan met het teamkampioenschap? dan zit je al te werken met punten die in de 400 lopen :confused:

flugel
12-03-2006, 17:38
Dan vind ik het idee van vertigo beter. De afgelopen seizoenen zat er tussen elke plaats 1 punt verschil en dat verliep prima.
Als je met hoge puntenwaarden gaat werken wordt alles een beetje moeilijk om te volgen en snel uit te rekenen. Dan moeten we gaan rekenen met het rekenmachine in de hand tijdens de laatste koersen.
Stel dat de winnaar zelfs maar 30 punten krijgt en de tweede 28 , enz.
dan heb je na 7 koersen als je chance hebt 7 x 30= 210 punten , de tweede dan mss 7 x 28 = 196 punten.
dan wordt het naar mijn mening allemaal moeilijk om te volgen.
En wat dan met het teamkampioenschap? dan zit je al te werken met punten die in de 400 lopen :confused:

In een ander kampioenschap werkt dit prima, en heb ik nog nooit iemand met een rekenmachine zien lopen. Je kan trouwens ook punten delen hé ;) 40ptn voor het team, 20ptn voor de piloot...
Allezins, voor mijn part is Gio zijn idee goed, want als je Kay zijn denkwijze volgt vraag ik mij af waar sommige teams dan mee bezig zouden zijn, het gaat om een tof kampioenschap waar je enkel rijdt voor de eer en vooral voor de fun!
Ik stel mij dan gewoon de vraag, zo'n discussie over punten... sommigen nemen het MAK kampioenschap wel heeel serieus :applaus:

Ik vind het zoeken van circuits allezins veel leuker :)

vertigo
12-03-2006, 18:13
In een ander kampioenschap werkt dit prima, en heb ik nog nooit iemand met een rekenmachine zien lopen. Je kan trouwens ook punten delen hé ;) 40ptn voor het team, 20ptn voor de piloot...
Allezins, voor mijn part is Gio zijn idee goed, want als je Kay zijn denkwijze volgt vraag ik mij af waar sommige teams dan mee bezig zouden zijn, het gaat om een tof kampioenschap waar je enkel rijdt voor de eer en vooral voor de fun!
Ik stel mij dan gewoon de vraag, zo'n discussie over punten... sommigen nemen het MAK kampioenschap wel heeel serieus :applaus:

Ik vind het zoeken van circuits allezins veel leuker :)

Wel vorig jaar hebben we redelijk vanvoor meegereden. Hopelijk lukt dat dit jaar ook :) :gas: . Als je in een team zit dat vrij vanvoor rijdt dan maakt de bijkomst van die punten tijdens de kwalificaties voor de mindere teams niet veel uit. Dus als het voor ons zo goed gaat als vorig jaar dan maakt de komst van die extra punten niet veel uit. Maar wil gewoon effe het standpunt innemen van een team dat meer achteraan rijdt. Aangezien we toch graag willen dat zij ook meer punten kunnen pakken en beloond worden voor hun deelname en trouw aan het kampioenschap? Denk dat als je racet fun moet maken en proberen zo goed mogelijk te rijden. Maar voor de teams die voor het 1ne gratis punt rijden zou het volgens mij toch ook leuker zijn als ze eens meer punten kunnen scoren als ze ander team inhalen?

Stel voor het teamkampioenschap. Een team rijd altijd voor de laatste of de voorlaatste plaats. Krijgt dan telkens 2 ptn. Na 8 races (dus een heel kampioenschap hebben ze dan 16 ptn. Stel dat er dan een team maar 1 race mee doet en 6de wordt. Dan scoren ze 20ptn in het teamklassement (10ptn x 2(=joker) ). Wel dan staat dat team al meteen voor een team dat 8 races meedoet. Lijkt me niet echt motiverend voor de mindere teams ?

Stel nu dat je uitgaat van bv de punten als volgt te verdelen:

Aan de meet krijgt elk TEAM punten:
20 | 19 | 18 | 17 | 16 ... dus van 20 naar beneden.

Het individueel klassement is gewoon de helft van het punt dat je als TEAM krijgt. 10 | 9.5 | 9 | 8.5 | 8 | 7.5 , ...

Met gevolg blijft het klassement even close als het vorig jaar was (en zelfs closer). Bovendien krijgt iedereen andere punten. Dus strijden voor de bv 14de plaats en er voor beloond worden in het kampioenschap. En Teams die trouw zijn aan het kampioenschap worden lang niet zo snel bijgehaald door teams die slechts 1 race meerijden.

FastFons
12-03-2006, 19:09
Ik denk dat jullie het wat te eng bekijken. De kans dat achteraan altijd dezelfde teams eindigen is bijzonder klein. Als je het op 1 race bekijkt klopt jullie kritiek, maar over een heel seizoen... Kijk bijvoorbeeld maar alleen al naar het verschil op de karts. Het is bovendien zeer moeilijk om te rijden voor de laatste plaats, op hetzelfde moment kan een ander team dat niet in je zicht rijdt hetzelfde proberen en kan je dubbel gezien zijn. De punten tellen wanneer het kampioenschap vordert toch vooral voor de topteams, de rest middelt automatisch wel uit, maar als je dan toch iets minder goed rijdt kan je toch nog in het begin van het seizoen redelijk vooraan staan in het klassement en dat motiveert.
Ik zal in ieder geval de eerste wedstrijd(en) moeten missen, ik heb een ongevalletje gehad in mijn garage en mijn hand is genaaid.

FF

Frederik
12-03-2006, 21:00
Hallo. Ik heb de voorbije weken praktisch altijd op de paddock forum komen kijken in verband met de huidige stand van zaken voor MAK 2006 en telkens kwam er niet uit de bus. Ik kijk 2 dagen niet, en 2 pagina's vol zijn er nieuw :D

Zoals jullie weten gaat Calamitas racing 2 weer een seizoen meerijden en liefst strijden voor de begeerde 1e plaats in het kampioenschap. Is het al mogelijk te weten hoeveel teams er in feite zouden meedoen? Wat betreft Eupen. Als arme student :D vind ik het wel vrij kostelijk daar even te gaan rijden ook al is het 2 uur. Het kan wel een topcircuit zijn, toch vind ik de afstand schrikwekkend :). Voor vele mensen is het een enorme afstand waarbij de prijs van de benzine praktisch evenveel kost als 1 race :) om het drastisch voor te stellen. Een andere vraag die in me opkwam was als volgt: is het mogelijk sprintraces te organiseren van een half uur, maar dan wel beide teammates op de baan. Zeker in het geval van weinig ingeschreven teams? Dit zou natuurlijk het racegevoel versterken.
Wat betreft de puntenverdeling heb ik geen enkel bezwaar. Immers, als je wil strijden voor de 1e plaats, dan heb je tenslotte nog altijd meer punten als dat je laatste eindigt. Het motto dat de MAK beaamt nl. van beginnend karter een gematigd of zelfs prokarter maken komt hier natuurlijk ten goede. Ook al draai je een mindere race, toch voel je je niet eindeloos achteruit geschoven tov de toprijders,maar bereik je een gevoel van 'yes punten!" Daarom heb ik daar geen enkel probleem mee.

Concreet,eerste race in herselt: geweldig :) Een van mijn favoriete circuits. Dat het een spannend seizoen mag worden, en graag tot zaterdag 18 maart. ==> Giovanni: Wegens studentenjob gaat het krap worden in herselt te geraken tussen 19.00 en 20.00, het zal op het randje worden. 1 ding is zeker :) We doen mee! Greetz, en veel succes iedereen

Speesman
12-03-2006, 23:13
Ivm de punten, deel ik de mening van FastFons. Het lijkt me heel straf dat hetzelfde team altijd laatste zal eindigen (in kwalifs en race). Indien dit toch zo zou zijn, dan zullen ze idd meer punten scoren dan een team dat altijd voorlaatste zou eindigen. Maar of dit zo'n ramp zou zijn ... Het hoofddoel is immers plezier maken met het karten en bijleren van de snellere teams.


Ivm Eupen: als je niet op de lange piste kan rijden met beperkt aantal teams, zou ik niet beginnen met 2 uren races of dergelijke. Daarvoor moet je immers heel veel deelnemers bijeenvinden en dat gaat niet lukken (vrees ik). Daarom misschien een ander voorstel. Er is een vrij lange zomerpauze en in die tijd liggen de meeste andere competities ook stil (belkart, kartgridcup, ...). Als we nu eens in de zomer op een maandag of dinsdagavond naar Eupen trekken om daar te gaan karten. Geen wedstrijd die meetelt voor het kampioenschap, maar gewoon een race voor de fun (en dus ook open voor niet-MAK piloten). Op maandag en dinsdagavond ligt immers altijd het lange circuit. Als er dus maar 10 man kan meedoen, is dat nog steeds ok.

Als je nog op zoek moet naar andere kartings: ik wil altijd suggesties geven, ben namelijk toch al in een aantal kartings geweest :)

Giovanni
12-03-2006, 23:36
en dus ook open voor niet-MAK piloten
ALLE race staan open voor "niet-MAK piloten" ;)
Kennelijk zijn jullie er niet direkt voor te vinden om op een zaterdagavond nog eens naar Eupen te fietsen ...
Goed, dat was ook de reden dat ik de vraag heb gesteld natuurlijk.
Wat de puntenverdeling betreft wil ik toch even iets duidelijk maken.
Het zijn traditioneel steeds de wederkerende teams die laatste eindigen in de qualifs en bijgevolg ook meestal in de race.
De bedoeling van die bijkomende punten is om hun extra te motiveren.
Ik kan inderdaad niet uitsluiten dat dit op het einde van het jaar voor een team zéér positief uitdraaid en bijgevolg voor een ander team een plaatsje zal kosten.
Dat is dan positief voor het tragere team dat op die manier hun deelnames extra beloond zit worden.
We spreken hier dan nog steeds over een plaats achteraan de rangschikking, maakt dat ene plaatsje dan nog veel uit ? Ik ben ervan overtuigd dat dit nog steeds zeer sportief zal gedragen worden door het team dat een platsje achteruit wordt geschoven :)

Scalle
13-03-2006, 12:21
Hi,
Ecurie Raidillon doet voor het eerst ook mee voor een volledig seizoen MAK... Dus in Herselt zijn we zeker van de partij. :gas:
Voor ons is Eupen zeker haalbaar, maar gezien dit voor andere deelnemers minder goed blijkt te lukken, zal er wel iets anders uit de bus komen, geen probleem.
Allez Makkers, tot de zaterdag dan voor een avondje kartfun !
Greetz

Giovanni
14-03-2006, 23:02
De voorlopige inschrijvingslijst ziet er als volgt uit :

The Old Men
Vanzelf Racing
Rhino Racing 1
Rhino Racing 2
Rhino Racing 3
P&P Racing
The Curbies 1
The Curbies 2
Calamitas Racing
Ecurie Raidillon
IM Racing
Sleepend Wieleken

MAKKarting@GiovanniHerbots.com

Scalle
15-03-2006, 12:31
Inschrijving van Ecurie Raidillon is ondertussen verstuurd per mail.

Groeten en tot zaterdag.

kartmonster
15-03-2006, 19:25
IM racing en tsleepend wieleke ook via mail ingeschreven normaal?

Giovanni
15-03-2006, 19:33
IM racing en tsleepend wieleke ook via mail ingeschreven normaal?
Jullie staan reeds mee in de lijst ...

flugel
19-03-2006, 15:42
Spees doet niet mee en direkt post er niemand iets over gisteren :+

't Was een toffe wedstrijd op een circuit waar inhalen zo goed als onmogelijk is, wij (P&P racing) zijn uiteindelijk vijfde geworden. Veel beter dan verwacht! De sfeer was wel goed, en hopelijk komen de 12 teams die er gisteren waren ook voor de rest van het seizoen.
Ons uitgebreid verslag komt zo snel mogelijk op de site.

Op naar de volgende race :)

vertigo
19-03-2006, 16:01
Een lekkere race met voor ons (Rhino Racing 1) toch wel wat spannende duels. Enkel zo vreselijk jammer dat Rhino Racing 2 de 3de plaats uit handen moest geven na een technisch probleem ... weeral :frusty:

Frederik
19-03-2006, 16:08
Ook eens een reactie van onze kant. Het seizoen kon niet beter starten voor ons. Vermits de tijden toch tamelijk vlakbij elkaar lagen had ik totaal niet verwacht dat er een pole zou inzitten,iedereen was namelijk snel! De karts reden goed, het hele gebeuren was goed georganiseerd. Mooi werk! Zoals p&p al aangaf, hopelijk blijven deze teams in het kampioenschap en wie weet komen er nog wel meer bij. Het was een toffe race,op naar de volgende!

stefco
19-03-2006, 16:32
Wat The Old Men betreft, we hebben ons behoorlijk verdedigd, maar als voorlaatste vertrokken, was beter dan achtste finishen niet mogelijk.
Al bij al een degelijk resultaat.
Aangezien ik nog nooit gereden heb in Herselt, ben ik misschien iets te voorbarig, maar heb de indruk dat het niveau nog hoger ligt dan vorig jaar.
We zullen onze ambities maar een beteke terugschroeven:(
Nu, wij hebben alleszins de bedoeling om alle wedstrijden te rijden (ongeacht ons resultaat), maar wil bij deze al laten weten dat we voor de volgende wedstrijd een tweede piloot zoeken.

Speesman
19-03-2006, 16:58
Spees doet niet mee en direkt post er niemand iets over gisteren :+

't Was een toffe wedstrijd op een circuit waar inhalen zo goed als onmogelijk is, wij (P&P racing) zijn uiteindelijk vijfde geworden. Veel beter dan verwacht! De sfeer was wel goed, en hopelijk komen de 12 teams die er gisteren waren ook voor de rest van het seizoen.
Ons uitgebreid verslag komt zo snel mogelijk op de site.

Op naar de volgende race :)

Nu zult gij die rol moeten overnemen he :)

Proficiat voor Calamitas trouwens (en ook voor de andere teams)!!!

Speesman
19-03-2006, 16:59
Ben ook wel eens benieuwd naar de tijden, kwestie om te zien of ik had meegekunnen in deze race :)

Giovanni
19-03-2006, 19:25
Ben ook wel eens benieuwd naar de tijden, kwestie om te zien of ik had meegekunnen in deze race :)
"Your wich is my command"
Scans van de qualifs zijn hier (http://www.GiovanniHerbots.com/pdf/Qualifs_1.pdf) te vinden, de wedstrijd krijg je hier (http://www.giovanniHerbots.com/pdf/Race_1.pdf) te zien.

Ik heb gisteren een schitterende wedstrijd gezien waarbij er kennelijk een nieuw fenomeen de kop is komen opsteken.
Namelijk de kart met bijhorende trekhaak.
Enkele teams waren zo aan elkaar gewaagt dat ze niet los konden geraken van elkaar :gas: Prachtig om naar te kijken.
Er werd hard ( zoals te zien is aan de tijden ) maar fair gereden.
Enige minpunt was de pech die Stijn en Dieter mochten ondergaan.
Spijtig maar het blijft een mechanische sport.
Het toeval wil dat Dieter gisteren z'n joker heeft ingezet.
Net zoals vorig jaar loopt het die wedstrijd fout voor hem :(
Hierbij is reeds geweten wie er geen joker meer zal inzetten :eek: , in plaats van punten op te leveren kost het telkens punten ...
Enkele nieuwe teams hebben bewezen dat ze zich mooi kunnen stand houden.
Vanzelf Racing is er zelfs in geslaagd om bij hun eerste wedstrijd reeds op de 2de plaats te finischen !!!
Hou rekening met hen voor de eindeafrekening zou ik zeggen.
Hopelijk kunnen we dit niveau de rest van het seizoen aanhouden, op naar de volgende.

snelle
19-03-2006, 20:14
Hierbij is reeds geweten wie er geen joker meer zal inzetten :eek: , in plaats van punten op te leveren kost het telkens punten ...


Ach volgende keer als ik mijn joker inzet rijd ik gewoon met een aanhangwagentje achter mijn kart rond. De inhoud zal bestaan uit een reservekart. Tegen dat de pech opduikt, moet ik enkel nog de reservekart op het circuit zetten en starten:p

Proficiat aan alle teams.
Het was een leuke, (voor ons frustrerende:frusty: ) , prachtige race.
We hebben enkele spannende duels geleverd volgens het boekje...

Ook een :applaus: voor de 'achterhoede' teams van zaterdag. Die steeds fair de deur openhielden wanneer ze een blauwe vlag kregen.
Zo blijft de Mak een van de sportiefste kampioenschappen.

Verslag van rhino racing 1 en rhino racing 2 is te lezen op www.rhino-racing.be

TOM
19-03-2006, 20:18
Het was gisteren een heel aangename race. Ik ben er met Vanzelf Racing mooi 2de geworden. Hadden we eigenlijk helemaal niet verwacht. We hadden gehoopt op een top 6. We waren er woensdag gaan rijden en de baan lag me niet echt. Ik ben dan de kwalificaties begonnen en had toen een 3de tijd gedraaid. Mijn teammaat deed dan nog wat van mijn tijd af, maar we bleven
3de.
Dan mijn teaammaat de race begonnen en er reden snel 3 teams weg. Calamitas was te sterk voor de rest. Dan waren er mooie duels voor plaats 2 en 3 en ook voor 4 en 5 en de rest reedt er als een treintje achter.
Dan was mijn teammaat als 2de binnengekomen en heb deze plaats gelukkig kunnen vasthouden.
Hopelijk kunnen we op dit rime door gaan, dan zou ik heel content zijn.

Speesman
19-03-2006, 23:33
"Your wich is my command"
Scans van de qualifs zijn hier (http://www.GiovanniHerbots.com/pdf/Qualifs_1.pdf) te vinden, de wedstrijd krijg je hier (http://www.giovanniHerbots.com/pdf/Race_1.pdf) te zien.



Merci!! :applaus:

Er is idd niet slecht gereden, maar Calamitas stak er toch precies wat bovenuit. Ze hebben bovendien 1 honderste rapper gereden dan mijn snelste tijd daar :)

Giovanni
20-03-2006, 00:32
Ach volgende keer als ik mijn joker inzet rijd ik gewoon met een aanhangwagentje achter mijn kart rond.
Zie je wel dat er nieuwe karts met een trekhaak zijn ...
Je mag er zeker van zijn dat jij volgende keer zo eentje krijgt ;)

Calamitas stak er toch precies wat bovenuit. Ze hebben bovendien 1 honderste rapper gereden dan mijn snelste tijd daar :)
Misschien een reden om de volgende keer eens te tonen wie de ECHTE master is ... :gas:

Witte
20-03-2006, 00:48
Giovanni, kan je iets in het reglement zetten dat er op voorhand niet getraind mag worden.:)
Tijdens de kwalificaties behaalden we (VDHRacing) de laatste plaats.
In de race konden we echter opklimmen tot de zesde stek. Meer zat er door het veelvuldig treintje rijden echter niet in.
Op naar de volgende ... :gas:

Frederik
20-03-2006, 09:35
Met op voorhand trainen bedoel je dan de qualifs? Het maakt natuurlijk veel uit of je traint op voorhand of niet. Maar wat betreft dit circuit is het vrij makkelijk de lay-out te leren kennen. Des te meer omdat we er vorig jaar nog op gereden hebben. Grotendeels ken je het circuit nog. Neem daar dan bij dat je karts extreem veel grip hebben, en je draait tamelijk goede tijden. Omdat ik nerges tijd vond nog een heatje te gaan rijden hebben jurgen en ik maar besloten het aan het lot over te laten, dat in ons voordeel stemde :). Ik ben eens benieuwd wat het volgend circuit gaat worden,als het maar niet Aalst indoor of Antwerp outdoor is :D Greetz, tot volgende race

Belle
20-03-2006, 11:29
Over dat trainen op voorhand...ik denk niet dat je zoiets in de hand hebt. En ik vind eigenlijk niet dat je daar iemand voor kunt weigeren. Voor mij is het zowiezo quasi onmogelijk om op voorhand te gaan trainen wegens tijdsgebrek en die afstanden die ik daar telkens voor moet afleggen. Ik denk ook dat dat voor velen het geval is (met uitzondering op de kartpistes die in de buurt liggen). Maar het geeft je inderdaad wel een groot voordeel, dat is een feit.

De volgende wedstrijd ben ik alleszins paraat! Gaat het nu door in de JPR of in Machelen?

Frederik
20-03-2006, 17:25
Laten we hopen op Machelen :D Ligt tenminste iets dichter bij deur ;) Niettemin is JPR ook een van da mooiere circuits,met snelle stukken in en tamelijk wat grip op de baan. Greetz

kartmonster
20-03-2006, 18:13
@ frederik:

Trainen maakt veel uit hoor!
ma ik vind niet dat men dit moet verbieden, trouwes, ik denk da witte dit als grapje bedoelde.

@ Tom

Anouk Vermeiren, zegt u da iet :p

IM racing heeft een jaar geen MAK wedstrijden meer meegereden en dit merkte we.
Het niveau stijgt elk jaar weer. Maar zoals al eerder vermeld werd, sportiviteit alom.... (vorig jaar zijn we door het agressieve gedrag van sommige kartteams , elders wedstrijden gaan zoeken, maar dit jaar gaan we terug MAK rijden)

Trouwens we mogen het ook zeggen:
Herselt is een micky mouse circuit, maar de marshals doen er goed hun werk

groeten en hopelijk JPR volgende keer

Frederik
20-03-2006, 18:21
Ja ik denk ook wel dat het als grap bedoeld was :) Maar inderdaad,trainen zou niet moeten verboden worden. We hebben er nu wel niet op voorhand gaan trainen,maar bij de meeste circuits is dat wel voor mij het geval. Immers biedt het voordelen om zo meteen al een snelle qualiftijd neer te zetten. Ga je niet trainen, dan zal alles afhangen van je eigen talent, het snel memoriseren van het circuit,en natuurlijk rekenen op geluk :D Of het nu JPR betreft of FKI, Calamitas racing zal zijn best doen om voor de overwinning te gaan, ciao

flugel
20-03-2006, 20:48
En als iedereen ipv enkel en alleen aan t resultaat te denken volgende keer wat langer zou blijven hangen :+

Ik ga niet alles van Spees overnemen ze :D
Op de één of andere manier vond ik het één van de leukste wedstrijden in de mak tot nu toe.. en we hebben al veel betere uitslagen gereden dan een vijfde plaats ;) dus daaraan zal het niet gelegen hebben.

@ Witte, treinen botsen normaal nie ;)

Speesman
21-03-2006, 00:40
Wat The Old Men betreft, we hebben ons behoorlijk verdedigd, maar als voorlaatste vertrokken, was beter dan achtste finishen niet mogelijk.
Al bij al een degelijk resultaat.
Aangezien ik nog nooit gereden heb in Herselt, ben ik misschien iets te voorbarig, maar heb de indruk dat het niveau nog hoger ligt dan vorig jaar.
We zullen onze ambities maar een beteke terugschroeven:(
Nu, wij hebben alleszins de bedoeling om alle wedstrijden te rijden (ongeacht ons resultaat), maar wil bij deze al laten weten dat we voor de volgende wedstrijd een tweede piloot zoeken.

Nu er geen inschrijvingsgeld meer betaald moet worden, is het makkelijker om in te vallen.
Heb eens snel in mijn agenda gekeken en 15 april is nog vrij.

Als de volgende wedstrijd in FKI plaatsvindt, doe ik zeker mee (heb namelijk eind april enkele wedstrijden daar, dus kan wat oefening gebruiken). Als de volgende wedstrijd in JPR plaatsvindt, ga ik nog zien of ik meedoe. Binnenkort meer nieuws dus.

Witte
23-03-2006, 21:37
@ Witte, treinen botsen normaal nie ;)

Normaal niet nee, maar de trein begon soms iets vroeger te remmen dan ik verwacht had, vooral voor de haarspeld voor de rechte lijn. Het was zeker niet de bedoeling om u al te hard te raken.

Ik heb in het begin een keer hetzelfde voor gehad met iemand van de curbies (dacht ik) waar ik een plaats kon winnen. Ik heb hem onmiddelijk terug voor gelaten. Nee, de ramtechniek is niet aan mij besteed, ik hou het liever sportief, alhoewel een tikje hier en daar bij close rijden niet te vermijden is.

Speesman
29-03-2006, 01:17
Is het al bekend waar de volgende race gaat doorgaan?

stefco
02-04-2006, 11:18
Is het al bekend waar de volgende race gaat doorgaan?

Ik ging de eer aan Giovanni laten, maar wil jullie ongeduld niet langer op de proef stellen:)
Het wordt FKI (Machelen)

Kan The Old Men op je rekenen?

Raceboy
02-04-2006, 11:45
Ik ging de eer aan Giovanni laten, maar wil jullie ongeduld niet langer op de proef stellen:)
Het wordt FKI (Machelen)



Komt daar nog ne press-release van? :D

Speesman
02-04-2006, 15:53
Ik ging de eer aan Giovanni laten, maar wil jullie ongeduld niet langer op de proef stellen:)
Het wordt FKI (Machelen)

Kan The Old Men op je rekenen?

Jep, jullie kunnen om me rekenen.
Merci voor de info, nu weet ik iets meer. :applaus:

Schrijf het team dus maar in!!

Raceboy
02-04-2006, 21:01
Even de traditionele FKI vraag stellen? Rijden we buiten? :D

Giovanni
02-04-2006, 23:31
Ik ging de eer aan Giovanni laten, maar wil jullie ongeduld niet langer op de proef stellen:)
Het wordt FKI (Machelen)
Dank U Stefan, ik kan een goede assistent gebruiken ;)
Komt daar nog ne press-release van? :D
Info te bekomen bij mijn assistent :p

Effe serieus nu.
De kalender is bijna compleet, ik mis enkel een finale ... :(
Zoals beloofd heb ik geprobeerd om dit jaar allemaal verschillende circuits aan te doen.

Extreme Kart
First Kart'inn
Antwerp Indoor Kart
JPR Karting
Brussels Kart
Bilzer Karting
Aalst Indoor Karting
...

De site is nog niet aangepast, daar maak ik deze week nog werk van.

Even de traditionele FKI vraag stellen? Rijden we buiten? :D
We rijden binnen ...én buiten !!!
Mag ik dit zo laten doorgaan, welk weer het ook is ?

stefco
03-04-2006, 00:01
We rijden binnen ...én buiten !!!
Mag ik dit zo laten doorgaan, welk weer het ook is ?

Wat mij betreft: zeer zeker
Ik zal al regen bestellen;)

Speesman
03-04-2006, 00:21
Wat mij betreft: zeer zeker
Ik zal al regen bestellen;)

Idd, binnen en buiten!!!

Of het nu gaat regenen of niet, maakt me niet zoveel uit.

Raceboy
03-04-2006, 00:23
We rijden binnen ...én buiten !!!
Mag ik dit zo laten doorgaan, welk weer het ook is ?

tot zover de theorie dat domem vragen niet bestaan ;)

Frederik
03-04-2006, 16:14
Hallo. Fijn dat de kalender er is gekomen. Calamitas Racing zal ook weer van de partij zijn, een bevestigingsmail volgt. Wat betreft FKI, laat gerust ons maar buiten rijden indien mogelijk. Anders is het een tamelijk "klein" circuit. + 9/10 zal het in belgie dan wel regenen :D Ik kijk er al enorm naar uit,en hoop jullie allemaal weer te verwachten.

Greetz, Frederik

Raceboy
03-04-2006, 16:58
De kalender is bijna compleet, ik mis enkel een finale ... :(

Awel de andros throphy doet dat in het Stade de France. Wij zijn iets kleinschaliger dus gebruiken we het iets kleinschaligere Koning Boudewijnstadion?

Giovanni
03-04-2006, 19:26
Awel de andros throphy doet dat in het Stade de France. Wij zijn iets kleinschaliger dus gebruiken we het iets kleinschaligere Koning Boudewijnstadion?
Heeft er iemand een voorschotje ... :+

Speesman
10-04-2006, 00:44
En, veel deelnemers voor de 2de race?

Raceboy
11-04-2006, 19:38
Ze voorspellen regen :D

TOM
11-04-2006, 22:06
En, veel deelnemers voor de 2de race?

Ik zal er zeker terug bij zijn. Ik hoop zeker terug op het aantal deelnemers van race 1, hopelijk misschien een paar meer.

Speesman
11-04-2006, 23:28
Ze voorspellen regen :D

Van mij mag het zeker regenen, ik kan een regentraining altijd gebruiken (een training op droge baan ook ;) ).

Speesman
12-04-2006, 14:13
De kans op regen is trouwens kleiner aan het worden. Dus voor hetzelfde geld blijft het gewoon droog de zaterdagavond.

Denk dat we maar op het moment zelf zullen weten wat de weersomstandigheden zullen zijn.