PDA

View Full Version : Oplossingen vraag 1 en 2


Sennake
12-03-2006, 17:57
http://www.depaddock.eu/sennake/logos/depaddock_autosportquiz_2006.jpg

Hier zijn de oplossingen van vraag 1 en 2 :

Vraag 1 :


Wie zit er achter het stuur in deze wagen? Coulthard
Om welke GP gaat het hier? GP België (Spa-Francorchamps)
In welk jaar speelt dit zich af? 2004
Wat is de naam van de wagen (merk + type)? McLaren MP4/19(B)
Wat was het behaalde resultaat in deze rally? 7e


In dit stadium maakte het nog niet uit of je de B er nu wel of niet bijschreef, hoofdzaak is dat je wist dat het om een McLaren MP4/19 ging.

Vraag 2 :


Wie zit er achter het stuur in deze wagen? Solberg
Om welke rally gaat het hier? (Wales) Rally of Great Britain
In welk jaar speelt dit zich af? 2005
Wat is de naam van de wagen (merk + type)? Subaru Impreza WRC
Wat was het behaalde resultaat in deze race? 1e


Vooral de rallyvraag bleek achteraf gezien heel wat moeilijker dan wij ingeschat hadden. Nochtans was het gezicht van Solberg vrij goed zichtbaar, en waren zowel de rallyplaten als de nummerplaat niet afgedekt zodat je maar op één mogelijke oplossing kon komen…

Op voorwaarde dat je natuurlijk de juiste antwoorden geeft op de juiste vragen. Onze vriend Pat is er dus in geslaagd op ALLE vragen correct op te lossen, en dan de oplossingen van vraag 1 op te geven als die van vraag 2 en omgekeerd. Wij weten wel dat je het goed voor hebt, maar we moeten hier streng maar rechtvaardig zijn, dus jammer genoeg geen punten Pat…


Dit levert dus de volgende tussenstand op :


Baron : 10 op 10
Bazzie : 10 op 10
Bluelite : 10 op 10
Huudo : 10 op 10
Juha : 10 op 10
Lambo : 10 op 10
Le pilote sans visage : 10 op 10
Manu : 10 op 10
Marcel : 10 op 10
Pedro : 10 op 10
Pompierke : 10 op 10
The Interceptor : 10 op 10
Vanni : 10 op 10
Kulgan : 9 op 10
Megane : 8 op 10
Zaibatsu Racing : 8 op 10
Hhugo : 7 op 10
Lotuzzz : 7 op 10
Ottooke : 6 op 10
Thomaske GLPK : 6 op 10
Tom : 5 op 10
Pinzie : 4 op 10
Pat : 0 op 10


Een massa ex-aequo’s uiteraard, aangezien de vragen niet echt moeilijk waren. Toch zijn er al enkele slippartijen tussen toch wel geroutineerde quizzers. Herpak jullie volgende keer, jongens! Overigens is de volgorde van de ex-aequo quizzers alfabetisch, meer moet je er niet achter zoeken…

In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 3 en 4!

Je kan de tussenstand overigens HIER (http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2006/antwoorden_2006.xls) nog eens op je gemak bekijken.

En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen :)

manu
12-03-2006, 18:14
Allé, de eerste tien punten zijn binnen.:D

Vraag 1 was gemakkelijk, maar bij vraag 2 heb ik mij laten misleiden door het cijfer 2 op de zonnenband en dacht dat het, het startnummer was. Het enigste probleem was dat de nummerplaat niet klopte. Na volledig opnieuw begonnen te zijn ben ik toch op de juiste oplossing gevallen.:)

Baron
12-03-2006, 18:34
OK. Dit waren slechts opwarmertjes.
Ik vraag mij wel af waar al die quizzers van vorig jaar gebleven zijn. Toen stonden we met 45 in de einduitslag. Nu zijn er slechts 23 deelnemers om te beginnen. :o

Pat
12-03-2006, 18:49
Doh !

Ottooke
12-03-2006, 18:57
Vanmiddag begonnen met de oplossingen te zoeken. Dat rally absoluut niet mijn ding is wist ik al. Ik zag toch echt Hirvonen in dat gezicht. En die wagen leek me ook wel van in 2004 te zijn. De rode sticker bracht me naar Japan. Die nummerplaat had ik wel opgemerkt, maar ik heb geen enkele foto gevonden waar die op te zien was (logisch als je naar de verkeerde rally en in het verkeerde jaar zit te zoeken :+)

Op naar de volgende vragen, die lijken me toch al iets beter te liggen...

Sennake
12-03-2006, 19:07
OK. Dit waren slechts opwarmertjes.
Ik vraag mij wel af waar al die quizzers van vorig jaar gebleven zijn. Toen stonden we met 45 in de einduitslag. Nu zijn er slechts 23 deelnemers om te beginnen. :o

We zijn vorig jaar wel met minder dan 45 begonnen, hoor. Ik denk dat er in de loop van het "seizoen" zo'n 10-tal deelnemers bijgekomen is. Nu, ik vind ook wel dat het aantal erg teruggelopen is. Een teken aan de wand? Worden jullie het quizzen beu? Dan horen we het graag, en dan kunnen we onze conclusies trekken naar 2007 toe. Graag wat feedback jongens...

Thomaske
12-03-2006, 19:12
Owh, groot misvertstand met vraag 2 heeft me veel punten gekost :(

Tjah, nu nog voor de eer meedoen é.

Mvg...

Lambo
12-03-2006, 19:13
Jep, voor vraag 2 heeft ook de nummerplaat bij mij de doorslag gegeven. Zat ook eerst in 2004 te kijken, ook met Hirvonen. Aan de andere kant kon je zien dat het startnummer niet 1 was en zag je toch een rood-wit-blauwe vlek. Dat moest dus wel een Noorse vlag zijn en dus onze vriend Solberg. De sleutel lag dus bij de nummerplaat. De nummerplaten in 2004 waren allemaal van de vorm .T53 SRT en die in 2005 .C54 WRC (eerste letter van de nummerplaat afhankelijk van rijder en rally). Qua rallies schoot dan eigenlijk enkel nog de Rally van GB over, te zien aan de rood-witte band op de deuren. De band bij de rally van Japan is ook rood wit, maar duidelijk anders van livery. De bevestiging was echter te vinden op de officiële site van SWRT, waar mits wat zoekwerk exact dezelfde foto te vinden is.

Vraag 1 was een opwarmertje. Enkel even de plaats in de race moeten opzoeken.

lotuzzz
12-03-2006, 19:26
Ik start op 't gemakje...

:rolleyes:

Vorig jaar stond ik op het maximum van de punten tot we maar met 3 over waren, en zakte daarna stelselmatig weg. Nu wil ik ele week een plaatsje klimmen... :D

Sennake
12-03-2006, 19:27
Owh, groot misvertstand met vraag 2 heeft me veel punten gekost :(

Tjah, nu nog voor de eer meedoen é.

Mvg...

Kop op Thomaske, je kan beter hier een steek laten vallen dan wanneer het écht duur wordt ;)

Ottooke
12-03-2006, 20:57
.... De bevestiging was echter te vinden op de officiële site van SWRT, waar mits wat zoekwerk exact dezelfde foto te vinden is.

Verrek. Nu je het zegt... ik heb nu dezelfde foto op minder dan 1 minuut gevonden :D

Guido
12-03-2006, 21:17
Stap 1 en 2 naar de Mansell litho zijn genomen. :D

F1 heb ik het type toch gedubbelcheckt, met name voor de B in de MP4/19.

De rally, ahum, heeft ook bij mij wat zoekwerk gekost. Solberg, geen probleem, op het gezicht, 2005, geen probleem, op de voorbumper (die was in 2005 helemaal anders vanaf Mexico) en het startnummer. De rallyplaat bracht me in eerste instantie naar Japan, maar daar zag ik dat er een witte omranding rond was en ook de nummerplaat klopte niet. SWRT.com bracht dan de definitieve bevestiging.

Allez, nu de volgende... ;)

Jan
13-03-2006, 00:36
Ik vraag mij wel af waar al die quizzers van vorig jaar gebleven zijn. Toen stonden we met 45 in de einduitslag. Nu zijn er slechts 23 deelnemers om te beginnen. :o


Wij zijn aan 't rentenieren:bye:

marcel
13-03-2006, 01:07
amai, is de hoofdprijs zoveel waard misschien?

The Interceptor
13-03-2006, 17:39
Bij mij ging de F1 zowat uit het hoofd. Ik stond dan zelf op dat moment aan dezelfde bocht als Sennake, maar wel aan de binnenkant van't circuit :)

De rallyvraag vond ik eerst moeilijk, subaru en solberg lukte wel, maar zelfs het jaar was al moeilijk vond ik. Tot ik na een tijdje ook op de swrt site kwam, toen was het meteen opgelost. En dan nog wat verder gaan dubbelchecken met die afgebroken spiegel en de nummerplaat.

Voila, op naar de volgende :) Al is die ook al lang ingestuurd :)
Nog enkele dagen en nieuwe vragen se: wel niveau 2, ben eens benieuwd, want zo simpel vond ik de 10 opwarmertjes nu ook weer niet.

Sennake
13-03-2006, 17:42
Nog enkele dagen en nieuwe vragen se: wel niveau 2, ben eens benieuwd, want zo simpel vond ik de 10 opwarmertjes nu ook weer niet...

... wat meteen misschien wel de reden is van het kleinere aantal start-deelnemers. We hebben de lat inderdaad wat hoger gelegd dit jaar bij de start, maar dat betekent niet dat de vragen in niveau 4 in dezelfde mate moeilijker zullen zijn.

Lambo
13-03-2006, 19:19
... wat meteen misschien wel de reden is van het kleinere aantal start-deelnemers. We hebben de lat inderdaad wat hoger gelegd dit jaar bij de start, maar dat betekent niet dat de vragen in niveau 4 in dezelfde mate moeilijker zullen zijn.

Die wat moeilijker beginvragen zouden voor mij net een extra stimulans zijn om wel mee te doen denk ik. Kwestie van uitdaging :D

Maarja, ik doe al 3 jaar mee, waarom zou ik nu plots stoppen? :D