View Full Version : 2006, 12 uur van Sebring, 15/18-03
De tweede klassieker van dit jaar zal plaatsvinden a.s. weekend in Sebring. De roemruchte 12 uren van Sebring zullen dan verreden worden.
De deelnemerslijst: http://sebringraceway.com/pdfs/2006-ALMS-Sebring-Entries.pdf
Andere links:
http://www.sebringraceway.com/
http://www.americanlemans.com/
De Duitse titanenstrijd tussen Audi en Porsche zal losbartsen. Gaat een diesel het winnen of een "lichte" LMP?
Bij de GT's is het feest tussen de C6R en DBR9 op hoog nivo. De leukste stijd is miscchien nog wel bij de GT2's. De Porsche 996 GT3-RSR krijgt dit jaar serieus werk aan de Panoz, Ferrari 430 en de Spyker. Krijgt de 996 klop?
Aston Martin's met startnummers 007 (Bond, James bond :applaus: ) en 009
klein veld, maar o zo grote kwaliteit
www.racingfanatics.com zal Sebring uitgebreidt coveren :)
www.the-paddock.net ook
en mogelijk zendt www.raceworld.tv beelden uit op hun site, maar het programma voor dit weekend staat nog niet online
Stranger
13-03-2006, 23:38
Het is in ieder geval op MotorsTV te zien.
Het is in ieder geval op MotorsTV te zien.maar dat krijg je niet meer via pctv :(
hhhm heerlijk veld.. de vettes tegen de A-M's :drewl: en de audi tegen de rest..
gwyllion
14-03-2006, 08:59
www.lmsr.net niet vergeten. Niet de beste website, maar wel heel de week aanwezig tijdens Sebring.
insanity
14-03-2006, 22:53
Tijdens de eerste vrije trainingen bevestigen Audi (LMP1) en Corvette (GT1)
maar de concurrentie is niet ver weg ... vooral de Porsches zijn opvallend vooraan aanwezig (zoals verwacht) :applaus:
Resultaten Vrije Training 1
http://www.americanlemans.com/Results/3/3Mobil%201%20Twelve%20Hours%20of%20Sebring%20Monda y%20AM%20Test.PDF
Resultaten Vrije Training 2
http://www.americanlemans.com/Results/3/3Mobil%201%20Twelve%20Hours%20of%20Sebring%20Monda y%20PM%20Test.PDF
De C6-R's hebben ook nieuwe velgen. Deze werden al vorig jaar gebruikt tijdens de laatste wedstrijd in Laguna Seca.
De spykers kijken wel aan tegen een grote achterstand. Jammer hopelijk komen ze nog wat meer vooraan aangezien ze de eerste sessie niet hadden getest, maar had wel beter verwacht na de resultaten van eind vorig jaar.
tijden van vandaag:
1 1 1 LMP1 Biela/ Pirro/Werner 1:48.374 122.908 8 - 28 Audi R10/TDI Power
2 2 2 LMP1 Capello/ Kristensen/McNish 1:49.555 121.583 19 +1.181 30 Audi R10/TDI Power
3 1 7 LMP2 Bernhard/ Dumas/Long 1:49.831 121.277 14 +1.457 25 Porsche RS Spyder
4 2 6 LMP2 Maassen/ Luhr/Collard 1:49.877 121.226 17 +1.503 23 Porsche RS Spyder
5 3 20 LMP1 Dyson/ G.Smith 1:52.066 118.859 6 +3.692 9 Lola B06/10/AER
6 3 37 LMP2 C.Field/ Halliday/J.Field 1:52.172 118.746 12 +3.798 25 Lola B05 40/AER
7 4 16 LMP1 Weaver/ Leitzinger/Wallace 1:52.989 117.888 4 +4.615 8 Lola B06/10/AER
8 4 10 LMP2 Lally/ Gue 1:54.922 115.905 14 +6.548 14 Courage C65/AER
9 5 9 LMP1 Dayton/ Knoop/Fisken 1:55.997 114.831 14 +7.623 14 Lola EX257/AER
10 1 009 LMGT1 Bright/ Lamy/Sarrazin 1:57.221 113.632 9 +8.847 32 Aston Martin DB9
11 2 3 LMGT1 Fellows/ O'Connell/Papis 1:57.555 113.309 16 +9.181 26 Corvette C6-R
12 3 4 LMGT1 Gavin/ Beretta/Magnussen 1:57.980 112.900 7 +9.606 26 Corvette C6-R
13 5 8 LMP2 Bach/ Cosmo/Matos 1:58.786 112.134 2 +10.412 16 Courage C65/Mazda
14 4 007 LMGT1 Enge/ Kiesa/Turner 1:58.811 112.111 11 +10.437 26 Aston Martin DB9
15 6 41 LMP2 Binnie/ Timpany/Sutherland 2:00.271 110.750 18 +11.897 18 Lola B05 40/Zytek
16 1 50 LMGT2 Maxwell/ Brabham/Bourdais 2:04.191 107.254 12 +15.817 26 Panoz Esperante
17 2 51 LMGT2 Jeannette/ Milner/Janqueira 2:04.290 107.169 20 +15.916 28 Panoz Esperante
18 3 23 LMGT2 Rockenfeller/ Graf/Rahal 2:04.798 106.732 6 +16.424 24 Porsche 911 GT3 RSR
19 4 80 LMGT2 Tomlinson/ Dean/Kimber-Smith 2:04.851 106.687 9 +16.477 24 Panoz Esperante GTLM
20 5 31 LMGT2 J.Bergmeister/ T.Bergmeister/Jonsson 2:04.872 106.669 5 +16.498 27 Porsche 911 RSR
21 6 79 LMGT2 Sugden/ Matthews/Henzler 2:05.847 105.843 9 +17.473 11 Porsche 911 GT3 RSR
22 7 21 LMGT2 Auberlen/ Hand/James 2:05.891 105.806 18 +17.517 20 BMW E46 M3
23 8 44 LMGT2 Law/ Neiman/Pechnik 2:06.425 105.359 9 +18.051 18 Porsche 911 GT3 RSR
24 9 45 LMGT2 van Overbeek/ Fogarty/Lieb 2:07.815 104.213 4 +19.441 5 Porsche 911 GT3 RSR
25 10 86 LMGT2 Bleekemolen/ Hezemans 2:08.729 103.473 11 +20.355 22 Spyker C8 Spyder/Audi
26 11 55 LMGT2 Ehret/ Nielsen/Farnbacher 2:09.712 102.689 4 +21.338 18 Porsche 911 GT3 RSR
27 12 78 LMGT2 Pumpelly/ Thornton/Patterson 2:09.895 102.544 9 +21.521 17 Porsche 911 GT3 RSR
28 13 85 LMGT2 Kox/ Crevels 2:11.146 101.566 6 +22.772 12 Spyker C8 Spyder/Audi
Spykers sluiten al wat beter aan. Vettes en Astons zijn zowat aan elkaar gelijk, gaat een mooi gevecht opleveren. Morgen de eerste officiele sessies.
gwyllion
15-03-2006, 09:21
De Konrad Saleen zijn ook aangekomen. Benieuwd of zij in de buurt kunnen komen van de Aston Martin en Corvette.
porsches even snel als de R10 :eek:
gwyllion
15-03-2006, 14:41
porsches even snel als de R10 :eek:
Ik denk dat de Audis in de loop van de week een stuk sneller zullen worden. Vermoedelijk zit de Porsche al dichter bij de limiet.
gwyllion
15-03-2006, 18:13
De #2 Audi heeft gele tieten:
http://www.lmsr.net/images/at4.jpg
De #1 nog altijd rode:
http://www.lmsr.net/images/at69.jpg
Ik vond de donkergrijze rolbeugels mooier:
http://www.speedarena.com/news/uploads/features/600_400_074.jpg
Na Practice 1 :
TOP 5 PER KLASSE
LMP1 :
1) Capello/Kristensen/McNish, 1:47.791 : AUDI R10/TDI
2) Biela/Pirro/Werner, 1:49.210 : AUDI R10/TDI
3) Weaver/Leitzinger/Wallace, 1:49.530 : Lola B06/10/AER
4) Dyson/G.Smith, 1:49.692 : Lola B06/10/AER
5) Lewis/McMurry/Willman, 1:52.469 : Lola EX257/AER.
LMP2 :
1) Maassen/Luhr/Collard 1:48.654 : Porsche RS Spyder
2) Bernhard/Dumas/Long, 1:49.599 : Porsche RS Spyder
3) C.Field/Halliday/J.Field, 1:50.350 : Lola B05 40/AER.
4) Lally/Gue/A.Davis, 1:52.941 : Courage C65/AER.
5) Binnie/Timpany/Sutherland, 1:54.375 : Lola B05/40/Zytek
LMGT1 :
1) Gavin/Beretta/Magnussen, 1:55.782 : Corvette C6-R
2) Enge/Kiesa/Turner, 1:56.509 : Aston Martin DBR9
3) Fellows/O'Connell/Papis, 1:56.590 : Corvette C6-R
4) Bright/Lamy/Sarrazin, 1:57.845 : Aston Martin DBR9
5) Weickardt/Borcheller, 2:02.807 : Saleen S7-R
LMGT2 :
1) Kelleners/Melo/Lazzaro, 2:02.808 : Ferrari F430 GT Berllinetta
2) Jeannette/Milner/Junqueira, 2:03.452 : Panoz Esperante GTLM/Ford.
3) Rockenfeller/Graf/Rahal, 2:03.689 : Porsche 911 GT3 RSR
4) Auberlen/Hand/James, 2:04.078 : BMW E46 M3
5) J.Bergmeister/T.Bergmeister/Jonsson, 2:04.083 : Porsche 911 GT3 RSR.
weer een mooie strijd(?)t tussen corvette en aston martin !! te hopen blijft het in de race even spannend (al zou ik nix op tegen hebben moesten de 2 A-M's uitvallen.. )
ook wel een mooie prestatie voor de Ferrari F430... maar 0.001s verschil met de saleen :eek:
ook een mooie duitse strijd(t?) tussen de audi's en de porsche's..
mijn prono voor de race
1) Capello/Kristensen/McNish
2) Biela/Pirro/Werner
3) Maassen/Luhr/Collard
4) Fellows/O'Connell/Papis
5) Gavin/Beretta/Magnussen
die collard van op de porsche rs spyder is dat rob collart van het btcc ??
Na Practice 1 :
TOP 5 PER KLASE
LMGT1 :
1) Gavin/Beretta/Magnussen, 1:55.782 : Corvette C6-R
2) Enge/Kiesa/Turner, 1:56.509 : Aston Martin DBR9
3) Fellows/O'Connell/Papis, 1:56.590 : Corvette C6-R
4) Bright/Lamy/Sarrazin, 1:57.845 : Corvette C6-R
Hier staat toch een fout in denk ik.
Die 4de Lamy,Sarrazin en Bright rijden dien niet met een Aston Martin ??
weer een mooie strijd(?)t tussen corvette en aston martin !! te hopen blijft het in de race even spannend (al zou ik nix op tegen hebben moesten de 2 A-M's uitvallen.. )
ook wel een mooie prestatie voor de Ferrari F430... maar 0.001s verschil met de saleen :eek:
ook een mooie duitse strijd(t?) tussen de audi's en de porsche's..
mijn prono voor de race
1) Capello/Kristensen/McNish
2) Biela/Pirro/Werner
3) Maassen/Luhr/Collard
4) Fellows/O'Connell/Papis
5) Gavin/Beretta/Magnussen
die collard van op de porsche rs spyder is dat rob collart van het btcc ??
Neen denk ik.
Dat zal Emanuel Collart zijn de fabrieks rijder van Porsche.
inderdaad, foutje van mij
Hans Rennes op LMSR.net;
Spyker manager Hans sez they are looking hard at Petit/Laguna with the late season
FIA-GT schedule adjustment. He also says the Spyders are just "playing around" so far,
they'll save the performance for when it counts.
Zou het goedpraterij zijn of gaan ze ons echt nog verrassen? Ik hoop het laatste, maar verwacht het eerste.
gwyllion
16-03-2006, 12:03
Misschien wat foto materiaal vermelden:
the-paddock.net (http://www.the-paddock.net/index.php?option=com_ponygallery&Itemid=&func=viewcategory&catid=97)
racingfanatics.com (http://www.racingfanatics.com/2006%20Race%20Home%20Pages/ALMS/Sebring/Sebring%20%202006/index.htm)
infoscourse.org (http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1777&&thold=0)
motorsport.com (http://www.motorsport.com/photos/select.asp?Y=2006&S=ALMS&E=Sebring/Wednesday_practice_1)
Werner333
16-03-2006, 21:44
Algemeen geef ik de zege aan Audi, maar ben vooral benieuwd naar de strijd in klasse GT2.
Aston Martin eist 1ste 2 plaatsen op in GT1. 009 op de pole geplaatst door Lamy in een nieuw GT1 Sebring ronderecord. De corvette's op 3 en 4, maar gehinderd door verkeer in hun snelle rondes
Pole voor Panoz Esperante van ondermeer Brabham in GT2. De Ferrari F430 2de.
Kox heeft de Spyker tegen de betonnen muur gezet, wat de schade is, is nog af te wachten.
Nu gaan de Prototypes er tegenaan voor 25 min. kwalificatie
Flying Irishman Allan Mcnish neemt de Pole met de R10 in een nieuw ronderecord.
Hans Rennes op LMSR.net;
Zou het goedpraterij zijn of gaan ze ons echt nog verrassen? Ik hoop het laatste, maar verwacht het eerste.
Het is het eerste geworden (tenzij ze in de race ineens een stuk harder gaan)
Het is het eerste geworden (tenzij ze in de race ineens een stuk harder gaan)
Yup, en dan ook nog eens de wagen van Kox/Crevels in de kreukels. Ziet er niet echt goed uit voor de jongens :(
Op zich is 2sec van pole niet eens zo beroerd, maar het niveau van de GT2 klasse in het ALMS is zo hoog dat je dan gelijk buiten de boot valt.
Op zich is 2sec van pole niet eens zo beroerd, maar het niveau van de GT2 klasse in het ALMS is zo hoog dat je dan gelijk buiten de boot valt.
Ik blijf erbij, Spyker had veel meer moeten testen in de afgelopen jaren op een lager niveau........FFSA GT, Belcar ofzo. Om wat welke (eigenwijze) reden dan ook hebben ze dat niet gedaan. Budget mag geen probleem zijn ;)
Kox heeft de Spyker tegen de betonnen muur gezet, wat de schade is, is nog af te wachten.
correctie: Kox heeft een stuk betonnen muur vervangen door een Spyker:
http://www.infoscourse.org/2006_ALMS/01_Sebring_85_Spyker.jpg
correctie: Kox heeft een stuk betonnen muur vervangen door een Spyker:
http://www.infoscourse.org/2006_ALMS/01_Sebring_85_Spyker.jpg
Aluminium vangrail :D
Ik hoop dat de Spyker niet teveel beschadigd is.
gwyllion
18-03-2006, 17:36
De eerste betrouwbaarheidsproblemen voor Audi? De #2 R10 zal niet vanop pole vertrekken, maar uit de pits nadat tijdens de warmup problemen ontdekt werden.
is er een livetiming ??
edit : kheb em al gevonden :)
corvette nu op 1 in gt1.. !! te hopen kunnen ze het houden..
insanity
18-03-2006, 19:37
... en in GT2 is de Ferrari van Risi Competizione net over de Multimatic Panoz gewipt... Ach konden er maar live bij zijn :gas:
... en in GT2 is de Ferrari van Risi Competizione net over de Multimatic Panoz gewipt... Ach konden er maar live bij zijn :gas:ja vorig jaar kon je nog kijken met motors tv via pctv.. nu net meer :(
ps de 007 A-M staat nu wel net 1 ronde achter op de leidende gt1 corvette..
gwyllion
18-03-2006, 20:04
Radio Lemans met de superenthousiaste John Hindhaugh is ook de moeite natuurlijk.
JPMontoya
18-03-2006, 20:05
deel even die link met ons
gwyllion
18-03-2006, 20:11
Gewoon op ALMS radio klikken op americanlemans.com.
gwyllion
18-03-2006, 20:12
ps de 007 A-M staat nu wel net 1 ronde achter op de leidende gt1 corvette..Het Pirelli rubber van de Aston Martin laat zich hard afweten in deze hitte. Vooral op het einde van de stints.
gwyllion
18-03-2006, 20:53
Een fantastische strijd in GT2: Porsche, Ferrari vs Panoz.
De nieuwe Ferrari doet het inderdaad erg goed.
gwyllion
18-03-2006, 21:20
De BMWs hebben te weinig vermogen met hun 3.4 liter motor. Ze hebben een speciaal Yokohama compound klaar voor wanneer het circuit een stuk kouder wordt. Dat zou 2 sec per ronde sneller zijn.
gwyllion
18-03-2006, 21:29
Eerste opgave: #51 Multimatic Panoz
gwyllion
18-03-2006, 21:41
Grote problemen voor de #2 Audi :eek:
R@ce@holiC
18-03-2006, 21:49
Inderdaad, ze hebben zelfs de onboard camera afgeplakt zo te horen...
Grote problemen voor de #2 Audi :eek:ik den eerder dat de #1 problemen heeft.. die is terug gezakt naar een 11de plek de #2 rijdt nog met 4 ronden voor 2de
de corvettes 3de en 4de algemeen :cool: stel je voor een algemeene zege voor een gt1 corvette :eek: maarja daar zal het nie van komen denk ik..
de porsche spyder is nu trouwens de vettes al terug in aant halen... (damn)
gwyllion
18-03-2006, 22:07
Miracle heeft ook de handdoek in de ring gegooid met hun versnellingsbak problemen.
gwyllion
18-03-2006, 22:15
Een opgave voor Audi #1 (reden: overheating). En McNish heeft een extra ronde verloren door een ongepland pit bezoek.
1. McNish/Capello/Kristensen ASNA Audi R10 349 laps P1 (1)
2. Field/Halliday/Field Intersport Lola B05/40-AER 345 laps P2 (1)
3. Gavin/Beretta/Magnussen Corvette Corvette C6-R 338 laps GT1 (1)
4. Bright/Lamy/Sarrazin AMR Aston Martin DBR9 337 laps GT1 (2)
5. Weaver/Leitzinger/Wallace Dyson Lola B06/10-AER 336 laps P1 (2)
6. Enge/Turner/Kiesa AMR Aston Martin DBR9 324 laps GT1 (3)
7. Fellows/O'Connell/Papis Corvette Corvette C6-R 324 laps GT1 (4)
Rtd Luhr/Maassen/Collard Penske Porsche RS Spyder 323 laps P2 (2)
9. Brabham/Maxwell/Bourdais Multimatic/Panoz Panoz Esperante GTLM 320 laps GT2 (1)
10. van Overbeek/Fogarty/Lieb Flying Lizard Porsche 911 GT3 RSR 320 laps GT2 (2)
11. Kelleners/Melo/Lazzaro Risi Ferrari 430 GT 320 laps GT2 (3)nie/Timpany/Sutherland Binnie Lola B05/40-Zytek 317 laps P2 (3)
13. Law/Neiman/Pechnik Flying Lizard Porsche 911 GT3 RSR 315 laps GT2
14. Tomlinson/Dean/Kimber-Smith LNT Panoz Esperante GTLM 312 laps GT2
15. Rockenfeller/Graf/Rahal Alex Job Porsche 911 GT3 RSR 311 laps GT2
..
18. Hezemans/Bleekemolen Spyker Squadron Spyker C-8 Spyder GT2 R 281 laps GT2
de corvette 3de algemeen en 1 in GT1 mey 1 ronde voor op de A-M :applaus:
dat gaat volgens mij wel spannend worden in lemans.. :cool:
maar 2 LMP1 wagens aan de finih alé de audi schijnt ge finished te zijn in de pitlane.. (nog werk voor lemans !)
een mooie overwinning voor Audi bij het debuut voor de R10 maar weinig rondjes gereden, en idd nog veel werk voor Le Mans
slechts 5 proto's aan de finish :(
gwyllion
19-03-2006, 11:36
Na de opgave van de #1 Audi hebben ze op safe gespeeld en de finish bereiken was vanaf dat moment het belangrijkste.Vermoedelijk werd het vermogen van de TDI terug geschroefd om oververhitting te vermijden. Ze hadden toen een redelijke voorsprong door de pech van de concurrentie in het begin van de race en hebben de wedstrijd gecontroleerd (de rondetijden lagen een stuk hoger dan tijdens de test sessies).
Zie www.fastdetails.com voor wat filmpjes van de diverse deelnemers.
Hans Rennes op LMSR.net;
Spyker manager Hans sez they are looking hard at Petit/Laguna with the late season
FIA-GT schedule adjustment. He also says the Spyders are just "playing around" so far,
they'll save the performance for when it counts.
Zou het goedpraterij zijn of gaan ze ons echt nog verrassen? Ik hoop het laatste, maar verwacht het eerste.
Nog iemand iets gehoord van Meneer Rennes? Verder commentaar is overbodig. :rolleyes:
Nog iemand iets gehoord van Meneer Rennes? Verder commentaar is overbodig. :rolleyes:
Goh, als azijnpissers ;) hebben we wederom gelijk gekregen. En dan maar zeggen dat we altijd negatief zijn. Resultaten in Endurance? Testen, testen en nog een testen.
Naja, enige nuance is op zijn plaats; het belangrijkste probleem bij Spyker was dat de wagen bijzonder snappy was op het über-hobbelige beton van Sebring. De europese banen zijn veel vlakker en hobbel-vrijer dan die in Amerika, dus denk nog steeds dat ze hoge ogen kunnen scoren in het LMS en FIAGT.
Naja, enige nuance is op zijn plaats; het belangrijkste probleem bij Spyker was dat de wagen bijzonder snappy was op het über-hobbelige beton van Sebring. De europese banen zijn veel vlakker en hobbel-vrijer dan die in Amerika, dus denk nog steeds dat ze hoge ogen kunnen scoren in het LMS en FIAGT.
Hier zal zeker een kern van waarheid inzitten (ze zeggen toch ook dat Sebring even zwaar is voor mens en machine als Le Mans?), echter heb dan niet zo'n grote mond voor de race.
Het is maar de vraag of hij dat werkelijk gezegd heeft. Ik heb Hans Rennes nooit eerder betrapt op dit soort blufferij. Terwijl ik die Michael van lmsr.net toch niet altijd even serieus neem..
gwyllion
23-03-2006, 12:27
Een coole foto sequentie gevonden van de Aston Martin:
http://www.motorsport.com/photos/alms/2006/seb/alms-2006-seb-eg-0156.jpg
http://www.motorsport.com/photos/alms/2006/seb/alms-2006-seb-eg-0158.jpg
http://www.motorsport.com/photos/alms/2006/seb/alms-2006-seb-eg-0160.jpg
Thomaske
23-03-2006, 17:44
De andere Aston Martin heeft ook in het stof gebeten.
De volgende link is het levende bewijs: http://www.sportscarpros.com/images/0057/itc.captio-11901.jpg
Mvg...
Sternendaal
30-03-2006, 19:36
SPEED GT:
http://img212.imageshack.us/img212/6016/vlcsnap4165992oi.png
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.