PDA

View Full Version : FIA GT 24 uur van Spa 2006, de nieuwtjes vooraf

Pages : 1 2 [3]

Viper GTS-R***
14-07-2006, 22:33
Heeft er trouwens iemand al een idee wie er op die 430's van JMB zullen rijden als 3de piloten?

Grig-O
15-07-2006, 19:19
Xavier Pompidou miss?

Grig-O
15-07-2006, 19:29
De nieuwe entry list is er... en er is nog niets op veranderd... behalve piloten
Hopelijk komen er toch die extra wagens!

EDIT: Op het forum van Endurance Info staat dat de Gallardo niet op de entry list staat :s
?

Viper GTS-R***
16-07-2006, 00:37
Ivm Oreca wisten we al langer dan vandaag dat ze niet komen, maar tot nu toe nog niet officieel door 1 van het team gemeld. Maar vandaag dan toch:
Soheil Ayari, Oreca:
“Zakspeed betwist het FIA GT-kampioenschap en wij de LMS. Dat betekent ook dat wij Spa niet rijden. Misschien jammer voor de fans, maar het is niet anders. Onze ambitie is de dubbel LMS en FFSA-GT en dat ziet er momenteel goed uit.”

Grig-O
16-07-2006, 00:41
:( Hopen op wat andere topwagens dan maar zeker...
Gaan ze dan ook geen andere manches van het kampioenschap rijden?
Ze hadden toch iets gezegd van enkele manches op het einde van het seizoen te rijden?

Viper GTS-R***
16-07-2006, 01:02
Gaan ze dan ook geen andere manches van het kampioenschap rijden?
Ze hadden toch iets gezegd van enkele manches op het einde van het seizoen te rijden?
De Europese FIA GT manches behoorden tot de mogelijkheden hadden ze aangekondigd in het begin van het jaar, maar LMS en FFSA GT is samen een tamelijk druk jaar lijkt me zo. Het zal voor volgend jaar dan maar zijn:)

Grig-O
16-07-2006, 01:12
Volgend jaar mogen ze met 30 GT1 wagens komen liefst. ;)

Grig-O
16-07-2006, 01:17
http://www.dhnet.be/dhsports/article.phtml?id=126524

Echt de moeite waard...

Viper GTS-R***
16-07-2006, 23:24
En ivm die RJN Nissan 350Z, moesten ze nu eens een Super GT kitje van Nissan Nismo gebruiken zoals deze;
http://www.supergt.net/supergt/2006/06r05/0605test/060522t047s.jpg
Hadden ze meteen en iets beter airodynamica pakket en pakken sneller wss;)

Grig-O
17-07-2006, 00:21
En pakken boete wegens niet respecteren van het reglement??

marcel
17-07-2006, 02:15
of extra kosten voor een verhuis naar Japan

Viper GTS-R***
17-07-2006, 07:23
En pakken boete wegens niet respecteren van het reglement??
Vergelijk het met de BMW M3 GTR's in 2004...
of extra kosten voor een verhuis naar Japan
En die stukken laat je gwn overkomen hé...

marcel
17-07-2006, 11:32
Vergelijk het met de BMW M3 GTR's in 2004...

En die stukken laat je gwn overkomen hé...

die M3 GTR's voldeden wel aan het reglement. ze waren gewoon niet gehomologeerd voor GT2. die super-GT's zitten héél anders ineen als een FIA-GT...

MichelRacing
17-07-2006, 14:36
PSI met beide Vettes aanwezig, zie bericht racingworld.be

GT2-R
17-07-2006, 14:44
die M3 GTR's voldeden wel aan het reglement. ze waren gewoon niet gehomologeerd voor GT2. die super-GT's zitten héél anders ineen als een FIA-GT...

Idd, als ik me niet vergis hebben die super-GT's niet zo'n grote motorinhoud maar wel turbo's. Iets wat in de FIA-GT zelden of nooit te zien is door de reglementen.

PorscheGT
17-07-2006, 17:52
SRT aan de start met Hart/Horion/Soulet/Buncombe

bron: Pitstop.tv

kulgan
17-07-2006, 18:08
Toch wel straf van Horion...
Geen budget meer voor Porsche supercup, maar wel de 24uur rijden.

Mr.Dallara
17-07-2006, 19:45
SRT aan de start met Hart/Horion/Soulet/Buncombe

bron: Pitstop.tv

Terwijl Soulet was/is aangekondigd op de Porsche RSR van "Verbist Racing"...

Gaan de plannen nu wel door van het duo Verbist - Maes op hun nieuwe RSR???

MichelRacing
18-07-2006, 12:30
Mr Dallara, spreek je nu over de nieuwe 997 RSR of heb je 't over de 996 RSR, omdat Verbist Racing nauwe banden heeft met Manthey die de 997 RSR ontwikkeld...

Stranger
18-07-2006, 12:35
Nog een paar dagen geduld jongens...21 juli is de nieuwe deelnemerslijst online.

gwyllion
18-07-2006, 12:38
Er zullen maar 2 Porsche 997 GT3 RSR deelnemen (ingezet door Manthey) en de lineup is volledig bekend: Bernhard/Lieb/Lamy en Luhr/Maassen/Thiemann.

JorritVD
18-07-2006, 13:48
Nog een paar dagen geduld jongens...21 juli is de nieuwe deelnemerslijst online.

Waar komt hij online dan? www.fiagt.com / www.planetlemans.com ???

Viper GTS-R***
18-07-2006, 13:51
Waar komt hij online dan? www.fiagt.com / www.planetlemans.com ???
Of hier: http://www.proximus24hours.com/htm/entrylist.asp

joost
18-07-2006, 15:02

Nieuwe RSR?

François Verbist (Verbist Porsche 996 GT3-RS): “We bought this 2003 RS from A-Level where it never drove a race. Zolder and Spa 24 hours are scheduled for this year.” (quote van dailysportscar.com)

Dus niet

mvg

Joost

Mr.Dallara
18-07-2006, 17:31

Ik heb het dus wel degelijk over een 996, blijkt dat de wagen als "RS" op de entry list staat terwijl ik me liet vertellen dat het een RSR is. (een 996 RSR dus ;) )

Stranger
18-07-2006, 18:39
21 juli = officiele datum die door de FIA GT organisatie is gegeven voor de bekendmaking van de entry list.

Dus waarschijnlijk op alle genoemde sites te vinden.

Grig-O
18-07-2006, 20:46
Geen uitzending op een Vlaams televisiekanaal...
Wat nu?

bron: Pitstop tv

Belle
18-07-2006, 20:52
Wat nu?

Pfffff...het is precies weer te veel gevraagd om 6 uurkes live fia coverage te doen ze! Triestig gewoon... :frusty:

Heb ik precies op het juiste moment m'n digibox gekocht... Ik neem al jarenlang de uitzendingen op dus zou ik het jammer vinden deze editie te moeten missen.

Grig-O
18-07-2006, 21:05
Ah ik doe dat ook al jaren! (van 2001)
Je ziet de start wel live, maar toch wilt ge toch nog eens de uitzending op tv te zien...

? Kun je met zo'n digibox ook programma's opnemen?

Belle
18-07-2006, 21:09
Ah ik doe dat ook al jaren! (van 2001)

? Kun je met zo'n digibox ook programma's opnemen?

Ja hoor, maar het vervelende met de Digibox is dat het op die kanaal moet staan. Vanaf het moment dat je wegzapt, neemt het op een andere post op. Je moet dus via de lijningang opnemen...

Grig-O
18-07-2006, 21:21
Amai :)
Er zijn heel wat goeie dingen aan zo'n digibox, maar de negatieve punten worden wel verzwegen :)

Aja Zojuist een pakje gekregen van de RACB met het gebruikelijke foldertje
(Affiche op voorkant, Timing en nevenkoersen op binnenkant)
En bij de deelnemers staan ondermeer een 575, de Lambo, de Panoz en een TVR (ook de Corvette C5 van PSI maar dat wist iedereen al)

Ook David Hallyday neemt deel! (zou deel nemen :D)

Stranger
18-07-2006, 21:42
Scan die deelnemerslijst eens in ;)

Grig-O
18-07-2006, 21:49
Scanner heb ik niet...

En het is ook geen entry list, het is meer een soort 'best of'

=
>> Maserati MC12 GT1 >> Aston Martin DBR 9
>> Corvette C6 R >> Saleen S7 R
>> Gillet Vertigo >> Ferrari 575 M Maranello
>> Lamborghini Murcielago >> Panoz Esperante
>> Porsche 996 GT3 RSR >> BMW Z4
>> Ferrari 430 GT2 >> Corvette C5-R
>> Dodge Viper Competition >> TVR
Coupe
>> Porsche 996 GT3 RS >> Aston Martin DBR9

Voila!

JorritVD
18-07-2006, 21:52
Ik kan geen italiaans maar misschien doet de Maserati GranSport Laboratorio ook mee. http://www.motorsportblog.it/categoria/fia-gt

Grig-O
18-07-2006, 22:00
Eens gelezen op Endurance Info (Forum) Zou leuk zijn!http://64.4.10.250/cgi-bin/getmsg/Ferrari299%2ejpg?&msg=D005AD24-0C7D-4D47-AB31-3AFEA620A315&start=0&len=20442&mimepart=2&curmbox=00000000-0000-0000-0000-000000000001&b=1cb09f41b4dd7530828579b4a601b1ab&disk=10.1.106.220_d2182&login=grigo_5856&domain=hotmail%2ecom&_lang=FR&country=BE&SafeRedirect=%26hm___ts%3d1153252433%26hm___ha%3d0 f1380176615e3665b549de219b4b65b

(Eerste voorbeeld)

JorritVD
18-07-2006, 22:06
Wat nu?

misschien kun je het volgen via: www.hibn.tv

marcel
18-07-2006, 22:06
babelfish is uw vriend voor alle vertaalproblemen (ook al is het wat hoekig vertaald):

The Maserati GranSport Laboratory author of a great performance to the 24 hours of the Nurburgring like will not originally be previewed also to the 24 hours of Spa, unfortunately the damages that the car has brought back in the ill-fated collision with doubling to the Ring has persuaded the men of the Maserati not to engage itself in the complex repair of the car in order to concentrate all the efforts on the MC12 of the Vitaphone team.

ze gaan dus focussen op hun MC12, géén 24u van Spa

Grig-O
18-07-2006, 22:07
Spijtig... maar 'Non' en 'niente' zeiden al genoeg

Moet je geen member zijn voor HIBN?

marcel
18-07-2006, 22:10
da's een gratis registratie zenne

Grig-O
18-07-2006, 22:14
Ja? Eigenlijk nooit geprobeerd.

EDIT: Hoe doe je da?

Grig-O
18-07-2006, 22:21
21 juli = officiele datum die door de FIA GT organisatie is gegeven voor de bekendmaking van de entry list.

Dus waarschijnlijk op alle genoemde sites te vinden.

Op de site van de 24 uren staat 26 juli; 12 uur.

PorscheGT
18-07-2006, 22:22
Aja Zojuist een pakje gekregen van de RACB met het gebruikelijke foldertje
(Affiche op voorkant, Timing en nevenkoersen op binnenkant)
En bij de deelnemers staan ondermeer een 575, de Lambo, de Panoz en een TVR (ook de Corvette C5 van PSI maar dat wist iedereen al)

Ook David Hallyday neemt deel! (zou deel nemen :D)
Is dat hetzelfde foldertje als op de testday? Dan is dat toch niets nieuw denk ik .. Ik dacht toch dat er een paar teams vanop dat foldertje hadden afgezegd. Zoals LNT?

Grig-O
18-07-2006, 22:27
:( Lap

Alle neven koersen staan erop, en op de achterkant de affiche
12 pagina's
Is het die?

Viper GTS-R***
18-07-2006, 23:26
Une magnifique journée parfaitement organisée par SRO, conférence de presse, repas à l'eau rouge, présentation des pilotes et voitures, tout le "gratin" est présent le top des voitures ASTON MASERATI, le top des pilotes WENDLINGER, DUVAL, etc etc. Le RED RACING engage sa VIPER aux bandes rouges et blanches pour le jeune pilote ROMAIN YVON. Quelques tours et un 2'28'', une 15 èm place au scratch pour une découverte du circuit , un tres bon temps juste derrière les GT1 et les meilleurs PORSCHES de COLLARd et FERRARI de ALEXANDER et SUGDEN. Un formidable spectacle, un endroit magnifique, de la bonne humeur, une bien belle épreuve en perspective. Un détail l'équipage n'est toujours pas complet. 06 07 43 89 42. JFL.
Wel een nogal positief getint persberichtje naar men mening:D
Nu te hopen dat ze hun 2 of 3 extra piloten nog vinden, zodat ze er staan met hun Viper;)
http://www.redracinggt.com/
Misschien moeten ze eens wat Viper piloten bellen die 'vrij' zijn het weekend van de 24uren.. denk bv zo aan: Frédéric Makowiecki, Gaël Lesoudier, Sébastien Dumez, Richard Balandras, Olivier Thévenin e.d. piloten die dan vooraal met Vipers in ffsa gt rijden... maarja geld ... that's it...

Grig-O
18-07-2006, 23:36
'Un détail'?

Dries DS
19-07-2006, 05:39
misschien kun je het volgen via: www.hibn.tv

De registratie voor HIBN.tv is volledig gratis. De planning van HIBN.tv is als volgt:

- Na de nachttraining zal er een korte samenvatting online worden gezet, voorzien van commentaar in NL en FR.

- Kort na de kwalificaties op donderdag, zal er minimaal één samenvatting online worden gezet, eveneens voorzien van commentaar in beide landstalen.

- Gedurende de wedstrijd zal er integrale uitzending zijn van de live beelden die door de organisator ter beschikking worden gesteld. Wat betreft de kwalificaties bestaat deze mogelijkheid ook, al is daar op dit ogenblik geen zekerheid over.

- Op zaterdag (tussen 16u en 24u) en op zondag (tussen 9u en 16u) zal er per uur een samenvatting worden gemaakt (ook nu weer voorzien van commentaar in twee talen). Deze komt dan zo snel mogelijk online om de autosportliefhebbers die niet aanwezig kunnen zijn of het gebeuren niet constant live kunnen volgen toch de mogelijkheid te bieden per uur de stand van zaken weer te geven in beeld en woord.

- Indien de tijd voor de productie en de montage het toelaat zullen er ook diverse interviews (met hoofdzakelijk Belgische rijders) de (live) revue passeren.

HIBN.tv zal instaan voor de productie en de montage van de samenvattingen en interviews. Commentaar wordt geleverd door de équipe van Speed Action TV (AB3/AB4), de Waalse tegenhanger van Pitstop TV (Kanaal II) Helaas voor de ware autosportliefhebber is deze franstalige zender niet te ontvangen via onze Vlaamse kabel, net zoals Kanaal II dan weer niet te ontvangen is via de Waalse kabeldistributie... Arm België...

Mvg,
Dries DS

Viper GTS-R***
19-07-2006, 18:31
The nr 62 car will have an all-Scottish crew, with Marino Franchitti joining Nathan Kinch and Andrew Kirkaldy in the Ferrari 430 GT2.

Tim Mullen and Chris Niarchos, who followed their third place in Oschersleben with a double win at Snetterton in the British GT, they will be joined in the nr 63 car by Danish driver Allan Simonsen.
http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=1003

Men lijstje op pg 28 is nog eens up to date gebracht;)
Linkje vn lijst pg 28 http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=12618&page=28

Edit: + line up van BMS #23/#24/#25, thanks to Stranger voor dat;)

MichelRacing
19-07-2006, 18:57
Wacht nog op piloten zoals Bouchut, Kox, Calderari, Huisman, Kuismanen en nog een heel stel...

Viper GTS-R***
19-07-2006, 19:04
Wacht nog op piloten zoals Bouchut, Kox, Calderari, Huisman, Kuismanen en nog een heel stel...
Bouchut zit op Race Alliance Aston Martin hé ;)

Stranger
19-07-2006, 19:05
Uit het officiele persbericht van BMS Scuderia Italia

CAR n.23 / Fabio Babini-Tomas Enge-Christian Pescatori
CAR n.24 / Fabrizio Gollin-Gabriele Lancieri-Matteo Malucelli-Miguel Ramos
CAR n.25 / Diego Alessi-Franco Groppi-Toni Seiler-Davide Stancheris

#23 en #24 zijn GT1 DBR9's
#25 is een GT3 DBRS9

MichelRacing
19-07-2006, 19:06
Ok, sorry... Lees net pas bericht op Pitstop.tv... De autosport in Belgie wordt steeds belabberder(door inbreng van een aantal mensen) sorry dat ik 't zeg... De organisator RACE is 't niet eens kunnen worden met de VmmA en dat Eurosport 't ook niet uitzendt, kun je geld en publiciteit krijgen voor een race. Doe je dat niet:(

Grig-O
19-07-2006, 19:19
Als ik mij wil registreren op HIBN.tv kom ik steeds weer op dezelfde pagina terecht...

Belle
19-07-2006, 19:23
Uit het officiele persbericht van BMS Scuderia Italia

CAR n.23 / Fabio Babini-Tomas Enge-Christian Pescatori
CAR n.24 / Fabrizio Gollin-Gabriele Lancieri-Matteo Malucelli-Miguel Ramos
CAR n.25 / Diego Alessi-Franco Groppi-Toni Seiler-Davide Stancheris

#23 en #24 zijn GT1 DBR9's
#25 is een GT3 DBRS9

Wat een sterke bezetting op de nr. 23! Leuk dat Enge ertussen zit. :)

Belle
19-07-2006, 19:24
Als ik mij wil registreren op HIBN.tv kom ik steeds weer op dezelfde pagina terecht...

Ik heb dus hetzelfde probleem. Telkens wanneer ik m'n paswoord en username invul, kom ik iedere keer weer op dezelfde pagina...op die videopagina geraak ik niet...

JorritVD
19-07-2006, 19:31
Ik heb dus hetzelfde probleem. Telkens wanneer ik m'n paswoord en username invul, kom ik iedere keer weer op dezelfde pagina...op die videopagina geraak ik niet...

Heb je wel een actievering mail gekregen en geactiveerd?

Belle
19-07-2006, 19:32
Heb je wel een actievering mail gekregen en geactiveerd?

Jups...misschien nog eens proberen of zo...

Viper GTS-R***
19-07-2006, 19:54
Wat een sterke bezetting op de nr. 23! Leuk dat Enge ertussen zit. :)
Zeg dat wel! Juist had ik liever Gollin op 23 gezien ipv Pescatori...
Te hopen dat BMS tijdens de 24 uren dicht aanleunt bij hun resultaat in 2004, ze zouden de punten alvast zéér goed kunnen gebruiken als ze het nog willen halen van Vitaphone bij de GT1 Teams...

Belle
19-07-2006, 19:58
Te hopen dat BMS tijdens de 24 uren dicht aanleunt bij hun resultaat in 2004, ze zouden de punten alvast zéér goed kunnen gebruiken als ze het nog willen halen van Vitaphone bij de GT1 Teams...

Het zal idd moeilijk worden en de Vitaphones toonden zich al heel sterk vorig jaar. Als het regent, zal AM wellicht wel voordeel kunnen uithalen (maar ik heb toch liever dat de zon schijnt :p).

Ik had trouwens verwacht dat Zani op een DBRS9 zou rijden tijdens de 24 uren. Die zal blijkbaar enkel GT3 rijden...

Integra
19-07-2006, 20:07
Gollin & Pescatori zijn allebei heel snelle mannen, dus zo veel maakt het niet uit. (Pescatori heeft zich zwaar bewezen in de F360 van GPC 2 jaar geleden en Gollin in de BMS 550)

Ze zullen het zwaar krijgen met hun pirelli's, in het algemeen zijn de michelins stukken beter. (behalve natuurlijk voor Vitaphone dat al een hele tijd op pirelli rijdt)

JorritVD
19-07-2006, 20:33
Tijdens een 24uurs race moet je geen problemen krijgen, maar ook geluk, want het is een mechanische sport. Als GLPK de geluk dit keer aan hun zijde hebben dan denk ik dat GLPK wint, de auto is supersnel in regen en heeft ongeloofelijk veel grip. Dus ik zet mijn geld op het nedelands-belgische team. :D

Belle
19-07-2006, 20:41
Tijdens een 24uurs race moet je geen problemen krijgen, maar ook geluk, want het is een mechanische sport. Als GLPK de geluk dit keer aan hun zijde hebben dan denk ik dat GLPK wint, de auto is supersnel in regen en heeft ongeloofelijk veel grip. Dus ik zet mijn geld op het nedelands-belgische team. :D

Anderzijds was Kumpen niet zo heel tevreden omdat ze maar niet de juiste afstelling kregen. Hopelijk krijgen ze dit euvel opgelost tegen de race zelf...

JorritVD
19-07-2006, 20:53
Anderzijds was Kumpen niet zo heel tevreden omdat ze maar niet de juiste afstelling kregen. Hopelijk krijgen ze dit euvel opgelost tegen de race zelf...

In de namiddag probeerde Anthony Kumpen enkele dingen aangaande de afstelling van de Corvette, zonder écht resultaat te boeken. “ Wat we ook deden, er was niets wat me kon bevredigen. Het lukte niet echt. Vandaag hebben we de data geanalyseerd en zijn we een stuk wijzer geworden. Die data leert ons wat we fout deden. Tegelijkertijd weten we dan ook wat we moeten doen om het wél te laten lukken zoals wij dat willen. Op de piste was het misschien minder goed dan we gehoopt hadden, maar achteraf zijn we toch wat wijzer geworden. En het is altijd belangrijk dat je tijdens testen iets opsteekt. We kunnen nu de officiële testen aanvatten met een betere setup zodat al het werk niet vruchteloos is geweest. De doelstelling blijft, we willen met ons team de 24u van Francorchamps winnen.”

Ik geloof dat ze het euvel hebben gevonden.

Voor de Proximus 24 Hours of Spa is het belangrijk dat we ons niet laten gek maken en dat elke piloot gediciplineerd zijn stints afwerkt volgens een strak schema. In Spa moeten we in staat zijn om te winnen. Het is een lange wedstrijd en er kan veel gebeuren. Concentratie is dus de boodschap! De wagen is ondertussen volledig gestript en het chassis is weg voor controle op scheurtjes. GLPK heeft een ijzersterke reputatie als het aankomt op betrouwbaarheid. Er worden kosten noch moeite gespaard om de auto top te maken.

Chassis is op controle bij P&M.

Nog even een leuke anekdote: tijdens de testdag voor de 24 Uren van Spa heb ik even mogen proeven van de wagen van SRT. Het was een aangename verrassing! We draaiden de vijfde tijd, achter vier top fabriekswagens. Dat bewijst dat Patrick zijn Corvette C5-R ook in topconditie verkeerd. Ik zat op één seconde van de snelste Maserati van Bartels. Na analyse van de sectortijden merkten we dat we zelfs de tweede of derde tijd hadden kunnen neerzetten. In de laatste sector werd ik fors gehinderd door een tragere auto.

Hoe sterk is SRT??

ICEMAN
19-07-2006, 22:41
Er is wel 1 ding vergeten op de lyst. ;) De C5-R van PSI. ;)

Grig-O
19-07-2006, 23:50
Niet echt vergeten: nog niet ingeschreven...
Je mag je wagen inschrijven tot een week voor de race e ;)

De ploegen bij BMS zouden veranderd zijn omdat dacht ik BMS wou zien of elke piloot goed met de andere kan omgaan of zoiets. (fiagt.com)

ICEMAN
20-07-2006, 00:24
Markus heeft toch bevestigd dat zowel de C5-R als de C6-R komt...

Viper GTS-R***
20-07-2006, 13:55
Markus heeft toch bevestigd dat zowel de C5-R als de C6-R komt...
Jep nu toch in een persbericht van psi
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=12107
Verrasende line up zeg dat wel!!
C6-R: Jos Menten - Patrick Bornhauser - Jean-Philippe Belloc - Fred Bouvy
C5-R: Vincent Radermecker - Bernard Delhez - Pertti Kuismanen - Markus Palttala.

Compact
20-07-2006, 14:02
Duller Motorsport komt niet met de BMW Z4 M!!!:frusty:

Viper GTS-R***
20-07-2006, 14:03
Waar staat dat te lezen? Bron?

Compact
20-07-2006, 14:07
Waarom rijdt Bouvy anders op de Corvette!

Neen wees gerust, komt niet, bron is te vertrouwen!!!

Belle
20-07-2006, 14:29

Meent ge niet?? Dat vind ik nu echt heel jammer... En waar gaat Marc Duez nu rijden dan?

Bramzel
20-07-2006, 14:41
Een Red-Bull C6R :D :worship:

Belle
20-07-2006, 14:50
Een Red-Bull C6R :D :worship:

Die hebben we nog niet gehad zeker? ;)

Ben benieuwd hoe dat er zal uitzien...

Bericht van Düller staat nu ook op pitstop: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=12110

Bramzel
20-07-2006, 17:15
Even de startlijst zoals hij er nu uitziet:

GT1

Vitaphone Racing Team (GER) - Maserati MC12
#1 - Michael Bartels (GER) / Andrea Bertolini (ITA) / Eric van de Poele (BEL)
#2 - Jamie Davies (GBR) / Thomas Biagi (ITA) / Vincent Vosse (BEL)

GLPK Racing (BEL) - Corvette C6.R
#4 - Mike Hezemans (NED) / Anthony Kumpen (BEL) / Bert Longin (BEL) / Kurt Mollekens (BEL)

Phoenix Racing (GER) - Aston Martin DBR9
#5 - Andrea Piccini (ITA) / Jean-Deniz Deletraz (SUI) / Marcel Fässler (SUI) / Stéphane Lemeret (BEL)

Zakspeed Racing (GER) - Saleen S7R
#9 - Sascha Bert (GER) / Jarek Janis (CZE) / tba

BMS Scuderia (ITA) - Aston Martin DBR9
#23 - Christian Pescatori (ITA) / Fabio Babini (ITA) / Tomas Enge (CZE)
#24 - Fabrizio Gollin (ITA) / Miguel Ramos (POR) / Matteo Malucelli (ITA) / Cabriele Lancieri (ITA)

Race Alliance (AUT) - Aston Martin DBR9
#33 - Karl Wendlinger (AUT) / Philipp Peter (AUT) / Christophe Bouchut (FRA) / Robert Lechner (AUT)

PSI Experience (BEL) - Corvette C6.R & C5R
#34 - Jos Menten (NED) / Patrick Bornhauser (FRA) / Jean-Philippe Belloc (FRA) / Fred Bouvy (FRA)
#-- - Markus Palttala (FIN) / Pertti Kuismanen (FIN) / Vincent Radermecker (BEL) / Bernard Delhez (FRA)

Selleslagh Racing Team (BEL) - Corvette C5R
#35 - David Hart (NED) / Chris Buncombe (GBR) / Maxime Soulet (BEL) / Geoffroy Horion (BEL)

GT2

Renauer Motorsport (AUT) - Porsche 996 GT3-RSR
#52 - Wolfgang Kaufmann (GER) / Luca Moro (ITA) / tba

JMB Racing (MON) - Ferrari 430 GTC
#55 - Tim Sugden (GBR) / Iradj Alexander-David (SUI) / tba
#56 - Antoine Gosse (FRA) / Peter Kutemann (NED) / tba

AF Corse (ITA) - Ferrari 430 GTC
#58 - Matteo Bobbi (ITA) / Jaime Melo (BRA) / Stephane Ortelli (MON)
#59 - Mika Salo (FIN) / Rui Aguas (POR) / Timo Scheider (GER)

Scuderia Ecosse (GBR) - Ferrari 430 GTC
#62 - Nathan Kinch (GBR) / Andrew Kirkaldy (GBR) / Marino Franchitti (GBR)
#63 - Chris Niarchos (GRE) / Tim Mullen (GBR) / Allan Simonsen (DAN)

Team Felbermayr-Proton (GER) - Porsche 996 GT3-RSR
#66 - Christian Ried (GER) / Horst Felbermayr Jr. (GER) / Gerold Ried (GER) / Horst Felbermayr Sr. (GER)

GPC Sport (ITA) - Ferrari 430 GTC
#70 - Gabriele Gardel (SUI) / Fabrizio de Simone (ITA) / Andrea Montermini (ITA)

RSV Motorsport (SPA) - Ferrari 430 GTC
#71 - Roland Severin (GER) / Domingo Romero (SPA) / Michel Ligonnet (FRA) / Peter Sundberg (SWE)

AB Motorsport (ITA) - Porsche 996 GT3-RS
#72 - Antonio de Castro (ITA) / Renato Premoli (ITA) / Bruno Barbaro (ITA)

Ebimotors (ITA) - Porsche 996 GT3-RSR
#74 - Luigi Moccia (ITA) / Emanuele Busnelli (ITA) / Johnny Mowlem (GBR)
#75 - Emmanuel Collard (FRA) / Luca Riccitelli (ITA) / Romain Domas (FRA)

ARC Bratislava (SVK) - Porsche 996 GT3-RS
#77 - Miro Konopka (SVK) / Stefan Rosina (SVK) / tba

Ice Pol Racing (BEL) - Porsche 996 GT3-RSR
#78 - Yves Lambert (BEL) / Christian Lefort (BEL) / Marc Goossens (BEL)

JMB Racing (MON) - Ferrari 360 GTC
#79 - Didier de Radigues (BEL) / Charles de Pauw (BEL) / Alain van den Hove (BEL) / Paul Belmondo (FRA)

Spyker Squadron (NED) - Spyker C8 Spyder GT2R
#80 - Jeroen Bleekemolen (NED) / Johnny Kane (GBR) / tba

Race Alliance (AUT) - Porsche 996 GT3-RSR
#99 - Lukas Lichtner-Hoyer (AUT) / Thomas Gruber (AUT) / tba

G2

Belgian Racing (BEL) - Gillet Vertigo
#101 - Bas Leinders (BEL) / Renaud Kuppens (BEL) / Jerome d'Ambrosio (BEL)

First Motorsport (BEL) - Porsche 996 GT3-RS
#105 - Peter van Delm (BEL) / Jean-Claude Meert (BEL) / Maxime Martin (BEL)

Prospeed Competition (BEL) - Porsche 996 GT3-RS
#194 - Rudi Penders (BEL) / Franz Lamot (BEL) / Jean-François Hemroulle (BEL)

Manthey Racing (GER) - Porsche 997 GT3-RSR
#911 - Timo Bernhard (GER) / Marc Lieb (GER) / Pedro Lamy (POR)
#997 - Lucas Luhr (GER) / Sascha Maassen (GER) / Marcel Tiemann (GER)

G3

GPR Racing Pino (BEL) - Porsche 997 GT3 Cup
#110 - Nicolas de Gastines (BEL) / Philippe Haezebrouck (FRA) / Philippe Hotinguer (FRA)

Pilotage Passion (FRA) - Dodge Viper Competition Coupe
#111 - Philippe Nozier (FRA) / Remy Brouard (FRA) / tba

Pouchelon Racing (FRA) / Dodge Viper Competition Coupe
#112 - Maxime Dumarey (BEL) / Anthony Ried (GBR) / Ian Khan (GBR) / Paul van Splunteren (NED)
#113 - Gilles Duqueine (FRA) / Gael Lessoudier (FRA) / Benoit Rousselot (FRA) / Theirry Stepec (FRA)
#114 - Michel Trolle (FRA) / Romain Bera (FRA) / Christian Demigneux (FRA) / Patrick Lemarie (FRA)

BMS Scuderia Italia - Aston Martin DBRS9
#115 - Diego Alessi (ITA) / Franco Groppi (ITA) / Toni Seiler (AUT) / Davide Stancheris (ITA)

Signa Racing (BEL) - Dodge Viper Competition Coupe
#116 - Patrick Chaillet (BEL) / Laurent Nef (BEL) / tba

Jean Charles Levy (FRA) - Porsche 996 GT3 Cup
#117 - Philippe Levy (FRA) / Jean Charles Levy (FRA) / Michel Mitieus (FRA) / Gerard Tremblay (FRA)

Prospeed Competition (BEL) - Porsche 996 GT3 Cup
#195 - François Duval (BEL) / Christophe Kerkhove (BEL) / Christian Kelders (BEL) / Pascal Nelissen-Grade (BEL)

smiley
20-07-2006, 17:18
een redbull C6R :eek: rijdt er niet ook een A-M met red bull sponsoring ?? :D
wel jammer van de Z4 :(
maar 4 corvette's vs 4 aston martin's.. well geen fabrieks teams, maar 4 van elk, das bijna beter dan lemans.. zeker met die andere kanidaat winaar gt1 wagens, saleen en maserati.. :drewl:
meschien toch eens overwegen om te gaan :)

Belle
20-07-2006, 17:23
een redbull C6R :eek: rijdt er niet ook een A-M met red bull sponsoring ?? :D

Jups, nu wordt het Race Alliance vs. PSI... ;)

JorritVD
20-07-2006, 17:47
Ik denk wie er geen (grote) problemen krijgt, die wint.

Weet iemand of Balfe en B-Racing komt?

JPMontoya
20-07-2006, 18:25
De Corvette fans krijgen weer massaal een erectie :)

JorritVD
20-07-2006, 18:34
De Corvette fans krijgen weer massaal een erectie :)

ik denk ook dat de niet Corvette fans dat ook wel krijgen :P

Corvette :worship:

Aston Martin :worship:

Corvette and Aston Martin :gas:

Corvette :fight: Aston Martin

And at the end everyone is :worship: :applaus: :cool:

gwyllion
20-07-2006, 23:52
Ik zou mijn geld toch op de Maserati zetten :D

Viper GTS-R***
21-07-2006, 00:16
Race Alliance AM DBR9 zou ook wel eens voor verrasing kunnen zorgen met zo'n mooi kwartet + nu ze toch voor het juiste rubber, Michellins hebben gekozen zie ik geen obstakel om hen ook als kandidaat winnaar naar voor te schuiven! Maar mijn voorkeur gaat naar de Phoenix AM DBR9, prachtwagen (livery) en o zo snel, maar ook over 24uren?

ICEMAN
21-07-2006, 10:56
Deze niet vergeten op het lijstje?

81 James Watt Automotive P. Daniels P. Cook A. Simonsen PORSCHE 996 GT3 RSR

Stranger
21-07-2006, 12:31
James Watt Automotive komt niet. Team is tot het laatste moment bezig geweest om te kijken of ze er bij konden zijn, maar er is besloten van deelname af te zien.

Balfe Motorsport komt ook zeker niet. Zij zullen zich bezig houden met het verbeteren van de auto en er op Paul Ricard weer bij zijn.

Barwell Motorsport zal in tegenstelling tot eerdere berichten 'slechts' met 3 auto's in de FIA GT3 races meerijden. Er zullen dus geen wagens aan de 24 uren zelf meedoen.

Bronnen: de teams zelf.

Belle
21-07-2006, 13:49
Barwell Motorsport zal in tegenstelling tot eerdere berichten 'slechts' met 3 auto's in de FIA GT3 races meerijden. Er zullen dus geen wagens aan de 24 uren zelf meedoen.

Bronnen: de teams zelf.

Dat is jammer. Had wel uitgekeken naar een duelletje tussen hen en de #23 & 24 BMS wagens.

MichelRacing
21-07-2006, 16:01
Waar is Red-Racing? Verbist Racing? Dit is laatste aantal G2 wagens die ik in jaren heb gezien...:(

Stranger
21-07-2006, 19:05
Bramzel, voeg Crevels maar toe bij Spyker op die lijst.

JorritVD
21-07-2006, 19:11
Bramzel, voeg Crevels maar toe bij Spyker op die lijst.

hoe weet je dat? de line-up zou als eerste bekend gemaakt worden op http://www.spykersquadron.com/?pag=59, het is misschien wel waar dat Crevels rijdt, maar het is niet bevestigt.

Stranger
21-07-2006, 19:16
Kijk over ongeveer een half uur nog eens :)

Stranger
21-07-2006, 20:02
http://www.planetlemans.com/cmsv2/index.php?option=com_content&task=view&id=1947&Itemid=2

Viper GTS-R***
22-07-2006, 13:14
Jean Michel Martin rijd op JMB F430!
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=12116

wedebe
22-07-2006, 19:12
Om eerlijk te zijn..ik had nog nooit van hem gehoord. Maar hij schijnt BMW's te verkopen? En al 's eerder gewonnen in Spa...

Pegasus
22-07-2006, 19:32
Zelfs al 4 keer gewonnen ;)

Ik heb daarstraks nog een BMW zien rijden van garage 'Martin'

Pinzie
22-07-2006, 21:35
Is JMM niet de officiele invoerder van Alpina in Belgie ?

Grig-O
22-07-2006, 22:10
Bouvy rijdt op een Dodge Viper GT3 #10!
(Tijdens de Fiagt3 wedstrijden, niet tijdens de 24 uur :))

bron: www.autosport.be

Benny_B
23-07-2006, 14:56
Duller Motorsport doet toch mee in samenwerking met RaceAlliance! Niet met de Z4 maar met de BMW M3 GTR E46 (die al de 24u van Dubai gewonnen heeft). Ze zullen rijden in de G2
Piloten : Lichtner-Hoyer / Gruber / Engelhorn
Bron : projectlemans.de

Mr.Dallara
23-07-2006, 20:26
"FIA GT 24 uur van Spa 2006, de nieuwtjes vooraf" is de titel van de thread hier, het weer tijdens het ganse weekend en vooral tijdens de race is ook steeds een nieuwtje zeker in de vallei van Spa...

De weervoorspellingen zien er dan ook niet zo goed uit! :(

http://www.meteoonline.be/cgi-bin/citytrend?LANG=nl&WMO=06490&PROVIDER=anwendung&SID=06490ae2a313c653036f7b92792e14568f423

Hopelijk veranderen de voorspellingen nog!

Belle
23-07-2006, 20:32
"FIA GT 24 uur van Spa 2006, de nieuwtjes vooraf" is de titel van de thread hier, het weer tijdens het ganse weekend en vooral tijdens de race is ook steeds een nieuwtje zeker in de vallei van Spa...

De weervoorspellingen zien er dan ook niet zo goed uit! :(

http://www.meteoonline.be/cgi-bin/citytrend?LANG=nl&WMO=06490&PROVIDER=anwendung&SID=06490ae2a313c653036f7b92792e14568f423

Hopelijk veranderen de voorspellingen nog!

Wordt weer leuk campeerweer! Al zal het mijn weekje niet bederven hoor. Gewoon het beste van maken. :)

Bovendien ziet het er droog uit op zaterdag. Hopelijk krijgen we hetzelfde weerbeeld als in 2004...dan was het weer echt ideaal.

Viper GTS-R***
23-07-2006, 21:26
Duller Motorsport doet toch mee in samenwerking met RaceAlliance! Niet met de Z4 maar met de BMW M3 GTR E46 (die al de 24u van Dubai gewonnen heeft). Ze zullen rijden in de G2
Piloten : Lichtner-Hoyer / Gruber / Engelhorn
Das mooi nieuws! Toch een BMW aan de start:)
Voor wie de Duller BMW nog niet kent.. hier een foto:
http://www.phpeter.com/gallery/albums/philipp/2006/normal_24h_Dubai_2006_Philipp_Peter_01.jpg
Ik verwacht er toch wel wat van hoor, met goede piloten is deze wagen minstens evensnel tot sneller dan cup porsches.. dus algemeen top 10 zou bereikbaar zijn..

Viper GTS-R***
23-07-2006, 21:36
En Duez heeft ook z'n plaatsje gevonden voor Spa:
Op de Gordon Porsche naast Lambert-Lefort-Goossens!
Mooie bemaning zeg dat wel...
Nu nog van bandenleverancier veranderen en ik zie ze top 10 rijden:)
http://www.racingworld.be/nieuws/3641/Marc-Duez-stapt-in-bij-Team-Gordon-voor-Proximus-24-Hours-of-Spa.html

Belle
23-07-2006, 21:44
En Duez heeft ook z'n plaatsje gevonden voor Spa:
Op de Gordon Porsche naast Lambert-Lefort-Goossens!
Mooie bemaning zeg dat wel...
Nu nog van bandenleverancier veranderen en ik zie ze top 10 rijden:)
http://www.racingworld.be/nieuws/3641/Marc-Duez-stapt-in-bij-Team-Gordon-voor-Proximus-24-Hours-of-Spa.html

Sterke toevoeging aan de line-up. :)

Dat bandenprobleem hebben ze toch ook al een tijd. Denk maar aan de LMS in Spa toen ze al die 'flats' kregen. Hopelijk kunnen ze daar wat aan doen, want de concurrentie in GT2 is zo al zwaar genoeg. Want niet alleen de F430's van oa AF Corse maar ook de Ebimotors Porsche van Collard zal sterk uit de hoek komen...

Viper GTS-R***
23-07-2006, 21:58
FIA GT heeft nieuwe ljist uigebracht met enkele nieuwigheden.
En waaaaaaaaiaaaaaaaaaaa wat zie ik, de Red Racing Chrysler Viper GTS-R rijd toch mee!!!!!!!! Na eerder aangekondigd Romain Yvon rijden Thierry Stepec en Herve Knapick op de Viper. Manthey heeft dan toch hun startnummers van 911 en 997 moeten veranderen naar 111 en 197:)
ACB Porsche, Felbermayr-Proton Porsche('s), JMB 430 #56 en zakspeed saleen hebben als enigsten nog geen volledige line up...
Darryl 'O Young is de 4de piloot op Renauer Porsche...
Ahja en Prospeed heeft naast Penders & Lamot ook nog geen 3de piloot..
staat alvast nog niet op de site...
http://www.fiagt.com/results.php

ICEMAN
23-07-2006, 22:08
Hmz, ff na Michelin bellen voor fabrieksrubber? :p

ICEMAN
24-07-2006, 11:09
Wat my opvalt op de deelnemerslijst, tot nu toe nog geen Vanina Ickx te bespeuren. Zou ze niet mogen van Audi? :confused:

JPMontoya
24-07-2006, 11:17
Wat my opvalt op de deelnemerslijst, tot nu toe nog geen Vanina Ickx te bespeuren. Zou ze niet mogen van Audi? :confused:

Inderdaad, anders had ze zeker op de Gillet Vertigo gereden.

Yvonne
24-07-2006, 12:35
Ik zat nog eens door die deelnemerslijst te bladeren...

Maar sinds wanneer rijdt PSI Experiénce onder een FRANSE vlag? Het team wordt door een Fransman geleidt, maar had toch nog een Belgische Nationaliteit...of ben ik verkeerd??

ICEMAN
24-07-2006, 13:59
PSI Experience (BEL) - Corvette C6.R & C5R
#34 - Jos Menten (NED) / Patrick Bornhauser (FRA) / Jean-Philippe Belloc (FRA) / Fred Bouvy (FRA) Sinds wanneer is Bouvy ne Fransman? :confused:

En Bernard Delhez, is dat ook gene Belg? Heeft die vorig jaar niet op de Jaguar Silhouette gereden? :confused:

ICEMAN
24-07-2006, 15:55
Dries Heyman vervoegt het First Motorsport-trio.

Bron: Menne meelboks :p

Yvonne
24-07-2006, 16:01
hi

Entry-List (http://www.proximus24hours.com/pictures/upload/Provisional%20Entry%20List%20Spa%202006%2023.07(1) .pdf)

PSI is echt een zeer apart team. Volgens mij rijden er 2 Corvette's van hetzelfde team rond. Maar waarom rijdt de ene wagen onder een Franse Vlag, (de C5-R), terwijl de C6-R onder Belgische vlag rijdt..???

Of zijn dit dwalingen van de organisatie ???

@Iceman: Fred Bouvy is inmiddels weer Belg.

Pinzie
24-07-2006, 17:35
ik vermoed dat men de nationaliteit "toekent" aan de hand van de licentie van de betrokken piloot. dus franse licentie, franse vlag ernaast ...
Wat betreft de tweede wagen: Als iemand de wagen volledig afhuurt met of zonder service, dan kan hij die inschrijven via een renstal of team uit het buitenland.

Grig-O
24-07-2006, 19:45
Kox rijdt op de Aston van BMS, dada Lamborghini...

Grig-O
24-07-2006, 20:02

Bleekemolen en Scheider rijden anders wel...

Mark
24-07-2006, 20:33
Bleekemolen en Scheider rijden anders wel...

Maar die hebben geen contract van de fabriek ;)

Viper GTS-R***
24-07-2006, 21:56
Kox rijdt op de Aston van BMS, dada Lamborghini...
Vanwaar weet je dat? Staat toch nergens te zien op de entry list's hoor?
Of bedoel je dat Kox rijd tijdens de GT3 races voor BMS??

Grig-O
24-07-2006, 22:15
RaceXpress... Hij rijdt wel degelijk voor de DB9R

Viper GTS-R***
24-07-2006, 22:29
RaceXpress... Hij rijdt wel degelijk voor de DB9R
Bedankt voor de link;) Ja 2 bedrijfspiloten op die BMS AM.. kan ook wel wat worden.
Vraag me af of Zakspeed Saleen wel gaat rijden, nog steeds geen 3de piloot aangekondigd... geen interesse? Kan ik moeilijk geloven... ik hoop zo op Uwe Alzen.. maar die was bezet was al gezegd zeker?

Belle
24-07-2006, 22:33
Bedankt voor de link;) Ja 2 bedrijfspiloten op die BMS AM.. kan ook wel wat worden.
Vraag me af of Zakspeed Saleen wel gaat rijden, nog steeds geen 3de piloot aangekondigd... geen interesse? Kan ik moeilijk geloven... ik hoop zo op Uwe Alzen.. maar die was bezet was al gezegd zeker?

Het zou me sterk verbazen indien ze niet zouden rijden. Hier zijn veel te veel kostbare punten voor het kampioenschap om te rapen. Maar Zakspeed heeft ook wel z'n prijskaartje...en daarbij, de meeste toppiloten hebben al een zitje.

Viper GTS-R***
24-07-2006, 22:36
Maar Zakspeed heeft ook wel z'n prijskaartje...en daarbij, de meeste toppiloten hebben al een zitje.
Das juist! Enja ze nemen ook niet 1ste beste top piloot..
Saleen ervaring zal heel waarschijnlijk wel necesarry zyn zeker?:)

Grig-O
24-07-2006, 22:47
Thommy Erdos of Mike newton?

Mark
25-07-2006, 00:03
Dries Heyman vervoegt het First Motorsport-trio.

Bron: Menne meelboks :p

Benieuwd welke tijden die nacht-uil gaat draaien in Spa ;) Dat zal wel weer dik in orde zijn. ;)

ICEMAN
25-07-2006, 01:29
ik vermoed dat men de nationaliteit "toekent" aan de hand van de licentie van de betrokken piloot. dus franse licentie, franse vlag ernaast ...
Wat betreft de tweede wagen: Als iemand de wagen volledig afhuurt met of zonder service, dan kan hij die inschrijven via een renstal of team uit het buitenland.Bouvy heeft een Belgische licentie. In Belcar staat er toch een Belgische vlag naast zen naam. PSI Experience is wel degelijk Belgisch hoor. ;)

Belle
25-07-2006, 01:34
Een paar weken geleden werd hier aangegeven op welke zender de Fia GT zou getoond worden. Ik denk dat het via de kabel was, op een Franse Zender. La Deux en RTL-TVI is het alleszins niet. Op Motors.tv wordt er ook niks getoond. Weet iemand op welke zender dit live te zien zal zijn?
Ik vertrek morgenavond al dus wil ik graag m'n DVD tegoe inzetten. ;)

EDIT: ondertussen zelf teruggevonden op pitstop.tv:

De endurance-klassieker is live enkel te volgen op Club RTL. Het RTL-kanaal is in Vlaanderen te ontvangen via het standaard-pakket van Telenet Digital en Belgacom TV.

Ik ben informatie gaan zoeken op de site van Club RTL en het wordt live getoond op de volgende uren:

Zaterdag

15.45 - 16.45 uur
18.00 - 18.30 uur
19.30 - 20.00 uur
22.10 - 22.30 uur

Zondag

10.45 - 11.15 uur
13.30 - 14.00 uur
15.30 - 16.15 uur

Dat wordt wat om DVD in te zetten...al die verschillende tijdstippen. Maar ik ga niet klagen, ben blij dat toch één zender het live uitzendt! ;)

Dries DS
25-07-2006, 09:43
De planning van HIBN.tv is als volgt:

- Na de nachttraining zal er een korte samenvatting online worden gezet, voorzien van commentaar in NL en FR.

- Kort na de kwalificaties op donderdag, zal er minimaal één samenvatting online worden gezet, eveneens voorzien van commentaar in beide landstalen.

- Gedurende de wedstrijd zal er integrale uitzending zijn van de live beelden die door de organisator ter beschikking worden gesteld. Wat betreft de kwalificaties bestaat deze mogelijkheid ook, al is daar op dit ogenblik geen zekerheid over.

- Op zaterdag (tussen 16u en 24u) en op zondag (tussen 9u en 16u) zal er per uur een samenvatting worden gemaakt (ook nu weer voorzien van commentaar in twee talen). Deze komt dan zo snel mogelijk online om de autosportliefhebbers die niet aanwezig kunnen zijn of het gebeuren niet constant live kunnen volgen toch de mogelijkheid te bieden per uur de stand van zaken weer te geven in beeld en woord.

- Indien de tijd voor de productie en de montage het toelaat zullen er ook diverse interviews (met hoofdzakelijk Belgische rijders) de (live) revue passeren.

Aan deze planning kan nog toegevoegd worden dat er woensdag ook beelden van de parade zullen gemaakt worden. Volgens de laatste berichten zouden alle beelden (van woensdagnamiddag tot zondagnamiddag) enkel via Video On Demand worden aangeboden i.s.m. Vodafone. Vedere details hierover ken ik (momenteel) niet...

kulgan
25-07-2006, 15:50
Nog twee belgen extra in GT2: Steve van Bellingen en Damien Coens op de porsche van Bratislava racing

gwyllion
25-07-2006, 16:08
Ik lees op pitstop.tv dat Manthey met 28 kg ballast moet rijden omdat de wagen snel was tijdens de testdag en dat RACB de BMW M3 GTR wil weigeren.

Raceboy
25-07-2006, 19:09
Ik lees op pitstop.tv dat Manthey met 28 kg ballast moet rijden omdat de wagen snel was tijdens de testdag en dat RACB de BMW M3 GTR wil weigeren.

Mja die M3 is eigenlijk een touringcar he

joost
25-07-2006, 19:29
Nog twee belgen extra in GT2: Steve van Bellingen en Damien Coens op de porsche van Bratislava racing

Bron?

mvg

Joost

Mr.Dallara
25-07-2006, 19:30
Het zou me sterk verbazen indien ze niet zouden rijden. Hier zijn veel te veel kostbare punten voor het kampioenschap om te rapen. Maar Zakspeed heeft ook wel z'n prijskaartje...en daarbij, de meeste toppiloten hebben al een zitje.

Zakspeed een prijskaartje? 35.000€ voor een 24u weekendje in dergelijke wagen lijkt me niet echt "duur" voor een top GT1...

Blijft natuurlijk dat de Saleen niet als de meest betrouwbare wagen te "verkopen" valt aan piloten, zeker niet over 24u... (ookal heeft Zakspeed één van de betrouwbaarste Saleens)

Race Alliance verving gisteren zijn GT2 Porsche 996 nog door een Düller BMW M3 GTR, maar als het van Kurt van Campenhoudt van de RACB afhangt, komt deze als toerwagen gehomologeerde M3 niet aan de start.

pitstop.tv

En deze keer heeft v Campenhoudt eens groot gelijk wat mij betreft! En ik heb voor alle duidelijk heid niks tegen BMW / Duller of wat dan ook, maar regels zijn regels, voor iedereen!

Ik lees ook net in de previeuw op pitstop.tv dat Hemroulle het duo Penders/Lamot gaat vervoegen, zonder twijfel een man die de wagen ook steeds gaat heel houden en zo de Prospeed naar voor zal loodsen in de klasse. Wel raar dat Bart Couwbergs het Pro Speed team niet vervoegd!

Ondertussen zijn we al kort genaderd en worden de weersvoorspellingen dus betrouwbaarder...
> woensdag - donderdag - vrijdag (http://www.meteoonline.be/cgi-bin/citybild?LANG=nl&WMO=06490&PROVIDER=anwendung&SID=0649010ead725c340652e06666772dce55e48)
> zaterdag - zondag (http://www.meteoonline.be/cgi-bin/citytrend?LANG=nl&WMO=06490&PROVIDER=anwendung&SID=0649010ead725c340652e06666772dce55e48)

De pole zal dus zonder twijfel op donderdag avond gedraad worden, zodat kwali3 een maat voor niks zal zijn in de regen... terwijl de race zelf dus droog zou gaan zijn.

Stranger
25-07-2006, 20:26
Bron?

mvg

Joost

Steve Vanbellingen Press

Inmiddels bevestigd: Sascha Bert, Jarek Janis, Jan Charouz en Andrea Montermini.

Bron...persbericht Zakspeed.

AlainH
25-07-2006, 20:29
En deze keer heeft v Campenhoudt eens groot gelijk wat mij betreft! En ik heb voor alle duidelijk heid niks tegen BMW / Duller of wat dan ook, maar regels zijn regels, voor iedereen!

Als die wagen mag rijden, zou er denk ik een gevaarlijk 'precedent' gemaakt worden :D

Mr.Dallara
25-07-2006, 20:37
Als die wagen mag rijden, zou er denk ik een gevaarlijk 'precedent' gemaakt worden :D

Dat is zonder twijfel dan terecht een fijt!

Viper GTS-R***
25-07-2006, 22:03
En waarom zou zo'n wagen niet mogen meerijden?
Omdat die gehomoligeerd is als tourwagen??
Porsche 997 is zelfs nog niet gehomoligeerd en mag wel meedoen...
Dikke flauwe kul vind ik dit, als je zo gaat doen dan verklein je trug je grid die nu zo mooi gevuld was... wat maakt het nu uit of die meedoet...
Die Duller BMW M3 GTR E46 is ook maar een 3.2L V6 hoor... vergelijk het met de snelste cup porsches... wat maken ze zich dan zo druk over deze beauty..

Chauffeur
25-07-2006, 22:44
Ik ben eigenlijk voor het eerst wel wat zenuwachtig.

Ben blij dat First me de kans gaf om nog deel te nemen. Wat een korte trip naar Lausitz. Er was budget voor de 24H op de Corvette wat mij betreft maar dan moet je ook nog 3 andere hebben hé. Nu kan ik én mijn jongensdroom waarmaken, én de 24H Zolder rijden op een leuke wagen.

Ben eigenlijk wel eens benieuwd.

Raceboy
25-07-2006, 22:46

Ben blij dat First me de kans gaf om nog deel te nemen. Wat een korte trip naar Lausitz. Er was budget voor de 24H op de Corvette wat mij betreft maar dan moet je ook nog 3 andere hebben hé. Nu kan ik én mijn jongensdroom waarmaken, én de 24H Zolder rijden op een leuke wagen.

Ben eigenlijk wel eens benieuwd.

wil je nu zeggen geen corvette maar wel de first porsche ind e 24 uren van Zolder?

Chauffeur
25-07-2006, 23:07
First in 24H Francorchamps en iets anders :) in 24H Zolder.
Geen Corvette - reden: niet genoeg centen gevonden om 3 andere piloten te bekostigen.

gwyllion
26-07-2006, 00:00
En waarom zou zo'n wagen niet mogen meerijden?
Omdat die gehomoligeerd is als tourwagen??
Porsche 997 is zelfs nog niet gehomoligeerd en mag wel meedoen...
Dikke flauwe kul vind ik dit, als je zo gaat doen dan verklein je trug je grid die nu zo mooi gevuld was... wat maakt het nu uit of die meedoet...Een niet-gehomologeerde wagen moet in nationale kampioenschappen deelnemen; zo heeft Schnitzer ook met de BMW M3 GTR kunnen deelnemen.

Voor de BMW Z4 M Roadster en Porsche 997 GT3 RSR werd/wordt een uitzondering gemaakt omdat het om een wereldpremiere gaat.

Fonne
26-07-2006, 00:03
First in 24H Francorchamps en iets anders :) in 24H Zolder.
Geen Corvette - reden: niet genoeg centen gevonden om 3 andere piloten te bekostigen.Kan je geen betalende rijders vinden ? Dat is tegenwoordig de trend in autosport.

Chauffeur
26-07-2006, 00:04
I know ;) breng er mij 3 hé :)
I sniet zo simpel voor deze budgetten, geloof me.

Fonne
26-07-2006, 00:10
I know ;) breng er mij 3 hé :)
I sniet zo simpel voor deze budgetten, geloof me.
Luister eens rond in Spa he. Er zijn vast piloten genoeg die op een vette willen rijden en die mss nog wel wat budget hebben.

crosserke
26-07-2006, 00:35
Zie maar dat je spiegels goed staan afgesteld!!;)

marcel
26-07-2006, 20:58
de RACB is weer vrolijk bezig de Belgische autosport te promoten:

Fumal: "Er is dus een probleem met de homologatie. RACB Sport wil de auto niet toelaten, maar ik heb de indruk dat de FIA dat wel wil. Het lijkt me nu uit te draaien op een machtsspelletje. We hebben intussen al een aantal aëro-onderdelen weggenomen, maar voorlopig zijn we er niet bij."

vanop pitstop.tv
de deelname van de M3 is dus onzeker

Neo-242
26-07-2006, 21:42
Wat heeft RACB eigenlijk in de pap te brokken hier? Heeft het te maken met de nationale klassen?:rolleyes:

Henning
26-07-2006, 22:38
Hi folks,
i have a technical question.
On the FIA GT Website there a 2 providers anounced for streaming live from the event.
That are:
AB Moteurs
RTL
Is there a possibility to view this providers with dvb-t i do not know if that is available in belgium ;)
Would be nice if someone could answer this question

best regards
Henning

Mark
26-07-2006, 23:02

Waarom? Ik zie geen onbekende variabele voor jou...........

Circuit: bekend............
Nacht: reeds meerdere malen aangetoond dat dit geen probleem is.
Wagen: Porsche........reeds bekend van eerdere wedstrijden
Snellere deelnemers in GT1 / GT2: ook een bekend gegeven.
Team: in jou geval een onbekende maar heeft in de afgelopen 2 jaren aangetoond 24-uur waardig te zijn.

Eigenlijk zijn alle ingredienten op de plek voor een goed resultaat. Good luck ;)

Grig-O
26-07-2006, 23:43
In het officiële programmaboek van de 24 uren staan op de entry list enkele wagens die -ik dacht toch- niet aan de start zouden komen (en die ook niet aanwezig waren vandaag)

-> Mülhner, JMT, een kleine Ferrari 430 :s???

kulgan
27-07-2006, 08:34
Bron?

mvg

Joost

Steve zelf....

Chauffeur
27-07-2006, 09:06
Eigenlijk zijn alle ingredienten op de plek voor een goed resultaat. Good luck ;)

Waarschijnlijk als één van de enige toch nog even naar bureau om nog wat te werken :)
Gisteren leuke dag, unieke ervaring die parade, die fotosessies, de sfeer, het volk. Toen ik van Spa naar Francorchamps reed in de parade zat ik te denken aan de wielrenners in de Tour, dat moet toch een boost geven als je al die mensen ziet, dat kan gewoon niet anders.

Wat me nog het meest is opgevallen is de ongedwongen sfeer tussen de piloten, de collegialiteit en vooral het professionalisme van de organisatie. Zeer streng maar correct en rechtvaardig.

Je doet voor de eerste keer mee, een totaal onbekende en toch komt de organisator je een hand geven en een babbeltje slaan (perfecte klantenbinding). Hij weet perfect wie er aan de start staat en wie nieuw is, en die bespeelt hij als geen ander.

Verder gigantisch gelachen toen we fotosessie hadden aan het Casino van Spa. Komt daar n'een kleinen vragen "Is it a probleme if I place myself here?" In mijn beste Engels: " maar neen man, zet U gerust" :) Toen gingen wel 100 fotografen als gekken te keer voor de groepsfoto en raar maar waar, 80% van die kannonnen kwamen onze richting uit". Ik zei nog tegen Van Delm: is er iets nie just of staat mijn broek open, waarom Van Delm zei: "neen, dienen kleinen naast U is Pedro Lamy" :);)

'k Zal dus veel mooie foto's hebben voor het nageslacht ;)

PS: Waarom tijdens de 24H van Zolder geen parade van Hasselt naar Circuit?

Driesco nr 105

En nu naar Spa voor een potje zweten

bill
27-07-2006, 15:18
hoi manne kan er iemand zegge welk weer het is ik kom sebit ook nog,en kun je met de auto tot achter de tribunes voor de radellion geraken?
de laatste keer ging da ma da was wel met de BTCS
greetz uit meerhout

kulgan
27-07-2006, 15:22
ik vrees ervoor dat je met je auto zo dicht zal geraken....
Zal denk ik een van de parkings op de kant worden...

Eyewitness
27-07-2006, 19:57
jammer genoeg ga ik er dit weekend niet geraken :mad: :mad: :mad:

Ik heb nu wel 2 Vip kaarten ( vip-parking, toegang+paddock en een gridwalk op zaterdag ).....voor degene die interesse hebben stuur mij een pb, voor alle duidelijkheid, ik geef ze niet gratis weg, ze hebben mij tenslotte ook redelijk wat gekost

Grig-O
27-07-2006, 21:28
De dag als ik de Lotto win, schrijf ik mij gewoon in op de tweede wagen van JMB... Wie zit er nu weer op? Ah een zekere Jean-Pierre Malcher :)

Neo-242
27-07-2006, 21:42
Als ze je oren gaan kietelen weet je dat je de volgende keer je vingers in je oren moet stoppen, dan ben je namelijk je trommelvliezen aan het verbouwen =) Je zal niet de eerste zijn die een lichte dan wel zware gehoorbeschadiging oploopt.

Ja, tijdens de World Series was het in de overdekte tribune niet om uit te houden. Ik ben gaan lopen, dat was het 'kietelen' al lang voorbij... hahaha!!

Da's een V8, en da's idd een heerlijk vuil klinkende V8. De Gallardo heeft ook een fijne huil, bij Reiter weten ze wel hoe ze uitlaten moeten tunen op muziek ;)

Ik stond even in Blanchimont tijdens de GT3 training en er gingen toch een aantal heren loeiend hard door die bocht. Heerlijk hoe je die banden op de curbstone hoort trillen daar!:applaus:

Ps: Bramzel, wat zag mijn oog daar in de toeschouwerspaddock?:bye:
http://hitme23.cabspace.com/images/spa24h_thursday/Spa08.jpg

Grig-O
27-07-2006, 21:43
Laatste tijd: 2.37...

marcel
27-07-2006, 22:00
Ps: Bramzel, wat zag mijn oog daar in de toeschouwerspaddock?:bye:
http://hitme23.cabspace.com/images/spa24h_thursday/Spa08.jpg

Simbin zal er waarschijnlijk weer zijn met hun GTR-promo stand. misschien dit keer ook met GTR²-machines? de demo ervan is toch al beschikbaar

Dries DS
28-07-2006, 11:16
Volgens mij bedoelt hij met streaming beelden hoor;)
http://www.hibn.tv zal uitzenden maar nu niet meer denk ik...

HIBN.tv zendt deze meeting NIET live uit. Enkel live beelden via RTL, AB Moteurs en Vodafone Live. Dit alles heeft te maken met de uitzendrechten voor de live coverage, die door de organisator SRO aan de drie bovenstaande bedrijven werden toegewezen. M.a.w. : geen live beelden in Vlaanderen en enkel via RTL in Wallonië. Wie het geluk heeft over een Vodafone abonnement te beschikken kan tientallen video-compilaties op de GSM bekijken.

Steve
28-07-2006, 12:27
AB Moteurs zit wel op satelliet hoor... ;)

Eyewitness
28-07-2006, 17:12
jammer genoeg ga ik er dit weekend niet geraken :mad: :mad: :mad:

Ik heb nu wel 2 Vip kaarten ( vip-parking, toegang+paddock en een gridwalk op zaterdag ).....voor degene die interesse hebben stuur mij een pb, voor alle duidelijkheid, ik geef ze niet gratis weg, ze hebben mij tenslotte ook redelijk wat gekost

Niet meer reageren aub....de kaarten zijn reeds weg:applaus: :applaus: :applaus:

bluelite
28-07-2006, 20:09
Amai, internet was hier in Spa gedurende DRIE uur niet beschikbaar. Bliksem ingeslagen op het bakske van Belgacom.

Neo-242
28-07-2006, 20:58
Mits hier insiders genoeg aanwezig zijn: heeft iemand een idee hoeveel liters brandstof en hoeveel sets banden een gemiddeld GT1 team erdoor jaagt in een 24 race op Spa? Dat vraag ik me al lang af...

bluelite
30-07-2006, 14:29
Mits hier insiders genoeg aanwezig zijn: heeft iemand een idee hoeveel liters brandstof en hoeveel sets banden een gemiddeld GT1 team erdoor jaagt in een 24 race op Spa? Dat vraag ik me al lang af...

Net gezien dat de Maserati nr1 37*2=74 liter heeft getankt voor zijn stint van 25 ronden... dus moet je zelf maar uitrekenen wat dat tijdens de hele race is.

Grig-O
30-07-2006, 17:03
Wat vonden jullie van deze editie?
Vorig jaar waren de klasse 2, 3 en 4 uitermate slecht vond ik terwijl dit jaar toch wel subliem was :p
Of waren er tegenvallers? Wat kon er beter?
Wat voor volgend jaar? Waarschijnlijk komen er nieuwe tribunes tegen volgend jaar dus dat ziet er al goed uit:D

Neo-242
30-07-2006, 17:59
Net gezien dat de Maserati nr1 37*2=74 liter heeft getankt voor zijn stint van 25 ronden... dus moet je zelf maar uitrekenen wat dat tijdens de hele race is.

Hmm, dat is dus 3 liter per ronde, en dat aan 589 afgelegde rondes levert ons 1767 liter brandstof op tijdens de 24u per wagen.:+

Ik zou precies die rekening niet willen betalen. Als het gewone benzine is, en we rekenen aan 1,3€ per liter is dat +/- 2300 euro aan brandstof. Voor een team zal dat maar een kleintje zijn in het budget uiteraard...:D

Eygmar
30-07-2006, 18:29
Hmm, dat is dus 3 liter per ronde, en dat aan 589 afgelegde rondes levert ons 1767 liter brandstof op tijdens de 24u per wagen.:+

Ik zou precies die rekening niet willen betalen. Als het gewone benzine is, en we rekenen aan 1,3€ per liter is dat +/- 2300 euro aan brandstof. Voor een team zal dat maar een kleintje zijn in het budget uiteraard...:D

vorig jaar was het meer dan 2euro de liter ,en verplicht bij de organisatie te pakken op straf van uitsluiting

smiley
30-07-2006, 18:31
maja als je wat total plakkertjes op je wagen plakt betalen zij het waarschijnlijk..

Pascal
01-08-2006, 14:56
vorig jaar was het meer dan 2euro de liter ,en verplicht bij de organisatie te pakken op straf van uitsluiting

Naar verluidt was het dit jaar 2.5 €...

Dus rekensom opnieuw maken...

C U

kulgan
01-08-2006, 15:26
Tja, moet daarom geen FIA GT wedstrijd zijn hoor... Bij de 12h van BTCS was het ook verplicht om daar benzine te gebruiken...