PDA

View Full Version : Oplossingen vraag 3 en 4


Sennake
19-03-2006, 11:25
http://www.depaddock.eu/sennake/logos/depaddock_autosportquiz_2006.jpg

Hier zijn de oplossingen van vraag 3 en 4 :

Vraag 3 :


Welke Nederlander was één van de 3 piloten op deze wagen? Kox
Om welke race gaat het hier? 24 uur van Le Mans
In welk jaar speelt dit zich af? 2003
Wat is de naam van de wagen (merk + type)? Ferrari 550 Maranello
Wat was het behaalde klasse-resultaat in deze race? 1e


Deze vraag werd bijna unaniem foutloos opgelost, dus ze zal wel niet te moeilijk geweest zijn, reden waarom ze dan ook in moeilijkheidsgraad 1 staat.

Vraag 4 :


Wie zit er achter het stuur in deze wagen? Wauters
Om welk race-weekend gaat het hier? New Race Festival
In welk jaar speelt dit zich af? 2005
Wat is de naam van de wagen (merk + type)? Porsche 996 Biturbo
Wat was het behaalde klasse-resultaat in de race? 7e


Bij vraag 4a kon je dus inderdaad (zoals door velen opgemerkt en bekritiseerd) niet zien of weten wie er achter het stuur zat. Maar dat kwam niet door een onachtzaamheid van de quizmasters, integendeel : het was een test om te zien wie het reglement (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=12030) gelezen heeft en wie niet. En er staat letterlijk : “10. Wanneer we de naam van een persoon vragen is de familienaam voldoende (bv : Schumacher), behalve wanneer we uitdrukkelijk de voornaam vragen. Indien je ongevraagd toch de voornaam mee opgeeft en hij is fout, wordt het ganse antwoord als fout aanzien.” Omdat dit reglement al meer dan 2 jaar meegaat en er zeer veel quizzers zijn die toch altijd een voornaam meegeven, en hierdoor zelfs punten verliezen indien hij fout is, wilden we op deze manier aan iedereen duidelijk maken dat er 1) een reglement is waarvan we verwachten dat iedereen het gelezen heeft en dus gekend is, 2) een handig gebruik van het reglement ervoor kan zorgen dat je een merkbaar voordeel haalt uit de situatie (net zoals in de F1 dus eigenlijk). Dit gezegd zijnde, merken we op dat in deze moeilijkheidsgraad het meegeven van (in dit geval) Koen of Kris geen aanleiding gaf tot puntenvermindering. Maar in de hogere moeilijkheidsgraden speelt dit wél mee. Mede daarom dat we dit “dilemma” hier geplaatst hebben. Hopelijk neemt niemand ons deze “shock-therapie” niet kwalijk en komt deze les iedereen ten goede…

Wat de andere vragen betrfet : hier en daar dacht iemand de 24 uur van Zolder herkend te hebben, maar de meerderheid zag toch wel dat het om het New Race Festival ging. Daarom verwondert het mij des te meer dat er zoveel fouten geslopen zijn in het klasse resultaat. We vroegen niet naar het algemeen resultaat, dus daarin kon je je wel vergissen, maar zelfs de quizzers die wel degelijk het klasse resultaat opgaven zaten er dikwijls naast. Zijn er dan zoveel sites waar de eindrangschikking foutief opgegeven is? Dat is mogelijk, maar dan kan ik alleen maar herhalen wat ik elk jaar verkondig : checken en dubbelchecken!!

Dit levert dus de volgende tussenstand op :


Baron : 20 op 20
Bazzie : 20 op 20
Huudo : 20 op 20
Juha : 20 op 20
Le pilote sans visage : 20 op 20
Manu : 20 op 20
Pedro : 20 op 20
Pompierke : 20 op 20
The Interceptor : 20 op 20
Vanni : 20 op 20
Bluelite : 19 op 20
Kulgan : 19 op 20
Marcel : 19 op 20
Zaibatsu Racing : 18 op 20
Hhugo : 17 op 20
Lambo : 17 op 20
Lotuzzz : 17 op 20
Thomaske GLPK : 15 op 20
Tom : 15 op 20
Megane : 14 op 20
Ottooke : 13 op 20
Pat : 10 op 20
Pinzie : 9 op 20


Nog 10 man met het maximum van de punten, dus dat kan nog lang spannend blijven daar aan de kop!

In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 5 en 6!

Je kan de tussenstand overigens HIER (http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2006/antwoorden_2006.xls) nog eens op je gemak bekijken.

En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen :)

The Interceptor
19-03-2006, 11:34
Inderdaad, het reglement wat kennen was bij vraag 4 wel nodig :)
Ik vond ze eerst ook onmogelijk, tot ik gevonden had welke race, enja dan moest het wel ne Wauters zijn achter het stuur :)

En de vraag goed lezen kan ook wel handig zijn. Ik was bij vraag 3 al aan't zoeken wie er op de foto achter het stuur zat. Na wat zoekwerk bij Kox uitgekomen, tot ik bij de controle de vraag wel goed had gelezen "welke nederlander".

Achja, we zitten nog bij de foutlozen deelnemers, das het belangrijkste :) En dat hoop ik nog zo lang mogelijk vol te houden :p

marcel
19-03-2006, 12:02
bah, in het vervolg toch maar eens de vragen nalezen :(

trouwens, de wedstrijd was in vraag 4 niet zo moeilijk. vorig jaar werden slechts 3 Belcar-races op Zolder gereden. tijdens de 24 Uren had de Wauters Porsche een zwarte livery, en tijdens de Masters zat Koen al na een ronde of zo in de muur. bleef dus enkel het New Race Festival over

bluelite
19-03-2006, 13:26
Op de site van de Belcar zouden ze dan toch eens de uitslag moeten aanpassen... Daar staat Wauters als 6de algemeen, 5de in GTA. Maar zoals Sennake zegt: checken en dubbelchecken en op de site van AD Sport staat dan weer dat ze 23ste werden algemeen en 7de in GTA. Waar zijn ze dan op de site van de Belcar mee bezig?

Guido
19-03-2006, 15:10
Vraag 3 was aanvankelijk een ?? - dan maar op zoek gegaan naar een 550 met nummer 88. Dat bleek dan toch nog mee te vallen, en aangezien er maar 1 Nederlander in de equipe zat, was dat snel gedubbelcheckt. De Porsche was een ander verhaal. Lang gezocht tss 2004 en 2005, totdat het gekleurde halve cirkeltje op de zonneband me naar de juiste race leidde. Wie er achter het stuur zat was ook een groot ??, maar daar bracht het reglement dan weer uitkomst. De uitslag haalde ik bij ADSport, omdat ik er wel vanuit ging dat die het dan toch wel juist zouden hebben.

Voorwaar niet echt makkelijk omdat mijn parate kennis in deze materies niet zo groot is.

Baron
19-03-2006, 15:23
Ik zit me enkele weken suf te piekeren over welke Wauters (Koen of Kris) er achter het stuur van die Porsche zit.
Het reglement nog eens rustig nalezen had me dus al die kopzorgen kunnen besparen. :frusty:

Sennake heeft wel groot gelijk. Net zoals in de echte autosport komt het er in deze quiz op aan alles nog eens te checken en te dubbelchecken. Het reglement uitpluizen hoort daar ook bij. ;)

marcel
19-03-2006, 16:45
Op de site van de Belcar zouden ze dan toch eens de uitslag moeten aanpassen... Daar staat Wauters als 6de algemeen, 5de in GTA. Maar zoals Sennake zegt: checken en dubbelchecken en op de site van AD Sport staat dan weer dat ze 23ste werden algemeen en 7de in GTA. Waar zijn ze dan op de site van de Belcar mee bezig?

met het posten van alle resultaten van àlle sessies?
idd, als je de resultaten van het NRF 2005 opvraagt, krijg je op de Belcar-site de Wauters-porsche op de eerste pagina op P6. maar dat zijn de resultaten van Timed Practise 1. als je wat pdf-pagina's verder kijkt, vind je de resultaten van de race algemeen, per klasse en per groep

bluelite
19-03-2006, 17:16
met het posten van alle resultaten van àlle sessies?
idd, als je de resultaten van het NRF 2005 opvraagt, krijg je op de Belcar-site de Wauters-porsche op de eerste pagina op P6. maar dat zijn de resultaten van Timed Practise 1. als je wat pdf-pagina's verder kijkt, vind je de resultaten van de race algemeen, per klasse en per groep

Inderdaad, heb ik ook net gemerkt :frusty: Weer niet verder willen kijken dan de neus lang was...

The Interceptor
19-03-2006, 23:05
Voor zover ik het me nog kan herinneren, heb ik de uitslag toch ook van de belcar-site gehaald, en wsl gedubbelcheckt met de AD-site.

Sennake
21-03-2006, 15:09
Na rijp beraad heeft de Paddock-jury beslist dat het antwoord op vraag 3.4 van Ottooke ook als correct aanvaard wordt, naar analogie met vraag 1.4, én omdat we nog maar in moeilijkheidsgraad 1 zitten.

Bij vraag 1.4 hadden we zowel McLaren MP4/19 als Mclaren MP4/19B goedgerekend, deze keer wordt zowel Ferrari 550 als Ferrari 550 Maranello goedgerekend.

De Paddock-jury.