PDA

View Full Version : De Paddock goes to ... Intermodellbau in Dortmund !!!


Guest
20-03-2006, 23:09
Ik zou ook graag meegaan naar de beurs in Dortmund.Ik heb al naar Guido gemaild en naar Guy ,maar nog geen antwoord gehad .Misschien lukt het langs deze weg.Wanneer was het 6 april dacht ik.Waar en wanneer vertrekken we???:bye:

Sennake
21-03-2006, 00:00
Ik zou ook graag meegaan naar de beurs in Dortmund.Ik heb al naar Guido gemaild en naar Guy ,maar nog geen antwoord gehad .Misschien lukt het langs deze weg.Wanneer was het 6 april dacht ik.Waar en wanneer vertrekken we???:bye:

Ik zal eens een strijdplan opstellen.

Guido
21-03-2006, 00:03
Ik zet het voorlopig al bij Modelbouw Meetings, want dat is toch waar we naar toe gingen in Dortmund dacht ik. ;)

Gulfie
22-03-2006, 13:47
Voorzie misschien van niet te laat te vertrekken ... parkings zijn daar nogal vlug vol.

Sennake
22-03-2006, 14:56
We gaan dus op donderdag 6 april, dat hadden we zo afgesproken.

Gingen al zeker mee : Dominique, Racer, Huudo, GulfCLK en ikzelf. Voorlopig 1 auto dus.

De afstand van Zolder tot Dortmund bedraagt 220 km waar we volgens mappy.com ruim 2 uur en 20 minuten over doen. Neem daar nog 40 minuten bij voor file en/of koffie onderweg, zodat we met 3 reisuren rekening houden. Ik stel dus voor dat we samenkomen op de parking van Wheels omdat dat toch op de weg ligt. Dus laat ons zeggen : 3 uur op voorhand vertrekken aan de Wheels.

Openingsuren van de Messe is van 9.00 tot 18.00 uur. Als we dus vertrekken om 6 uur aan Wheels, zouden we net genoeg tijd overhouden voor een koffie, tenzij de file onze koffie opslorpt... Dat betekent wel dat we omstreeks 7.30 over de ring van Keulen moeten, maar om daar het spitsuur te vermijden zouden we vóór 5 uur 's morgens moeten vertrekken, en dat lijkt me nogal vroeg. De kans is dus groot dat de koffie op de beurs zelf genuttigd zal worden, maar we zien wel. Qua parking zullen we ook wel niet al te veel keuze meer hebben, want we komen in het beste geval maar net op tijd aan. Om zeker te zijn dat jullie er net zo over denken als ik vraag ik het toch maar even : hebben jullie het er voor over om zodanig vroeg te vertrekken dat we zowel het spitsuur in Keulen vermijden als voldoende parkeergelegenheid willen hebben? Dan moeten we alles een uur vervroegen en om 5 uur vertrekken aan Wheels. It's your call, guys!

Ter info : inkomtickets kosten 10,5 euro. Ik ga aanstaande vrijdag op de vzw-vergadering eens polsen of de club hier niet voor een stuk kan tussenkomen, alsook in het vervoer. Dat laat ik jullie dan in het weekend weten.

Guest
22-03-2006, 18:24
Maakt me niet uit om welk uur we vertrekken.Als we maar vertrekken.Ik ga altijd mee.Vergeet je wekker niet te zetten.:+

Gulfie
24-03-2006, 23:50
Andere jaren vertrokken wij altijd om 06:30 en kwamen we aan om 09:15. Niet dikwijls file gehad ... soms een beetje, maar viel reuze mee.

Wheels is voor mij een redelijke omweg ... dan zou ik van Bilzen naar Zolder moeten, en dan weer terug die richting uit om naar Duitsland te rijden.

De carpool parking in Genk zou een betere optie zijn ... voor mij althans, maar ... ik rij, dus als we vanuit Wheels vertrekken is dat ook niet echt een probleem. Jullie laten het maar weten...maar vroeg vertrekken is zeker geen probleem.

Guido
25-03-2006, 12:49
Wheels of carpool parking Genk, maakt mij niet zo heel veel uit. Vroeg vertrekken ook niet. Zal eerst nog een dagje verlof moeten versierd krijgen. Dus daar kom ik dan nog op terug. ;)

Dragonfly
29-03-2006, 22:35
Gewoon ff ter info. Heb wel intresse om mee te gaan maar is deze beurs de moeite voor de gewone modelbouwer ? of is de beurs in nuremberg beter ??

Sennake
30-03-2006, 07:10
Gewoon ff ter info. Heb wel intresse om mee te gaan maar is deze beurs de moeite voor de gewone modelbouwer ? of is de beurs in nuremberg beter ??

De beurs in Nürnberg is een speelgoedbeurs, die in Dortmund is een modelbouwbeurs. Bovendien is Nürnberg geen optie omdat dat een vakbeurs is waar enkel handelaars en invoerders toegelaten worden. Ik heb Dortmund in de jaren '80 meermaals bezocht en toen was het DE beurs bij uitstek voor modelbouwers. Omdat ik er ondertussen bijna 20 jaar niet meer geweest ben durf ik niet te voorspellen of ze nu nog altijd de moeite is, maar daar staat tegenover dat we dit jaar een soort van "herontdekking" gaan doen met het oog op volgende jaren : we zijn namelijk van plan om naar analogie van Essen (wat meer iets is voor de 1/1 racefans) elk jaar naar Dortmund te gaan met de modelbouwers als "jaar-evenement".

Ik kan in dit verband trouwens de aangename boodschap meedelen dat de chauffeur(s) die bereid zijn om naar Dortmund te rijden een vergoeding van 40 euro ontvangen én dat elk clublid een prijsreductie van 50 % aangeboden krijgt door De Paddock. En wie weet doen we er in Dortmund nog "nen tournee" bovenop ;)

En dan kom ik tot de vraag van Gulfclk : als het enigszins mogelijk is om tot Wheels te komen, zou het toch wel handig zijn, omdat er o.a. mensen meegaan die vanuit Mechelen vertrekken, en als die al tot Bilzen moeten rijden om te carpoolen zijn ze al bijna halfweg vooraleer ze de carpoolparking bereiken, terwijl jij als chauffeur je (extra) kilometers dan toch vergoed krijgt van de club.

Dominique
30-03-2006, 13:11
Sorry guys, het zal niet voor dit jaar zijn. Met heel veel spijt in het hart moet ik verstek laten gaan. Veel te druk op het werk omverlof te krijgen. Zelfs mijn geplande verlof voor de week nadien is al voor minstens de helft ingekort.
Het amuselement, en laat achteraf weten of het de moeite loonde om tot ginder te bollen.

Guest
30-03-2006, 16:56
Ik ga dus volgende donderdag de 6 de april mee naar Dortmund.Wie gaat er nog mee en om welk uur moeten we aan Wheels zijn???

Sennake
30-03-2006, 17:37
Neem dan toch maar 6.00 uur op de parking van Wheels.

Ik zal er zijn.

Wie nog?

Gulfie
30-03-2006, 22:23
Neem dan toch maar 6.00 uur op de parking van Wheels.

Ik zal er zijn.

Wie nog?

Ik ook ... ah ja, anders geraken jullie er niet!

Guest
30-03-2006, 22:34
Zou je daar iets speciaal kunnen kopen???Hopen geld meenemen???
Ik zoek ,al geruime tijd achter een Lancia Delta S4 1/24 in resin .In Japan bij KEN is de kit uitverkocht.Zouden de kits daar goedkoper zijn dan hier????
Ik kan bijna niet meer wachten om te gaan en zit op hete kolen.Gelukkig ben ik bezig aan mijn modelbouwwebsite over rallycrossminiaturen op 1/24.:bye:

Gulfie
31-03-2006, 07:15
Zou je daar iets speciaal kunnen kopen???Hopen geld meenemen???
Ik zoek ,al geruime tijd achter een Lancia Delta S4 1/24 in resin .In Japan bij KEN is de kit uitverkocht.Zouden de kits daar goedkoper zijn dan hier????
Ik kan bijna niet meer wachten om te gaan en zit op hete kolen.Gelukkig ben ik bezig aan mijn modelbouwwebsite over rallycrossminiaturen op 1/24.:bye:
De beurs is voornamelijk een beurs voor RC. Er zijn ongeveer 6 hallen, 3 daarvan staan vol met RC vliegtuigen en auto's, een anderhalve met RC vrachtwagens en materieel zoals draaibanken, schroefjes in ALLE maten, ... en en de rest is statisch. Je vindt er vanalles ... airbrush pistolen, verf, ..., Nimpex heeft er een stand.

Ik ben al 4 jaar geweest (altijd met vooral mini-RC in het achterhofd) maar vanaf dit jaar is dat veranderd. Na 15 jaar haalt statisch weer opnieuw de bovenhand.

Resin kits heb ik er nog nooit gezien ... maar voor alles is een eerste keer.

Nismo
01-04-2006, 21:32
Zouden er daar op die beurs ook oudere spullen te verkrijgen zijn ????
Ik ben namelijk op zoek naar de decals om de "Old Spice" uitvoering van de Nissan Primera uit het BTCC van een aantal jaren geleden.
Hierbij een foto van de decals. Als er iemand zo vriendelijk wil zijn mag hij ze me meebrengen ALS ze al te vinden zijn.
Ik had ook graag meegegaan maar helaas geen verlof en mijn dochter verjaart. Het zal voor volgend jaar zijn. :(

Grtzzzzzzz Nismo :frusty:

Guido
01-04-2006, 23:18
Heeft onze Deense vriend van Group7/DMC er geen meer?

http://www.group7.suite.dk/html/1_24_decals.html

Nismo
02-04-2006, 00:01
Heeft onze Deense vriend van Group7/DMC er geen meer?

http://www.group7.suite.dk/html/1_24_decals.html

Niks gevonden, ook Domino kan me niet verder helpen :frusty:

Grtzzzzzzz Nismo :gas:

Guido
02-04-2006, 12:03
Niks gevonden, ook Domino kan me niet verder helpen :frusty:

Grtzzzzzzz Nismo :gas:

Als eens een mailtje gestuurd naar Gr.7?

Gulfie
02-04-2006, 15:40
ik moet helaas ook afhaken ... door familiale omstandigheden kan ik niet meegaan. Sorry guys.

Eygmar
02-04-2006, 18:01
op welke parking kan men best gaan parkeren,want heb op plattegrond van messe gekeken ,en er zijn er nog al wat,is maar om niet te ver van ingang te staan,of zijn er verschillende ingangen
al bedankt

Guest
02-04-2006, 20:40
Wie gaat er nu mee naar Dortmund?Wie rijdt?Vertrekken we nu om 6 uur?

Sennake
02-04-2006, 21:59
Wie gaat er nu mee naar Dortmund?Wie rijdt?Vertrekken we nu om 6 uur?

Tot nader order ga ik nog steeds en vertrek ik nog steeds om 6 uur aan de parking van Wheels. Alleen zou ik graag weten wie er nog meegaat zodat ik ook kan inschatten of ik met mijn Tigra kan rijden (samen met Racer) of dat er nog andere Paddockers meegaan en ik met de 307SW moet rijden.

Guido
03-04-2006, 13:55
even resumeren:

- Sennake
- Racer
- Huudo (congé vandaag bevestigd ;))

De Tigra is dus geen optie. We zullen dus moeten :fight: met wie zijne 307SW we zullen gaan. :D


Ik heb weet van 2 andere Paddockers die zullen gaan, maar die zijn al van plan om tegen 12.00 terug te vertrekken, maar dat is wat te vroeg voor ons. 3 van de 8 hallen die we zeker "in detail" zullen doen zijn "Plastiek modelbouw en Modelbouw algemeen - Hal 1, 2 en 7". Misschien is er ook wel iets te vinden over slotcars. ;)

Juha
03-04-2006, 17:25
Ik had gedacht dat jullie met meer gingen zijn. Veel plezier :)

Nurnberg staat hier ergens vereld op de pagina. Vergeet dat, daar is niks te zien (en te kopen) ivm modelbouw.

Dominique
03-04-2006, 20:39
even resumeren:

- Sennake
- Racer
- Huudo (congé vandaag bevestigd ;))

tétérététéééééééé

En den Domi gaat ook mee (congé vandaag toch nog versierd gekregen :applaus: )

Guido
03-04-2006, 21:56
tétérététéééééééé

En den Domi gaat ook mee (congé vandaag toch nog versierd gekregen :applaus: )

Ah maar dat is goed zie! :)

- Sennake
- Racer
- Dominique
- Huudo

Sennake
03-04-2006, 22:27
Ah maar dat is goed zie! :)

- Sennake
- Racer
- Dominique
- Huudo

Cool! We kunnen alvast kaarten als we er niet zouden geraken :+

Dominique
03-04-2006, 22:30
Cool! We kunnen alvast kaarten als we er niet zouden geraken :+
Tof! Dat kan ik goed. Vooral boerke leggen...:eek:

Guido
03-04-2006, 23:28
Tof! Dat kan ik goed. Vooral boerke leggen...:eek:

Dat ken ik niet. Ik speel liever dubbele joek :D :+