PDA

View Full Version : Wie zijn de deelnemers aan de BSC ???


Luc VDC
21-03-2006, 12:55
Nu we ons langs de zijde van de Sprintercup BSC bevinden zijn zou ik graag vernemen wie er zoal deel gaat uitmaken van het deelnemersveld en met welke wagen ?
Laat maar komen de lijst...
Groeten
Luc
Panic Racing

Speedy
21-03-2006, 13:52
Ik weet er alvast 1..........Renault Megane-L.Vandecasteele-Panic Racing!!!!!
Hopelijk lukt het om de toppers te volgen want de Golf van Kevers was toch wel heel snel hé,weet er iemand of deze terug van de partij is?Hopelijk is het niveau dit jaar terug uitstekend en worden er spannende en faire races gereden.
Grtz....Speedy.

Clubman
21-03-2006, 14:38
Wij zullen ook weer van de partij zijn !:gas:


Alfa 155 2.5 V6 divisie 1

Diegene die vorig jaar zijn maagdelijk wit jasje geruild heeft voor een kleurige én reflecterende decoratie !

Wegens centjes en tijdsgebrek echter géén Shake-down, géén Launch , géén Lausitz.

Tot in Spa ?

Luc VDC
21-03-2006, 20:59
@ clubman
Welkom maat ! idem voor ons geen launch en Germany wegens ook de centjes.... tijd heb ik wel in overvloed, verwisselen? :p
We gaan toch niet met z'n 2 racen, he?, dus andere deelnemers reageren aub, die lijst moet groeien!

@ speedy
groetjes en tot zondag 9 te Franco !

Groeten
Luc
Panic Racing

Luc VDC
23-03-2006, 11:31
Aan de reactie van een mogelijk deelnemersveld te zien gaan we toch met 2 wagens rijden in de BSC, alletwee telkens op 't podium hé, clubman?.... of 't zullen allemaal Walen zijn welke uiteraard deze site niet bezoeken... dit is ook een mogelijkheid.;)
Doei
Luc
Panic Racing

Jawaddeman
24-03-2006, 00:12
ja ik zal er spijtig genoeg niet bij zijn, met mijn Jawaddeman Clio, stiekem hoop ik er toch nog een enkele te kunnen meerijden.
In elk geval aan alle deelnemers een spannend seizoen toegewenst... grts

Swa
24-03-2006, 00:23
...want de Golf van Kevers was toch wel heel snel hé,weet er iemand of deze terug van de partij is?

Ik kan met vrij grote zekerheid zeggen dat Tony terug gaat meerijden met zijn Golf 2!!

Dus Panic, de eerste waal staat erbij! Vlamingen uit waalse ploegen lezen dit wel. :)

Mvg

Luc VDC
24-03-2006, 09:40
@ Swa
Allé, we zullen kunnen fietsen om Tony te volgen met z'n superkrachtige Golf.
Tegenstand moet er zijn anders is het niet meer plezant. ;)
Tot ziens in Franco.
Doei
Luc
Panic R.

Clubman
24-03-2006, 13:54
Aan de reactie van een mogelijk deelnemersveld te zien gaan we toch met 2 wagens rijden in de BSC, alletwee telkens op 't podium hé, clubman?.... of 't zullen allemaal Walen zijn welke uiteraard deze site niet bezoeken... dit is ook een mogelijkheid.;)
Doei
Luc
Panic Racing

Och telkens een podium heeft ook zo zijn charmes !
( we moeten toch niet uitleggen HOE we aan die bekers komen !:eek: )

En dan om de 3 à 4 ronden komt Kevers voorbij , kan je effe waaien :bye: :eek:

Luc VDC
24-03-2006, 16:02
@ Clubman
"Alle 3 ronden komt Kevers voorbij en kan je effe zwaaien......."

Forget it ! zou ik zeggen... als we in superform zijn (en de wagen optimaal..) kunnen we ook de 1'48"- 1'49" (zolder) aan en dit zijn exact dezelfde tijden als Kevers, zodoende kunnen we misschien voor "verassinskes" zorgen. Je kan onze wagen vergelijken met de "Megane" van Gunther Raus welke de Sprinterscup 3 jaar geleden domineerde maar dan nog (véél) verder ontwikkeld.
Enfin, "laten we het vel niet schieten voor de beer gevild is" of zoiets in dien aard;)
Doei
Luc
Panic Racing

Clubman
24-03-2006, 21:39
@ Clubman
"Alle 3 ronden komt Kevers voorbij en kan je effe zwaaien......."

Forget it ! zou ik zeggen... als we in superform zijn (en de wagen optimaal..) kunnen we ook de 1'48"- 1'49" (zolder) aan en dit zijn exact dezelfde tijden als Kevers, zodoende kunnen we misschien voor "verassinskes" zorgen. Je kan onze wagen vergelijken met de "Megane" van Gunther Raus welke de Sprinterscup 3 jaar geleden domineerde maar dan nog (véél) verder ontwikkeld.
Enfin, "laten we het vel niet schieten voor de beer gevild is" of zoiets in dien aard;)
Doei
Luc
Panic Racing

jaja , ik weet wel dat die Megannekes snel zijn ! :rolleyes:
de onze is daar een beetje te zwaar voor.
1:48 zou ie ooit wel gedaan hebben met Goossens achter het stuur.:gas:

beste dat we er tot nu toe uit kregen was 2.02.

Misschien ooit ......

als we es geld hebben voor nieuwe bandjes ................. :cool:

en het chauffeureke kan volgen !

Ach , eigenlijk is het meer een kar voor de BEC , Who cares : fun first ! :)

Bugalfa
24-03-2006, 22:25
1.53 als beste Sam (op oud tracé ca. 2sec. sneller) en Goossens heeft enkel met onze Gtv ooit 'ns gereden niet met de 155 of 156 .
Baai de wei niet te kleine bandjes steken of ge doet in't uitaccelereren telkens nen burnout...

Luc VDC
25-03-2006, 09:53
@clubman @bugalfa
Eerlijkshalve moet ik toegeven dat we over 4 à 5 jaar met een standaard cup Meganne ook rondjes reden rond de 1'57" à 58"
De wagen welke we sedert en op 3 jaar ontwikkeld hebben (met veel bloed, zweet, tranen, tijd en geld....) heeft daar absoluut niets meer met te maken... ik zou zeggen dat er geen enkel, maar dan ook geen enkel element meer overblijft van een Megane Cup wagen, daarom is ie véél sneller geworden...de piloot (ik dus..) wordt ouder en misschien wat minder "spitsig" tegenover bepaalde jonge "wolven"...maar we doen ons best, éénmaal het helmke op.
En... 1'48,6" heeft ie gedraaid 2 jaar terug met Kenneth Lottin aan't stuur tijdens race promotion..... was zeer memorabel !
En ja, Clubman, 100 % gelijk heb je als je zegt: "als we ons maar amuseren", dit gaan we zeker doen,maat!
Doei
Luc
Panic racing

Clubman
26-03-2006, 20:27
1.53 als beste Sam (op oud tracé ca. 2sec. sneller) en Goossens heeft enkel met onze Gtv ooit 'ns gereden niet met de 155 of 156 .
Baai de wei niet te kleine bandjes steken of ge doet in't uitaccelereren telkens nen burnout...
Was info van Dirk.

Zo zie je maar weer, nooit alles geloven:) !

Luc VDC
28-03-2006, 17:38
Zoals de zaken ervoor staan zijn we met Kevers erbij reeds met 3 man in de BSC.... we zoeken dringend een 4de man, dan kunnen we :frusty: kaarten, rami bridge??
Luc

Pinzie
28-03-2006, 17:40
@LUC,

Je hebt er nog twee nodig, eentje om te kaarten en een tweede om voor de drank te zorgen ;-) ...

sir-osi
28-03-2006, 19:21
G & R motorsport heeft ingeschreven met 2 wagens voor bsc.

Pascal
28-03-2006, 23:39
Er zullen waarschijnlijk ook wel wat Mini's van start gaan. Tijdens Eran op 3 maart in Criox was bvb Jurgen Van Hover en een zekere Hermans (als ik me niet vergis), een rookie, aan het testen met elk een Mini. Ze zouden beiden van start gaan in de BSC. Ik heb het idee dat er nog wel wat Mini's zullen starten...

C U

Yellow
29-03-2006, 00:09
Ik doe dit jaar ook weer mee met mijn Honda Integra-R (ex Bergmans/Klein).
Budget vrijgemaakt voor hele seizoen, maar dan moet er niet te stuk gaan.


Gerard gs-racing.nl


:gas:

Luc VDC
29-03-2006, 08:34
Oef, ik ben al wat gerust gesteld in verband met ontbrekende deelnemers!
Want ik stelde me de vraag wat er zou gebeurt zijn bij onvoldoende inschrijvingen.....geld terug en niet rijden ?
@ Pinzie, Ok jij mag de drank serveren had er niet aan gedacht:)
@ G&R Motorsport, 2 wagens, dank voor je mailtje.
@ Pascal, deelname verschillende mini's... ook dank voor mailtje.
@ Yellow, deelname Honda Integra-R, jij was er verleden jaar ook bij, dacht ik, welkom.
Zonder de mini's zijn er dus al 6 wagens, neem een stuk of 6 mini's erbij....
Graag vernam ik verdere deelname van andere teams ?
Groeten
Luc

Mark
29-03-2006, 09:28
Waarschijnlijk ook enkele wagens van Veltman Racing, zie de site (http://www.veltmanracing.nl/)

Jawaddeman
29-03-2006, 12:25
Goormatich met hun bmw's hebben mij end vorig jaar verzekerd dat ze ook terug zouden meedoen...
Denk niet dat zij op dit forum komen...

Yellow
29-03-2006, 16:49
Edwin Beyers komt met een nieuw geheim ??? (Honda) project in de Endurance Cup. Zijn Golf word door div rijders gereden in de BSC.

Peter Commijs heeft zijn Renault 5 vorig jaar verkocht ivm tijdgebrek, (Is eigen zaak begonnen) maar heeft nu toch eigenlijk weer spijt dat ie alles verkocht heeft.!!!

Dus 7 !!!! wagens aan de start.

Gr, Gerard.

Pinzie
29-03-2006, 16:51
@Panic Racing: sorry , je budget is ontoereikend daarvoor :-))

Luc VDC
29-03-2006, 18:06
Bedankt iedereen voor enige toelichting ivm. deelnemers, voila sé, dat begint er wat op te trekken...we kunnen "fietsen" in een tof kampioenschapke.
Bij nader inzicht is de BSC dit jaar serieus bevoordeeld tegenover de BEC wat betreft de racedatums, de BEC moet meestal de zaterdag van start gaan terwijl de BSC en HSC meestal de zondag tussen het "zwaar" geweld van de Belcar hun wedstrijd rijden met een maximum aan (Belcar) publiek.... en alles op 1 dag zoals we gewend waren in de ZTC.

@ Pinzie inderdaad, maat, mijn budget is dit jaar héél wat minder, je wist het,hé?:), dat belet ons niet om een pint te drinken...na de race natuurlijk, of we krijgen nog doping controle !
Doei
Luc

Raceboy
29-03-2006, 18:10
De bec rijdt ook voor belcar publiek hoor. Tis namelijk allemaal belcar. Het is wennen voor iedereen he ;)

Luc VDC
29-03-2006, 18:20
@ Raceboy
Natuurlijk is het allemaal Belcar publiek, maar ik bedoelde de races op zaterdag voor de BEC zijn meestal tussen de trainingen in van de Belcar, terwijl op zondag de (echte Belcar) races plaatsvinden en dan pas het publiek (eventueel) komt zien.
Niet dat het daarom te doen is maar 't schept wat ambiance,hé? en de deelnemende BSC wagens welke sponsorstickers dragen hebben toch een meerwaarde te bieden aan hun geldschieters..... voor mij niet meer, ik rij "maagdelijk" en sponsorloos :cool:
Luc

AVD
30-03-2006, 13:56
hallo,

Normaal gezien van start op 9 04 06 in BHS, maar gezien het jaarprogramma, zal er vermoedelijk wel n's een uitstapje bij zijn naar de BSC, maar maak jullie geen zorgen, gezien er een tijdsverschil is van +/- 0.22 sec. p/lap .

't is dus vooral 't amusement dat zal tellen.

rgrds,
AVD

Jo Smets
30-03-2006, 15:55
Dag allemaal,

ik ben er nog niet zeker van maar ik zal waarschijnlijk toch niet kunnen weerstaan aan de verleiding en minstens 1 wedstrijd meerijden dit jaar.

Ik zal er in ieder geval veel bij zijn ;)

Race-groeten,
Jo Smets

Luc VDC
30-03-2006, 19:58
@ AVD - welkom! en zolang je je maar vermaakt... "iedere vogel zingt zoals hij gebekt is" m.a.w. je kunt maar zo snel gaan als je wagen het toelaat en als je het goed doet en op je eigen limiet heb je jezelf niets te verwijten, respect !
@ Jo Smets
Jij bent de persoon met de mini eerste generatie,he? ook welkom natuurlijk en ons deelnemersveld groeit met de dag !
Groeten
Luc

Mark
31-03-2006, 09:51
Zag gisteren een tweetal rode Ginetta's voorbij gaan met stickers van "Ginetta Benelux" in de training van de BEC/BSC/BHS. Iemand meer info?

sir-osi
31-03-2006, 11:52
G&R motorsport news

Bmw M3 E30 van Harry van de water zal misschien niet klaar zijn voor de eerste koers. Indien wel klaar zal hij tijdens de training en de race op zondag de motor nog moeten inrijden.

De wagen van Dierckx Geert geraakt heel zeker niet klaar voor de eerste 3 races.

Geert is gisteren gaan trainen in spa met de oude M3 e30 van Ron van de water en heeft de motor in de prak gedraaid.

Dus of we er gaan bij zijn zondag 9 april is nog een groot?

Wel gezien dat er donderdag verschillende nieuwe deelnemers waren voor BSC
allemaal met BMW e30 M3. +/- 3.

Dat wordt leuk voor klasse 1 in BSC
Eindelijk eens voldoende deelnemers als we ten minste onze 2 BMW's nog klaar krijgen.

Ook gezien dat Mnh De Donder zijn bmw 325i geruild heeft voor een Mini.

Luc VDC
31-03-2006, 12:31
Hey iedereen, een vraagje.
Weet iemand of voor de eerste race te Spa een lawaairestrictie is ?? maw. moet de 100 db behaald worden of is dit vrij zoals verleden jaar in de Ztc ?
En tot slot hebben ze daar nu ook db metingen ??
Heel wat vragen want anders moeten we werk maken van onze "lichtere" Francorchamp uitlaat iets meer te dempen.
Wij kunnen helaas niet testen op het circuit
dank bij voorbaat voor informatie
Luc

AlainH
31-03-2006, 14:46
Hey iedereen, een vraagje.
Weet iemand of voor de eerste race te Spa een lawaairestrictie is ?? maw. moet de 100 db behaald worden of is dit vrij zoals verleden jaar in de Ztc ?



Uit het technisch reglement :


5.6 Uitlaat

Tijdens de meetings van de Belcar Sprint Cup 2006 mag de omloop enkel gebruikt worden door motorvoertuigen waarvan het geluidsniveau LAmax, voorbijrijdend bij vollast, niet hoger is dan 100dB(A).

Teneinde aan deze voorwaarden te voldoen dienen de motorvoertuigen zo nodig uitgerust te worden met een absorberende geluidsdemper van het type SuperTrapp. Het uiteinde van deze absorberende geluidsdemper moet evenwijdig met de lengteas van het voertuig gemonteerd zijn en mag niet aan de achterkant van het voertuig uitsteken.

Het uiteinde van de absorberende geluidsdemper moet evenwijdig met de lengteas van het voertuig gemonteerd zijn en mag niet aan de achterkant van het voertuig uitsteken.

Het wordt aanbevolen om in het uitlaatsysteem één of meerdere gehomologeerde katalysatoren te verwerken, welke te allen tijde werken en door welke alle uitlaatgassen stromen. Deze toepassing is een grote hulp op het vlak van geluidsbeheersing.

100 db max, ook op Francorchamps dus...

Luc VDC
01-04-2006, 08:40
@ AlainH
Bedankt voor toelichting en ja, van dit reglement was ik op de hoogte.
Mijn vraag was meer in de trend van: verleden jaar was er steeds een uitzondering bij onze verplaatsingen naar Francorchamps in de Ztc, is dit nu ook het geval ?
En.... worden er metingen gedaan te Franco. (met vaste micro's) zoals te Zolder...en waar staan die dan opgesteld ?????
Aangezien ik véél te ver woon (850 km) om een geluidcontrole training te verrichten is het een beetje met het "vingertje in de lucht" en bang afwachten.
Luc
Panic R

serge
01-04-2006, 14:44
Hoi Luc,
Bij de thread 'Belcar Testday' staat er een verslagje van de trainingsdag van het Mext Racing Team. Zij hebben een verwittiging gekregen omdat ze over de 100 dB zaten, en moeten dit aanpassen tegen de eerste wedstrijd.
Volgens mij zal de norm dus op alle circuits hetzelfde zijn...
Veel succes komende week. Ik zal eens denken aan jullie als ik de skipiste afkom... :bye:

Grtz,
Serge

Luc VDC
01-04-2006, 19:51
@ Serge
"ik zal eens denken aan jullie als ik de skipiste afkom"

Al rollend ??:+

Toch veel plezier en groetjes!
Luc
Panic R.

serge
02-04-2006, 13:40
Normaal gezien al glijdend hé!!!
Maar ja, ik heb mij laten overtuigen door mijn dochter van 10 om deze keer de skis in te ruilen voor een snowboard. Het zou dus wel eens al rollend kunnen zijn... :)

Mark
02-04-2006, 20:09
Reeds eerder al gemeld op De Paddock maar het Racing for Maastricht Junior team zal één Yaris inzetten voor de BSC. Wie is de coureur?

Xavier Maassen rijdt op 9 april voor het Racing for Maastricht Juniorteam tijdens de Belcar Sprintcup race 1 en 2 op het bekende circuit van Spa-Francorchamps. Xavier rijdt dit seizoen voor JD Motorsport in het sterk bezette Europees Formule Renault 2.0 Kampioenschap.

http://www.racingformaastricht.nl/

Drivejay
03-04-2006, 14:12
Vermits ik (met uitzondering van vorige donderdag) nog niet op Spa gereden heb toch een vraagje aan degenen die het kunnen weten; welke tijden rijden de historics normaal gezien bij droog weer (+/- natuurlijk)?

Thanks,
J

Pascal
03-04-2006, 22:52
Jürgen, die reeds enkele jaren zijn brood verdient met uitsluitend racen, zal ook van de partij zijn in de Belcar Sprint met de Mini van BMW MINI Romein.

Uit de persrelease van Van Hover.

C U

Mark
06-04-2006, 20:52
23 wagens BSC: http://www.belcar.com/entryspa/Belcar%20Sprint%20Cup.htm

25 wagens BHC: http://www.belcar.com/entryspa/Belcar%20Historic%20Sprint.htm