View Full Version : Belcar Testday - 30/03 Spa
Volgende week donderdag is het de Belcar testday op Spa
De timing is ook al bekend :
Legende :
MVDBO: Mediagroep Van Dyck Belcar Original
BEC: Belcar Endurance Cup
BSC: Belcar Sprinters Cup
BHS: Belcar Historic Sprinters
09:00 - 11:00 MVDBO/BEC/BSC/BHS
11:00 - 12:00 BEC/BSC/BHS
12:00 - 14:00 MVDBO
14:00 - 16:00 BEC/BSC/BHS
16:00 - 18:00 MVDBO
Iemand al een idee welke teams we mogen verwachten?
JPMontoya
22-03-2006, 20:41
Misschien eerst is een legende opstellen.
MVDBO: Mediagroep Van Dyck Belcar Original
BEC: Belcar Endurance Cup
BSC: Belcar Sprinters Cup
BHS: Belcar Historic Sprinters
JPMontoya
22-03-2006, 20:46
Dank U
Netforce_1
22-03-2006, 20:58
Misschien eerst is een legende opstellen.
Amai, zo actief op De Paddock en de nieuwe benaming van de Belcar nog niet
machtig zijn...:confused:
Racing for maastricht is zeker aanwezig.
groetjes
Thomaske
24-03-2006, 19:51
Ik heb vernomen dat Daikin Racing ook aanwezig zou zijn.
Net zoals Eurotech Racing (www.autosport.nl)
Mvg...
Ik heb vernomen dat Daikin Racing ook aanwezig zou zijn.
Net zoals Eurotech Racing (www.autosport.nl)
Mvg...
Daikin Racing was verleden week donderdag ook al aan 't testen in Francorchamps......
Dries DS
27-03-2006, 11:16
Daikin Racing was verleden week donderdag ook al aan 't testen in Francorchamps......
BPO Racing, dat de Ferrari 360 van het Daikin Racing Team voor Belcar Original levert, was vorige donderdag inderdaad al aan het testen in Spa (BTCS Test Day). De BTCS versie en de Belcar Original versie zijn echter niet dezelfde. Bovendien werden er 'verwarrende tijden' (zacht uitgedrukt) de wereld in gestuurd. Los van dit feit maalde de Ferrari 360 zonder enig probleem de rondjes af en elk van de piloten gaf een positieve indruk over deze wagen. Duimen maar voor de Ladies!
BPO Racing, dat de Ferrari 360 van het Daikin Racing Team voor Belcar Original levert, was vorige donderdag inderdaad al aan het testen in Spa (BTCS Test Day). De BTCS versie en de Belcar Original versie zijn echter niet dezelfde. Bovendien werden er 'verwarrende tijden' (zacht uitgedrukt) de wereld in gestuurd. Los van dit feit maalde de Ferrari 360 zonder enig probleem de rondjes af en elk van de piloten gaf een positieve indruk over deze wagen. Duimen maar voor de Ladies!
2,40 er is nog werk aan de winkel ......... (audi 2,31,8)
2,40 er is nog werk aan de winkel ......... (audi 2,31,8)
Maar die audi is dan ook een touringcar (eigenlijk ook niet maar het komt toch al dichter in de buurt) ;)
MExT :)
het veiligste race team ?
het veiligste race team ?
Zo is dat, ja :p
Mr.Dallara
28-03-2006, 20:11
Iemand al een idee welke teams we mogen verwachten?
Team "The rean masters" zal zeker ook van de partij zijn met al z'n troepen ;) :(
Het weer ziet er nl alles behalve goed uit voor nu donderdag, de voorspellingen. (http://www.meteoonline.be/cgi-bin/citybild?SID=06482704681884795dfdbf12250e5e7f4164a&WMO=06482&LANG=be)
Regenbanden zullen een noodzaak worden.... niet ideaal voor sommigen die nog hun eerste meters moeten gaan maken in nieuwe config...
Viper GTS-R***
29-03-2006, 20:34
Heb gehoord van medewerker GLPK dat ze tijdens de test morgen op Spa niet alleen met de Corvette C5-R gaan deelnemen maar ze ook met de C6-R en de Porsche voor de Endurence Cup zullen testen.
Komt SRT met beide Corvette's?? of enkel de wagen van bleekemolen-hart??
Thomas
JPMontoya
29-03-2006, 20:38
mag dat wel C6 R op die testdag?
Heb gehoord van medewerker GLPK dat ze tijdens de test morgen op Spa niet alleen met de Corvette C5-R gaan deelnemen maar ze ook met de C6-R en de Porsche voor de Endurence Cup zullen testen.
Komt SRT met beide Corvette's?? of enkel de wagen van bleekemolen-hart??
Thomas
Volgens mij onmogelijk dat de C6-R er zal zijn. Gisteren heb ik in het atelier van GLPK met eigen ogen gezien dat er geen motor in lag. Ze zeiden me toen dat de motor in Duitsland was. De preciese rede daarvoor weet ik niet.
Maar het kan natuurlijk dat die motor vandaag al terug is aangekomen.
Viper GTS-R***
29-03-2006, 20:47
VOlgens die medewerker wel ja, maar vind het ook wel raar want die c6-r moet toch voldoen aan belcar reglement eer hij mee mag doen met een belcar test sessie? we zien en horen het morgen wel hé:cool:
Thomas.
DE C6-R ZAL ER ZIJN. De motor is gisteren avond nog aangekomen in het atelier. De wagen zal rijden in de gele kleur, zonder stickers.
Viper GTS-R***
29-03-2006, 20:58
Heel goed nieuws!
Den Dimma van GLPK is dus zo te merken een betruowbare bron:cool:
Thomas
dat zal dan wel mooie foto's opleveren.. een c6r 2 c5r's (of komt srt met allebij hun vettes ??) meschien een gezamelijke foto van de belgische corvettes.. alleen de psi exemplaren missen dan wel..
Om die gezamelijke foto te maken teken ik meteen :applaus:
Viper GTS-R***
29-03-2006, 21:05
Bij AD Sport is het definitief beslist dat de broers Wauters het seizoen zullen aanvangen met de Porsche biturbo. Volgens Albert Vanierschot is het niet eenvoudig om de ex GLPK-Viper te transformeren naar de nieuwe reglementen. Vooral de katalysator baart zorgen.
Dus morgen zullen we AD sport alleen met hun Biturbo Porshes aan het rijden zien of zullen ze toch nog de Viper mee nemen om te testen??
THomas
JPMontoya
29-03-2006, 21:39
Ik vind zoiets hoogst unfair van GLPK om de C6R te laten rijden in Spa...
maja GLPK en de organisator zijn twee handen op één buik dat weten we al langer...
Viper GTS-R***
29-03-2006, 21:43
Ik vind zoiets hoogst unfair van GLPK om de C6R te laten rijden in Spa...
maja GLPK en de organisator zijn twee handen op één buik dat weten we al langer...
Unfair?? ik denk wel dat ze het recht hebben om hun c6r een shake down te geven en dit dn tijdens testsessie van belcar waarom niet?
THomas
strepper
29-03-2006, 21:50
ik denk zelfs dat er nog teams zullen zijn die geen belcar rijden aanwezig zullen zijn.
insanity
29-03-2006, 22:07
Ik kijk er in ieder geval naar uit om eens een C6-R in het echt te zien - er zijn er tenslotte nog altijd maar 4 op onze hele aardbol
Laat ze maar komen - en hopelijk regent het niet te hard zodat ze hun dure prijsbeest van stal halen :drewl:
Let the roaring Corvette thunder divide the skies over Francorchamps :eek:
even offtopic:
is er misschien iemand die mij en mijn man kan meenemen naar francorchamps, wij wonen in bree,we hebben stukken aan de moto en kan nu dus niet daargeraken
indien er iemand plaats heeft, graag dan even een seintje via pv mail thx
Ik kijk er in ieder geval naar uit om eens een C6-R in het echt te zien - er zijn er tenslotte nog altijd maar 4 op onze hele aardbol
Is dat zo, 4 stuks??
Viper GTS-R***
29-03-2006, 23:15
Is dat zo, 4 stuks??
2 exemplaren Corvette motorsport
1 exemplaar GLPK
1 exemplaar PSI
Thomas
Viper GTS-R***
30-03-2006, 12:45
Kunne we ergens de Live tijden volgen van vandaag??
Juist terug van de testdag.Er was ni zo veel volk aanwezig maar auto's genoeg.SRT met hun 2 c5r's en glpk met c5r en c6r.G&A met hunnen 130 gaat zeer snel.Was ook een team met nen blauwe ascari met de nederlandse rijder klaas zwart hij draaide vlot zijn rondjes en de auto had een mooi geluid.Ook een nieuw team met 3 porsches waarvan ene voor belcar endurance denk ik .Want reed alleen van 11 tot 12.Mark goosens was ook goed bezig met de marco's.Ik denk wel dat de c5r van glpk het snelste rond reed vandaag.
http://www.racingworld.be/images/2006/belcar/shakedownspa/_MG_4098.jpg
Geweldig die wagens
Bron www.racingworld.be
iemand die tijden genomen heeft ?:gas:
Vandaag voor het eerst een Ascari gezien, dat is toch een mooie wagen. Nu maar hopen dat die wagen wordt gezien als een Klasse 2 wagen...........want dan kan ik hem nog vaker zien in 2006 ;)
Wat een veld in 2006, om je vingers bij af te likken. Dat gaat helemaal goed komen in dit jaar. Toch was er weer een constante factor te bespeuren in Spa, de regen! Enkele wagens hebben helaas wat (lichte) schade opgelopen.
2 exemplaren Corvette motorsport
1 exemplaar GLPK
1 exemplaar PSI
Thomas
Dus had je oorspronkelijk vier Corvette's, de nrs. 3, 4, 63 en 64?
Deze is deze van GLPK geworden:
http://www.speedarena.com/news/uploads/sportscar/006_012.jpg
En dan is èèn van deze drie van PSI geworden?
http://www.racingsportscars.com/photo/2005/Sebring-2005-03-19-004.jpg
http://membres.lycos.fr/moreauda/24hAuto%2063.jpg
http://membres.lycos.fr/moreauda/24hAuto%2064.jpg
Foto's:
www.speedarena.com
www.racingsportscars.com
www.membres.lycos.fr/moreauda/
Klopt dit zo'n beetje?
2 wagens gemaakt in 2005, en dit jaar weer 2 gemaakt.
De nieuwe wagen rijden als fabrieksteams en de 2 van vorig jaar zijn verkocht aan PSI en GLPK-Carsport
Wat betreft de Ascari en eventueel Belcar. In oktober '05 stond deze optie al eens in de Autosport. Zwart zelf had dit idee al in zijn kop zitten tijdens de Zolder Super Prix. Linkje naar de thread op De Paddock (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=10493)
2 wagens gemaakt in 2005, en dit jaar weer 2 gemaakt.
De nieuwe wagen rijden als fabrieksteams en de 2 van vorig jaar zijn verkocht aan PSI en GLPK-Carsport
Is de wagen 3 dan dezelfde als 63 en de 4 dezelfde als 64???
inderdaad Steve, je snapt het.
Brecht, post nog eens die link waar we de chassisnummers kunnen terugvinden. Vandaag volgens mij een wereldprimeur, 4 P&M wagens op één circuit!!
Alstublieft Mark
http://palmeter.com/Contents.htm
Thomaske
30-03-2006, 21:51
De GLPK Corvette C5-R realiseerde eeb tijd van 02.33'02"
Ofdat dit de snelste tijd is dat weet ik ook niet zeker.
Mvg...
Eigenlijk hebben er slecht drie van de vier Corvette gereden, de wagen met chassisnummer 007 (SRT FFSA) heeft niet gereden, wat maakt dat in vergelijking met begin deze week op Paul-Ricard, waar er ook drie reden (2 * PSI / 1* Alphand), een soort status-quo is.
Joost
Eigenlijk hebben er slecht drie van de vier Corvette gereden,
Klopt, de "Franse" SRT 'Vette heb ik alleen in de pitbox zien staan. Als ik het goed heb gezien heeft SRT enkele "Aero-tweaks" aangebracht aan de Belcar 'Vette. Onderaan bij de luchtinlaat aan de voorkant. Bepaalde flaps en plaatjes zag ik niet terug bij de Kermit Corvette van GLPK.
Thomaske
30-03-2006, 22:48
Bij de Corvette waren bepaalde dingen ofwel dicht geplakt of eraf gehaald voor de regen.
Mvg...
Viper GTS-R***
30-03-2006, 22:54
Klopt, de "Franse" SRT 'Vette heb ik alleen in de pitbox zien staan. Als ik het goed heb gezien heeft SRT enkele "Aero-tweaks" aangebracht aan de Belcar 'Vette. Onderaan bij de luchtinlaat aan de voorkant. Bepaalde flaps en plaatjes zag ik niet terug bij de Kermit Corvette van GLPK.
In de veronderstelling dat GLPK met zijn jongere en geëvolueerde versie aan de start zou komen, hebben ook wij een geëvolueerde motor moeten aanschaffen, die lichter is en méér koppel geeft. Onze Corvettes wegen wel 50 kg. zwaarder (1150 kg.) dan het GLPK-exemplaar, maar dat kunnen we dan deels compenseren via grotere restrictoren. bron: http://www.racingworld.be/nieuws/3165/
Er is dus meer aan de corvette veranderd dan alleen die aero tweaks.
of dat zou toch zo zijn volgens het bericht op racingworld.be
VERSLAG TRAINING BELCAR ENDURANCE CUP 30/03/2006
Om half vijf vertrokken de drie musketiers van het MExT Racing Team, Dirk, Rudy en Jurgen richting Francorchamps voor de eerste officiële training van het nieuwe Belcar kampioenschap. Lieven en Isabel volgden een uurtje later. Stipt om 9 uur ging de fonkelnieuwe MExT Porsche de kletsnatte omloop op. Als enige op de baan weergalmde de sound van onze GT3 over het ontwakende circuit. Na een drietal ronden kwam Dirk binnen voor een check-up waarna Lieven het stuur overnam. De regen viel gestaag uit de lucht en dus was voorzichtigheid geboden. Intussen was de Porsche uit de aangrenzende box, die een paar opmerkelijke tijden liet noteren, reeds de muur ingegaan en ook Filip Cracco schoof, achterna gezeten door Lieven, van de baan. Niettegenstaande zijn voorzichtige rijstijl liet Lieven een tijd van 3.08’47” noteren wat vergelijkbaar was met onze naaste concurrenten. Op het eerste zicht gaat de Endurance cup er als een mini Porsche cup uitzien, althans in divisie 1 waar een tiental gelijkwaardige Porsches het tegen elkaar zullen opnemen.
Beide piloten waren onder de indruk van de nieuwe wagen, vooral over het beschikbare motorkoppel, de remmen en het gemak van sturen waren ze in de wolken.
Na de middag begon de baan op te drogen maar met slicks was er nog steeds niets aan te vangen. Lieven en Dirk namen elk nog één uur het stuur. Dirk deed over zijn beste ronde 3.02’14” wat even goed was als de naaste tegenstanders, die bij nader inzien met minder reserve reden. Enkel Bert Longin dook onder de 3 minuten met een tijd van 2.58’49”. Vanwege de organisatie kreeg het team de mededeling dat de wagen 107dB produceert, wat op het toegelaten niveau van 100 dB moet worden gebracht voor de komende race.
Ondanks het slechte weer werd het een succesvolle training met perspectieven voor volgend weekend...
Viper GTS-R***
31-03-2006, 12:20
Weet er miss iemand iets over de Rudolph Viper of de GS Motorsport BMW M3 GTR. Hoe het met deze wagens ging tijdens de test in Spa?
Deze twee lijken mij toch wel de outsiders voor klasse 2................
Mr.Dallara
03-04-2006, 13:36
Kan iemand me vertellen van welke team deze wagen is en met welke piloten? Wat zijn hun plannen? Een full seizoen Belcar Original?
FOTO (http://www.angelfire.com/punk/ardennebleue/testdag/imagepages/image54.html)
Bart.Vandecavey
03-04-2006, 13:43
Kan iemand me vertellen van welke team deze wagen is en met welke piloten? Wat zijn hun plannen? Een full seizoen Belcar Original?
FOTO (http://www.angelfire.com/punk/ardennebleue/testdag/imagepages/image54.html)
Olivier Muytjens : BTCS met BMW M3 Silhouet van Astur Car
http://www.autosport.be/shownews.awm?id=6460
Jeronimo
03-04-2006, 15:33
In Spa is komend weekend wel degelijk een Viper te zien, maar niet tijdens de Belcar-race. In de DSC rijdt er ook eentje rond.
2 wagens gemaakt in 2005, en dit jaar weer 2 gemaakt.
De nieuwe wagen rijden als fabrieksteams en de 2 van vorig jaar zijn verkocht aan PSI en GLPK-Carsport
En die in de Dutch Super Car, da's toch ook een C6? :confused:
Bart.Vandecavey
09-04-2006, 00:37
En die in de Dutch Super Car, da's toch ook een C6? :confused:
Waarschijnlijk geen C6-R van Pratt&Miller...
Waarschijnlijk geen C6-R van Pratt&Miller...
Not really, het is een FIA-GT3 exemplaar, ontwikkeld door de familie Hezemans. Zo zou er één trouwens zijn opwachting maken als guest voor enkele belcar-races.:applaus:
Greets, Dr. Jozz
Not really, het is een FIA-GT3 exemplaar, ontwikkeld door de familie Hezemans. Zo zou er één trouwens zijn opwachting maken als guest voor enkele belcar-races.:applaus:
Greets, Dr. Jozz
Nope, is geen FIA-GT3 wagen. Deze C6 is door US Carworld zélf ontwikkeld.
Astra-fan
09-04-2006, 19:12
Heb vandaag in de DSC geen Corvette noch een Viper gezien.
Viper GTS-R***
09-04-2006, 19:18
Heb vandaag in de DSC geen Corvette noch een Viper gezien.
Dan zul je toch wel niet goed gekeken hebben vrees ik:)
Reden allebij in DSC, Grijszwarte Viper en Geel achtige Corvette als ik me niet vergis. De Viper heeft DSC 1 van de DSC manches gewonnen.
strepper
09-04-2006, 19:22
Heb vandaag in de DSC geen Corvette noch een Viper gezien.
de corvette is gisteren in de eerste manche stuk gegaan.
gisteren en vandaag reed er wel viper mee.
je kon hem herkennen aan de amerikaanse vlag erop.
Astra-fan
09-04-2006, 20:44
Klopt inderdaad, denk bij Viper spontaan nog altijd aan het vorige model.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.