View Full Version : VW Fun Cup 2006
Mr.Dallara
27-03-2006, 22:07
http://www.hibn.tv/2005/headline_pics/logo_funcup.gif
Komend weekend begint weer het zoveelste seizoen van de VW Fun Cup, deze keer start het Belgisch kampioenschap direct met een buitelandse trip naar Jarama!
Ze krijgen direct een 7 uren koers te verteren op de bochtige Spaanse omloop! Voor zover ik heb gezocht, heb ik geen deelnemerslijst gevonden. Wel las ik op de site van Perdieus dat zij men één wagen zullen rijden, CEO Racing zal met 2 Fun Cups in Spanje zijn.
De rest van het seizoen ziet er zo uit:
- April 1-2 - Trophée d'Espagne - Jarama
- April 14-15-16 - Francorchampions - Francorchamps
- 12-13 mai Oschersleben - Allemagne (the ponts will tell for the Belgian competition)
- July 7-8-9 - 25 Heures VW Fun Cup - Francorchamps
- October 2 - VW Club Festival - Zolder
- October 13-14-15 - Francorchampagne - Francorchamps
More info: VWfuncup.com (http://www.vwfuncup.com)
Yannick R
27-03-2006, 22:09
Ik heb een gratis deelname gewonnen (met de Uniroyal kever) samen met 4 andere piloten waaronder Jo Smets ook van het forum ;).
Jawaddeman
28-03-2006, 00:42
Ik zal er inderdaad zijn met de rode 65 van CEO-racing. Hoop jullie daar allemaal te ontmoeten...
Mr.Dallara
28-03-2006, 20:00
Ik heb een gratis deelname gewonnen (met de Uniroyal kever) samen met 4 andere piloten waaronder Jo Smets ook van het forum ;).
Ik zal er inderdaad zijn met de rode 65 van CEO-racing. Hoop jullie daar allemaal te ontmoeten...
Dan wens ik jullie alvast het allerbeste toe!
Met een prachtig weertje (22° en een mooi zonnetje) zal het ongetwijfeld een prachtig weekend worden voor jullie. Maak aub de nodige foto's voor de thuisblijvers in het natte en koude Vlaanderen...
Ondertussen is er een previeuw verschenen voor de race in Jarama:
De 6 Uren van Jarama openen het seizoen
Onbekend terrein voor de meeste deelnemers !
Een korte maar (heel) elementaire les in psychologie: zowel in een relatie, een samenleving, een bedrijf of een organisatie is routine gevaarlijk en moet er alles aan gedaan worden om die te doorbreken. Een formule om daarin te slagen: verrassen en constant veranderen.
Een tweede les, toegepast door de VW Fun Cup: waarom niet de vertrouwde basis verlaten en een uitstap maken naar een buitenlandse omloop die de meeste teams niet kennen om het seizoen 2006 op de best mogelijke wijze te beginnen? Nadien kan men terugkeren naar de Ardennen en Limburg...
Jarama, in de omgeving van Madrid, verwelkomt zondag de eerste manche van de Belgische VW Fun Cup 2006. De start zal gegeven worden om 10h 's ochtends voor een race over zes uren. Slechts enkele piloten kennen die omloop, zoals Benoît Galand. Die heeft er goede herinneringen aan overgehouden: "Het circuit is perfect voor de VW Fun Cup. De omloop is een afwisseling van snelle en trage stroken, met een aantal uiterst technische bochten die heel uitdagend zijn voor de piloten. Ik herinner me nog dat ik verschillende pogingen nodig had om het juiste rempunt te vinden voor de eerste bocht na de pitlane. Je kan ook best de uitnodigende kerbstones vermijden. Ik vind het een uitstekende beslissing om daar het seizoen te beginnen, temeer omdat er heel wat Franse en Spaanse teams van de partij zullen zjin om het op te nemen tegen de Belgische teams. Het wordt ongetwijfeld een mooie strijd..."
Zoals men weet, werd het reglement aangepast. Er werd een Uniroyal World Cup gecreëerd, verreden in één wedstrijd op het einde van het seizoen, er is de Beru Trofee die per race wordt uitgereikt en de kampioenschappen Light, tweezitters en het Europees kampioenschap werden afgeschaft. Naast deze nieuwigheden, blijft de kern van de Cup het plezier in alle meetings van de " grote familie ". Een familie waarvan de getalenteerde kinderen - en de onstuimige... - in Jarama zullen starten.
Regerend kampioen, Colson Racing, heeft zijn samenstelling gewijzigd. Philippe Capocci en Eric Gressens zijn er opnieuw bij, maar ze krijgen het gezelschap van de jonge Sébastien Feltes, die vorig jaar zijn snelheid al toonde in de wagen van Scholzen Racing.
Ook een kleine verandering bij Cornelis-Quick: het trio Nava-Alain Pâques-Philippe Systermans zal alternatief bijgestaan worden door Michel Simul en Michel Vanackendover.
Ball Events maakt geen geheim van zijn ambitie. De oranje-blauwe VW Fun Cup maakte indruk op de Test Day en zijn piloten Gregory Servais, Xavier Knauff, Jean-Michel Boucha en Christian Houbben willen vooraan meestrijden.
Voor de eerste confrontatie heeft Bean's Project zijn wagens toevertrouwd aan Gonin-Kovacs-Sotty en Bouche-Massart-André-Galand, maar in de loop van het seizoen zal beroep gedaan worden op andere piloten. Trouwens, vader en zoon De Keijser, zullen een team vormen met Ronnie Dubois en Nathalie Mallet (nr. 46), omdat Franz Dubois slechts sporadisch het stuur zal nemen, waaronder in de 25 Uren.
De Belgische delegatie zal ook de teams HIBN (Wüst-Baudart-Notermans-Bonnen-Binet), Van Oost-Maes, MPM (Pulinx-Moury-Sijs), Allure (Olivier-Piron-Geoffroy), en nog wat andere bolides in zijn rangen tellen. Zoals het gebruikelijk is in de VW Fun Cup, zullen enkele wagens hun deelname pas op het laatste moment bevestigen...
De Franse en Spaanse teams zullen eveneens van de partij zijn, zodat de start van het seizoen, dat dit jaar dus afgesloten wordt met een eerste Uniroyal World Cup in november, een zestigtal bolides op de grid zal krijgen. Enkel de beste teams van elk kampioenschap worden trouwens uitgenodigd voor die wereldbeker. Daarom willen de kandidaten voor de Belgische titel aanstaande zondag goed scoren in Jarama!
wij zullen er inderdaad zijn met onzer rode 32 (winterthur) met gele accentjes
kom maar eens langs hé mannen
morgenvroeg vroeg vertrekken pfff
maar het wordt sowieso bangelijk
de auto is tijdens de winter sterk onder handen genomen, de testdag heeft schitterende tijden opgeleverd, het belooft dus voor vant weekend
we gaan sowieso voor top tien, misschien zit er meer in
piloten: pieter en ikzelf, 7u lang met ons tweetjes in een piekfijn getunede auto
hehe
ciao
kartboyke
30-03-2006, 20:51
wij zullen er inderdaad zijn met onzer rode 32 (winterthur) met gele accentjes
kom maar eens langs hé mannen
morgenvroeg vroeg vertrekken pfff
maar het wordt sowieso bangelijk
de auto is tijdens de winter sterk onder handen genomen, de testdag heeft schitterende tijden opgeleverd, het belooft dus voor vant weekend
we gaan sowieso voor top tien, misschien zit er meer in
piloten: pieter en ikzelf, 7u lang met ons tweetjes in een piekfijn getunede auto
hehe
ciao
Doe dat goed hé mannen, jullie kunnen dat, dat is in het verleden al meer dan eens bewezen.
Greetz
Mr.Dallara
02-04-2006, 21:02
Het eerste nieuws is binnen uit Spanje, het is tevinden op www.autosport.be (http://www.autosport.be):
1. Maes / Van Oost
2. Europe Karting (FR)
3. Cornelis Racing Quick
4. Team Allure
5. Ultra Team
6. Colson Racing
...
Geen spoor van CEO racing of Perdieus in de top 6.
Viper GTS-R***
02-04-2006, 21:13
Groot verslag op:
http://www.racingworld.be/nieuws/3244/
Yannick R
03-04-2006, 22:53
Het was een weekend om nooit te vergeten, goede sfeer, tof en technisch circuit en uiteraard toffe 'bakskes' :D.
We zijn gestart rond de 42e plek denk ik en Jo Smets nam de start, waarbij we toch wat plekken verloren (maar ik zou het zelf niet beter gedaan hebben denk ik), maar langzamerhand klommen we terug naar de 40e plek. Dan gebeurde het: Jo reed zijn 2de stint (weeral Jo :p) en toen hij aan het eind van het rechte stuk instuurde reed iemand hem in de flank die vanuit de pits kwam. Jo zijn fout niet, maar het resultaat: de pivot kapot van het rechterachterwiel.
Een ronde of 5 verloren wachtend op de takelwagen en dan een ronde of 15 in de pits. En een tiental plaatsen teruggezakt. Gelukkig konden we verder rijden en er nog een geslaagde dag van maken en 52e eindigen.
Mijn snelste tijd was 2:06 en de snelste van ons team was 2:04 (door rappe106).
crosserke
04-04-2006, 11:10
Weet er iemand waar ik het volledige klassement van de funcup in Jarama kan vinden.(top twintig is ook goed)
Viper GTS-R***
04-04-2006, 11:12
Weet er iemand waar ik het volledige klassement van de funcup in Jarama kan vinden.(top twintig is ook goed)
Uitslag:
Top 10
1. Maes-Van Oost (Van Oost-Maes / België) 181 ronden
2. Jacob-Jacob (France Europe Karting 3 / Frankrijk) op 1 ronde
3. Nava-Pâques-Systermans (Cornelis Racing Quick / België)
4. Olivier-Piron-Geoffroy-de Keijser (Allure / België)
5. Capocci-Gressens-Feltes (Colson Racing / België) op 2 ronden
6. Dubois-De Keijser-Maillet-De Keijser (Ultra Team / België)
7. Van Impe-Roosens-Leburton (PVI – Street Machine / België)
8. Roussel-Heym-Suzanna (Racing Driver 1 / Frankrijk) op 3 ronden
9. Serexhe-Matoul-Moskowicz (City FM / België)
10. De Zan-Seerden-Mascaux (ET Racing Team / België)
...
15. Duculot-Duculot-Bongartz-Pairiot-Houbben (JAT Team / België) op 5 ronden, winnaars tweezitters
http://www.racingworld.be/nieuws/3244/
Jo Smets
04-04-2006, 11:31
... en toen hij aan het eind van het rechte stuk instuurde reed iemand hem in de flank die vanuit de pits kwam. Jo zijn fout niet, maar het resultaat: de pivot kapot van het rechterachterwiel....
het was de rode 118 potverdorie :fight: , in de laatste ronde van de stint.
Blijkt toch dat ik liever met een Mini rij :D:D:D
In ieder geval heeft iedereen goed gereden en was de sfeer fantastisch. Ook de teamspirit was duidelijk aanwezig. Een rijtje duimpjes aan de pitmuur doet toch enorm veel hoor. Dat komt geweldig over.
Proficiat mannen en bedankt Uniroyal (Marjan, Bruno en Ludo) voor de mooie kans.
Race-groeten,
Jo Smets
het was een beetje up en down dit weekend!
Auto is goed, maar het zat niet altijd mee moet ik zeggen.
Hieronder wat leesvoer voor de gegadigden!
ciao
maarten
--------------------------------------------------------
Perdieus Motorsport opent seizoen met een 14de plaats op 58 deelnemers!
Het weekend van 1-2 april betekende het begin van Belgisch Kampioenschap VW Fun Cup 2006, evenals het absolute begin van de VW Fun Cup in Spanje. Maar liefst 58 auto’s maakten de trip naar Jarama, gelegen nabij Madrid op 1500 km van het thuisfront.
Perdieus Motorsport kwam met een volledig gereviseerde auto aan de start van het seizoen. ‘We hebben tijdens de winterperiode kosten noch moeite gespaard om de auto in topvorm aan de start van het nieuwe seizoen te brengen’, aldus Marc Perdieus. ‘De wintertests hebben bewezen dat de auto goed staat. Er werden op de testdag tijden gedraaid waarvan we vorige jaren slechts konden dromen.’
De trip naar Jarama werd dan ook aangevat met een gezonde ambitie. Een top 10 plaats was de ambitie voor de start van het weekend. ‘Een nieuw circuit is altijd aanpassen, en na de kwalificatie zullen we onze ambitie eventueel nog kunnen bijstellen. Als blijkt dat we zowel Pieter als ikzelf mee kunnen met de toppers, dan moeten we hoger mikken dan top 10,’ vertelt Maarten Perdieus, de jongste van de Bonheidense broers.
De kwalifcatie op zaterdag duurde 3 uren. Tijd genoeg om het circuit te leren kennen en de set-up te bepalen voor de zeven uur durende race op zondag. Na 2 korte stints van de broers om het circuit te leren kennen, nam Maarten het stuur voor een langere stint. ‘ De bedoeling van deze langere stint was het verbruik van de wagen bepalen op 35 minuten rijtijd. In de race zou er immers iedere 35 minuten van piloot gewisseld worden. Om geen tijd te verliezen zouden we telkens een beperkte hoeveelheid benzine bijtanken. Dit zou niet langer mogen duren dan een pilotenwissel, om geen tijd te verliezen.’
Het lot bepaalde er echter anders over. Tijdens deze 35 minuten kreeg Maarten een stop en go voor inhalen onder gele vlag, hetgeen onbewust gebeurde. En net na een snelle ronde spinde er een auto voor Maarten: ‘Ik zag de auto van ver spinnen en mindere extra vaart. De auto voor mij draaide rond en zat aan de buitenkant van de bocht, dus ik vervolgde mijn weg langs de binnenkant. Waarop ik echter niet gerekend had was dat deze spinnende wagen die nagenoeg stil stond nog achter zou bollen. In plaats van op de rem te staan na de spin, liet de piloot de auto volledig over de breedte van de baan uitbollen. Net op het ogenblik dat ik passeerde raakte de achterkant van de auto mijn linkervoorkant, met als gevolg een beetje carosserieschade.” Gelukkig werd er in de pits niet veel blijvende schade vastgesteld en kon mits enig plakwerk toch nog verder gereden worden. Pieter vervolgde zonder problemen deze sessie.
Racetijd dan op zondag. De loting van de startposities bepaalde dat Perdieus Motorsport op plaats 36 zou starten. Maarten nam de start en rukte op naar positie 23 tot de Safety Car uitkwam. ‘Vooraf hebben Maarten en ik afgesproken dat we zouden binnenkomen tijdens een safety car wanneer deze in de verplichte pitstop tijd zou vallen. We moeten tussen 28 en 42 minuten van iedere stint binnenkomen. Maarten kwam binnen zonder het pitbord te hebben gekregen zoals afgesproken en hierdoor konden we maar liefst 11 plaatsen winnen, met als gevolg dat we na 45 minuten racen al op de 12de plaats lagen. Van een remonte gesproken’, aldus Pieter Perdieus.
Na een tweetal uren lag Pieter op de 12de plaats toen hij linksachter een tik kreeg. ‘ Ik kreeg een tik op het wiel denk ik, op de rechte lijn heb ik met mijn achteruitkijkspiegel de auto links achter van boven tot onder gecheckt. Ik zag niets loshangen dus bleef rijden. De auto voelde reed hetzelfde dus geen reden voor een extra pitstop. Na twee ronden zag ik echter een witte vloeistof onder mijn zetel en aan mijn voeten. Mijn meters waren nog allemaal in orde, maar ik wilde geen risico nemen, ik dacht aan een lek in de buizen van de koelvloeistof, hetgeen verhitting van de motor tot gevolg kon hebben. Ik was genoodzaakt een extra pitstop te maken en daar bleek dat de brandblusser los gekomen was, en deze had heel de cockpit onder de witte blusvloeistof gezet. Na een korte check kon ik verder,’ vertelt Pieter. Dit euvel heeft 1 ronde tijd gekost. De Perdieus bolide zakte terug naar de 23ste plaats.
Na enkele vlotte pilotenwissels en stins klom de rode Winterthur-bolide terug op naar de 12de plaats. De nummer 32 toonde zijn potentieel. Maar reed tijden die een top 5 waardig waren. Hij reed samen met de latere 2de en 3de van het algemene klassement, hetgeen bewijst dat een top 10 plaats zeker geen overdreven ambitie is. Alles verliep redelijk vlot op een ongelukkige pitstop van Maarten na. Hij startte de motor, maar zonder dat hij het zag, sprong de startschakelaar terug om. De machine geraakte niet meer in gang, ondanks het duwen door de hele pitstraat. Daarna reed Maarten een verbeten stint om de 20 verloren seconden terug goed te maken. Naar het einde toe geraakte de voorspoiler nog los. Het is niet zeker waardoor, want Maarten had niets geraakt. Alleszins werd hij genoodzaakt tot een extra pitstop waardoor hij de strijd om de 12 de plaats niet kon winnen. Na 7 uren finishte Pieter op de 14de plaats op 25 seconden van de 13de en 35 seconden van de 12de plaats.
De algemen race werd gewonnen door het team waarmee Perdieus Motorsport samenwerkt. De boxgenoten Olivier Van Oost en Ruben Maes vertrokken vanop de 12de plaats. Ruben Maes reed na 2 ronden al aan de leiding en gaf deze niet meer af gedurende 7 uren. Plaats 2 was voor het Franse Eurokarting en op de derde stek vonden we BG Racing terug. De voormalige Fun Cup kampioenen vochten tot in de laatste ronde en eindigden op amper een seconde voorsprong van Allure racing. En dit alles na 7uren sprinten!
Tot slot wordt een eerste balans opgemaakt door Maarten. ‘Het potentieel van de auto is bewezen. We moeten nog iets beter op mekaar afgestemd raken, de auto nog beter voorbereiden en dus niets aan het toeval overlaten (cf.brandblusser) en proberen de individuele fouten te beperken. Zonder alle probleempjes hadden we tussen plaats 7 en 9 geëindigd. Dat wordt meteen ook de ambitie voor de volgende meeting op 14 - 15 april in Francorchamps.’ Laat ons hopen dat het team volgende keer iets minder pech heeft en dan kunnen er mooie resultaten verwacht worden. Op naar Francorchamps binnen 14 dagen!
PM Press
Mr.Dallara
04-04-2006, 18:01
@ Maarten, Jo Smets en Yannick R; (sfeer/circuit)foto's gemaakt terplaatse?
Jo Smets
04-04-2006, 18:34
Uiteraard ;)
die komen binnenkort. We moeten nog een webstek vinden om alles te dumpen, het zal ne hele hoop zijn.
er zijn ook ne hele hoop "SFEER" fotos die in nen andere thread thuis horen :D
mvg,
Jo Smets
Yannick R
04-04-2006, 20:11
Ik heb er hier enkele:
http://www.snapfish.com/thumbnailshare/AlbumID=39974238/a=36087969_36087969/t_=36087969
Het zijn ze belange nog niet allemaal maarbon.
Bart Spaey heeft daar nen hele tijd rondgelopen. Ik neem aan dat we van hem een mooie reportage mogen verwachten! Als ik het mij goed herinner komt hij vandaag pas terug! Hij heeft daar zes dagen gezeten (ook in Madrid wel te verstaan)!
ciao
Maarten
Er staan enkele foto's online op www.vwfuncup.com, de officiële site.
Ook de uitslag is bekend, en hier te vinden : http://www.vwfuncup.com/2006/pdf/results_jarama.pdf
senna's kingdom
09-04-2006, 21:29
Hey,
Ik mag deelnemen aan de race in spa welke ik gewonnen heb met de kart kwalificatie op jpr.:applaus:
Het zal mijn eerste keer zijn dat ik met een racewagen kan rijden:gas: .
Komende vrijdag komen we ter plaatse voor de verdere testen en kennismaking van de wagen:gas: .
Zaterdag zal het de eerste keer zijn dat we kunnen rijden met de wagen:rolleyes: .Meteen de crono's in:crazy: .
Dus rustig de eerste rondjes rijden en VEEL in de spiegels zien.
Dan zien we verder wel:bye: .
We mogen al zeker niet de limiet op zoeken volgens de teamleiding.
Kan ik best begrijpen aangezien er niemand ervaring heeft natuurlijk.
Als ik me kan vinden met de race zou het wel kunnen dat ik met de tijd voor een oude M3 zou gaan zoeken:D .
als ik me niet vergis worden alle trainingen en kwalificaties voor de fun cup op vrijdag gereden
16u20 rijden, 14u30 briefing
jullie krijgen sowieso les owv daglicentie op een apart tijdstip, maar naar mijn gevoel zouden jullie toch ergens op vrijdag moeten rijden
veel succes vant weekend
maarten
senna's kingdom
10-04-2006, 17:11
De timing die we hebben mee gekregen was bomvol:)
Jep,het klopt.Vrijdag crono's en is dan ook de eerste stap in de auto.
Vrije trainingen zijn voor ons niet van toepassing omwillen van ons timing schema.Jammer genoeg.
Enige tips voor spa?:bye:
uiteraard
pedal to the metal ;)
ik heb ergens nog wel een bochtenschema met de juiste versnellingen, moest het je interesseren. Al kan je best rijden hoe je jezelf het beste voelt, ik kan je evt na je rit wel wat tips geven.
Fun Cup is een grote kart, kan heel veel verdragen en is makkelijk te corrigeren.
Als je poep wegschuift, tegensturen en op het gas blijven. Als je lost ga je rond, als je gas geeft krijg je hem 9 van de 10 recht. Het vergt in het begin wel wat 'ballen', maar dat lukt wel.
Als je neus wegschuift, dan moet je het omgekeerde doen en wat gas lossen en dan trekt de auto wel bij (dan niet op het gas blijven).
Raidillon en Blanchimont gaan makkelijk a fond ( oefen eerst een paar keer bij de Raidillon/Eau Rouge)
Bij blauwe vlaggen kies je voor de buitenbocht, maar zorg ervoor dat je niet overdrijft. Als je achterligger nog voldoende ver af is, mag je gewoon blijven rijden.
Spelen met de slipstream is heel belangrijk voor goede tijden. Alleen en zonder voorspoiler rij je 2 tot 5 seconden trager, rij dus die voorlip niet kapot!
In principe moet je nooit naar 2de versnelling gaan in Spa. Das nergens voor nodig en belast de auto meer. Het wordt soms gedaan na de Source, maar je hoort dat het de auto pijn doet.
Voor de rest wens ik je veel plezier, goed in de spiegels kijken en gassen maar!
tot vant weekend misschien
ciao
Maarten
kartboyke
11-04-2006, 11:20
Als je poep wegschuift, tegensturen en op het gas blijven. Als je lost ga je rond, als je gas geeft krijg je hem 9 van de 10 recht. Het vergt in het begin wel wat 'ballen', maar dat lukt wel.
ciao
Maarten
Dat ken ik van ergens, zelf ook voorgehad juist voorbij combes.
Eerst effe schrikke maar direct corrigeren, met daarop volgend een complimentje van men instructeur.
Wat snak ik toch terug naar de fun cup ja, maaarja, ooit:gas: .
Franco is echt een bangelijk circuit en geeft je echt een kick.
Zo afont de raidillion op is echt kicke en neem er dan nog eens bij in het donker dan is het helemaal compleet.
Doe dat goed daar Maarten, gij kunt echt een stukske bollen zenne.
@ Senna Kingdom: geniet ervan met volle teugen, 't is echt de moeite waard en voor herhaling vatbaar.
Vergeet geen verslagje te typen als je terug bent é.
een paar foto's uit het zonnige & warme spanje ;)
http://bartspaey.cheapass.be/perdieus_motorsport/2006jarama/2006jarama32_05.jpg
http://bartspaey.cheapass.be/perdieus_motorsport/2006jarama/2006jarama_andere_09.jpg
http://bartspaey.cheapass.be/perdieus_motorsport/2006jarama/2006jarama_andere_14.jpg
meer kan je hier (http://bartspaey.cheapass.be/perdieus_motorsport/2006jarama/2006jarama32.html) vinden.
Speesman
11-04-2006, 15:44
Zeer mooie foto's!!! (maar had ook niets anders verwacht :) ).
senna's kingdom
11-04-2006, 18:19
Ja Maarten,zo'n schema van het circuit met de versnellingen bij mag je me altijd geven;) .Dan kan ik het eens goed bezien en kan ik mezelf wat aanpassen.
Er is wel een tijd vastgesteld waar we ons aan zouden moeten houden.3.25 voor een rondje spa.
Spijtig genoeg zal ik dan niet echt kunnen zien of ik wel capaciteiten heb om met zo'n wagen te racen.
Heeft er iemand een gedacht wat een seizoen ongeveer kost in de funcup?
Dus als er nu iemand een rijder zoekt en ik zoek wat centjes:D .
Iemand die ik ken spreekt van een 20000euro voor een seizoen.
Maarten,kom eens een goeiedag zeggen.
Ik ben nogal een kleine met donker haar en zou met nr 23 rijden.
grtz mario
senna's kingdom
11-04-2006, 18:22
uiteraard
Fun Cup is een grote kart, kan heel veel verdragen en is makkelijk te corrigeren.
Met een kart heb al een beetje ervaring.Dus dat zal wel niet zo'n probleem zijn.
Rijd de wagen zwaar?Heeft geen stuurbekrachtiging en rembekrachtiging heb ik gelezen.
ik wil jou gerust komen zoeken mario, maar ge hebt geen idee hoeveel unyrolpakjes er op zo 'n weekend rondlopen, als ge me ziet zult ge me moeten tegen houden (flashy geel met rode overal met naam op) cf 3de foto bart op de achtergrond
wagens rijden niet zwaar naar mijn gevoel, omdat je met een lichtgewicht rijdt heb je niet direct servo nodig me dunkt. Het is natuurlijk niet voor pussies, maar geloof me, een uurtje karten is intensiever ;)
bart, ik zal jouw volledige link hier maar bij zetten
te bescheiden zoals altijd! Mooie collage voila, met dank aan bart spaey!
http://bartspaey.cheapass.be/perdieus_motorsport/2006jarama/2006jarama32.html
senna's kingdom
12-04-2006, 16:43
ok,zal je wel zien dan.
nr 32 dus.
grtz en tot vrijdag of zaterdag:bye: .
Verslag Francorchampions Perdieus Motorsport.
Na de seizoensopener in Jarama (Madrid) trok het Mechelse team dit maal met twee auto’s richting Francorchamps om de tweede manche van het BK te betwisten. Naast de éénzitter met de gebroeders Pieter en Maarten, kwam ook de biplace met vader Marc en dochter Anneke voor het eerst in actie op het Belgische asfalt in 2006. De weersvoorspelling beloofden een wisselvallig weekend en dat werd het ook!
http://www.hibn.tv/2006/photo_gallery/francorchampions1/images/LI2E21578.jpg
bron: www.hibn.tv
De trainingen en kwalificatie werden in één sessie van 150 minuten gereden. Pieter en Maarten klokten een 13de tijd net voor een regenbui. Marc en Anneke eindigden op een 7de stek tussen de 14 biplace-wagens. Net in het midden dus. ‘We hebben geen risico’s genomen op de zeer gladde piste. Een tijd van 3’13’3 levert ons een 13de plaats op, wat betekent dat de baan zeker niet makkelijk ligt. We hebben deze tijd gereden net voor een nieuwe regenbui. Daarna was een verbetering niet meer mogelijk,’ aldus Maarten.
http://web.hibn.tv/photo_albums/2006/Francorchampions2006/2006-04-15/Fun/images/IMG_2276.jpg
bron: www.hibn.tv
De start werd door respectievelijk Maarten en Marc genomen op de één- en tweezitter. Traditioneel moeten de tweezitters achteraan het startveld vertrekken. Maarten stond op positie 16, Marc op 51 op 58 deelnemers. Maarten vertelt ons hoe zijn start verliep: ‘De vliegende start verliep zeer vlot, ik kon na één ronde 3 plaatsen winnen en bleef achteraan de kopgroep hangen. Achter mij liet er iemand een gaatje vallen en dus waren we weg. In ronde twee haalde ik nog twee voorliggers in en ik bevond me op de 11de plaats. Ik wilde opschuiven naar voren en bij een inhaalpoging net voor de busstop werd ik in de remzone naar buiten gedrongen zodat ik in het gras terecht kwam en spinde. Daarbij verloor ik echter mijn voorspoiler en die is in Francorchamps van goudwaarde. Zonder de lip vooraan rij je tussen de 5 en 10 seconden trager per ronde, en dat is extreem veel!’ Buiten deze fout van Maarten liep er gedurende de hele race niets verkeerd. Even reden de gebroeders Perdieus terug rond op de 11de plaats, maar deze positie konden ze niet houden. Een 13de plek was het eindresultaat. Tevreden kon men met dit resultaat niet zijn. Met voorspoiler had top tien geen probleem geweest, wie weet zelfs top 5! Wederom een hoopgevend resultaat, het is echter nog wachten op de bevestiging. Hopelijk lukt het midden mei in Oschersleben.
http://web.hibn.tv/photo_albums/2006/Francorchampions2006/2006-04-15/Fun/images/IMG_6552.jpg
bron:www.hibn.tv
Op de biplace nam vader Marc de start zoals hierboven reeds aangehaald. Hij reed foutloos en gaf na een uur het stuur over aan zijn dochter Anneke. Ook de copiloot werd eruit gehaald en vervangen. Anneke werd aan het einde van de pitlane echter tegengehouden. Zij bleek niet over het juiste rijdersbandje te beschikken. Een fout die wij volledig toeschuiven aan de licentiecontrole door PRC. Twee ronden gingen er verloren door dit euvel. Voorts kende ook deze wagen geen problemen. Er werd vlot gereden en zo konden ze na de verplichte 10 stops opklimmen tot de 37ste positie. Trek er de twee ronden af die ze verloren hadden met het foute bandje en een top 30 plaats was realistisch geweest. De tweezitter wordt nu onder handen genomen en volledig klaar gezet voor de 25uren van Francorchamps in het tweede weekend van juli. De éénzitter rijdt nog een wedstrijd in Oschersleben (Duitsland) in het weekend van 13 en 14 mei, hopend op die top 10 plaats!
PM Press
http://web.hibn.tv/photo_albums/2006/Francorchampions2006/2006-04-15/Fun/images/IMG_6547.jpg
bron: www.hibn.tv (foto: Pieter en Anneke Perdieus)
senna's kingdom
18-04-2006, 16:09
Nice maarten:drewl: .
Ik zou al blij zijn om in zo'n sterk veld voor een 10de plaats te kunnen vechten.Maar ik weet wat winnersmentaliteit is met het karten en daar ben ik ook niet tevreden met het karten.
Ik had het al opgemerkt dat jullie een 2de wagen hadden.
Als ik niet voor een 2de keer de crono's had moeten nemen had ik wel even een goede dag komen zeggen.Ik wilde nog even naar william en marc goossens gaan maar dat is er ook niet van gekomen.
Even mijn verslagje,
Aangekomen wachte ons nog een uitgebreide briefing met nog wat herhaling van de basis en dergelijke.
Na de briefing hadden we eventjes de tijd om ons om te kleden en nog wat te eten en werden we verwacht aan de box.
Tijd om de laatste keer de knopjes en dergelijke nog eens rustig te bekijken,of rustig nog wat te oefenen met de gordels.
De startopstelling werd opgesteld en werden we gevraagd om nog eens bij de wagen te staan voor een teamfoto.
En dan was het time to :gas: .
Marjan begon met de start.Jammer genoeg liet ze haar meteen terug zakken naar de staart van het veld.Het was zelfs meer.bij de eerste safety car stond ze al op een ronde:( .Ze zat toen vooraan tussen de koplopers met een heel peleton achter haar.Bij de groene vlag ging ze wijs aan de kant en liet ze haar terug zakken.In korte tijd stonden we al 2 ronden achter.
Toen ze binnen kwam sprong steven enthousiast in de wagen.
Steven noteerde meteen tijden van 3.22 en kort nadien begon zijn tijd nog te zakken naar 3.18:drewl:.Niet slecht voor een eerste keer.
Perfect gereden en laat na een uurtje het stuur over aan mij.
Ik vertrek in de pits en draai la source in en mijn deur waaide open.Na tal van pogingen heb ik de deur toch kunnen sluiten.
Ik rijd een rondje en kom la source door zie het bordje van SC met alle gele vlaggen van dien.Hier had ik echt niet op gehoopt tijdens mijn eerste race.
Na een tijdje kom ik heel het veld tegen en zoals meestal het geval is werd het een domino effect.Net op een moment dat het veld bijeen kruipt stop ik en wil ik naar 2de wat echter niet lukte.Dan viel bijna de motor stil en er kwam lichte paniek in de wagen.Uiteindelijk de wagen in 2de versnelling gekregen en rustig achter het veld cruisen.
De safety car liet iedereen door maar de procerdure bleef verder lopen.
Na een goei 20 minuten safety car had de wagen achter mij er genoeg van en haalde me in aan de radillon:rolleyes: .
Terug groene vlag zit er een groepje van 3 achter me die ik voorbij laat net na de radillon.Wat een geluk dat ik het niet in le combes had gedaan want er werd eentje het gras ingedrukt.Kort nadien laat ik plaats en rem ik vroeg in brussel zodat een snellere deelnemer me kan inhalen.Alleen had die serieus te laat geremd en hoorde ik gierende banden.Ik kijk op zij en zie de wagen met de achter kant naar me toe gaan.De wagen die volgde was in de zijkant gereden van de wagen die gespind was.Ik had wel de beste plaats om in real life te zien:eek: .
Door de lang durige SC periode heb ik maar 5 vrije ronden gehad.Maar toch was het dikke FUN.
Als het mogelijk is zien ze me terug in de funcup:bye: .
En maarten,nog eens bedankt voor de nodige info;) .
En volgende keer top 10 he:applaus: .
foto vwfuncup.com
http://img504.imageshack.us/img504/6629/img761491fk.jpg (http://img504.imageshack.us/my.php?image=img761491fk.jpg)
hier (http://bartspaey.cheapass.be/perdieus_motorsport/2006francorchampions/2006francorchampions32.html) kan je enkele foto's van vorige week terugvinden ;)
http://bartspaey.cheapass.be/perdieus_motorsport/2006francorchampions/2006francorchampions32_05.jpg
http://bartspaey.cheapass.be/perdieus_motorsport/2006francorchampions/2006francorchampions_andere_04.jpg
http://bartspaey.cheapass.be/perdieus_motorsport/2006francorchampions/2006francorchampions_andere_06.jpg
Schitterend werk bart
En leuke filmpjes!
Maarten
Saturday May 13th
10.00 – 14.00 Administration and technical checks
15.45 Briefing Roadster Cup
16.15 Briefing VW Fun Cup
17.00 – 17.25 Roadster Cup Qualifying 1 (25 min)
17.40 – 19.40 VW Fun Cup Qualifying (120 min)
19.50 – 20.15 Roadster Cup Qualifying 2 (25 min)
Sunday May 14th
08.00 – 08.30 Roadster Cup Race 1 (25 min + 1 lap)
09.15 – 13.15 VW Fun Cup Race (240 min)
13.30 – 14.00 Roadster Cup Race 2 (25 min + 1 lap)
Dat was dus de timing voor Oschersleben.
Ik krijg het niet aangepast in het bericht zelf, raar.
Het klassement na twee races is ondertussen ook bekend. We staan op een mooie 9de plaats, en dat terwijl er al vanalles misgelopen is in deze eerste twee races!
de top 27, top 30 wilde de computer niet weergeven precies:
1 Ultra Team 46 62 66 128
2 Maes - Van Oost 25 70 56 126
3 Colson Racing 18 61 64 125
4 Cornelis Racing Quick 1 64 58 122
5 CEO - D&D Financials 132 58 62 120
6 Allure 3 63 53 116
7 Bean's Project 1 44 47 63 110
8 ET Racing Team 51 57 52 109
9 Perdieus Motorsport 32 53 55 108
10 J A T Team 330 51 45 96
11 BPO Racing 6 45 50 95
12 BPO Racing 54 44 48 92
Bean's Project 3 165 50 42 92
14 City FM 40 59 24 83
15 Live Racing Experience 366 38 38 76
16 HIBN.TV 55 11 61 72
17 Auto Binche 12 / 70 70
18 CEO Racing 65 30 39 69
19 Ball Events 1 11 14 54 68
20 Bean's Project 2 38 16 51 67
21 France Europe Karting 1 148 66 / 66
22 Défi et Performance 144 29 35 64
23 M P M 68 49 14 63
24 PVI - Street Machine 56 60 / 60
Stoll Motorsport 173 / 60 60
26 Trébuchet Racing 36 / 59 59
27 Protonic 162 33 25 58
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.