View Full Version : 22 Teams voor de F1 in 2008? Lekker speculazen!
Zeker:
1 Ferrari
2 Renault
3 McLaren
4 Williams
5 BMW Sauber
6 Toyota
7 Honda
8 Midland
9 Red Bull
10 STR
11 Super Aguri
Bevestigd wat betreft interesse
12 Paul Stoddart / Minardi
13 Prodrive
Gokwerk, relatief zeker
14 Alesi/McLaren B/Direxiv
15 Penske
16 Eddie Jordan
17 Eddie Irvine + Russische miljardair
Super Gokwerk
18 Carlin Motorsport
19 Racing Engineering
20 Duits consortium met ergens een rol voor Schumi/Weber
21 Zoontje Todt / ASM / ART/ Ferrai B
22 Dome Japan
Wie heeft nog meer namen in zijn of haar kop zitten die in aanmerking komen?
Ik heb Pescarolo en Oreca ook al horen vallen.
bluelite
01-04-2006, 03:49
BCN met Enrique Scalabroni :)
direXiv is ook ingeschreven voor 2008 (meldt pitstop.tv)
Superdiesel
01-04-2006, 22:40
Als er al 11 plaatsjes bezet zijn dan blijft er maar 1 niet meer over.
En wat als iemand in 2007 (volgend jaar dus) al in de F1 stapt? Bv Direxiv? (De geruchten doen toch al een tijdje de ronde dat die in 2007 in de F1 zouden stappen?)
Wat dan? Alle plaatsjes bezet....
Sorry mannen, al die moeite voor niets.
Lotus :worship:
Audi (of hun topmerk Lamborghini?)
Eddie Jordan has submitted an entry to the 2008 Formula One World Championship, autosport.com can reveal
..........
All the new applicants, which definitely include Prodrive, Paul Stoddart, Direxiv and GP2 front-runner Racing Engineering, will join the current 11 teams at a meeting in London..........
www.autosport.com
Als dat zo verder gaat dan gaan heel wat grote namen een blauwtje lopen ;)
Pakt dat we volgend jaar hoedanook met 24 wagens op de startgrid staan.
Positief of het nieuwe achterliggersdrama ? :)
The FIA had invited the 22 applicants to a meeting in London on April 10.
But with a three-week break before the next Grand Prix, the meeting has been cancelled as many teams had already planned holidays for that period.
www.autosport.com
:rolleyes: Hebben die mannen dan geen reis-annulerings verzekering afgesloten? :)
Jeronimo
06-04-2006, 11:17
Da's inderdaad op dit niveau een lachwekkende reden om een vergadering niet door te laten gaan... (zou de eerste schifting niet al op basis hiervan moeten plaatsvinden? ;) )
Stel, dat er van de huidige teams nog namen gaan afvallen, bijvoorbeeld Midland en Super Aguri en dat STR door één van de kandidaten bijgestaan gaan worden (bijv. Prodrive); dan zijn er ineens vier plekken vrij...
Snap je wat ik bedoel: volgens mij is het dus niet zo dat de elf huidige teams al zeker zijn van hun plaatsje in 2008. Wèl maken ze natuurlijk meer kans daarop, maar da's andere koek.
Pakt dat we volgend jaar hoedanook met 24 wagens op de startgrid staan.
Positief of het nieuwe achterliggersdrama ? :)Ik hoop dat het positief uitdraaid, als er weer een pak tragere bolides op de baan zijn is de kans op ongevallen en "obstructie fouten" veel groter en dat kan soms niet ten goede komen van het kampioenschap. Bevoorbeeld de een iemand van de top drie daardoor zou uitvallen in een race. Ik zou dat toch ni leuk vinden om dat te zien gebeuren.
Jeronimo
06-04-2006, 11:30
Ach, het allerlaatste wat ik me in een dergelijke situatie over kan herinneren, is de leider in de GP van Brazilië 2001, die er door een gedubbelde vanaf geschoten werd. Remember? ;) (het doet nog steeds pijn, als fan van beide rijders...)
voor mijn part worden dat 30 teams, of zelfs meer, dat kan alleen het spektakel en de promotie ten goede komen me dunkt
al is een beetje niveau wel op zijn plaats! Geen 10 seconden verschil tussen de 1ste en de laatste hé!
Pakt dat we volgend jaar hoedanook met 24 wagens op de startgrid staan.
Positief of het nieuwe achterliggersdrama ? :)
achterliggers zijn een deel van de sport. je weet dat je als je aan de leiding ligt, mensen zal moeten op een ronde zetten.
Ik denk dat ze nu toch eerst gaan zien wie er kapitaal krachtig genoeg is, en met genoeg passie! (gelijk bv. prodrive & penske).
Het is ook niet de bedoeling dat de gekozen teams slechts 1a2jaren blijven.
Ik hoop dat er meer dan 12teams aan de start komen, het komt iedereen tengoede!
Vond dit lijstje
Renault
McLaren-Mercedes
Ferrari
Toyota
Williams
Honda
Red Bull Racing
BMW
MF1
Toro Rosso
Super Aguri
Prodrive (David Richards)
Baram (Craig Pollock)
Direxiv (Jean Alesi)
Minardi (Paul Stoddart)
Eddie Jordan
Eddie Irvine
Trevor Carlin
BCN
Racing Engineering
Durango
Adam Khan?
Irvine heeft al ontkent dat hij bij de kandidaten zit.
waarom mogen er geen 44 wagens aan de start komen?
Sorry mocht dit een belachelijke vraag zijn.
officieel: te gevaarlijk, niet genoeg plaats in de boxen...
waarom mogen er geen 44 wagens aan de start komen?
Sorry mocht dit een belachelijke vraag zijn.
Gewoon vanwege bestaande afspraken met de huidige teams (Concorde Agreement)...........en de daarbijbehoreden verdeling van TV-, reis- en prijzengeld ;)
gwyllion
12-04-2006, 09:26
Carlin bevestigt zijn kandidatuur volgens autosport.com
Carlin confirm Formula One entry
April 11th 2006, 20:01 GMT
Multiple British Formula Three champions Carlin Motorsport have confirmed that they are one of the 22 teams who have submitted an entry to the 2008 Formula One world championship.
De prins had geen behoefte aan een F1-team:
GP2 team Racing Engineering have denied having submitted an application to enter Formula One in 2008.
www.autosport.com
Daarnaast is zijn medewerker Gary Anderson na een paar weken al opgestapt vanwege bepaalde redenen.
Carlin bevestigt zijn kandidatuur volgens autosport.com
Nu komt het nieuws dat ze de fabriek van Penske willen overnemen in de UK. In de jaren negentig bouwde Penske zijn eigen Indycarwagens. Maar de laatste jaren maakte Penske gebuik van de wagens van Dallara / G-force. Toch blijken daar nog steeds 25 man te werken................wat zouden die al die jaren hebben gedaan?:confused:
The Aldershot-based team confirmed this week they were one of the 22 teams to have applied for an F1 entry for 2008, and if successful they are likely to buy the facility at Poole to use as their F1 factory, taking on 25 staff who work there to add to the 60 they have at Aldershot.
www.autosport.com
ook racing engineering valt af. Die kopen gewoon midland op ;)
However, after confirmed his team were not among the 22 to apply for an F1 entry, de Orleans revealed he is looking into purchasing the Silverstone-based F1 outfit.
"Some days they say they might sell, and on other days they say I have to wait," the Spaniard told his country's daily newspaper Marca.
"The fact is that at Imola, I'm going to sit down to talk with Shnaider if I can, and if not, I'll try in the next race."
autosport.com
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.