PDA

View Full Version : Belcar launch - 6 april - Circuit Zolder


Neo-242
01-04-2006, 22:33
Op donderdag 6 april is er in principe een testdag voor alle Belcar Series.
Alle ingeschreven wagens kunnen hieraan deelnemen. Ik lees ook op de kalender dat het hier gaat om de officiële Belcar launch.

De vraag is, wie zal er zijn? Weet er iemand meer hierover? Zou willen gaan maar moet hiervoor verlof nemen. Voor 2 wagens gaat dit natuurlijk niet door, dus wie meer weet... :)

Viper GTS-R***
01-04-2006, 23:32
Op donderdag 6 april is er in principe een testdag voor alle Belcar Series.
Alle ingeschreven wagens kunnen hieraan deelnemen. Ik lees ook op de kalender dat het hier gaat om de officiële Belcar launch.

De vraag is, wie zal er zijn? Weet er iemand meer hierover? Zou willen gaan maar moet hiervoor verlof nemen. Voor 2 wagens gaat dit natuurlijk niet door, dus wie meer weet... :)
GLPK Gaat aanwezig zijn met hun Corvette C5-R en C6-R en de Porsche voor de Endurance Cup.

Neo-242
02-04-2006, 12:45
Als er Corvette's komen, ben ik al zeker van de partij:gas: :applaus:

Viper GTS-R***
02-04-2006, 16:59
AD sport was niet aanwezig op de test in Spa, gaan zij er nu in Zolder wel bij zijn?? en indien ja met of zonder de Viper?

Brecht
02-04-2006, 17:01
AD sport was wel aanwezig in Spa. De Porsche was helemaal wit. Verder zeiden ze me gisteren bij GLPK dat de C6-R er waarschijnlijk niet zal zijn, maar dat kan al veranderd zijn natuurlijk

Viper GTS-R***
02-04-2006, 17:09
AD sport was wel aanwezig in Spa. De Porsche was helemaal wit. Verder zeiden ze me gisteren bij GLPK dat de C6-R er waarschijnlijk niet zal zijn, maar dat kan al veranderd zijn natuurlijk
Heeft er iemand dan een foto van die witte ad porsche?
En had gehoord nog voor de test te SPa dat de oorspronkelijke planne waren met de beide corvettes op spa en zolder te testen. kan zoals je zegt nu veranderd zijn.

Neo-242
02-04-2006, 17:30
Komen er nog andere teams dan GPLK?

Bart.Vandecavey
02-04-2006, 18:09
AD sport was niet aanwezig op de test in Spa, gaan zij er nu in Zolder wel bij zijn?? en indien ja met of zonder de Viper?

Die Porsche nr. 12 was duidelijk ook een Porsche van AD-sport (zie de striping)

na enig opzoekingswerk ook de namen kunnen zien en die stonden in BSN 5 vermeld als rijders bij AD

Viper GTS-R***
02-04-2006, 21:33
Verder zeiden ze me gisteren bij GLPK dat de C6-R er waarschijnlijk niet zal zijn, maar dat kan al veranderd zijn natuurlijk
Jep je hebt gelijk, Thomas GLPK heeft ook bevestigd de C6-R komt niet naar de test te Zolder. We zullen het moeten doen met de'n Kermit:D

Mark
03-04-2006, 21:31
Geen SRT 'Vette

Na een geslaagde test, afgelopen donderdag in Spa, volgt nog een tweede testdag komende vrijdag op dat zelfde circuit om de eerste wedstrijd zo goed mogelijk voor te bereiden.

“Inderdaad”, beaamt Patrick Selleslagh. “Ik denk dat vrijdag op Spa testen een beter keuze is dan donderdag op Zolder.”

persbericht SRT

Jawaddeman
04-04-2006, 01:08
Die Porsche nr. 12 was duidelijk ook een Porsche van AD-sport (zie de striping)

na enig opzoekingswerk ook de namen kunnen zien en die stonden in BSN 5 vermeld als rijders bij AD

En zeker waren we aanwezig in Spa ( en nog wel met drie wgens )... Zolder lijkt ook ons geen goede keuze... En nummer twaalf zal moeten plaats maken voor nummer 9...

B.V.S.
04-04-2006, 13:13
We'll be there.. voor de roll-out van onze nagelnieuwe E46!

zwoemba
04-04-2006, 14:26
MExT zal er niet zijn

De voorkeur gaat uit om de vrijdag al te gaan naar Francorchamps en om daar deel te nemen aan de training ipv naar Zolder af te zakken.

smiley
05-04-2006, 10:47
vanaf hoe laat begint het daar, en rond welk uur is er het meeste te zien ??

JPMontoya
05-04-2006, 11:07
Zo te zien zal het maar een mager beestje zijn morgen...Wat heel logisch is natuurlijk. Op een nagelnieuwe asfaltlaag rijden waar 0,0 grip is. Je kan beter in Mei wat testen na de WSbR als voorbereiding op de 1ste race in Zolder.

Neo-242
05-04-2006, 20:35
Heb gemaild met Circuit Zolder, begint om 9h05 tot 16h55.

Mark
05-04-2006, 21:32
Heb gemaild met Circuit Zolder, begint om 9h05 tot 16h55.

Het staat ook al een hele poos op belcar.com ;)


http://www.belcar.com/timings/project%20timing%201%20Belcar%20Launch.pdf

Neo-242
05-04-2006, 21:38
Auch... dat wist ik niet!:o

Baron
05-04-2006, 21:47
Zo te zien zal het maar een mager beestje zijn morgen...Wat heel logisch is natuurlijk. Op een nagelnieuwe asfaltlaag rijden waar 0,0 grip is. Je kan beter in Mei wat testen na de WSbR als voorbereiding op de 1ste race in Zolder.

Ik vind de timing van die launch wel heel ongelukkig gekozen. De kans op schuivers, op een nieuwe asfaltlaag, is niet denkbeeldig. Wie morgen in Zolder serieuze brokken maakt, mag het al vergeten voor de eerste race. Wie gaat er dat risico durven nemen?

Mark
05-04-2006, 22:30
Wie gaat er dat risico durven nemen?

Wie gaat volle patat in een vrije training t.b.v. een persdag? M.i. inziens niet meer dan een roll-out, motor roderen en dat soort zaakjes. 3de en 4de rijders laten wennen aan de wagen............

Een coureur die morgen zijn GT-wagen in het decor weet te parkeren moet toch een chronisch gebrek aan hersenmassa hebben :)

Baron
05-04-2006, 23:10
Wie gaat volle patat in een vrije training t.b.v. een persdag? M.i. inziens niet meer dan een roll-out, motor roderen en dat soort zaakjes. 3de en 4de rijders laten wennen aan de wagen............

Een coureur die morgen zijn GT-wagen in het decor weet te parkeren moet toch een chronisch gebrek aan hersenmassa hebben :)

Remember Marc Vannerum in de SRT-Corvette tijdens de donderdagtraining net voor het New Race Festival in 2003. ;)

Mark
05-04-2006, 23:22
Remember Marc Vannerum in de SRT-Corvette tijdens de donderdagtraining net voor het New Race Festival in 2003. ;)

Dat klopt ;) Maar Selleslagh en de kornuiten van SRT hebben destijds wonderen verricht om de die wagen aan de start te krijgen van het NRF 2003 :)

joost
06-04-2006, 08:19
Waarop nog een negende plek uit de brand gesleept kon worden.

J

Viper GTS-R***
06-04-2006, 17:31
Zijn er ergens de tijden bekend gemaakt van de test op Zolder?
Die blauwe Qvick Motors Opel Astra (DTM) Silhouette is bestemd voor BTCS??
Fotos van Neo-242: http://community.webshots.com/album/549252879JsynPm/0

smiley
06-04-2006, 17:33
Zijn er ergens de tijden bekend gemaakt van de test op Zolder?
Die blauwe Qvick Motors Opel Astra (DTM) Silhouette is bestemd voor BTCS??een dtm is het nie hé :D ik meen toch dat hij in de btcs zou gaan uitkomen.. (meschien ook eens in de belcar ??) ik was wel verrast toen ik hem ineens zag rijden !! mooie livery trouwens !
ik ben ook wel eens benieuwd naar de tijden..
die lm 600 maakt wel een heerlijk geluid !!

Neo-242
06-04-2006, 17:35
:worship: Ja, fantastische sound die Marcos! Marc krijgt toch werkelijk alle coole bakken onder zich geschoven zeg:worship:

Bart.Vandecavey
06-04-2006, 21:34
Ik was ook heel de dag in Zolder en er was een pak volk.

Ook veel paddockers (er zijn er waarschijnlijk heel wat van de nieuwe lichting die mij nog niet kennen). Belle en Ellen, ik was diegene die bij jullie kwam toen jullie stonden te praten met Patrick en Martijn...

Trouwens speciaal voor Mark zijn de stickers van Vandewalle op "onze" auto reflecterend.