PDA

View Full Version : Eran Racing 12 April Zolder


roovers-racing
03-04-2006, 11:41
Hallo iedereen,

Hopen op goed weer die eerste keer op het vernieuwde circuit Zolder.
Ben echt eens benieuwd.:gas:
Nieuwe auto ook bijna klaar, rolkooi moet ten laatste tegen zaterdag geplaatst zijn. Juist het frame van de stoel nog, dat natuurlijk al meer dan een week op transport zit. :mad:
Dus : let the fun begin !!

brickdrifter
03-04-2006, 14:15
Ben benieuwd naar je nieuw race karretje Giovanni. :gas:

En ook naar het vernieuwde circuit natuurlijk. Zouden ze rekening gehouden hebben met de drifters? :rolleyes:

See y'all @ Zolder

M-jo
03-04-2006, 15:39
Ik deze keer niet .
Helaas . Motorblok is in reparatie .
Was erger dan verwacht . . .
Kom maybe effe langs in het laatste uurtje .
Om mijn driftbroeders aan 't werk te zien . . . :bye:

Sjees
03-04-2006, 18:56
Ik heb er wel zin maar mijn motor is nog niet klaar kom mischien wel even kijken hoe de baan geworden is

Pascal
03-04-2006, 22:38
Zal er natuurlijk ook zijn om te helpen alles in goede banen te leiden. Misschien ook terug effe op de piste... Wie weet...

C U

pudding1
06-04-2006, 11:48
Wij gaan ook voor een dagje fun, nieuwe asfant eens testen :gas: de muren staan nu toch wat verder af he :)

Pinzie
06-04-2006, 19:54
@pudding1 : Als je het asfalt test, dan kom je normaal gezien niet bij die muren in de buurt. Trouwens, is zonde van je mooie compact als je ze raakt!

Philken
06-04-2006, 21:47
Wij gaan ook voor een dagje fun, nieuwe asfant eens testen :gas: de muren staan nu toch wat verder af he :)
hopelijk verder dan in Croix...:( :frusty:

lotuzzz
10-04-2006, 12:44
Waarschijnlijk zal ik enkele rondjes als passagier meerijden met iemand in de namiddag.
Is er een speciaal goedgekeurde autosport-helm voor nodig, of volstaat een scooterhelmpie? :confused:

Yannick R
10-04-2006, 14:53
Waarschijnlijk zal ik enkele rondjes als passagier meerijden met iemand in de namiddag.
Is er een speciaal goedgekeurde autosport-helm voor nodig, of volstaat een scooterhelmpie? :confused:

Een 'gewone' (motor)helm volstaat.

Philken
10-04-2006, 17:49
Een 'gewone' (motor)helm volstaat.
waarom geen muts? ik heb de test gedaan: laat een helm & een muts van de 10e verdieping vallen, gegarandeerd dat de muts geen schade heeft:applaus: :rolleyes:

A.J.
10-04-2006, 19:03
waarom geen muts? ik heb de test gedaan: laat een helm & een muts van de 10e verdieping vallen, gegarandeerd dat de muts geen schade heeft:applaus: :rolleyes:

Als ik u was dan zette ik mijn BMW een muts op voordat ik richting de eerste bocht van Croix reed... :frusty:

Cor
10-04-2006, 19:08
ik heb 7 April al op het nieuwe asfalt mogen rijden.:gas:

het is echt een superbaan geworden.
en de nieuwe chicane achter de pits is echt super.
en wat nog leuker is hij is veel sneller geworden,die chicane.:cool:

er ligt weer een topcircuit,heerlijk om op te rijden.:applaus: :applaus:

http://www.porschefoto.nl/Foto's%20voor-Site%20COR/7-4-06%20Zolder%20BMW/emco014f.jpg

http://www.porschefoto.nl/Foto's%20voor-Site%20COR/7-4-06%20Zolder%20BMW/cor%20c004.JPG

http://www.porschefoto.nl/Foto's%20voor-Site%20COR/7-4-06%20Zolder%20BMW/emco014i.jpg

Philken
10-04-2006, 19:31
Als ik u was dan zette ik mijn BMW een muts op voordat ik richting de eerste bocht van Croix reed... :frusty:
had ik beter gedaan, zat ik nu nie met een(naast een dikke) stijve nek;) :frusty:

A.J.
11-04-2006, 19:25
Morgen is het weer zover.
Gaat zo te zien weer een top-eran dag worden.
Een 20-tal cursisten rijden morgen hun eerste meters op het circuit.
Bij de vrije rijders verwacht ik ook een mooie opkomst van ook zij kunnen Zolder opnieuw ontdekken.
De driftschool zit ook weer helemaal volgeboekt.
Dus voor deelnemers en publiek zal er veel te beleven zijn morgen.

We gaan wel streng zijn op gebied van het proper houden van de piste. Dus zullen er waarschijnlijk banden gezet worden aan de binnenkant van de borduurs aan de chicane, Villeneuve en Jacky Ickx.

Verder veel plezier morgen

See you in Zolder

Philken
11-04-2006, 20:01
Dus zullen er waarschijnlijk banden gezet worden

a nee hé, ik heb een degout van banden....:( :no:

M-jo
11-04-2006, 20:04
De banden is een uitstekend idee .
Als we de piste kunnen proper houden
lokken we mischien de mensen opnieuw naar Eran
die nu weg bleven . . .
Vanwege de reden die je nu aanhaalt . . .
Niet iedereen is bereid om steenslag en gescheurde ruiten
op te offeren aan een uurtje vrij rijden . . .
Laat de drifters die toch de zandbak leegmaken
nadien maar de boel schoonvegen . . .

Daar reken ik mezelf ook bij ! :fight: :(

R.T.
12-04-2006, 08:13
nog gauw een halve dag werken, naar huis, remork aanhangen en richting Eran.... Kennis maken met het nieuwe circuit! Tot straks...

M-jo
12-04-2006, 22:18
Eran Eran
:applaus: :gas: :worship: :drewl:
Was mijn drifthok maar klaar geweest . . .
:frusty: :drewl: :gas: :crazy: :eek:

pudding1
13-04-2006, 10:10
Gisteren een reuze dag gehad, circuit is inderdaad een stuk sneller geworden, kan ook zijn omdat we een kleinere eindoverbrenging hadden natuurlijk :)

Asfalt gaf al behoorlijk wat grip, en met een mooi zonnetje hebben we ons dan ook GEWELDIG geamuseerd. :applaus:

R.T.
13-04-2006, 17:13
Gister weer eens goed geamuseerd... Iemand foto's gemaakt??

rappe106
13-04-2006, 19:01
Behoorlijk veel grip.

heb me gisteren goed geamuseerd, lijntjes rijden ging me toch goed af. ik heb toch redelijk wa bagnollen kunnen inhalen met mijn 106.
de chican vind ik best fijn, buiten het feit dat de linkerschokdemper soms langs boven eruit wil. het is toch een behoorlijke snelheidsremmer, die boebel.
Het 2de uur heb ik dan ook wat gedrift. ben ook heel dikwijls een rode alfa tegengekomen, die zal ondertussen wel een steentje uit elke grindbak hebben. ;)
Ik had toch de 106 moeten nakijken voor ik vertrok. hij stond een dikke maand stil en had hem gisteren pas uit de garage gehaald. natuurlijk na 1u45 min was ik genoodzaakt te stoppen, want in een drift naar links is het lampje van de oliedruk beginnen branden. het heeft maar 1à2 sec gebrand, maar moest wel nog thuis geraken.

het was superfun.
tot de volgende en dan hopelijk met de nieuwe tuut (nog ne rooie, maar dan met zwarte velgjes en onder de kap: tsjip de mus die verkracht word door 200 raspaarden, 50 ezels en 20 berg-geiten).

yves

@M-jo: Je kon het niet laten om met 'brave beemer' te komen? veel rubber achter gelaten, vooral op het rechte stuk :)

M-jo
13-04-2006, 20:23
@ Rappe 106 :

Volgende keer drinken we eens ne Foster @ The Wheels .
Na afloop . . .
Kunnen we ne keer e klapke doen , hé !
Wat jij doet met dat Frans lichtgewicht is ni normaal . :gas:

Met brede sloffen is de piste niet zo lekker .
Eigenlijk vrij giftig , had véél onderstuur .
Niet bij insturen , maar in drift midden aan de koord .
Voorwielen wouden dan maar één ding . . .
zo snel mogelijk naar buiten en de zandbak in . . . :fight:
Heb me wel kostelijk geamuseerd . Like usual ;)


Tot de volgende !

roovers-racing
14-04-2006, 12:10
Het was weer een mooie dag op Zolder.
Natuurlijk nog een paar probleempjes met nieuw karretje, vooral te wijten aan uitlaat. Geen power op hoge toeren, verzuipt precies, wegens gebrek aan tegendruk. :frusty: Uitlaat was gewoon niet goed gemaakt, was handwerk, heb nu compleet nieuwe van SuperSprint besteld.
Nieuw circuit was super, zo'n glad en effen wegdek.

Nog eens bedankt aan Brickdrifter voor de driftinitiatie, het was echt prachtig.:applaus:
Nooit verwacht wat een Volvo allemaal kon, je moet die auto's zeker niet onderschatten.
Nog veel succes met de kampioenschappen.

mvg Giovanni

A.J.
14-04-2006, 18:30
was weer een mooie eran dag.
Veel volk en mooie wagens.
Er werd sportief gereden aleen jammer van 2 koprollen, beiden zonder veel erg.
Ook de rode golf die lang achter werd aangereden had heel veel pech.
Voor de rest is alles heel vlot verlopen.
Ook de driftschool was weer dik in orde.

volgende dag is op 31 mei.

See you in Zolder

swartpau
15-04-2006, 10:42
voor het eerst op Zolder, een prachtige dag eneen schitterend circuit.
vooral veel respect voor beginnende rijders.
gr.
Paul

ps nog ergens foto's op het net te vinden van deze dag??

BODI
15-04-2006, 10:58
Helaas, na meer dan 3 jaar zonder brokken te hebben rondgereden was het nu zover. De rechterkant van de bodi-mobiel is een beetje veel verkreukeld door de banden langs de villeneuve chicane.

Beginnersfout - ik voelde me stoem.
Beginnen wiebelen in de bergaf waardoor ik niet voldoende kon afremmen voor de chicane, en dan domweg toch proberen insturen, in plaats van gewoon in de zandbak te gaan zitten.

Vanmiddag de schade opmeten, en dan waarschijnlijk beslissen om 'haar' uit het verkeer te halen, uit te kleden en 150kg lichter te maken, de blutsen er zelf uit te kloppen, de verfborstel boven te halen, beetje fatsoeneren, enz...

Hopelijk zo snel mogelijk tot de volgende keer, een beetje wijzer en voorzichtiger.

Bodi.

AlfaGTA
15-04-2006, 15:23
Helaas, na meer dan 3 jaar zonder brokken te hebben rondgereden was het nu zover. De rechterkant van de bodi-mobiel is een beetje veel verkreukeld door de banden langs de villeneuve chicane.

Bodi.

Tjemig, ik zat direct achter je. En ik schrok behoorlijk. Helaas had ik geen band meer dus de video draaide deze keer niet mee, anders had hij er vol opgestaan.

Eerlijk gezegt, voelde ik me nog schuldig ook. Ik zat al enkele ronden op je kont en kon er ECHT niet voorbij. In de bochten was de GTI stukken sneller en alleen aan het einde van de recht stukken haalde de Alfa V6 het weer bij. Ik hou mijn wagentje graag heel dus op het laatste moment ertussen gooien doe ik nooit. En plotseling zie ik jou schuiver voor me. De ronde erna zag ik wat de schade was. :(

Succes met het herstel. Je wagen gaat en klinkt als de brandweer, ik zie hem graag weer op Zolder.

Grtz,
Robert Guezen
www.geux.info

AlfaGTA
15-04-2006, 15:34
was weer een mooie eran dag.

See you in Zolder

Zeker Andy, super dag. Prima weer, mooie nieuwe baan met super glad asfalt.

Staande in de pits voor mijn eerse rondjes van dit jaar leek het wel een spiegel. Maar er was meer grip dan ik had verwacht.

Chicane is prettig en snel, al had de oude ook wel iets. Maar het blijft heerlijk om over dit circuitte gaan.

De test van de pas gemonteerde KW/Novitec schroefset is geslaagd. Ze kan nog wat lager en fijner afgesteld worden maar het voelde allemaal wat strakker. Al blijft mijn dame wat overgewicht voorin houden. :) Ook de de hands banden met 1 mm. profiel vielen wat tegen. Veel gepiep en weinig plakken. Dat kan beter.

Tot de volgende keer allemaal.

Grtz,
Robert Guezen
www.geux.info

swartpau
15-04-2006, 17:25
Hi Robert,

Heb je Alfa een aantal keer gezien, voor het eerst dat ik een GTA in levende lijve op een circuit zag, een erg mooie auto met, naar ik hoor, idioot veel vermogen. ik begrijp wel dat je een drgelijke auto heel wil houden.
Ik reed in een zwarte Morgan en moest nogal wennen aan Zolder.
Ontiechelijk veel plezier gehad en we zullen zeker nog eens terug komen.

gr.
paul

Pascal
15-04-2006, 22:32
Hi Robert,

Heb je Alfa een aantal keer gezien, voor het eerst dat ik een GTA in levende lijve op een circuit zag, een erg mooie auto met, naar ik hoor, idioot veel vermogen. ik begrijp wel dat je een drgelijke auto heel wil houden.
Ik reed in een zwarte Morgan en moest nogal wennen aan Zolder.
Ontiechelijk veel plezier gehad en we zullen zeker nog eens terug komen.

gr.
paul

Welkom op het forum. Was leuk om dat groepje Morgans op het circuit bezig te zien. Zeker een aanwinst voor Eran. Leuke bende...

C U

rappe106
16-04-2006, 13:05
@ BODI: zware beslissing die je gemaakt hebt! Ik heb dat niet kunnen doen met mijn 106. ik werd er ook even stil van, van jou wagen tegen de banden te zien staan.

@M-jo: Bedankt. Ik wil ook wel eens met je in komen zitten. Dan zorg ik ervoor dat ik nog een aantal keren kom met de 106. (ik weet nog niet hoe de nieuwe gaat meevallen) Maar ne fosters kunnen we altijd nemen.

groeten
Yves

AlfaGTA
16-04-2006, 13:58
@swartpau: Vermogen (250-260PK) is redelijk maar valt me altijd weer tegen, zeker als hij 1340 kg over de baan moet sleuren waarvan teveel op de vooras zit. Het was i.i.g. onvoldoende om de Morgans (en vele anderen) op het rechte stuk te passeren. In de bochten (vooral de langzame) is de GTA gewoon niet ideaal. Maar ik vindt hem geweldig en ok, dan ben ik niet de snelste, dat hoeft ook niet. Als we maar plezier hebben met z'n allen.

Het is altijd leuk als je de pits in komt 's middags en er staat weer een club met auto's die je normaal niet ziet op Zolder. Deze keer waren het de vele Morgan's. Nostalgisch gezicht al die open auto's over de baan.

Maar het Mercedes busje was echt de topper deze keer, dat had ik nog niet eerder gezien. :D

Grtz,
Robert Guezen
www.geux.info

M-jo
16-04-2006, 15:55
De Morgan's waren ook vrij vuil .
Vermoedelijk deden zij de driftschool .
Petje af . . .

@ 106ken :
Komt in orde : ik bij u , gij bij mij
en dan de Wheels . . . ;)

swartpau
16-04-2006, 17:15
klopt, s'morgens zijn we gaan driften. De morgans bleken niet in een drift te krijgen, zelfs de grootste prof. drifters lukte het niet. Zelfs niet toen we de bandenspanning voor verlaagd hadden. de stuuruitslag is te groot, en door de krappe bestuurders plaats heb je geen ruimte om kort te sturen. geen drift mobiel dus.

Morgans zijn beter af op het circuit, veel vermogen in een licht wagentje.
nog veel te leren, maar het circuit beviel veel beter dan de driftbaan.
have a look at:

http://83.117.215.165/PHPWebsite/index.php?module=photoalbum&PHPWS_Album_op=view&PHPWS_Album_id=23

gr. Paul.

swartpau
16-04-2006, 17:20
: Vermogen (250-260PK) is redelijk maar valt me altijd weer tegen, zeker als hij 1340 kg over de baan moet sleuren waarvan teveel op de vooras zit.

wow zoveel pk's bij een voorwiel aangedreven auto, moet inderdaad niet makkelijk te sturen zijn. blijft wel een erg mooie auto om te zien.

gr.

Paul
Zag dat je een camera had ingebouwd, toevallig geen filmpje van de morgans gemaakt??

A.J.
16-04-2006, 17:21
Maar het Mercedes busje was echt de topper deze keer, dat had ik nog niet eerder gezien. :D



dat was iemand die een examen aflegde voor zijn nationale racevergunning...

AlfaGTA
16-04-2006, 19:26
wow zoveel pk's bij een voorwiel aangedreven auto, moet inderdaad niet makkelijk te sturen zijn. blijft wel een erg mooie auto om te zien.

gr.
Paul
Zag dat je een camera had ingebouwd, toevallig geen filmpje van de morgans gemaakt??

Nee hoor, is redelijk eenvoudig. Mede (of vooral) dankzij de slipregeling en ESP denk ik. Die moet me nogal eens redden. ;)

Filmpje van de Morgans, Yep. En nog van veel meer. De leukste momenten heb ik vandaag samengevoegd.

Zie: http://www.geux.info/video.htm

Grtz,
Robert Guezen
www.geux.info

swartpau
16-04-2006, 20:01
superb, schitterende video, bedankt.

Paul

Swa
16-04-2006, 22:40
dat was iemand die een examen aflegde voor zijn nationale racevergunning...


En er niet door was!! Hij nam kanaalbocht en Bianchi volledig aan de binnenkant.

Stof
17-04-2006, 17:58
Bedankt Eran.

Mooi dagje op Zolder gehad.
(deze keer de slicks wel op temp gekregen dankzij de lagere druk:-))

Heb vlug een aantal foto's genomen (ik had niet veel tijd) zie op http://www.k-lo.be

PeterB16
18-04-2006, 10:26
T was weer heel plezant, ideaal weer, niet te warm. Wel 2 maal de kant in gegaan door achterkant zonder grip.
31 mei ben ik er zeker terug bij.

Philken
21-04-2006, 22:16
T was weer heel plezant, ideaal weer, niet te warm. Wel 2 maal de kant in gegaan door achterkant zonder grip.
31 mei ben ik er zeker terug bij.
begint bij mij ook serieus te jeuken.....maarre kheb beloofd aan't vrouwke om enkel op't circuit te gaan met een deftig remsysteem & dat zal er maar komen tegen de zomer(€€€€ mankeren nog een beetje:mad: )en mijne nek staat nog een beetje(dik) stijf